Hirdetés
- Olcsó vs. drága egér: melyiknél érzed meg igazán a különbséget?
- Itt a Microsoft szörnyprocesszora, ami 132 maggal tarolhatja le a felhőt
- Az Inteltől – nem csak az Intelnek
- Alice Recoque-kal mutatná meg Európa hogyan kell szuperszámítógépet építeni
- Pokolian jól elrejtette egyik leghasznosabb hardverét az Intel
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen videókártyát?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Számos VGA kihalhat a memóriapánik miatt
-
PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
martonx
#16834
üzenetére
Egy végtelenül bonyolult banki ökoszisztémában sajnos ez nem ilyen egyszerű. Mert könnyen rá lehet mondani, hogy 90% mehet kessből, de egyrészt azonosítani kell ezen adatok körét, másrészt azzal is számolni, hogy ez a 90% 10 rendszerből jön össze, amiket fel kell térképezni, töltést kitalálni, embert keríteni hozzá. A végén pedig kijön, hogy mindez 3 évbe, és 1500 embernapba kerül (nyilván nem konkrétan ennyi, de elő szoktak jönni ilyen szituk). Szóval ez azért nem olyan, mint egy zöldmezős webapp, amivel a fejlesztők 90%-a szembesül életében.
Ugye ennek a szolgáltatásnak multifunkciósnak kell lennie, és illeszkednie a bank SL-ébe, hiszen más appok is akarják használni. Szóval nem lehet csak a mi appunkra kihegyezni, hiszen lehet, hogy másnak más adat "változatlan".
Most abba az irányba indulunk el alkalmazás oldalról, hogy szét fogjuk bontani a hívásokat (alapból paraméterezhető, de nekünk teljes adattartalom kell egyébként), kvázi megpróbáljuk többszálasítani a lekérdezést. Cachelés lesz alkalmazás backend oldalon, mert magát a szolgáltatást is többször hívjuk egy cikluson belül, az első hívás tartalmát bekesseljük, és csak akkor kérdezzük le újra, amikor tudjuk, hogy változhatott az adat.
Mint látszik, ez csupán tüneti kezelés, a forrás service ettől nem lesz gyorsabb, csak az ügyfél kevésbé szembesül a hátrányaival.
#16836martonx
Persze, ez annyira tipikus üzlet, mindenből friss adat kell, és ráadásul lassú se lehet
Nézd, az üzlet az ügyfél valid igényeire próbál referálni. Szerintem az teljesen jogos elvárás, hogy egy webes alkalmazásra ne kelljen perceket várni, és az ügyfél a valós szolgáltatásképét lássa. -
válasz
martonx
#16834
üzenetére
Lehet, hogy nem fog - jellemzően - gyakran változni, de pl kockázatkezelési szempontból nem előnyös, ha egy üzleti döntést nem aktuális adatok alapján számol a rendszer.
Peraze egy ilyen folyamat tipikusan nem kell kis válaszidővel rendelkezzen, szóval nem triviális megtervezni egy ilyen köztes réteget.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Synology NAS
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Proxmox VE
- Windows 10
- Sweet.tv - internetes TV
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad T14 G3 Golyóálló Üzleti Érintős Laptop 14" -50% i5-1250P 12Mag 16GB/512GB FHD+
- Samsung Odyssey G9 49" Oled 240Hz G-Sync VRR Gamer monitor Eladó
- Eladó LG OLED G4 55'' (OLED55G48LW) 3 ÉV GARANCIA
- ÚJ Samsung 65" Neo QLED 4K QN90F Vision AI Smart TV (2025) QN70F QN80F QN85F 3év Gar
- Szép! Lenovo Thinkpad T14 G3 "Golyóálló" Üzleti Laptop 14" -60% i5-1250P 12Mag 32/512 FHD+
- Dell Precision 7560 - Intel Core i9-11950H RTX A4000 32GB 1TB SSD FHD
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3534
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- 154 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3618,96% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




