- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen házat vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- OLED TV topic
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Na most már úgy fog tűnni mintha engem ez érdekelne, pedig nem igazán [link]
"designed to offer the advantage of 80% more front-end grip but without losing any of the leaning and cornering dynamics of a motorcycle."
[link] itt is értetlenkednek az állított 80%-on, de a Yamaha mondja. 60 kilóval nehezebb mint a sima 09-es, és ez a súly kb mind elöl van, pöcsöm tudja mennyit számít ez, meg hogy 15ösek a kerekek, stb.
Nem tudom hogy jön ki, ha tudnám akkor én dolgoznék náluk Ha érdekelne akkor tovább gugliznék vagy írnék a Yamaha PR osztályának.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Novics
senior tag
-
julius75
aktív tag
Valószínűleg itt mindenki tapasztaltabb nálam, de ehhez a kuplungos dologhoz annyit hozzátennék, hogy a napokban volt egy erősebb megállásom (vész még nem volt, de ritkán kell szerencsére ekkorát satuzni).
Kuplungot húztam, tehát mikor megálltam járt a motor. Viszont ahogyan szó volt róla, szerettem volna mielőbb egy kicsit odébb gurulni, hát nem volt egyszerű.....ugyanis a váltó 5.-ben maradt.... Na most ebben a szituban az hogy jár a motor vagy lefulladt mert nem húztam a kuplungot már majdnem mindegy. -
Khaosz55
addikt
válasz dellfanboy #103458 üzenetére
Satuféknél nagyobb félkérőt fejtesz ki a hátsó fékkel a hátsó gumira mint maga a motorfék. Ezért sem értem a motorféket. Mert ha lassan fékezel rendben segít a motorfék, de amikor megtaposod...
-
veze
őstag
válasz julius75 #103464 üzenetére
nálam is mindenki tapasztaltabb, de nekem rossz beidegződés hogy a kuplungot mindig behuzom, vagy gázt huzok vagy kuplung behuzva.. guruláskor is. Anno mz-n szoktam ezt meg mert gázelvételnél rosszul viselte ha nem volt szabadonfutás. Aztán így maradt. Mivel jobb láb nyomja a fék ,a kuplung meg behuzva, automatice rugdosom levelé a váltót ballal, már oda se figyelek erre csinálja magától a bal. ( persze, ha tul gyorsan kell megállni, nem érek le a váltó aljára de kettő három akkor is visszamegy akár hogy fékezek.aztán onnan már lehet csusztatni ha nincs idő tovább válltani) a kerékblokkolás meg nem érdekel , mert a lámákat segítő abs ott figyel. motorfék híján a betétek biztos jobban fogynak, de hát úgyis fogyóeszköz..
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz Geresics #103468 üzenetére
a kereket fékezi a fék, vagy fékezi a motorfék a gumi és az aszfalt közötti surlódó erő forgásra kényszeríti a kereket , amit a kompresszió fékez ( váltó áttételen keresztül, nyilván minél alacsonyabb fokozatban van a váltó annál nagyobb (surlódó)erő szükséges a dugattyúk forgatásához, ergó annál jobban fékez(ne) a motorfék. Aztán van az az alacsony fokozat ami már alkalmatlan lehet motorfékre mert eleve inkább megcsuszna a kerék)
Ráfutok nyálkás vizes úttestre, falevelekre, vízátfolyásra stb Az aszfalt és a gumi között egy pillanat alatt átrendeződik a tapadás, a kerék akár úgy is dönthet hogy nem gördül tovább inkább megcsúszik, mert lecsökkent a súrlódó erő immár nem biztosít akkora tapadást az úttal, ami a blokk megforgatásához (motorfékhez) szükséges lehet.
Hogyan nyilvánul ebben meg az, hogy segít nem blokkolni a kereket, ha nincs abs? csak az segít ha a kuplungot gyorsan behuzza megszakítva a hajtásláncot ezzel.
Az abs itt azonnal beavatkozik , ha nincs motorfék hatása alatt a kerék akkor engedi gördülni, ha igen és az továbbra is fogja, akkor semmit nem ér, mert hiába gátolná a blokkolást ha a motorfék megfogja.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A motor forgásban tartja valamennyire a kereket. Nem a motorfék a lényeg, hanem hogy a fékerő ellenében kényszeríti forgásra a kereket. Igen, motorfék üzemből is, amíg le nem fullad.
Amúgy motorfék üzemben se kell attól tartani, h a falevélen fog blokkolni, mivel a főtengelynek is van egy tehetetlensége és elvileg alapjárat alá nem eshet be. Csúszhat, de blokkolni nem fog.Túl nagy motorféket véletlenül senki nem kapcsol, ez csak egy ilyen "mi lenne ha" elmélkedés. Ki az a hülye, aki tempónál levágja egyesbe és kib@szkodja a kuplungot? Kb senki. Rev match-nél is fokozatonként pakolod vissza.
Amúgy túl van spilázva ez a behúzott kuplunggal vészfékezés. Van aki így tanulta, van aki úgy. Nincs kőbe vésve. Szerintem pl fölösleges erre figyelni, én behúzom és megoldom fékkel.
1. Mi van akkor, ha megcsúszik a hátsó? Viszonylag veszélytelen.
2. Vészfékezésnél száraz úton a fékerő 100%-a elől van.* A hátsó kerék mit csinál, az senkit nem érdekel mert súly az nincs rajta. A vészfékezés technikáját nekem úgy oktatták, h hátsóra taposok és egy pillanattal később az elsőbe markolok, miközben elengedem a hátsót. Ekkor a hátsó fék segít összenyomni a telót, így az első kerék kevésbé hajlamos blokkolni mikor berántod az elsőt. De ahogy felépül elől a fékerő, úgy tolódik előre a súly a hátsó kerékről és az szükségszerűen blokkolni fog, ha még mindig taposod. Szóval összegezve: hátsóval indítasz és felengeded, ahogy adagolod neki az elsőt egy pillanatnyi késéssel.*Csúszós úton, na ott lehet kapaszkodni nehogy túltold a féket.
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
nekem tuti nem , mert behuzni kuplung mindig :-)
de ha nem huzná be akkor is mit forgat az azon ha takonyra fut, nincs szinkronban, ha tapad akkor kényszeriti a kerék a blokkot ugy forogni ahogy ő, ha nem akkor akkor a könnyeb utat választja és megcsuszik
Teasüti: szerintem is tul van. Én azt szoktam meg, hogy behuzom és köszöni szépen jól van ugy , erről már nem is szokok le ha nagyon meg kell állni akkor nagyon rámarkolok. . majd eldurran a fékcső ha akar, de nem fog.:-)[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Elektromos Sport Kymco!? Kell nekünk ez a jövő?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Szerintetek hol lehet kipróbálni Pest közelében Ducati Multistrada-t? -
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #103475 üzenetére
Azt hittem kipufogó hangot fog utánozni, ami gagyi. De ez így nekem tetszik. Tényleg egyedi.
Az árát megnézném.Meg kíváncsi lennék milyen váltót raknak bele, amit nem darál le a nyomatékos motor és kibírja a user félreváltásait és elbaszott rev match-eit úgy a motor élettartama alatt. Oké, gyorsváltó, de kuplungkar is van rajta, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Polemius
senior tag
Most, hogy elvileg jelezni kell az üzemanyagok bio-összetevő arányát, látott valaki 0%-os etanol tartalmú benzint valamelyik kúthálózatnál?
-
Geresics
addikt
Az OMV kutak híresek arról, hogy ők nem a MOL-tól veszik a benzint, ezért jobbak az üzemanyagjaik, mint a többi kúton. Sajnos azonban ez csak félig igaz, ugyanis nem minden OMV kút hozza az anyacégtől a naftát, van, aki bizony a MOL-tól vásárol, és adalékolja. Azt sajnos nem tudom, hogy melyikre igaz, melyikre nem, és azt sem, hogy hogy lehetne biztosan megtudni egy-egy kútról a valóságot...
Pletykák szerint akik közelebb vannak a határhoz, de ez bármilyen logikusan is hangzik, tessék pletykaként kezelni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #103489 üzenetére
Csepelen van az OMV-nek a telepe, odáig hajóval jön az anyag, és ha minden igaz a csepeli telepen adalékolják. Nekem egyszer egy OMV kutas azt mondta hogy az alap üzemanyag MOL-os a MaxxMotionök pedig az osztrák üzemanyagot tartalmazzák (amit Csepelen adalékolnak be).
De ahogy nézem mindannyiunknak mást mondtak
Kéne írni nekik egy levelet, hátha válaszolnak és megtudjuk hogy mi a hivatalos verzió.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #103493 üzenetére
Valószínűleg amúgy igazad van, az oldalukon ezt találtam. Ebből az derül ki hogy Budapesten tuti saját OMV cuccot kapni, de az nem hogy csak a prémiumra vonatkozik-e
Találtam még egy 2001-es hírt:
"Az OMV Hungária jelenleg is hoz be üzemanyagot Magyarországra, de bizonyos régiókban a cég - hasonlóan a többi hazai forgalmazóhoz - a Mol Rt.-től veszi át a benzint és a gázolajat."
Nem nagyon lettünk előrébbhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
kcsa
veterán
Auchan 98-ast tankoltam régebben, abban a mérési adatok szerint nem jellemző etanol. (lásd pl. itt)
Persze a prémiummal biztos jobban megy minden
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-Mike-
addikt
Ezt védd ki safetyhungary vol.2 [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest