- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- SSD kibeszélő
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- ASUS notebook topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Sk8erPeter
nagyúr
Szerintem akár egyetlen emberből álló munkánál is hasznos lehet az UML-ismeret.
Most ez lehet, hogy nem a legjobb példa, de én is hadd mondjak egyet. Hobbiból folyamatosan csiszolgatom egy régen elkészített honlap kódját, állandóan változtatok rajta, és röhögök a korábban megírt kódjaimon, és annál jobbat írok, aztán később majd ezen is röhögni fogok, és átalakítottam már a kódnak nagyjából 60%-át objektumorientáltra, ami eléggé segít számomra a kódom áttekinthetőségében, módosíthatóságában, stb. Viszont már kellően sok kódot írtam ahhoz, hogy kezdjem egyre nehezebben átlátni az egyes objektumok kapcsolatait, mi örököl miből, mi tartalmaz mit, mihez milyen metódus, tagváltozó, stb. tartozik, ezért egy programmal legeneráltatttam a kód alapján az UML-diagrammokat, így csomó mindenre rájöttem, hogy mit lehetne egyszerűsíteni, megváltoztatni, áthelyezni, stb. - ismétlem, UML-ábrák alapján. Ezentúl mostanában egyre gyakrabban alkalmazom azt a módszert, hogy a kódírás előtt először megpróbálok valami összedobált UML-diagrammot készíteni arról, amit épp alkotni szeretnék - ez is jelentősen leegyszerűsíti a munkámat, mert sokkal könnyebben észreveszem az esetleges koncepcionális hibákat, főleg, miután UML-diagrammokkal szemléltetve verték a fejünkbe a különböző tervezési mintákat is egyes egyetemi tárgyakból. Ha már erről van szó - a különböző tervezési minták alkalmazása esetén is szinte elkerülhetetlen szerintem az áttekinthetőség érdekében egy normális UML-diagram megalkotása a programunkban szereplő objektumok kapcsolódásáról ahhoz, hogy a megfelelő tervezési mintát rá tudjuk húzni a saját feladatunkra. A tervezési mintákat meg ugye nem hülyeségből találták ki, hanem épp a fejlesztés gyorsítása érdekében.
Mindezt azzal együtt értem, hogy nyilván az UML-diagrammok is állandóan változnak attól függően, hogy a kód épp hogy módosult. Így szerintem az UML-diagrammok előzetes megtervezése, valamint kód alapján történő utólagos megalkotása (legenerálása, ha van rá mód, és elég jó a program, amit erre használunk) is nagyon hasznos lehet. Már csak pont amiatt is, amit azt hiszem Te is írtál, hogy nagyjából egy nyelvet beszéljenek a programozási folyamatok különböző fázisaiban részt vevő fejlesztők is.
Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy UML nélkül nem lehet létezni, sőt, nagyon is sok példa van rá, hogy egyszerűen elkerülik a használatát a fejlesztés során, de nem ördögtől való, és nem is haszontalan találmányról van szó, hanem épp ellenkezőleg, sok hasznát lehet venni adott esetben.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- iPhone 13 128Gb fehér (starlight) első tulaj, patika állapot, akku 85%, új kijelzóvédő
- Ez már Kóros (Core 5)! Samsung Galaxy Book4 Intel Core 5 120U 16GB 512GB
- HP EliteBook 830 G7 i5-10210U 16GB 256GB 1 év garancia
- FÉLÁRON! Gyeon Q2 Mohs EVO kerámia védelem (50 ml)
- MacBook Pro 16 i7-9750H 32GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
- Ez már Kóros (Core 5)! Samsung Galaxy Book4 Intel Core 5 120U 16GB 512GB
- Samsung Galaxy S23 Ultra / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garancia
- iKing.Hu - Motorola Razr 50 Ultra Midnight Blue Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB
- Fotó állvány eladó
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3070/ Hp EliteDesk 800 G4-G5 mini, micro PC-Számla/garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest