- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Formaster #102395 üzenetére
Mi működik kint? A trafiból befolyó csillió frank? Az működik. Baleset ugyanúgy van ugyanannyi. Hagyjuk már ezt.
Mindenki lassabban közlekedik? Persze. De a fő balesetforrás nem ez. Ezt kellene átlátni...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Formaster
addikt
válasz Ferdzsoo #102401 üzenetére
Pont nem ugyanúgy és pont nem ugyanannyi. A halálos, súlyos, de általában véve a balesetek száma is a töredéke. Én pont így hőbörögtem, de évek alatt beláttam, hogy működik. Nem csak a gyorshajtás része, hanem általában véve a szankcionálás. Az h súlya van a tettednek. Példa: rokonom szembe szomszédja kis albán 20 éves mitugrász kapott apucitól R8-at, majd záróvanalakon előzgettek. Kijött a rendőrség csengettek, nem nyitottak ajtót, jött a tréler és volt R8 nincs R8. Kigyomlálták a hülye arcát? Ki. Slussz poén, lakossági bejelentés alapján, 3 tanú ült 1 autóban, feljelentették. Ennyi.
Mindez nem jelenti azt h sosem hajtok gyorsabban. Autópályán 120 a max, 140ig nincs feljelentés így megyek gps szerint 138-al. 6 év alatt egyszer nyeltem be egy 40 frankos tételt. Viszont lehet dühöngeni, de a rendszer működik és nem Ulrike néni odafigyelése miatt, hanem mert tőböl kigyepálják a balkáni sleppet. Ettől függetlenül nincsenek kint felejtett 30-as tábláknál eldugott radarok és hátulról letoló civil audik sem. Ja, itt még a letolás is veszélyeztetés, ilyenre például otthon szarnak is. Ezért mondom, hogy nem csak a gyorshajtásról van szó, hanem alapjaiban kellene egy reform, amit érdemes betartani, különben szarul járnak a jancsikák, akik mások életével játszanak. Majd ha jancsika bukott 2 autót meg ült fél évet + a fele vagyona ráment a jampizásra, remélhetőleg többet jogosítványt sem kap, de ha mégis akkor meggondolja mit tesz. no offense
-
Formaster
addikt
válasz runner 125 #102400 üzenetére
Nincs itt álszentség. Sőt nincs mégegy olyan ország ahol annyi balfék sofőr lenne mint itt. Mégis a szigorú szankciók hatására nincsenek vadállat vezetők, az embereknek van idejük körültekinteni. Gyorshajtás ide vagy oda, a megfontoltság a lényeg, ami addig nincs, amíg súlya sincs a büntetésnek. Mert 30-300k nem súly. Egyesek kirázzák mellényzsebből. Ismerek ilyet és szentül hiszi h neki mennyire megéri évi 70-100k hogy mindenhol időben ott van. Nem ismer sem záróvanalat sem előzni tilos táblát. Szerinted itt még forgalomban lenne? Már rég kivonták volna autóstul és a böriben rendszámot gyártana, hogy rendezze a csilliós büntetését. Igazából az a baj, hogy mindenki szeret gyorsan hajtani, de a büntetéseket mégsem kéne osztani, viszont ne legyen már annyi baleset. A reform része az lenne, ha mindenért súlyos büntetés járna, gyorshajtás, veszélyeztetés, záróvonal, ekkor pár év alatt eltűnne a slepp, de akkor mindenkinek változtania kellene. Ébredjünk fel, tündérmesék nincsenek, vagy minden megváltozik, vagy marad így.
-
etnies
senior tag
válasz Formaster #102403 üzenetére
Én tudom, hogy igazad van, Angliában is működik. Ha csak időnként szanckionálják a szabályszegést, akkor nem ér semmit.
Tele kellene pakolni Magyarországot is kamerákkal.Mondják, hogy nem az a megoldás, meg nem is motorozna senki, stb.
A baleseti statisztika szerint viszont működik.A motoreladás sem haldoklik, otthon összesen 160.000 motor van nyilvántartva, itt UK-ban pedig 170.000-et helyeztek forgalomba tavaly, így most összesen 1.230.000 motor van nyilvántartva. És a motoreladás felfutóban van, pedig a kamerák száma is növekszik.
A helyzet az, hogy az itteni fórumozok nem akarnak szabályosan motorozni, mert az szar/ciki/unalmas, akármi.
Már több ilyen vitában részvettem fórumokon, nem fogják soha megérteni, hogy igazából ez a jobb. Nekik is jobb lenne, talán átérnének az Erzsébet-hídon épségben.
Amíg ők meg nem tapasztalják, addig minket fognak hülyének nézni, ne erőlködj![ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #102404 üzenetére
Hát az az utolsó rész nagyon tetszett.... Nettó baromság és nagyon tré példa.
Marhára mindegy még mindig, hogy 90, vagy 110-zel megyek mikor Gazsika nem tudja felmérni a tempomat és kikanyarodik elém az utolsó 40 méteren.
90-nes megengedett mellé ha mindig betartod még a 250-sem is bőségesen több mint elég.... Egy literesnél nem tennéd 3-as fölé gyak?
A sebesség legfeljebb a balesetek végkimenetelének a súlyosságát befolyásolja de nem azok gyakoriságát.
Németben azon néhány korlátlan szakasz mellet, hogy, hogy nem a sebesség a fő mumus?Osztrákoknál is most akarnak a pályákon korlátot növelni. Tuti drasztikusan nő majd a baleseti arány pusztán ettől... U
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #102404 üzenetére
Ez pedig a másik része, amitől kinyílik a bicska a zsebemben.
Kimegy a magyar dolgozni külföldre, bízom benne h jelenleg nem mosogatni, majd olyan qrva gyorsan megvilágosodik a hirtelen jött jobb anyagi léttől, h az új országának mentalitása, szabályozása lesz az Isten. ..és a csóró, buta magyarnak néha elhinti h "kintbezzegmásvanámafejekben"."Már több ilyen vitában részvettem fórumokon, nem fogják soha megérteni, hogy igazából ez a jobb. Nekik is jobb lenne, talán átérnének az Erzsébet-hídon épségben."
Egy jó párról el is üldöztek, ha jól informálódtam.
Amúgy frankón jól próbálsz hitelesenek tűnni, ha valaki csak felületesen olvassa az írásaidat, könnyen el is kezd bólogatni.
Kérlek legalább olyan esettel statuálj példát, ahol a motoros volt (gyorshajtás miatt) a hunyó. Ott egy buszsávba szabálytalanul és jogtalanul, a záróvonalon áthajtó RAV4 miatt történt az egész, felkente szerencsétlent az oszlopra.
[link]
A gyorshajtáshoz semmi köze az esetnek.Az adott országban motoros forum nincs? Gondolom te is jobban szeretnél olyanok társaságában beszélgetni, ahol mindenki szabálykövetően 90-nel jár. Vagy ha nem, legalább asszisztál alád.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Mentolka
senior tag
Abba belegondoltatok már, hogy mikor, és milyen módszerek alapján lett kitalálva a sebességhatárok?
Ha empírikus-tudományos hozzáállással tették, anno 100 éve, akkor - szerintem - érdemes volna ugyanazon minta alapján újradefiniálni ezeket a számokat.
Gondolok itt arra, hogy precízen megmérték, hogy általában mennyi idő/fékút kell a biztonságos megálláshoz, és ehhez igazítottak egy legtöbb esetet lefedő sebessséghatárt. El tudom képzelni, hogy azóta sem lett felülvizsgálva. Egy autó/motor 1960-ban milyen eredményekre lehetett képes? És napjainkban?
Tapasztalatból mondom (de ez csak kishazánkra vonatkozik), hogy az emberek felveszik a forgalom ritmusát, és csak a problémás helyeken mennek a max.megengedett sebességgel. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Mentolka #102408 üzenetére
Mekkora volt a forgalom a közutakon mondjuk 1970-ben? Most mekkora? Mennyi kamion volt akkor és most?
A legnagyobb baj, hogy mindenkit (muszájból) a közutakon esz a fene. Azért vannak dugók, balesetek.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Formaster #102402 üzenetére
Elfogadom amit mondasz amint ezt a mondatodat tudod bizonyítani akárhogy:
"Pont nem ugyanúgy és pont nem ugyanannyi. A halálos, súlyos, de általában véve a balesetek száma is a töredéke."
Runner: nagyon osztom.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Formaster
addikt
válasz Ferdzsoo #102410 üzenetére
Nincs időm statisztik adatokat bogarászni. Számomra elég annyi, hogy szökőévente egyszer látok balesetet, majd míg otthon vagyok 2 hetet napi 3-at látok, meg az összes rádió/tv ettől zeng.
Lényegtelen, nem fogják agyarországból megérteni, hogy nem a gyorshajtással van a baj, hanem a prosztó idiótákkal, akik nincsenek rendesen büntetve. Büntetni kellene a veszélyeztetést, az eszetlen közlekedést és ebbe a gyorshajtás is benne van. De aki itt veri a huppot, az pont úgy akar változást, hogy a büntetési tételek ne emelkedjenek.
-
Geresics
addikt
Magánvélemény:
Aki azt mondja, hogy a gyorshajtás nem befolyásolja a balesetek előfordulásának számát és súlyosságát, az nettó hülye.
Aki azt mondja, hogy a szigorúbb büntetésnek nincs nagyobb elrettentő ereje, az is.
Aki úgy gondolja, hogy mert már modernebbek az autók, mint 40 évvel ezelőtt, azért hamarabb is fognak megállni, az még nem nézett körül a forgalomban, és nem látta a sok bamba idiótát. Hiába adsz valakinek szuper fékű autót, ha csak néz, de nem lát, és fékezés nélkül kinyír.
Bogyó bá'-nak pedig maximálisan igaza van az utak telítettségével kapcsolatban! Emlékszem, hogy a '90 körül még nyáron fociztunk a ház előtt az utcán, télen pedig szánkóztunk rajta este! Ma maximum 1 perc, és jön egy autó!Az autós alapvetően nem gonosz, nem akar szándékosan megülni senkit. Volt erről egy cikk, hogy az agy már csak így működik: körülnézel, jön egy autó, meg egy motor. Mindkettőt látod, de mégis csak az autót reagálod le, mert az agyadnak az a nagyobb veszély, az ellen cselekszik ösztönösen. A többit tanulni kell(ene).
Amúgy motoroztam nyáron Svájcban elég sokat. Nem tartottam be mindenhol a szabályokat, ahogy mások sem. Viszont mindent összevetve sokkal szabálykövetőbbek, még akkor is, ha egy-egy szabály baromság (pl. motorral nem mehetsz el az álló kocsisor mellett). Tippelek, de szerintem sokkal kevesebb baleset is van...
Ja, és Svájcban egy-egy komolyabb bírságnál megnézik az anyagi helyzeted is! Itthon ha van lóvéd, akkor simán kifizeted a bírságot, ott azt mondják, hogy akkora összeget fizetsz, amit bizony megérzel!
Mellesleg tele vannak az utak Corvette-kkel, Ferrari-kkal, Porsche-kkel, stb. Mennek 200-al? Nem. Autópályán sem. Akkor minek veszi meg? Mert tetszik neki? Mert szereti? Akkor a motoros miért menjen 250-es robogóval?A VÉDA kapuk bevezetése után a rendőrség meg közölte: 30%-kal csökkentek a balesetek. A TotalCar csapata lekérdezte: akkoriban olyan magas volt a benzin ára, hogy 30%-kal kevesebb fogyott belőle (ha emlékeztek, még fotók is készültek, hogy milyen kihalt Bp. valamelyik forgalmas útja)...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Formaster #102411 üzenetére
Nah most pedig már te is azt írod hogy nem a gyorshajtással van a baj. Akkor végülis egyetértünk nem?
Mi is erről pofázunk már régóta.
Az pedig hogy a tv mitől zeng nem a balesetek számától függ hanem az undorító médiától amiben viszont tényleg ég-és föld a különbség magyarország és nyugateurópa között...Részemről off a téma.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Formaster
addikt
válasz Ferdzsoo #102413 üzenetére
Nem. Azt mondom, hogy nem csupán ez a gond. De ha féken tudják tartani a gázt idővel nyugodtabban vezetnek és körültekintőbben, mert nem lesz ideges ha nem mehet a hídon 120-al. Összességében pedig minden típusú veszélyeztetésnek, a gyorshajtásnak is nagyobb súlyú büntetése kellene legyen.
A kedvedért kikerestem a statisztikákat. Tavaly svájcban 9000 baleset volt és itt minden szar koccanásra rendőrt hívnak. Otthon 2018 első felében 7700 személyi sérüléses baleset volt, megkockáztatom hogy ha minden koccanás benne lenne itt is, akkor a 4-5x -ösével számolhatsz.
Nekem is nehéz lábam volt anno, ugyanígy hőbörögtem mikor ide jöttem élni, 6 ev után viszont eljutottam oda, hogy hányingerem van, ha otthon vezetnem kell. Ez van, amíg ezt nem éled meg, addig te is hőbörögni fogsz, ha nem úgy hajthatod a szereket, ahogy azt te elképzeled.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Formaster #102414 üzenetére
Kisebb nagyobb megszakításokkal 8 éve kint élek Ausztriában.
Sokat vagyok Svájcban, Olaszországban és Németországban is ezek mellet.
Ennek ellenére sem osztom a véleményedet.
Gondoltam ezt jobb ha tudod.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Geresics
addikt
válasz Mentolka #102415 üzenetére
miért? Ha önvezető autó jön, akkor a gyerek nem fog a labdája miatt kifutni az útra?
A közlekedés nem csak gépjárművekből áll, az úttestet mások is használják jogszerűen, és akkor a kiszaladó gyerekről még nem is beszéltünk...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Formaster
addikt
2 szóban úgy zárnám ezt az egész vitát, hogy higgadt vezetés. Ezt csak olyan uton éred el, ha a büntetési tételek terrorban tartanak és aki tesz rá, az ki van írtva az utakról. Geresics pedig rátapintott a lényegre, itt sem tart be mindenki mindent 100%-ig, de higgadtan vezetnek és van idejük körültekinteni. Arról nem is beszélve, ha ittas, drogos vagy, vagy nincs rendben az autó állapota, a biztosító behajt rajtad mindent egy baleset esetén.
-
ath
senior tag
röviden, elsődlegesen nem a sebességgel van a probléma. előbb kellene rendszer szinten mást nevelni az emberekbe, sőt, jobb szűrés arra, kinek adnak jogsit, és ki tarthatja meg. van rengeteg változás a kresz-ben, mégsem kötelezik az embereket egy frissítő vizsgára.
a legtöbb vezető ideges, frusztrált, cigizik-telefonál-eszik-sminkel(!), minden mást is csinál az autóban, csak nem azzal foglalkozik hogy vezessen. hajmeresztő szabálytalanságok is vannak, és tényleg kb nincs szankció. ha valahol sok a baleset, pl reptéri gyorsforgalmi, akkor a hülyékhez igazítják a szabályokat, és az ottani 90-es limitet levitték 70-re. eddig 90 helyett ment mindenki mondjuk 70-el, most meg kb 50-el. ha a mellette lévő gyömrőin traffiznak, akkor meg azért biztos ami biztos alapon beletaposnak 40-ig..
autót már én is utálok pesten vezetni 3-5 éve, nem is hiszem javulni fog, ahhoz ahogy írtam, az embereket kellene megváltoztatni. -
zgospel
őstag
válasz Geresics #102418 üzenetére
Az önvezető autó nem a telefonját nyomkodja, nincsenek holtterei, hamarabb és hatékonyabban fékez mint te bármikor, nem 40-nel tötymörög a 60-as szakaszon, képes elindulni időben a zöldnél nem keresi másodpercekig az egyest, és még sorolhatnám.
De ti már az utóbbi 10 hsz-ben nem a gyorshajtásról beszéltek hanem minden egyebet idekevertetek amit kevesen vitattak.Budapesten minden reggel baleset van, olyan helyeken ahol harmincig se tudsz gyorsítani. Szereljetek fel még 100 traffipaxot a jól belátható zárt szakaszokra, aztán csodálkozzatok hogy semmilyen balesetet nem lehet megelőzni vele, ugyanúgy ahogy azt a rendőrség teszi a pár hete kiadott statisztikájuk és közleményük alapján.
Arról nem is beszélve, hogy bármikor megyek valamelyik autópályán egy ilyen védakapuhoz érve csak annyit látok magamelőtt hogy mindenkinek ég a féklámpája, annak ellenére hogy addig sem mentünk 130-cal sem. Mert a gyógyegerek reflexből tapossák a féket. És nem csak a VÉDA kapuk alatt, hanem a sebességet nem mérő útdíjkamerák előtt is.Lehet itt nettó hülyézni (milyen a bruttó hülye?) ami amúgy nagyon hangzatos csak semmit nem jelent, és te is egy hsz-en belül önmagadnak mondasz ellent a 30%-os példáddal.
Elég megnézni hogy a VÉDA kamerák nagyrészét milyen helyszínekre telepítették és még a "nettó hülyéknek" is leesik hogy a pénzbeszedésen kívül semmi funkciójuk nincs. Pedig rakhatták volna kereszteződésekbe is hogy figyelje a piros lámpákat, hogy csak egy példát mondjak.
A piros lámpán áthajtást egyébként pár éve vitték le 100 ezerről 50 ezerre.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Mentolka
senior tag
válasz Geresics #102418 üzenetére
Szóval, végigvittem a gondolatmenetet: ez kettővel ezelőtti hsz-el kezdődött.
Ugyebár felvetettem, hogy a sebességhatárt milyen módszerrel állapíthatták meg, anno. Aztán erre jött a válasz, hogy nem a járművek képességeitől függ a dolog, hanem a sofőrtől. Na, erre reagáltam, hogy ha sofőr nincs, akkor vajon korrigálnak-e a döntéshozók?A Te felvetésed abba körbe tartozik, amiről először szó volt:
Ezer évvel ezelőtt a Trabant elődje 50km/h sebességről tudott ésszerű keretek között megállni, ezért lett ez a sebsségkorlát lakott területen. (legalábbis, ez a feltételezésem)
Akkor most a GsxR100.000 megáll 180-ról ugyanannyi idő alatt.
Így az elé kiugró hülyegyerek (vagy felügyelet nélküli - mai szülők nevelése) biztonságban lenne. -
etnies
senior tag
válasz Micsurin #102405 üzenetére
Azt nem értitek meg, hogy az egész közlekedési kultúra átalakul, ha elkezdik betartattni a szabályokat. Mindenki lelassul, gondolkodik. Körbenéz. Megváltozik a gondolkodás. Sokkal kevesebb lesz a veszélyes helyzet, mert a norma a szabálykövetés lesz, nem a szabálytalanság.
Ezt írtam, amíg ti meg nem tapasztaljátok nyugaton, addig nem fogjátok megérteni, miről beszélünk.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
runner 125
nagyúr
válasz Formaster #102411 üzenetére
Most már te is próbálsz kibújni és behozni más gondolatokat az eredeti témaindítóhoz képest, amit senki nem vitatott, sőt már ellentmondásba kevered saját magad, 1 poston belül.
"Lényegtelen, nem fogják agyarországból megérteni, hogy nem a gyorshajtással van a baj, hanem a prosztó idiótákkal, akik nincsenek rendesen büntetve. Büntetni kellene a veszélyeztetést, az eszetlen közlekedést és ebbe a gyorshajtás is benne van. De aki itt veri a huppot, az pont úgy akar változást, hogy a büntetési tételek ne emelkedjenek. "
Amin a többség fellázadt, az az h a közlekedési kultúra megreformálására nem az a megoldás, h 10km-enként traffit helyeznek ki.
Az a felháborító, h még inkább élesítik ezt a tróger, bürökratikus sarcautomatát, amivel milliárdokat kaszálnak évente.Ezt kell átlátni és felfogni.
Kevesebb idióta nem a pontosabb és még gyakoribb traffiktól lesz az utakon.
A változást gyökereiben kell elkezdeni, akár általános iskolától az alapokkal, tovább fokozva a képzéseknél, folytonos frissítéssel, és sokkal szigorúbb szűrésekkel, h ki lehet jogosult és ki nem. Emellett a közlekedésnek millió más területe van, ahol sokkal súlyosabb és gyakoribb balesethez vezető szabálysértések fordulnak elő, de mégsem arra fókuszálnak. Mert ez egy olcsóbban, egyszerűbben, kis energiával, gyakorlatilag pár ft befektetéssel fenntartható pénzcsap!Annak az éves szinten előforduló, pár ezreléket képviselő ön és közveszélyes pilótának meg úgysem használ semmi, de nincs is szükség aggodalomra, jó részük a természetesn szelekció elvén elrakja magát láb alól és ez országtól függetlenül így van.
geresics, pls, topikgazdaság ide vagy oda, kérlek úgy foglalj állást, h te se mondj magadnak ellent 1 postban, mert az úgy minden, csak nem építő. Csak azért h tőled is jöjjön egy nesztekittvan post, inkább ne írj.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
Most vagy megint én nem tudok fogalmazni, vagy Ti nem tudtok szöveget értelmezni. Mindkettőt elfogadom.
Azt írtam, hogy a gyorshajtás igenis hozzájárul a balesetekhez. Azt írtam, hogy ha ezt úgy büntetik, hogy annak legyen elrettentő hatása, akkor a gyorshajtások csökkenni fognak. Svájcban úgy büntetik, itthon nem. A VÉDA bevezetése után ez jól látszott: nem hozott eredményt, mert nem úgy büntetnek, mint Svájcban. Itthon tudod hol mérnek, és tudod, mennyi a büntetés. Akinek futja 30MFt+ autóra, annak futja 30-300eFt bírságra, meg 200eFt-os blokkolóra. Svájcban ha van lóvéd, akkor nem 300eFt lesz a bírság. Ráadásul ott próbaidőre(!) kerülsz, ha a sebességtúllépés jelentős, mert az már veszélyeztetés (vagy valami hasonló - nem tudom ők hogy hívják).Még egyszer elmondom, hogy mindenki megértse! (Ez egy idézet volt.)
A gyorshajtás több balesetet okoz, azt büntetni úgy kell, hogy ne akarj folyton gyorshajtani. VÉDA erre nem alkalmas.Annak meg, hogy topikgazda vagyok semmi köze a magánvéleményemhez. Nem azért kértek fel, hogy megváltoztassam a fórumtársak véleményét a sajátoméra, hanem hogy ha évente egyszer-kétszer elszabadulnak az indulatok, vagy a hirdetések, és a másik topikgazda napokig nincs épp gépközelben, akkor tudjam törölni a nem odavaló kommenteket. Nem ez az egyetlen topik, ahol gazda vagyok, és egyáltalán nem jellemző rám, hogy bármit ok nélkül törölgetnék. Aki jár másik topikokban is, az már tapasztalhatta, hogy máshol sokkal nagyobb szigor van, és máshol már repkednének a warn-ok, pl. személyeskedés miatt, hirdetés miatt, stb. Kérdezzétek meg nyugodtan canniball-t...
Jah, és ha nem tetszik, hogy az én nevem is ott van az övé alatt, akkor lehet nyugodtan jelezni, hogy ezt Ti nem akarjátok ezért-vagy-azért...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Formaster
addikt
válasz Geresics #102425 üzenetére
Felesleges a szó, mert magyarország a 10M "én mindent jobban tudok" ember országa. Vannak itt páran, például én is, akik tudunk gyorsan, de ésszel közlekedni, de ezt gondolja az is aki nem. Aztán ideges lesz mikor beáll a sor és nem tudja taposni neki, ezért kirántja a busz sávba és felkeni a motorost.
Svájcban egész pontosan az irreális gyorshajtás esetén az autó fegyvernek minősül, így a bűncselekményed fegyverrel elkövetett veszélyeztetés. Ezt kellene átgondolni, hogy mennyire is igaz a dolog. Van aki tud bánni fegyverrel, van akinek nem való. Ezt nem a véda dogja eldönteni, hanem a "sunyi" módon kirakott kamerák és a sokkal nagyobb civil rendőri jelenlét. Meg a hozzá tartozó busás büntetések. Ezek összessége képes lenne az emberekből kihozni a higgadt sofőrt, akiből meg nem, az meg nem menne át a rostán, idővel kikapálnák.
Ja de igen, akkor most jön a hőbörgés, hogy akkor én se mehetek gyorsan pedig tudok.
-
z123456789
addikt
Érdekes eszmefuttatások voltak fentebb, költözök Görögországba, ott nem szólnak semmiért.
Más téma: van olyan aláöltöző, ami ágyéktájat védi a hidegtől, széltől? Nyári bőrruha alá kéne, ami ugye pont ott van kikönnyítve. Vagy bőrruhában van olyan, ami ott nem nyitott?
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz z123456789 #102427 üzenetére
Hát igen: nem szellőztetni, hanem mosni kell!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz z123456789 #102429 üzenetére
A Shox-nak van olyan téli aláöltözője (alsó és felső is kapható), ami az első oldalán szelet nem áteresztő, csak a hátsó része szellőzik. Én télen ezt használom, cordura gönc alá. Ilyen időben szerintem túl meleg lesz, bár megfázás ellen tuti védeni fog.
(#102431) z123456789: igen, működik. (De bőrruháról nem tudok nyilatkozni, olyanom soha nem volt)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #102431 üzenetére
mi is Shox-os legolcsóbbat vettük tavaly, és bizony piszok jó ez az elöl véd, hátul szellőzik megoldás! (Cordura dzsekivel és motoros farmernadrággal használtam)
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
hroberto
veterán
válasz runner 125 #102400 üzenetére
Minden egyes szavaddal egyetértek!
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #102425 üzenetére
Jól van, te annyira nem kúrtál fel , a topik gazdaságot nem azért írtam, hanem úgy jött le h erőltetve próbálsz pártatlan maradni, ami valamelyest abból is fakdhat és ezzel nem tudok azonosulni.
Amúgy a személyeddel és a munkáddal nincs semmi bajom, nem kell ennyire magadra venni a fenti témával kapcsolatos rekacióm."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #102436 üzenetére
Nyalis..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #102406 üzenetére
Itt kint is olyan viták mennek néha FB motoros csoportokban a közlekedési hibákról és az idiótákról, h néha nem győzök megkapaszkodni a székemben.
Nyugodtabbak az autósok általában, de annyival bénábbak is.
Elég megnézni mi kell egy jogosítványhoz, aztán nem is csodálkozik senki.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #102436 üzenetére
(#102437) Mosquito34
Most buktad a karácsonyi prémiumot!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mike-
addikt
válasz runner 125 #102436 üzenetére
Micsoda nyelvcsapások, ezek nem csontig hanem a Pegaso hengeréig hatoltak.
Leszel te még topicgizda. -
runner 125
nagyúr
válasz -Mike- #102443 üzenetére
Nem tudom mit láttok bele, semmiféle nyali nincs, de még csak momentum sem, h szopassatok
Ingyen nem dolgozom, senkinek, soha.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bzolika10
aktív tag
Sziasztok!
T1-es pannóniához hol tudnék "pöcs" alakú hátsó lámpát szerezni?
-
Chris0321
addikt
válasz bzolika10 #102447 üzenetére
Hello.
Itt jobbára újabb motor tulajdonosai vannak, igaz nekem is Trophy-m van. Csak hátsó lámpa búrát találtam újonnan ha ez jó. Én azt tanácsolnám, hogy próbálkozz a facebook-on található motoros csoportokban (– Régi Motorok (Jawa,Pannonia,Romet,Komar,Kinetic,MZ,Csepel,Simson), Pannonia alkatrészek adok-veszek!, BABETTA,JAWA,MZ,SIMSON,RIGA,ROMET,KOMÁR,PANNÓNIA,CSEPEL Adok-veszek). Van még több is de nem fogom mindet bemásolni. Az ilyen csoportokban könnyebben találsz alkatrészt.
-
gergobaby
aktív tag
Sziasztok
A legutóbb is gyors korrekt választ kaptam itt, lenne még egy kérdésem hozzátok.
Ha hétvégén vásárolok egy magyar rendszámos, érvényes műszakival rendelkező motort, akkor van arra lehetőség, hogy online kössek biztosítást, ami a hazaúton már él?
Megspórolnék egy utánfutóval bajlódást, azon a 70 km-en elhoznám lábon.Köszi előre is,
Üdv.
Geri
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Politika
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Milyen TV-t vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- BestBuy topik
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- OpenMediaVault
- További aktív témák...