- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- Irodát kért, de gyárat kapott Elon Musk a Samsungtól
- Nyílt forráskódú lett a legegyszerűbben használható AI tartalomgeneráló
- Hazavághatja a MicroSD memóriakártyák piacát a Biwin-féle Mini SSD
- Apple asztali gépek
- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen TV-t vegyek?
- Rogyásig pakolható a Cooler Master Cosmos szériás csúcsháza
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- MILC felhasználók szakmai topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
Azt gondoltam az első két mondatodnál, hogy érted, miről van szó, de erre a gondolatra gyorsan rácáfoltál az utána következő fröcskölődéssel.
Te sem érted, hogy nagyon az elején vagyunk a DX12-nek. Amiket leírtál, az alapján maradhattunk volna DX9.0c-n, mert azzal is mindent ugyanígy meg lehet jeleníteni, nem kell a fejlettebb rendszer. Hiszen Crysis-ban is meg lehetett peccselni a DX9 verziót, hogy a DX10-only highest beállításokat el lehessen érni. Akkor minek kellett a DX10? Aztán a DX11? Most meg a DX12?
Az, hogy a 3 éves i5 proci milyen gyorsulást mutat vagy nem mutat, nagyon sok változótól függ. Fejtsd ki kérlek, mire gondolsz, milyen körülmények között nem produkál gyorsulást.
-
Shing
őstag
Nem kell itt mélységekbe menni. Naiv port: Azt hiszik, hogy itt-ott átdolgozzák DX12-re a motort és már kész is vannak. Nem, az egészet át kell írni.

Egyébként iszonyat nagy bukó lett a DX12. Tizenéves dolgokat cseréltek le és nem lett belőle semmi. Van ahol több teljesítményt ad a 7 éves DX11, mint a DX12-WDDM2.0-W10 triumvirátus. Hol a kismilliárd rajzparancs előny? Most akkor mégsem a CPU idővel voltak gondok? Mert egy 3 éves I5 nem gyorsul semmit. Hol vannak az eddigi kihasználatlan hardveres előnyök?
Ennyit a ph-ról és az elméleti gondolkodásról. Bármit olvastok itt a konzolok, DX12 és egyéb nextgen nyalánkságokról, nem szabad elhinni. Nem lett semmi a konzolokból, nem lett semmi a DX12-ből, nem lett semmi az AMD-ből. Nem azért, mert nem lehetnének igazak, hanem mert a valóság nem működik ilyen egyszerűen. Én elhiszem, hogy aki ehhez ért nem látja a fától az erdőt, csak akkor meg kell próbálni objektíven gondolkodni és úgy cikket írni. -
Yutani
nagyúr
válasz
nullpoint
#25
üzenetére
Én sem értek hozzá, de én úgy képzelem el, hogy a motor számolja ki, hogy a virtuális térben mi hol helyezkedik el, a render back-end pedig a kiszámolt jelenetet az általad látható képpé konvertálja. Ezt a render back-endet lehet cserélni DX11-ről DX12-re, Vulkanra vagy Mantle-ra, de ha maga a motor nincs átalakítva úgy, hogy több objektumot tudjon számolni az új API-knak köszönhetően, akkor tehetsz bármit a végére, nem fogsz különbséget látni (rosszabb esetben sebességcsökkenést).
Remélem, akad itt egy szakértő, aki jobban el tudja magyarázni...
-
nullpoint
őstag
Ettől nem lettem okosabb

-
nullpoint
őstag
Mi az a naiv port?? Jóhiszeműen portolnak?? Komolyan rákerestem a neten, de ilyet semmilyen nyelven nem találtam....
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Televan74
#18
üzenetére
Valószínűtlen, hogy a volume tiled resources képességhez két éven belül bárki hozzányúlna. Addigra pedig kiegészítik úgy a hardvereket, hogy támogassák a 64x64x4-es és a 64x64x64-es 3D-s textúrákat is. Aki pedig nagyon használni akarja, hát dolgozzon meg érte.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Szerk.: Megmondom neked előre, hogy a leginkább használt fícsőr a DX12-ben a multi-thread mellett az async DMA/compute, az execute indirect, a multiadapter, az FP16 és a Typed UAV lesz. Tovább nem nagyon mennek mert nem egységes a támogatás, és elég sok pénz kell ahhoz, hogy a komolyabb dolgokhoz hozzányúljanak. Persze az exkluzív címeknél lehet róla szó, de azok úgyse jönnek PC-re.
-
Televan74
nagyúr
Akkor a PC -s társadalomnak a szép új jövő helyett marad megint a nagy semmi?

(#19) Abu85 Akkor felesleges is addig nagy hardver fejlesztésebe kezdeni.Gondolok itt arra hogy hiába veszem meg fullhd -ra a legújabb hardvereket sokat nem nyerek vele DX12 alatt. Gondolok itt VGA alatt egy GTX 970/980 vagy egy 290/290X -re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560
#14
üzenetére
Az nem számít, mert aki volume tiled resourcest akar használni konzolon, az meg tudja csinálni a D3D12 mono API-val, ahogy meg lehet csinálni a libGNM-en is. Az a különbség, hogy 64x64x4-es 3D-s textúrákat kell használni. Ennek az a hátránya, hogy PC-ben csak a Mantle API támogat ilyen 3D-s textúrákat, így a szabványhoz újra kell tervezni a PC-s portot, de sokkal esélyesebb, hogy keresnek a fejlesztők valami alternatív kerülőutat a volume tiled resources használata helyett, hogy PC-n is jók legyenek a 64x64x4-es 3D-s textúrák.
Itt a Microsoft döntése miatt megint a PC-sek állnak a bráner rosszabbik végén. Az lehet még a sluszpoén, ha a Vulkan esetleg 64x64x4-es 3D-s textúrákat kér 64x64x64-esek helyett.
-
#06658560
törölt tag
"GCN az IGP benne, szóval DX12-t mindenképpen támogat, a legmagasabb szinten."
Ahogy nézegetem, GCN 1.0, 1.1 lehet az XO-ban, ami bár bekötési modell szempontjából TIER 3, de Tiles Resourses területen csak TIER 2 lehet, esetleg csak TIER 1. Vagyis ésszel kell írni a kódot továbbra is.
-
Sinesol
veterán
Nem nativ port lenne ez a naiv?
Elég hülyén van megfogalmazva, ha tényleg a naivra gondolt a szerző..
-
attól függ, mi a szűk keresztmetszet. ha a draw call, ott segíthet rajta a mono. ha viszont az, hogy egész egyszerűen túl kevés benne a shader, akkor valószínűleg nem fog gyorsabban változni a mostani felállás, mint dx12 nélkül, tehát a tanulási görbétől lehet csak hatást várni.
-
koviprog
csendes tag
most akkor még annyit kellene tisztázni hogy a DX 11-re írt játékok szétfagynak Wind 10 DX 12 alatt vagy lekezelik a régebbi játékok is a sokkoló átállást? vagy minden eddig megjelent játékhoz lesz egy 32GB frissítés?

-
BiP
nagyúr
Már csak azt magyarázza el valaki, hogy mi az a naiv port ? Sosem hallottam még róla. (igaz, nem is vagyok programozó). Biztos szakzsargon.
A szövegkörnyezet alapján úgy tűnik, hogy az alap, minden átalakítás nélkül, szimplán az új API-ra átírt port. -
Jó ideje arról szólnak a hírek, hogy a dx12 jelenti majd az átjárást a win10 és az XO között.
Előnyt legfeljebb költségekben és játékmegjelenésekben jelenthet szerintem, mivel a PS4 natív SDK-ja még a DX12-nél is alacsonyabb hozzáférést ad a hardverhez, így az alapből erősebb hardver még jobban is kihasználható. (Azt hiszem van PS4-en is valami magasabb szintű egyszerűbb programozhatóságot biztosító API)
Az XO-nál is volt szó valami nagyon alacsony szintű hozzáférésről, de nem tudom, hogy azt a dx12 kilőtte, vagy azért elérhető marad, vagy azzá válik majd... -
anulu
félisten
a cikk olvasása közben elgondolkoztam azon, hogy vajh' az XO profitálhat-e a DX12-ből? vagy az annyira DX11-re lett kihegyezve, hogy meg sem kapja? ha viszont igen, akkor tudná esetleg kompenzálni a PS4-el szembeni vélt vagy valós (pl ami FHD PS4-en, azt mondjuk csak 900p-ben bírja az XO) hátrányát?
-
Egon
nagyúr
Az általános csodavárást azért némileg korrigálhatják az ilyen, picit kijózanítóan ható cikkek.
Azt gondolom, nem véletlenül viszi tovább az MS a DX11-et (DX 11.3): ha csak előnye lenne az új API-nak, nem tennék (ennél kevesebbért is szedtek már ki komponenseket az újabb oprendszerekből). Teljesen triviális, hogy lesz egy (PC only) réteg, aki figyelmen kívül fogja hagyni a modern API-kat (egy darabig legalábbis). -
Jack@l
veterán
naiv az mi? Ilyen szó nincs is

#2 de azt is hosszú í -vel írják
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- iPhone topik
- BestBuy topik
- Apple asztali gépek
- Robotporszívók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- World of Warships
- Tudjuk, de nem tesszük: a magyarok többsége nem törődik adatai védelmével
- Irodát kért, de gyárat kapott Elon Musk a Samsungtól
- Hollow Knight és Silksong
- További aktív témák...
- Új, fóliás SAPPHIRE PULSE RX 9070 XT PULSE 16GB (3 év garancia) - Beszámítás
- Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- 27% - SAPPHIRE RX 7900 XTX Nitro+ 24GB DDR6 Nitro+ Videokártya! BeszámítOK!
- EVGA GeForce RTX 3060 XC BLACK GAMING, 12G-P5-3655-KR, 12GB GDDR6, Dual-Fan
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3743, 91% Akkumulátor
- Honor Magic 7 Pro 512 Gb - AI Pro kamera, 6,8 120 Hz LTPO OLED, Snapdragon 8 Elite,3 hó gari!
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 3530 üzleti notebook - i5 1235U 8GB DDR4 512GB SSD Intel Iris Xe WIN11
- Samsung Galaxy A54 5G / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12HÓ Garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)





