- OLED TV topic
- SSD kibeszélő
- Home server / házi szerver építése
- Dell notebook topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- CPU léghűtés kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Hamarosan kapható a Helegaly linuxos handheld gépe
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szunyog199
tag
Üdv mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem. Van egy opengl programom amiben van két gömb(bolygó), ezeket az objektumokat szeretném elhelyezni egy kockába, aminek a belső oldalán egy textura van. Skybox-al próbálkozok már egy ideje, de nem jön össze sehogy sem.Első körben létrehoztam egy külön fájlba a skyboxot, csak hogy le tudjam ellenőrizni, biztos hogy a textúra a belső oldalán jelenik meg a kockában(csak egy textúrát használok). Csatolom a kódot. Megtenné, hogy valaki leellenőrzi nekem?
Próbáltam úgy csinálni, hogy a kocka lapjait ellentétes irányba koordinálom, de a végén mindig az oldalak külső részéén jelenik meg a textúra. Mi lehet a gond?import com.sun.opengl.util.Animator;
import com.sun.opengl.util.texture.Texture;
import com.sun.opengl.util.texture.TextureData;
import com.sun.opengl.util.texture.TextureIO;
import java.awt.Frame;
import java.awt.event.WindowAdapter;
import java.awt.event.WindowEvent;
import java.io.IOException;
import java.io.InputStream;
import javax.media.opengl.GL;
import javax.media.opengl.GLAutoDrawable;
import javax.media.opengl.GLCanvas;
import javax.media.opengl.GLEventListener;
import javax.media.opengl.glu.GLU;
public class Skybox implements GLEventListener {
private GLU glu = new GLU();
static double rotx=0, roty=0;
public static void main(String[] args) {
Frame frame = new Frame("Simple JOGL Application");
GLCanvas canvas = new GLCanvas();
canvas.addGLEventListener(new Skybox());
frame.add(canvas);
frame.setSize(640, 480);
final Animator animator = new Animator(canvas);
frame.addWindowListener(new WindowAdapter() {
@Override
public void windowClosing(WindowEvent e) {
// Run this on another thread than the AWT event queue to
// make sure the call to Animator.stop() completes before
// exiting
new Thread(new Runnable() {
public void run() {
animator.stop();
System.exit(0);
}
}).start();
}
});
// Center frame
frame.setLocationRelativeTo(null);
frame.setVisible(true);
animator.start();
}
private Texture starTexture;
public void init(GLAutoDrawable drawable) {
GL gl = drawable.getGL();
try {
InputStream stream = getClass().getResourceAsStream("stars.png");
TextureData data = TextureIO.newTextureData(stream, false, "png");
starTexture = TextureIO.newTexture(data);
}
catch (IOException exc) {
exc.printStackTrace();
System.exit(1);
}
}
public void reshape(GLAutoDrawable drawable, int x, int y, int width, int height) {
GL gl = drawable.getGL();
GLU glu = new GLU();
if (height <= 0) { // avoid a divide by zero error!
height = 1;
}
final float h = (float) width / (float) height;
gl.glViewport(0, 0, width, height);
gl.glMatrixMode(GL.GL_PROJECTION);
gl.glLoadIdentity();
glu.gluPerspective(45.0f, h, 1.0, 20.0);
gl.glMatrixMode(GL.GL_MODELVIEW);
gl.glLoadIdentity();
}
public void display(GLAutoDrawable drawable) {
GL gl = drawable.getGL();
gl.glLoadIdentity();
gl.glPushMatrix();
gl.glClearColor(5, 6, 7, 10);
gl.glClear(GL.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
gl.glDisable(GL.GL_DEPTH_TEST);
gl.glDisable(GL.GL_TEXTURE_2D);
gl.glDisable(GL.GL_CULL_FACE);
starTexture.enable();
starTexture.bind();
glu.gluLookAt(2, 3, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 0);
gl.glBegin(GL.GL_QUADS);
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f(-0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, -0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 0); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glTexCoord2f(0, 1); gl.glVertex3f( 0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 1); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, -0.5f );
gl.glTexCoord2f(1, 0); gl.glVertex3f( -0.5f, 0.5f, 0.5f );
gl.glEnd();
gl.glEnable(GL.GL_CULL_FACE);
gl.glClear(GL.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
gl.glEnable(GL.GL_TEXTURE_2D);
gl.glEnable(GL.GL_DEPTH_TEST);
gl.glPopMatrix();
}
public void displayChanged(GLAutoDrawable drawable, boolean modeChanged, boolean deviceChanged) {
}
}
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó MSI B650 GAMING PLUS WIFI Alaplap
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB videokártya
- Bomba ár! Asus Slate EP121 Tablet - Intel Core i5 I 4GB I 64GB SSD I 12" Touch I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 2570P - i5-3GEN I 4GB I 320GB I DVD I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 2560P - i5-2GEN I 4GB I 320GB I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! ASUS ROG Zephyrus GA403UV Gamer notebook - R9 8945HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged