- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autós kamerák
- Apple notebookok
- Projektor topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- TCL LCD és LED TV-k
- Dell notebook topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
QLC-s Team Group SSD jön a PCI Express 4.0-s halmaz belépőszintjére
ph A vállalat fél évtizedes jótállással kísért újdonságát tárhelymérettől függően 512, 1024, valamint 2048 TBW tartósságra hitelesítették.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DRB
senior tag
A cikkben lévő táblázat alapján az GCN 1.1 is megteszi, pl. 290/X
De innen lehet mazsolázni: [link]
Viszont ez még nem hivatalos, csak érdekességnek jó, ez alapján nekem úgy tűnik, hogy a 380/X az 290/X magasabb órajelekkel, kb. mint 280/X és a 7970/50 páros, de majd kiderül. A 390/X lesz az igazi.[ Szerkesztve ]
-
Imre921
tag
"A win 10 + DX12 az AMD malmára fogja hajtani a vizet, és akkor majd sokan másképpen fogják gondolni."
Tudom-tudom(ásítós smilei) Hosszú évek óta ez megy. Már a konzolok is k@rvára az 'ájemdé malmára hajtották a vizet. Hovatovább már a gcn és a dx11 is anno. Meg a zseniális Mantle ami annyit ér a gyakorlatban hogy VAn XD
Hagyjuk már az amd futurisztikus dicsőítését mert vígjátéknak is rossz. És ehhez nagyon nem kell Nvidia fanboynak lenni.
-
7time
senior tag
Te itt most kit akarsz ilyen pokróc módon meggyőzni mert ide nem hátulgombolósok járnak, vedd meg a 3,5Gb Nvidiát oszt hagyd békén az AMD fanokat ezzel ződ mesével, a Shreket már láttuk.
morgyiÉs ne feledjük hogy a DX12 is sok minden a Mantleből lett átemelve.
[ Szerkesztve ]
-
Imre921
tag
válasz #32839680 #62 üzenetére
Csórik
...Amúgy semmi bajom az amd-vel, legalábbis egy bizonyos termékpalettájával. Nagyon sok helyen innovatívak és szintén nagyon sok mindenben kiemelkedőek. De ha még egyszer azt olvasom valahol hogy az AMD vga-k így meg úgy ilyen meg olyan űberfaszák lesznek és alápakolnak az Nvidianak kábé ez lesz a reakcióm De nem kell megijedni. Nem fogok többet offolni emiatt. Csak én már régi motoros vagyok és volt mindenféle konfigom. Lényeg ami lényeg hogy a kék-zöld párossal szinte soha nem volt semmiféle problémám, és nem azért mert összeverték és szép csendben gubbasztott utána .
De amúgy kívánom az amd-nek hogy alkosson végre valami igazán átütőt(nem fog). Nem vagyok fanboy. Nekem 8. Csak bassza a retinám a sok nostradamus minden egyes új amd sorozat előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
válasz #32839680 #62 üzenetére
Legyen igazad, legalább összeszedné magát a gyártó, szüksége lenne rá. De attól még amit a fórumtárs írt le az elmúlt évekre az maga a tény, bele lehet kötni hogy márpedig a technológia, oké, de ez nem jutott el hozzánk a gyakorlatban.
Amit Te írsz az fikció aminek van alapja. Ráadásul a véleményed végén már a jövőbeni esetleges kudarc alól is felmented a gyártót. Szerintem az teszi jól aki a jelenre vásárol vga-t és nem a jövőre. Egyik gyártónak sem érdeke hogy a már fogyasztóknál lévő termékeik életciklusát megnyújtva önmaguk értékesítési volumenét rontsák a majdani új termékeknél(reméljük AMD minden kategóriában gondoskodik erről és nem a 285-re gondolok). Egy kis racionalitásra lehetne ösztökélni magad a sok prófécia mellett, amit írsz az az AMD érdekeivel totális ellentétben áll, ha a piacon javítani akarnak a helyzetükön ahhoz nagyobb értékesítés kell. -
Valdez
őstag
A jelenre az oké... Nézzük az én esetemet. HD6870-em van, eléggé csereérett. Ősz körül akartam cserélni, pont kijött a gcn 1.2 (285), gondoltam na ez pont jó is lesz, vártam a 285x-et. Nem jött. Miután felfogtam, hogy nem is lesz, vártam a 4gb-os verziót, kezdem felfogni, hogy az sem lesz. 280-280x-et nem veszek, mivel van újabb, 290-290x nem jön szóba mert sokat eszik. Mégis akkor mit kellene vegyek? És itt most nem is igazán pénzkérdés ez nálam, hanem egyszerűen vissza vannak tartva azok a kártyák, amik nekem szóba jöhetnek. Vissza vannak tartva, mert már fél éve létezik, de nincs rá megfelelő kiépítés.
-
Kicsimix
őstag
Azért azt látni kell, hogy az AMD több éves munkája amivel megalkotta ezt a fejlettebb architektúrát lényegében most érik be. És valószínű, hogy a jövőben már tényleg megtudja mutatni az erejét. Aki olvasgat az látja ezt.. Nekem van nV karim is amd karim is egyik irányba sem vagyok elfogult.. De most szerintem AMD dominancia várható a fenti okok miatt... Minden kezd összeállni nekik.
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Peat;)
veterán
válasz #32839680 #67 üzenetére
"De laposban ma már full AMD-t vennék ha kell grafika, mert amit jópár ismerősöm szív az Intel+ bármelyik dVGA párossal laposban a hybrid graphics miatt az valami förtelem." Ezzel szerintem az egész ph!-t meglepted...nem tudom komolynak venni az írásod jó részét, az ilyen mondatok miatt, de attól még lehet igazad. Én mást látok jelenleg. Azt hogy mi lesz meg nem tudom ténynek venni mint te. Mert nem is lehet a mai emberiség által elérhető, még csak 3 dimenziót ismerő világunkban.
Valdez: Pedig vagy 290-est veszel, ha túl meleg akkor meg 970-est. És most jön a köpködés gondolom, hát ezért vagyunk mások. Engem nem érdekel a gyártó, hajszálon múlott anno hogy nem 7850-est vettem hanem 660-ast. A házam mérete miatt nekem úgy néz ki kiesik az AMD, kis házam van, nem tud nagy hőt elvezetni. Ha fejlődik ebben akkor persze képbe kerülnek , de max 280-as fogyasztási szint fér bele nekem, különben nyáron megsül szegény konfigom Egyébként sem AMD sem nvidia oldalon nem volt sok gondom, sosem, szerintem holt mindegyik melyik vga-t veszi az ember, talán a régi játékok jobban futnak nvidián, az újakat meg kicsit később optimalizálják, ennyi a "nagy" driver lemaradás. Nem döntő.
[ Szerkesztve ]
-
Kicsimix
őstag
Még annyi, hogy nem kell 5 évet várni játékokra.. Pont ez a lényeg. A nextgen konzolokról csomó minden áthozható lesz "minimális" idő ráfordítással. Mivel az amd rendszere duruzsol mindenhol nagy lesz a kompatibilitás az eszközök között. Most akár a legnagyobb konzolos címek is áthozhatók lennének teljes pompájukban vagy mégszebben.. Már nem feltétlen kell szar portokra gondolni. Szóval..Ez nem amd dicsőítés.. Egyszerűen ők csinálták meg ennyi.. Az nV is valószínű hozzáigazítja magát ehhez a rendszerhez, mást nem tehet.. Még sokáig ezekre a konzolokra fejlesztenek.. Ezért..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Valdez
őstag
Nincs köpködés, volt már nvidiám nekem is, referencia 7900gt, meg is halt rajta a memória, ahogy sok másik ref. 7900gt-n, szóval ott kicsit bepöccentem az nv-re.
Egyébként a freesync és a nagyobb tudású hw miatt vennék ismét amd-t. Hiszen nem fél évre vennék kártyát, hanem több évre, tehát a következő monitorom freesynces lesz és azt ki is akarom használni. -
Peat;)
veterán
Monitoron tolnám és olcsóbbak lesznek a freesynces csodák akkor én is azt választanám. Én meghoztam az áldozatot, nincs gépsarok, cserébe 50-es tv-n lehet marhulni. Ezért is kicsi a gépházam -> engem nvidia akar kirabolni mert ott ők a jobbak jelenleg. De egyelőre nem hagyom magam.
-
nyakdam
aktív tag
Az én véleményem, hogy míg az NV kártyákkal nem terjed el a DX12 magasabb szintjei, addig sehol sem lesz előrelépés(lsd DX11). A konzol címek nagy része is úgy van megírva, hogy könnyen áthozható legyen PC-re ezért nyögvenyelős az 1080P rajtuk. Amíg az NV úralja a piacot azokra a kártyákra opzimalizálnak, ezért nem lessz nagy előrelépés a DX12, mivel az alap nem sokban különbözik a DX11-től. Úgy gondolom, hogy kb 2-3 év mire tényleges előrelépés lessz és DX12 tier2-es kihasználásra kerül. Kb annyi idő kell az NV 9-es szériájának és a legújjabb NV kártyáknak a piaci fölény eléréséhez. Persze ez csak az én kis agyszüleményem(de a DX11.1 és magasabb szint sem került sehol kihasználásra még ma sem).
-
7time
senior tag
-
Crytek
veterán
" konzolgyártók elvárják a full DX12 támogatást " Erről írtak egy számot is álmaidban amerika címmel
A konzolgyártók követelhetnek bármit sok értelme nincs ,mivel a stabil 30fps sem jön össze sokszor a full hd-t nem is említve nem hogy a fullos dx12 .Szóval annyira nem kell elszédülni.
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Kicsimix
őstag
Pontossan.. Illetve még annyi, hogy ha nem is konzolra írnák a játékot hanem elsődlegessen PC-re akkor is simán átrakható konzolokra dx12-ben vagy talán Vulkan-ban is. Míg ez dx11 ben nem lehetséges ennyire egyszerűen. Innentől kezdve nincs értelme dx11-el foglalkoznia a fejlesztőknek mert csak maguknak csinálnak fejfájást. És igen sajnos ebben a rendszerben legkevésbé sem számít az nV akarata.. Illetve a felhasználók úgy is megveszik majd az új nV vga-kat akik tier 3-as szinten akarnak szórakozni. Aki meg beéri a mostani látvánnyal tier 1-es szinten marad. Valamennyire igaz amúgy az amd-re is a dolog csak nekik sokkal több eszközük kompatibilis már most az új rendszerrel mivel évek ota a gcn-t tolják ami most a legelterjettebb rendszer lett a konzolokkal együttvéve. Igazából már azt is mondhatnánk, hogy nincs nV uralom egyáltalán. Max a vga-k piacán sebességben. De ez most csak látszat mert valójában nagyon az amd oldalára billen a mérleg hamarossan ha a fejlesztéseket nézzük. : ) Persze nV is jön új kártyákkal nem lesz ebből gond ami már teljessen jól kezeli ezt a rendszert.
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A Kepler nagyságrendekkel kevesebb funkciót támogat a DX12-ből, mint a GCN. Viszont sebességben szerintem nem lesz gondja a Keplernek, mert rengeteg effekttől elvágja majd a TIER1 korlátozása.
Maga a DX12 számos területen vezet be újszerű működést. Az effekteket külön-külön minden hardver képes lenne futtatni, de együtt csak kevésen. Például a TressFX-szel láthatod, hogy semmi baja a mai DX11-es hardvereknek, de a DX12-ben lehetséges, hogy már nem fut a TIER1 szinten. Attól függ az aktiválhatóság, hogy a fejlesztők hány karakterre engedélyezik.
Ott van például az új Deus Ex. Abban a TressFX 3.0 csak TIER3 szinttel működik, mert előfordulhat, hogy annyi karakter van a jelenetben, hogy TIER1 és TIER2 szinten már nem fér be az API limitjeibe. Ugyanakkor maga az effekt önmagában bármilyen hardveren képes futni. Terveznek olyan korlátozásokat, hogy csak a főszereplőre legyen engedélyezhető az effekt, és a többi karakterre nem. Így már futhat a TressFX 3.0 a TIER1 szinten is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pkornel
aktív tag
Egy biztos jókor jött ez a cikk mert akartam venni új VGA-t de bevárom az AMD-t!
-
cskamacska
addikt
válasz #32839680 #67 üzenetére
"De inkább azt gyanítom hogy Tier1 fölé egy ideig nem fognak a nagy stúdiók sem lépni, ahol semmi előnye nem lesz az AMD-nek"
Azt mondod nem lépik át a DX11 korlátait, hogy mindenhol egyformán lassan és randán fusson a programjuk? Vagy inkább az lesz, hogy PS4-et alapul véve megtervezik a játék effektjeit, azt egyben átviszik DX12 és Vulkan alá, és amelyik PC-s vidkártya nem képes mindent megjeleníteni az így járt?
A Next Gen meglepően gyorsan ránk fog szakadni, Win10 megjelenésekor a piac 80%-a simán válhat ingyen rá, így a DX12 terjedését nem tartja vissza mint a DX10-11.1-et a Vista/Win8 elutasítása, Vulkan eleve fog futni mindenen, ott Win csere sem kell, elmúlt 3+ év videokártyái kapásból kompatibilisek lesznek, csak egy driver frissítés kell, és az AAA játékok fejlesztői nem hogy húznák a szájukat, hanem kvázi ők kérték az egészet a saját dolguk megkönnyítésére.szasanyi: "GCN sebessége meg nem elég a megjelenítéshez"
Majd szíveskednek nem tesszelált óceánt húzni a pálya alá, és jobban fog futni.
Mintha csak olyan effektparádé létezne DX12 Tier 3-ban ami alatt egy 290x is kileheli a lelkét.[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
szasanyi
félisten
válasz cskamacska #84 üzenetére
Ha visszaolvasol láthatod, hogy 280X-ről beszéltem, nem a jelenlegi csúcskártyáról.
-
pakriksz
őstag
válasz cskamacska #84 üzenetére
igazából a tier3-nak pont az lenne az értelme, hogy hatékonyabban lehessen használni a meglévő hardvert, aminek a fele mostanában malmozik, és ezeket a malmozó részeket lehetne munkára bírni az aszinkron compute-al, aminél nem árt ha nincs rommá korlátozva a dolog mint tier1-ben.
Szóval simán lehet hogy a tier3 játék nem lesz semmivel sem szebb... csak gyorsabb. Bár a gyorsulást általában rögtön "el is költik" szebb grafikára.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
Ezt nem értem. Mi kettő? A GCN 32 és 64 parancslistát támogat, az nv-k is 32-t a táblázat alapján.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GCN elég lesz, mert maximum arra szintre binding tier tudnak tervezni egy szoftvert. Lesznek egyébként olyan dolgok, amelyek nem lesznek elérhetők minden GCN verzión, csak azok eleve nem lesznek beépítve a DX12/Vulkan leképzőkbe. A Tonga tud pár olyat, amire egyetlen mai hardver sem képes, és ezeket egy új API-ban az AMD kihasználhatóvá teszi. Na ide ténylegesen kell az R9 285, vagy más GCN VI és az új PI architektúra. Például ilyen a Tile Pool, illetve a hardveresen kezelt Wang mozaikok. Ez a két dolog a DX12/Vulkan API-ban nincs, de a Tonga már támogatja. A Khronos és a Microsoft egyébként már dolgozik ezek szabványosításán, tehát egy későbbi API frissítésekben elérhetők lesznek, addig az AMD kínál majd speciális felületet, hogy a fejlesztők kihasználhassák az extra tudást.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja értem már mit akarsz mondani. Igazából a compute hatékonyságnál az egyik érték nem kiemelhető. Mindhárom elem, azaz a parancslisták száma, az ALU-kra levetített regiszter és egységnyi operáció sávszélessége is számít. És ami fontos, hogy ezeket ki kell egyensúlyozni. A GCN SI valszeg a parancslisták kezelésénél esik limitációkba, amiért a hatékonysága aszinkron compute mellett csorbát szenved. A Kepler V2-nél pedig ott lesz probléma, hogy hiába van lehetősége több parancslistából parancsot fogadni, egyszerűen túl kevés a multiprocesszorokon belüli a regiszterterület 192 ALU-ra. Ebből a szempontból a Maxwell valamivel jobb, mert nőtt az ALU-kra levetített regiszterterület, illetve az egységnyi operációkra levetített sávszélesség, de igazán ezekben a helyzetekben a GCN CI és VI érzi majd jól magát, mert ezek tényleg sok regisztert tartalmaznak egy ALU-ra, és a multiprocesszoroknak két elsődleges gyorsítótáruk is van, amitől nagyon magas a bájt/FLOP mutató. A GCN további előnye még, hogy a compute pipeline-okat bármlyen hardverállapotban lefuttatja. A Kepler és a Maxwell esetében ilyen lehetőség nincs. A compute feldolgozás a pixel és ROP feladatokhoz való hardverállapotot használja. Ez is lényeges tényező, mert ha vertex feldolgozás mellett akarsz aszinkron compute feladatot futtatni, akkor a GCN-nel megoldható, míg a Kepler/Maxwell esetén állapotváltás is kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kriszpontaz
veterán
Erre lettem volna kíváncsi az #1 hozzászólásban, de kaptam egy #23 választ, aztán hagytam a kérdezősködést.
Végre csak leírtad. Köszi! -
Dtomka
veterán
AMD Radeon 300 Series New GPUs Coming in June
[AMD Radeon 300 Series] -
v_peter2012
csendes tag
-
7time
senior tag
válasz v_peter2012 #99 üzenetére
Az AMD eddig sohasem dominált egyetlen szegmensben sem de most a konzolok szegmense kizárólag az övé ami nagyon sokat számít, amugy nem érdekel ki miben dominál csak az hogy jobb VGA-t adnak jobb áron, a többi csak akkor érdekelne ha részvényes lennék.
-
7time
senior tag
válasz v_peter2012 #102 üzenetére
Köszönöm, de akkor legalább kapok valami eredetit a HBM memóriával és egy teljes értékű DX12 VGA-t.
-
7time
senior tag
válasz PandaMonium #104 üzenetére
Miért lenne, 4096 maggal 640GB/s sávszéllel és 8100 GFLOPS számítási teljesítménnyel nem lehet az.
[ Szerkesztve ]
-
szasanyi
félisten
Az ilyen technikai paraméterek jól néznek ki, de nem mindig hozzák azt, ami a valóságban azok alapján elvárható lenne. Van erre számos példa, úgyhogy a valós alkalmazásokban mért eredmények nélkül csak jól mutatnak, de egyelőre semmi több.
Ezen kívül pedig egyáltalán nem lesz mind1 mennyiért lehet egy olyat hazavinni, szóval még akkor sem kell hasra esni mert lehet, hogy 200k+ áron fog indítani. Akkor meg ki érdekel? -
Malibutomi
nagyúr
válasz v_peter2012 #100 üzenetére
Te amúgy kinek vagy az újraregje? Csak kivsncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #32839680 #108 üzenetére
Nvidiának jó a marketingje. Hiába tud többet az amd kártya ha a programozók nem használják ki....sarkítva: hiába van BMW-d, ha a kutakon csak keveréket kapni, akkor a trabi is lehagy (aztán örül hogy az ö kocsija jobb). Másik oldalról viszont ha csak keveréket kapni, akkor nem gyártok BMW-t aztán próbálom rábeszélni a kutasokat hogy tartsanak 98-ast is...vagy nem lesz sok eladásom
-
7time
senior tag
válasz Malibutomi #110 üzenetére
Gondold el évekig birtokolta a játékgyártókat szinte egyedül az Nvidia ez most megváltozott de ahhoz hogy a programozók mentalitása is változzon idő kell, az Nvidia nem követelt minőséget (lásd Ubisoftos bugos vackok) az EA viszont már latszik a változás, most hogy könnyű lesz átvinni a konzolról a játékokat GCN- DX12 -re ez megint javítani fog a minőségen.
-
Kicsimix
őstag
válasz Malibutomi #110 üzenetére
De mostmár nem lesz opció ez a nem használják ki dolog mivel akár PC-re akár nextgen konzolra írják a gameket mind a fejlesztőknek kedvez a platformok közötti kompatibilitás miatt...
Mivel a Microsoft és az Amd közössen alkották meg a dolgok szoftveres hátterét ezért az nv mostantól annyit tehet ,hogy támogatja ezt a rendszert... Ugye azt nyilván nem teheti meg , hogy se a DX-et se a Vulcan api-t nem támogatja mert mindkettőnek a hátterében az Amd munkássága áll...?... Mert az AMD fektette le a nextgen alapokat. Mit is tett hozzá az nv api szinten?Szóvel de... Kifogják használni ez a legjobb dolog ami történhetett velük eddig..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Kicsimix
őstag
válasz #32839680 #113 üzenetére
Tudtommal amit konzolra írnak meg az egy magasabb szintet képvisel (Tier3). Abu azt mondja a kód szinte egy az egyben átemelhető PC-re apró időráfordítással tehát ott is kifogja használni a magasabb szintet ha tudja. Nem kell ,hogy az NV bár mit is támogasson maximum nem tudnak annyit kihozni a játékokból Tier 1-es szinten.. A DX meg a Vulcan annyit fog kihozni ebben az esetben a kártyákból amennyit tud..
És ezután már azt sem lehet mondani mivel a PS4 az XBOX1, a one miatt pedig a microsoft a windowsba is beépitette a DX12-vel a konzolokkal való kompatibilitást ,hogy szívesebben fejlesztenének a fejlesztők valami egyedi nV architektúrára... Mivel az Nvidiáé valójában a legkisebb szelet ezen a téren.. Persze kezdheti újra ,hogy lefizeti a fejlesztőket..
Ha mind a vulcan mind a DX12 kompatibilitást biztosít a konzolokkal akkor nincs kérdés mit választanak szívesebben mivel így több platformra lehet eladni a termékeket..
Nv most csak bólogathat szituációban van...
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
pakriksz
őstag
válasz Malibutomi #109 üzenetére
van egy tippem
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Kicsimix
őstag
válasz #32839680 #116 üzenetére
Nem, amúgy semmi ilyesmi... Jön új vgakkal az NV is nem lesz gond..
Annyi, hogy api szinten függeni fog kicsit az AMD-től illetve Microsoft-tól (aki szintén függ az AMD-től mert az ő hardvereit használja). Vagyis az NV úgy csinálja a hardvereit ahogy akarja de mégis ezt az apit kell akkor is támogatniuk a jövőben így ehhez kell igazítani a hardvert különben kimaradnak a jóból.
Tehát most az AMD diktálja az irányt a háttérből.Nem lenne értelme nV-nek valami különc rendszert fejleszteni mert egyedül maradna vele amit senki sem támogat..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
nagyúr
válasz #32839680 #108 üzenetére
Viszont ha azt nem nevezzük dominanciának hogy a konzolok miatt a GCN az elsődleges amire optimalizálnak, a DX12 az XBO alapjaira épül, valamint a Vulcan a Mantle 1.0, akkor elég zöld szemellenzővel jár az ember.
vagy az is lehet, hogy fel tudja mérni, pontosan mit jelentenek (és mit nem jelentenek a fentiek). egyetértek azzal, hogy a DX12 kikényszerítése, ill. a Mantle -> Vulkan húzás egy nagyon jó alapot teremtenek ahhoz, hogy az AMD:
a) nagyban irrelevánssá tegye a hátrányát a CPU piacon
b) előnyt kovácsoljon a GCN architektúrájának azon feature-eiből, amik eddig a kutyát sem érdekeltékmíg az a) kérdés elsősorban idő és take-up kérdése (amivel kapcsolatban azért bőven van még kérdőjel), a másodikhoz még rettenetes mennyiségű munka és meggyőzés szükséges. arról nem beszélve, hogy említésre érdemes piaci részesedés is szükséges mindehhez, és jelenleg gőzerővel dolgoznak ennek a leépítésén
szóval maradjunk annyiban, hogy most kreáltak maguknak egy esélyt, ami az elmúlt 8 év hagymázas álmodozásaival szemben valós alapokon áll. dominancia akkor lehet belőle, ha ezzel az eséllyel megfelelő módon tudnak is élni, és nem hagyják, hogy a konkurencia erőből félresöpörje őket.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
kromatika
veterán
Érdekes cikk volt.Köszi.