- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autóhifi
- Házi hangfal építés
- Dell notebook topic
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
addikt
válasz Geresics #102550 üzenetére
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam A piacvezető nyilván amiből a legtöbbet adják el, ez megint kérdés, hogy melyik piacon mi az. A megfelelő szó inkább a tesztgyőztes, vevőelégedettségben vezető. Több német fórumot is olvastam, ahol 2-3 termeket ajánlanak, többnyire legjobbként megítelve ezt, a motul pedig nem sűrűn van megemlítve.
HSM ezzel biztosan nem lehet. Kíváncsiságból kérdezem, hogy mennyire veri fel, mert brahiból gondoltam már rá, hogy ki kellene próbálni
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102552 üzenetére
Nem-e? Miért ne lehetne?
Így nézett ki nem olyan rég a hátsóm egy kb. 200km-es Mátra-túra után, amikor éppcsak futtában kentem még kicsit rá, miután ránkszakadt az eső féltávon (tehát kb. 100km után):
Jó, én még kis grafitpot is rakok bele, így még bírja egy darabig miután kiszáradt is.Én teljesen átszoktam erre, mert bár lényegesen több vacakolás így bekenni, de szép öntisztuló lesz a lánc, nem az a lemoshatatlan ragacsos vacak, ami az utca összes koszát összegyűjti, mint a láncspray-k.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102552 üzenetére
Miért ne lehetne? Bármilyen olajat kenhetsz rá. Akár hajtóműolajat is.
A motorláncok külső kenése nem kritikus fontosságú (kivétel a hagyományos kialakítású, O-gyűrű nélküli láncok). Sőt, akár szárazon is elmegy egész sokáig, mivel a csapokban lévő zsír végzi a munkát. Elsősorban azért kenjük, hogy védjük a rozsdától.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102554 üzenetére
Jaaa, így már értem.
Kb. 3000km-t mehettem el így. Egy kis ecsettel kenem be a görgőket középen és a kis gumigyűrűket a szélen. Mókás, pont a láncspray-k ragacsosságából lett elegem. Eredetileg átmeneti megoldásnak szántam, hogy míg csinálok magamnak egy automata olajozót addig kenegetem "kézzel", de aztán megszoktam.
(#102555) Teasüti: Én úgy tudom, a görgők kenése fontos ezeknél a láncoknál is. Ha nem kened erősen melegedhet, és az viszont már nem jó a zsírnak sem a csapoknál.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Most kenem le tisztítás óta 3-adszor az S100-al és valóban, kezdődik rajta egy taknyos réteg, szóval lassan tisztítani kell ismét. Nagyjából 1200-1400km-ről beszélünk. Gondoltam már fegyverolajra, de az túl híg, a motorolajat meg pár magyar cikkben nagyon lehurrogták, hogy nem jó a gyűrűknek. De nem tudom egy vezérműláncban pl mennyivel másabbak a gyűrűk. (Van-e) Az biztos, hogy maga az olaj öntisztító valamelyest és érdekes lenne egy automata olajozóval egybekötve. Kézileg alkalmazva neked mi a tapasztalatod, meddig bírja egy kenés?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hallottam már ezt az érvelést. Lehet benne igazság, de nem tudjuk milyen zsír van a csapokban és annak hol van az olvadáspontja. Ugye vannak magas hőmérsékleti teljesítményű kenőanyagok is, amik akár egy-kétszáz fokot is kibírnak. Én még sosem tapasztaltam különösebb melegedést. Enyhén langyosodik maximum nyáron. Télen meg kb mindegy is.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
válasz Teasüti #102559 üzenetére
Az biztos, hogy ahol fém a fémmel súrlódik, oda kenés is kell. Ha a lánc nem is melegszik, mert mozgásban van és hűl, illetve az kell keményebb fémből legyen, attól még maga a lánckerék gyorsabban kopik, ha nincsen kenés. Hallottam olyat, aki automata olajozóval 50.000-et tett a láncba. Lehet, hogy nem akkora nagy szám, de láttam már Tracert 22.000-el olyan láncszemekkel, amik úgy álltak, mint az EKG.
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102558 üzenetére
A gyári kézikönyv is motorolajat ír elő a gyári O-gyűrűs láncra, szóval nem hinném, hogy rossz lenne neki. Az automata olajozósok 40-50e km-es lánc élettartama is ezt látszik megerősíteni.
A vezérműláncban nincsenek O-gyűrűk amúgy, annak nem is kell, az alapból olajban fut. Kézileg én viszonylag keveset kenek rá egyszerre, kicsit kisebb az ecsetem az ideálisnál, de olyan bő 100km-re teljesen jó így is. Az a baj, nem tudok tutit, mert azért sokszor befutok pl. egy esőbe, az pedig a spray-nek is nagy ellensége, nagyobb túrát pedig pont nem csináltam, mióta kenegetem, leszámítva ezt a megázós/Mátrázóst.
(#102559) Teasüti: Oké, kibírja, de egyfelől hőtágulás is van, másfelől a zsír felhígul, márpedig úgy igencsak könnyebben távozhat, ha már nem 100%-os a gyűrű.
(#102560) Formaster: Néhány kissé ferde láncszemem sajnos már nekem is van, még a láncspray-s korszakból, pedig még csak 21k km van benne. Mondjuk én a tisztítását nem vittem túlzásba, kb 6000km-enként pucoltam le megfelelő anyagokkal, mondjuk akkor alaposan. Sajnálom amúgy, mert a lánckerek amúgy még príma állapotban vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #102560 üzenetére
A csapokon görgők vannak, amik gördülnek a lánckerekek fogain. Ezért érhető el olyan jó hatásfok a láncos hajtásnál. (Nem vágom fejből mennyi, olyan 97% rémlik.) A kis hajtási veszteség meg kis súrlódást jelent. Mint írtam a lánckerék és görgők kenése nem kritikus fontosságú.
Igen, én is hallottam ilyet. Viszont nem tudhatjuk ki mennyire tépi a láncát. Pl. lehet a pályagépen, vagy egy stunt gépen a láncolajzó se segít, ha szakaszosra nyújtják a láncot a folyamatos rángatással.
Aztán lehet egy túragép elmegy kétszer annyit száraz lánccal, mint egy pályagép láncolajzóval.
Ez éppen olyan, mint hogy egy pályagép motorja 50000-et megy el állítólag kb, míg egyenletes terhelésű túrázással akár kétszer-háromszor annyit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Aha, látom. Csúszófelület és nem szigetelt. Igazad van.
Viszont oda az olaj nem lesz jó, azt kinyomja hamar. Oda zsír kellene, ahogy gyárilag is zsírozva van.
Akkor viszont zsír spray az egyetlen, ami szóba jöhetne.
Arról van infó, hogy a görgő és a persely kopása mennyire mérvadó a lánc élettartama szempontjából?
Mi szokott elkopni először? -
vendingo
veterán
Runner! Wr250r nem játszik nálad?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Geresics #102519 üzenetére
No komment én is voltam ott a KTM 1290 Superduke GT miatt, ugyanezt mondta a srác azzal a különbséggel hogy menjek ki tesztelni bécsbe, de vegyem meg náluk.Ő azért az évi 2-3 eladott darabért itthon nem fog tesztmotort tartani. LOL-. Felfoghatatlan magyar mentalitás.
Az indok hogy van elég motorjuk. Nem kell mégegy. Tudom e milyen drága egy tesztmotor fenntartása.
De szerintem a leggázabb hogy mi magyarok annyira hajlamosak vagyunk elkezdeni magyarázkodni, ahelyett hogy csak csöndbenmaradnánk és annyit mondanánk hogy, "nem, sajnos nincsen".[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
z123456789
addikt
Na, tegnap megvettem az XL-t.
Még egy db volt belőle. Jónak tűnik. Bár csak időben hazaérnék, ki is próbálnám.
Sajnos otthon vettem észre, hogy ahol a kétféle anyag találkozik, egy-két helyen elvált az anyag.
Így is elhoztam volna, max majd megvarrom, nem vészes, a lényeg az az első szélfogó réz.
Egyébként gondolkodom hogy elhozom a 2XL-t is, szerintem abból is már csak egy van.Más:
haverom és csaja balkán túrát terveztek idénre, készült egy kis videó róla. Bár nem oyan beszédes, mint Geresics videói, ennek ellenére a helyszínek elég szépek, hátha valaki kedvet kap. Bár ez szerintem valamilyen szinten úgyis klasszik útvonal a túrázók körében.
Magyar-, Horvát-, Görögország, Bosznia, Montenegro, Albánia, Macedónia.Ja, és minden évben van valami hiba, ami az indulás reggelén jelentkezik, illetve az első 30 km-en bőrig áznak.
Idén nem volt semmi...csak hazafele égtek össze a kábelek. (Arról fotó van a blogspot oldalon.)[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #102568 üzenetére
Amúgy a fura az egészben, hogy amikor felhívtam a BMW-s csókát náluk (Pesti Zoltán), és kértem próbára egy 1200GS Adventure-t, akkor mondta, hogy nem muszáj abból választanom, ami van, mert ha kell, akkor lekér a központból tesztmotort, csak az pár nappal tovább tart, mert meg kell szervezni a szállítást! Ezek után volt nekem igazán fura a KTM részlegük hozzáállása...(#102569) z123456789
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Geresics #102570 üzenetére
Igen mondjuk ugye ez már valszeg gyártófüggő, hogy a bmw-nek vannak központi motorjaik amiket mindenki lekéregethet teszteli, a KTM meg azt mondja a dealereknek hogy ha kell, rendelj egyet rakira.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz z123456789 #102569 üzenetére
Elég jó lett a videó, félelmetes a youtube mennyit ront a minőségen.
Pár szakaszt felismertem a videóból mi is ugyanerre jöttünk hazafele Montenegróból."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
válasz vendingo #102567 üzenetére
Ha erre gondolsz, akkor nincs nagy túl kínálat belőle. Egy kínai idomos és egy új ár nélkül (gondolom 3M fölötti árcédulával).
Nem lenne rossz egyébként ez sem, de a 250-es ebben a kategóriában akkor lenne jó, ha az utca végén kezdődne a terep.
Mint írtam is, van h 15-20km-t is gurulni kellene h találjak komolybb domborzatot. Egy ilyen 250-es esetében azért tartanék attól h mit szól a tartós 90-100-hoz aszfalton ennyi km-en keresztül.. szóval értelmetlen "üzemórákat" egy kisebb ccm-es gépbe nem szívesen raknék.Jó volna mindenképpen 400-450-es minimum.
Rá is néztem a WR450-ekre, bár technikalialg kevésbé ismerem őket, de a 40LE gyanúsan nem üzemórás motort takar:"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vendingo
veterán
válasz runner 125 #102574 üzenetére
Egy csávó az X változatot futárkodásra használta rengeteget ment vele télen nyáron, van is tartós teszt totalbikeon.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
akos727
senior tag
Sziasztok! Múlthéten sikerült lefeküdöm a motor mellé menet közben, majd megismerkedni egy szallagkorláttal. Ahhoz képest kevéssel megúsztuk mindketten, bár nekem wcre kimenni majdnem felér egy el caminoval. Szeretném kivonatni a motort a forgalomból, viszont érzésem szerint ágyból ez nem egy egyszerű feladat. Vonattatok már ki motort/autót meghatalmazással? Tudja valaki, hogy pontosan milyen meghatalmazás szükséges? Köszönöm! U.i.: Mindig viseljetek védőfelszerelést! Ha nem lett volna rajtam csizma, nem tudom, hogy nézne ma ki a lábam (ha egyáltalán kinézne valahogy).
-
HoaryFox
őstag
válasz akos727 #102578 üzenetére
Ha van Ügyfélkapud, pár kattintással meg lehet oldani.
Én pl. gépjármű eladásnál úgy jelentettem be az eladás tényét, beszkenneltem az adásvételit, másnap le is okézták.Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
veze
őstag
válasz z123456789 #102569 üzenetére
Én meg felhivtam azt a másik győri üzletet, amit linkeltél ,hazimozigyor felszámolják az uzlet ezen vonalát megmaradt termékek vannak, Shox Warmax már nem volt, de talált egy Oxford OXPROTEX szélálló felsőt L es méretben, ma már hozta is a futár 7k volt szállítassal,[link]
Azt nézem ez nagyon megérte. a shoxban néztem már a speed up aláöltözöt , elöl szélvédett hátul szellőzős (9900) ami a shox warmax helyett van most már. hááát. annál szerintem ez minőségibbnek tünik, a shoxban van forcefield is 239990 ért azt és megnéztem
tényleg jó meg szép meg profi - az ára is
A lényeg, hogy lett egy L -es méret ami a célnak megfelel, és ugy tűnik jó vétel volt
Köszönet a linkedért, amin végül is elindultam[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
hétvégén túrára megyek.Győrből Letenye felé megyek és két útvonal lenne.
1. Győr - gyorsforgalmi Szombathely felé - 84-es Sárvár - 74 Zalaegerszer-Nagykanizsa-Letenye
2. Győr - gyorsforgalmi Szombathelyig - 86-os Körmed - Lenti - LetenyeAz a kérdésem úton lehet jobban haladni illetve a milyen minőségük?
Km-ben kb ugyan az.
-
Khaosz55
addikt
Nekem van 2 db Decathlon Kipsta aláöltözőm, de az kevés 10 fokban.
Aztán elmentem az obiba vettem 1500 FT-ért 1,5 méter X1méteres 5mm vastag szürke hajlékony szigetelő táblát. Olyan mint a csőhely szigetelő. Kivágtam belőle egy mellkas formát és két fél hengert a combomhoz.
Teszteltem autópályán 10 fokban. Vagy egy kordura szettem és egy preforált bőr mugen ruhám. Mind a kettőben tökéletes volt nem fáztam cseppet sem. Szóval a Mugen perforált bőrruhába is tökéletes volt pályán 10 fokban. Egyáltalán nem fáztam pedig én fázós vagyok. Az 5mm-es habot meg bárhova be tudtam gyűrni.
A cordurába hiába volt téli bélés nagy tempónál fáztam de oda is beraktam a lapot és tökéletes volt. Ha meg melegebb van akkor megállok és 1 perc alatt kiveszem.
-
dellfanboy
senior tag
válasz Khaosz55 #102587 üzenetére
Aztán elmentem az obiba vettem 1500 FT-ért 1,5 méter X1méteres 5mm vastag szürke hajlékony szigetelő táblát. Olyan mint a csőhely szigetelő. Kivágtam belőle egy mellkas formát és két fél hengert a combomhoz.
ez mukodik sima ujsagpapirral/kartonpapirral, vagy csak siman leragasztod a perforart reszeket 2x,3x ducktape-el. sot asszem 1x meg vmi nejlon szatyor mentett meg a szetfagyastol
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Khaosz55
addikt
válasz dellfanboy #102589 üzenetére
Papírnál jobb. Melegebb és tartós.
-
akos727
senior tag
válasz Knaliret #102583 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat és a jókívánságokat! Bal kanyar előtt megcsúszott a hátsó kerék és kicsit "halacskázott" a motor, majd mikor betapadt újra, a motor és a lendület iránya nem egyezett, ami egy kisebb high sideba torkollott. Szerencsére "csak" felrepültem (nem át a motoron), emlékszem, ahogy nem érem el a kormányt. Majd ahogy visszaestem, mögöttem jövő haver szerint még sikerült összeszedni a motort, csak ekkor már közel volt szallagkorlát, így valszeg erős elsőfék hatására kiment alólam a motor. Szörföztem egy kicsit rajta és szallagkorlát majd föld. Tényleg kevéssel megúsztam, egy boka törés, ami szerencsésen egyáltalán nem mozdult el, illetve combhajlítómnál lehet valami részleges szakadás, mert lábamat még nem tudom kinyujtani, csak fekve nagyon nagyon óvatosan és tiszta feketés-lilás a fenekem alatt. Motoron szokásos fékkar(ok), lábtartó, tükrön kívül a kormány tört ketté, illetve a hátsó idom és a tank lett csúnya. (Bandit 1.2 mk1)
-
runner 125
nagyúr
válasz akos727 #102591 üzenetére
Jobbulást és adj hálát az égieknek, h neked még van dolgot itt. A nem motoros barát szalagkorlát csúnya halált okoz az esetek jó részében.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Geresics #102594 üzenetére
Mert megérdemli... Nem tudom sajnálni. Oké, néha előfordul,hogy azért farmer, pólóban elszaladsz ide oda, de azt se kéne. De hogy mellette még hülye is vagy és úgy egykerekezel,hogy nem is tudsz... Örüljön, hogy ennyivel megúszta a balf@sz.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #102598 üzenetére
Biciklinél tényleg póló rövidnadrág van csak többnyire, még bukó se kötelező.
Aztán a városi forgalomban nagyjából mindenki el fog menni melletted sávon belül: a csuklós busz, a kamion, az IFA, stb. Nem beszélve arról, hogy telibe kapom a kipufogó gázokat, nincs zajvédelmem és nincs visszapillantó tükröm (mondjuk ezek technikailag megoldhatók, de az a ritkább eset). Ezért nyakból nézek hátra, szinte mindig.
Szerintem veszélyesebb városban biciklizni, mint motorozni - ruházattól függetlenül.
Persze ha a faluban ugrok el a sarki kocsmáig, akkor persze, arra kiváló.Nekem a motor elsősorban közlekedési eszköz és igenis van olyan, hogy leugrok vele a belvárosba, nyáron pólóban és rövidnadrágban. 5 perc motorral, 30 perc gyalog, kocsi nincs. Naná, hogy motorozom. Bent motor lerak és irány a város, lezseren, kényelmesen, nem belerohadva a motoros cuccba. Csak a sisakot kell hurcolnom. Városon kívülre viszont sose megyek full szerkó nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #102594 üzenetére
A legfőbb probléma itt nem azzal van.
Hanem, h az emberünk a hátsó lábtartóra állva próbált egykerekezni, csak azt nem értem mit hitt, h ha majd átbillenik a holtponton a motor, mivel fékezi meg a hátsó kereket?
A természetes szelekció legékesebb példája az emberünk. Ész nélkül az ilyenek előbb utóbb kipuszutlnak.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Formula-1
- Milyen okostelefont vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Fujifilm X
- További aktív témák...