- Hamarosan megkezdődik a nubia 2,8K-s táblagépének szállítása
- Barátokká váltak az eddig rivális AI-óriások
- ASUS blog: Ideális olcsó utazós gép lett az új Vivobook S14
- Az Aura Displays hordozható monitorhármasa jól felturbózhatja a produktivitást
- Dual Mode-os IPS monitorral adott magáról életjelet a Gigabyte
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Új hozzászólás Aktív témák
-
KB.Pifu
tag
válasz
sörösló #4152 üzenetére
szia!
Jó hogy emlékeztettél erre, el is felejtettem, hogy bizonyos létezik az a bizonyos fékellenállás és ráadásul jó okkal.
Lehet én túlreagálom a dolgot, de például nem szívesen mennék pályakezdőként olyan üzembe, ahol nagyobb a felelősség és emberélet múlhat rajta, nekem egyelőre a pneumatikus összeszerelő gépek és robotcellák a megcélzott kategória.
Ezért hoztam fel a safety témát, mert méltánytalanul elhanyagolt szerintem. Bármelyik cég túléli ha valaki véletlen összetör egy-két 150 ezer forintos munkahengert, de csak egyszer törjön el valakinek a keze vagy sérüljön meg és azt évekig emlegetni fogják.
-
Szirty
őstag
válasz
sörösló #4152 üzenetére
Üdv!
"A Vész-Stop kör mindig soros kiépítésű, még a sokszázéves gépeken is! "
Főleg azokon. De mint szinte minden alól, ez alól is van kivétel.
Pl. vannak olyan elkerített veszélyes terek, amikbe és belőlük ki üzemszerűen járkálnak a munkadarabok, vagy rakatok. Ha nincs a szállító pályán rakat, akkor annak helyén az ember be tud sétálni. Tegyünk biztonsági fényfüggönyt! De akkor a gép saját magán alkalmaz vészleállítást, amikor jön a kész rakat és keresztezi a fénysugarat. Akkor tegyünk bypass fotocellát. A rakat üzemszerűen eltakarja mindkét bypass fotocellát, amik ha egyszerre vannak eltakarva, akkor párhuzamosan áthidalja, azaz hatástalanítja a biztonsági fényfüggönyt. A bypass fotocellák pedig úgy vannak elhelyezve, hogy a sugár egy keresztet írjon le több méteres fesztávval. Így egy ember nem tudja sem véletlenül, sem szándékosan úgy eltakarni őket, hogy az hatástalanítsa a biztonsági leállítást. Kivéve ha az ember tudja hogy működik a bypass és egyszerűen munkavédelmi kesztyűt húz a bypass fotocellákra, vagy rongyot dob a prizmákra. (A gépkezelők rendkívül találékonyak)
Vagy van olyan veszélyes tér, amiben a gépkezelő egyszerűen kénytelen dolgozni. Pl. nyomdaipari gép, ahol hatalmas papírtekercs fogy. A tekercs környéke elkerített, biztonsági ajtó, azon reteszelt biztonsági végállás, vész gomb minden oldalról, bent is, fényfüggöny, stb.
De a tekercset cserélnie kell ha kifogy. Feltesz egyet targoncával és be kell neki fűznie. Ilyenkor a mozgó gépbe fűzi be, álló gépbe nem lehet. Akkor jön a deadman switch.
Aki nem tudja annak írom le röviden hogy ez egy olyan (többnyire vezetékes) hordozható biztonsági eszköz, amin van egy több fokozatú nyomó kapcsoló. Félig kell benyomni. Ha teljesen benyomják vagy elengedik akkor szakít.
A kezelő a gépet beállító módba kapcsolja, ilyenkor lassabb minden mozgás. Kinyitja az ajtót, átmegy a fényfüggönyön és közben viszi magával a a deadman switchet és nyomja félig. Ezzel áthidalja a biztonsági rendszert párhuzamosan (és persze ideiglenesen).Vagy képzeljünk el egy gépet, amit robot szolgál ki. A robot körbe van kerítve, külön biztonsági cellában dolgozik. De van egy üzemmód, amikor a gépet ember is kiszolgálhatja. Ilyenkor a robot ki van kapcsolva. A kiszolgált gépen van egy fényfüggöny, ami védi az embert. Ha belenyúl a gépbe, akkor vészleállítás történik. Ám ha a robot szolgálja ki, akkor nem állhat meg a fényfüggönyre, így a robot üzemmód a fényfüggönyt párhuzamosan áthidalja.
Ellentétes feltételeknek kell egyszerre megfelelni, ezért (is) sok a herce-hurca ebben a témában.
-
Szirty
őstag
válasz
sörösló #4152 üzenetére
Üdv sörösló és Pifu!
Nem akarok vitatkozni, nincs is min igazán, egyetérteni jöttem! :-)
sörösló! Azzal együtt,hogy teljesen egyetértek mindazzal amit írtál megjegyzem,hogy Pifu is elég jól összefoglalta a biztonsági vészleállítás néhány alapvetését.Kivétel mindig van, egy emelőgépet sem lehet úgy leállítani hogy hagyjuk lezuhanni a terhet, ez nyilvánvaló.
Globális statisztikai alapon mégis messze az a leggyakoribb alkalmazás, amikor a motort (esetleg a hajtásvezérlővel együtt) szelepet, miegymást egyszerűen lekapcsoljuk az energiaátvivő hálózatról.
De nem kizárólag és minden esetben. És itt jössz te :-) Nem biztos hogy erőműben célszerű a hűtőszivattyúval is így bánni, stb, stb.Ezt is az alapoknál érdemes kezdeni és nem az összetettsége csúcsán.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gaming notebook topik
- EAFC 25
- Milyen POS terminál szolgáltatót válasszon egy mikro- vagy kisvállalkozás?
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Autós topik
- SörcsaPH!
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Asztali PC , i7 9700K , RX 5700 XT , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 1TB HDD
- Dell Inspiron 5406 2-in-1i5-1135G7 16GB DDR4 3200 512GB NVME 14" FHD Érintőkijelző W11Pro
- Eladó MacBook Pro 14" M1 Pro (2021) 16/512 99% akku Makulátlan állapotban!
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest