A moziban is gyengélkedik a 3D

8 éve nem produkált ilyen rossz számokat a 3D mozizás.

Hirdetés

2010-ben, amikor James Cameron filmje, az Avatar berobbant, úgy tűnt, hogy a 3D tényleg átalakítja az otthoni és a mozis szórakozási szokásokat. Azóta kiderült, hogy a 3D televíziók zsákutcának bizonyultak, hiszen mostanra mindenki beszüntette a térhatású tartalmak megjelenítését támogató készülékek gyártását, és nagyon úgy tűnik, hogy lassan a filmszínházakból is kikophat ez az eljárás.


[+]

A Motion Picture Association of America (MPAA) szervezet felmérései alapján ugyanis a Nagy Áttörés óta nem produkáltak olyan rossz évet a 3D mozik, mint a 2017-es esztendő, legalábbis a kulcsfontosságú piacnak számító Észak-Amerikában. 2016-hoz képest 300 millió dollárral csökkent a bevétel, 1,3 milliárd dollárra, a piaci részesedés pedig 14 százalékról 12 százalékra esett. A 8 évvel ezelőtti adatokkal összehasonlítva pedig még drámaibb a visszaesés, hiszen 2010-ben 2,2 milliárd dollár volt a bevétel, a piaci részesedés pedig elérte a 21 százalékot.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés