Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #82270 üzenetére
A 100-at viszonylag hamar eléri, utána lassul le az idő. Az SV-n sem az ereje volt a baj, hanem hogy elkalkuláltam a távolság és a tempóm arányát. Ezt ugyanolyan simán be lehet sütni a 300-as Ninján.
Abban viszont egyetértek veled, hogy mivel lassabb, ha agyatlankodik az ember, akkor több esélye van lassabb tempóval fejreállni esetleg csodával határos módon megúszni, mint egy erősebb gépen.
-
HSM
félisten
válasz
-Mike- #82266 üzenetére
Jó, nem Touno-t ajánlottunk neki első motornak.
Ismerem az érzést, mint írtam, alaposan teszteltem azt a sokat emlegetett ezres vasat, durva.
Na, az már simán bebüntet, ha egy pillanatra is elkalandozol. Nem is akarnék olyan erős motort. Ott tényleg a legkisebb hiba is nagyon csúful végződhet. Ami nekem nagyon piszkálja a birtoklási vágyam, az az új 765-ös Street Triple R.... Erős, szép, játékos... És az még talán nem öl meg egy szempillantás alatt, ha nem vagyok résen.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #82261 üzenetére
Az, hogy erősebb gépen bénázol, az nem egyenlő azzal, hogy kinyírod magad.
Nem úgy kell elképzelni a sok pacit, hogy egy rossz mozdulat és meghalsz, ott is szép fokozatosan alakul ki a baj, ha valaki nem figyel.
Pl. nekem a legveszélyesebb szitu egy elmért távolság volt, kb. 140-es tempóban, közepes kanyar jó messze, ránéztem az órára, mennyivel megyek, és kicsit komótosabban sikerült ezt tettem, mint gondoltam, és mire felpillantottam, már előttem volt a kanyar, lényegesen nagyobb tempónál, mint amit egészségesnek gondoltam volna... Volt kb. 1-2 másodpercem átgondolni, hogyan úszhatom meg, hogy átrepüljem a szalagkorlátot TK-ra vágva a motort és sanszosan magam is.... Ugyanezt simán meg tudod tenni a 300-as Ninjával.
A váltáshoz kis help: [link]. Ha nem tudod pontosan, mit kéne csinálni simán KO-ra vághatod a váltód ezzel. Én amúgy inkább váltogatok kuplunggal, gáz nélkül, simán, könnyedén működik, ha jó érzéssel csinálod.
Visszadobálhatod egyből is egyesig, de jobban szereti, ha akár csak egy pillanatra ráengeded a motorféket, a lassuláshoz is jól jön.
Persze, hogy rövidek az áttételek, hiszen anélkül elég gyengus lenne. Hagyd forogni.
Lámpától lámpáig, ha tudod, hogy meg kell állni, nem lépkedsz fel 4-ig, hanem kihúzatod 1-2-ben, és aztán kuplunggal elgurulsz a lámpáig jó tempóval. Máris spóroltál két váltást.
No igen, az előzések pont. Az SV650-vel is pont így vagyok. A 180 lóerős GSXR1000 már pont tetszett kettesben ahogy kilőtt 100 körül.
(#82264) CyberPunk666: Nézd meg (esetleg számold ki) milyen áttételű váltó van alatta. Sok motor ott van elszúrva. Az SV blokkja ilyen téren viszont piszok jó. Előzni lehet vele, városban jó, hogy keskeny, nem kell sokat váltogatni...
De azért nem olyan a 70 ló, mint 100-120 az erősebb közép vasakon.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #82221 üzenetére
"Én úgy érzem, hogy simán megérte és egyébként nem élném meg a másodikat, ha egyből nagyot vettem volna
"
Ebben miért vagy olyan biztos? Nem tűnsz olyan sügérnek, hogy addig húzd neki, míg meg nem fog meg egy fa... Ha meg mégis, a kis kawával is utol fog érni a baj....(#82223) Kolondrum: Azért ez a dob pofásabb is sokkal.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #82201 üzenetére
Jajj....
Ha csak elrepedt, műanyagos lehet tudja javítani.
(#82202) canniball: Arra gondolok, ami kilóg.
Aminek sok lóg ki, azt nyomhatja a sisak szvsz.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #82154 üzenetére
Most volt pár nap, amikor mindenki kedves és előzékeny volt... Majd lesznek napok, amikor belefutsz/belefutok pár kedvésbé kedves/figyelmes autósba... A statisztika azért sokkal stabilabb többezer km átlagával, mint félezerével.
-
HSM
félisten
válasz
zgospel #82114 üzenetére
A robogó egyébként valamiért irritálja az autósokat... Míg robogóval jártam, sokkal több ilyen kellemetlenség ért, mint most nagymotorral. Egyesek meglátják, hogy robogó, és már túrják le az útról, üveghangon, ha máshogy nem megy....
Volt autós, aki majdnem felborított, úgy ment el mellettem vagy 70-el, amikor tök normális tempóban mentem, hogy utána 100méter múlva utolérjük a (messziről látható) sort és menjünk végig 40-el több km-t....
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81975 üzenetére
Azért ne repüld át a kormányt. Az ellen tudtommal nem véd a sima ABS.
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #81968 üzenetére
Azt azért hozzátenném, hogy pl. a Safety képzésére egyáltalán nem illettek a kritikái, ott semmi felesleges stuntriding nem volt, ellenben nagyon hasznos dolgokat tanítottak motorkezelés terén, és igencsak szorgosan osztogatták a személyre szabott tanácsokat is.
Jegyeztem az értékeket.
-
HSM
félisten
válasz
-Mosquito- #81961 üzenetére
Milyen tempón, hány méter számít jónak?
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81927 üzenetére
Már egy ideje elengedem az ABS témákat, viszont amikor konkrétan nekem van címezve némi rosszindulattal és szalmabáb érvelési hibával, akkor arra azért inkább reagálok... [link]
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81914 üzenetére
De engem tényleg nem érdekel, igazam van-e. Ha erre menne ki a dolog, minek jönnék ide?
De az tény, hogy amíg nem dőlt meg, addig védem az álláspontom, és részt veszek a vitában. Ez így korrekt.
Ami a kuplungot illeti, nem hasból vontam le következtetést, hanem a tapasztalataimból vele kapcsolatban. Mind1, ne menjünk bele szvsz. Nincs elfelejtve a téma, ki fogom próbálni, amit beszéltünk alaposan.
A csapágyas témában pedig szvsz elbeszéltünk egymás mellett, mindamellett megjegyezném, hogy a siklócsapágyak egy fajtája a hidrodinamikus csapágy. A trafónál megbeszéltük a dolgokat, mikor linkelted azt az anyagot, az elég meggyőző volt.Neked érthetetlen, 2017-ben miért vonok le következtetéseket a múltból, nekem meg az az érthetetlen, hogy miért olyan nehéz megérteni, hogy ilyen kritikus rendszernél, mint motorkerékpáron a fék, miért nem akarom az életem rábízni egy olyan bonyolult elektronikus kütyüre, aminek meghibásodása azonnal végzetes következményekkel járhat rám nézve. A sima fék szög egyszerű működésében megbízok, erőt fejtek ki az olajoszlopra, az meg továbbítja a fékpofákra. Szög egyszerű, kb. elpuszíthatatlan rendszer, annak pedig végképp 0-hoz közelít a valószínűsége, hogy mindhárom tárcsán egyszerre dögöljön meg mindkét fékkör, míg az ABS-nél van egy centralizált meghibásodási faktor.
Látod, én is a nemtudomot mondtam az új ABS-ekre.
Nem tudom, jobban fékez-e minden körülmények között. Nem tudom azt se, rendelkezik-e a régi rendszerek hajlamára megzavarodni. De azt viszont tudom, hogy az anélküli fék ma is épp ugyanúgy működik mint 30 éve, az összes előnyével és hátrányával együtt.
(#81923) Mosquito34: "A lábfék hatását legjobban tehát akkor tudjuk kiaknázni, ha azt azonnal teljes erővel lenyomjuk – szó szerint belerúgunk."
Erre mit lehet mondani? Akkora FAIL, hogy a fal adja a másikat. ABS-es motorral így kell fékezni, anélkülivel itt már vége is a motorod stabilitásának, és métereket buksz azonnal. Nem akarom bántani a teszt szereplőit, mert maximálisan tisztelem a motorozás iránti elhivatottságukat, de ezt amit itt leírtak sajnos nagyon nem állja meg a helyét. Végigtoltam a Safety Hungary mindkét szintjét (ami most már 3 lenne) és ott sem így oktatták a helyes fékezést.Bicikli vs. motor. Hegyikerékpároztál már úgy komolyabban valaha is normális kerékpárral? Meglepődnél, mennyire hasonlóan viselkednek... Persze, kerékpárral annyi difi van, hogy többet tudsz korrigálni testsúllyal, mint motoron, nyilvánvaló okokból. És ez megint nem hasraütés, hanem tapasztalat.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81908 üzenetére
Szalmabáb amiről te beszélsz az nem az, mint a a szalmabáb nevű érvelési hiba, amiről én.
Nem tudhatjuk, lehet egyszer ez lesz a vesztem, hogy nincs ABS-em, ki tudja, ahogy lehet egyszer egy ABS kedvelő szívja meg, ha meghülyül az elektonikus vezérlés. Nem tudjuk sajnos előre. Viszont azt mindenesetre leszögezném, hogy én nem "tüntetek" az ABS ellen, csupán a ferdítések és illúziók ellen, ami szvsz körülöveszi.
Van kétirányú információáramlás, de mit kezdjek olyan információkkal, amik nem az eredeti álláspontom ellen hoznak érvet? Lásd geresics videóját. Oké, látjuk, kicsit rövidebb úton megállt (60m helyett 57m százról), de ugyanakkor az is üvölt a videóról, hogy kb. végig blokkolva van a hátsó kerék, ami messze van a megfelelő fékezéstől. Ha kicsit le-leblokkol, az tök oké terepen, de ez nem az a kategória.
Nézd, nálam ez az elfogadás úgy működik, hogyha megfelelő, kellően alátámasztott erős érvet kapok azt beépítem, ami gyenge, vagy számomra nem hiteles, vagy releváns, azt nem. Én azért járok a fórumra, hogy megvitassam a dolgokat, és ha kapok erős érvet, nyugodj meg beépítem a tudásomba.
-
HSM
félisten
válasz
Geresics #81889 üzenetére
[link]
Ennél hamarabb megállt volna, ha hozzá sem ér a hátsó fékhez, csak visszadob egy-két fokozatot a motorfékhez... És még így is alig állt meg lassabban, mint ABS-el.(#81890) Mosquito34: Akárhányszor linkelitek még ezt a videót semmi értelme nincs. Az emberünk satura fékezte ABS nélkül az első és hátsó kereket is, persze, hogy elszállt, mint a győzelmi zászló...
Ennél mesterkéltebb "tesztet" nem is csinálhattak volna, épeszű ember nem így fékez ABS nélkül.Az enyhén homokos aszfalton annyi történik, mint minden laza felületen, hogy megtalálod a tapadási pontot, és annyira fékezel, és meg-megcsúszva megállsz. Nem kell ezt elmagyarázd, mert évtizedeken keresztül hegyikerékpároztam.
És egyszer nem repültem úgy el, mint az a jóember ebből a videóból.
(#81892) Ferdzsoo: Na, akkor ki a troll, hogy bedobsz ide egy szalmabáb érvelést gyakorlatilag nekem célozva, jól felszítod vele a hangulatot, aztán meg röhögsz a markodba a prémiumoddal, hogy megy a cirkusz azoknak, akiknek nem vagyok tiltva? Gratulálok...
(#81893) TommyNagz: Nekem ez teljesen megfelelő alternatíva lenne.
(#81897) HGabor89: " ... gyerek"
Az aláírásodból ítélve az a "... gyerek" idősebb, mint te vagy... -
HSM
félisten
válasz
Lipton #81883 üzenetére
Egy aprócska gond, hogy az autóipar korántsem fejlődik olyan tempóban, mint az informatika fejlődött abban az időben.
De azon is el lehet gondolkozni, miért szerelnek olyan futóművet a 2M alatti motorokra a mai napig (tisztelet a kevés kivételnek), amik kb. az 1970-es évek technikai színvonala.
(#81885) Mosquito34: Blokkol a kerék, behúzva marad a fék és felváltva csúszik és fékez. Az ABS viszont (legalábbis a régebbi butább rendszerek) ilyenkor egyből csökkentik a féknyomást, amikor nem feltétlen kéne.
-
HSM
félisten
Wiki: "A June 1999 National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) study found that ABS increased stopping distances on loose gravel by an average of 27.2 percent.[24]"
Igen, ez azért elég sok.
Mondtam, hogy a modernebb rendszerek már lehet javították ezt a rossz tulajdonságot, mint pl. a hivatkozott Bosch terep-ABS.
"Még nem gondolkoztál azon hogy ha szerinted mindenki más rajtad kívül máshogy gondolja a dolgokat"
Ez még mindig egy hibás érvelés. Attól nem lesz igaza senkinek, hogy egy adott környezetben többen értenek egyet vele. -
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81867 üzenetére
Nézd, senki sem tökéletes, ahogy én sem. Mindenki abból próbál főzni, amije van. Azért jó a fórum, mert össze tudja több ember dobni, amilye van, így többen közelebb kerülünk az "igazsághoz".
Igen, a kognitív disszonancia nagy úr, sajnos egyikünk sem mentes a hatásaitól.
No, igen, lehetett volna szervízbe vinni, de mivel nem hiányzott, így inkább használtuk nélküle. Nem gondoltam, hogy később még szükség lesz a történetre, akkor ez a megoldás teljesen kielégítő volt.
Mondjuk az mindenképpen érdekes, hogy írod, miért nem vittük szervízbe... Ezzel gyakorlatilag elismerted azt a pontomat, hogy ez egy plusz meghibásodási forrás, amiből szintén komoly baleset lehet, ha váratlanul meghibásodik...Ami az alakulásomat illeti, racionális vitában ez egy teljesen normális dolog, hogy a vitázó felek véleménye közeledik egymáshoz, ez a szép benne.
Ahogy tőletek sem azt az egységsugarú hozzáállást tapasztalom, mint néhány éve, amikor először kirobbant ez a téma. Szval ne aggódj, alakultok ti is.
-
HSM
félisten
válasz
Gaboman #81859 üzenetére
Nem trollkodok, csak máshogy gondolom ezt a témát. Elég direkten lettem megszólítva (#81834) Ferdzsoo által, és ha kiforgatják amit korábban állítottam, akkor sajnos nem hagyhatom szó nélkül, mert aztán az marad meg a fejekben... Pedig én is mocskosul unom már ezeket a szalmabáb érveléseket...
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81847 üzenetére
Majd ha nem lesz ott kisbetűvel a kézikönyvben, hogy a gyártó mossa kezeit, hogy az ABS-el akár nőhet is a fékút bizonyos útviszonyok esetén, akkor oké. Én ezt várnám el, hogy mindig jól fékezzen, ne legyen kisbetű. Oldják meg.
[link]
-
HSM
félisten
válasz
Ferdzsoo #81834 üzenetére
Én egy percig nem vitattam, hogy ezeket a vezetői hibákat nem menti ki az ABS. Én azt állítottam, hogy ehelyett csinálhat más esetekben gondokat.
(#81836) -Mike-: Azt is említettem párszor, hogy nem tudom, hogy a mai top rendszerek hogy működnek a régiekhez képest, de hogy azoknál azért sanszosan meg vannak már oldva a gyerekbetegségek, amikbe pl. azzal a régi vassal belefutottam. [link] [link] [link]
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81779 üzenetére
Szerencséd volt. Volt akinek két törött ujj lett az eredmény....
Amúgy meg lehet szokni mindkettőt. Én utcán, motoron néggyel markolom, ott nem kell azért olyan állatul fogni a kormányt, viszont a plusz erő a karon a kétdugós úszó Tokico-hoz nem árt.
Pedig terepen kerékpáron mindig kétujjal használom, mert ott elég hamart kiugrana máskülönben a kezedből, főleg tempónál terepen.
Amúgy a ki nem mondott nevű sportmotoron amit próbáltam alapból esélytelen volt a négy ujjas használat, egyujjal is kb. csak simogatni kellett a sajátomhoz képest... Elsőre zavaróan erősen fogott a legkisebb erőre is, de hamar megbarátkoztam vele... -
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81774 üzenetére
Ez tény. Viszont kontra, hogy utcai használatnál balesetnél a 4-ujjas kar alá könnyen beszorulhatnak az ujjaid. No, meg kellően erős fék is kell hozzá a motorra. Egy jobb sportgéppel egy ujjal is lehet nagyot fékezni, egy átlagosabb géppel meg 4 ujj sem feltétlen elég hozzá....
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81761 üzenetére
Jaaa... Azt a leírást a jelenségről olvasni is fájt...
-
HSM
félisten
válasz
Moleman #81722 üzenetére
Hát meg nem is csak magadban, feldőlhet mástól is, és nem hátrány, ha nem egyből az érzékny/drága dolgok törnek.
(#81723) persuader: Alapvetően nálam is a gyári motor a menő, de nekem pl. a gyári, igényes bukógombával semmi bajom nem lett volna. Enyém is kapott. Viszont a tuning cső kb. kizáró tényező lett volna.
(#81735) persuader: Ezért kell gyárit feltenni, ami előbb szakad le, minthogy elgörbítené a vázat.
(#81729) V.Stryker: Csak a motor típus nem...
Az biztos, hogy a vázra írt zajszintet nem haladhatja meg a szintén feltüntetett fordulatokon. Ez sportdoboknál is feltétel.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81685 üzenetére
"Elvileg ugye az lenne a feladata a rugós tagnak, hogy az út egyenetlenségei ellenére a kerék mindig a talajhoz legyen nyomva. Szerintem ez nincs meg a hátsó keréken."
Eljutottál arra a pontra kb. az első héten, amiért majd szelep emulátort és új hátsó rugóstagot fog kapni az SV-m...
(És persze, megfelelő erősségű rugókat előre.)
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81660 üzenetére
"legalább index és kisdugja az orrát, hogy jelezze a szándékát, nem kövér gázzal index nélkül"
Ebben az a durva, hogy ezt nemegyszer elsütik sávváltás címen is... Szval ha kicsit is bedugul az egyik sáv, és a tiéd halad, légy résen. -
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81376 üzenetére
Én sima gyárival mentem, azért annyira nem voltam beájulva az erejétől. Szép és nagyon jó élmény motor, de azért nem egy erőgép. A hangjával nekem sincs bajom, jópofa.
(#81449) Bogyó bá': Pedig jó dolog a riasztó, rendesen zavarja az illetékteleneket, ha ott kell hagyni valahol, plusz hallod, ha valaki bármivel próbálkozik.... Nekem 8077-es Abus van, az elég jól kombinálja a masszívságot a riasztóval.
Az elvileg 18-as.[link]
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81368 üzenetére
RS125.
2005-ös, 2T, folytatlan. Rajta ülni nagyobb móka, mint mögötte menni.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81365 üzenetére
Nem, ez 2T, vágom én.
Ennek bár nem olyan mérgező büdös a füstje, mint a mókolt dízelének, de ez cserébe jól olajozza a mögötte haladót is.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81362 üzenetére
Úgyérted, a mögötted motorozó plexijén, kabátján, motorján fekete?
Nem kell ahhoz 60km sem, nemhogy 6000... -
HSM
félisten
válasz
Geresics #81358 üzenetére
"Nincs benne videóm, nincs benne rendezvényem, nincs benne reklámom!"
http://www.Motoros....
Khm....De a tanácsod megfogadtam, nem kattintottam rá véletlenül sem.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81302 üzenetére
Vízszintes aszfalt út, az autó egyenesen ment tovább előre, miközben én fékezni próbáltam, a pedál meg szorgalmasan rúgdosta vissza a lábam, és az autó alig lassult. Kb. 3 méterrel mehettem túl, ami jelen esetben azt jelentette, hogy komplett belógtam a keresztező útba. Egy határozott, de teljesen normális fékezésre lett volna szükség csak a megfelelő helyen megálláshoz.
Mennyivel előtte indultam el... Jó kérdés, pár km. Semmi lejtő vagy szélsőséges dolog nem volt, szemerkélő esőben szép finoman mentünk. Normálisan lehetett közlekedni addig vele, tök váratlanul dobta ezt a jelenséget be. Utána nem adtam neki több esélyt,épp eléggé megfagyott bennem a vér, azonnal félreálltam és biztosíték ki. A félreállásnál normálisan fogott a fék megint egy fékzésre, ha esetleg a vezérlő teljes meghülyülésére gondoltál.
-
HSM
félisten
válasz
Lipton #81297 üzenetére
Ez igaz látod. És ha már benn van az ABS, és mégsem tetszik, még mindig meggondolhatod magad egy kiszedett biztosítékkal, míg ha az anélkülit veszed, abba már nehezen kerül be a cucc.
(#81298) -Mike-: Egy hatodik generációs Ford Escort volt, 1.6-os. A gumijainak és az útnak nem értem, mi a jelentősége, egy 11. kerületi aszfaltozott kereszteződés volt, és a gumik is azonnal jól tapadtak a biztosíték kiszedése után.
Semmi extra nem volt abban a kereszteződésben, és éppen ez a morbid a történetben...
Régi vas volt, nem is vitatom, de arra tökéletes volt, hogy elvegye a maradéktalan bizalmam a rendszerrel szemben. -
HSM
félisten
Nem volt rá szükség, fel sem merült, hogy bérmi mással is lehetne gond. Úgy csúszott az autó, mintha kb. tükörjégre csúsztam volna. Ilyen a mesében nincs. Érdekes, a bizti kivétele után megint tökéletesen lehetett fékezni.
Elvileg igen, úgy kellett volna neki. De sajnos nem így volt nálunk. Valami olyan meghibásodása lett, hogy lenyomtad a féket, de elengedte a nyomást, és csak akkor fékezett ha pumpálni kezdted. Pedig nem folyt az olaj a rendszerből. A vezérlőnek volt valami nyűgje.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #81286 üzenetére
A vizes utas kereszteződésbe csúszás is valós tapasztalat volt. Pedig autóban is ugyanaz a rendszer dolgozik, sőt, autóban még több adatból tud dolgozni, mert kettővel több kerék van...
Szóval pont olyan aggályom a meghibásodás veszélye, mint az, hogy bizonyos helyzetekben váratlanul rosszabbul teljesíthet, mint ahogy én tudnék, és ilyenkor semmi lehetőségem nincs korrigálni.
(#81288) Lipton: Idéznék a linkelt hsz-emből: "Szóval nekem csak annyi a véleményem, hogy ne bízzunk meg vakon ezekben a kütyükben.
"
Ma sem gondolom máshogy.Egyébként ha figyelmesen elolvastad volna, amiket írtam, éppen erre hívtam fel a figyelmet, hogy néhányaknál elég fura a görcsös ragaszkodás az ABS-hez, amikor a jó fékúthoz legalább annyira szükség van felfüggesztésre és gumira is.
Nem tudom, éppen feltűnt-e, hogy a saját sv650-emből is gúnyt űztem: "De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel.
" [link]
Illetve ezt is írtam: "Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet." [link]
Ebből pont nem az következik, hogy én jobban tudok fékezni az ABS-nél. De nekem a megbízhatóan sz@rabb többet ér. De megértem, ha más máshogy gondolja. Mindenki a saját bőrével játszik.
-
HSM
félisten
válasz
#79335424 #81267 üzenetére
Nekem sikerült becsúszni... Pontosan ugyanez az érzés volt.
[link]
(#81269) persuader: "Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni. Innentol az abs nyer."
Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet.Próbáltam. Azért írom.
Szerencsére csak autóban. Motoron nem szeretném egyik linkelt élményt sem megtapasztalni.
(#81270) CyberPunk666: Elméletileg igen. Gyakorlatilag meg úgy tűnik, mégsem mindig. Nekem is írta ABS fejlesztő, hogy dehát az nem fordulhat elő, hogy a rossz ABS miatt beesik a fékpedál. Pedig biza beesett.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81263 üzenetére
Na, erről van szó. Tudom én, mi a mérnökség, és hogy mennyire korlát az előállítási költség. Ezért is vagyok némileg szkeptikus.
-
HSM
félisten
válasz
Bogyó bá' #81259 üzenetére
Nekem megfelel azonos fékút az esés veszélye nélkül.
Csak azt nem akarom, amit régi autós rendszereknél tapasztaltam, hogy voltak körülmények (nem ideális tapadási viszonyok mellett) amikor lényegesen hosszabb lett a féktáv ABS-el, az szvsz iszonyat veszélyes.
(#81260) CyberPunk666: Nem keverem, éppen erre hívtam fel a figyelmet...
Illetve, ami neked nem ment át, hogy arra akartam felhívni még a figyelmet, hogy jó futóművel, gumival fékkel még többet lehet nyerni tök átlag pilótával (pl. én
) mint ABS-el. Ezzel nem méterekkel előbb álltam volna meg 100-ról, mint egy ABS-es átlagmotorral, hanem tízméterekkel legalább.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81257 üzenetére
Veszélyes kijelentések.
Igazából nekem is csak annyi volt a bajom az ABS-el, hogy bizonyos körülmények között "meghülyül". Ideális körülmények között a régi rendszerek is tök jól működtek tapasztalataim szerint. Vízen, olajon, jégen, úthibákon na, ott már voltak furcsaságok, ráadásul autón, ahol nem csak két kerék-szenzor van, hanem 4. Ezzel kapcsolatban pedig szkeptikus vagyok, mikor fog kijönni az az ABS motorra, ami MINDEN körülmény mellett jobban fékez, mint egy rutinos, megfelelően fékezni tudó, jó reflexű motoros. Én ott leszek a rendszer barátja.
-
HSM
félisten
válasz
-Mike- #81252 üzenetére
Megdöbbentő élmény volt.
Azóta mindig mosolygok, amikor az emberek az ABS-en pattognak, hogy hű, az nagyon kell... Pedig az csak az egyik fele a képletnek.
De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel. -
HSM
félisten
Én ezt gondolom kicsit eltúlzottnak itt a topikban. ABS nélküli fékkel is lehet erőset, határozottan fékezni, ugyanúgy fel kell építeni a fékerőt, ahogy az ABS-esnél is van. Persze, aki fél fékezni ABS nélkül, az vegyen ABS-es motort, de attól még anélkül is lehet komolyat fékezni.
Kedvenc tapasztalatom az ABS nélküli GSXR1000, amit kipróbáltam. Kíváncsiságból bő 100-as tempónál fékeztem vele egy durvát, hát alig győztem kapaszkodni, olyat fékezett, kajak földbeállt az eleje. Szívesen odatettem volna egy tesztre pár ABS-es átlagmotor mellé, mennyivel áll meg rövidebb úton.
Mert azokon se ilyen fék, se ilyen futómű, és itt nem az ABS vagy sem a kérdés, hanem a technika képességei.
A második részre... Nem szar duma. Mint ahogy (#81243) CyberPunk666 nagyon helyesen leírta, a legjobb fékerőt mindkét féktípusnál akkor érheted el, ha az ABS nem avatkozik közbe, és te szépen felépíted a fékerőt.
De tény, az ABS segít, ha mégis betojsz, hogy csak kicsit fékezz rosszabbat, mintha jól csináltad volna. -
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81243 üzenetére
Tök korrekt vélemény, egyetértek.
Viszont, azt is hozzátenném, hogy ugye még mindig nem ABS vs. nem ABS a téma, hanem arról beszéltem, hogy bármelyik féket érdemes kicsit visszaengedni, és inkább kikerülni az akadályt, mint elfektetni a motort vagy tökéletesen fékezve belemenni.
-
HSM
félisten
Itt hol van irányváltoztatás? Másik, hogy alapból bicskanyitogatónak tartom ezt a videót, mert szándékosan a lehető legrosszabbul fékez az ABS nélküli motoron. ABS-esnél az a jó, ha csontig húzod, nem próbálod szabályozni, de ez így nem fair, hogy az ABS nélkülivel is így csinálják, amikor ott épp neked kéne szabályozni, és az a rossz, ha csontig húzod. Persze, akkor nem repülne el ilyen látványosan, hanem ugyanúgy megállna, mint a másik.
Ahogyan érdekes módon én sem repültem égbe világba, pedig fékeztem már jópár erőset esőben ABS nélkül így az elmúlt néhány évben, és szvsz ezzel még sokan így vannak....Szóval én azt mondtam, hogy ha nem eneged a féken, akkor az irányváltoztatás ugyanúgy nehezen fog menni az ABS-es motoron maxon fékezve, mert ugyan nem biztos, hogy kicsúszik alóla (kanyar ABS) de a pilóta egyensúlyát ugyanúgy össze-vissza fogja tekergetni a fellépő kismillió kanyarodás ellen dolgozó erőhatás.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #81210 üzenetére
Magamból tudok kiindulni, én mindig a menekülési útvonalat keresem először, és inkább engedek a féken, hogy tudjam irányítani a gépet. Sokszor húzott már ki a bajból. Ezúton is köszönet a Safety-s srácoknak az oktatásért.
Itt azért hamar látszott, hogy erről a tempóról be fog jönni eléd, tehát a lassítás+balra kerülés maradt csak mint opció. -
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz
Doki16 #81072 üzenetére
Igen, korrektnek tűnt nekem is, írtam is.
Mondjuk inkább hasonlít az olcsóbb téli kesztyűmre, mint a nyári Dainese Carbon Clover-re....De a téli is jól bírja, bár azért akad már rajta kisebb kopás, szakadás, nálam a városi ingázás azért ad neki eleget, állandó kuplung, fék, gáz, felvétel-levétel... Régebb óta megvan, mint a motorom, azaz már legalább 4 telet nyomtam vele végig, +a tavasz és ősz hűvösebb napjait, szval nem rossz az.
(#81073) BoB: Doki16 pont az ellentétem, ami a használati szokásokat illeti. Ő ritkán ül rá, és akkor egybe egy nagyobbat gurul, és nem csúcsforgalom+városban.
Én szinte minden nap ráülök és megyek vele, de városban, általában nem kis forgalomban, viszont km-ben nagyon keveset megyek, és ritkán marad időm egyben nagyobbat túrázni.
A ruha szvsz sokkal jobban kopik emiatt nálam.Ja, és nem csak szép időben megyek, hanem amilyen épp van.
Mikor autópályáztam, km-ben állati sok volt, de kb. semmit nem használtam a kesztyűt, mitől is kopott volna? Csak fogtam vele a kormányt. Egész más, mikor a városban folyamatosan ügyködsz a kezelőszerveken. Vagy ha pályanapozol, bár nálam meg az maradt eddig ki. -
HSM
félisten
válasz
Doki16 #81060 üzenetére
Jó cuccnak tűnik az áráért. Nekem csak az nem tetszik benne, hogy ellentétes oldalon van a két tépőzár. Nekem is ilyen a téli kesztyűm, és sokkal kényelmesebb a nyári, amin mindkettő a belső oldalon van.
Mondjuk ahogy használod, úgy 3500km nokedli.
Annyi alatt talán még egy kötött pamutkesztyű sem kopott volna el.
(#81069) Doki16: "Egyszer áztam idáig szarrá vele. Nem látszik rajta egyáltalán."
Az lett volna csak az atom gáz, ha bármi baja lett volna ettől. -
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #80931 üzenetére
Azért ne szokd ezt meg... Annyi durván ökör autós/motoros van, hogy félelmetes... Minden hónapban látok olyat, hogy jobbkéz szabályt nem ismeri (pedig figyelmeztető tábla is van), meg hasonlók. Ja, stop tábla is sokaknak homály, sorolhatnám...
(#80936) V.Stryker: Én pirosat szoktam, nekem szereti a gép, bár semmi csodát nem vettem vele észre, kicsit tán szebben jár vele.
(#80949) V.Stryker: Én azon lepődtem meg, az a benzin volt marha jó, amit még veletek tankoltam, mikor túráztunk. Az olyan volt, mint az itthoni spurival feljavítva, vagy talán még picit jobb is, az tetszett. Durva volt a kontraszt az itthonihoz képest.
(#80951) polimorf: Ó, ha tudnád, mennyi minden van abban a szerencsétlen 95-ben... Az sem az már, mint régen....
-
HSM
félisten
válasz
Something_ #80907 üzenetére
Nem a csutkakormány itt a lényeg szvsz, hanem hogy megtanították-e a szerencsétlennek a helyes testtartást....
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80856 üzenetére
De van erre bármi bizonyíték? Mármint hogy hasonlóan használt két gépből nem megy tönkre hamarabb a rángatva használt? No, meg kérdés, a rángatós fordulaton mennyire ad rá gázt, hogy még jobban rángasson, szval azért akadnak változók.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80854 üzenetére
"Ez egy hit, hogy nem jo az alacsony fordulat."
Na-na... Nem ezt állítottam.Azt állítottam, hogy az én meggyőződésem szerint nem jó az az alacsony fordulat, amikor már "rángatózik" alattad a motor.
Énszerintem a legjobb a gépnek az a minimális fordulat, ahol már könnyedén, erőlködés nélkül működik.
-
HSM
félisten
válasz
Chrys_ #80828 üzenetére
Sajnos nem hoza be az oldalt, de más a motor felépítése is... Máshol, másmilyen vízpumpa, sehol az SV olajhűtője, a furatok neki. Tuti koppintottak belőle itt-ott, de jó alaposan át van dolgozva szvsz.
(#80836) persuader: Nincs semmi infónk arról, mennyit megy el így, vagy mennyit ment volna el, ha mondjuk mindig csak +500 fordulattal megy, hogy ne rázkódja szét magát a motor.
-
HSM
félisten
válasz
Moleman #80814 üzenetére
Az SV is elgurul ezzel a 2300rpm fordulattal (50kmh, 6.-ban), de barbárság így használni.
Nincs nagyon ereje így, épphogy csinál valamit, ha gázt adsz vibrál, érezni, hogy nem szereti. Meg értelme sincs semmi így használni. Ez a blokk határozottan 2500rpm felett érzi jól magát. Le lehet menni amúgy 1800rpm-ig is, de minek. Én hogy forgatom is szűk 6L-el eljárok százon városban. Én sokkal jobban szeretem a 3000-4500 tartományban használni, ugrik, megy, lelkes, full sima, imádom, nem az a gáz csepegtetés, hogy jajj, épp le ne fulladjon meg épp ne tépkedje a láncot...
Én egyesben gáz, kettesben gáz 5000rpm-ig, és pont 50-el megyek, ott berakom harmadikba és jó is vagyok 3500rpm-el, van hova fékezni, de ha gázt is adok egyből megy. Ennyi a város az SV-vel.
Az a vicces, kíváncsiságból próbáltam gyökketővel nagypapásan nem forgósan használni egy tankolásnyit, ugyanennyit kért.(#80815) persuader: Józan paraszti ész, ha rázkódik az egész szerkezet, ahogy erőlködik, az sosem olyan jó, mintha szépen simán működne. Egyszerűen a plusz erőhatások vannak. Valami kap, ami amúgy nem. És itt nem a normális üzemi vibrációról beszélek, hanem amit gyökkető fordulaton gázra csinál...
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80810 üzenetére
El tudom képzelni, milyen lehet a pályázás. Fotelfizika ide vagy oda, de el tudom képzelni.
Nekem nyáron nem kell torna sem a nyeregben, hogy izzadjak, sajnos arra hajlamos típus vagyok.
Nekem is elég jó sisakom van, egy Shoei RaidII. Nem tudom, milyen bélésű, de csak az arcpárna kivehető. Egyszer volt részem segédkezni öcsém HJC-jének mosásában, hát nem hozta meg a kedvem a maszk mellőzéséhez.
Nálam a sisak szerencsére nem fogyóeszköz, akkor sem ért le, mikor a robeszt elfektettem még régebben.
Hát igen, néha vannak fura öltözékek, de nem mindenki születik hozzáértőnek, a tapasztalatokból tanulunk. Én pl. nem bántam meg a drága sisakot, bár elég olcsón vettem ahhoz képest, kifutó modellként.
Viszont az olcsó csizmával jól befürödtem.
Azért hidd el, nem mindegy egy "dózisra" mennyit kap a bőr, és mennyit az aláöltöző. Te is jobban izzadnál, ha a bőr rádtapadna, és nem az aláöltöző lenne közte.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80809 üzenetére
Nekem ettől gurul el a gyógyszerem: "Hiába csupán 60 newtonméter a legnagyobb forgatónyomaték, ez az erőforrás mégis képes arra, hogy ötvenes tempóról utassal és emelkedőnek felfelé hatodikban kigyorsítsa a motort a kanyarokból."
Ha képes is rá, ilyennel gyilkolni szerencsétlen blokkot.... Ez nem rövidáttételes forgós sor4.
Lehet velem van a baj, de én ilyenkor szoktam váltani a hármast. -
HSM
félisten
válasz
dugynok #80800 üzenetére
Nem igazán. Van a sisakom tetején egy szellőző, remekül átszellőzteti nyáron a fejem. Egyedül az arcpárna körül tud kicsit rámmelegedni. Mókás dolog amúgy, mert hiába kis vékony nyúlós anyag, remekül felveszi a nedvességet és a "szagot" is. Sosem volt még mosva a bukóm belseje és totál tiszta, szagtalan. Ellenben a maszkra igencsak ráfér mindig a heti a mosás.
(#80802) V.Stryker: No, meg egy hét után a maszk sem olyan állagra, mint mikor tiszta, nekem nem kicsit rontaná a komfortérzetem, ha nem mindig a jóillatú tiszta anyaghoz préselném az arcom, hanem a hétről hétre retkesebb és büdösebb bukó-béléshez....
(#80804) ath: Nem tudom, most is azt a fajtát árulják-e, amit vettem vagy 6-7 éve ott, de nekem teljesen jól teszi a dolgát egy kép alapján ilyen: [link]. "Polo" márkajelzés volt belevarrva, meg mellette valami motor-forma. Azóta is rendszeresen használom, még a robogómhoz vettem anno.
Ezen semmi extra nincs, a varrás sem extrém vékony, de kényelmes, szeretem, nem nyúlt ki egy év után, mint a másik fajta, amivel váltva használtam.Ez nyári, a nyakat nem igazán védi.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #80796 üzenetére
Teljesen jó nyáron is a maszk, csak vékony nyári kell, nem a vastag meleg téli. És tök szépen megóvja a sisakot is a bebüdösödéstől.
Mosni is nem kicsit egyszerűbb, mint a szivacsokat a sisakból.
(#80797) BoB: Elég gáz mosni a bélést, meg szárítgatni. No, meg azt hogy mosom ki hetente, mint a maszkot szoktam? Sehogy...
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80769 üzenetére
Igen, csak az nem mindegy, milyen érzés lesz benne lenni, valamint mennyibe fog kerülni a tisztítás pár alkalom után...
-
HSM
félisten
válasz
Kolondrum #80728 üzenetére
Arra emlékszem, hogy írtad. Csak azon csodálkoztam, hogy nem tudja a műszerfal kirakni a kettőt együtt.
Nekem ez valahogy nagyon alap, hogy vízhőfok óra és legalább egy km számláló legyen az fordulat/sebesség mérő mellett egyidőben....(#80729) zgospel: Ez is igaz.
Viszont nem hiszem, hogy ezt ennyire utólag stabilizálni lehetne csak szoftverből.
Akkor össze-vissza úszna a kép nem kicsit durván...
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #80716 üzenetére
A gimbal stabilizál is, nemcsak vízszintez. Szerintem az csinálja a trükköt. Kétségelen, hogy picit még tenne hozzá a 60hz, de nekem az már tényleg max 10% lenne plusz élményben.
A frissítés/képminőség tekintetében én arra próbáltam utalni, hogy sokszor a kamerák technikai hiányosságainak tudható be, hogy kicsi a difi képminőségben a 720P és 1080P között. Egy ronda homályos részletszegény forrásra kár pazarolni a 1080P-t...
Persze, lehet velem van a baj, hogy YT-on is inkább 1440P/4K-ban nézem az anyagokat, ami elérhető úgy, az 1080P monitoromon, hogy kevesebb legyen a tömörítési hiba...
(#80725) Kolondrum: Ne már, ER6-on vagy óra vagy km számláló?
-
HSM
félisten
válasz
V.Stryker #80685 üzenetére
Vagy 1080P-ben csinál olyan csapnivaló rosszat, hogy nem látod, miért lenne jobb...
A legtöbb "akciókamera" bár rá van írva, hogy 1080P, de amit produkál az eléggé, khm, hagy maga mögött "némi" kívánnivalót...
Egy jó 1080P videó ha nem is 100%-al, de nem is 15%-al jobb egy 720P-snél. -
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #80665 üzenetére
Szerintem a körítés minősége sokkal fontosabb. Lencse, szenzor, szoftver, stabilizátor. 60fps-el is lehet maszatot gyártani kimenetnek, és 30FPS-el is tűéles szuper videót.
Én pl. inkább rögzítenék egy minőségi stabilizált 1080p30-at, mint egy akármilyen jó 720p60-at. A DSLR fényképezőm is tudja mindkettőt, és nem igazán voltam elégedett a 720p60 videókkal a 1080p30-akhoz képest. Egyszerűen kevés részlet fér bele abba a felbontásba, hiába adja jobban vissza a mozgást. -
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80577 üzenetére
+1.
(És amit nem írtál, de szvsz gondoltál, pályán.)
Ha már mindenképpen ki akarja maxolni.... -
HSM
félisten
válasz
Geresics #80572 üzenetére
Olvasás megy?
"Perpillanat pedig meg akarok tanulni motorozni és pályázni, később esetleg versenyezni."Oké, téged nem érdekel, ha esetleg kitöri a nyakát, neked csak egy jó alkalom volt ismét személyeskedni és belémkötni, én viszont nem sajnáltam leírni neki pár gondolatot, hogy talán túl gyorsan akar túl sokat.
Köszönönjük az "építő" hozzászólást. Legalább eggyel több ingyenreklám hely a vlogodnak.
-
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80565 üzenetére
Hát jó, elfogadom, hogy máshogy gondolod.
Nekem viszont bevált ez a no-pain módszer, az ember ha motorozik, előbb utóbb úgyis fejlődik, és ahogy egyre magabiztosabb, "jobban érzi a gépet", úgy egyre jobban tudja kergetni is. Nekem nem kellett ezt erőltetni, jött magától. Viszont így is volt pár elkottázásom a 4 év alatt,ami picit necces volt, szerintem ennél sokkal több lett volna, ha még hajtom is a dolgokat, tudatosan feszegetve a határaim... Nyilván, ha tudatosan pályázni szeretne, lehet gyorsítani a folyamaton, de nekem kicsit túlzásnak és erőltetettnek tűnt a fórumtárs hozáállása. Motoron pedig nem biztos, hogy kifizetődő túltolni a dolgokat, mert a türelmetlenség könnyen törött csontokhoz vezethet, ami nem annyira jó móka... Mondom ezt úgy, hogy nem tört még semmim szerencsére, viszont párszor sikeresen ledaráltam a bőröm, mikor bicajjal nagyobbakat zakóztam, az is épp elég volt... -
HSM
félisten
válasz
Topiccsendőr #80562 üzenetére
"Pályázni, motorozoni meg lehet tanulni úgy is, ha nem egyből a határaidat feszegeted, ez egy több éves folyamat"
Ezt írtam, egy lényeges kötőszót kiemeltem.Első motorján első útjai, szerintem ez még nagyon korai, hogy a határait feszegesse. Ennek az időnek még a barátkozással, ismerkedéssel, óvatos gyakorlással kéne telnie az én véleményem szerint.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #80538 üzenetére
Nézd, én maximálisan tisztelem, ha Te ilyen ember vagy.
Viszont én továbbra is azt mondom, ne az izzadásról, küzdelemről szóljon a motorozás, mert akkor pont a lényegéről fogsz lemaradni. Pont az nem lesz benne, amiről a leginkább szól ez az egész, az élvezet, lazítás, szabadság. Ha alapból nem ilyen vagy, ez egy remek alkalom, hogy szélesítsd a határaidat. Ne hagyd, hogy a maximalizmusod elrontsa ezt, arra számtalan más terület van az életben, ahol sokkal inkább előnyödre lehet.
Pályázni, motorozoni meg lehet tanulni úgy is, ha nem egyből a határaidat feszegeted, ez egy több éves folyamat, amit lehet nagyban segíteni tudatossággal, és szorgalommal, valamint rengeteg alázattal de erővel eröltetni nem.
Sok idő kell, mire az ember ráérez a dolgokra, és reflex szintűvé válnak azok az apró dolgok, amitől aztán jó motoros lehetsz.
(#80542) Moleman: "pl a bal mutatóujjam mindig a kuplung/hátsó fék fölött van, nem tudom megmagyarázni miért"
Nagyon rossz megszokás, ennyi az egész. Érdemes lehet róla leszokni, mert ha egyből ott az ujjad, vész esetben azonnal reflexből kikuplungolsz, ami nagyon nem jó.(#80551) zeon.hu: Ez a leírás nálam inkább a betörőre passzol, nem az asszonyra...
(#80552) CyberPunk666: Erősen úgy fest.
-
HSM
félisten
válasz
CyberPunk666 #80531 üzenetére
Hova és miért sietsz?
Szvsz csak használd és élvezd a szép új mocid, aztán szépen kialakul az a technika is, ha használod a tanultakat... -
HSM
félisten
válasz
Bogyó bá' #80488 üzenetére
Nem olyan vészes az. Szűk 5 perc alatt megvagyok már vele, és ha jó a spray, akkor 4-500km-re jó is vagyok.
Láncolajozóhoz már megvannak a főbb cuccok (kontroller, pumpa), de nem volt időm még befejezni. Nem sürgős.Most nézem mit írtam, üres+kuplung, dehogy egyes+kuplung, akkor nem gurul tovább, ha elengedem a kuplungot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest