- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- iPad topik
- Apple MacBook
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázs Z.
tag
Nagyon egyetértek!!!
+
Nálunk a cégnél a flottakövető rendszer nézi, hogy pl. 90-es útszakaszon többel megy-e a kolléga, mint a megengedett. Ha igen, jelez a rendszer, megkérdi az illetékes, hogy miért történt így, esetleg csekkolja a dashcam felvételét.
A sorrend szabályszegés esetén: szóbeli figyelmeztetés 1-2, írásbeli figyelmeztetés 1-2, pénzlevonás 1-2, elbocsátás.
Az alap mindenkinél a megengedett sebesség -5 km/h. Az elmúlt két évben nem volt egy balesetünk sem. -
pakesz
aktív tag
evi 3e -s futasteljesitmenynel nalam van 90e -s benyakoltseg es 120e -s szervizkoltseg, ha vennek egy belulrol ugyanakkora autot mint a mostanim, akkor az lenne legalabb 6 milla
felteve hogy az CO2 es egyeb josagok amik szemetkent jelentkeznek tobbe-kevesbe aranyosithato a koltseggel amibe nekem faj, akkor kijelenthetjuk, hogy a Főődnek azzal teszek jot ha ez meg 50 ev mulva is futni fog -
Elf
aktív tag
válasz
mjani1172 #164 üzenetére
Szerintem úgy értette hogy pl. Az az autó ami évente 3000 kilométert megy az nem fogja tudni kompenzálni (a régihez képest) alacsony fogyasztással a legyártásakor megtermelt károsanyagot.
És most lehet pontosítani hogy mennyi kilométert kéne menni vele hogy kompenzálja mert erről gőzöm sincs. :-) -
Elf
aktív tag
"de szerintem már mindenkinek fordult elő hogy padlót nyomott egy elozesnel és bár simán befejezte bárki veszélyeztetése nélkül, de így volt nyugisabb."
Nem fordult elő."Persze vannak azok akik mert 60al mennek főúton azt hiszik már halhatatlanok lesznek és teljesen szabályosan közlekednek, csak éppen hergelnek mindenkit az úton."
Mentek, mennek, menni fognak 60-al főúton. Aki ezen hergeli magát az ne induljon el. Köszönöm."Akit napi szinten az ilyen feltartasok nem zavarnak az hazug ember vagy éppen a feltarto, esetleg mucsarocsogen jár az utakon."
Akit napi szinten az ilyen feltartasok zavarnak az ne induljon el. Köszönöm."Aki azt mondja minden nap eltűri hogy feltartjak arra azt mondom hazug vagy nyugdíjas"
Aki nem tudja minden nap eltűrni hogy feltartják az ne induljon el. Köszönöm.A közlekedés része a "feltartás". Kiparkol, leparkol, balra kanyarodik, címet keres, utast rak ki.
Sőt. Naponta munkába menet 150-300 járművet "előzök" le attól függően mekkora a dugó.
Feltartanak? Persze. Ezt hívják közlekedésnek. Persze jobb lenne ha nem tartanának fel. De fel fognak. Minden nap, minden úton, mindörökké.
De annyit megtehetünk hogy kevesebb ideges ember legyen körülöttünk.
Időben indulok időben érkezek. Szkész... -
pakesz
aktív tag
nekem is kemeny 75 pacim van
aztan amikor kimentem csucsforgalomban a palyara, akkor eldontottem, hogy tolom 140el es akkor kapok egy 9+ os fogyasztast, vagy tenyleg beallok 90re es lesz 6 literes fogyasztas
volt egy onjelolt bunko fócvágen dizeles barom anno akinek nem tetszett hogy le akarom elozni ezert betartott, de hat attol eltekintve a bömbik es a tobbiek mind hagytak hogy menjek amikor a 140es utat valasztottam -
pakesz
aktív tag
válasz
mjani1172 #193 üzenetére
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sebességváltó
értem én hogy sok itt a vonóüzemű dízel, illetve a kétütemű hajómotor dízel fan, de mintha a poszt személygépkocsikrol beszélt volna és nem hajó meghajtásról vagy bányadömperről...
tehát mi a bajod azzal, hogy a tengelyen leadott nyomatékot átváltják valamilyen módon? az hogy gurul az autó? -
mjani1172
addikt
-
Ghoosty
őstag
Elsőre nagyon rosszul hangzik az az idézet. De nem feltétlenül jelenti a veszélyességet.
Utaztam én már pályán 60-70 LE-s kis fiestával 5-en, csomagokkal megpakolva. Különösebb megerőltetés nélkül bírt volna egy 120-as tempót, de mások, főként kamionok még ennyivel sem akartak menni. Viszont gyorsításra már nem volt ereje a kocsinak, így ha szabályosan akartam előzni, akkor bizony hosszú percekre beragadtam a nagyon lassúak mögé, ha éppen emelkedő volt, akkor is esélytelen volt előzni, mert nem gyorsult.
Amióta nekem is nagyobb teljesítményű az autóm, én is nyugodtan bele merek menni olyan előzési szituációkba, amikbe régebben nem. Simán csak azért, mert már egy emelkedőn is képes az autóm értékelhető gyorsulásra. -
pakesz
aktív tag
öröm látni a sok nyútonméter bajnokot hogy verik magukat arra, hogy a motor mennyit ad le a tengelyén
nálam a 25 éves kicsikémben szériafelszereltség a NYOMATÉKVÁLÓ -
Danex
addikt
válasz
Hieronymus #187 üzenetére
Persze és az adót is mindenki befizeti, illetve a kreszt is mindenki betartja.
-
"...DPF delete kit mint a New DPF , de a ........ egy fém lemezzel oldjuk meg a 2. Tisztítás után"
A rendszeres műszaki vizsga részének kell lennie a környezetvédelmi vizsgálat. Amennyiben a jármű nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat nem szabad forgalomban tartani.
A gyártók kamu szoftverei óta a német TÜV méri a szennyőzanyag kibocsájtást a műszaki vizsgán.
Ezzel a kamuzok kiszűrhetőek Magyarországon is. -
"... a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat ..."
Nem fogadjuk el az állításodat.
Ha nem vezették volna be az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat, élhetetlen városokban vegetálnánk. Talán jártál még a DDR idején kelet Berlinben. Bekötött szemmel meg tudtad momdani, hogy hol vagy, ha a nyugati oldalról mentél át. Büdös volt a város. Nem voltak környezetvédelmi követelmények az szovjet blokkban gyártott járművekre.
Azt gondolom, hogy hasonló helyzet alakul vagy alakult ki, mint egy viccben.
Az aktuális rádiócsatorna figyelmezettet, hogy az autópályán egy ámokfutó a forgalommal szemben halad.
Erre a jármű vezetője elkezdi hívni az adót, hogy jelentse. Nem egy autó halad a forgalommal szembe, hanem az összes többi.A sok köbcentis és porlasztós autókkal, a tanyaközpontoknál nagyon településeken nem kellene autókázni. Nem mások egészségével kellene megfizettetni a saját környezetvédelmi tévelygéseket.
-
Danex
addikt
válasz
mjani1172 #184 üzenetére
Plusz itthon lehet keresettebb a DPF delete kit mint a New DPF , de a szmokos társaságban már a katalizátor is extra lehet lassan sajnos. EGR hibát is egy fém lemezzel oldjuk meg a 2. Tisztítás után 😕
Arról ne is beszéljünk hogy a rövidtávú utakon a gyári adatokhoz képest mennyi lehet a valós, mert ugye ezek is csak melegen hatékonyak.
-
mjani1172
addikt
válasz
Feketelaszlo #183 üzenetére
Szerintem (egy két kívételtől eltekintve) ha még gazdaságosan életbentartható, és normális műszaki állapotú régebbi autóval járnánk, kisebb lenne a környezet terhelése.
De Itt jön be az anyagi része. Bár itt is van kivétel, de minél öregebb, minél többett futott az autó, annál rosszabb a müszaki állapota, annál költségesebb üzemben tartani, több pénzt kéne ráfordítani, ami jellemzően nincs annak, aki egy 15— 20 éves autót hajt.
Külföldön (bár egyre ritkábban) előfordulnak normális idősebb autók, de itt a java már bontószökevény. -
Feketelaszlo
senior tag
Ha így teszi fel valaki a kérdést akkor lehet igaza van, de ez egy populista kérdésfeltevési módszer, mert almát körtével hasonlít. A tisztességes életciklus számításokba a Vectra gyártáskori energiaszükségletét és azóta okozott környezeti hatásait is be kéne vonni* és azt lehetne összehasonlítani egy új autó teljes környezetterhelésével. Ha ezt nem teszed meg akkor azt is ki lehet hozni, hogy környezetbarátabb egy öreg V12-es Ferrarival járni, mint egy új Swifttel, mert azt még nem gyártották le. S hiába lehet valamelyest azzal rákontrázni, hogy egy egyszerűbb, könnyebb autó összerakása kevésbé volt energiaigényes, 20 évvel ezelőtt biztos nem voltak tisztábbak a gyártási folyamatok.
*ráadásul én abban sem vagyok biztos amit oly sokan próbálnak bizonygatni, hogy hosszabb lesz a régi autók hasznos élettartama, azaz a kibocsátás is hosszabb időtávon oszlik el. A statisztikák pont azt mutatják, hogy idővel egyre tovább bírják a járművek és egyre később jön el a (gazdasági) totálkár.
-
Atomgeszi
nagyúr
válasz
Gargouille #172 üzenetére
Nem rohanásról volt szó, hanem a mindenkori közúti közlekedésre megválasztott sebességhatárokon való autózásról.
Gondolom a szupermarketben is az a normális, hogy senki nem figyel a másikra, bemennek a másik elé, és ott hagyják az út közepén a kocsit. Meg megállnak csak úgy, és bevágnak a hömpölygő ember tömegbe, mert ő jobbra akar megnézni egy kirakatot, mintha ő létezne egyedül.
Amikor napjában találkozik az ember ennyi birkával, ott már elfogy a türelem, nem lesz jobb az idegességtől sem, igazad van, de az se legyen már a normális, hogy valaki nem képes 60-nál többel menni, ahol lehet menni a megengedettel, és ne is az legyen a normális, hogy bebasszuk a másik elég a bevásárlókocsit.
Mert sajnos aki a közlekedésben ilyen birka módjára megy, az máshol is így megy. Egyszerűen nincs meg a kultúra az emberekben.
-
redgreg
tag
válasz
mjani1172 #164 üzenetére
1982es diesel passat 4et, ha jól van megcsinálva...
#177 vannak, de ott tökéletes döntés született. Mert semmi különbség nincs a géppuskával a főtéren nem célzottan, mint a 160al a városban között. Ha nem hal meg senki az csak a szerencsén múlik. Ha meghal valaki az szándékos emberölés -
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #175 üzenetére
az a hsz az utolsó betűig korrekt.
"Ez már nem beszélgetés hanem dedo szint.": egyetértek, pár embernek annyira beloptam magam a szívébe, hogy már véresre csikarja a klaviját, hogy írhasson valamit, amivel belémköthet.jó szórakozást hozzá. ha ráérek, válaszolok, ha nem, nem.
egy másik komolyabb adag fórumozónak nem megy az értő olvasás. ez van sajnos. de most ki kell mennem, mert korábban elfelejtettem hasraesni a 30 éves autóipari múlt előtt.
-
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #174 üzenetére
nem zártam ki semmit. az általad hozott táblázatot megfelelően értelmezve jól alátámasztja azt, amit mondtam.
"kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással": értelmetlen mondat. egy csomó régi autót is tudok, aminek az üzemanyag költsége kevesebb, mint a vectrának. de egy autót se tudok, ami a vectrához hasonló utazási élményt, minőséget nyújt, és fele annyit fogyaszt, mint a vectra.
"Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.": ha ezt átfogalmazhatnánk úgy, hogy 100 kilométerre 9 litert tankolok, vagy annyit, amennyit egy vectra kategóriás új autó megeszik, akkor azt mondom: de, tökmindegy.
-
7Heads Drago
veterán
Kezdjük ott hogy a pályán 130 a megengedett. Akkor hogy ér utol nagy sebesség különbséggel? 200-al... És én vagyok a szabálytalan? És mint írtam is én nem járok németben, és a Hungaringen se.
Na jó én most léptem innen. Komoly gondok vannak itt.....................
Mint mondták előttem is: Előzésről volt szó autópályán. Innen indult a beszélgetés. [link] Nem sáv foglalásról. Ez már nem beszélgetés hanem dedo szint. Szóval majd találkozunk a pályán.
by -
7Heads Drago
veterán
Az általam hozott táblázatban te csak az euro 1-2 zártad ki. Ellenben az utána linkelt grafikon szerint az 1-2 nél se nulla volt a mért érték. Most meg már ott tartunk mind egyre rosszabb? Pedig az értékek csökkenek.
És erre nem válaszoltál: A kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással. És ha minden igaz végesek a kőolaj készleteink. Muszáj vele nekik valahogy spórolniuk. Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.
Ha most azonnal mindenki letenné az új autóját és venne helyette egy 20-éveset, tartok tőle hogy tovább emelkedne az amúgy is magas kőolaj ár. És 10-20 évvel hamarabb fogynának el a készletek. -
-
Gargouille
őstag
Hú most olvastam az időközben felgyűlt kommenteket. Már várom mikor jön elő valamelyik hűdesürgős kolléga az "előzésre kényszerít" fogalmával.
Viccet félretéve nagyon szomorú, hogy csak így a kommenteket olvasva is tökéletesen érthetővé válik miért vannak olyan balkáni állapotok az utakon. Pedig nem kéne sok hozzá, hogy jobb legyen, csak kicsi önmérséklet, előzékenység, a másikra odafigyelés (esetleg időben elindulni, hogy ne legyen miért rohanni) és lehet többen érnének élve haza.
-
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #163 üzenetére
nem bonyolult ez, ha olvastad a kreszt.
a belső sávba besorolásnál egyértelmű a szabály: elsőbbséget kell adnod, vagyis nem akadályozhatod indokolatlanul a belső sávban közlekedőket azzal, hogy eléjük állsz. a bírói gyakorlat a fékezés nagyságában határozza meg az indokoltság vagy indokolatlanság mértékét, ha az autóra kötelezően előírt maximális lassulás valamekkora százalékát meg nem haladó fékezéssel a mögötted jövő el tudja kerülni a balesetet, akkor nem akadályoztad. ha ezt meghaladó fékezést kell produkálni ahhoz, hogy ne legyen karambol, akkor igen. elnézést, de a pontos számra most nem emlékszem, valami olyasmiről van szó, hogy 5.8 méter/másodpercnégyzet a kötelező lassulás maximuma, ennek a harmada körül van a határ. Ki kell keresni a tecsőn a kávézz a helyszínelővel podcastot, az egyikben konkrétan megmondja egy helyszínelő szakember a hivatalos bírósági számokat.De a konkrét szám az mindegy, a lényeg, hogy van. Ha a mögötted levő annál kisebbet fékez, szabályos volt a besorolásod. ha nagyobbat, nem volt az. ha eldózerolt, akkor se volt az.
a másik kérdéskör, hogy feltartod-e. ha úgy előzöl kocsisort, hogy nincs közöttük akkora követési távolság, hogy biztonságosan kisorolhass a külső sávba, akkor megelőzheted az egész kocsisort. ha úgy előzöl, hogy van, és van mögötted, aki gyorsabban menne, akkor szabályt sértesz.
tehát ha ritkásan mennek a kamionok és utolér valaki két kilóval, de te nem húzódsz ki, akkor szabálytalan vagy.
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #165 üzenetére
"Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz": a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat, abból következik, hogy az újabb és újabb normáknak megfelelő autók kipufogó gáza nem feltétlenül tisztább.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
Hieronymus #165 üzenetére
Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás.
És mi van az akkuval? Sokak szerint ez később nagyobb gond lehet, mint az a kis füst egy modern jól megtervezett autónál. Illetve a nagy mennyiségű autógyártáshoz szükséges földi elemek eléggé végesek. (az akku előállításához szükséges elemekre gondolok) -
bambano
titán
válasz
mjani1172 #164 üzenetére
tényleg ennyire bonyolult?
van egy autóm, már legyártották. azt, hogy a gyártása közben mekkora szemetet okozott, már nem lehet visszavonni, mert legyártották. ugyanígy nem lehet visszavonni azt sem, amennyit mentem vele.a vizsgálat időpontjában két lehetőségem van:
- járok a használt autóval
- megrendelek egy újat, azt külön nekem legyártják és azzal járok.a régi autó gyártási szemetét nem veszem figyelembe a döntésnél, mert ELMÚLT. ha cigánykereket hányok, akkor is le van gyártva. a döntésemmel nem tudom befolyásolni. az új autónál meg igen, mert azt akkor gyártják le, ha megrendelem.
tehát az egyik autónál van mondjuk 245g/km szemét, az újnál meg van 20 tonna szemét(gyártás) plusz 130g/km szemét használat. ezekkel a számokkal az új autónak pusztán a közlekedése 115g/km környezetvédelmi javulást hoz, ezt kell szembeállítani a 20 tonna szeméttel, ami a gyártása. Ezekkel a számokkal 174 ezer kilométer után lesz tisztább az új autó, mint a régi. (20 tonna osztva (245-130)-cal)ha az új autó gyártása nem 20 tonna szemetet csinál, vagy nem 130g/km a károsanyag kibocsátása, akkor egyrészt a környezetvédelmi javulás is más szám lesz, másrészt a gyártási szám is más szám lesz, ezért írta a kolléga, hogy különböző megtett kilométerig.
ennyire alapvető tényekkel ne álljunk már le vitatkozni, mert telemegy a szerver ostoba hsz-ekkel.
-
7Heads Drago
veterán
És ha nyert az év autója szavazáson akkor mi van? Szemre jól néznek, viszont a hétköznapok során derül ki hogy valójában mennyire élhető az autó. Sztem badarság így leragadni egy autó márkánál.
Ettől függetlenül mégse vezeti a szerviz költségi versenyt. Tudtommal ebben a japán kocsik a legjobbak.mepet: 250-el??? Hol? Hungaroringen? Nürburgring? Mert ugye ennyivel nem is jöhet közúton. 1 km előnnyel te még semmit se látsz a tükörből a mögötted jövő F1-el pilótából, amikor nekiállsz egy kamion konvojt előzni a saját kis tempóddal. Az 1 km-es előnyöd 30 mp alatt elolvad ha te 130-al utazol. Hogy akarsz kiállni majd előle?
-
A két dolog azért összefügg.
A környezettudatosság azt is jelenti, hogy nem csak arra figyelek, ami nekem jó. A mások érdekeit figyelembe veszem.Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás. Amúgy nem, mert az elektromos járműveknek is van szennyezőanyag kibocsájtása. Kopik a fék, a gumi, még az ablaktörlő is. Az elkopó anyagmennyiség nem nyomtalanul tűnik el az enyészetben, hanem részecskékként kerülnek ki a levegőbe. A valóban jó tömegközlekedés lenne az igazi megoldás.
"egyes vélemények szerint, az Euro1-es kipufogógázt jobb belélegezni"
Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz. Most már csak azt várom, hogy valaki vissza sírja az ólmozott benzint. -
mjani1172
addikt
Abban szerintem ki tudunk egyezni, hogy autónként különböző megtett km-ig környezetbarátabb a régi, mint az új.
Mi az, hogy különböző megtett km?
A fogyasztás kevesebb lett.
Most a 150 le autóm 140 km/h val,
4 személlyel, csomagokkal, (suv) 6 litert eszik,
Ez 10 éve lehetetlen volt. -
7Heads Drago
veterán
Miért járnék tilosban?
A pályán csak a belső sávban tudsz előzni szerintem.
Az hogy valaki hátul megérkezik 150-170-180-al és villog mert nincs kedve lassítani azért nem én vagyok a szabályt szegő.
Cerebellum: Akkor félreértettél... Jobbról se fogsz, mert lesz mellettem is jármű, maximum a leállósávon. Nem azt mondtam hogy folyamatosan ott megyek. De nem fogok beállni két 100m-re lévő kamion közé belassítani, hogy el tudjon menni a "villogós" autó hátul. De ahogy olvasom a mostani hsz-edet én se értettem elsőre, hogy mire gondolsz. -
peti_s
addikt
válasz
Hieronymus #161 üzenetére
Ez két külön dolog.
Más a városi levegő minősége, és más a környezetre gyakorolt hatás. Az új autó le nem gyártása, a környezetnek egyértelműen jó. (Bizonyos megtett km-ig. )
A városi levegőnek, és az embereknek viszont nyilván az elektromos autó lenne jó.
(Más kérdés, hogy egyes vélemények szerint, az Euro1-es kipufogógázt jobb belélegezni, mint az Euro5-6-ot, főleg már "balkáni" üzemeltetés esetén.) -
Nem ennyire egyszerű.
a környezetbarátság nem csak arról szól, hogy milyen okos vagyok mert a mostani autóm környezetszennyezése hatalmas, de még mindig kisebb, mint egy új autó legyártásáé.
Egy tanyán ez így rendben is van. Ám amikor nagy városban, kétliteres vagy izmosabb, porlasztós autóval védi így a környezetet, az nem gondol a saját és mások gyerekeire. És nem a jövőben, hanem a jelenben. a légúti betegségek forrása nem a kis köbcentis OPF-es szerelt autó motorok. Az öreg sok köbcentis és nulla környezetvédelmi előírásokat teljesítő járművek rontják a levegőt.Amikor München belső területéről kitiltották a DPF nélküli dízel autókat, a koromszemcse szennyezés 48 óra alatt, a többszörösről, jóval megengedett légszennyezési szint alá csökkent. A legszennyezettebb környék a Donnersbergerbrücke volt. Ott mérték a drasztikus levegő minőség javulást. Az ott élőket nem hatotta meg, az új járművek gyártásával nőtt a környezet terhelés. Örültek az élhetőbbé vált környezetnek.
-
peti_s
addikt
válasz
mjani1172 #159 üzenetére
Abban szerintem ki tudunk egyezni, hogy autónként különböző megtett km-ig környezetbarátabb a régi, mint az új.
A fogyasztás hogy kevesebb lett, nem feltétlenül értek egyet.
Nem kalkulálják a törvényhozók bele, hogy bizony hiába képes egy autó papíron jó fogyasztási adatokat hozni, ha a sofőr, illetve a törvényi szabályozás nem segíti ezt az optimális állapotot.
(Öcsémnél az átlagfogyasztás ugyanazzal az autóval 9-9,5 volt, nálam 7. Akkor az autó a hibás?)
-
mjani1172
addikt
Igen, szerintem is.
De azért árnyalja a képet, hogy az az autó milyen állapotban van, milyen a károsanyag kibocsátása és mennyit fut. Tehát egy ritkán használt kisautó, vagy egy füstokádó sokat futó dízel.
Ez mellett az autó gyártása azért jótékony az iparra nézve, és ez kihat sokmindenre.
Plusz a fogyasztás is kisebb egy újabb autónál,ezáltal talán tovább tudunk autózni.
Engem az amerikaiak idegesítenek hogy a kövér nagyseggű..... nagyméretű és nagyfogyasztású autókkal pazarolnak. -
-
Danex
addikt
Jó, de azért azt is vegyük figyelembe, hogy a vectra legyártása + 30 év alatt kitermelt piszok mennyi és az új autó legyártása + 30 év alatt kitermelt piszok mennyi.
Mert ha jól értem, te ugye azt magyarázod, hogy a régi helyett miért nem éri meg újat venni, részben igaz, bár a haszált autódat ugyan úgy megveszi valaki más használatra a mai piacon, de van akinek nincs régi és újat akar venni, ekkor viszont már teljesen hibás a számolás. -
-
bambano
titán
válasz
Hieronymus #148 üzenetére
de nem újabb konstrukcióról beszéltem, hanem új autóról.
melyik a tisztább autó, amelyiket legyártottak vagy amelyiket nem gyártottak le? hiába jön ki pár százalékkal több co2 a vectrából, az összességében nagyon sokáig kevesebb, mint amennyi szemét az új autó legyártása közben keletkezik. ezt olyan bonyolult megérteni?ja, opel leépül, rotfl, ekkora marhaságot se hallottam még.
az év autója szavazáson az elmúlt 11 évben háromszor nyert az opel, nála többször csak a fiat nyert, aminek 2008-ban volt utoljára nyertes autója, és a renault, aminek 2006-ban. az elmúlt 11 évben csak a vw nyert háromszor az opel mellett, minden más gyártó kevesebbszer nyert. toyota, ford pl. egyszer sem nyert azóta, hogy 2009-ben az insignia coty lett.leépült... le...
-
myckie2
őstag
válasz
#64791808 #145 üzenetére
Most kötözködjek én is? a #132-es kommentemre válaszoltál, amiben csak ennyi áll:
"Ne kezd már te is.
Jézusom."
Ebben hol írok előzésről vagy bármi ilyesmiről?
Lényegre térve én csak egy olyan egyszerű szituációt vázoltam, hogy tegyük fel van egy kamion konvoj magyar autópályán külső sávban és megkezdem az előzést, de a nagy sebességgel hirtelen mögéd ér egy autó miközben már rég megkezdted az előzést, akkor nem tudsz mit csinálni. Ennyi semmi több. Ti pedig egy ilyen egyszerű mondtadtba belemagyaráztok olyat, hogy én azt állítom, hogy szabályos egy traktorral a forgalombal szemben előzni, miközben jön egy körforgalom. Hihetetlenek vagytok...
Ha tudnád honnan indult a kommentem és miből, akkor értetted volna, de az egész nem neked volt címezve és nem is a másik tagnak, ti csak az én komment részletemet kiragadtátok a szövegkörnyezetéből és lehurrogtok, amikor fogalmatok sincs miről van szó.
-
mjani1172
addikt
Egyszerűen össze vissza beszélsz. Kb 30 éve az autóiparban vagyok, szerintem nem te fogod elmagyarázni nekem, mi hogy működik.
Gyorsulás: Ne haragudj nem szerettem volna ezt így leírni, nem akarlak megbántani, valóban melegszik a Tesla akkuja, de nem a csoffadt szívómotos Vectra a mérce.Te kb 40 km/h órával mész mikor a Tesla 100 al.
Aminek szintén melegszik a kuplungja, bár az 1,8 as nem szaggatja szét. Más dimenzió a két autó. Szívómotoros Vectra ~ drag verseny? Hűű, tényleg nem bántásból, de ha ilyeneket írsz ,nem hiszem, hogy valaha is volt jó vagy gyors autód.Debrecen-Pest távot sebességkorlátozás nélkül.
Igen ez valóban életszerű.Ilyen szinten szerintem kár beszélgetni, (én megragadva a lehetőséget, ezennel ki is szállnék) két olyan autó teljesítményét hasonlítjuk amik között mintha 1000 év különbség lenne, nem csak 1000 nm.
De gondolom,te vezetsz olyan jól, hogy ezt kompenzálod. -
Akkor még egyszer.
"1. MÁR MEGLÉVŐ, nitrogénoxidok és szénmonoxid szempontjából a mai top (legyen euro6dt) autóknál *SOKKAL* tisztább vectra, ami több széndioxidot bocsát ki"
Mert?
Én szívómotoros autót hoztam példának. Alacsonyabb fogyasztás és a jobb hatásfok okán kevesebb szennyezőanyag keletkezik. Ezt a szennyezőanyag mennyiséget csökkenti a lambda-szonda, katalizátor katalizátor páros. Az égéskor keletkező részecskéket az OPF.
Az új autók legyártást nagyban környezettudatosabbá tenné a régi járművek újra feldolgozása.Melyik a tisztább?
Nyilván az újabb konstrukció. Az Opelhez viszonyítva főleg. Mivel technikai hátrányba verte magát az Opel, a húsz évig tartó leépülésével.
Ráadásul az új autókat nem kell folyamatosan javítgatni. -
myckie2
őstag
válasz
#64791808 #143 üzenetére
#79-es kommentem.
"Itt előzésről volt szó, nem a belső sávban vesztegelésről. Ha egy kamion előzésénél, abban a 2-3 másodpercben hirtelen megjelenik egy 250-el száguldó autó mögöttem, akkor értelemszerűen feltartom, addig amíg ki nem tudok sorolni. Olyan dolgokat próbálsz belemagyarázni a mondandómba, amiről szó sem volt. Jézusom.
"
Szövegértés, általános iskola. Ennek fényében teljesen értelmetlen és felesleges a kommented.
-
#64791808
törölt tag
Mucus, elolvastad, amit irtam, vagy csak kiragadtal ket momentumot, hogy utalhass?
Nem arrol az esetrol van szo, mikor elozol, es nem TUDSZ lemenni, hanem amikor nem AKARSZ.
Hogy a nemet autopalyat miert irtam, azon gondolkodj egy picit, hatha osszeall.
Gebriel: egyrol beszelunk am. Ha valaki okkal van elottem, akkor akkor sem pattogok, ha 100-zal eloz kamiont. De ha indokolatlanul van a belso savban, akkor szabalytalan, es akkor ne azzal foglalkozzon, hogy en mennyivel megyek, hanem hogy o betartsa a szabalyt. Es mielott elojonne valaki azzal, hogy de en is szabalytalan lennek... lehet. De az teged nem akadalyoz semmiben, a te szabalytalansagod viszont engem igen.
7Heads Drago: semmi gond, majd kikerullek akkor jobbrol. Semmivel nem vagy kulonb, mint a legagyamentebb gyorshajto, raadasul te szandekosan veszelyeztetsz, es buszke is vagy ra.
-
Gebriel
veterán
válasz
Hieronymus #128 üzenetére
"Át kellene gondolnod a dolgot"
Szerintem neked kéne át gondolnod a dolgokat részben.
Autópályán a 130km/h a megengedett. Ha valaki ennyivel előz a belső sávban azzal nem "tart" fel senkit ha utána visszatér a saját sávjában, persze valaki elég vágni nem szabályos Illetve nem arról beszélek amikor indokolatlanul marad a belső sávban előzés után, meg persze nem lehet maximális sebességgel közlekedve folyamatosan lehet a belső sávban haladni nem erre találták ki.
De az a belső sáv nem is a gyorshajtóknak van fenntartva. -
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #139 üzenetére
látod, ez a probléma, hogy sokan tök nyugodtan szegik a szabályt, esetleg nem is tudják, hogy szabályt szegnek, de legalább büszkék rá.
első lépésben illene eljutni legalább arra a szintre, hogy amikor tilosban jársz, akkor tudd, hogy tilosban jársz.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#64791808 #137 üzenetére
2 par LED reflektorral egetem bele a tarkodba
Régen nagyon berágtam az ilyenekre. Manapság meg teszek rá nagy ívben. Már egy ideje feltalálták a fényre sötétedő tükröket és eleve sötétített is az autóm. Szóval én ettől még nyugodtan fogok tovább menni a belsőben 130-al. (németbe nem járok ki)
Ellenben az ilyen esetek miatt van annyi idegbeteg az utakon. -
redgreg
tag
A német bíróság mindenesetre most szórt ki egy életfogytiglant pont arra hivatkozva, hogy aki 160al piroson átcaplatva nekimegy valakinek, az szándékos emberölést követ el. Persze ott a hanyatló nyugaton történt...
#128 Ezt az esetet könnyű észrevenni. Egy sárga jármű jön, a tetején fényhíddal, és szirénával. Minden más esetben semmilyen indoka nincs a megengedett legnagyobb sebességet átlépnie...
Amúgy, meg előzni ha tetszik ha nem a szakadt trabantosnak is joga van, így ha úgy megy ki, hogy téged ne kényszerítsen hírtelen fékezésre, vagy irányváltoztatásra, és az előzés befejezése után meg visszamegy jobbra akkor teljesen szabályos volt, és neked semmi jogod még hisztizni se. Nyilván a "belsősávbérletesek" más kategória.
#137 No olyan pályái ahol alapból nem büntetnek 130 felett (ha balesetezel vizsgálják, hogy van e szerepe benne a sebességnek, ha van elővesznek érte) más, ott jöhetsz 200al, de itt kishazánkban, ha kimegyek GPS szerinti 130al szabályosan, akkor nem fogsz utolérni, és nem tartalak fel. Nyilván figyelembe véve, hogy jobbratartás van, nem belsősávbérlet.
-
#64791808
törölt tag
De bizony, hogy kezdi, en meg folytatom. En szoktam 200 korul megerkezni moged, nyilvan, ha mindketten Nemetorszagban jarunk az autopalyan.
Namost ha eppen elozol, teherautosor van, eloled sem mennek ki, stb., akkor teljesen kulturaltan, nagy tavolsagot hagyva megvarom, hogy befejezd, amit elkezdtel. Illedelmes, udvarias es elozekeny leszek.
Ha viszont tukorbe nezes nelkul kiugrasz elem, vagy passziobol nem mesz le, mert neked jogod van 130-cal a belsoben menni, vagy eppen onjelolt rendort jatszol, akkor 2 par LED reflektorral egetem bele a tarkodba, hogy ez nem szep dolog. Es egy budos szavad nem lehet, mert egy centivel nem vagy szabalyosabb, mint en. -
#64791808
törölt tag
De igen, bün, amiert meg is kefeltek oket. De arrol hallottal-e, hogy "arányos büntetes". Illetve vajon felfogod-e az altalad kivantak mellekhatasat. Be lehet csukni az egesz VWAG-t, es akkor europaban 10-15 millio ember megelheteset nyirtad ki.
Valamint kerem megemliteni, hogy szinte az osszes autogyar csalt kisebb-nagyobb mertekben a dizelmotorjaival. Mi lehet ennek az oka? A rossz szabalyozas es a rendes ellenorzes hianya, mindketto mostmar evtizedek ota tema. Mar 20 evvel ezelott nem stimmelt a katalogusfogyasztas a valosaggal, 20 evig nem csinaltak semmit a problemaval.
Ha komolyan vesszuk a buntetgetest, akkor menjen bortonbe minden illetekes allami es unios donteshozo is, sot, ha mar itt tartunk, akkor minden autozo allampolgar, mert igenyukkel erre mozditottak az autogyarakat...
Marhasag. Kinaban konkretan uj szeneromuveket epitenek, Braziliaban egetik az esoerdot, USA-ban konkretan letagadjak a klimavaltozast es beleszarnak a Kyoto-i egyezmenybe. Ez mind rendben, de az EU gazdasagat alapjaiban meghatarozo egyik ceget azt szerinted tarkon kell loni, lesz ami lesz, mert csaltak a mereseken.
Es nem, nem akarom kisebbiteni a bunuket, de azert maradjunk mar meg normalisnak. -
7Heads Drago
veterán
9 literes fogyasztással egy 300.000km-es futás teljesítmény 390ft üzemanyagár melett: 10,5 millió ft
Ugyanez 5 liter melett: 5,85 milla (persze ez kérdéses, nekem volt olyan 7-es golf tulaj aki állította hogy 4,5-be kijön neki a benzines golf)
Persze az új autó magas szerviz költségei még megnyomnák, de messze nem olyan egyértelmű ez mint ahogy felvázolod. Szerintem.
Azért nem mindegy nyilván az utazási komfort se a két autónál, illetve egy 20 év feletti autónál már sok esetben kérdéses a megbízhatóság is. -
myckie2
őstag
válasz
Hieronymus #128 üzenetére
Ne kezd már te is.
Jézusom.
-
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #130 üzenetére
a táblázatod szerint mennyi az euro1 és az euro2 nox kibocsátási határértéke?
-
7Heads Drago
veterán
Sztem minden adat csökken.
Vagy valami nincs rajta?
Illetve még valami: A kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással. És ha minden igaz végesek a kőolaj készleteink. Muszáj vele nekik valahogy spórolniuk. Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et. -
bambano
titán
válasz
7Heads Drago #126 üzenetére
neked is javaslom az értő olvasást.
az a bajom a döntéshozókkal, hogy nem komplexen értelmezik a problémát, hanem kiszúrnak egy "bűnöst" és arra rámennek.
például kiszúrták bűnösnek a co2-t. hoztak szabályt a co2 csökkentésére úgy, hogy közben semmi mással nem foglalkoztak. csökkent a co2, de a co2 csökkentésére hozott műszaki megoldás miatt megnőtt a nitrogénoxid. tehát úgy csökkentették a kipufogó gázokban levő *EGYIK* káros anyagot, hogy eszükbe se jutott, hogy a másik káros anyaggal foglalkozzanak, így az elszállt a fenébe. -
"...Ha +180-al mész a magyar autópályán és feltart téged a belső sávban 130-140-el előző autó, akkor vess magadra. ..."
Át kellene gondolnod a dolgot. A közlekedési szabályokban benne van, hogy okkal akadályozhatod a többi közlekedőt.
De egy autópályán nem létezik olyan alapos ok, ami miatt akadályozhatod, a mögötted közlekedő járműveket a belső sávban. Nem tudhatod, mögötted ki és miért siet. Ha valaki életveszélyben lévő személyt visz a legközelebbi kórházba, más életét kockáztatod feleslegesen. Ha valami idiótát akadályozol, akkor a sajátodat.
Egyszerűen engedd el a siető járművet. Ennyi. -
bambano
titán
válasz
mjani1172 #125 üzenetére
próbáld meg egészében értelmezni, amit írtam.
azt írtam, leírom mégegyszer, hátha másodikra megérted:
egy menetben, negyed mérföldön valóban nem közelíti meg a vectra a teslát. de amint több versenyt kell futni vagy lényegesen hosszabb lesz a távolság, a vectra elveri a teslát, mint a rongyot. a teslának az akku hűtése problémás, így a harmadik-negyedik állórajtos negyedmérföldes drag versenyen kipurcan (nem tönkremegy, visszavesz a teljesítményből). de mondjuk fussunk egy Debrecen-Pest távot sebességkorlátozás nélkül. A vectra elmegy ezen a 220 kilométeren 200 fölötti átlaggal tankolás nélkül, a tesla meg nem. De ha tankolni kell, akkor is: 3 perc alatt telemegy a tank, a tesla meg dekkolhat egy órát a gyorstöltőn.egyébként igen: a vectra etalon. meg lehetne etalon más, hasonló elvek szerint tervezett autó is, csak nekem vectrám van, nem másom. miért etalon?
1. eléggé alacsony a fajlagos teljesítménye
2. szívó motor
3. benzines
4. nem alapmotor van benneaz 1-3 feltételekből következik, hogy a modern autókhoz képest relatíve alacsony a nyomás a munkaütemben a hengerben, relatíve alacsony az égési hőmérséklet. ennek az az eredménye, hogy a beszívott nitrogénmolekulák nem esnek szét, ezért nem képződnek nitrogénoxidok. tehát nem jön belőle rákkeltő anyag. szemben a turbós, nagy munkaütemi nyomáson dolgozó modern motorokkal, amikben annyival magasabb a hőmérséklet, hogy szétesik a nitrogén, rosszabb esetben találkozik oxigénnel és akkor nitrogénoxid keletkezik. amit vagy beszívsz és rákot kapsz, vagy meglocsolod tehénpisivel és megpróbálod semleges anyagokra bontani.
tehát legközelebb, mielőtt kötözködési céllal marhaságot írsz, próbáld meg valóban értelmezni, amire válaszolsz. nem csak te, a többiek is.
-
7Heads Drago
veterán
-
kisfurko
senior tag
Azért ez egy elég érdekes életfelfogás...
Az erömüvek, fütés, szállítmányozás stb. felelnek a kibocsátás jelentös részéért, érdekes módon, mégis az autókra vonatkoznak már-már betarthatatlan normák. De ez rendben van, hiszen a nagy szennyezök betartják a szabályokat, értem.
Nem tudom, miért lenne jó, ha becsödölnének az autógyártók, hiszen a szennyezés kicsi részéért felelösek, nem változna semmi, max. Európa gazdasága még jobban szenvedne a világ többi, sokkal szennyezöbb részével ellentétbenMár meg is írták a nagyokosok, hogy az újabb autók többet szennyeznek (sic!). Azt nem fogta fel az agyuk, hogy a WLTP szerint kisebbet hazudnak, ezért magasabbak a "mért" értékek. Persze az elöírások "okosan" vannak megcsinálva, és a benzinesnél 1:1-ben számít a nitrogénoxidok kibocsátása, míg a diesel egy-két évig 1:2-ben, hogy szebbek legyenek a számok. Valós mérések helyett még mindig csak próbapadozás van. Megy a szén-dioxid hiszti, aztán csak trükközésekkel lehet betartani az elöírt értékeket, mint a hibridek 2l-es fogyasztása, meg az elektromos autók után járó negatív kibocsátás.
Az autótulajdonosok ugyanolyan sárosak ebben a témában, mert az akkori "mért" adatok szerint is egy nagyságrenddel több nitrogénoxidot bocsátottak ki a dieselek, mint a turbós benzinesek. Én pont emiatt nem a dieselt választottam 2013-ban. Szépen benne volt a katalógusban a motoradatoknál, csak akkoriban nem volt divat még azt nézni, most meg lehet rajta hüházni, meg perelni. Mindenki hülyének nézett akkor, hogy a benzinest választom, mert az milyen sokat fogyaszt. De továbbra is megy az álszentkedés, a lényeg, hogy pénzt húzhassanak le a gyártóról, aztán vásárolják a SUV-okat (amik csak a próbapadon remekelnek az értékekben) engedményekkel a régi dieseles után. Így duplán jutnak pénzhez, aki meg szagolja, egy vasat se kap! -
Én főleg pályán használom úgy 6.8-6.9 körül eszik a Corolla.
Városban úgy hogy dinamikusan vezetek 5.0-nál megáll de inkább 4.8-4.9. (évszaktól függ - normál mód) Odafigyeléssel ki lehet hozni 4.5-ből a 100-at városban, eco-ban pedig 4.2-4.3-ban de az már kényelmetlen.0-50-ig pedig brutál húzása van. 50-nél kifing a rendszer de városban ugyebár nem is igen kell több.
-
mepet
addikt
Éveken át, tudatosan csalni mindenki más hátrányára, tömegeknek egészségügyi problémákat okozva anyagi érdekből. Ez nem bűn szerinted? Nincs itt semmi látnivaló? Csak azért mert valaki többet szennyez törvényesen és köztudottan? Mi köze ennek ehhez?
Lophatok, ha van, aki többet lop? Ölhetek, mert Sztálin úgyis többekkel végzett? Ez már csak így megy?
-
bambano
titán
válasz
mjani1172 #83 üzenetére
"Tehát úgy gondolod, hogy te és a vectrád javul annyit valmitől, hogy megfogtok egy teslat gyorsulssban?": nem, te vagy tájékozatlan, és nem tudod, hogy a tesla akkupakkja annyira melegszik az ilyen gyorsulási versenyektől, hogy az autó sokat gyengül tőle.
egyébként igen: a vectra az etalon. nem azért, mert csúcs termék lenne, hanem azért, mert egy józan, környezetvédelmi szempontból optimális autó.
-
mepet
addikt
Nincs itt semmilyen kettős mérce.
A szénerőművek tudtommal nem csaltak a kibocsátásukkal. Annyit szennyeztek, amennyi törvényesen megendedett.Nem mellesleg régiónkban két út van, vagy tűrjük a szénerőműveket, vagy oroszországtól veszünk mindent, az pedig végül oda vezet, hogy a gáz mellé küldik a tankjaikat is. Szóval ez sem egy fekete-fehér kérdés természetesen.
-
mepet
addikt
Az, ha az autóipari cégek végre becsődölnének, az szerintem végső soron előrébb vinné a világot. Végre megszűnne az átfedés a "petrokemikális autóipar" és az "információtechnológia" Kondratyev ciklus között és átléphetnénk az utóbbiba. Hamar elháruna ezáltal a klímakatasztrófa is. Természetesen a nagyobb jó sok rövid távú szívással is járna, pl. a magyar munkahelyek 90%-ának megszűnésével (sztem kb ennyire függünk a petrokemikális autóipari vállalatoktól). Ám ami késik, nem múlik...
-
8th
addikt
Szennyez az mindenhol még a szomszédos országokban is épp ezért semmilyen jelentősége nincs annak, hogy mi hová szennyez. Ezt nem akarják megérteni a villanyautó hívők sem. Globálisan kellene gondolkodni. Egyetlen élhető bolygónk van és pont. Innen nincs hová tovább állni ha majd végleg lenullázzuk. Itt döglünk meg mind.
Fura nekem ez a kettős mérce amivel mindenhol találkozik az ember. Felháborodva szidunk egy autógyártót - hozzáteszem jogosan - miközben le se szarjuk, hogy a kedves szomszédaink simán halálra mérgeznek minket is. ~700 magyart kapálnak bele a földbe minden évben a szomszédos szénerőművek miatt. Wazzeg az egy kisebb falu lakossága... Nem mentegetem a vw-t tőlem ott rohadjanak meg ahol vannak megérdemlik, hogy az ingük gatyájuk rámenjen a perekre és a kártérítésekre de látni kell, hogy ők csak elhanyagolható jelentéktelen apró kis csepp a végeláthatatlan tengerben. Tudod mennyi üzemanyagot éget el egy Boeing 373–800? 2526 kg-ot repült óránként. Csak a Ryanair egyedül 438 darabot üzemeltet ebből a típusból. Ha feltételezzük, hogy minden gépük csak napi két órát van a levegőben az napi 2 212 776 kg kerozin. ~2,2 millió kg/nap. Egy év alatt az 807,6 tonna HA! csupán napi két órát röpködnek/gép. És ez csupán egyetlen légitársaság. Pánikolunk itt ezerrel a dízel autók miatt amelyek egy évtizeden belül teljesen el fognak tűnni a személygépkocsikból. Lehet, hogy ki kéne végre húzni a fejünket a seggünkből és el kéne kezdeni ennél fontosabb dolgokkal foglalkozni.
-
Atomgeszi
nagyúr
Az értelmesen módon való közlekedés nálad kimeríti az óra 60-70-et síkegyenes főúton(ami GPS szerint 51-61)?
És nem, nem előzgetek barom módjára, mint írtam, az autóm nem is ilyen beállítottságú.. Csupán felfogni sem vagyok képes, hogy mi késztet valakit(és nem a ladásokról, trabantosokról beszélek, hanem azokról, akiknek mehetne is akár az autója, ha szeretné) erre. Mert nem műszaki probléma az fix..
Egy bátyámat már elvesztettem autóbalesetben(igaz, nem ő vezetett, csak hátul ült - tehát abszolút nem tudta befolyásolni a körülményeket), szóval 100x is meggondolok egy-egy manővert.. Attól függetlenül, ha elmegyek itthonról reggel, és utazok 1,5 órát összesen, akkor azt dinamikusan szeretném tenni, mindig a biztonságos közlekedést(nem gyorshajtva) figyelembevéve, és nem tudom felfogni, hogy egy két embernél mi indokolja a lassú araszolást km-eken keresztül a nagy puszta semmi közepén száraz napos időben, teljesen jól belátható útszakaszon. Ugyanígy a 80-nal közlekedőkre is haragszom, mert akkor már miért nem megy óra 90-nel(ami még mindig 81 valós), mikor semmi nem indokolja, hogy ne tartson fel 1 ember 15 másikat. Főleg, ha nekem esélyem sincs a biztonságos előzésre, erőtartalék híján(nyilván ez az én problémám, néztem is új autót, de a 2010 körüli 1-1,5 milliós példányokról ne beszéljünk megbízhatóság és konstrukciós dolgokról, mert sajnos 3 misi alatt nem találni(számomra) megfelelőt) -
Reggie0
félisten
-
Japán hybrid-et kell venni. Környezetbarát (főleg városban) és nem kell vesződni a töltéssel. Plusz még megbízható is.
-
btprg
senior tag
válasz
Atomgeszi #99 üzenetére
Azért nem csak tötymörgő majmok meg idegbeteg barmok vannak, hanem olyanok is, akik értelmes módon szeretnének közlekedni. Ezért vagyok allergiás a tiedhez hasonló véleményekre, mert elképzelésem szerint (persze lehet hogy rosszul gondolom) ti vagytok azok, akik ha az egész úton nagy forgalom van és sűrű kocsisor, akkor is állandóan előzgetnek, és mindenkit is veszélyeztetnek azért, hogy 3 perccel hamarabb érjenek haza a tanyára... Meg akik jobbról-balról előzgetnek hogy a következő pirosnál hamarabb satufékezhessenek, és még nagyobb dugót generálhassanak.
Ezt Danex-nek is címezve:
Ha már valaki abban a szerencsétlen helyzetben van (szerencsére én nem), hogy minden nap autóval kell járnia, akkor miért nem tud szépen haladni az árral, miért akar pár perc előnyért állandón a tötymörgőkön idegeskedni és agresszíven előzgetni? Ő maga is hamarabb fog megpusztulni a sok idegeskedéstől, és nagyobb eséllyel is nyír ki valakit...És soha nem a 2 tonnás, guruló atombunkerben utazó hagyja ott a fogát, hanem az akit bedarál. Erre nem az a megoldás, hogy utazzon mindenki teherautóval.
-
mepet
addikt
Ez semmi. A Volkswagent felszámolni, irodáik helyét sóval hinteni! A mocskok csak a vásárlóiknak fizetnek? És a többi német állampolgár, aki hamarabb fog meghalni a környezetszennyezés miatt, amit illegálisan, szánt-szándékkal okoztak? Velük mi van? Az ő életük rövidebb a Volkswagen miatt. Ez pénzben nem kifejezhető, szerintem a vállalatcsoport minden fillérjét ki kéne fizetni az áldozatoknak, a vezetőiket pedig akár életfogytiglanra... Szándékosan emberek millióinak vették el a lehetőségét az egészséges élettől, emberek millióinak életéből vettek el mérhető időt. Ez a bűn nem megbocsátható.
És a nem német áldozatokról még szót sem ejtettem...
-
nebancsa
senior tag
Nem semmi, visszaosztva az összeget, minden vásárló kap egy misit kb. kártérítés gyanánt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kötelező újdonság kerül a telefonok dobozába e hónaptól
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- ÚJ MacBook AIR 15,3 M4 CHIP silver 16GB/256GB SSD magyarországi! 2026 május 23-ig Apple garancia!
- Lenovo Legion Slim 5 Gamer laptop , R7 8845HS , RTX 4060 , 16GB DDR5 , 2K 165HZ kijelző
- Ryzen 5 5600X 1 év gari
- Dell Latitude 5290, 12,5" HD, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11, 27% áfás számla, 1 év garan
- Dell Latitude 7490, 14" FHD Érintőkijelző, I7-8650U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11, 27% áfás szám
- Bomba ár! Dell Latitude 7480 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest