- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen egeret válasszak?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Asztrofotózás
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- OLED TV topic
- SSD kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
szunyog199
tag
válasz
szunyog199 #185 üzenetére
Már tárgytalan.
-
szunyog199
tag
Üdv mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem. Van egy opengl programom amiben van két gömb(bolygó), ezeket az objektumokat szeretném elhelyezni egy kockába, aminek a belső oldalán egy textura van. Skybox-al próbálkozok már egy ideje, de nem jön össze sehogy sem.Első körben létrehoztam egy külön fájlba a skyboxot, csak hogy le tudjam ellenőrizni, biztos hogy a textúra a belső oldalán jelenik meg a kockában(csak egy textúrát használok). Csatolom a kódot. Megtenné, hogy valaki leellenőrzi nekem?
Próbáltam úgy csinálni, hogy a kocka lapjait ellentétes irányba koordinálom, de a végén mindig az oldalak külső részéén jelenik meg a textúra. Mi lehet a gond?import com.sun.opengl.util.Animator;
import com.sun.opengl.util.texture.Texture;
import com.sun.opengl.util.texture.TextureData;
import com.sun.opengl.util.texture.TextureIO;
import java.awt.Frame;
import java.awt.event.WindowAdapter;
import java.awt.event.WindowEvent;
import java.io.IOException;
import java.io.InputStream;
import javax.media.opengl.GL;
import javax.media.opengl.GLAutoDrawable;
import javax.media.opengl.GLCanvas;
import javax.media.opengl.GLEventListener;
import javax.media.opengl.glu.GLU;
public class Skybox implements GLEventListener {
private GLU glu = new GLU();
static double rotx=0, roty=0;
public static void main(String[] args) {
Frame frame = new Frame("Simple JOGL Application");
GLCanvas canvas = new GLCanvas();
canvas.addGLEventListener(new Skybox());
frame.add(canvas);
frame.setSize(640, 480);
final Animator animator = new Animator(canvas);
frame.addWindowListener(new WindowAdapter() {
@Override
public void windowClosing(WindowEvent e) {
// Run this on another thread than the AWT event queue to
// make sure the call to Animator.stop() completes before
// exiting
new Thread(new Runnable() {
public void run() {
animator.stop();
System.exit(0);
}
}).start();
}
});
// Center frame
frame.setLocationRelativeTo(null);
frame.setVisible(true);
animator.start();
}
private Texture starTexture;
public void init(GLAutoDrawable drawable) {
GL gl = drawable.getGL();
try {
InputStream stream = getClass().getResourceAsStream("stars.png");
TextureData data = TextureIO.newTextureData(stream, false, "png");
starTexture = TextureIO.newTexture(data);
}
catch (IOException exc) {
exc.printStackTrace();
System.exit(1);
}
}
public void reshape(GLAutoDrawable drawable, int x, int y, int width, int height) {
GL gl = drawable.getGL();
GLU glu = new GLU();
if (height <= 0) { // avoid a divide by zero error!
height = 1;
}
final float h = (float) width / (float) height;
gl.glViewport(0, 0, width, height);
gl.glMatrixMode(GL.GL_PROJECTION);
gl.glLoadIdentity();
glu.gluPerspective(45.0f, h, 1.0, 20.0);
gl.glMatrixMode(GL.GL_MODELVIEW);
gl.glLoadIdentity();
}
public void display(GLAutoDrawable drawable) {
GL gl = drawable.getGL();
gl.glLoadIdentity();
gl.glPushMatrix();
gl.glClearColor(5, 6, 7, 10);
gl.glClear(GL.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
gl.glDisable(GL.GL_DEPTH_TEST);
gl.glDisable(GL.GL_TEXTURE_2D);
gl.glDisable(GL.GL_CULL_FACE);
starTexture.enable();
starTexture.bind();
glu.gluLookAt(2, 3, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0);
gl.glBegin(GL.GL_QUADS);
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f(-0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glEnd();
gl.glEnable(GL.GL_CULL_FACE);
gl.glClear(GL.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
gl.glEnable(GL.GL_TEXTURE_2D);
gl.glEnable(GL.GL_DEPTH_TEST);
gl.glPopMatrix();
}
public void displayChanged(GLAutoDrawable drawable, boolean modeChanged, boolean deviceChanged) {
}
}
Új hozzászólás Aktív témák
- Latitude 5520 27% 15.6" FHD IPS érintő i7-1185G7 MX450 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple Watch Ultra 2 49MM e-Sim 2028.06.05-ig Média Markt Garancia Makulátlan Új állapotú
- Ninebot e2 plus garanciával
- PNY RTX 5080 16GB GDDR7 Overclocked Triple Fan - Új, 3 év garancia - Eladó!
- EVGA RTX 2070 XC GAMING 8GB GDDR6 Videokártya!
- BenQ PD-2700-U Monitor - Designer 4K 27"
- KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2666MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 15740Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged