-
PROHARDVER!
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
barotron
újonc
válasz
Celtis #67509 üzenetére
Hát igen... a magukra oly büszke magyar alkalmazottak az ... "én jól dolgozom"-ok.
Akik addig sem jutnak el a logikus gondolkodásban.
hogy
1.
NEEEE küldjenek levelet fölöslegesen+pazarlóan annak akit NEM érint a dolog.2.
De, ha mégis küldenek...
Akkor legalább az legyen ez első-kiemelt információ az elején, hogy
"Ha Ön az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfele, továbbra is a korábbi távleolvasási portált használhatja."
----
OFF
Sajnos jellemzően alacsony a gondolkodás/munkavégzés színvonala a magyar melóhelyeken, de a jó fizetés ez elvárás ....
Meg is látszik az ország állapotán az igénytelen vacak munkavégzés
mindent lepusztító hatása, a környezetben is és fejekben is !
Nem csak a mások ilyenek ám !!!! hanem.
A tükörbe nézve is láthat a zöm egy igénytelen-képzetlen "szarok bele" munkavállalót.
Aki tévesen azt hiszi magál, hogy jól végzi a melóját.... -
BB9000
senior tag
válasz
Celtis #67501 üzenetére
A számlalevél utolsó oldalán két azonosító található:
"Felhasználási hely azonosító: xxxxxxxxxx" ( vastagon kiemelve, mögötte a címeddel, közvetlenül alatta pedig az
"Elosztói felhasználási hely azonosító xxxxxxxxxx"
Mindkét szám 10 jegyű és nullával ill. nullákkal kezdődik. (tehát szöveges mezőként van kezelve)
Nekem a kettő közül az egyikkel sikerült elintézni az ügyem. Már nem emlékszem melyik volt a nyerő. A "vezető nullák"-at is be kellett írni !! -
H-Mano
tag
válasz
Celtis #67495 üzenetére
Nálam 10 számjegyű a felhasználó azonosító (partnerszám)
(Pl. a HMKE készrejelentés fogadásán is megtalálható.E.On számlán is ott kell lennie gondolom, de nekem 2024.januári az utolsó számlám...)
Érdekes: a web-es felület "Fiókhoz csatolt felhasználói azonosítók" oldalán 2x szerepel egy kötőjellel elválasztva.... -
VaZso
senior tag
válasz
Celtis #67495 üzenetére
Mobilos applikációd van?
Az imént próbáltam én is - a böngésző ismerte az ide használt e-mail címem és elvileg a jelszó is jó volt, nem engedett be... kértem jelszó emlékeztetőt, akkor belefutottam ebbe a partnerszám dologba (ahhoz is kell)... mivel az applikáció működött, onnan ki tudtam lesni, megadtam az egyik partnerszámot a listából... így be tudtam lépni és látom a többi partnerszámot is.
Szerintem valamiféle ügyfél-azonosítónak kellene lennie - gondolom, a szolgáltatói szerződéseden rajta kellene lennie.Amúgy valóban elég nagy visszalépés... értem, hogy a W1000 nem saját fejlesztés, ez meg valószínűleg az, de... némileg átláthatatlan és kényelmetlen a használata... lehet 15-perces, napi és havi bontást csinálni, ezeknél eltérő a lehetséges lekérdezési intervallum is. Napinál elvileg 180 nap, havinál 365 nap, 15-percesnél 30 nap.
Havi adatokat nem sikerült lekérdezni, de legalább eltartott egy darabig... januártól listáztam vele napi adatot, azt 1.8.0 és 2.8.0-ra megcsinálta egy örökkévalóság alatt (nem mértem, talán egy fél-egy percig tartott).15-perces adatot 30 napra megcsinálta, ezt sem túl gyorsan, de itt csak differenciákat tud, mérőállásokat nem.
Kiírja az időszak összegét és a maximum értékeket is (tehát ez felfogható 15-perces maximum átlagteljesítménynek - ez még érdekes lehet a jövőben).
Úgy látom, a mértékegységek "krumpli"-ban vannak...Ami egész jó szerintem, az a 15-perces bontást grafikonos megjelenítésre váltva felrajzolt diagram, de színekben ez sem konzekvens, nincs az adattípusnak saját színe, és 4k monitoron eléggé furcsán néz ki a balra rendezett, képernyő feléig érő ablak.
...ez egyébként 1200x600 pixel méretű...Van még mit fejleszteni rajta... a W1000-nél elég nagy kényelmet adott a testre szabható konfigurálhatóság, ezt nehéz jól reprodukálni... de bosszantó, hogy időnként nem tudod, miért nem jelenik meg a lekérdezés gomb, aztán rájössz, hogy a kiválasztott adattípusokat kell újra bekattintani (időszakváltáskor pl. változnak a megjeleníthető adatok és ez a gond, de ehh)...
A lekérdezést ki lehet exportálni (xlsx).
Jobban örülnék, ha 15-perces bontásban is közzétenné az energiaértékeket ("óraállást"), és jó lenne, ha lenne valami fázisokra jellemző adat is...Jó lenne azért megfejteni, mit jelentenek benne a "krumplik", mert nem tűnik jónak a 15-perces bontásban számolt.... átlagteljesítmény?
Tippre termelésnél a valóság harmada vagy annál is kevesebb... éjszakai fogyasztásnál negyede.
Hogyaza!..... oké, szóval a grafikonon is kWh van felrajzolva, vagyis nem az átlagteljesítményt rajzolja, hanem a mérőállások 15-perces változását (nem számol idővel).
Nesze neked krumpli!Ez így nagyon nem jó.
Úgy látom, ezt is informatikus csinálta villamosmérnök által csak felületesen nézve.
Valaki szóljon nekik, hogy ez így mi!? -
BB9000
senior tag
válasz
Celtis #67351 üzenetére
Az e-mailes érdeklődés nem hatékony. Telefonos ügyfélszolgálat jobb. Tapasztalatom szerint többször is érdemes őket hívni, mert az ügyintézők felkészültsége és hozzáállása nem teljesen azonos. Ha sikerül kifogni egy értelmes, felkészült, rátermett ügyintézőt, - aki jól ismeri a belső folyamatokat, és azok rejtett buktatóit - akkor előrébb lehet vinni az ügyet. A személyes megjelenés az ügyfélszolgálaton eredményesebb tud lenni, mint a telefon, mert az ügyintézőnek van módja helyben kérdezni a vezetőjétől, aki általában már jobban képben van. Viszont a személyes ügyfélszolgálatra bemenni nem túl egyszerű. Egyrészt azért, mert zsúfolt, nincs időpont, sokat kell várni, másrészt mert csak munkaidőben van nyitva, emiatt aki dolgozik, annak szabadságot kell kivenni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961) (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 16GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- Dell E5470 Core i3-6100 (hibás)
- PROCASTER 40UNB700 40" 101cm televízió + Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged