- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Ma voltam erdőben kirándulni, amikor leraktam a kocsit, már egy hülyegyerek telefonozott valami 2 ütemű nagy krosszgépen, fél óra múlva azt hallom, hogy a cimboráival mennek nyitott dobbal természetvédelmi területen. A séta alatt végig a 2 ütem üvöltését kellett hallgatnom.
Vártam, hogy megjelenjenek, tuti kibasztam volna eléjük egy tuskót, hogy megnézzem hogy szállnak le a motorról.
A füvet több helyen kikaparták, az út televolt fűcsomókkal, meg sárdarabokkal, ahogy pörgették neki.
Ha elbasszák a kutyám, akkor ott senki nem találta volna meg őket.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#81556480
törölt tag
válasz runner 125 #103898 üzenetére
Elég beteg Nekem egy jóbarátomnak ER6n blokk van benne. Az is elég ütős.
Őszintén mondom tisztában vagyok a bajaival, de annyira tetszik hogy lehet elcsábulok.
Alap állapot szerint 660 vagy 625 SC, SMC, KTM-et keresek ( volt már nekem 620 SC) de ez a súly / lóerő arány miatt tetszik. Mármint az aprilia (meg az a dizájn te jó éég ) . Ez lett volna amúgy a kérdésem is, ha találok itt tulajt, hogy hol a bánatba tudom megnézni a motor hivatalos teljesítményét?? googleben nem találtam csak eltérő eredményeket. Érdekelne hány LE, és NM a gyári értéke az 550-nek.
Egyébként meg amiket néztem már mind orvosolták a gyári bajait, szóval nem félek tőle, nameg tudom ha van pénz majomra , legyen pénz banánra is, azaz van banán ha kell.
(#103901) vendingo és most jöttél egy motoros topicba panaszkodni
[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
senior tag
válasz #81556480 #103902 üzenetére
par eve nekem is a listamon volt, aszem vmi amcsi forumba is be-regeltem ott, ilyen90 loerot eleg hamar kihoztak belole, de a top asszem ilyen 100+ korul volt
de az eu-ban aszem 72 volt papiron a szeria
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
runner 125
nagyúr
válasz #81556480 #103902 üzenetére
Megértelek, mert tényleg szép. De hidd el, hiába van rendberakva, úgyis széthullik az egész.. ennél biztosabb forgatókönyv nincs egy használtmotornál, mint ennél a típusnál. Maga a gyár is belátta h zsákutca, gyorsan abba is hagyták a gyártását.
Ez nem elég hivatalos adat?
70 LE, 65,9 Nm, ami életszerű lehet. Már amikor jó.Nem tudom milyen célra keresel motort, hasonló kategóriára vadásztam én is, csak enduro vonalon. Nekem fontos volt, h ne legyen üzemórás, cserébe megbízható, relatív minél könnyebb tömegű és legyen rendszáma + önindítója. Az egész internetet átbújtam vagy 1 éven át, szóba jött a 660 nálam is, de nincs rajta önindító, terepen én pedig tuti nem fogom rugdalni. A 690-es KTM meg már egyszerűen nem tetszett az alacsonyabb futóművével, így maradt az igazi örök aduász, a DRZ400S. Rövid áttétellel terepre kezdő endurosként nekem tökéletes, meg persze a fenti kritkériumokkal nincs más a piacon, ez a durva.
3000-enként kap olajat, szűrőt, minden terep után légszűrőmosás és remélhetőleg a blokk meghálálja."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#81556480
törölt tag
válasz runner 125 #103905 üzenetére
(#103905) runner 125 hogy hogy széthullik? Önindító meg ECU bajai voltak ahogy én tudom. Amiket nézek, mindegyiknél írják hogy ezek már orvosolva vannak. Amúgy mire kell? Nem tudom definiálni. Volt 125-ös supermotom kb 10 éve, azzal néha pályáztam meg kis bolondozás, kb 100km körben max. Utána volt LC4 620-am, az kicsit beteg volt ezért ismerem az utolsó csavarig ( egy időbe fejből ment a blokk csavarjainak összes nyomatéka) . Abból ha kifognék egy 625-öt vagy 660-at, nekem az isten kb. Berúgni be tudom, nem okoz gondot. A 620 is csak önindítós volt. DRZ nekem egy undorító motor ( bocsi mindenkitől akinek van) nagyon kommersz, jellemtelen. Ez az aprilia is tiltólistán volt eddig a bajai miatt, de most anyagilag az van ha kicsit nagyobb a gebasz, azt is tudom orvosolni , ha a mókafaktor olyan magas, hogy megérje. Nameg az a megjelenés, az nem mindennapi.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz #81556480 #103906 üzenetére
A 2006-os és 2007-es modelleknél a tömítőpaszta (a narancssárga színű, később már mást használtak) nem volt nyerő választás, emiatt főleg az 550-eseknél hajlamos volt az olaj és a hűtővíz összefolyni. A 2008-asoknál a henger perselyezése nem mindig volt síkban a hengerfejjel, ami ismét tömítetlenségi gondokat eredményezett. Úgy általában az 550-esek problémája, hogy a blokk eredetileg 450 köbcentire lett méretezve, és a 4 mm-rel nagyobb átmérőjű dugattyúkkal már nem volt tökéletes a konstrukció - nem tudom mennyire igaz, de azt olvastam, hogy a hengerfej tömítése nagyon közel került a víztérhez, a tömítő felület elég vékony lett.
Érdemes rendszeresen cserélni a hűtőfolyadékot, mert különben elkezdi megmarni az alumíniumöntvényt, sajnos ezt eléggé elhanyagolják, pedig mint már említettem, ez valójában egy versenymotor, annak minden örömével és bajával.A szelepemelő tőkék felületkezelése sem lett a legjobb, a felső króm réteg sérülhet, ezt cserélték aztán, az újak már fekete színűek. Ezeket egyébként érdemes időben cserélni (30 üzemóra, bár ez versenyszerű használatnál érvényes), különben elkoptatja a vezérműtengelyeket, illetve az automata dekompresszort - azok pedig drága dolgok.
Aztán ott vannak olyan apróságok, amik gyártási szórásnak is betudhatók, például olvastam gyárilag rossz oldalával beépített szimeringről a generátorfedélnél. De érdemes odafigyelni a szeleptányérokra, voltak gyári hibás darabok.
A blokk a siklócsapágyazás miatt érzékeny az olaj minőségére, mennyiségére és nyomására, ráadásul külön van a motor- és a váltó olaj, ha valaki ezt nem tudja, abból könnyen baj lesz. Olajcserénél érdemes ellenőrizni az FCV szelepet, ami az olajnyomásért felelős, ez a motor alján található - ha valami gyanús rajta, karcos, tényleg bármi, akkor csere. A gyártó egyébként 10W60-at ír elő olajból, a váltóba pedig 75W90-et, később viszont azt is 10W60-ra módosították, de a jó minőségű 15W50 és 15W60 is megfelelő lehet, ha rendeltetésszerűen (értsd: pályázásra) használják a motort.
Az önindító és a szabadonfutó probléma is elég gyakori, sajnos az önindító alulméretezett. Kerülni kell a hosszas indítózást, mert könnyen túlmelegedhet, leéghet az egység. Még egy apró trükk: üresben kell indítani, mert akkor nem fogja vissza a kuplung ellenállása az önindítót.
Ezen felül érdemes ellenőrizni a lendkereket a szabadonfutóval összekötő csavarokat, mert hajlamosak kilazulni, letörni, és ledarálni a generátor tekercseit. Ha ez mégis bekövetkezett, mindenképpen tisztítani kell az olajszivattyú előszűrőjét, ezzel további súlyos bajokat megelőzve.
Ha termelődik rendesen a banán, akkor sétálj be pl. a KTM-be és hozz ki egy új EXC500-at. Ha ennyire fontos ezen kategóriánál a forma számodra, szerintem simán megütik a szintetet a mai KTM-ek.
Hja, a DRZ erősen funkcionális tárgy, eszköz. A célja, h olcsón, megbízhatóan vigyen el A-B-be akár az aszfaltról lehajtva is.
Nyilvánvaló, h nem egy szépségdíjas teremtés, de szvsz egy enduronál a forma nem olyan mértékben releváns, mint a technikai oldal. Nyilván, nézi az ember, de a tkömnek se kéne olyan motor, ami qrva szép, de gyakorlatilag használni nem lehet.
Illetve figyelembe kell venni az új árát, ami nyilván valamelyest tükrözi a fejlesztési költségeket...
Ahhoz mérten, h válság környékén 1,3M-ért meg lehetett vásárolni újonnan, az idő múlása igazolta, h ennek ellenére kimegy a világból.
Sőt, Ausztriáliában, és az USA-ban most is árulják újonnan, változatlan formában, 2001 óta."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#81556480
törölt tag
válasz runner 125 #103907 üzenetére
Nem azt mondom hogy termelődik a banán, de ha kell, és megéri, egy generálra van keret. Amugy ennek az írásnak a nagy részét ismertem még a régi időkből, mivel én a sportmotor.hu fórumról jöttem, ott valami 3x jómunkásember rangom lenne ( ha lenne rangredszer). Új ktm semmi képen nem kéne, mert nem tetszik,meg azért biztos drága lehet. Akkor már egy régebbi EXC 525 vagy hasonló, de nagyon kicsinek találom, az a bajom vele. Itt van ez a 660SMC például. Nagyon jó kis motor volt mondjuk 2-3 tulajjal ezelőtt, de azóta szétütötték. Jelenleg meg nincs is más LC4 ami ne 640 lenne ( az nem kell ). Túlságosan holt szezon van. Nem is fogom erőltetni a dolgot, ha csak kb 3 motor közül lehet választani, jobb eséllyel cseszem el a vásárlást..
-
etnies
senior tag
válasz #81556480 #103908 üzenetére
"sportmotor.hu"
Arról a helyről mindig az jut eszembe, hogy meg akartak lincselni, mert leírtam egy faszról, hogy fasz.
Volt egy videó a neten, ahol valamilyen ('tán Honda) SS600-as motort üldöztek a magyar motorosrendőrök, végül úgy kapták el, hogy mellé értek és menet közben megnyomták a motorleállító gombot. Kb 150-es tempónál...
Aztán kiderült, hogy a jóember nem egyedül menekült (néha 180 km/h körül), hanem utassal.
Bekommenteltem, hogy jó nagy farok a pilóta, az egy dolog hogy ő nem akar élni, de a barátnőjét miért akarja megölni.Kinyomozták az iwiw-en, hogy hol lakom és megfenyegettek, hogy jönnek és lesz irgum-burgum.
Mondjuk azóta is várom őket, de nem az a lényeg, hanem az, hogy kinyomozták a címem BMKomoly arcok tolják arra felé.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #103909 üzenetére
A sportmotor.hu foruma a hazai motoros társadalom kreténjeinek gyűjtőhelye.
Ez nem kérdés, az ottani aktív userek 99%-a 2 bites.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz runner 125 #103912 üzenetére
Sok lesz az nekik, ott már 2^2 variáció lehetséges.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Mentolka
senior tag
Most olvastam a totalbike.hu cikkét, a tesztelők idei kedvenceiről.
Fú, most nekem van max.10éveskisfiú lelkületem, vagy tényleg minden tesztelő vén trotty lett, aki csak a szomszéd bótig megy a motorral?
Vagy csak nem értem az ideológiát. -
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #103916 üzenetére
Teljesen megértem, mire gondolt a kolléga... Lassan már közelítek az 50-hez és egy nyugis pasas vagyok, de nálam ezek együttvéve nem érnek fel egy MT-01-gyel. Olyan ez, mint amikor a "Melyik autó tetszik a legjobban?" kérdésre a Toyota Corolla lenne a válasz.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Mentolka #103915 üzenetére
Vitpilen nyugger motor?
Vagy a Z900RS?
Monk érdekes téma, én se hittem míg nem volt egyszer alattam de nagyon poén az a motor, nincs rá jobb szó mint a poén.
Econ: ízlések p... márkán belül én tuti a 10SP-t választanám. Egyéb esetben meg egy Tuonot, ha játszos motor kell. Ők is csak emberek sajátos nézetekkel elvárásokkal.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
dellfanboy
senior tag
válasz #31733248 #103917 üzenetére
mt-01? nah az engem annyira nem hoz lazba... nehez, 90lo, v2... akkor mar inkabb az elod a vmax, az legalabb v4-es kardanos, es par loval gyengebb...igazan szar futomuvel, hogy a halalfelem is meglegyen
azok a trombita kipufoguk az mt-01-en meg csak siman bovlik... szelvedelem nem (lehet)sok, biztos nem indulnek el vele turazni. meg ugy kb. sehovade jah izlesek es pofonok
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
vendingo
veterán
Ma rászántam magam, és elővettem a motort.
Mentem 50 km-t, gondoltam megállok pössenteni, meg felmelegíteni a kezeimet.
Miután végeztem indítanám, önindító fordult egyet, majd az indító relé vagy mi csak kerregett. Havert hívtam, rábikáztunk, motor így se indul.
Betolt, simán indult, mentem volna vele tovább, egyik henger kihagyott, végül mind a 2 megállt. Világítás éppen csak pislákol. Második betolás, 20 métert mentem, indexeltem, motor abban a pillanatban megállt.
3. betolás után levettem a világítást, úgy majdnem minden tökéletes volt, elvánszorogtam a közeli településre a sötétben lámpa nélkül, leraktam havernál. Holnap veszek bele egy akkut, hátha ez a baja. 1 hónapja töltöttem az akkut, akkor minden okésnak tűnt.Tököm kivan, hideg is volt, meg rám is sötétedett. A semmi közepén rohadtam le a pusztában, úgy hogy a 2 legközelebbi település cigánytanya, egy percre nem mertem volna magára hagyni a gépet.
Még jó, hogy haver a közelbe lakott és tudott segíteni.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #103920 üzenetére
Ha elfossa magát az akksi azért a generátornak szerintem el kéne látnia feszkóval a fogyasztókat.. mielőtt új akksit veszel, mérj rá h van-e egyáltalán töltés, mert nekem gyanús.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #103921 üzenetére
Akku zárlatnál elég hasonló dolgokat produkál a gép.
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #103920 üzenetére
Fotel-okoskodás: nézd meg, hogy van-e töltés, mert nagyon úgy tűnik, hogy annyi áram sincs a gépben, hogy szikrázzon a gyertya. Ha töltés van, akkor meg kell nézni, hogy nem fenékzárlatos-e az akku (legegyszerűbb kipróbálni egy másik akkuval), mert az is csinálhat ilyet. Ha minden jó, akkor érdemes tovább menni az elektromos részen. Típushibákat nyilván Te ismered, vagy legalábbis jobban ismered a típus-fórumokat, ahol tudnak erről mesélni. Én gyertyát ellenőriznék még, mert azon túl már minden szerszámot igényel...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#31733248
törölt tag
válasz dellfanboy #103919 üzenetére
Bocs, az MT-10-re gondoltam természetesen, abból is leginkább az SP-re. Nem csodálom, hogy nem értetted.
-
vendingo
veterán
Hazaértem, márt jött is az üzi, hogy van kölcsönbe csere akku.
Ezzel megpróbálom holnap, ha így is fos, akkor hazajövök világítás nélkül, aztán megy szervizbe, úgy is lejár lassan a műszaki is.Geresics: Ez nem tartozik a típushibák közé. Ezzel az akkuval vettem tavaly a motort, idén mindenképpen cseréltem volna már, remélem csak ennyi lesz a gond, ha az indítórelé, akkor meg 3-4 ezer +posta.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#81556480
törölt tag
válasz runner 125 #103912 üzenetére
De ez nem volt mindig így, én ott 12 éve tag vagyok. Régen egész más volt. Jó kis kezdeményezések indultak onnan. Pl a hazai supermoto party-k mind ott szerveződtek.
-
zgospel
őstag
válasz #31733248 #103924 üzenetére
Szerintem ez a lista azért lett ilyen "sovány" mert idén ezeket kapták meg tesztelésre. Például az MT-10 SP tavaly volt náluk ha jól emlékszem. Meg amúgysem megy mindegyikük az összes motorral amit kapnak.
Valószínűleg ha adtak volna alájuk egy Panigale V4-et akkor biztosan a listára került volna. De Ducati teszt elég ritkán szokott lenni amúgyis.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vendingo
veterán
Amit kaptam csere akkut, méretileg nem stimmelt, illetve le is volt merülve.
Saját akkum kicsit megráztam, megdöntögettem, aztán első pöccre indult a moci. Világítás és egyéb elektronikák éppen csak pislákoltak, így világítás nélkül, karjelzésekkel hazajöttem.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
emre
veterán
válasz runner 125 #103912 üzenetére
Ez meg egyszerűen harmatgyenge. De hát semmi és senki sem tökéletes.
(#103909) etnies
Hát ja, ott meg kellett tudni védeni az igazad, meg ha olyanba szólsz bele amihez semmi közöd máshol is leverik az arcodat. Sajnos az itteni kétbites megmondóembereknek meg nem lehet megmondani hogy fasz, mert jön a moderáció.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
vlevi
nagyúr
válasz vendingo #103930 üzenetére
"Világítás és egyéb elektronikák éppen csak pislákoltak,"
Ha járó motornál, fordulaton, éppen csak pislákolnak a fények, az szerintem, (mint műszaki analfabéla) generátor, vagy fesszabályzó problémára utal.
Nekem már volt úgy az akksim, hogy szegény szerencsétlen csak 1-et bírt fordítani a főtengelyen, utána még a műszerfalon lévő óra is lenullázódott, de a motor beindult, tizen-huszon km alatt pedig töltődött annyit az akksi, hogy utána aznap már nem volt indítási probléma. Pedig nekem 2db folyamatosan égő tompított fényszóró van elöl (ami, ráadásul, indításkor sem kapcsol le).[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz vlevi #103933 üzenetére
Veszek bele egy új akkut, kipróbálom majd azzal, átnézem a vezetékeket, biztosítékokat. Ha nem jövök rá mi a gond, akkor márciusban úgy is megy tavaszi felkészítésre, meg műszaki vizsgára. Majd a szerelő kideríti mi lehet a gond.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
veze
őstag
a Shoxban jan 12 ig naponta vannak más más dolgok leárazva..Minden termék csak egy napra. nekem küldenek emailt róla
tegnap vettem is két Sixgear textil dzsekit [link]( egy nöit is, mert kellett utasnak is) 52 helyett 29k Lehet hogy az eredeti ár túlárazott a shoxban, de ennyiért már jó ahhoz képest amilyen a valóságban
holnapra, szombaton pl ez is meg van meghirdetve [link] 54900 ért
de vannak táskák dobozok kesztyük is[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz vlevi #103933 üzenetére
Öcsém pont úgy járt cellazárlattal. Az addig hibátlanul működő motort leállította, lőtt pár fotót, és indítás helyett nem indult, betolva henger kihagyott, óra összevisszaságokat mutatott, alig tudott hazamenni vele, pedig csak 1-2km-t kellett menni. Új akkuval tökéletes lett. De amúgy igen, generátor, fesszabályzó, vagy akár kábelezés is simán lehet ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Ismerős toltam már be motort a suli előtt. Reggel még tökéletes volt, délután meg az akku relé se akart megnyekkenni, teljesen néma volt.
Akkuboxban a srácok bemérték és ők mondták a cellát.
Elmondásuk szerint hosszabb megtett távon okozhat maradandó betegségeket generátor és feszszab fronton is.@Veze: Köszi, ezt jó tudni és érdemes figyelni, pedig nem vagyok Shox fan...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Noh, ma piszkáltam egy kicsit DR-Z-t. Megcsináltam 1-2 kötelező dolgot.
Az olajcsere ennél kicsit azért komplexebb, mint pl. a Viffer-él, ugyanis 3 leeresztőcsavarja van és az olajszűrő is csak egy rácsbetét, amit egy 3 csavarral ellátott fedél zár.
Minden videóban felhívják a figyelmet, h az olajszűrő mögött van egy gumi O gyűrű, piszkosul fontos h senki ne hagyja el, mert az zárja le a szűrőt, így tud teljes egészében átfordulni rajta a motorolaj.. hát persze ebben a gyűrűnek a hűlt helyét találtam.. Még szerencse h tudtam egyet gyorsan túrni a kacatok közül, majd szépen rá is húztam: 01
Az vígasztal egyedül h nincs sok km benne, és a fickó elviekben évente cserélte az olajat, de azért akkor is tköm..Kinti forumban olvastam, h használt DR-Z vétele után sos-ben érdemes levenni a komplett generátor deknifedelet, az öndindítóval együtt és az összes belső csavart ki kell tekerni és menetrögzítővel megkenve visszahajtani, mert iszonyú sok példánynál kirázódott már és csinált 150.000ft-os kárt.
Mondjuk ez is érdekes, mert az állórész 6 csavarjából 2-n volt csavarrögzítő nyom, a többin nem. Viszont szerencsére mindegyik csavar azért frankón meg volt még húzva.A lényeg h most faxa ez is.
Illetve pár napja arra lettem figyelmes, h a benzincsap fölül szivárog a benya, illetve még a karbi túlfolyóján is csöpög. Tehát egyszerre két probléma is volt a csappal. Lekaptam és szétszedtem. Közvetlenül a tankcsatlakozásnál a felső tömítőgyűrűnél a szivárgás oka az volt, h ennyi idő alatt a tankról a benzin feloldotta a festékréteget gyakorlatilag a csap teljes terjedelmében. Levakartam teljesen a maradék festékréteget a tankról, s mivel nem volt kéznél új tömítés, nagyon vékonyan sav és benzinálló tömítővel végigkentem, majd összeraktam.
A karbit meg azért engedte túlfolyni, mert ez az utolsó évjáratot már membrános "automata" csappal szerelték, az-az nincs zárt állapot, kizárólag ON (ami egyben OFF is), teljesen átfolyós és tartalék. ON álláson kell hagyni mindig, ha nincs vákum, itt zárva is marad - már ha nincs átszakadva a tömítés.
Annyi szerencsém volt, h ez a gumi tömítés, ami közvetlenül a csap alatt helyezkedik el, teljesen szimmetrikus, így át a hiányzó részt a fenti tömítővel kipótolva, átfordítottam azt a felét alulra, így elviekben problem solved.Viszont karbifelújítót mindenképpen kell rendelnem, mert az úszóháznál látok ott is szivárgást.. és néhány csavarja szét van qrva..
Sajna azért hiába jött ez is első tulajtól, pontosan olyan motor, mint a hazai használtpiac 99%-a. Gyakorlatilag egyes helyeken (pl alja) az életben nem volt lemosva.. az elmúlt évtized retke az összes olyan helyen rajta van, amihez már le kellett volna guggolni, feküdni, vagy esetleg kefével benyúlni.. meg persze az általános elhanyagoltság szintúgy észlelhető. Nem anyázok, nyilván, mert el se mentem megnézni, csak inkább az bosszant, h ez másoknak miért nem tűnik fel, vagy ha feltűnik, miért nem orvolják ezeket a filléres apróságokat.
Aztán át kell szerelnem még a kormányt, vettem egy magasabb, szélesebb Pazzaz-t, plusz 2cm magasítóval. Komplett fém fékcső, fékolaj, hűtővíz csere is tervben van. Ki kell cserélnem mindkát markolatot, mert kukák, illetve hajlítanom kell valamilyen masszív rendszámtartót hátra. Jah és a 4 LED-es index tegnap beért kínából, kíváncsi leszek meddig bírják.
Lemosni viszont nem volt még időm. Majd ha készen van ez a pár apróság, de a fehér műanyagok gyanúsak voltak.. faxi szerint azért ő szokta mosni az idomokat.. kíváncsiságból a speckó tisztítószeremmel nekiestem, bal alsó sarki terület..
Remélem idővel előbújik az az újszerű motor, amit megláttam benne a retek alatt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #103939 üzenetére
Tavasszal szívesen megtekinteném a géped, mert nekem nagyon tetszenek. Még anno gondolkodtam ilyenben is, csak nem volt a közelemben eladó példány és akkoriban zöldfülüként nem mertem bevállalni, hogy egyedül megveszek egy motort. Hozzáértő ismerősök is csak a környéken jöttek el velem.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #103939 üzenetére
Vegyél gyári (!) tömítéseket mindenhová, ne szokjál rá arra a qrva pasztára!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mm89
őstag
válasz runner 125 #103939 üzenetére
Like!
Én szívesen olvasom az ilyesmit, jöhet még a további sztori!Bogyó bá
Miért, mi baj van a pasztával? Tömít ahol kell.
Egyébként biztos vagyok benne, hogy runnernél ez csak ideiglenes megoldás lesz..ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
ath
senior tag
válasz runner 125 #103939 üzenetére
kicsit irigyellek most, hogy van időd/helyed/motorod szerelni jöhet a további beszámoló!
-
mm89
őstag
válasz szilchi #103944 üzenetére
Ha nem vastagon nyomod, vakon mint az őrült, akkor nem megy az sehova. Olajfuratoknál kell vigyázni, abba ne jusson. Ennyi. Üzemanyagnál mi lehet a gond. Max leáll mert nem kap enni. De mint a képeken látszik egyáltalán nem rakott sokat. Plusz lehet úgy is csinálni, hogy hagyod kötni és csak utána rakod össze, így olyan mintha egy szilárd tömítést raktál volna oda.
Én szeretem, elég sokat használunk bár tény hogy nem mindegy milyet. Vízszivattyút pl mindig megkenjük mert kinek van kedve újra szétszedni ha folyik. Vagy egy termosztát házat is lehet vékonyan kenni. (autó)
Persze vannak helyek ahova nem rakunk.
A lényeg hogy ismerni kell az adott kenőcsöt, akkor tudod hogy mikor szilárdul, addig mennyit dagad, és mennyi kell belőle. Ha túltolod persze hogy bemegy mindenhova és eldugul.ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #103940 üzenetére
Oké, persze, most már sokat vagyok vidéken, közel is vagy, majd egyeztetünk, sőt, tervben van h Sopron környékét is végigárjuk nyilván nem természetvédelmi területen..
Amennyire lesz kapacitásom, a télen rendbe akarom rakni.Bogyó bá'
Iszonyú gyorsan írtam a fenti postot, azt ki is hagytam, h már megrendeltem minden tömítést hozzá, viszont nem kizárt h azt is megkenem.
Csak h írjak egy ellenpéldát is, a robogóm karbi úszóháztömítésénél már jártam úgy, h gyári, új, friss tömítéssel összerakva nagyon kis mértékben, de eresztette a benzint. Persze nem azonnal tűnt fel, hanem 2-3 hónapra rá. Látszott az "olajsaras" párlat az úszóházon (2T) . Magam sem hittem el és elsőre nem is értettem. Szétszedtem, összeraktam, megint szét, megint össze és figyeltem az anyagok mozgását. Végül sajnos itt is elkélt a tömítőpaszta, ugyanis a szarolaszon műanyag úszóház van, az is csak 2 csavarral rögzítve, s egyszerűen a csavarokat meghúzva deformálta annyira az úszóházat, h már nem tömítetett 100%-osan a 2 csavar közti 1-1 oldalon..A csapnál ha mégis kinyomódott volna és leszakadna, nagy gáz nem nem történhet, ugyanis pont itt van rajta a szűrő.. sok más benzinben lévő kosszal elúszkálna a tankban, amíg újra le nem eresztem az egészet.
Emellett úgy gondolom itt is a mértéken van a hangsúly, ha nem ész nélkül, mindent összekenve nyomja teli az ember, szinte kizárt h leszakad és bekerül a rendszerbe. Több motorblokknál a blokkfelek közti tömítést kizárólag ilyennel oldják meg, ha precízen van felkenve és megfelelő anyagszerkezetű (sav, hő és benzinálló) tömítőt használ az ember, szerintem kár nem lehet belőle, viszont a tömítetlenség kockázata nem kérdés tovább, mondhatni 0 az esélye h ereszteni fog.
mm89
Kösz, igyekszem majd megosztani szerelős storykat is, bár 1-1 ilyen folyamat abszolút nem igényel nagy technikai tudást.. egy kis utánaolvasással, elszántsággal, koncentrációval bárki meg tudja oldani.
ath
Köszi.
Most tudod hol csináltam ezt? Egy leendő szobában, építőanyagok között lavírozva... 2 éve tart a komplex átépítésem és gyakorlatilag az összes szakemberrel rácsesztem.. garázson még a kapuk sincsenek fent..
Időt sajnos én is csak nagy előretervezéssel tudok ilyenre fordítani a mostani napi 10-11 óra munka mellett.. a motor már 1 hónapja megvan, most tudtam ránézni először. Nyilván elvihetném szerelőhöz is, de egy részből a technikai része mindig érdekelt, számomra kikapcsolódás, más részből ez így biztosan, tisztességesen el van végezve. Mindig, minden alap karbantartást magam csinálok autón, motoron, fotókkal dokumentálva. Eladásnál eddig mindig baromi jól jött.szilchi
Ahogy mm89 és én is írtam fentebb, mérékkel kell kenni. Vékonyan megkenve nem csinál ez semmit.
De ha mégis bekerül az üzemanyagkörbe, karbis motornál max. valamelyik fúvókát eltömíti.. de ha ott is átjut, szerintem elég.. Megkötött állapotában gumi szerű az egész. Ez nem karcol, vagy szorul be valahova, így fizikai kárt szvsz ilyen esetben nagyon minimális eséllyel tudna csinálni.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #103946 üzenetére
én is tök szívesen olvasom a folyamatot!
Amúgy is azt írod, hogy "1-1 ilyen folyamat abszolút nem igényel nagy technikai tudást.. egy kis utánaolvasással, elszántsággal, koncentrációval bárki meg tudja oldani".
Ha leírod, legalább a kis utánaolvasást itt meg lehet ejteni, biztos vagyok benne, hogy sokan örülnénk neki!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
mm89
őstag
válasz runner 125 #103946 üzenetére
Nem a technikai része miatt érdekel, hanem mert én is szeretnék endurot csak most nem fér bele
(se időben, de anyagilag)
Autószerelő vagyok másodállásban (bár ahogy alakul a tűzoltóság helyzete mind anyagilag, mind pedig szakmai téren, már nem sokáig lesz "csak" másodállás), így tudom, hogy nem nagy feladatok ezek, csak szeretek ilyen felújítós blogokat, sztorikat olvasni
Sokat gondolkoztam hogy milyen enduró kéne, és a sok ktm után valahogy mindig a drz az ésszerű döntés nálam is.
Na majd egyszer!ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
szilchi
őstag
válasz runner 125 #103946 üzenetére
Mértékkel talán nem lesz gond .Én viszont már vakartam le Simson főtengelyről hőálló szilikont,amit hengerfej tömítés helyett használtak.Persze ott mértékletességnek nem volt nyoma se.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok