Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Alien! #165 üzenetére

    Szigorúan elvonatkoztatva a megjelenítők (legyen az okostévé vagy akár projektor) 2D-3D konverziójától és egyéb járulékos szolgáltatásaitól (pl. motion blur, HFR interpoláció stb.) kérdezem:

    Ennek a nézőpont állításnak a működésére van valamilyen leírásod vagy illusztrációd? Mert számomra nem teljesen tiszta, hogy egy adott felbontású 3D-s (azaz 2×2D) tartalom mélységével hogyan lehetne játszani az eredeti "pixel-by-pixel" élesség romlása nélkül. Tehát anélkül, hogy (1) a jobb és bal szem által látott képet vízszintesen tologatnánk, (2) elkerülendő az iménti művelet által okozott kétoldali fekete csíkokat felskáláznánk vagy (3) valamilyen 3D képfeldolgozással torzítanánk.

    És ettől függetlenül még mindig nem értem, hogy ha "ghosting" alatt a jobb és bal szem által látott kép közötti "áthallást" értjük (tehát hogy a jobb szem lát egy kicsit a bal szemnek szánt képből és vice-versa), akkor azt hogyan lehetne a képek manipulálásával befolyásolni, amikor az inkább a megjelenítési (polárszűrős, színszűrős, aktív shutteres stb.) technológiától függ. :F

Új hozzászólás Aktív témák