Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    Jó ötlet. Az ára se vészes... Majd ha felnő a gyerek lehet benevezek valami ilyesmire... Nehogymár az én telefonomat vigye el mindig :D

  • Dany007

    veterán

    válasz joanadavis #4 üzenetére

    Nem rossz ez. Meg kell tartani a mértéket.
    És igen, a táblán történő tapicskolás fejleszti a gyerek finom motorikus képességeit. Pontosan azért, mert úgy tudsz rajzolni egy ilyen felületen, mintha az ujjad lenne a ceruza hegye.
    A rajta lévő programok fejlesztési képességeit meg már a szülő dönti el annak függvényében, hogy milyen rak fel / vesz meg rá.
    Pl van pofon egyszerű memóriajáték. Ki van terítve egy csomó kártyalap fejjel lefelé. És meg kell találni egymás párját. Két felfordítás után ha nincs meg a párja akkor mindegyik lefordul újra. Namármost mi pontosan ilyen játszottunk gyerekként ~ 1989-ben. Csak rendes papírkártyákkal. Ez meg kb pontosan ugyanaz.
    De kismillió interaktív fejlesztőprogram elérhető még ezekre a gépekre. Arról ne is beszéljünk, hogy mennyivel érdekesebb lehet így tanulni, megnézni 1-1 videót az adott témában, mint ülni a fekete-fehér szöveg fölött órákat.
    Persze a mértéket meg kell tartani, de igenis jó eszköz lehet ha az ember ésszel engedi használni a gyereknek.

    Ahogy te is írtad mi meg TV-n nőttünk fel. Többnyire meséken. Amiben aztán nulla volt a bármilyen képesség vagy egyéb fejlesztő eszköz. Szóval a lényeg, hogy mi se lettünk degeneráltak. Legalábbis többségében nem. :)

    Másrészt ha meg kiküdöd a gyereket az utcára bandázni annak se szokott mindig jó vége lenni.

  • Dany007

    veterán

    válasz joanadavis #12 üzenetére

    Tehát akkor egyetértesz, de mégsem. :)
    A képfrissítés részt nem teljesen értem. A legtöbb lcd kijelző ~ 60hz-es. Beleértve a jelenlegi TV-ket is. Ahogy írod is a tantermi neoncsöveknek sokkal durvább a villogása. Főleg a régi típusoknál.

    Tehát ha egy tanteremben lehetett / lehet tanítani az általában 50hz-en villogó neonokkal, akkor szerintem készségszintű feladatokra a 60hz-es lcd kijelző sem lehet sokkal problémásabb. Márpedig nekem is sikerült ilyen iskolákban tanulni és sikeresen végezni.

    A rajzolás részben egyetértek. De mint mondtam nem kell túlzásokban gondolkodni. Én anno a 8 hónapos fiamnak megtanítottam kioldani a kijelzőzárat a telefonon, egy ujjal.
    Plusz nézegetett ilyen állatos / növényes képeket, amik érintésre váltottak témát. Kb ennyi. Nyilván a memória játékokhoz még mindig kicsi. De ez is csak 1-1 alkalmat jelentett.
    Szerintem a babatévét többet nézi egy nap, mint amennyit egy hónapban ezekkel a játékokkal eljátszik. Pedig azt se nézi sokat.

    Sógorom gyereke pl többek közt a számítógép segítségével tanult meg olvasni és "írni". Már 4 évesen leült a gép elé beírta a youtube-ot, ott beírta a kedvenc száma címét és azt hallgatta / nézte. Persze nem itt kezdte, de nagyban motiválta a fejlődést. Hiszen érdekelte a dolog, de ahhoz olvasni kellett a betűket, majd a betűkből összerakni a szavakat és be is írni.
    Most (tavaly) 6 évesen ment iskolába és bizonyos órákról (nem teljes óraszámban) felmentést kapott mert gyakorlatilag tud írni és olvasni is egy 2.-os 3.-os gyerek szintjén.
    Ja és mindezt úgy, hogy otthon nincs PC-jük csak egy iPad meg egy iPhone. És igazából a gyerek PC előtt is csak a nagyszülőknél ülhet 1-1 órára. Tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy gépfüggő non-stop a gép előtt ült stb... Ő már egyszerűen beleszületett ebbe.

  • Dany007

    veterán

    válasz dabadab #28 üzenetére

    Reméltem nem kell ennyire kifejteni, de így teljes az tény.

Új hozzászólás Aktív témák