- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- SSD kibeszélő
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sugárhajtómű ihlette a Zalman CPU-hűtőjét, de nem az üzemzaj tekintetében
- Gaming notebook topik
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Forrmell.enn
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azt gondoltam az első két mondatodnál, hogy érted, miről van szó, de erre a gondolatra gyorsan rácáfoltál az utána következő fröcskölődéssel.
Te sem érted, hogy nagyon az elején vagyunk a DX12-nek. Amiket leírtál, az alapján maradhattunk volna DX9.0c-n, mert azzal is mindent ugyanígy meg lehet jeleníteni, nem kell a fejlettebb rendszer. Hiszen Crysis-ban is meg lehetett peccselni a DX9 verziót, hogy a DX10-only highest beállításokat el lehessen érni. Akkor minek kellett a DX10? Aztán a DX11? Most meg a DX12?
Az, hogy a 3 éves i5 proci milyen gyorsulást mutat vagy nem mutat, nagyon sok változótól függ. Fejtsd ki kérlek, mire gondolsz, milyen körülmények között nem produkál gyorsulást.
-
Shing
őstag
Nem kell itt mélységekbe menni. Naiv port: Azt hiszik, hogy itt-ott átdolgozzák DX12-re a motort és már kész is vannak. Nem, az egészet át kell írni.
Egyébként iszonyat nagy bukó lett a DX12. Tizenéves dolgokat cseréltek le és nem lett belőle semmi. Van ahol több teljesítményt ad a 7 éves DX11, mint a DX12-WDDM2.0-W10 triumvirátus. Hol a kismilliárd rajzparancs előny? Most akkor mégsem a CPU idővel voltak gondok? Mert egy 3 éves I5 nem gyorsul semmit. Hol vannak az eddigi kihasználatlan hardveres előnyök?
Ennyit a ph-ról és az elméleti gondolkodásról. Bármit olvastok itt a konzolok, DX12 és egyéb nextgen nyalánkságokról, nem szabad elhinni. Nem lett semmi a konzolokból, nem lett semmi a DX12-ből, nem lett semmi az AMD-ből. Nem azért, mert nem lehetnének igazak, hanem mert a valóság nem működik ilyen egyszerűen. Én elhiszem, hogy aki ehhez ért nem látja a fától az erdőt, csak akkor meg kell próbálni objektíven gondolkodni és úgy cikket írni. -
válasz
nullpoint #25 üzenetére
Én sem értek hozzá, de én úgy képzelem el, hogy a motor számolja ki, hogy a virtuális térben mi hol helyezkedik el, a render back-end pedig a kiszámolt jelenetet az általad látható képpé konvertálja. Ezt a render back-endet lehet cserélni DX11-ről DX12-re, Vulkanra vagy Mantle-ra, de ha maga a motor nincs átalakítva úgy, hogy több objektumot tudjon számolni az új API-knak köszönhetően, akkor tehetsz bármit a végére, nem fogsz különbséget látni (rosszabb esetben sebességcsökkenést).
Remélem, akad itt egy szakértő, aki jobban el tudja magyarázni...
-
nullpoint
őstag
Ettől nem lettem okosabb
-
-
nullpoint
őstag
Mi az a naiv port?? Jóhiszeműen portolnak?? Komolyan rákerestem a neten, de ilyet semmilyen nyelven nem találtam....
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Televan74 #18 üzenetére
Valószínűtlen, hogy a volume tiled resources képességhez két éven belül bárki hozzányúlna. Addigra pedig kiegészítik úgy a hardvereket, hogy támogassák a 64x64x4-es és a 64x64x64-es 3D-s textúrákat is. Aki pedig nagyon használni akarja, hát dolgozzon meg érte.
Szerk.: Megmondom neked előre, hogy a leginkább használt fícsőr a DX12-ben a multi-thread mellett az async DMA/compute, az execute indirect, a multiadapter, az FP16 és a Typed UAV lesz. Tovább nem nagyon mennek mert nem egységes a támogatás, és elég sok pénz kell ahhoz, hogy a komolyabb dolgokhoz hozzányúljanak. Persze az exkluzív címeknél lehet róla szó, de azok úgyse jönnek PC-re.
-
Televan74
nagyúr
Akkor a PC -s társadalomnak a szép új jövő helyett marad megint a nagy semmi?
(#19) Abu85 Akkor felesleges is addig nagy hardver fejlesztésebe kezdeni.Gondolok itt arra hogy hiába veszem meg fullhd -ra a legújabb hardvereket sokat nem nyerek vele DX12 alatt. Gondolok itt VGA alatt egy GTX 970/980 vagy egy 290/290X -re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #14 üzenetére
Az nem számít, mert aki volume tiled resourcest akar használni konzolon, az meg tudja csinálni a D3D12 mono API-val, ahogy meg lehet csinálni a libGNM-en is. Az a különbség, hogy 64x64x4-es 3D-s textúrákat kell használni. Ennek az a hátránya, hogy PC-ben csak a Mantle API támogat ilyen 3D-s textúrákat, így a szabványhoz újra kell tervezni a PC-s portot, de sokkal esélyesebb, hogy keresnek a fejlesztők valami alternatív kerülőutat a volume tiled resources használata helyett, hogy PC-n is jók legyenek a 64x64x4-es 3D-s textúrák.
Itt a Microsoft döntése miatt megint a PC-sek állnak a bráner rosszabbik végén. Az lehet még a sluszpoén, ha a Vulkan esetleg 64x64x4-es 3D-s textúrákat kér 64x64x64-esek helyett. -
#06658560
törölt tag
"GCN az IGP benne, szóval DX12-t mindenképpen támogat, a legmagasabb szinten."
Ahogy nézegetem, GCN 1.0, 1.1 lehet az XO-ban, ami bár bekötési modell szempontjából TIER 3, de Tiles Resourses területen csak TIER 2 lehet, esetleg csak TIER 1. Vagyis ésszel kell írni a kódot továbbra is.
-
Sinesol
veterán
Nem nativ port lenne ez a naiv?
Elég hülyén van megfogalmazva, ha tényleg a naivra gondolt a szerző..
-
attól függ, mi a szűk keresztmetszet. ha a draw call, ott segíthet rajta a mono. ha viszont az, hogy egész egyszerűen túl kevés benne a shader, akkor valószínűleg nem fog gyorsabban változni a mostani felállás, mint dx12 nélkül, tehát a tanulási görbétől lehet csak hatást várni.
-
koviprog
csendes tag
most akkor még annyit kellene tisztázni hogy a DX 11-re írt játékok szétfagynak Wind 10 DX 12 alatt vagy lekezelik a régebbi játékok is a sokkoló átállást? vagy minden eddig megjelent játékhoz lesz egy 32GB frissítés?
-
BiP
nagyúr
Már csak azt magyarázza el valaki, hogy mi az a naiv port ? Sosem hallottam még róla. (igaz, nem is vagyok programozó). Biztos szakzsargon.
A szövegkörnyezet alapján úgy tűnik, hogy az alap, minden átalakítás nélkül, szimplán az új API-ra átírt port. -
Jó ideje arról szólnak a hírek, hogy a dx12 jelenti majd az átjárást a win10 és az XO között.
Előnyt legfeljebb költségekben és játékmegjelenésekben jelenthet szerintem, mivel a PS4 natív SDK-ja még a DX12-nél is alacsonyabb hozzáférést ad a hardverhez, így az alapből erősebb hardver még jobban is kihasználható. (Azt hiszem van PS4-en is valami magasabb szintű egyszerűbb programozhatóságot biztosító API)
Az XO-nál is volt szó valami nagyon alacsony szintű hozzáférésről, de nem tudom, hogy azt a dx12 kilőtte, vagy azért elérhető marad, vagy azzá válik majd... -
anulu
félisten
a cikk olvasása közben elgondolkoztam azon, hogy vajh' az XO profitálhat-e a DX12-ből? vagy az annyira DX11-re lett kihegyezve, hogy meg sem kapja? ha viszont igen, akkor tudná esetleg kompenzálni a PS4-el szembeni vélt vagy valós (pl ami FHD PS4-en, azt mondjuk csak 900p-ben bírja az XO) hátrányát?
-
Egon
nagyúr
Az általános csodavárást azért némileg korrigálhatják az ilyen, picit kijózanítóan ható cikkek.
Azt gondolom, nem véletlenül viszi tovább az MS a DX11-et (DX 11.3): ha csak előnye lenne az új API-nak, nem tennék (ennél kevesebbért is szedtek már ki komponenseket az újabb oprendszerekből). Teljesen triviális, hogy lesz egy (PC only) réteg, aki figyelmen kívül fogja hagyni a modern API-kat (egy darabig legalábbis). -
Jack@l
veterán
naiv az mi? Ilyen szó nincs is
#2 de azt is hosszú í -vel írják
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- Apple iPad Air 4 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 szép, hibátlan nélkül
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest