Hirdetés
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Bluetooth hangszórók
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Monitor hiba topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
lehet, de minek olyannak otthonra 24 vagy 32 szálas CPU-t megfizetni, aki csak játszik és a játékok nem igen futtatnak gyakorlatilag 10 esetleg 12 párhuzamos programágat. Veszek egy 16/32 magos CPUt aztán játszok rajta 6 párhuzamos ágat használó játékot...... alapvetően azért még ma is ritkák az olyan játékok, amik 8 esetleg 10 programágat használnak. Hivatalosan egyetlen játékról tudok például, ami bizonyos esetekben használ egy időben 10 magot vagy szálat. a CP 2077, de az is csak akkor ha 4K-ban játszol minden extra be van kapcsolva, fut a RT és használsz közben DLSS-t. Na akkor a használt 8 magról felugrik 10 magra. de csak full extrém esetben. De például ha csak FHD-ban játszol nem használsz RT-et és minden csilivili extrát simán beéri a játék adott pillanatban csak 6 mag körül. Az utóbbi 2-3 évben jelent meg pár játék, ami képes a szokásosnál 1-2 maggal többet igénybe venni. Azzal nem kell foglakozni, hogy amikor nézi az ember a proci terhelést akkor azt látja, hogy minden magon zajlik valami. Ugyanis ezek a mérő programok nem a pillanatnyi állapotot mutatnak, hanem mondjuk az utolsó másodperc átlagos használatát. A rendszer feladatütemezője, ami osztogatja a magokat a futó folyamatoknak meg igyekszik alapvetően szétteriteni a terhelést. Ha csak mindig ugyan azokat a magokat terhelné, akkor lokálisan forró pontok alakulnak ki. rövid kis idő szeletkéket osztogat a folymatoknak a procin. Simán lehet, hogy egy program ág 1 másodperc alatt megjárja az össze proci magot és szálat. Ezért simán úgytűnik mondjuk egy task kezelő alapján, hogy egy valójában 4 magot használó program egyszerre fut mondjuk 32 szálon. Ha valaki csak 4 párhuzamos programágat programoz bele egy kódba, akkor az adott pillanatban nem fog 12 szálat használni. A lényeg, hogy játékhoz nincsen szükség 24 vagy 32 végrehajtó szálra, hiszen nincsen mivel kihasználni a CPU-t és csak feleslegesen költök olyan kapacitásra, amit nem is használok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PLUS GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest