- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Geresics #102699 üzenetére
Egyesek szerint a Shell prémiumjai is Schwechatból jönnek. Mások meg azt mondják, hogy csak az osztrák határ közeli kutakra megy csak onnan. Mindenesetre én V-Power 100-ast szoktam tankolni Mosonmagyaróváron, szóval megvan a két elmélet metszete.
Amúgy tapasztalataim szerint az itteni OMV MaxxMotionök elég változóak minőségben, egyszer tök jól megy a motor/autó, máskor meg elég lagymatag menet közben. A Shell-ben még soha nem csalódtam.
szerk.: A V-Powerekben 5% etanol van egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
-
Formaster
addikt
válasz HoaryFox #102704 üzenetére
Én is a Liqui Molysat néztem ki, nagyon kevés kell belőle, de ha valaki ezt is drágállja, meg lehet venni felesbe mással. Bár szerintem 3e Ft megér annyit, hogy ne kelljen tankot és komplett üa remdszert tsztítani.
A téliesítéshez hozzá tartozik a kipufogó lezárása + a kupplung behúzása pl kábelkötegelővel. Mindettől függetlenül 3-4 hetente illik beindítani.
-
KrAt
veterán
válasz runner 125 #102693 üzenetére
Jaja, arra gondoltam
Pest-Esztergom-Fejér-Pest lesz, ahogy nagyjából az útvonalat néztem
-
Polemius
aktív tag
válasz gabor128 #102696 üzenetére
Én is OMV 100-as + stabilizátor verziót követem. De elvileg a prémium benzinekben ha van is etanol, kevesebb.
Az adalék lehet, hogy drága, de legalább 2 telelésre elég.(Valamint érdemes lemosni, amit kell azt olajozni-zsírozni, gumikat kicsit keményebbre fújni, kipuffot, netán légszűrőházat betömni, ha nincs középtámasz akkor kerékemelőre tenni, akkut kivenni, feltölteni, aztán letakarni tavaszig.)
Szerk:
(#102707) V.Stryker: kuplung behúzás azon segít, ha állásban letapad aztán első indításkor csattog meg ilyenek.[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
-
tboldi
nagyúr
-
veze
őstag
válasz Bogyó bá' #102715 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy ha ki van engedve akkor zár ( és összeragadhatnak a lamellák? ) ha be van huzva akkor oldott állapotban van, igaz a rugók akkor jobban meg vannak húzva
De én még sosem csináltam ilyet télen, és eddig (jó pár év alatt) sosem volt gond[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Persze hogy nem volt gond, mert nem is kell ilyen baromságokat csinálni.
Ez az egész télre elrakom a motort dolog olyan szinten túl van gondolva rengeteg ember részéről hogy az valami félelmetes.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Pocee
senior tag
válasz Formaster #102713 üzenetére
Okos dolog egy negyed évre összenyomni a rugókat amúgy,ha józan paraszti ésszel végiggondolod mi lesz velük? Felerősödnek?meg a bowden se nyúlik...
Ha a légpuska felhúzva marad egy 2-3 hétre már sokkal gyengébb,de hajrá,legalább lesz tapasztalat ilyen téren is.
Nem is tudom ki ajánl ilyet.Mr.Brightside
-
Lomha 8V
addikt
Azt a ku... nevadai répatolvaj. Itt megint csúnyán eldurrant ám a tanácslufi. Kuplungot behúzni egész télre. Ezen most besírtam.
-
KrAt
veterán
Ugyanmár, a VFR-t anno sógorom mindenféle hülyeség nélkül rajta le 3 évre (akkor még nem tudta, hogy így lesz), és a 3 éves, fél tank benzinnel olaj és akksicsere után így indult: [link]
Azóta is köszöni, jól van, tank se rozsdás, kuplung se ragadt össze, stbstb..
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Pontosan erről beszélek. Mondjuk ennek van 2 másik oka is.:
Ez egyik, hogy ez egy Honda, a másik meg az, hogy azon belül is egy VFR.
Köszönöm befogtam, csumpi![ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
zgospel
őstag
Viszonylag releváns a legutóbbi Égéstér adás.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Ferdzsoo
addikt
válasz zgospel #102728 üzenetére
Nagyon jó a szöveg, köszi a linket.
Legangyobb tanulság: "A legtöbb hibát a szerelők rakják bele. Ami nincs megbontva az sokáig elmegy."[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Formaster
addikt
Tévedni úgy gondolom emberi dolog, a fórum pedig a nézőpontok megvitatására szolgál, emberi hangnemben. Valahol láttam jó magam is ezt a kuplung kérdést, nyilván nem a fejemből pattant ki. Ezek szerint tévedtem, hogy elhittem. Ez a stílus ami itt van viszont elég romlott , úgy látszik túl sok tesztoszteron gyűlt össze egy helyen. Pár hete jàrok be ide, de azt látom, hogy úton útfélen egymásban forgatjátok a kést.
Julius75 a te cikizésed viszont már semmibe veszem, csak hogy tudd nincs még motoros vizsgám, ettől függetlenül jogosan vezethetek motort, teljesen törvényesen
-
canniball
nagyúr
válasz Formaster #102731 üzenetére
Az észrevétel úgy gondolom jogos, ezért megkérek mindenkit, hogy normális hangnemben folytassuk a társalgást és hívjuk fel az esetleges tévedésekre a figyelmet! Köszönöm!
Más.
A Lidlben múlt hét csütörtöktől (talán nem kapkodták el és még van belőle, de ha nem) az Aldiban e hét csütörtöktől kapható akksi töltő, ha valakinek még nem lenne.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
őstag
Ma láttam egy kawást, gödöllői főtér mellett csúszni, kiütött egy oszlopot is.
Mindenki/mindenki ismerőse rendben van a topikból? -
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Micsurin #102736 üzenetére
Ez is jó kérdés.
zgospel: De ahogy elnézem ez rendszeres. lehet több ilyen témájú beszélgetés is?
Ezekután mostmár biztosan nem fogok KTM-et venni.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
zgospel
őstag
válasz Ferdzsoo #102737 üzenetére
Nekem most így hirtelen nem jut eszembe több motoros témájú adás, de biztos hogy volt. Ezt kivéve, szerintem ez óriási, Szabó II László volt a vendég. Igaz ez is már 3 évvel ezelőtti.
Amúgy általában érdekesek ezek, még akkoris ha ugye autós téma, csak nem mindig van időm végighallgatni. Kb minden 8-10-iket szoktam benyomni. Amikor a nepper van azt szeretem, jó sztorikat mesél
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
Rossz hallgatni, ahogy a DCT-vel mennyire alacsony fordulaton forog.
[link]
Egy egyhengeres többször durran, mint ez... -
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #102740 üzenetére
Tudom. De alapállásban, amikor körforgalomból kifelé, 30-al, nem vált vissza 4.-ből, az dúúúrva. Volt hozzá szerencsém.
Én nem mentem vele annyit, hogy megszeressem, nekem csak annyit sikerült, hogy az összes, régről ismert automataváltós rossz előérzetem újra előjöjjön vele. -
Geresics
addikt
válasz vlevi #102742 üzenetére
Távol álljon tőlem, hogy bárkit megtérítsek, de ez a DCT olyan, mint autóban a DSG. Sőt, igazából ugyan az.
A DCT két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., 3. és 5. fokozatokért felel, a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatért. Hogy a rendszer ne foglaljon nagy helyet, az egyik fogaskerékcsoport tengelye a másikén belül kapott helyet! A szerkezet másik érdekessége, hogy a kuplungokat külön elektrohidraulikus körök vezérelik.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
-
Geresics
addikt
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #102743 üzenetére
Jó, akkor nem automata, hanem robotizált.
De D állásban irgalmatlan szar.
A 650-es V-Strom dinamikusabbnak érződik, pedig azt se forgatom 10-ig (6-ig se...)Tudom, mindenki más szeret a motorozásban, de az én agyamban valahol hozzátartozik a dologhoz, ha kanyargás közben váltogatok.
"Kár, hogy se agya, se látása nincs, és gondolatot olvasni sem tud..."
Pedig lehetne. Pont a napokban olvastam a Scania prediktív automata váltójáról, ami a GPS és a beállított útvonal alapján betervezi az optimális váltófokozatba az emelkedőket, lejtőket. És annál idegesítőbb tényleg nincs, amikor erőlködik a legmagasabb fokozatban, alapjáraton, és a dombtetőn leesik a minimál fordulat alá, és akkor, amikor már csak 20 méter lenne hátra, visszavált vagy kettőt.
Csak hát egy Scania váltó nehezen férne el egy AT-n
De komolyabbra fordítva a szót, valami szögérzékelőről olvastam az NC750 kapcsán, abban is DCT váltó van, valami olyat, hogy állítólag lejtőn, emelkedőn máshogy vált.
És tulajdonképpen itt elérkeztünk az automatizálásnak arra a fokára, amiből én már nem kérek. Annyi paramétert vesz figyelembe, és annyira fogalmam sincs, hogy, mikor mit fog csinálni, hogy akkor már átraknám manuális állásba.
Egyébként "hatalmas élmény" volt, amikor parkolóban forgolódás közben a DCT agya úgy gondolta, hogy ideje visszaváltani 2-ből 1-be. Az a marha nagy szerencséje volt, hogy sejtettem, hogy ezt fogja csinálni, de jobb lenne, ha nem csinálna ilyeneket -
HSM
félisten
válasz vlevi #102747 üzenetére
"Annyi paramétert vesz figyelembe, és annyira fogalmam sincs, hogy, mikor mit fog csinálni"
Pontosan ez itt a gond. Az egyik legfontosabb paraméterét az erőátvitelnek odaadod egy automatának. Rátapintottál a gondom lényegére.
Arról nem is beszélve, rakhatsz rá akármilyen automatát, nem fogja soha tudni, én mikor akarok pl. előzni, mikor csak éppen nem lefulladni, vagy hirtelen elfordulni. És hiába tudom a kormányról nyomkodni, ha ő gondol egyet, és felülbírálja....[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz vlevi #102747 üzenetére
Igen, van olyan az NC750X-ben (én is azt vittem el az onroad 48h túrára), de sajnos csak az emelkedőt-lejtőt érzékeli (de azt nagyon frankón), viszont a kanyart nem. Ez miatt előfordul, hogy kanyarban vált, ami zavaró lehet! Nekem nem okozott kellemetlenséget, mert annyira szépen vált, de mások panaszkodtak rá.
A Scania-s megoldás egyébként simán megoldható volna, más kérdés, hogy egy 1MFt értékű fejlesztés elfér egy 30+MFt-os kamion árában, de nem igazán fér bele egy 2,4MFt-os motorba.
Amúgy meg azt írod, hogy ez volna jó, aztán meg azt, hogy már a mostani is túl sokat számol. Akkor most hogy is van ez?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok