- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi hangfal építés
- Monitor hiba topik
- Apple MacBook
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- LG LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
sakeee82
aktív tag
Én szeretek olyan játékokkal játszani, amelyektől ha nem is esik le az állam, de igenis szépek! Én azért vettem Xet mert okosítható és olcsóbb alternatíva, elfogadtam a hibáit, ha elromlik, húzom a szám és megjavíttatom! Én jelenleg a Lost Odyssey-t tartom a legjobb xboxos játéknak, sztem über-etalon és még gyönyörű is!
Lehet később a Sony gépe is vonzóbb lesz, akkor igyekszem azt a szörnyet is beszerezni! Am láttam én azt a fantasztikus Forma 1-et fullhd lcd-n, hát szépnek szép, de hogy nem egy húzó cím az tuti! És még jó hogy exkluzív hisz a Sony megvásrolta a jogokat 100000 évre hogy szakadjon meg!
"Nincs már akkora különbség ps2 és ps3 között mint anno volt a ps1 és 2 között" - hát ez valóban így van!!! -
fLeSs
nagyúr
Aha, értem.
Szóval a HD jobb DX10-ben, de meg lehet magyarázni, hogy mégsem?
Rendben, nekem ennyi elég is."a különbség nem jelentős"
Attól függ mit nevezünk jelentéktelennek (=nem jelentős), sztem ez nem az: [link].
Na mind1. Elhiszem amit mondasz, én nem tartom a kapcsolatot a játékfejlesztőkkel, szal nemtom, hogy melyik játékot hogyan írták meg.
Amibe viszont fogadni mernék az az, hogy mire megjelennek az "igazi" DX10-es játékok, addigra az NV-nek is lesz olyan GPU-ja, ami elég gyors lesz hozzá.
Addig is a már meglévő, megjelent játékokkal játszunk, amiket az NV GPU-i futtatnak gyorsabban, szal erről ennyit. -
Lntos
csendes tag
válasz
sakeee82 #192 üzenetére
Az én véleményem szerint konzolban NEM a grafika a lényeg. Elég megnézni az eladási adatokat, több ps2 fogy még ma is mint ps3... Ez persze a ps3 hibája is, na meg a ps2-é is (túl jó
Nincs már akkora különbség ps2 és ps3 között mint anno volt a ps1 és 2 között mikor a kocka grafika helyett megjelent a dvd technológiával felszerelt ps2 amin szebbek voltak sokkal-sokkal a játékok mint pc-n. És persze azóta rájöttünk arra is hogy a játékokat ígyis-úgyis megunjuk lehet bármilyen a grafikája. De azért a kocka ps1 már bántotta a szemet is néha
Mindenesetre lehet két év múlva sikeres lesz a ps3, de az is lehet hogy megy a süllyesztőbe. Mindezek mellett megjegyezném hogy mindig is Sony és konzol párti voltam.
-
dezz
nagyúr
Miért, csak néhány exkluzív miatt vehet valaki valamilyen konzolt? Engem spec. az Xbox360 exkluzívjai nem nagyon érdekelnek, pár kevésbé hype-olt game viszont igen (nem érdekel, hogy exkluzív-e vagy sem), plusz nem csak jétékra kell, hát ezt veszem.
Íme pár exkluzív (szubjektív, kinek melyik jön be jobban, a hype meg mint írtam nem érdekel): Uncharted, Folklore, Warhawk, Formula 1 Championship Edition, Genji: Days of the Blade, Ninja Gaiden Sigma(?), Motorstorm, LittleBigPlanet, Ratchet & Clank Future, stb. Most márciusban jelenik meg a Metal Gear Solid 4, utána meg Gran Turismo 5 Prologue, és jön még idén pár nagy nevű exkluzív.
De amúgy nem a legjobbtól kérded, nem vagyok benne annyira a játék-témában (a PC-s jellegű FPS-ek különösen nem érdekelnek), talán van még néhány.
És ha az eladási mutatókat nézzük, nem az exkluzívok (jaj, de unom már ezt a szót) döntik el a kérdést: nagyjából egyforma eladásokat produkál a két konzol (egy-egy nagyobb exkluzív csak átmenetileg emeli meg az eladásokat).
És a FUD ellenére sokakat érdekel a HD-s filmezés is.
(#189) Abu85: Hogy érted a PS3 szekerének megindulását? Az a szekér már most is megy, ugyanolyan sebességgel világviszonylatban, mint a box. Vagy talán akkor olyan pályára áll szerinted, mint a Wii? Ebben kételkednék.
(#192) sakeee82: A fix hw által lehetővé tett célorientált fejlesztés "csodákat" tud tenni.. Nézz csak meg néhány ütősebb PS2 gamet. (Mondanám azt is, mit kihoznak az 1 MHz-es C64-ből, de ez gondolom nem sokat mond neked.) Nem csak fps-ben, hanem a játék látványvilágának, és magának a játéknak az összetettségében.
-
hát, nézd meg pl. a Bioshockot. DX9-ben a 2600XT a 8600GTS előtt megy egy kevéssel (a high end számai nincsenek hirtelen a fejemben), DX10-ben meg látványosan a GT(nemS) mögött (és az nVidia kártyák számai szinte nem is esnek). nincs itt valami turpisság?
szerk.: aha, közben jött a #191. akkor ezért...
-
sakeee82
aktív tag
1 a lényeg: mocskos patkány az MS, hogy képes volt kiadni egy félkész gépet, ennek mi isszuk me g a levét! De inkább szívok és játszom jobbnál jobb gamekkel, minthogy elhigyem azt amit a Sony öszehord a híres-neves Cell chipjéről. Nagyon baba a specifikáció, csak 10 év kell, mire megértik a fejlesztők, hogy hogyan is kell teljes kihasználtság mellett programozni rá! Ha ennyire felsőbbrendű ez a chip, a maga 8 magjával agyba-főbe kellene alázni szerencsétlen 3 magos Xenon-t. Erre mit ad a Jézuska, szaggat a Motostorm...háhá faja
Egy kezemen megtudom számolni a nem multi-platform fejlesztésket PS3-ra, és pont ez a gáz az MS-nek, 1 éven belül olyan játékáradat lesz, amilyet még Bill Gates se látott, lesz itt Kánaán...
Némileg negatív kritkát írtam a Sonyról ugyan, de emellett az is igaz, hogy átgondoltabb maga a masina, hisz volt egy évük rá, hogy csiszolgassák!!! Csak egyet mondjon meg valaki: Ha valóban 5+ évet szántak a gépnek, akkor miért egy matuzsálem 7800GT-vel megegyező gpu került a gépbe? Tudom ez nem egy PC-s 7800GT,de 5 év múlva könyörgöm a Cell fog helyette számolni??? Xbox 1080 lesz addigra Ati 5950XTX-el... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Crysis mindenképp kamu DX10 (csak a robbanásoknál használ Particle GS-t, de nagyon jelentéktelen mértékben).
A Company Of Heroes és kiegészítői és a World In Conflict amolyan "mini" DX10 vannak bennük olyan Pixel Shader programok amikben pár DX10-es speciális instrukció van. Ez magyarázza azokat az eseteket ahol a Radeon-ok gyorsabbak, mvel nekik jelentősen gyorsabbak az SFU-jaik, a GF8-hoz képpest.
A Lost Planet és a Bioshock DX10 módja többcsatornás Int16-os textúraformátumot használ, amit nem szeret a Radeon, mert ilyenkor csak a szűrési teljesítmény fele használható. Ez főleg azért van, mert a TMU-kat FP32-re készítették fel, így megkötötték azt a kompromisszumot, hogy Int16 alatt 2 ciklus kell a szűréshez, de FP32-nél elég egy is. Az Int16 formátum eredetileg hiánypótlás miatt került a DX10-be, nem hiszem, hogy számítottak rá az AMD-nél, hogy páran használni fogják, mert az FP16 mód szebb képminőséget nyújt és emellett mindkét cég architektúráján gyorsabban fut. Az nV levajazta a fejlesztőket, hogy használják az Int16-ot, mivel a GF8-on az FP16 formátum használata úgyis csak pár százalékkal lenne gyorsabb, míg az R6xx-on majdnek kétszer.
Az UT3-ba és a Gears Of War-ba pedig az AA miatt került be a DX10 (de ezt a fejlesztők is elmondták). Semmi más nem profitál belőle. A némiképp alacsony Shader használat miatt lassabb a Radeon, de a különbség nem jelentős.A Call Of Juarez-t pedig elintézte az nV. Volt egy kis szócsatájuk, a fejlesztőkkel. Úgy érezték a zöldek, hogy a Techland hátbatámadta őket, mert jobban használta a DX10-et, mint ígérték. Az nV rinyált is, hogy az Extra quality szerinte semmit nem javít a képminőségen, de az ő kártyáit jelentősen visszafogja.
Erre a vádra volt válasza a COJ fejlesztőinek is:"All DirectX 10 graphics hardware which supports MSAA is required to expose a feature called 'shader-assisted MSAA resolves' whereby a pixel shader can be used to access all of the individual samples for every pixel. This allows the graphics engine to introduce a higher quality custom MSAA resolve operation. The DirectX 10 version of 'Call of Juarez' leverages this feature to apply HDR-correct MSAA to its final render, resulting in consistently better anti-aliasing for the whole scene regardless of the wide variations in intensity present in HDR scenes. Microsoft added the feature to DirectX 10 at the request of both hardware vendors and games developers specifically so that we could raise final image quality in this kind of way, and we are proud of the uncompromising approach that we have taken to image quality in the latest version of our game.
"ExtraQuality" is a visual quality setting enabled by default in the DX10 version of Call of Juarez. In benchmark mode, "ExtraQuality" mode does two things. First, it increases shadow generation distance in order to apply shadowing onto a wider range of pixels on the screen, resulting in better quality throughout the benchmark run. Second, it increases the number of particles rendered with the geometry shader in order to produce more realistic-looking results, like for example waterfall, smoke and falling leaves. The attached screenshot illustrates those differences when ExtraQuality is disabled. ExtraQuality is designed as a default setting to reflect the visual improvements made possible by DX10 cards and is not meant to be disabled in any way.
All updates to shaders made in the final version of the Call of Juarez benchmark were made to improve performance or visual quality or both, for example to allow anisotropic texture filtering on more surfaces than before. This includes the use of more complex materials for a wider range of materials. At the same time we implemented shader code to improve performance on the more costly computations associated with more distant pixels,. Some materials were also tweaked in minor ways to improve overall image quality. One of the key strengths of NVIDIA’s hardware is its ability to perform anisotropic filtering at high performance so we are puzzled that NVIDIA complains about this change when in effect it plays to their strengths."Az nV-nek ez sem tetszet és egyszerűen driverből felülbírálta a COJ futtatását és nem engedéjezi végrehajtani a DX10-es GS effekteket (extra quality mód), és rákényszeríti a játékot az MSAA-ra (ami sajna hibásan működik). Az új patch jelenleg bekapcsoltatja a extra quality módot az nV kártyákon is, még a futtatási tiltás ellenére is. Az új driverekben az nV pedig levette az MSAA kényszerítést is.
-
fLeSs
nagyúr
OK.
Csak hát van egy csomó másik játék is, amire vmiért ráírták, hogy DX10-es, mégis gyorsabbak a GeForce-on.
Tehát van egy valag játék, amire ráírják, hogy DX10-es, az összes gyorsabb GeForce-on (a Call of Juarez nem, de azzal már senki nem játszik), vmelyik sokkal gyorsabb, akkor nemtom miről beszélünk.
Vagy ezek "ál" DX10-es játékok? Ezek szerint igen... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lntos-nak igaza van. A PS3 szekere csak akkor indulhat meg, ha az exkluzív címeket prezentálni tudják. Az Uncharted: Drake's Fortune már valami, de az xBox360-nak sokkal több exkluzív címe van (Halo 3, Mass Effect, Gears Of War ... és ezek nagyon ütősek ám). Bár szakmai szemmel lényeges a Hardver is, a konzolt inkább a játékok adják el, még most is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért hozom fel a Crysis-t, mert jelenleg ez mutatja a legjobban, hogy mennyire rossz utat járunk. Más játék szvsz jelentéktelen, talán az egyetlen DX10-es cucc a Call Of Juarez ami még lényeges, de ott elég számításigényes dolgokra használták a GS-t (víz részecske szimuláció, valóságos füst, könnyű tárgyak környezetra való fizikai szimulációja - realisztikus falevélhullás) és közel sem haználják olyan mérető adatok tárolására a Stream output-ot, mint amilyenre a valóságban tervezték. Ettől függetlenül szépen mutatja, hogy igazán a DX10 fekszik a Radeonok-nak.
Amúgy a majdnem kétszer gyorsabb eredményhez kb. hasonló Minimum FPS társul, sőt esetenként még ez rosszabb is a Geforce-on. Szóval sokra nem mentek Crytech-ék az nV féle ösvény követésével.
-
Lntos
csendes tag
Én nem is értem a Sonyt. Annak idején azért is adtak el olyan sok ps2-t mert kb. egyszerre jelent meg a Gran Turismo 3-al és mindenkinek leesett az álla tőle. Most meg késnek több mint két évet a GT 5-el? Más normális cím meg ugye nem nagyon van, vagy ha igen akkor más gépen is megy..
Egyébként az X360-on elég nehéz warezolni, mert ugye akkor nincs rá garancia utána... És sok romlik el belőle, így elég nagy szívás.
-
dezz
nagyúr
válasz
Dr. Akula #175 üzenetére
"Nem érdekelnek a Sony közeli (le)fizetett firkászok bulvárcikkei."
Azok legalább nem bulvárcikkek, hanem szakmai cikkek. Éppen ezért nem hallottál róluk."Maradok a tényeknél."
Csak kár, hogy kiválogatod a neked tetszőeket..."Dehogynem. Minden konzol generációval egyre jobb az MS helyzete a Sony kárára."
1 esetből ne csináljunk már törvényt..."Ugyanezt a folyamatot láttuk már párszor, asszem a Netscape is sokat tudna mesélni róla. ^^"
Inkább a Google-t...(#179): Dehogy elméleti lehetőség. Nagyon le vagy maradva, ez a szöveg már tavaly is szakállas volt...
A hwsw-n korábban egy ismert magyar fejlesztő elmondta a tapasztalatait. (Mindkét platformra fejlesztenek.) A MS híres VS-ével fordított kód az egész Xenon procin nem futott olyan jól, mint kis kiegészítés után PS3-ra fordítva 1db SPE-n... Részben a chipek miatt, részben a MS fordítója miatt. (Itt a "kód" valamilyen feldolgozó rutint jelent. Ez persze nem jelenti, hogy bármilyen kódot ilyen egyszerűen át lehet ültetni, de azért mutat valamit.)
Mellesleg a boxos fejlesztőrendszer messze nem enged olyan hardverközeli hozzáférést, mint a PS3-é. Márpedig ez a kulcsa a hatékony optimalizációnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Akula #177 üzenetére
A DX20-al az a baj, hogy nem valóság, ellenben a DX10-zel. Amúgy nem tudom, hogy melyik az a játék amit nem lehet HD3870-el játszani, de 8800GT-vel lehet, azt viszont tudom, hogy melyik lesz az amihez kevés lesz a 8800GT.
Egyébként két darab HD3850 jelenleg a legjobb megoldás, kb. 8800GT szinten teljesít, az áruk is hasonló és lehet rajta a DX10-es zsugákkal is játszani. -
SzlobiG
félisten
Nekem volt kb félévig boxom még az első szériákból volt rajta hűtés mod és semmi problémám nem volt vele egyszer se.
-
Dr. Akula
félisten
-
fLeSs
nagyúr
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Akula #173 üzenetére
Az nVidia meg azt mondja, hogy "minek ide a Stream output", amikor a júzer a 8800Ultrát akár Tri-SLI-be is kötheti.
Érted az iróniát...
Az elméleti látvány az egy dolog, de önmagában nem ért vele semmit a Crytech, mert a felhasználók gépparkja bőven kevés a motor elvei szerint való megjelenítéséhez. -
Dr. Akula
félisten
Ilyen Indexes, MS-közeli fejlesztők által inspirált bulvárcikkek helyett inkább olvasgass komolyabb PS3 fejlesztők által írtakat.
Nem érdekelnek a Sony közeli (le)fizetett firkászok bulvárcikkei. Maradok a tényeknél.
Semmilyen ütemben sem marad le, éppen ellenkezőleg.
Dehogynem. Minden konzol generációval egyre jobb az MS helyzete a Sony kárára. Ugyanezt a folyamatot láttuk már párszor, asszem a Netscape is sokat tudna mesélni róla. ^^
-
Dr. Akula
félisten
válasz
VaniliásRönk #168 üzenetére
Majd akkor lesz fontos ha használni is tudom. A 3dfx azért bukott bele a "minek ide 32 bit"-be, mert azt azonnal látta a júzer, a nemlétező játékokat viszint nem látja, tehát nem is hiányzik. Ahogy a DX30-as kártyák se, mert DX30 game sincsen - még.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Akula #161 üzenetére
Azért egy célhardveren sokkal közvetlenebb eljárásokat lehet írni, mint PC-re, így a hardver tényleges teljesítményének a kihasználása sokkal magasabb lehet bármelyik PC--nél is. Gondolj bele, hogy a konzol API-jai teljesen a bennük lévő chipek igényeihez lettek fejlesztve. A fordítóprogramok is a lehető legjobb sebességet adják a rendszerhez.
-
Dr. Akula
félisten
Hát nemtom, sztem azzal jártunk volna jobban amelyik tovább megőrzi a rajta tárolt adatokat, erről viszont mindegyik gyártó kussolt. Pedig már a dvd is elég szar adatbiztonságban, ideje a GB-ok mellett erre is gondolni, főleg ha archiválásról van szó.
Már most is versenyképes alternatíva a dvd helyett a HDD, ha a bluray nem javít a helyzeten, akkor ahelyett is inkább vinyó hegyeket vesz mindenki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Akula #155 üzenetére
Azért nem eröltetik a DX10 újdonságait, mert az nVidia még nem készített ténylegesen DX10-es architektúrát. Az FX sem volt ténylegesen DX9, így anno a DX9-es játékok kiadása csak a GF6 megjelenésével kezdődött meg (pl.: HL2). Persze itt volt a TR: TAOD ami némiképp használta a DX9-et, jelenleg ehhez hasonlító játék a Call Of Juarez ami ugyan még csak Particle alapú GS-t használ, de már a GF8-ak beszorulnak a HD3000 széria alá. Az első DX10-es zsuga a Battlefield 3 pedig majd a GT100 után fog megjelenni. Persze lesz egy kis hátránya az nV-nek, mert a DX10-es gamák kényszerből majd az AMD-nél kopogtatnak majd, de ezt úgyis behozza. A DX10.1-et nem fogja támogatni az nV részéről egyik G9x chip sem mert a DX10.1 API célja inkább az volt, hogy az nV-nek ne legyen elég elméletben DX10-es chipet csinálni. A DX10.1-ben lévő Gather4 támogatása és a Cube map tömbök kezelése kompleten új architektúrát igényel, így nem elég a G80-at foltozgatni.
A létező szoftverek pont azért lassúak, mert DX9-re kell, hogy épüljenek. A Crysis megmutatta, hogy maga a DX9 API elavult, akár milyen erős hardvert rakunk a játék alá, nem lesz folyamatos a gama maximum grafikán. A GF8-9 totális zsákútca, és amíg a piacon van a technika lassúak lesznek a játékok, mert egyszerűen nem lehet a DX10 újításait használni. -
dezz
nagyúr
válasz
Dr. Akula #161 üzenetére
Lásd régi PS2 játékok vs. mai PS2 játékok (főleg néhány kimagasló).
Ilyen Indexes, MS-közeli fejlesztők által inspirált bulvárcikkek helyett inkább olvasgass komolyabb PS3 fejlesztők által írtakat.
Most hogy egyes portokat milyen bénán csinálnak, nem nagyon érdekel.
"Ha ilyen ütemben marad le a Sony az MS mögött, hamarosan Sony se lesz, nemhogy PS4."
Semmilyen ütemben sem marad le, éppen ellenkezőleg.#159): Ha nem olyan fícsöröket erőltetnének (pl. feleslegesen sok poligon), ami az R6xx-nek nem megy annyira, viszont kihasználnák azokat az újdonságokat, amiket "szeret", pont fordított lenne a helyzet. Tehát nem arról van szó, hogy az ATI mindenképp lassú, csak az NV még lassabb lenne.
(#163) Peat;): Szerintem olvasd el még1x azt az 1. pontot, és most próbáld megérteni, amit olvasol...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha tényleg átalakíthatók a DVD-s gyártósorok Blu-Ray gyártására akkor nem olyan rossz a helyzet. Eddig úgytudtam, hogy új gyártósor kell a Blu-Ray-hez. Azért szerintem továbbra is előny a HD-DVD-nél, hogy a gyártását illetően jobban hasonlít a DVD-s gyártáshoz, így az évek alatt megszerzett tapasztalatok jobban hasznosíthatók.
Összeségében a Blu-Ray-el jártunk.járunk jobban, de kétségtelen, hogy a HD-DVD mellett is rengeteg érv szól. -
Dr. Akula
félisten
válasz
VaniliásRönk #164 üzenetére
Pedig azzal is lehetne, az is csak olyan vágyálom mint az ATI és a rá hekkelt DX10-es gamék.
-
Peat;)
veterán
az 1-es pont elég röhejesre sikeredett, de aranyos ahogy a gazdaságos sorozatnagyságot a blu előnyének állítod be
mindjárt kiderül hogy a tüzet is a sonynak köszönheti az ősember
amúgy hddvd-bluról már felesleges a vita így értelmetlen is, mostmár sosem tudjuk meg mennyire lett volna olcsóbb a hd-dvd, nyert az egyik és kész
-
Dr. Akula
félisten
válasz
VaniliásRönk #160 üzenetére
Ha meg S3-ra optimalizálnának, akkor valszeg az lenne a legjobb... De nem arra optimalizálnak, nekem meg az kell hogy a LÉTEZŐ játékok a lehető legjobban fussanak, ne csak az ígérgetéseket hallgassam éveken át.
-
Dr. Akula
félisten
95% is erős túlzás. Egyszerűen csak nincs viszonyítási alapod mint pc-n, ezért bármilyen kamu marketinget bekamuzhat neked a Sony, te azt el is hiszed. A lejjebb linkelt index cikk elég tanulságos. NFS-ből pont a PS3-on SZAGGATOTT legjobban a game. Ennyit a folyamatos 60 fps konzolokról... Belövik olyanra a képet mint pc-n a minimum beállítás aztán hátradőlnek hogy nem (nagyon) szaggat... Hát ha nincs is minek szaggatnia...
Ha ilyen ütemben marad le a Sony az MS mögött, hamarosan Sony se lesz, nemhogy PS4.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
VaniliásRönk #158 üzenetére
Szép dolog az újdonság, de csak ha van erő is mögötte. Inkább legyen kevésbé látványos 99999999999 fps-sel, mint csilivil 2-vel. Ezen bukik az ATI.
-
dezz
nagyúr
Miért is lenne rosszabb a fogyasztóknak a Blu-ray?
1. Azonos áron (nagyobb tételben hasonló előállítási költség) 60%-kal nagyobb kapacitás.
2. A nagyobb kapacitás által műsoros lemezeknél több anyag fér egy lemezre, pl. most is jobb hang jár hozzájuk, több hangsáv, stb.
3. A karcálló réteg által - a vékonyabb fedőréteg ellenére - kevésbé érzékeny.
4. Java vs. HDi.(#155) Dr. Akula: Dehogy nem tud többet! Lásd pl. Geometry Shader. Van még más is, Abu85 majd leírja, ha akarja...
)
(#156) Dr. Akula: Nem mondanám, hogy manapság nem használják a PS2-t, vagy akár 2-3 év múlva nem fogják... Hasonló eladásokat produkál még ma is, mint az Xbox360 v. a PS3.
"A konzolt csak álmodban használják ki 99%-ra, meg a Sony marketingben, máshol nem."
Jó, most köss bele, hogy 99% vagy 95. Meg talán meg kellene nézned néhány PS2 játékot... Meg belegondolni, hogy könnyebb is (fix hardver konfig) + kénytelenek is."Legjobb példa a PS3: hiába a hiperszupernek beharangozott Cell, mégis a legszarabb mind közül."
Te csak tudod... Nagyon értesz hozzá, ezt már világosan láthatjuk...
(Talán nem a MS-ot, és kedvenc fejlesztőit kellene erről megkérdezni. Senem azokat, akik portokat is nagynehezen hoznak össze bármilyen gépre. Mondjuk ez a kettő is sokszor egybeesik.)"10 év múlva meg már mindenki Xbox8-on fogja tolni, nem PS3-on."
Ki mondta neked, hogy addigra nem lesz PS4, PS5? Attól, hogy a PS3 a piacra került, nem kukázták a PS2-t... (A la Xbox1.) -
Dr. Akula
félisten
Nem kamuzott a Sony a 10 éves életciklussal. A PS2-nek is meglesz, pedig egy mai PC-hez képest már elavult
Jó, akkor meg az ENIAC-nak van vagy 60 éves életciklusa, mert még most is működőképes... Igaz senki nem használja, de kit érdekel... Ezexerint a PC-nek is megvan már vagy 20 éves életciklusa, nem is értem milyen fejlesztésekről beszélnek folyton a konzolosok...A konzolt csak álmodban használják ki 99%-ra, meg a Sony marketingben, máshol nem. Legjobb példa a PS3: hiába a hiperszupernek beharangozott Cell, mégis a legszarabb mind közül. 10 év múlva meg már mindenki Xbox8-on fogja tolni, nem PS3-on.
-
Dr. Akula
félisten
A DX10 csak könnyebben programozható mint a DX9, kb. semmivel nem tud többet mint a DX9, ezért nem is nagyon erőltetik. A DX10 csak a Vista eltőrő hardver modellje miatt kell, de a Vistát se kapkodják le a polcokról. Ráadásul DX9 kártyája jóval több embernek van mint DX10, és mivel semmi nem sietteti a váltást, inkább a nagyobb piacot, a DX9-et választja mindenki. És ha már ezt választják, akkor nyilván az Nvidia is inkább ennek a gyorsítására fexik rá, mintsem 1 techdemót felmutatni képes ATI-ra optimalizált "valódi" DX10-et. Mire szükség lenne DX10-re, lesz DX11 is, elég lesz az Nvidiának azt támogatni (bár a gf9800 állítólag full DX10.1 kompatibilis lesz).
És ebben igaza is van, LÉTEZŐ szoftverek gyorsítására veszi meg az ember a kártyájukat, nem techdemó ígérgetésekre.
-
Peat;)
veterán
Nem az említett fórumozó győzött meg. (ő is írt valamit ami megfogott de már nemtom mit) Mielőtt az ő véleményét olvastam már adott volt a dolog. Cégszinten a blu volt a jobb megoldás, fogyasztói szinten nem(kivéve ps3 tulajokat), a hd dvd-nél meg fordítva, nekem ez a véleményem és ez is marad. De most én it nem offolok többet blu vs hd-vel többet.
Az új x meg 2-3 év múlva már esélyes hogy befigyel, az hogy az arányban ha javul is x-ps3 viszony az még semmi. Mivel megint nagy időszaki előnnyel indul az új x addigra a ps3-nak nem utolérnie kéne hanem beelőznie jelentős mértékben a versenytársat. Jelenlegi helyzetből nézve a sony bukta a vezető szerepét játkoldalon a "next gen" szektort tekintve, de lehet előre is tudta hogy másodszerplő válhat belőle.
-
dezz
nagyúr
Nem mondtam, hogy tény, de legalábbis hivatalos adat.
Japánról is van egyébként elég megbízhatónak számító felmérés.(#143) Abu85: Azért mégis csak más az adathordozó réteg...
Egyébként a Blu-ray meg a CD-re hasonlít (csak fejjel lefelé, plusz itt jobb a védőréteg).
A kettőnek - nagy tételben - elég hasonló az előállítási költsége (már most is kb. egy áron kaphatók az írható lemezek), de a Blu-ray 60%-kal nagyobb kapacitású.
Egy újabb eljárásnak megfelelően a DVD gépek kisebb átalakításával is lehet Blu-ray lemezeket gyártani. (Igaz, régi lejátszók alapból valószínű nem viszik, de nem zárható ki, hogy elég lesz hozzá egy fw frissítés.)
A Blu-ray vastag alaplemezének nem kell átlátszónak lennie, így később készülhet olcsóbb, akár biológiailag lebomló anyagból is.
Akkor most összességében melyik is a jobb?(#144) Dr. Akula: Nem kamuzott a Sony a 10 éves életciklussal. A PS2-nek is meglesz, pedig egy mai PC-hez képest már elavult.
Azt is vedd figyelembe, hogy a konzolokat egy idő után 99%-ra kihasználják, az aktuális PC-t meg csak ilyen 50% körül (optimizáció hiánya, ill. nem is lehet minden egyes konfigra és kártyára külön optimalizálni).
(#145) VaniliásRönk: A "Sony uralma" eleve értelmetlen, ha egyszer mások szabványait, megoldásait is használja. A MS meg csak a sajátját. A rootkit dolog egy botlás volt, a MS-nak voltak ennél jóval nagyobb botlásai is, nem is kevés.
(#151) Abu85 Hozzáfér a main ramhoz, csak nem optimális pár bájtonként tennie. A DMA beindítása pár utasítás (SPE maga is megteheti), így ki lehet számolni, hogy hány bájt felett válik lényegtelenné a dolog (ill. bizonyos méret felett már jobb a blokkonkénti olvasás, és az ehhez alkalmazkodott feldolgozás).
De egy objectet különben is nyugodtan be lehet olvasni blokkosan is, ilyesmi műveleteknél.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dr. Akula #149 üzenetére
A DX10 lényege, hogy olyan eljárásokat adjon a fejlesztő kezébe ami meggyorsatja a renderelés lépéseit, a DX11 is ezt az elgondolást folytatja. Gyorsításra pedig nagy szükség van a Crysis teljesítményéből kiindúlva. Ezt a fejlődési modellt jelenleg az nV blokkolja, mert náluk a DX10-es nagy újdonságok nem kevés lassulást eredményeznek, köszönhetően annak, hogy nem támogatják a DX10 elveit.
Amúgy a konzolok PC-vel való összehasonlítása nem éppen logikus, mert a PC-re sohasem fognak célirányosan programozni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Maximum a vertex és a geometriai műveletek életképesek. Pixel Shading alapú és a Displacement mapping eljárások sokszor használnak textúrát, aminek nem éppen kedvez az SPE-k nem közvetlen memóriaelérése. Nem véletlen döntöttek a Sony-ék sem a plusz RSX chip beépítése mellett.
-
dezz
nagyúr
"Hát az SPE nem nagyon való másra, renderelés szempontjából. Esetleg ha Voxel Space-t használnak a teljes leképzéshez."
Dehogynem. Teljesen jó sokféle vertex és geometria művelethez, és akár pixel-shadingre is.
Nézd meg a The Gateway PS3 Demot! Elvileg közben a GPU "alszik"... (Még akkor kezdték fejleszteni, amikor úgy volt, hogy a PS3-ban nem lesz külön full-featured GPU.)"A Displacement mapping-ot PS3-on Vertex Texture Fetch-el lehet megvalósítani, ez inkább a PS3 gyengéje, mert az xBox360-ban a programozható tesszalátor pont a Displacement mapping-ra van, és sokkal gyorsabb a VTF eljárásnál."
Ezt is csinálhatod akár a Cellel is.Peat;): Az eddigi éves (év végi), és ez alapján ezutánra várható arányok:
2006 - 10:1,8
2007 - 10:5,6
----------------------
2008 - 10:7,0
2009 - 10:7,6
2010 - 10:8,0
2011 - 10:8,3
stb.
Persze sokminden változhat közben, ide is, oda is.
Nem a kettőjük közötti darabszám-eltérés számít, hanem az arányok, így valójában csökken a szakadék, és 2-3 év múlva önmagában nem sokat fog számítani. Sokkal inkább az, melyik gépen mennyire lesznek aktívak a tulajok.Eddig sem lőtte tökön magát a Sony a Blu-ray integrálásával, mivel az sokat segített a formátum-harcban. Utólag meg érdekes lenne azt mondani, hogy tökön lövi magát. Már csak azért sem, mert erősen lecsökken(t) a gyártási költsége, így alig kerül (majd) többe (nekik), mint egy DVD olvasó. És még egy darabig nem lesz sokkal olcsóbb az asztali lejátszó, mint a PS3.
A PS3 ára is tovább fog csökkenni.Ha az utánaolvsást PPéter írásaira érted, vedd figyelembe, hogy üzlettársai jobban jártak volna a HD_DVD-vel, vélhetően neki is több munkát adott volna, ha a HD_DVD nyer. De nem biztos, hogy ez mindenki másnak is annyival előnyösebb lett volna.
-
VaniliásRönk
nagyúr
"És hogy ez miért is baj? Egyrészt mert ugye hozza a kis zárt szabványait. Másrészt megint olyasmibe kontárkodik bele, ami nem az ő területe (video, mozi). A Sony legalább partnerekkel működik együtt (lásd pl. Sun Java alapú menü- és interaktív rendszer a Blu-ray-en), aktívan épít a Linuxra, stb."
A Sony azért építkezett Java-ra meg Linuxra, mert ezek voltak könnyen, gyorsan és olcsón elérhetőek, nem hiszem hogy jobb nekünk a Sony uralma a M$-énál, még rémlik valami rootkit story is...
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Dare2Live #49 üzenetére
Nemcsak a Cell, hanem a videokártya! A Cell se tud mindent helyettesíteni, a videokártyákban meg akkorra a fejlődés hogy azt lehetetlen 5 évre előre (a sony magabiztosan 10-et kamuzott a PS3-ra) belőni mint korszerűt. Amikor a PS3 / X360-at bejelentették mindenki csak ámult hogy milyen szuper videokari lesz bennük, most meg csak mosolygunk rajta hogy középkategóriának most még elmegy, de fél év múlva már annak se, nemhogy 5 / 10 év múlva... Ilyenkor jön mindig a konzolos önigazolás: "nem _kell_ fejleszteni a hardvert". De nem is _lehet_!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technológia szempontjából a HD-DVD jobb lett volna, mert alapjaiban a DVD-re építkezik, így a gyártás során hasznosítható a sok évnyi tapasztalat. Politikailag viszont a Blu-Ray-jel járunk jobban, mert a HD-DVD-t a Microsoft könnyebben "rohasztotta" volna belülről szét, mivel a Redmondiak a saját érdeküket nézik mindenhol, nekik az internetes filmezés lenne a legjobb.
Persze kérdéses mennyi vita lesz majd abból, hogy a szabvány birtokosa gyakorlatilag maga is filmstúdió, de reméljük felülkerekednek ezen a cégek.Igazából a "jó" választás attól függ, hogy melyik oldalról nézzük a dolgokat.
-
fishi
tag
"Mellesleg a most karácsonyi szezonban picivel több PS3 kelt el, világ szinen, hiv. adatok szerint."
Kíváncsi lennék azokra a "hivatalos" adatokra, tekintve, hogy tudtommal csak az USA-ban készül átfogó felmérés... Ergo a többi helyen azokat az adatokat kellene elfogadni, amit a gyártók állítanak. Innentől kezdve meg már hit kérdése a dolog, mintsem a tényeké.
-
Peat;)
veterán
"egy idő után 10:9 lesz" a jelenlegi tendencia szerint elég sok idő kell hozzá. Addigra már új x lesz..most ott az előny és ahogy kijönnek azzal a verzióval xék amiben a gpu is már áttervezett és árat is csökkentenek megnézem én hogyan tudja a ps3 csökkenteni a hátrányát. Játék szempontból még mindig vár a világ a ps3 beharangzott nagy előnyére, jelenleg majdnem ugyanaz a két gép ebből a szempontból(ez a szempont meg az amiért az emberek alapjáraton konzolt vásárolnak).
Egy ideje stagnált a szakadék közöttük...(ez egy régebbi és egy újabb termék esetén gáz) és x még lépéselőnyben is van. Támogatottsága meg már megvan a játékkészítők részéről. Elején sem értettem ezt a sony önbizalmat, mostmár pláne nem.
Blu-rayel meg önmagát lövi tökön a sony hamarosan, amikor lecsökken az asztali blu ára/illetve pc-s olvasó ára már nem lehet azt mondani hogy ps3-at vegyenek lejátszó helyett is inkább. Most van röpke pár hónapja hogy csökkentse hátrányát, ez nagyon kevés lehetőség.Ez a HD dvd meg Blu csata meg szánalmas, aki utánaolvasott az tudja melyikkel járt volna jobban a nép anyagilag és elterjedés sebességét tekintve, sony izomból és pénzkötegekkel nyert és még microsoftot kezded el bírálni...ne má
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát az SPE nem nagyon való másra, renderelés szempontjából. Esetleg ha Voxel Space-t használnak a teljes leképzéshez.
A Displacement mapping-ot PS3-on Vertex Texture Fetch-el lehet megvalósítani, ez inkább a PS3 gyengéje, mert az xBox360-ban a programozható tesszalátor pont a Displacement mapping-ra van, és sokkal gyorsabb a VTF eljárásnál. -
dezz
nagyúr
válasz
Cathfaern #16 üzenetére
"Nézd meg most mi a helyzet: X360 nagyságrendekkel vezet a ps3 előtt, siker az egész világon."
Álmodban.
Világ szinten kb. 2:1 most az arány (ez még egy nagyságrend sincs, nem hogy több), és folyamatosan javul, mivel kb. egyformák a heti eladások. Így egy idő után 10:9 lesz.
Régióra lebontva amcsiban 3:1 az arány, Japánban meg pont fordítva. Európában 10:8 (és mivel némileg itt is kelendőbb, pár hónapon belül átlépi az 1:1-et).
(Mellesleg a most karácsonyi szezonban picivel több PS3 kelt el, világ szinen, hiv. adatok szerint.)
-------------------------------------------------------------------------
Cikk: "a meghibásodási mutatót sikerült tíz százalék alá szorítania a cégnek, mely már elfogadható eredmény"
Hát izé, eredeti szöveg szerint még ez sem az igazi, hisz még mindig minden ~10. gép...
Az eredeti interjúban az is benne volt, hogy egy elfekvő nem kis raktárkészlet régi gépet is a piacra dobtak most karácsonykor... Meg az is, hogy javításkor nem feltétlenül azt a gépet kapja vissza az ember, amit leadott, az is lehet előfordul, hogy az új gépét egy javított régire cserélik.
Talán azt se felejtsük el, hogy a MS-nak esze ágában sem volt foglalkozni a témával, csak amikor már nem tudta tovább a szőnyeg alá söpörni, mert világméretű botrány volt kibontakozóban, és jópáran pert indítottak ellene.
Egyébként a MS-nak igazából nem a játékbiznisz számít. Bár ez se kicsi, de amiért az egész háborút indították, az egy világméretű video-on-demand, ill. pay-per-view rendszer, aminek az Xbox360 az előfutára, előkészítője. Na itt jönnek be bizonyos nagyságrendek - mennyivel több "tévénéző" van, mint játékos... (Később vélhetően bejön majd valami olcsóbb Set-Top-Box is.)
Mint tudjuk, ezért állt érdekükben a HD_DVD vs. Blu-ray meccs elhúzódása is. Most, hogy elég ideig gáncsolták a lemez alapú HD-s filmezés terjedését, és az nem sok vizet zavar a piacon, már szarnak a HD_DVD-re is.
A Sony is mozdul ilyen irányban, de a MS már 2 évvel ezelőtt elkezdte a tárgyalásokat ezügyben a internetszolgáltatókkal, és másokkal, szóval azóta vezérli ez a cél.
És hogy ez miért is baj? Egyrészt mert ugye hozza a kis zárt szabványait. Másrészt megint olyasmibe kontárkodik bele, ami nem az ő területe (video, mozi). A Sony legalább partnerekkel működik együtt (lásd pl. Sun Java alapú menü- és interaktív rendszer a Blu-ray-en), aktívan épít a Linuxra, stb.
-
eXodus
őstag
Gondolom nem csak az van. Arról írogatnak h vannak feladatok amit akár a gpu helyett az spe-kel lehetne számolni. Most h pl hozzak fel: displacement mapping, de pl-t azért nem akartam írni mert nem tudom h hogyan valósulna meg gpuval és spevel. Nem értek ezekhez.
(Azért is volt kezdetben az az ötlet h csak cell legyen a ps3ban mert az is tudja helyettesíteni a gput.)
De te jobban értesz ilyenekhez, én csak hírekből szedtem ezket. -
fLeSs
nagyúr
Egyet értek, csak nem volt kedvem hosszan ecsetelni.
Pontosabban: annyit azért hozzátennék, hogy a Xenon sem különösebben a programozók álma. De a Cellnél jobb ha játékokról van szó, főleg mert az MS elképzeléseihez lett igazítva.
Xenos vs. RSX téma teljesen egyértelmű.Én sosem értettem egyébként ezt a PC vs. konzol témát, sztem tök jól megférnek egymás mellett, semmi értelme vitázni azon, hogy melyik a jobb. Volt/van PC-m, és volt van konzolom (SNES, Sega MD, N64, PS1, most épp PS2) is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PS3 technikailag nem fejlettebb az xBox360-nál. Pusztán játékgép jellegét nézve a dolognak sokkal ideálisabb az xBox360 felépítése. A Cell proci tényleg erős, de alig fogják a játékok kihasználni a tudását, egyszerűen a Box CPU-ja a Xenon jobban illik a fejlesztők és a játékok igényeihez. GPU területen pedig már most sincs esélye az RSX-nek a Xenos-sal szemben, ráadásul az xBox360 még ki sem játszotta az igazi ütőkártyáját a Xenos programozható tesszalátorját.
Pokoli szerencséje a Sony-nak, hogy a konzolok célhárdverek és a programkészítés célirányosan történik. Ellenkező esetben marha kevés lenne a PS3, még a bivalyerős Cell Procival is. -
eXodus
őstag
válasz
n0_gAboR #120 üzenetére
"mai HD felbontasu konzoloknak, hiszen ugyanakkora (vagy meg neha nagyobb is) felbontason dolgoznak mint a PC-k."
Ez is HD marketing. Jelenlegi monitorom is nagyobb felbontást tud mint a x360. Előző monitoromnak is nagyobb volt a felbontása. Az azelőtti is csak kicsit volt kisebb.
Szerintem aki ma vesz monitort az mind nagyobbat vesz "HD-ready"nél.
-
RockHaRD
addikt
válasz
masterful87 #118 üzenetére
nem, én ugy értem, hogy ezt egy használatlan box egyenlőre
várom a Dragon Ball: Burst Limitet
mire az jön, addigra kiflashelem a boxot
bár lehet, h vmikor a közeljövőben rászánom az időt, mert röhej, hogy egy botlban 10k, itthon meg ingyen megcsinálod
-
H.O.D.
senior tag
válasz
venember83 #31 üzenetére
Ezt a Windows 3.1 óta tudják. Akkoriban pedig még nem is volt mogul a M$.
Egyébként probléma. De ez a júzereket a jelek szerint nem érdekli. -
Neoteric
addikt
hát jah, átlett baszva a nép
még jó h pc párti vok (és azis maradok)
-
n0_gAboR
őstag
válasz
RockHaRD #114 üzenetére
Pont ezert nincs akkora elonyuk a mai HD felbontasu konzoloknak, hiszen ugyanakkora (vagy meg neha nagyobb is) felbontason dolgoznak mint a PC-k. Ezert valoszinu hogy ujabb 8 eves cikusideje (mint a PS2-nek) nem lesz egyiknek sem. Vagy a masik ut hogy a jatekok kezdenek egyre fosabbul nezni ki a konzolokon mint a PC-n.
-
ploteus
aktív tag
Ha a Microsoft azt mondja, tuti úgy lesz. Bár valószínűbb, hogy nem. (Vista Ultimate igéretek)
-
RockHaRD
addikt
válasz
Dr. Romano #116 üzenetére
amugy ez az xbox is olyan, h nekem volt 3 db, most is van egy (na jó azt még ki sem vettem a dobozábol
)
de nekem sosem volt semmi bajom velük. Amelyik boxot nem piszkálták, az nem is romlott el -
Zsoo80
tag
ez azért tényleg durva volt a microfostól, de azért csak szépen lassan összehozzák a megbizható gépet. Már ideje is, mert lassan én is tervezem egynek a vásárlását!
-
RockHaRD
addikt
szépen végig olvastam mindent igy a ps2 vs pc dologrol, és egy vmi nem jött szoba itt. és pedig az, hogy a ps2-nek mindent 640-es felbontásban kellett produkálnia még 2006-7-ben is, mig ezekben az időkben, sőt már sztem 2005-ben sem nagyon akadt pc-s játékos, aki 1024 alatt játszott volna
igy érthető, h kevesebb vga mem-ből tudott gazdálkodni. Vagy hülyeséget beszélek?
-
feka007
veterán
-
kisfurko
senior tag
válasz
Dare2Live #64 üzenetére
Nem értem, minek kell századszorra is előállni ezzel a "de a PC sokkaljobb, mert gyorsabb meg több megabájt..." szöveggel.
Az egyik ebben jó, a másik abban. A te PC-d ha meggebed se tud hardveres tesszelációt, az XBox360 meg röhögve. Ettől jobb lesz az XBox360? Nem, csak mást tud. A PS3 meg olyan fizikai (vagy más) számolásokat végez neked, amit a PC-d majd csak évek múlva.
Tehát lehet olyan játékot írni, amelyik az egyik platformon villant, a többin meg kutyafos. És ha azt nézzük, mennyire lehet egy adott platform képességeit kihasználni, akkor a PC a sor végén áll, nem is beszélve a többletköltségekről, amit a százféle konfiguráción is jól futó kód megírása jelent.
A multiplatform játékok pedig szinte sose használják ki az adott platform képességeit teljesen.
Tehát alma vs. körte ez az egész. -
fishi
tag
válasz
Dare2Live #96 üzenetére
Mit ne mondjak, jó felületesen sikerült elolvasni azt, amit írtam...
1.
A "könyörgöm" csak egy kirohanás volt, azon húztam fel magam, hogy nem gondoltad végig rendesen a témát. Vedd úgy, hogy így kezdtem a hozzászólásom:
"Figyu, tisztában vagy a PS2 specifikációival?"
2.
Gyönyörűen igazat adsz nekem, de meg sem próbálod levonni a megfelelő következtetést:
2000-es hardverrel a PS2 szerinted is tud kb. 2003-as grafikát.
Tehát nem olyan elrugaszkodott dolog azt feltételezni, hogy 2006-os hardverrel a PS3 tud 2009-es grafikát, nemde? Tehát felesleges lesajnálni a videóvezérlőjét, mert 100x többet ki fognak még belőle hozni, mint amennyit annak a videolapkának az asztali megfelelőjéből.Remélem így már érthető voltam.
-
M@trixfan
addikt
A Microsoft nagyon jól tudja, hogy mennyire jó warezmegállító hatása van a gagyi hardvernek, amellett még meg sem kell oldani egy darabig ami megint jó kis költségcsökkentés.
-
rauschie
senior tag
válasz
Alvin_ti4200 #104 üzenetére
ezeket élőben nem láttam, utoljára a blacken volt szerencsém meghökkenni elsősorban a fizikája miatt, de GOWokat is többen dicsérik, szval elhiszem
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz
Dare2Live #49 üzenetére
1. indexről cikket linkelni szánalmas, elolvasni és elhinni meg pláne
Kb. annyira értenek hozzá, mint én a borászathoz.
2. Mi a f@sz köze van a Cellnek a grafikához?!
3. Azóta már kiderült, hogy ezek a videók valótlanok, ugyanis ha bekapcsolod PS3-mon a SuperWhite-ot és a Full RGB range-t, akkor szebben néz ki, mint az X360. -
Skynet258
veterán
válasz
adalbert1 #100 üzenetére
Vagy például azt, hogy konzolon nincs erőforrás zabáló oprendszer (legyen akár win, akár linux, semmilyen sincs).
Tök értelmetlen a két dolgot összehasonlítani. A konzolok mindíg is jó graffal rendelkeztek, amikor kijött egy egy új széria, ami viszont bennük volt, pár évvel régebbi pc alkatrésznek is kevés lett volna.
Mégis estek le az állak rendesen. Értelmetlen ezen vitatkozni. -
n0_gAboR
őstag
OFF: God of War II volt aminel nagyon leesett a pofam hogy mit bir ez a kis masina (PS2)
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Formula-1
- Házimozi belépő szinten
- Spórolós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vallás
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Air 15 M3 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
- Beszámítás! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! Asus Rog Zephyrus G14 notebook - R9 4900HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 2060 6GB Max-Q WIN10
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24P1 24 FHD 60Hz 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U759 - i3-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Apple iPad 8 32GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- ASUS RT-N12+ 300Mbps router
- AKCIÓ! Apple MacBook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB 560X 4GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest