Új hozzászólás Aktív témák

  • cadtamas

    tag

    Sziasztok.

    Pár hónapja tanulok Python nyelven programozni. Van egy feladat, hogy készítsünk egy Tic-tac-toe játékot.
    Megcsináltam, fut is szépen, de felmerült néhány kérdés amire inkább általánosságban keresnék választ, ezért írom ide és nem a python fórumba.

    A játék állapotát egymásba ágyazott listákban tárolom.
    [['n','n','n'],['n','n','n'],['n','n','n']] ha valamelyik játékos tesz egy jelet, akkor a megfelelő érték átíródik 'o'-ra vagy 'x'-re.
    Az ellenőrző metódust úgy írtam meg, hogy kiírtam egy listába az összes állást amikor 3 egyforma van egymás mellett. 3 függőleges sor, 3 vízszintes és kettő átlósan és ha valamelyikre 'xxx' vagy 'ooo' stringet ad vissza, akkor nyert.
    -A kérdésem a következő.
    Elgondolkodtam, hogy ha egy amőba játékot készítenék, akkor hogyan oldanám meg ugyanezt, hisz akkor ez a megoldás nem működhetne.
    Tudnátok ajánlani valami támpontot, merre érdemes tapogatóznom?
    (Bár, most beugrott, hogy írnék egy scriptet ami megvizsgálná minden nem 'n' elem két szomszédját minden irányban és ha találat van, akkor nyert. De hátha van valakinek jobb ötlete)

    -A másik kérdésem: Ha szeretnék egy gépi ellenfelet, annak a programjába ti hogyan vágnátok bele? Úgy hogy ne véletlenszerűen rakja a jeleket, de néha azért kövessen el nem egyértelmű hibákat.

    Előre is köszönöm a válaszokat.

Új hozzászólás Aktív témák