Új hozzászólás Aktív témák
-
#64791808
törölt tag
Egy pofa sör?
-
Elf
aktív tag
Mostmáá muszáj belepofáznom... :-)
1. Igen, bambano stilusától már megfejeltem Chuck Norist... kétszer. :-)
2. Azért meg valaki nem irja le egy kommentben részletesen minden aspektusát a mondandójának azért még érjük ha akarjuk érteni.
3. Könnyűfém felni meg nagyobb, szélesebb kerék azért van az autókon mert:SZÉP!
Ba dummm tssss.
Ki nem szarja le a fékutat, meg a tapadást meg a súlyt? Ugye hogy ugye?!
SZÉP? Szép! Akkómeg? :-D
Amikó rácsippantom a riasztót a parkolóba, visszanézek rá és ott csillog a verdán. EZ a funkciója. -
"a szélesebb kerék azért szokott jobban tapadni, mert az esetek többségében nem azonos típusú kerékből teszik fel a szélesebbet, hanem más, sportosabbnak vélt kerékből."
???
Akkor valami mégiscsak számít a keréknyomáson és a kerékre ható erőn kívül."A gumi az hajlik. emiatt a tulajdonsága miatt használjuk.
tehát elfogadhatod bizonyítás nélkül az állítást: ha a gumi érintkező felületének két oldalán különböző erők hatnak, akkor a gumi elhajlik."Ilyen érvelést legutoljára Kadhafi Zöld könyvében olvastam.
Egyébként is pongyola megfogalmazás. Erő helyett erővektorokról lehet szó. Az erőkhöz irány is tartozik.Pontosítok.
ha az erővektorok iránya ellentétes, akkor a gumi hajlása összenyomódást jelent,
Ez ad lehetőséget a gumi számára, hogy a kör sugarából számolhatónál nagyobb felületen érintkezzen a az útfelülettel."ha szélesebb kereket raksz fel, szélesebb lesz az érintkezési felület, de rövidebb is. tehát az érintkező felület alakja változik, a területe nem."
Utoljára ilyen polémiába szakközépiskolában botlottam bele. Az osztályfőnökünk mechanikát és géptant tanított. Ő mondta erre válaszként, hogy el felejtkeztünk a gumi futófelületének profiljáról.
Optimális kialakítás esetén a talajjal érintkező felület nagyobb, mint a bordázatlan gumik esetében.Ha a te kissé pongyola megfogalmazásodat elfogadjuk hajlás ügyben, akkor a kerék bordázott része másként fog hajlani, mint a bordázatlan része, azonos erőhatás esetén. Növekszik a talajjal érintkező felület.
"Ha felraksz az autódra egy energysavert, megméred, majd utána felraksz rá egy váltóméret 20 mm-rel szélesebb pirelli pzero-t, akkor a pzero *SOKKAL* hamarabb fog megállni. mert más az anyaga."
Hoppá!! Most már nem csak a felület és rá ható erő számít?
Illetve a kocka húzás példájával már a felületet nagyságát is ignoráltad korábban. -
-
Sifre
senior tag
Egy elég jó teszt a témában:
[link]
Röviden nem nagy, de mérhető a különbség a szélesebb kerék javára. -
bambano
titán
válasz
Hieronymus #374 üzenetére
A gumi az hajlik. emiatt a tulajdonsága miatt használjuk.
tehát elfogadhatod bizonyítás nélkül az állítást: ha a gumi érintkező felületének két oldalán különböző erők hatnak, akkor a gumi elhajlik.
a gumi mindig pontosan akkora felületen érintkezik az úttal, amennyit a rá eső függőleges irányú nyomóerőből és a gumi nyomásából a gimiben tanult képlettel ki tudsz számolni.ha szélesebb kereket raksz fel, szélesebb lesz az érintkezési felület, de rövidebb is. tehát az érintkező felület alakja változik, a területe nem.
a téglás kísérletből pedig tudni lehetne, hogy ha nagyobb felületen érintkezik a gumi a földdel, de nem változik az autó tömege, akkor egy felületegységre kisebb erők fognak hatni, így összességében pontosan ugyanannyi lesz az erő.
a szélesebb kerék azért szokott jobban tapadni, mert az esetek többségében nem azonos típusú kerékből teszik fel a szélesebbet, hanem más, sportosabbnak vélt kerékből. A korábban emlegetett tesztben azért állt meg hamarabb az autó azzal a gumival, aminek a lényegi paramétere *szerintetek* az, hogy szélesebb, mert változott a gumi anyaga is. tehát a lényegi paraméter a gumi tapadási képessége, a képletben ez a mű jel, amit nem tudok leírni. Ha felraksz az autódra egy energysavert, megméred, majd utána felraksz rá egy váltóméret 20 mm-rel szélesebb pirelli pzero-t, akkor a pzero *SOKKAL* hamarabb fog megállni. mert más az anyaga. Ha ugyanabból a márkából, típusból raksz fel két váltóméretet, nem lesz érdemi különbség.
"A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni.": ebben egyetértünk, és ezt ha a másik topicban írtad volna, ott is egyetértettem volna vele.
-
"az, hogy mekkora felületen érintkezik a gumi az aszfalttal, az autó tömegétől és a kerék nyomásától függ. mástól nem."
Meg a gumi profiljától, meg a gumi lágyságától. A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni. Az érintkező felület mérete a gumiabroncs szélességével arányosan nő.
Ha nem így lenne, akkor a tartalékba adott "virsli" kerékkel is lehetne sebességkorlátozás nélkül közlekedni.
Gondolom sokan láttak már F1-es autógumit közelebbről. A száraz útra használt gumi széles, mintázat nélküli és lágy. Azért használnak lágy anyagot, hogy minél nagyobb felületen érintkezhessen az út felületével. Hátránya is van, gyakran kell cserélni a gumit."....fog találni olyan kísérletet, ahol elmondják, hogy miért kell ugyanakkora erővel húzni egy téglatestet függetlenül attól, hogy melyik oldalán fekszik."
Ami a csúszási ellenállást demózza.
A járművel esetében a gördülési ellenállást használjuk fel fékezésre és gyorsításra.
A gördülési ellenállás esetében már számít a felület nagysága. -
Sifre
senior tag
Segítek:
- X autó gyári futóművel: hátul egy oldalon emelve az első kerék csak akkor emelkedik fel ha az emelő szinte teljesen végállásban van.
- X autó 40mm-es ültetéssel: a hátulját egy oldalon emelve az első kerék a gyári állapothoz képest sokkal hamarabb elemelkedik.Ennek oka bizonyára a futómű módosítással merevebbé váló karosszéria, és véletlenül sem a lecsökkent rugóút és a keményebb kanyarstabilizátor.
Apropó, mit jelent az hogy a Vectrán "verseny jellegű fék" van? Mert ha a gyári mezei 1 dugattyús Ate nyeregre gondolsz, akkor gondold újra.
-
mjani1172
addikt
Ne haragudj, én komolyan veszem amit írsz.
De így ezt nehéz.
Ha állítasz valamit akkor légyszives pontosan és ne később alakitsd át, helyezd más környezetbe, mert ez így olyan színezetet ölt mintha ostobaságokat fecsegnél össze vissza és később magyarázkodnál.Egyébként igy is úgy is hülyeség, mint az Adac teszt is bizonyítja.
A téglatest húzása hogy jön ide?Az Aquplaning tehát független a szélesebb keréktől mint az eddig mindenki állította? Hiszen a felület nem változik. Akkor mi történik?
-
bambano
titán
válasz
mjani1172 #368 üzenetére
vannak, akiknek világos volt, hogy ugyanazon autóról van szó és a váltóméret kerekekről (utólag hozzáteszem: minden esetben szabályosan felfújva), vannak, akiknek nem.
vannak, akiknek világos, hogy nem hasonlítunk össze bicikli kereket busz kerékkel, vannak, akiknek nem, őket trollnak hívják.tehát mégegyszer: az, hogy mekkora felületen érintkezik a gumi az aszfalttal, az autó tömegétől és a kerék nyomásától függ. mástól nem.
egyébként ha valaki ügyesen keres a neten (ezt most nem veszem magamra), fog találni olyan kísérletet, ahol elmondják, hogy miért kell ugyanakkora erővel húzni egy téglatestet függetlenül attól, hogy melyik oldalán fekszik.
-
"....a szélesebb gumihoz nem tartozik nagyobb tapadási felület. ..."
Most már tényleg túl tolod.
Már az is hajmeresztő volt amikor azt írtad, hogy a nagyobb kerékátmérő nem jelent nagyobb tapadási felületet.Nagyot lendítene a helyzeten, ha a fentihez hasonló kinyilatkoztatásokat érvekkel alátámasztanád.
Köszönet és hála érte.
-
mjani1172
addikt
a szélesebb gumihoz nem tartozik nagyobb tapadási felület.
Ezt kifejtenéd?
Nem világos hogy ez honnan jön, még az életben nem hallottam ilyet.
Tehát egy kerékpár kereke, ugyanakorra felületen érintkezik az aszfalttal mint egy busz kereke?Egy linket kérhetnék?A józan észnej ellenmond de vevő vagyok rá.
Az Adac mondjuk máshogy gondolja.:Az ADAC-on kívül a Yokohamát is foglalkoztatta a szóban forgó kérdés. Féktesztjükkel azt kívánták bebizonyítani, hogy a széles felnik és gumiabroncsok alkalmazása mellett a legfőbb biztonsági érv, hogy a fékút a nagyobb tapadó felület okán jelentősen lerövidül
-
mjani1172
addikt
kerékcserekor simán fel tudtam úgy emelni a hátsó kerekét, hogy a másik három kerék az aszfalton maradt. nem is járok már fóccvágennel...
Ezt írtad. Ez egyszerűen baromság. Leírtam, elmagyaráztam, képet raktam be, hogy ennek semmi köze a torziós merevséghez,lent maradhat a másik három kerék. Ennek a rugóutak hosszához, a futómű kialakításához van köze.
Gondolom az első és hátsó szélvédők összetörtek, hiszen azok nem szeretik az ilyen mértékű hajlítást.Én ennél többet nem tudok.
-
bambano
titán
válasz
mjani1172 #354 üzenetére
én járatom le magam, mikor te mondasz szándékosan olyan feltételeket, amikről neked is tudnod kellene (rosszabb esetben tudod is), hogy marhaság?
kinek jutna az eszébe, hogyha bal hátul emelem az autót, akkor a jobb eleje is emelkedik? hint: kizárólag egy hegyi trollnak.
ha megemelem a vectra bal hátsó kerekét, akkor felemelkedik a bal eleje. ismétlem: a BAL. nem a jobb. pontosan úgy, ahogy a másik hsz-edben linkelt raptor: felemelte a bal elejét, mivel a kasztni nem csavarodik, mert elég merev, ezért megemelkedik a plató bal oldala is, így kirúgja magát a bal hátsó rugóstag.a bánatos francért vitázol kifacsart idiotizmusokkal, mikor a linkelt kép bizonyítja, hogy pontosan tudod, miről beszélek és pontosan ugyanazt érted alatta, mint én.
troll troll troll.
-
-
Egy kicsit bonyolultabb a probléma.
Nyilván, ha acéldarabot beraksz egy raktár mélyére 50 év múlva is azonos állapotban veheted ki onnan.
Ha ez egy szerkezeti elemet folyamatosan ér nyíróerő és rezgés, akkor ki fog fáradni az anyag.
Iskolai példa volt az egyik francia autógyártó problémája. Gyorsan fáradt ki a főtengely, nagyon rövid üzemidő után eltört. Azzal próbálták korrigálni a problémát hogy egyre vastagabbra gyártották a tengelyeket.
Az "orvosság" viszont nem használt, sőt még romlott is a helyzet. Az egyik mérnők újraszámolta a méretezést.
Visszatértek a vékonyabb megoldásra és a törés helyén még be is könnyítették a főtengelyt.
Ezzel megoldódott a probléma. A tengely kifáradását jelentősen sikerült kitolni.A mai járművekben is lehetnek és vannak is ilyen anyagfáradás problémák. A korosabb járműveknél ez halmozottan jelentkezik.
Ha nem így lenne, akkor a kopó és fogyó dolgokon kívül, nem kellene semmit sem cserélni a járművekben. -
pakesz
aktív tag
"1. negyven év alatt minden anyag fárad. az autó jobban, mint a metró, mert nincs benne annyi túltervezés és nem tükörsima sínen fut."
az acel?
abban hogy alldogal? rozsdasodas es mechanikai behatas nelkul?
mit szedsz a masikkal, a dutrás kommenttarssal, hogy ilyen baromsagokat vagytok kepesek leirni es ervelgetni e szerint?
amikor 2006ban azt a T34est beinditottak, akkor gondolom az is egy replika volt
ja a tukorsima temahoz, en mondjuk nem ertek hozza de amikor ezt mondtam aposnak, aki 40 evig a metronal volt konstruktor, akkor o valamit enekelt a szinuszos terhelesrol, hogy oldalra verik a kerekeket,
de biztos neked van igazad, hiszen amugy tenyleg te MINDENHEZ ertesz !
en nem ertek hozza, csak ha hallom az infot egy ottlevotol akkor kepes vagyok elhinni neki -
dutrás
őstag
Hatalmas +1
-
-
mjani1172
addikt
Szerinted mekkorát mozdul, ha rossz a torziós merevség ?
Eltekeredik mint egy sajtos masni?Tehát a Vectra olyan, hogy emeled bal hátul egy emelővel, és akkor a jobb első kereke is megemelkedik?
Tehát ha felállsz egy magasabb útpadkára a jobb elsővel, akkor a jobb hátsó nem ér a talajra? Vagy a másik odal sem?
Amikor a csápossal emeled, emeltél rajta már 40 cm-t és mind a 4 kerék a talajon van,akkor lefolyt az emelőről az autó?Ne hülyéskedj már. Tényleg nagyon lejáratod magad.
-
Danex
addikt
Csak utcai gumiknal valamilyen szinten arányosan nő az érintkezési felület (szélesség) az átmérővel. Addig egy versemyautonal nyilván több szabadteruk van széltében mozogni.
Persze ha tudsz mondani olyan utcai tomeggyartott autót amin pöttöm, de széles gumikkal jött ki akkor elfogadom, addig viszont csak trollkodasra volt jó a hozzászólás 😁
-
Sifre
senior tag
Úgy látszik az az opció hogy tévedsz, nem opció, legalábbis az eddigi hozzászólásaid alapján. Szakmabeliként elég zavaró hogy a saját elméleteidet tényként írod le, foggal-körömmel ragaszkodsz hozzájuk, miközben látszik hogy autóipari tudásod a totalcarhoz hasonló oldalakról származik.
-
Ghoosty
őstag
válasz
#64791808 #342 üzenetére
"Hadd kerdezzem meg, te hogy szoktal kinezni elozes elott egy kamion mogul pl ugy, hogy ne lepd at a felezot? "
Ha nem mászom bele a seggébe, akkor elég messze el lehet látni, akkor is, ha csak a felezőig húzódok ki. Ha meg olyan a környezet, hogy mondjuk enyhén kanyarodik, akkor ki is rakom az indexet, mert ha jó akkor megyek is rögtön. Ha meg nem akkor visszaveszem az indexet és visszahúzódok, aztán kezdődik elölről, mikor elment a szembejövő.
Az, hogy 4-től 10-ig vezetsz, de lehet, hogy közben kicsit dolgozol is, az már olyan szintű fáradtságot jelent a végére, hogy nem kéne vezetni. Nem véletlenül vannak a kamionosokra is szabályok, nem véletlenül kötelező a tachográf, hogy ezt ne nagyon lépd túl. Elég durva büntetések vannak, hosszú időre visszamenőlegesen is ellenőrizhető stb.
100 ezer km az 100-as átlagtempóval is 1000 óra kocsiban egy évben. Ez 125 teljes munkanap. Lehet, hogy papíron nem vagy hivatásos, de ez már simán beillik annak. Én meg nem akarok az lenni. Szóval kösz, nem kérek belőle.
-
dutrás
őstag
A metró egész más teherviselésre van tervezve kevéssé releváns az autógyártában. Nyilvánvalóan benne van a túlbiztosítás is.
De Pakesz kolléga ha már te is tanultad hogy nagyon nem mindegy az anyagvastagság az acél 40 évvel ezelőtti gyártástechnológiája ötvöző anyagok mennyisége minősége és még jön hozzá a felületkezelés elemek hegesztésminősége ecetera ecetera. Ebbe tényleg ne menjünk bele mert így is nagyon messze járunk a topik valós témájától.
Nekem is van ismerősöm aki közel 30 éves verdával közlekledik
soha nem törte mégis legalább három nyomon jár az autója. Rengeteg ilyennel lehet találkozni az utakon hogy a váz deformációja miatt totál keresztbe megy az úton. Ez azért van mert egyszerűen a használattól elfárad a fáradtságtól pedig deformálódik akár a kocsiszekrény akár a futómű szerkezeti elemei.
Egy autó kihordási ideje messze nincs annyira tervezve mint egy metróé. De nézd csak meg az öreg csuklósbszok alvázát milyen állapotban van egynémely. Boltívhez zsalunak kfel lehetne némelyiket használni kis túlzással. -
bambano
titán
két probléma van a 40 éves rozsdaboglyákkal:
1. negyven év alatt minden anyag fárad. az autó jobban, mint a metró, mert nincs benne annyi túltervezés és nem tükörsima sínen fut.
2. 40 éve NEM IS VOLT szempont, hogy a kasztni mindent bírjon. tehát a 80-as évekbeli japó rizsrakéta elsősorban nem azért törik ripityára, mert elfáradt, hanem azért, mert nem volt olyan cél a tervezésekor, hogy ne törjön ripityára. szemben a mai autókkal, ahol az autó eleje úgy van megtervezve, hogy szanaszét szakad a karambolban és KÖZBEN elviszi az ütközési energia zömét, miközben az utascella meg rettenetes erőket is képes felvenni.de ez nem csak a 40 éves autókra igaz. nekem volt 4. generációs fóccvágen borám, kerékcserekor simán fel tudtam úgy emelni a hátsó kerekét, hogy a másik három kerék az aszfalton maradt. nem is járok már fóccvágennel...
*úgy értem, 4. generációs golfból csúnyásított borám.
-
#64791808
törölt tag
Hadd kerdezzem meg, te hogy szoktal kinezni elozes elott egy kamion mogul pl ugy, hogy ne lepd at a felezot? Indexelsz? De meg nem tudod, hogy tudsz-e elozni, akkor hova indexelsz?
Koszeg-Bekescsaba-Koszeg-Budapest kort csinaltam meg, hoban, reggel 4-kor indulva, este 10-re pestre erve. Nem vagyok sofor, a sajat automat vezetem. Namost? Jol eldumaltok nagyokat arrol, hogy hogyan van megirva a nagy konyvben, hogy az urvezetok hogyan vezetnek. Gyere aztan vezessel evente 80-100 ezer kilometert, utana megbeszeljuk.@dutrás: jogos, ma mar szombathelytol pestig, majd pesttol kecskemetig, majd kecskemettol kondorosig palyan mesz, jogos, igazad van. Ez azokra az idokre, mig csak gyortol kecskemetik mentel palyan. 44-esen beragadsz az ifa moge 60-nal, es nem tudod szabalyosan megelozni
Az uj auto-nem uj auto kerdeshez: en uj autot akarok venni, most is azt vettem, ez utan is azt szandekozom. De elvarom, hogy mikor egy talicska penzt az ember letesz az asztalra, akkor a vett eszkoz legalabb nyomokban ugy viselkedjen, ahogy azt szeretnem. Baszodjon meg az a rendszer, amelyik eleve abbol indul ki, hogy en hulye vagyok. Nem vagyok, az elmult 800 ezer kilometeren meg eddig nem okoztam balesetet. Az uj autommal a szep okos "segito" funkciok miatt eddig ketszer voltam kurva kozel hozza. Ez a baj. Es aki ad egy tippet, hogy akkor nekem milyen regi szar valo akkor, annak en is adok majd egy tippet. -
-
pakesz
aktív tag
Ne haragudj de te zagyválsz, össze-vissza hordasz itt hetet-havat.
a 40 eves ACÉL metrokocsik VIGAN futkorasznak, ami gond, mert a metros korokben az a magikus 30 ev van a koztudatban, hogy a folott is futhatnak, csak akkor egy olyan koltseges beavatkozas szukseges ami helyett inkabb uj kocsiszekrenyt szoktak venni
tehat 30 ev alatt ESZUKBE se jut anyagfaradasrol beszelni, hogy a miatt le kell cserelni, es ezek a kocsiszekrenyek napi 10 oras futassal rendelkeznek...
az anyagtudomanyos acel vs alu temakorrel ne faradj, elso evben volt tananyag ahol kitertek erre is, de itt mi 80as evekbeli technikakrol beszelunk, ami acel volt
tehat mi az a felsobb tudomany ami ezeket az altalam beirt TENYEKET ubereli es nem az hogy
"dutras a nevem es termeszetesen igazam van te meg tanulmanyozd a zegyetemi konyveket" ? -
kisfurko
senior tag
Azért a biztonságot fontosabbra értékelni, mint a vezetési élményt nem hiszem, hogy olyan földtöl elrugaszkodott dolog lenne. Ezek nem marketing dolgok, az életed is múlhat rajta. Egy 90-es japán autó el tud hajolni, amikor egy maiból még durva sérülések nélkül szállsz ki! Nem vicc.
A mai autókban is van vezetési élmény, csak olyat kell választani. Nem elérhetetlenül drágák a kis méregzsákok, és már akár egy család is belefér, nyilván a tengerpartra kicsi lesz. Ne legyen ennyi elöítéleted, ha teheted, próbálj ki minél többet, hátha megváltozik a véleményed, és akkor kisebb veszélyben leszel az utakon. -
bambano
titán
valami ceteris paribust vagy mit szoktak ilyenkor emlegetni...
azért áll meg a szélesebb gumi hamarabb (nem sokkal), mert szélesebb, vagy azért, mert olyan gumikeverékből van, ami erre jobban ki van hegyezve szemben a másik takarékosságra kialakított anyagával?nem, nem bizonyítja, hogy a szélesebb kerék hamarabb áll meg. ennek legfőbb oka, hogy nem áll meg hamarabb, de ezt más topicokban már kiveséztük.
-
dutrás
őstag
Nem tudom hogy te hallottál e olyanról hogy anyagfáradás esetleg kristályközi korrózió? Lehet az bármennyire karbantartott akkor is elhasználódik elfárad az anyag. Ergo kevésbé biztonságos. Ha csak a sarki fűszereshez jársz majd vele nem fogok aggódni az utakon.
Ha neked az a vezetési élmény hogy ordít az utastérben a motor meg érzed odabenn a kartergáz szagát és még jól ki rázza a belső szerveidet a mai útviszonyoknak megfelelően. Áldásom rá...
Aztán ne csodálkozz ha egy hirtelen fékezésnél a kasztni elhagyja az alvázat. -
bambano
titán
-
btprg
senior tag
Szóval ha nem egyezik a véleményem azokkal, akik éppen most többségben vannak a hozzászólók között, az már nem is lehet értelmes...
Az én véleményem az, hogy nem fogok egy olyan autót használni nap mint nap, amibe hányok beleülni, mert a mai négy keréken guruló számítógépek totálisan szembemennek mindenféle elképzelésemmel arról, hogy milyennek kell lennie egy autónak.
A ti elképzeléseitekkel meg összefér egy új autó, vagy a "biztonság" meg az illatos csendben való suhanás fontosabbak számotokra, mint a vezetési élmény.
#320:
Elfogadom hogy te így érzed.#319:
Tőlem aztán röhöghetsz. Ha műszaki analfabéta lennék, akkor a felvázolt esetben persze inkább új autót vennék. Ha nem, akkor meg tartom a véleményem (a '90-es évek eleji az miért is 40 éves?). Minimálisan van nagyobb esély arra, hogy egy jól karbantartott, nem műszaki analfabéta által használt 30-40 éves nyugati autó ne induljon be, mint arra hogy egy pár éves. Ha meg ennyire sok múlik azon, hogy lesz-e autó vagy nem, akkor meg 2 autó kell, mert a csodaautó kereke is leereszthet, szétrághatják vezetékeit a menyétek stb. -
Ghoosty
őstag
válasz
#64791808 #322 üzenetére
Eszem ágában sincs ilyet csinálni, nem hülyültem meg. Neked sem kéne. Ezt a távolságot még hivatásos sofőröknek is neccess megcsinálni, mert 90 körüli átlag tempó kéne hozzá, különben nem fér bele a megengedett vezetési időbe. (A heti 2x engedélyezett 10 órásba)
Amúgy ha egy eszköz szabályosan használva jól működik, de szabálytalanul furcsaságokat produkál, akkor nem az eszköz a hibás. Nem tudja kitalálni, hogy te éppen szabálytalankodni akarsz és most ne működjön.
-
#64791808
törölt tag
Nagyszeruen leirtad az elmeletet. No akkor kocsiba be, csinalj meg egy Szombathely-Bekescsaba-Szombathely kort egy nap. Vagy 14 ora alatt fog sikerulni remego gyomorral, vagy tobb, mint 50 szabalyszegest fogsz elkovetni.
Szep az elmelet, azoknak, akik elmeletben vezetnek autot. Szerintem. -
Danex
addikt
Ha minden nap kocsival kell járni és ér valamicskét az életem akkor biztosan modern autó felé tendalnek.
Elég csak megnézni hogy a 2005 előtti autók vs 2010 utáni autók közül melyikbol szállnak gyakrabban...
Itt a környéken elég gyakoriak sajnos a balesetek, de az elég szépen látszik, hogy a modernebb autós kisebb sérülésekkel megúszta, addig a másikból már vágni kell és nagyobb eséllyel tragikus a kimenetel.
-
bambano
titán
oké, mondok egy példát, ami nem én vagyok:
körzeti orvos vidéki körzettel. gyakori, hogy sürgős eset merül fel, gyakori, hogy gyógyszert kell vinned, mert mondjuk a cukorbetegnek elfogyott az inzulinja és épp rohamot kapott miatta.na ilyen élethelyzetre milyen autót vennél? ki ne mondd mégegyszer, hogy 40 éves japánt, mert körberöhöglek.
-
btprg
senior tag
Hát ha olyan autó kéne, amivel minden nap kéne járni, akkor szerintem valami japánt a '80-as évekből vagy esetleg a '90-es elejéről (ami lehetőség szerint nincs porrá rohadva, még ha ritka is az ilyen). Jelenleg szerencsére csak hétvégi hobbi számomra a vezetés, úgyhogy elvagyok a szocialista vasaimmal.
-
Reggie0
félisten
Nagyjabol, ok, +100kg sofor, +400kg leszorito ero, meg mindig 2000kg korul jarunk. A max megengedett ossztomeg korul 2400kg. Az nem sok.
Speciel a lassulasban biztos vagyok, a kerek novelesevel csokken a fektav. Ez olyannyira nem csak elmelet, hogy gyakorlati tesztek is ezt mutatjak. Kisebb a szlip, kevesbe kenodik a gumi, a hoterheles is nagyobb feluleten oszlik el.
(Gyorsulasra is ez igaz. Nem veletlen van a sportautoknak a hatso tengelyen nagyobb kerekuk, pedig ott meg a tomeg is kisebb.) -
bambano
titán
biztos, hogy 1400 kiló?
szerinted a keréknek csak azt a tömeget kell tartani, amit az álló autó a mérlegnek nyom, vagy azt a nagyjából +400 kilót is, amit nagyobb sebességeken leszorító erőként generál a kasztni?nem azért van nagy kereke, hogy jól lassuljon. azért lassul jól, mert nagy függőleges komponensű erő nyomja a kereket, és pontosan ugyanezért van nagy kerék rajta.
-
"..... én meg a vatikán feje vagyok."
Ha te mondod!"megnéztem azt a gumis cikket, jót röhögtem rajta, annyi hiba van benne. érvelésre alkalmatlan."
Az sem érv amit leírtál. De legalább vicces vagy.""Ha annyira rosszak lettek az új járművek, hogy mernek a gyártók 5-7 év teljes garanciát adni?": trükközve? például a pohu 5 év garit adott anno a közbeszerzéses fóccvágenekre, az első tulajnak. ha eladták, ugrott a gari. el kell olvasni az apróbetűt is."
Te érted amit írsz?
Egy esetre hivatkozva, ami vagy igaz vagy nem, kétségbe vonod az egész Európára érvényes garancia feltételeket?"...egyébként meg nincs jó híre a turbós fordoknak."
Ez teljesen igaz lehet a te dimenziódba eső 20-30 éves Fordokra. Az újabbak nem tartoznak az érdeklődési körödbe. Nem gond."az insignia orrában van egy radar, a szélvédőn a tükör mögött van egy kamera. ezekkel operál a sok beépített cucc. egyik sincs a vectrában. tehát az állításod nem igaz."
Nyilván, Ami nincs a "vectrában" azm az nincs a vectrában. Ezzel senki sem fog vitatkozni.De nem ez a kérdés.
A mára kötelezően meglévő meglévő rendszerek továbbgondolása az újabb biztonságot növelő rendszerek.
Nyilván kell például egy extra kamera. De nem megfizethetetlenek és mára már megtanultunk tars kamerát gyártani. Siránkozásra semmi ok."...tehát ha nekem van felelősségem azzal, hogy karambolozok-e, akkor nekem van hatásköröm, az elektronikának kuss van. ha az elektronika beleszól, akkor az az ő felelőssége."
Mit változtat ezen, ha egy gyerek hirtelen az autó elé szalad. Az automatika reakció ideje sokkal jobb, tehát képes megállni az autó. Ha az öreg roncsoddal a lassabb reakció időd okon kivasalod azt a gyereket, a felelősségről fog filozofálni vagy átgondolod, mégis jobb lett volna modernebb járművel közlekedni!? -
mjani1172
addikt
Mjani kolléga elvből elutasítja ezeket a dolgokat sőt minden sz@r szerinte. Rettentő negatív ezekhez a dolgokhoz közben lehet csak rosszul használja. (kérlek ne sértődj meg mjani)
Nem sértődök meg, de nem értem amit mondasz, nem állítottam ilyet soha.
És hidd el 30 évet eltöltöttem az autók között,ez a szakmám is, és nem is vagyok benne sem sikertelen sem hülye. -
pakesz
aktív tag
volt egy ilyen hozzaszolas...
"Nem volt még ilyen autóval dolgom, így nem tudom, mennyire reagál korán, de ha előzni szándékozol, akkor már ki kell raknod az indexet. Ha csak kinézési szándékkal is, de érinted a felező vonalat, indexelned kell a KRESZ szerint. Ugyanígy, ha kerékpáros kerülsz ki és érintened kell hozzá a sávelválasztó vonalat, indexelned kell."
ha neked ezzel semmi bajod, es en beszelek ossze-vissza akkor en kerek elnezest...
csak tudod amikor autouton szembol a kamion/teherauto mogul kijon egy barom indexxel a felezovonalig ugy hogy abban a PILLANATBAN ugy TUNIK, hogy az bezony meg TOVABB IS fog jonni be az en savomba, es frontalisan fogunk utkozni, akkor en altalaban cselekedni szoktam... -
pakesz
aktív tag
te anno azt javasoltad, hogyha kinez az ember a teherauto mogul de NEM LEPNE at a zarovonalat csak erintene, akkor rakja csak ki az indexet, mert az imbecillis autoja ezt elvarja
most meg egy ezzel ellentetes KRESZ szabalyt masolsz nekem ide...legyszi elobb magaddal beszeld meg hogy mit gondolsz a temarol
szerk: persze nem zarovonalrol akartam ovlna beszelni hanem szaggatott vonalrol... -
Ghoosty
őstag
Ha valaki szembejön és a záróvonalat átlépi, akkor igazából mindegy, hogy indexel vagy sem, mindenképpen szabálytalan.
Nem azért kell, indexelned, mert az autód síkhülye, hanem azért mert ez a szabály, ezzel jelzed előre, hogy át tervezel térni a másik sávba. Nem az a lényeg, hogy villogással is megerősítsd azt amit amúgy is látni.
"
29. § Irányváltoztatás, irányjelzés
(1) Aki jármûvel irányt változtat (terelõvonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezõvonalát átlépi,..."
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történõ bekanyarodást - a mûvelet elõtt kellõ idõben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni." -
pakesz
aktív tag
ha jonnek szembol es latom hogy kirakja az indexet es bele is lendul hogy atlepje a zarovonalat en akkor dudalok es fokozottan fekezek es probalok lehuzodni es hangosan anyazok, ha esetleg ezt kamerara veszem es pont belem is jonnek hatulrol, akkor ha az a sudribunko a szemboljovo fogalmatlan allatja, esetleg netalantan nem all meg hogy az altala okozott balesetnel egyuttmukodjon, akkor az BTK kategoria lesz...
indexet akkor kell kirakni ha mesz is, ha mar MEGGYOZODTEL rola hogy mehetsz, vagy esetleg osszefuggo kocsisor eseten meg megengedheto a pitiindex kirakasa, de semmikeppen nem okes az hogy a kitekintes elotti index kirakasaval egyidejuleg beparaztassam a tobbi resztvevot, mert az idiota autom az sikhulye...
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest