- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz gergo5991 #102245 üzenetére
Ár? Freewind, pegaso, transalp, varadero, africa twin, dr big, ktm adventure, xt660z, versys, multistrada, bmw gs sorozat. Ezek csak a túraendúrók, gondolom ilyenben gondolkodsz, ha a dl650 tetszik.
Más: ma a postánál mellém parkolt egy dl650. Úgy nézett ki a motorom mellet, mint valami 250-es gép, totál eltörpült az africa mellett. Szívesen ráültem volna egy üléspróbára, de pont elkerülrültük egymást a tulajjal.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
Motorosoknak kell fizetni a parkolásért?
-
máyköl
veterán
-
zgospel
őstag
Jármű eladáskor a törzskönyvnek mi a szerepe? Azt át kell adni adásvételkor, vagy az okmányirodában kell leadni az adásvételi szerződéssel együtt?
Ha jól emlékszem én minden esetben postán megkaptam az új törzskönyvet vásárlás után, de arra már nem emlékszem hogy az eladó mit csinált vele.Amúgy ma motortakarítás közben egy kisfiú benézve a kerítésen mondta az apjának hogy milyen szép ez a motor, szívesen adna érte tízezer forintot. Szétalázott
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Formaster
addikt
Lenne egy kérdésem a profikhoz. Mivel jelenleg tanuló jogsim van (nálunk használhatom forgalomban is) készülök a vizsgára. Van viszont egy feladat, ami kissé nehézkesen megy. Kb fél méteres sávban kel megtenni 10 métert min 15 sec alatt anélkül, hogy a lábad letennéd, vagy kimennél a sávból. Gyakorlaton 3-ból 3x rontottam.
Nemrég engedtem a gumikból kb másfél tizedet, ezzel mintha jobb tapadásom lenne a kanyarokban, viszont az említett feladatnál kissé nehézkesen mozgott a kormány. Szerintetek jó ötlet-e, ha az elsőt, esetleg mindkettőt inkább túlfújom másfél tizeddel, ezáltal kisebb gumifelület érintkezne a betonnal, talán könnyebb lenne egyensúlyozni is. Az is lehet, hogy semmi jelentősége és csak én spilázom túl, szimplán többet kell gyakoroljak, de kiváncsi vagyok a véleményetekre.
-
Geresics
addikt
válasz Formaster #102261 üzenetére
Guminyomást állítsd gyárira, nem véletlenül kell annyinak lennie, amennyinek. Eltérni persze lehet tőle, de egy kezdőnek nem célszerű.
Lassú haladást pedig gyakorold pl. egy parkolóban. A "titok" az, hogy az első féket felejtsd el, a hátsó féket használd (még akkor is, ha épp finoman gázt adsz), és a tekinteted szegezd előre, lehetőleg messze. Hátsó fékkel tök lassan fogsz tudni szépen előrefelé menni.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mike-
addikt
válasz Formaster #102261 üzenetére
1-2tizedet versenypályán állítunk nem a rutinpályán. Az említett gyakorlatot bármikor megcsinálom neked 0.9 bar nyomással vagy 2.9-essel is. Ha jó az egyensúlyérzéked megy elsőre is vagy ha sokat bicikliztél már előtte, ha egyik sem, akkor sok gyakorlás és menni fog.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Formaster #102261 üzenetére
Lassító folyosó lesz az vagy mi a szösz, hátsófék, kuplung kis gáz csak nem lehet így gáz.
Kivéve ha Tl1000-rel vizsgázol azzal nem lehet lassan menni!
R1 Eregy meg rángatja a láncot.Szimering volt. Tegnap volt időm levenni a láncot, a kihajtás nem log, nem lötyög beton stabil szimeringet finoman megfúrtam két facsavar bele, kijött látszott is hol engedett egy picit az anyag a jobb alsó sarok felé. Most vadászom hol találok ilyet mivel a Koreán barátom hiába rendeltem fizettem le se tojt egy confirmation mail erejéig sem, ment is a PayPal refund meccseljék le ők....
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Formaster
addikt
válasz julius75 #102265 üzenetére
Tudok, elég sokat bicikliztem, de úgy látszik motorral többet kell gyakorolnom. "Jajj"
Többiek: köszönöm, elméletben tudom, bár úgy gondolom nem volt kimérve a 10m, ez csak egy rögtönzött pálya volt mobil akadályokkal és az oktató talán rövidebbre is vette a folyosót, hangsúlyozta is, hogy itt még nem kell időre menni, én meg próbálkoztam. Videókon elnézve hosszabbnak tűnik. Minden esetre gyakorolni fogok, 3 próbálkozás még nem a világ.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Chris0321 #102267 üzenetére
Nagyból igen, kb 15 éve motoroztam utoljára, igaz akkor kisebb motorokkal. Szerintem nem lesz gond, csak túl spilázom, 3 próbából 3x érintettem földet, de túl lassúra akartam venni. 3-adszorra majdnem sikerült, erre annyira belassítottam, hogy a vége előtt 1 méterrel muszáj volt földet érintenem.
szerk: a többi feladat ment, szlalom, 8-as, minden, ez így elsőre nehéznek tűnt, de a hétvégén kimérek magamnak egy parkolóban egy szakaszt és addig tolom, amíg nem megy lábujjhegyen is
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Formaster #102268 üzenetére
Menni fog az csak gyakorolni kell. A parkoló jó ötlet, főleg ha nincs a környéken senki mert nyugodtabb az ember ha nem érzi úgy, hogy most kell megmutatnia, hogy megy ez neki. Arra kell csak ügyelned, hogy ne legyen túl alacsony a sebesség, én számolnám magamban hány másodpercnél járok és akkor belőném magamnak, hogy kb. mekkora sebességgel kell mennem, hogy meglegyen az idő. Én jövőre fogok visszatérni, 98-ban szereztem az A1 jogsit azóta alig motoroztam. Nekem könnyebb dolgom lesz mert egy 125/1-es Trophy-t kell majd megzaboláznom így nem veszek órákat plusz autót 2001 óta vezetek.
-
tboldi
nagyúr
-
Formaster
addikt
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102268 üzenetére
Gáz tartással végzed a gyakorlatot? Vagy behúzott kuplunggal gurulsz? Azt mondják előbbivel könnyebb a dolgod, meg nekem is még ez volt a feladat lényege. Viszont a gyakorlatban én csak gurulni szoktam araszoláskor és dőlés előtt adok rá nyomatékot: kuplung + gáz. Kis egyensúlyérzékkel lehet egyenesen gurulni egészen a megállás pillanatáig és álló motornál letenni a lábakat. Ez tényleg csak egyensúly kérdése, vagyis gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás.
Érdemes végezni egyensúlyfejlesztő gyakorlatokat. Lehet az kézenállás, fél lábon állás, biciklizés lassú manőverekkel, korcsolya, jóga, stb. Bármi. Javulni fog tőle a motorozásod is.Guminyomás: szerintem hegyesebb gumiprofillal könnyebb egyensúlyozni, vagyis névleges nyomáson. Alacsony nyomásnál ha kiterül a gumi akkor csak kóvályogni fog. Kormányozni is nehezebb.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102272 üzenetére
Jógázni nem fogok Szerintem szimplán túl lassú akartam lenni, ki kell ezt mérni rendesen, a pályát és az időt is. Egyhelyben állva tudok egyensúlyozni pár másodpercig a motorral is, a nehezebb az volt, hogy szinte alig mozdulva egyenesen menjek a vonalakon belül. De továbbra is úgy gondolom túltoltam, ennyire lassan nem kell menni. Ami a gumit illeti én is erre gondoltam, bár páran rácáfoltak erre. Azért kipróbálom majd
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102273 üzenetére
Mert lehet jó képességeik vannak és puha, tartás nélküli gumival is megcsinálnak bármit.
Én nem szeretem, nem tudom miért jó alacsony nyomáson menni. Lehet a pályagumi másképp viselkedik, de az utcainál nekem nagyon leromlik a motor viselkedése mondjuk 0,5 bar esésnél. Elkezd csúszni vagy kúszni az ívről lefelé a motor. Hamarabb kimegy az eleje is.[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102274 üzenetére
Azért az tény, hogy másfél tized még nem nevezhető puhának, de ha ennyivel túlfújom, akkor már 3-4 tized lehet a differencia, arra gondoltam, hogy ez talán segít valamit. De sztem a kutya nem itt lesz elásva. Egyszerűen kb 25-30 sec alatt akartam megcsinálni azt, ami jó lett volna 15-nek is. Néztem pár videót és azóta nevetek magamon, ilyem "tempóban" fél szemmel mennie kell. Hétvégén kiderül, ha érdekel valakit beszámolok róla Azért túlfújom biztos ami biztos
-
duni84
aktív tag
válasz Polemius #102276 üzenetére
és amit még senki sem írt: ne a fenekén üljön, hanem a lábait nyomja lefele a lábtartóra finoman, hogy a súlypont még lejjebb kerüljön. nem csak a vizsga feladatnál, hanem később a sorok között haladásnál is jól fog jönni, ha lassabb sebességnél (meg úgy általában) minél lejjebb helyezi a súlypontot ahogy a többi javaslat, úgy ez is mezei fizika és kis gyakorlás után természetesen jön majd ez is, mint a váll fölött elnézés, meg a fékkészültség a kalapos sofőrök közelében
#metszéspontok
-
thomasrc
tag
Sziasztok,
Úgy néz ki, hogy én is csatlakozni fogok a klubhoz. Igaz hosszú menet lesz, mert csak jövő nyárra tervezem a célbaérést. Egyelőre ott tartok, hogy a KRESZ-t megcsinálom idén, jövőre pedig a gyakorlatot és nyár végére, ősz elejére valószínűleg meglesz a jogsi és a motor is.
Elöljáróban lenne egy kérdésem a felszerelést illetően, persze igyekszem közben magam is utánaolvasni a dolgoknak:
1. Bukósisak: Úgy gondolom, hogy mindenképpen zárt lenne az ideális, max. 45 ezer Ft.-ig. Ebbe az árkategóriába ahogy nézem ABS és technopolymer héjszerkezetű sisakok vannak. A kettő között mi a különbség? Egyáltalán kell ezzel foglalkozni vagy milyen paraméterét érdemes figyelni, ami deal breaker lehet?
2. Kesztyű: Itt a nyári és az átmeneti között vacillálok. Hidegebb időkben a nyári kesztyűben mennyire lehet fázni? Érdemesebb inkább átmenetit venni? Viszont akkor az nem lesz túl meleg a nyáron? A neoprén kesztyű mennyire védi a kezet szemben a bőrkesztyűvel? Mert ugye protektor rész az mindkettőn van, de nem tiszta, hogy ha kézre esek, akkor a neoprén mennyire tud felszakadni, mennyire kell komolyan venni ezt egy városi tempónál.
3. Csizma: Na most leszek megkövezve ezért a kérdésért! - Kezdőként érdemes erre költenem? Eleinte csak városon belül szeretnék motorozni leginkább, túrázni és nagy, városok közti távokat megtenni nem (arra már nyilván fullos felszerelés fog kelleni). Az autósiskola ugyan kér alkalmas lábbelit a gyakorlati oktatásra, de ott csak annyit kötöttek ki, hogy legyen szára, ami védi a bokát, tehát lényegében hétköznapi lábbelit is elfogadnak.
Bocs, ha hülyeséget vagy visszatérőt kérdeztem.
-
Micsurin
nagyúr
válasz thomasrc #102283 üzenetére
Csizma kell. Ez sose kéne kérdéses legyen. ABS gyengébb jóval mint a lexan héj, de 40-70 közt ált. vagy nap szemcsi vagy Lexan héj. Fejforma meghatározó, anyag használat minőség, kell e napszemüveg, milyen csattant kell (racsnis, vagy DD utóbbi pályázás miatt lehet pl fontos, mivel kritérium)
Pinlock legyen kritérium, ég és föld vele egy őszi reggel.
Nem fog tetszeni... De kesztyűből legyen min kettő. Átmeneti, téli, aztán akár egy hálós nyári. Eleve ha rommá ázol tartalék kesztyű előlap és kevésbé kívánsz majd mindent a pokolra.
Csizmára visszatérve, lökhárító magasságban van a bokád ált. , elég érv a csizma mellett? 😁🙄
@tboldi: azt hittem már Jazz - Dabas gyorsulás lesz.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
thomasrc
tag
válasz Micsurin #102284 üzenetére
Köszi a választ! A csizmáról meggyőző amit írsz, de ha átállok motorozásra, akkor hogy a fenébe oldjam meg a lábbelit? Egész nap mégsem járkálhatok melóhelyen/egyetemen motoros csizmában. Ti ilyenkor visztek magatokkal cserecipőt vagy hogyan kell ezt elképzelni? Munkán kívül, ha elmotorozok erre-arra a városban, akkor még rendben lenne a csizma, csak hétköznap nem igazán tudom hol cserélni/tárolni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz thomasrc #102285 üzenetére
Én például tárolok egy csere cipőt a suliban, beérve csak ledobom a csizmàt. De ha úgy jövök megyek, hogy benne van a pakliban a hosszasabb séta, akkor dobozba (már táskába) bedobtam egy cipőt eddig mindig.
Tárolni... Vegyél egy dobozt, baromira ronda tudom, ellenben hasznos.Chris0321: erről fogsz kapni nagyon eltérő véleményeket, én tuti nem vennék ha van csizma azért, ha nincs akkor meg azt vennék előbb, nem lehet szerintem hasonlítani mennyire fogja melyik a lábamat, és nincs csupaszon a lábszárad se. Vendingo csizmában csúszott anno és gyak a motorja zúzta meg a lábát, valami Alpine volt a lábán ha jól rémlik mégis hazajött külföldi útról mivel feldagadt a lába mintha élesztővel kenegette volna.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Formaster
addikt
válasz duni84 #102279 üzenetére
Köszi, ez jó ötlet. Tény, egyszerű fizika. A váll felett elnézés jól ment a 8-as gyakorlatnál. A fékkészültség szintén alap, az autóból is rámragadt. Szerintem menni fog ez, csak gyakorlat kérdése. A giroszkópikus hatás úgy gondolom elenyésző egy sor 2-es motor esetében.
-
vlevi
nagyúr
Albánia, a sasok országa.
[link]
Kár, hogy ennek is csak olvasoja vagyok ennek a kirandulasnak, nem resztvevoje. -
dellfanboy
senior tag
válasz Chris0321 #102286 üzenetére
szerintem keress ra itt a topikban Hgabor balesetere es azutan nyilatkozz kell-e a csizma.
az hogy mz-hez lesz meg nem ertem. kis motorral nem lehet nagyot esni? vagyha mz-vel esel akkor elotte megkerdezi valaki hogy mekkora serulest szeretnel elszenvedni?wtf?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
vendingo
veterán
válasz Chris0321 #102286 üzenetére
Rendes csizmát vagyél, abból is jobb fajtát. Nekem alap alpinestars csizma se védett megfelelően. (Smx4)
3 nap alatt 2x sérült a lábam. A mostani csizmámba semmi bajom nem lett volna.(forma adventure)[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Geresics
addikt
válasz thomasrc #102283 üzenetére
Első körben jó volna tudni, hogy milyen motort tervezel, és milyen felhasználást hozzá. Egész más cucc kell egy sportmotorra, egy túraenduróra, egy krosszmotorra, stb.
Bukósisak: keress vissza itt a fórumban, többen, többször leírtuk már a véleményünk.
Fontos tudnod, hogy a DOT minősítés semmit sem ér, ahogy azt F9 szépen be is mutatta a videójában.Kesztyű: először is menj, és vegyél egy nyári kesztyűt, az olcsó, és már legalább van. Abban el tudsz kezdeni motorozni, aztán később vegyél egy esőben is jót, pl. a Lidl kesztyűjét többen direkt ezért veszik, és bármilyen hihetetlen, bevált nekik! Nagyon gondolkodom én is egyen, bár nekem már van vízálló kesztyűm, ami már több felhőszakadásban is bizonyított...
Csizma: mivel én terepen is használom a mocim, így ennek megfelelően választottam csizmát 3 évvel ezelőtt, és egyáltalán nem bántam meg, hogy a Forma Adventure mellett tettem le a voksom! Viszont iskolában, munkahelyen elég hülyén néz ki, pláne egy naked bike nyergében! Mindegy mit veszel, de motoros lábbeli legyen, és minél jobban védjen! Viszont amíg nincs csizmád, addig használj bakancsot! Ideig-óráig azzal is lehet menni (én 2 évig ackósban terepeztem, amíg még fiatal voltam, és meggondolatlan! Akkoriban mindegy volt, csak menjünk már! Mákom volt, nem lett baj. De lehetett volna.) Vigyél magaddal egy dorkót váltócipőnek, az akár a kabát zsebében is elfér - én túrákra azt viszek!
Amúgy menj be egy jobb motoros boltba, és segítenek! Beszélgetnek veled arról, hogy mire szeretnéd használni, és ott fel is tudod próbálni, hogy mennyire tudsz benne élni!Protektoros kabátod, vagy egyéb, ami a gerincedet, felsőtested védi gondolom már van.
Ne feledkezz meg a csípődről, és a térdedről sem! Én megvettem anno legolcsóbb Shox-os nadrágot, de ahányszor levettem, mindig nyirkos, nedves volt a lábam a saját kipálásomtól. Azóta vettem egy motoros farmert, és... Nem is mondom, inkább nézd meg!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Pécstt pl. most bukósisak-készletkisöprés van!
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
dellfanboy
senior tag
válasz vendingo #102292 üzenetére
speed csizmat,osszehasonlitani egy off-road csizmaval nem sok ertelmet latom, foleg annak tukreben hogy nem versenypalyan buktal( ahova terveztek a smx4-et). meg az At-t se olyan korulmenyek kozott hasznalad.
Ennel mar csak az jobb mikor supermoto-s faszagyerekek, krossz nadrag-ban meg mezben veretik az utcan.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Geresics
addikt
válasz dellfanboy #102295 üzenetére
"Ennel mar csak az jobb mikor supermoto-s faszagyerekek, krossz nadrag-ban meg mezben veretik az utcan."
Azzal mi a baj?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Polemius #102278 üzenetére
Szerintem elhanyagolható a kerekek mellett. Azok meg nem igazán forognak gyök kettőnél. Tök mindegy hogy közben mennyire pörgeted a motort. Ugyanúgy el fog dőlni üvegelés közben is.
De ha már ilyen szemforgatós attitűdben vagyunk, akkor meghallgatnám a te elképzelésed is, ahogy a forgó tengelyek és egyéb alkatrészek inercia nyomatékáról értekezel.(#102279) duni84
Érdekelne hogyan változik a súlypontja a motorosnak, ha testének a felfüggesztési pontját áthelyezi az ülésről a lábtartóra?(#102282) geresics
Tessék?
Megnéztem a két boltot, üres kézzel jöttem haza. Mind ismeretlen márka volt, bár akadt egy-két kényelmesnek tűnő darab. Sajnos markolatra fogva egyik sem volt tökéletes. -
HSM
félisten
Én csak azt nem értem, miért mindig csak a védőfelszerelések vannak kiemelve.
A vezetéstechnika legalább olyan fontos. Tegnap pl. majdnem az orrom előtt, tőlem kb. 5 méterre csaptak el egy motorost, meg egy robogóst. Tipikus szitu, zöldre vált a lámpa, kilőttek, és nem néztek jobbra, jön-e egy "még átférek asárgánpiroson" autós. Jött.
Csávón volt legalább egy térdprotektor, de szerintem mindenki sejti, mennyit ért volna. Pedig ez egy nagyon alap vezetéstechnikai dolog, hogy csak akkor mész, ha tényleg meg is kaptad az elsőbbséged.[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
senior tag
-
Teasüti
nagyúr
válasz dellfanboy #102299 üzenetére
Változatlan üléspozícióban befeszítem a combjaim és a súlyom a seggemről a lábaimra helyeződik. Kérdés: hol van a testem súlypontja ülő pozícióban? Következő kérdés: hol van a testem súlypontja ugyanabban a pozícióban, csak lábból megtartva magam?
Komolyan kérdeztem. És csak egy jó válasz van rá.
Nevezhetjük tömegközéppontnak is.Ne tévesszen meg senkit, h lábtartóra tehénkedve lehet kormányozni a motort. Az más történet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Metcal SP200 forrasztó állomás , páka nélkül
- Mastroweld Evobasic mini-140i inverteres hegesztő eladó
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W