- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- BIOS frissítés
- Mellényzsebbe csúsztatható retrokonzol közeledik az Anbernic színeiben
- Powerbank topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Hardvereket hozott a májusi cserebogár
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
tamasgal
senior tag
Szuper! Ha kisseb lenne a kölköm, bizti tetszene neki
-
ddekany
veterán
válasz
szilagyiv #31 üzenetére
"Mit jelölnek egy LCD monitornál 60Hz-vel"
Az csak annyit jelent, hogy 1/60 s-enként küldi át neki a videó kártya a képet. Igazából az egész koncepciónak semmi értelme, mert küldhetné szabálytalan időközönként is (pl. mikor kész a frame, ami v-sync lenne a mostani felesleges lassulás/késleltetés nélkül), persze nyilván az átviteli sebességből adódó felső korláttal. De ez a CRT-s időkből így maradt.
Egyébként sok LCD némely villog valamennyire, gondolom mert a háttérvilágítás erősségének szabályozását úgy oldják meg, hogy kikapcsolják egy kis időre a világítást. De ennek semmi köze ahhoz, hogy hány Hz-t írnak a monitorra.
-
szilagyiv
senior tag
'Hasonló okokból nem villognak a modern neonok sem, azokat néhány tízezer Hz-en hajtják...'
Ezt a technikai adatot konkrétan tudod, vagy csak sejted?
Kérdéseim:
1. Mit jelölnek egy LCD monitornál 60Hz-vel? A CCFL háttérvilágítás működési frekvenciáját, a pixelfrissítések sebességét, vagy az egész rendszer meghajtásának frekvenciáját?
2. A "régi" neonok a hálózati feszültséggel azonos 50Hz-en üzemeltek, ami fárasztja a szemet, ezért vezették be a 75Hz-es "új" megoldásokat - van ennél újabb? -
nanorambo
őstag
Én pont azért vettem tabot, hogy azon tanuljak. Nem fogok 100 oldalakat kinyomtatni a laptopot meg nem tudom csak úgy előkapni.
-
dabadab
titán
"A legtöbb lcd kijelző ~ 60hz-es. Beleértve a jelenlegi TV-ket is."
Álljunk már meg itt egy szóra. A CRT (meg a hagyományos fénycső) villogott, mert ott tényleg az volt, hogy másodpercenként 50-60-akárhány alkalommal a foszforjuk kapott egy adag elektront, felvillant, aztán kialudt. Az LCD egyáltalán nem így működik, ott a panel pixelei változtatgatják a fényáteresztő képességüket, de csak akkor, ha változik a kép is, szóval nem villognak. Ami villoghat, az a háttérvilágítás, de azt meg olyan frekvencián hajtják, hogy azt nem lehet észrevenni. Hasonló okokból nem villognak a modern neonok sem, azokat néhány tízezer Hz-en hajtják és ilyen frekvenciánál a foszfornak tulajdonképpen nincs ideje a villogásra.
Egyébként a villogással kapcsolatban konkrét eredményt annyit találtam, hogy az arra érzékenyeknél a hagyományos neonok vibrálása okoz némi figyelemcsökkenést, vagyis egy tablet háttérvilágításának a hatása kimutathatatlannak tűnik, nyugodtan használhatjuk az "alaptalan hisztériakeltés" kifejezést is.
-
PeeterssoN
őstag
Nem kell itt nagy feneket keríteni a dolgoknak; akinek kapálni kell kapálni fog, aki meg gazdag a kiborgok tervezője!
Régen is így volt, jövőben is így lesz!
Nekünk csak annyi a dolgunk, hogy szeressük őket. A jövő nemzedékét.
-
Dany007
veterán
válasz
joanadavis #12 üzenetére
Tehát akkor egyetértesz, de mégsem.
A képfrissítés részt nem teljesen értem. A legtöbb lcd kijelző ~ 60hz-es. Beleértve a jelenlegi TV-ket is. Ahogy írod is a tantermi neoncsöveknek sokkal durvább a villogása. Főleg a régi típusoknál.Tehát ha egy tanteremben lehetett / lehet tanítani az általában 50hz-en villogó neonokkal, akkor szerintem készségszintű feladatokra a 60hz-es lcd kijelző sem lehet sokkal problémásabb. Márpedig nekem is sikerült ilyen iskolákban tanulni és sikeresen végezni.
A rajzolás részben egyetértek. De mint mondtam nem kell túlzásokban gondolkodni. Én anno a 8 hónapos fiamnak megtanítottam kioldani a kijelzőzárat a telefonon, egy ujjal.
Plusz nézegetett ilyen állatos / növényes képeket, amik érintésre váltottak témát. Kb ennyi. Nyilván a memória játékokhoz még mindig kicsi. De ez is csak 1-1 alkalmat jelentett.
Szerintem a babatévét többet nézi egy nap, mint amennyit egy hónapban ezekkel a játékokkal eljátszik. Pedig azt se nézi sokat.Sógorom gyereke pl többek közt a számítógép segítségével tanult meg olvasni és "írni". Már 4 évesen leült a gép elé beírta a youtube-ot, ott beírta a kedvenc száma címét és azt hallgatta / nézte. Persze nem itt kezdte, de nagyban motiválta a fejlődést. Hiszen érdekelte a dolog, de ahhoz olvasni kellett a betűket, majd a betűkből összerakni a szavakat és be is írni.
Most (tavaly) 6 évesen ment iskolába és bizonyos órákról (nem teljes óraszámban) felmentést kapott mert gyakorlatilag tud írni és olvasni is egy 2.-os 3.-os gyerek szintjén.
Ja és mindezt úgy, hogy otthon nincs PC-jük csak egy iPad meg egy iPhone. És igazából a gyerek PC előtt is csak a nagyszülőknél ülhet 1-1 órára. Tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy gépfüggő non-stop a gép előtt ült stb... Ő már egyszerűen beleszületett ebbe. -
joanadavis
csendes tag
Nem konkrétan függés, hanem az agyműködésre gyakorolt hatás az, ami miatt ellenzem. Nem lehet tanulni alfa-állapotban úgy, hogy elemezze az agy megfelelő mértékben az információt. Csak beveszi, hogy oké, ez van, de nem viszi át más helyzetekre. A gyerek nem egy automata, hanem kifinomultan működik az elméje, lehet, hogy még nem tudja csinálni, de érti, hogy mi a helyzet. Az anyja vagy bármilyen ember tud erre reagálni megfelelően, egy tablet még nem. Ennyi, kiszállok a vitából, mert amit elmondtam, ellenőrizhető tényeken, elismert kutatásokon alapul.
Talán releváns, hogy ide írom ezt, mivel 2-16 évesekkel foglalkozom napi szinten a tudományos kutatás mellett, és szerencsére kritikus szemmel nézem a parasztvakítást annak ellenére, hogy úgysem hisz nekem senki azokon kívül, akik tanítanak, gyerekekkel foglalkoznak, és igényesek arra, amit csinálnak.
-
cacasz02
aktív tag
válasz
joanadavis #4 üzenetére
1: ha egy ilyen cikket olvasol akkor a témában írj
2: minden korosztály fél hogy milyen lessz a következő de minndig tévednek. Te sem lettél tévéfüggő, de lehet hogy csak nem veszed èszre magadon. -
joanadavis
csendes tag
Inkább túlzásnak mondanám, de nem vicc. Attól, hogy az agyturbó f.szságokkal meg gyorsolvasással hülyítik a népet, még nem lesz ugyanolyan ökörség az agyhullámok léte és hatása, mint azok a termékek, amelyeket eladnak velük, sokszor alaptalan vagy hiányos működési háttérrel. A processzor a gépedben szintén nem mindig ugyanolyan gyorsan megy, mikor szövegszerkesztőt használsz meg mikor filmet nézel - miért hihetetlen, hogy az agyad is más frekvenciára áll különböző funkciók ellátásához? (alvás, tanulás, munka, életveszély pl.)
A populáris kultúra (benne a sci-fivel) nem teljes egészében bullshit, ugyanakkor pont mivel ilyen művekben közszerűvé, nevetségessé tették a tudomány emberek elleni felhasználását, mindezt annak ellenére, hogy nagyon is valós, ami történik, ami következményként fellép.
Köszönöm, hogy elolvastál és válaszoltál.
-
X3B6O0X
aktív tag
Továbbra sem értem hogy miért kell a gyerekeknek ilyen rondaságokat tervezni. Én 8-10 évvel ezelőtt is kiröhögtem volna, nemhogy játszottam volna vele. Tervezzenek egy sima tabletet lekerekített szélekkel, de nem kellenek ekkora bumszlik a hátára.
-
dabadab
titán
válasz
joanadavis #12 üzenetére
Azert nyugtass meg, hogy az alfahullamos reszt meg a Szep uj vilag neurologiai referenciakent valo emliteset csak viccnek szantad, azzal egyutt, miszerint a kikerdezes jobb, mint az ismeretek gyakorlati alkalmazasa (amire remekul alkalmasak a tabletek).
-
ddekany
veterán
Az ilyeneknél mindig az jut eszembe, hogy ezek tényleg tetszenek a gyerekeknek kinézetre, vagy inkább cikinek érzik őket?
-
nanorambo
őstag
Veterán-generáció 1925-1945 között születtek: idős korban találkoztak először az internettel, számukra az IKT már önmagában is kihívás. Számukra a digitális társadalom kezelése nehézségeket okoz.
Baby-boom generáció 1946-1964 között születtek: életük közepén találkoztak az internettel. A munkavégzésükbe és hétköznapjaikba egyre nagyobb intenzitással építik be az Internetet. Új utakra, tudásra, információra, cselekvésre vágynak, karriert építenek.
X-generáció 1965-1979 között születtek: ők a „hírnöknemzedék”, az átmeneti generáció. Kamasz- és ifjúkorukban találkoztak az internettel. Életvitelüket alapvetően meghatározza a hálózati lehetőségek sora. Legtöbbjük képes a megújulásra a technológiák fejlődésével.
Y-generáció 1980-1995 között születtek: ők azok, akik már gyermekkorukban találkoztak az internettel; ők az első hullámos digitális nemzedék. Életükben napi rendszerességgel jelen van az Internet. Ők azok akik hamarosan megjelennek a munkaerőpiacon, ezzel komoly kihívást jelentve az X generáció számára. Az IKT-t minőségileg magasabb szinten sajátították el, mint az előző generáció. A korábbi generációkhoz képest ők a szkeptikusok, akik a saját képességeik és tudásuk növelésével erősítik társadalmi helyzetüket, egyben biztonságra törekszenek. Ők azok, akik értékelik a csoportos teljesítményt, a közös erőfeszítéssel elért eredményeikben hisznek. Mi több, élvezni is akarják a munkát! Nagyra értékelik demokratikus, formalitásoktól mentes munkakörülményeket; mondhatjuk úgy is, hogy náluk az információszabadság elsőbbséget élvez.
Z-generáció 1996-: teljes egészében beleszülettek abba a világba, amelyet egyre inkább meghatároznak a különböző digitális technológiák. Itt az IT-generáció.
Ők már elődeiktől egy teljesen eltérő világlátással bírnak, s ezt a helyzetüket megfeleően képviselik is. A modern technikákat és az informatika eszközöket természetességgel kezelik, az online világ velük együtt vált nagykorúvá és lett személyiségükkel eggyé. Társadalmi kapcsolataikat egy időben élik meg a valós és a virtuális világban. Kezdeményezőek és bátrak, kevésbé kételkednek saját képességeikben. Gyakran korlátaik határát sem érzik.
Teljesen más világot építenek, hiszen nem a hagyományos munkakultúrát képviselik, hanem az okostelefon és az internet segítségével a világ bármelyik pontján elvégzik feladataikat, létrehozzák virtuális közösségeiket. Számukra magától értetődő, hogy mindennapi kommunikációjukat, érzelmi, társas életüket, alkotókedvüket és játékosságukat az internet, a mobiltelefon és már digitális eszközök segítségével, egymással és a legszélesebb nyilvánossággal osztva élik meg, hiszen ők már a digitális korral együtt nőttek fel.
Kommunikációik egyre mobilabb közegben valósulnak meg és összemosódnak a munka és szórakozás határai, az eszközeik a legmodernebbek, mondhatjuk úgy is, hogy „trendi”.
A kutatások szerint sokan aggódnak az miatt, hogy ha az Y és a Z vagyis a digitális generáció tagjai a celebek uralta bulvárkultúrában nőnek fel, akkor milyen is az önképük.A legtöbb kutatási eredmény azt mutatja - az általánosan elterjedt vélekedéssel ellentétben -, hogy mindez mégsem szigeteli el őket; bár egy sajátos virtuális világot konstruálnak maguknak. Az általuk használt technológiák akkor nyerik el valódi értelmüket, ha lehetővé teszik számukra, hogy bárhol és bármikor kommunikáljunk, mindenféle tartalmat használjanak és ezt meg is tudják osztani másokkal; s ennek akkor van igazán értelme, ha egyre inkább magunk válnak ezeknek is létrehozóivá.
Most megszületett alfa generáció: Nem kell hozzá nagy szociális beleérző képesség, hogy nyugodtan megállapítsuk: ez a generáció már aligha nevezhető embernek....
-
joanadavis
csendes tag
Igazad van (egyetértek sok mindennel), és külön köszönöm, hogy nem banális példákkal jössz elő, hanem valós, jogos meglátásokkal. Én is nagy híve voltam a digitális eszközöknek, de például tanításban, kicsi gyerekek tanításában meg némi szakirodalmi kutatás és személyes tapasztalatok után nem tűnik már olyan vonzónak, mint volt.
(egyébként alkalmazott nyelvész & nyelvtanár vagyok + vérbeli kütyübolond
)
A legfőbb gond az ilyen eszközökkel, hogy a képernyő - akárhogy is nézzük - elektromos és ha nem is szemmel jól láthatóan, de vibrál, amelytől alfa-hullámok generálódnak az agyában a gyermeknek. Ami azért nem túl jó, mert az ilyen tudatállapot nem alkalmas az éber tanulásra. Ha visszaemlékszel esetleg a Szép új világ című utópiára (Huxley), akkor emlékezhetsz arra, hogy a hipnopédia, tehát az alvás közbeni tanulás milyen káros, nincs semmi értelmes feldolgozás, csak bemagolás, teljes befogadás. Aki nem-digitális eszközökkel tanul, az el tudja kerülni ezt az éberséget korlátozó tényezőt. Nem azt mondom, hogy nem lehet tanulni géppel (nyomtatni egyetemen én sem nagyon szoktam, ha nem muszáj), de komoly gátat szab a technológiának az ilyen jellegű hatása az agyra. Hányszor, de hányszor van az, hogy panaszkodnak, hogy a gyerek nem érti a szöveget, amit olvas, nem érti a tankönyvet, nem figyel a részletekre, nem analizálja a rendelkezésre álló információt? Ez mind azért is van, mert a tantermi körülmények megnehezítik az agyműködést teljesen ártatlannak tűnő dolgokkal, mint vibráló képernyő, kivetítő, vagy éppen fénycső...
A rajzolásra szerintem is jó lenne a tablet (főleg a nagyobb képernyőjűek), de a Samsung Note-on meg néhány spéci cuccon kívül nem nagyon alkalmasak ezek a rajzolásra a multitouch miatt. Azért is problémás lehet a kapacitív képernyő, mert sokszor félremegy a vonal a képernyő túltöltöttsége miatt, ami egy jól kalibrált rezisztív kijelzőnél vagy hagyományos papír-ceruzánál nem probléma
A gyerekek sajnos egyre kevésbé tudják jól fogni a ceruzát, mivel dundi ceruzákat meg hasonló ökörségeket adnak a kezükbe, ami szintén bizonyítottan többet árt, mint használ. A ceruza a legprecízebb beviteli eszköz még a számítógépen is pl. digitalizáló táblával vagy érintőképernyővel, érthetetlen, hogy miért akarják ezt jószándékú emberek teljesen likvidálni az oktatásból.
Egy 150 dolláros tablet sajnos nem tudja kiváltani a gyereket felügyelő rokon, dajka, bébiszitter, vagy más felnőtt szerepét, hogy tanulásra szorítsa a gyereket vagy ne csak tanítsa, hanem ki is kérdezze (attól még elég messze vagyunk így is).
Sajnos annyira lenyomták a társadalom torkán már, hogy ezek milyen jó eszközök meg milyen fantasztikus egyenlőséget teremtenek, hogy a szegényebb rétegek is olvasni tudhassanak meg mit tudom én, hogy ezzel már nem lehet mit kezdeni. Az interaktív táblától elkezdve sok technikai újítást ránk tukmáltak az élet minden terén, aminek nemcsak előnye, de hátránya is van, de még inkább anyagi haszna valakiknek. Szemérmetlenül szőnyeg alá söprik a következményeket, pedig el lehet olvasni, hogy működik az agy, meg lehet nézni, hogyan befolyásolja a működését a környezeti hatás, ami éri, csak éppen azt nem mondják ki, hogy olyan dolgokkal tanítanak, ami gátolja a gondolkodást.
-
szilagyiv
senior tag
Erősebb vassal vennék egy ilyet a kölköknek.
Viszont a szoftveres ellátottság már sokkal gyengébb - gondolok itt a valódi készségfejlesztő alkalmazásokra - gyerekek részére.Az előttem szólóknak részben igazuk van, mikor a "minőségi" kapcsolatokat említik szülő és gyermek között, azonban nem szabad elfelejteni, mikor a körülmények nem teszik azt lehetővé. Ide most annyi mindent lehetne sorolni, hogy el se kezdem.
Nem úgy kellene hozzáállni, hogy ez az egy eszköz mindent kiválthat, ami a gyerek egészséges szellemi fejlődéséhez és szórakoztatásához szükséges, de egy lehet a jó eszközök között - tudomásul kell venni, hogy a XXI. században vagyunk, és már nem tudnak egy egész napot átjátszani csutkababával a gyerekeink. -
erdoke
titán
Ha látnád, milyen készség. és személyiségfejlesztő, nyelvtanulást segítő, stb. appok vannak iPadre, gyakran olyan módon megvalósítva, hogy a szülővel együtt csinálja (vagy kinyomod tévére), nem hasonlítanád az egész napos tévézéshez.
Persze a hírben szereplő géppel van némi gond. A legnagyobb, hogy ha most nekiindulnék a Google Playnek, talán egyetlen olyan gyerekeknek fejlesztett appot se találnék, ami 7"-re és 800x600-ra van optimalizálva. A másik maga a felbontás, ill. a kijelző minősége. Pont azoknak kellene a lehető legjobb minőséget adni, akiknek még a legérzékenyebb a szeme. -
vince
őstag
azért azt te is érzed, hogy a tv-n "táplálás" és a kiküldöm az utcára bandázni között azért van néhány köztes lehetőség is
Lehet ilyenje a gyerekednek, de ne ez pótolja a minőségi időt, amit neked, a szülőnek kell vele töltened, hogy érzelmileg is egészséges emberré váljon!
-
-
Dany007
veterán
válasz
joanadavis #4 üzenetére
Nem rossz ez. Meg kell tartani a mértéket.
És igen, a táblán történő tapicskolás fejleszti a gyerek finom motorikus képességeit. Pontosan azért, mert úgy tudsz rajzolni egy ilyen felületen, mintha az ujjad lenne a ceruza hegye.
A rajta lévő programok fejlesztési képességeit meg már a szülő dönti el annak függvényében, hogy milyen rak fel / vesz meg rá.
Pl van pofon egyszerű memóriajáték. Ki van terítve egy csomó kártyalap fejjel lefelé. És meg kell találni egymás párját. Két felfordítás után ha nincs meg a párja akkor mindegyik lefordul újra. Namármost mi pontosan ilyen játszottunk gyerekként ~ 1989-ben. Csak rendes papírkártyákkal. Ez meg kb pontosan ugyanaz.
De kismillió interaktív fejlesztőprogram elérhető még ezekre a gépekre. Arról ne is beszéljünk, hogy mennyivel érdekesebb lehet így tanulni, megnézni 1-1 videót az adott témában, mint ülni a fekete-fehér szöveg fölött órákat.
Persze a mértéket meg kell tartani, de igenis jó eszköz lehet ha az ember ésszel engedi használni a gyereknek.Ahogy te is írtad mi meg TV-n nőttünk fel. Többnyire meséken. Amiben aztán nulla volt a bármilyen képesség vagy egyéb fejlesztő eszköz. Szóval a lényeg, hogy mi se lettünk degeneráltak. Legalábbis többségében nem.
Másrészt ha meg kiküdöd a gyereket az utcára bandázni annak se szokott mindig jó vége lenni.
-
Annyira nem rossz ötlet, pl saját tapasztalat, kisöcsém elkezdett a Bad Piggies-szel játszani, szerintem eléggé készségfejlesztő, mert problémamegoldást fejleszti.
Legalább , ha már játszik, valamennyire értelmesen, mert ők már ebbe az elektronikai világba nőnek fel
És még mindig jobb ,ha a tableten firkál egy programban, mint mondjuk egy filccel a lakásban mindent
, ha esetleg kisebb
-
vince
őstag
személy szerint inkább mesekönyvet adok a gyerekem kezébe
-
joanadavis
csendes tag
Heheh, engem jobban érdekelne, hogy mikor nem fogják végre a gyerekeket bamba biorobotokká nevelni ezzel a sok kacattal.
Tévézombik után jönnek a tabletzombik. Oké, én is tévén nőttem fel, de engem elrugdaltak a szakkörökre, foglalkozásokra emberek közé, valós tárgyak közé. Most meg megetetik a szülőkkel, hogy ez a sok kütyü milyen jót tesz a gyerek fejlődésének, ők meg el is hiszik. (a költségkímélésen kívül semmire se jó, már ha ugye nem vágják tönkre a cuccot pillanatok alatt, ahogy felvetetted)
Felháborító, hogy ilyen tartalmatlan, a valós célra alkalmatlan eszközökkel próbálnak meg gyerekeket fejleszteni. Az edu-videókon meg néhány mutogatós interaktív játékon kívül nem jó a platform túl sok mindenre, hiába van rá rajz, játék, stb. - ezeknek a lényege a kreativitás és a kifinomult kézmozgás, ami a kapacitív tabletoknál kb. 0-val egyenlő. -
Dany007
veterán
Jó ötlet. Az ára se vészes... Majd ha felnő a gyerek lehet benevezek valami ilyesmire... Nehogymár az én telefonomat vigye el mindig
-
Retekegér
MODERÁTOR
És mennyire ellenálló a kakaóval, ütésekkel szemben? A megcélzott korosztálynál nem elhanyagolható tényező.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A célközönség említése nem csupán reklámfogás, a tábla minden porcikáját valóban a fiatalok igényeihez szabták.
- Projektor topic
- Milyen autót vegyek?
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Automata kávégépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OpenWRT topic
- BIOS frissítés
- További aktív témák...
- Újszerű Garanciás Macbook Air M1-es (8GB/256GB) 2026.09-ig Garis)
- ÚJ BONTATLAN Apple MacBook Air 15" M2 8GB RAM 256GB Magyar billentyű garancia 1 év Deak t
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Precision M6700 i7-3740QM I 16GB I 500GB SSD I 17,3" FHD I K3000M I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5510 - i5-560M I 4GB I 250GB I DVDRW I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Nothing Phone 2 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E746 - i5-6GEN I 4GB I 500GB I 14" HD I DP I W10 I Garancia
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest