- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kompakt vízhűtés
- Milyen notebookot vegyek?
- Miért nem tűnik el soha a kalózkodás?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			  Yutani nagyúr Azt gondoltam az első két mondatodnál, hogy érted, miről van szó, de erre a gondolatra gyorsan rácáfoltál az utána következő fröcskölődéssel. Te sem érted, hogy nagyon az elején vagyunk a DX12-nek. Amiket leírtál, az alapján maradhattunk volna DX9.0c-n, mert azzal is mindent ugyanígy meg lehet jeleníteni, nem kell a fejlettebb rendszer. Hiszen Crysis-ban is meg lehetett peccselni a DX9 verziót, hogy a DX10-only highest beállításokat el lehessen érni. Akkor minek kellett a DX10? Aztán a DX11? Most meg a DX12? Az, hogy a 3 éves i5 proci milyen gyorsulást mutat vagy nem mutat, nagyon sok változótól függ. Fejtsd ki kérlek, mire gondolsz, milyen körülmények között nem produkál gyorsulást. 
- 
			
			  Shing őstag Nem kell itt mélységekbe menni. Naiv port: Azt hiszik, hogy itt-ott átdolgozzák DX12-re a motort és már kész is vannak. Nem, az egészet át kell írni.  
 Egyébként iszonyat nagy bukó lett a DX12. Tizenéves dolgokat cseréltek le és nem lett belőle semmi. Van ahol több teljesítményt ad a 7 éves DX11, mint a DX12-WDDM2.0-W10 triumvirátus. Hol a kismilliárd rajzparancs előny? Most akkor mégsem a CPU idővel voltak gondok? Mert egy 3 éves I5 nem gyorsul semmit. Hol vannak az eddigi kihasználatlan hardveres előnyök?
 Ennyit a ph-ról és az elméleti gondolkodásról. Bármit olvastok itt a konzolok, DX12 és egyéb nextgen nyalánkságokról, nem szabad elhinni. Nem lett semmi a konzolokból, nem lett semmi a DX12-ből, nem lett semmi az AMD-ből. Nem azért, mert nem lehetnének igazak, hanem mert a valóság nem működik ilyen egyszerűen. Én elhiszem, hogy aki ehhez ért nem látja a fától az erdőt, csak akkor meg kell próbálni objektíven gondolkodni és úgy cikket írni.
- 
			
			  Yutani nagyúr válasz  nullpoint
							
							
								#25
							
							üzenetére nullpoint
							
							
								#25
							
							üzenetéreÉn sem értek hozzá, de én úgy képzelem el, hogy a motor számolja ki, hogy a virtuális térben mi hol helyezkedik el, a render back-end pedig a kiszámolt jelenetet az általad látható képpé konvertálja. Ezt a render back-endet lehet cserélni DX11-ről DX12-re, Vulkanra vagy Mantle-ra, de ha maga a motor nincs átalakítva úgy, hogy több objektumot tudjon számolni az új API-knak köszönhetően, akkor tehetsz bármit a végére, nem fogsz különbséget látni (rosszabb esetben sebességcsökkenést). Remélem, akad itt egy szakértő, aki jobban el tudja magyarázni... 
- 
			
			  nullpoint őstag Ettől nem lettem okosabb      
- 
			
			  nullpoint őstag Mi az a naiv port?? Jóhiszeműen portolnak?? Komolyan rákerestem a neten, de ilyet semmilyen nyelven nem találtam.... 
- 
			
			
- 
			
			  Abu85 HÁZIGAZDA válasz  Televan74
							
							
								#18
							
							üzenetére Televan74
							
							
								#18
							
							üzenetéreValószínűtlen, hogy a volume tiled resources képességhez két éven belül bárki hozzányúlna. Addigra pedig kiegészítik úgy a hardvereket, hogy támogassák a 64x64x4-es és a 64x64x64-es 3D-s textúrákat is. Aki pedig nagyon használni akarja, hát dolgozzon meg érte. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) Szerk.: Megmondom neked előre, hogy a leginkább használt fícsőr a DX12-ben a multi-thread mellett az async DMA/compute, az execute indirect, a multiadapter, az FP16 és a Typed UAV lesz. Tovább nem nagyon mennek mert nem egységes a támogatás, és elég sok pénz kell ahhoz, hogy a komolyabb dolgokhoz hozzányúljanak. Persze az exkluzív címeknél lehet róla szó, de azok úgyse jönnek PC-re. 
- 
			
			  Televan74 nagyúr Akkor a PC -s társadalomnak a szép új jövő helyett marad megint a nagy semmi?  (#19) Abu85 Akkor felesleges is addig nagy hardver fejlesztésebe kezdeni.Gondolok itt arra hogy hiába veszem meg fullhd -ra a legújabb hardvereket sokat nem nyerek vele DX12 alatt. Gondolok itt VGA alatt egy GTX 970/980 vagy egy 290/290X -re. 
- 
			
			  Abu85 HÁZIGAZDA válasz  #06658560
							
							
								#14
							
							üzenetére #06658560
							
							
								#14
							
							üzenetéreAz nem számít, mert aki volume tiled resourcest akar használni konzolon, az meg tudja csinálni a D3D12 mono API-val, ahogy meg lehet csinálni a libGNM-en is. Az a különbség, hogy 64x64x4-es 3D-s textúrákat kell használni. Ennek az a hátránya, hogy PC-ben csak a Mantle API támogat ilyen 3D-s textúrákat, így a szabványhoz újra kell tervezni a PC-s portot, de sokkal esélyesebb, hogy keresnek a fejlesztők valami alternatív kerülőutat a volume tiled resources használata helyett, hogy PC-n is jók legyenek a 64x64x4-es 3D-s textúrák. 
 Itt a Microsoft döntése miatt megint a PC-sek állnak a bráner rosszabbik végén. Az lehet még a sluszpoén, ha a Vulkan esetleg 64x64x4-es 3D-s textúrákat kér 64x64x64-esek helyett. 
- 
			
			  #06658560 törölt tag "GCN az IGP benne, szóval DX12-t mindenképpen támogat, a legmagasabb szinten." Ahogy nézegetem, GCN 1.0, 1.1 lehet az XO-ban, ami bár bekötési modell szempontjából TIER 3, de Tiles Resourses területen csak TIER 2 lehet, esetleg csak TIER 1. Vagyis ésszel kell írni a kódot továbbra is. 
- 
			
			  Sinesol veterán Nem nativ port lenne ez a naiv? Elég hülyén van megfogalmazva, ha tényleg a naivra gondolt a szerző.. 
- 
			
			attól függ, mi a szűk keresztmetszet. ha a draw call, ott segíthet rajta a mono. ha viszont az, hogy egész egyszerűen túl kevés benne a shader, akkor valószínűleg nem fog gyorsabban változni a mostani felállás, mint dx12 nélkül, tehát a tanulási görbétől lehet csak hatást várni. 
- 
			
			  koviprog csendes tag most akkor még annyit kellene tisztázni hogy a DX 11-re írt játékok szétfagynak Wind 10 DX 12 alatt vagy lekezelik a régebbi játékok is a sokkoló átállást? vagy minden eddig megjelent játékhoz lesz egy 32GB frissítés?  
- 
			
			  BiP nagyúr Már csak azt magyarázza el valaki, hogy mi az a naiv port ? Sosem hallottam még róla. (igaz, nem is vagyok programozó). Biztos szakzsargon. 
 A szövegkörnyezet alapján úgy tűnik, hogy az alap, minden átalakítás nélkül, szimplán az új API-ra átírt port.
- 
			
			Jó ideje arról szólnak a hírek, hogy a dx12 jelenti majd az átjárást a win10 és az XO között. Előnyt legfeljebb költségekben és játékmegjelenésekben jelenthet szerintem, mivel a PS4 natív SDK-ja még a DX12-nél is alacsonyabb hozzáférést ad a hardverhez, így az alapből erősebb hardver még jobban is kihasználható. (Azt hiszem van PS4-en is valami magasabb szintű egyszerűbb programozhatóságot biztosító API) 
 Az XO-nál is volt szó valami nagyon alacsony szintű hozzáférésről, de nem tudom, hogy azt a dx12 kilőtte, vagy azért elérhető marad, vagy azzá válik majd...
- 
			
			  anulu félisten a cikk olvasása közben elgondolkoztam azon, hogy vajh' az XO profitálhat-e a DX12-ből? vagy az annyira DX11-re lett kihegyezve, hogy meg sem kapja? ha viszont igen, akkor tudná esetleg kompenzálni a PS4-el szembeni vélt vagy valós (pl ami FHD PS4-en, azt mondjuk csak 900p-ben bírja az XO) hátrányát? 
- 
			
			  Egon nagyúr Az általános csodavárást azért némileg korrigálhatják az ilyen, picit kijózanítóan ható cikkek. 
 Azt gondolom, nem véletlenül viszi tovább az MS a DX11-et (DX 11.3): ha csak előnye lenne az új API-nak, nem tennék (ennél kevesebbért is szedtek már ki komponenseket az újabb oprendszerekből). Teljesen triviális, hogy lesz egy (PC only) réteg, aki figyelmen kívül fogja hagyni a modern API-kat (egy darabig legalábbis).
- 
			
			  Jack@l veterán naiv az mi? Ilyen szó nincs is  #2 de azt is hosszú í -vel írják 
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Path of Exile (ARPG)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- sziku69: Szólánc.
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- EA Sports WRC '23
- A világűrbe repíti az AI-t az NVIDIA és a Starcloud
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP ProBook 430 G7 Intel core i3-10110U laptop
- Samsung Galaxy Ring 12mm, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 6600XT / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

 
								 
							 
								 
							
 
							 
								 
  
								 
							 
								 
							 
								 
								 
							![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
 
								 
							
 
							 
								 
							 
								 
								 
								 
							 
								
 
								 
							 
								 
								 
							 
								 
								 
								 
								
 
								

