- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103248 üzenetére
Én csak floodlight fényszórókat láttam Ali-n és Ebay-en, a derítőfény meg tiltott dolog. Ködlámpa csak egy vékony horizontális sávban világíthat és éles kontúrja van a képén. Erre csak a HID vagy projektoros ködfényszórók képesek amennyire én tudom.
Ledesből még is nem láttam irányított fényűt. Ez előbbiek meg drágák.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Chris0321 #103252 üzenetére
Láttam már sokat, de mind szabálytalan volt.
Mindenki kiegészítő projektoros távolsági fényszórót vagy olcsó ledes derítőfényt használ többnyire (főleg a "refivel közlekedek" mozgalom tagjai előszeretettel a nagy túragépeken).
De ezek ködben pont használhatatlanok.
Ezek legfeljebb távolsági fényszóró mellé jók, ha nappali fényt akar csinálni vki az országúton éjjel.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103255 üzenetére
Floodlight-ot tilos közúti forgalomban használni. Ilyet kizárólag offroad-on az erdő közepén lehet felkapcsolni.
Igen, az egy irányított fényű ködfényszóró, mutatják is szépen, h csak horizontálisan vetít, ahogy kell. Nem véletlenül kerül annyiba.
Szerk: Amúgy szerintem felesleges a ködlámpa. Mentem már akkora ködben kocsival, h kb a motorháztető elé láttam el csak.
Ezen a ködlámpa igazából nem segített. Le-, felkapcsolgattam és nem tudtam eldönteni hogy a jobb.
Úgyis lassan fogsz menni 10 méteres látótávolságnál, motoron meg amúgy is magasabban ülsz, nagyobb a panoráma, viszont a sisakodat kell törölgetni a párától folyamatosan. Szerintem nem nagyon lennél előrébb egy floodlight-tal (sőt, magadat vakítanád el).Ha jót akarsz magadnak, akkor a ráfutásos balesetektől kellene félned inkább. Én hátra raktam fel egy bazi erős féklámpát, amin ködben "feltekerem a fényerőt".
(Meg úgy kb 2000 lumen-nel csinál 50 ms-es impulzusokat, azt biztos meglátják. )[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Teasüti #103256 üzenetére
Bocs, de annyit szerepel itt a Honda Jazz, hogy teljesen elbizonytalanodtam.
tboldi: Semmi gond. Én soha nem használnék csak nappali fényt mivel már nem egyszer előfordult, hogy nappal jó látási viszonyok között annak ellenére, hogy égett a tompított (Lada 2107 tehát nem is kicsi lámpa) simán elkezdett előzni a szembe jövő az előtte halladót/halladókat és csak a szerencsének köszönhetem, hogy nem ütköztünk frontálisan.
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
válasz julius75 #103245 üzenetére
- E9 az EU homologizációs szám
- a rendőr akkor fog kiszúrni, ha a fénye szétszóródik és pl elvakítja. ekkor megfordul, megállít és megkeresi a homológ jelet rajta, majd a bejegyzést a forgalmiban
- műszaking minden előre irányított lámpának tudnia kell világítania és mindegyiken rajta kell, hogy legyen a homologizációs szám.
- a kínai projektorosok között is vannak, amik tök jól irányíthatóak és nagyon jól elkülönülnek bármilyen háttértől, de mégsem vakítják el a szembe jövőket.
- ettől még éjszaka felkapcsolni ezt valaki mögött irtó nagy bunkóság (és veszélyes)
- aki stroboszkóp funkcióra állítja és úgy megy ki közútra, annak meg egyenként törném el az ujjacskáit, hogy felépülés közben legyen ideje átgondolni miért kapta
- forgalmiba a gyárit vagy "méretpontos utángyártottat" (ami típus specifikus, mint pl a PUIG) nem szoktak és nem is kötelező beírni, de ez tényleg drága.
- rá lehet fogni amúgy, hogy DRL, de az kresz szerint csak akkor éghet, ha se a tompított, se a helyzetjelző nem világít, szóval feleslegesen sok módosítás a nem ősrégi motorokon, ahol még nem kapcsol automatikusan a tompított indulásnál
- ettől még nálam is otthon lapul egy pár ilyen kínai ledes "ködlámpa" és ha egyszer veszem a fáradtságot, hogy jól felszereljem és bedrótozzam, akkor fel fogom tenni, mert akinél lefelé van irányítva, azokat egész szépen leválasztja a háttérről még naplementével szemben is ... csak épp nem szabályos.#metszéspontok
-
julius75
aktív tag
válasz duni84 #103261 üzenetére
"mert akinél lefelé van irányítva, azokat egész szépen leválasztja a háttérről még naplementével szemben is".......pontosan ez lenne a cél. Na meg persze az, hogy azért ne is büntessek érte ha lehet.
Viszont a gyári tényleg húzós, tartóval együtt bőven 100ezer felett, annyit nem költenék rá.
Köszi. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz duni84 #103261 üzenetére
Nekem 2 évig volt fenn ilyen kínai kacatom, de pár alkalom után már nem használtam, mert lefelé irányítva is zavarta a szembe jövőket (villogtak). Idén nyáron végleg leszereltem.
(#103262) julius75: mindegy, mi a cél, nem használhatod Magyarországon (az E-jelest sem).
- "ködlámpát" csak tökig érő ködben lehet felkapcsolni, a DRL meg nem legális: tompítottál együtt nem éghet, viszont Mo.-n a tompított használata - motorkerékpáron - állandóan kötelező.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
duni84
aktív tag
válasz Bogyó bá' #103263 üzenetére
max amire gondoltam és nem illegális az egy projektor a búrába (nem csálén beállítva), amiben van "halo" karika, az még a közepesen vak sofőröknél is talán jobban leválaszt a környezetemről, mint a sima halogén izzó és ezellen nem találtam semmilyen rendeletet. max abba lehet belefutni, hogy az adott modell sohasem került forgalomba hasonló ledes/ccfl világítással ("helyzetjelzővel"), amire hivatkozva a led helyzetjelzőket is ki kell cserélni vizsga idejére és berakni valami pilácsoló halogén w5w-t
az én kínaimat próbáltam és tényleg egy határozott fénycsóvát fókuszál előre, nem szóródik összevissza, de esélyes, hogy itt sem fog sok időt a motoron tölteni, ha villogtatni fognak a szembejövők.
#metszéspontok
-
Teasüti
nagyúr
válasz duni84 #103264 üzenetére
Néztem projektoros utángyártott modelspecifikus fényszórót RGB angel eye-jal meg minden: az én gépembe ez 200.000 Ft volna kb. De ez még mindig nem ködlámpa, viszont nagyon szép kontúros vetítési képe van.
(#103262) julius75
Jól értem, hogy neked a ködlámpa nem is a köd miatt kell?
Ne szaporítsd a seggfejek táborát, ha kérhetem!(#103260) Chris0321
Csak ha rossz példa kell.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Teasüti #103265 üzenetére
Pedig a Jazz teljesen jó női autó.
Nemrég összefutottam pár motorossal, ha jól emlékszem írtam is, hogy az első teljesen ráhúzódott a felezőre és nem tudtam miatta egy biciklist megelőzni. Az egyikőjük motorjának legalján volt 2 kerek lámpa a két oldalán. Még bőven világos volt, de egy aluljáróból jött fel és baromira vakított pedig nagyon messze volt. -
Chris0321
addikt
válasz Teasüti #103267 üzenetére
Van egy híd is a falunk és a szomszédos város között ami egy töltésen van és vagy 1000x átmentem már rajta úgy, hogy a szembe jövő reflektorát alulról láttam és nappal soha nem vakított csak éjszaka de ez nappal is olyan fénnyel volt még messziről is, hogy legszívesebben megállítottam volna és (normálisan) szóltam volna neki.
-
tboldi
nagyúr
válasz Chris0321 #103266 üzenetére
Ezzel most sikerült triggerelni.
Valaki magyarázza már el, kérem, hogy mitől női autó! A milyen autót vegyek topikba is megkérdeztem múltkor, amikor valaki ezt állította, de nem kaptam semmilyen választ. Komolyan kíváncsi vagyok.
Max. akkor lenne az, ha műszempillákat ragasztanék a fényszóróra, virágos matricákkal díszíteném, meg ilyenek. De nyugi, egyik sem fog bekövetkezni.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz tboldi #103269 üzenetére
Ez nyilván valamelyeset sztereotíp megítélés. Nagyjából minden olyan kisautóra ráfogható, amelyek tervezésénél a praktikum volt az első szempont.
Magas építés (ki - be szállás, gyerek bekötése, kilátás, stb.), rövid túlnyúlások (könnyű parkolás miatt), kompakt méret, nagy üvegfelületek, jól variálható belső tér, kis fogyasztású motor, stb.Pl. mint egy régebbi A-Klasse. Az se egy fickóverda, de ott a Micra, Ford KA, Fiat 500, Mini, C3, Yaris, Lupo, .. és a Jazz.
De ettől még használd nyugodtan. Attól még h kisautó, megközelíthető racionális oldalról is h miért van neked is pl olyan. De a női autó plecsnyit az életbe nem tudod levakarni róla.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #103270 üzenetére
Ehhez képest rengeteg SUV-vel közlekedő nőt látok, akár egy olcsóbb Nissan Qashqai-jal, akár BMW X5-tel. Akkor ezek is női autók?
-
-
imibogyo
veterán
válasz julius75 #103273 üzenetére
Egy jól beállított kiegészítő lámpa (pár) miért is kellene hogy azonnal seggfejet csináljon a motorosból?
Mert sokan akkor is használják amikor nem kellene. Azon gondolatmenet mentén, hogy "ha már felraktam hadd világítson...", vagy "hú de menőn néz ki, mi lenne, ha este az M5-ön is így mennék végig Szegedtől Budapestig...". Sőt személyesen hallottam már olyan "okos" embert is, aki magyarázta, hogy mióta fenn vannak neki a GS-en, azóta sokkal jobban tisztul előtte a sáv... Persze mert rohadtul nincs kedve senkinek a vakítását élvezni, inkább lehúzódnak akkor is, amikor egyébként ezt nem tennék meg. Nem csak motoros téma ez természetesen, de nekem is a sok vakító barom miatt van úton egy automatikusan sötétedő visszapillantó, elegem lett folyton átbillentgetni az én manuálisomat...
Tudom, hogy te beleírtad a "jól beállított" kritériumot és ez sok esetben meg is oldja a problémát, de még egy jól beállított is tud zavaró lenni, ha akkor használják, amikor nem kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103273 üzenetére
Olyan, h jól beállított floodlight nem létezik.
Ha te azt felrakod a motorra, az úgy 130°-ban mindenkit vakítani fog. A legtöbb terméknél feltüntetik a kizárólagos offroad használatot. De a rendes ködlámpánál is köhém rendeletek írják elő a fényszóró tulajdonságait és elhelyezését a járművön. A Kresz meg annak a használatát.
A seggfejet meg arra értem, h ki ne találjuk már, hogy ködlámpával kell közlekedni indokolatlanul*! Az ilyen emberek egytől egyig seggfejek; mindegy, hogy autóval van vagy motorral. Aki a saját önös érdekeit mások biztonsága elé helyezi, az nálam seggfej. A szembejövő vakítása meg egyértelmű zavarás.
Te ne legyél az, így is sok van már belőlük!*Az egyetlen elfogadható indok, hogy köd van.
[ Szerkesztve ]
-
PoLizei
aktív tag
Múltkor autóval mentem egy olyan kanyarban, ami emelkedős is + szemből sütött a nap. Pont ott jött egy GS, és rohadtul örültem a kiegészítő lámpáinak, mert így hamarabb felfogtam, hogy mi az, és pontosan hol mozog, mintha csak 1 fényt láttam volna. Szóval napsütésben hasznosnak tartom ezeket. Viszont este tényleg illik lekapcsolni.
[ Szerkesztve ]
P*L****
-
julius75
aktív tag
válasz imibogyo #103274 üzenetére
Igen, fontos a jól beállítottság. De egy motoros számára még fontosabb a láthatósága.
Egy kiegészítő világítás, mert akkor most felejtsük el a köd szót, rengeteget javíthat ezen a bizonyos láthatóságon. Igen, lehet zavaró is. De miután a magassága kb. 80cm a talajtól a szemben jövő vezető pedig legalább 130 cm magasan "hordja" a szemét (még Jazz esetén is ), így ha nem világítok felfelé nem fog vakítani, de láthatónak biztosan jól látható marad.
A GS-történetről meg azt gondolom, hogy részben van benne igazság. Nézd meg a két vagy többsávos útjainkon lévő vezetési kultúrát a jobbra tarts kérdésben. Sávot vált ez elől haladó, mert jön valaki mögötte "vakító lámpákkal"....csak az a baj, hogy nem emiatt kéne elengedni. -
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103275 üzenetére
Jó, akkor felejtsük el az alis 20 dolláros szarokat, és beszéljünk az irányított fényű, esetleg változtatható fényerejű kiegészítő (és nem köd) lámpákról.
Ha felszerelek egy megfelelően engedélyeztetett, hivatalosan mint kiegészítő forgalmazott lámpát, gondolom már nem szabályellenes. Mert ha az volna akkor a Denali, Puig, Piaa, stb. már feltételezem nem lennének.
Innen indult a beszélgetés, kérdeztem mi szabályos, mi nem? Kell "E" betű vagy sem?Én 25 éve vezetek, de soha még nem tudtak úgy elvakítani, hogy azzal olyan rettenetesen veszélyben éreztem volna magam. Viszont sokkal hamarabb érzem "szarul" magam motoron, amikor a forgalmi szituáció alapján kérdéses, hogy vajon észrevett-e akinek észre kellett volna?
Így jött az a gondolat, hogy javítani kellene a láthatóságot....tehát nem az erdőbe szeretnék 30 métert bevilágítani az őzek miatt, se nem előre 300 métert mert az olyan "cool", hanem 2 hozzáadott fényponttal saját magam szeretném észrevehetőbbé tenni.
Értelemszerűen pont nem is sötétben van erre a legnagyobb szükség.
Szerintem túl van ez vakítás / zavarás dolog részedről misztifikálva, főleg annak tekintetében amire ezek a 10W-os cuccok képesek.
Engem speciel sokkal jobban zavar a index nélkül váratlanul forduló, világítás nélkül közlekedő, záró vonalon áthajtó vagy gyorshajtó.
Ködlámpa jöhet....PoLizei: igen, pont ez lenne a cél. Napfelkelte, naplemente, nedves aszfalton megcsillanó fények, stb. nagyon sokat segíthet. Látszani és nem látni kell vele.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz julius75 #103278 üzenetére
Off-ba teszem, mert a kérdésedben nem tudok segíteni, bár azért hozzátennék pár dolgot még:
10W az ledből nem kevés. Megjegyezném, h a Cree ledek pl - amiket előszeretettel pakolnak ilyen járműre aggatható floodlight-okba - wattonként 100-300 lument tudnak, típustól függően. Ebből 10W combosabb fényt csinál, mint egy H7-es izzó távolsági fényszóróban.
Hadd kérdezzem meg, ha a tompított fényszóró szerinted nem elég, h meglássanak, akkor hogy tervezed kivilágítani magad a szembejövő vakítása nélkül?
Nem vagyok híve a motor "fénypontok" és azok fényudvara mögé rejtésének, ezt régebben már kifejtettem miért.
A zavaráshoz kapcsolódóan meg saját tapasztalatom, h de. Ha van annyira zavaró, h félre kell néznem, akkor kvázi vakon vezetek. Periférikus látómezőből hogy pontos legyek, de majdnem ugyanaz. És ez azért nem olyan ritka.A mögöttem naplemente egy speciális eset, ezen egyedi feltételek mellett nem vonom kétségbe, h van némi értelme kivilágítani magad. De oda fogsz figyelni akkor a környezeti fényviszonyokra és csak akkor kapcsolod fel, mikor naplementében keleti irányban haladsz és a szembejövőt vakítja a nap? Mennyire életszerű ez?
Szerintem nem az. Az átlag inkompetens sofőr még a ködlámpáját se használja szabályosan, akkor hogy tehetnénk (döntéshozóként tegyük fel) ilyen engedményeket?
Szerintem nem a szembejövő szemébe kell világítani, hanem defenzíven vezetni. Bár mit tudhatnék én, hisz én csak 12 éve vezetek.Régebben körüljártam ezt a motorra ködlámpa dolgot, de aztán inkább elengedtem. Elég ingoványos terület.
Inkább egy hátsó ködkísérőben gondolkoznék, ahogy feljebb már írtam.
Főleg ha netalántán régi pislákoló halogén izzók vannak a féklámpában.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz julius75 #103277 üzenetére
De egy motoros számára még fontosabb a láthatósága.
100%-osan egyetértek. De csak addig a pontig, amíg ez nem megy más rovására. Nappal alapvetően nem is tud mások rovására menni (szerintem), legalábbis én még nem találkoztam ilyennel, de este igen sűrűn. Azért is írtam mindenhol, hogy én sötétben vezetésről/vakításról beszélek. -
z123456789
addikt
válasz tboldi #103269 üzenetére
Tegnap a kúton láttam egy új Jazz-t, eskü megkívántam.
A régivel sincs bajom, de az új...
Amúgy tudod mi a női autó? Az agila...na az női autó.(#103270) runner 125
Fiat 500...abból az Abarth változat elég pofás, és egyre többet látok belőle.Ködlámpa téma: én arra jöttem rá, hogy egyetlen egy esetben lehe indokolt ködlámpa használata, abból is csak a hátsó zárófény (mert ugye az elsők semmire em valók, ergo minek). Nappal, erős esőzésben, autópályán, esőhöz mérten nagy tempónál (110+). Na akkor valóban segít hamarabb észrevenni azt akit utolérsz. A nagy párafelhő miatt, ami rásegít az eső által okozott rossz látási viszonyokra. Amúgy szerintem semmi értelme.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #103279 üzenetére
OK, de te a "legális" meg a "ködlámpa" felől indultál el, ez meg nem az. Nagyon nem. Akkor sem, ha úgy érzed, hogy szükséged van a "jobb láthatóságra".
Egy "legális" "ködlámpa" használata sem legális, ha nincs tökig érő köd. A többi fényforrásról (floodlight) meg ne is beszéljünk...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #103282 üzenetére
Egyetértek.
(#103281) z123456789
Abszolút! Ilyenkor én is felnyomom a hátsót. Motoroztam már autópályán sűrű de szitáló esőben, kb 50 méterre lehetett ellátni a párafelhőben. Nem láttam a kamerákat, így azok se engem. Aggódtam is, h vkibe beleállok 160-nál.[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
van olyan oldal ahol le lehet kérni különböző modellek teljesítmény-nyomaték görbéjét ?
-
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103279 üzenetére
"Ha van annyira zavaró, h félre kell néznem, akkor kvázi vakon vezetek."...de ez nappal nem fordulhat elő. Éjszaka nyilván nem használom, gondolom ez nem kérdés.
Viszont ha ez a kétködkiegészítő lámpa segít a láthatóságomban annyit, hogy nem kanyarodik ki/be/le elém egy autó, mert nem csak nézett de látott is, akkor nekem már megérte.
Az meg hogy mennyit számít a tompított mellett nem kérdés, nem is értem miért kérdezed.....De mielőtt elfajulna a dolog, inkább eresszük el ezt a dolgot....szerintem jól használható,, hasznos dolog, mások szerint nem. Te magad is a következőkre hivatkozol: "Szerintem nem a szembejövő szemébe kell világítani, hanem defenzíven vezetni. "....akkor biztosan ismered ugye a defenzív vezetést....
Íme egy mondat belőle:
LÁTNI ÉS LÁTHATÓVÁ TENNI MAGUNKAT!
A legfontosabb a tompított fényszóró időben való használata, minél jobban látnak bennünket, annál nagyobb a biztonság.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #103281 üzenetére
WagonR is van a családban, szinte ugyanaz, mint az Agila.
-
zgospel
őstag
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Ferdzsoo
addikt
válasz zgospel #103290 üzenetére
Én már fogtam így galambot. Igaz csak 70-el. Akkorát csapott eltörte a tükrömet és az ölembe pattant. A csórinak tutti eltört a vidiben a bordája.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zgospel #103290 üzenetére
Nem lehet mindig győzni, na!
(#103292) Ferdzsoo: én még a kis 125-ös csopperen, 90-es tempóval "vettem le" fejjel egy búbos bankát. Ő azonnal megdöglött (az ölembe esett), nekem csak a nyakam fájt egy hétig. Szerencsére nem estem el.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Chris0321 #103288 üzenetére
Szerintem is. Egyébként a motor és fényszóró horizontális mozgása sokat segít ebben a helyzetben. Mikor alárendelt útról kanyarodnak ki elém, akkor én mindig kihúzódok a felezővonalhoz, akár kacsázva kicsit a motorral. Ez az előttem lévő szemében szignifikáns elmozdulás lesz az ő szemének síkjában, ellenben azzal ha csak egyenest felé közeledek egyenletesen, irányváltoztatás nélkül.
Nagyon ritkán szoktak kikanyarodni elém, a legtöbben megtorpannak mikor látják a mozgást.Ezért is nem vagyok híve az elvakításnak, a szúró fényből esélye sincs felmérni a távolságom és sebességem. Az emberi szem a mozgást veszi észre először.
Volt erről egy tök jó oktató videó is az autós szemszögéből, de az istenért se találom most.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
-Mike-
addikt
válasz zgospel #103290 üzenetére
Múltkor nekem szállt egy muslinca, az is hasonlóan kemény volt!
Mondjuk egyértelmű volt, hogy ő húzza a rövidebbet, mert én azt tanultam, hogy ne térjek ki!
-
vendingo
veterán
Én nyáron egy verebet kaptam el sisakkal, tavasszal meg majdnem egy gólyát. A gólyánál fülem farkam behúztam, éppen átmentem alatta.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Rent
senior tag
Dodor tesztelte az mt10-et. 🤣😂
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok