Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz huskydog17 #33 üzenetére

    Az opengl win alatti népszerűtlenségéhez valószínűleg hozzá tartozik, hogy az ms már legalább 15 éve próbál alátenni. Amióta a windows felkínál drivereket a vga-khoz, azóta kerülnek a gépekre opengl-től megfosztott, kasztrált driver verziók a windows update-ről. Abban nem vagyok biztos, hogy a mostani ms update féle nvidia driverből ez ki van -e vágva, de ugyanazzal a verziószámmal most is karcsúsított változatot telepít ahhoz képest, mint ami az nvidia oldaláról letölthető. Így sok gépen, ahol nincs feltelepítve normális driver szívatják azokat, akik opengl alapú programot futtatnának. A felhasználó meg nem is érti miért nem működik, mikor elvileg minden rajta van ami kell...

    Gondolom azok, akik opengl támogatással jönnek ki, eleve multiplatformra terveznek (pc, mac, esetleg linux).

  • azbest

    félisten

    Az Intel és az NVIDIA régóta azon a véleményen van, hogy ez a probléma az operációs rendszerek fejlesztőire tartozik és nem a grafikus hardverek gyártóit kell elővenni, ha az elérhető API-k nem elég jók. Nem kevés igazság van ebben, hiszen egy hardvergyártó számára az API-k támogatása a feladat, nem pedig azok kifejlesztése.

    Ezt olvasva nekem az a gondolat fészkelődött a fejembe, hogy mégiscsak azoknak kellene erőforrást beletolni, akik ebből profitálnak. A gpu gyártók és a játékkiadók anyagi érdeke, hogy rendeződjön a helyzet. Másrész az dx apiba is sokszor került olyan feature, ami korábban gyártóspecifikus, nem szabványos megoldás volt.

Új hozzászólás Aktív témák