Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #69 üzenetére

    "Jelenleg ugye Falcon-9 és Falcon-Heavy kilövésekről beszélünk."
    Nem azért mert TE valamit ki akarsz hozni és azért korlátozod valami értelmetlen hülyeségre, ami esetleg az igazadat igazolná, attól még ugyan olyan hülyeség lesz.

    Leírtam elég egyértelműen, hogy a SpaceX-ről beszélek, ami mint cég masszívan veszteséges...

    "Ami a HLS fejlesztési költségeit illeti, arra a SpaceX 2.9 milliárd dollárt nyert a NASA-tól, ennek kb. a duplájába kerül a StarShip fejlesztése,"
    Ez egy elég nagy ténybeli tévedés. A NASA azért fizet, hogy SpaceX csináljon egy demo-t a holdra és az Artemis 3 holdra szállást, ennyi ezért fizet. Azt hogy SpaceX ezt hogyan oldja meg a kutyát nem érdeki NASA-nál. Nem a fejlesztésért fizetnek, hanem a kivitelezésért és a kivitelezés kerül annyiba, azaz duplájába, mert ugye a felét SpaceX továbbra is saját zsebből fizeti, így elve bármilyen logikai baromságok mentén se lehetne pozitívra kihozni, legjobb esetben is 0-s. Érted? kilövés és minden nélkül, alapjáraton ennyi.

    "SpaceX-nek egyszerűen nem fűződik racionális érdeke a hangulatkeltéshez, mivel azokkal csak kiadásai lennének megtérülés nélkül."
    Ezt még hova tenni se tudom, egyszerűen csak WTF??? Értelmetlen blabla...

    "Az a házifeladat, hogy a befektető utánajár az ígéretek megalapozottságának."
    Úgy látszik olvasás nem megy vagy az értelmezés. A befektetőnek mindegy... Neki a minél magasabb profit a lényeg, és azt is megsúgom, hogy a piaci értékelést ugyanazok a cégek csinálják, mint a kik az IPO-t összehozzák majd a végén, így nekik kizárólagosan aminél magasabb részvényár a lényeg.
    Ez tök független a SpaceX-től, a világon minden egyes IPO-nál ez történnek, ha nem ez lenne akkor totális idióta lenne mindenki. Ezért vannak az IPO-k utáni rendszeres beesések 1-1 masszívan túlértékelt cégnél.
    Az meg totál lényegtelen mikor lesz az IPO, az árat minél feljebb kell tolni, az a befektető egyértelmű érdeke.

    Starlink = SpaceX bármennyire is próbálod isten tudja miért különszedni.

    #83 Tuomas &# 84 azbest: Elnézést rosszul emlékeztem a hajtóanyagra, igazok van. :R
    Ettől még a HLS és a Cargo két teljesen más hajtómű konfigurációval fog rendelkezni.

  • vicze

    félisten

    válasz Tuomas #79 üzenetére

    "Ugyan azt a hajtóművet használja"
    Nop, tök másikat teljen más felállásban, mert tudod vacuum más mint a légkörben navigálni, még a hajtóanyag is más.

    A belseje meg ég és föld szó szerint, és még van egy apró újratöltési problematika, ami már 2x változott épp múlt héten legutóbb. Pár hengerrészt kivéve tök más.

    4. ok. + @azbest

    @azbest: "A néha elveszik 40 is 1szer történt meg."
    Nyilván tisztában vagyok a különleges körülményekkel. De eddig 174 műhold veszett el, ami közel 10%-os veszteség. De úgyis úgyis majd kell folyamatos cserélgetés.

  • vicze

    félisten

    válasz Tuomas #72 üzenetére

    1. "HLS alapja a Starship." Végül is a hordót kivéve kb. mindenben más... Nem átalakítani kell, nagyon nem.

    2. A terminál előállítási költsége 1000+$ (forrás Musk), amit a user kifizet az 500$.

    3. Tehát a jelenlegi állításom az hogy veszteséges....

    4. A SpaceX állítása szerint /kg fellövési költség jóval olcsóbb FH esetében F9-hez képest, akkor azt mondod, hogy SpaceX nem mond igazat?

  • vicze

    félisten

    válasz Tuomas #71 üzenetére

    Matekkal tényleg gondok vannak. :U
    21 kétszerese az 42, a fele meg 21. Azaz 21 Starlink kilövés lenne, de amúgy ennél több kell.

    2021-ben 31 SpaceX kilövés volt ebből 17 Starlink.
    Matekfeladat mennyi 31 fele?

  • vicze

    félisten

    válasz Tuomas #67 üzenetére

    1. 2,91milliárd az az összeg fele a másikat SpaceX maga állja olvad el a pályázatot. És ebben a 2,91milliárban, 1 demo misszió van benne és 1 rendes emberes leszállás, ennyit fizet a NASA és nem a fejlesztés költségét. A Starship költéségét semmilyen formában nem fedezi. Ráadásul a HLS drasztikusan más mint a Cargo.

    2. A Starlnikre kaptak állami támogatás igen.(ennyit a nagy kapitalizmusról) Jelenleg 145e előfizető van tehát éves szinten az épp ~150millió, csapjuk hozzá a 836-és legyen 1milliárd. Ennyiből kijön 2000db műhold megépítése, a fellövések költsége és terminálok vesztesége? Jelenlegi ügyfélszámmal csak a terminál egy 100millás bukta.

    3. Ezekből nincs annyi bevétel, hogy az üzemeltetést és a fejlesztést fedezze.

    4-5. "jövőben starship fogja a következő generációs starlinkeket pályára állítani" már csak pár év és meg is lesz.... Falcon Heavy 2x annyit tudna és állítólag sokszorosan olcsóbb, mégse teszik...
    Nem csak az a gond v1-ből 60fért el F9-en v1.5-ből 49-fér el (néha csak 9 jut pályára) és nem a mennyiség hanem a súly a probléma mert v1.5 nehezebb és ezért nem tudnak többet fellőni és ezért kell a Starship, hogy a még nehezebb v2-t értelmes mennyiségben tudják felvinni. A holdra szállás le van szarva csak extra tőke összekaparása valóságban.

    A többi ahogy írtad.

  • vicze

    félisten

    válasz #54625216 #46 üzenetére

    "SpaceX-nek nincs működésből adódó vesztesége"
    Ez elég ordas hazugság. Már elve az HLS a teljes összege bukta mivel a fejlesztés költéségét Musk saját zsebből állja, és kilövési költségek felét is, így lettek legolcsóbbak.

    "bevételeit visszaforgatja a fejlesztésekbe"
    Ami nincs azt nem lehet. A Starlink kilövéseket ki fizeti? Ja a SpaceX. A SpaceX kilövéseinek fele mi is? Ja Starlink. Rohadt gazdaságos az biztos. Közel 2000 műhold építését és fellövését ugyan milyen alapon nem veszteség? A Starlink consumer unit majd 3x veszteséggel van árusítva. És még sorolhatnám.
    Valószínűleg még a normál kereskedelmi fellövések is veszteséget termelnek, de hát ezt soha nem tudjuk meg. Már csak ebből adódóan nem lenne mit fejlesztésbe forgatni. (Ezt még Teslánál beveszi az ember.) Minden a befektetők milliárdjaiból megy, csak hát ezt a rajongók valamiért szőnyeg alá söprik.

    A SpaceX masszívan veszteséges, és folyamatosan likviditási gondokkal küzd. Szerintem Musk saját belső levele ezt elég jól alátámasztja, csak a rajongók azt is szőnyeg alá söprik.

    "A SpaceX nem tőzsdei cég"
    A befektetők azért raknak bele pénzt, hogy tőzsdei cég legyen és az IPO-val visszakapják a pénzüket esetlegesen többszörös áron.

    "aki a SpaceX-be rak pénzt, az úgyis elvégzi a házifeladatát"
    Az ígéretekbe fektet semmi másba... Nincs házi feladat amit elvégezne bárki, a befektetés nem így működik.

    Tudod mennyi volt a Theranos, vagy a Nikola értékelése? Semmit nem jelent, valaki egy képzeletbeli számot mond be valamire.

    Szerk: Ezt kihagytam.
    "nem áll érdekében mesterségesen felpumpálni "
    De konkrétan érdekében áll mindenkinek. Az adott cégnek egyértelmű, hogy mért, a befektetőnek azért, mert IPO esetén nagyobbat szakít, csőd esetében meg nagyobb veszteséget írhat le. win-win

  • vicze

    félisten

    válasz dabadab #16 üzenetére

    StarLink tulajdonosa, üzemeltetője stb. a SpaceX, végül is mi köze hozzá?
    StarLink lényege, hogy felpumpálja a SpaceX kilövéseinek számát, és mesterségesen kvázi saját maga által piacot generáljon hogy a befektetőknek tudja mutatni, hogy "nő" a piac.
    Másodsorban az lenne a lényeg, hogy egy folyamatos bevételi forrást biztosítson, az elég brutálisan veszteséges SpaceX-nek.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés