- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házimozi belépő szinten
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Milyen alaplapot vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #102599 üzenetére
Nekem szerencsém van, Kalocsán rengeteg kerékpárút / vegyes használatú kerékpár-gyalogút épült az elmúlt 15 évben, minden forgalmasabb úttal párhuzamosan. Ha bármit cipelni kell a boltból, akkor meg egyértelműen a kocsit veszem elő.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #102600 üzenetére
Inkább arra gondoltam, hogy milyen szép eredménye van, ha valaki ruha nélkül perecel!
Amúgy meg hiába hullik ki az ilyen, utánpótlás van bőven!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Bogyó bá' #102598 üzenetére
Van azért olyan szituáció amikor tényleg nemigazán finom beöltözni 5-10km kedvéért.
Ritkán de sajnos velem is előfordul. Pl. amikor egész nap motorozol a túrán, megérkezel a szállásra szépen lecuccolsz és átöltözöl mert már a pokolba kívánod a motorosruhát, de este kizárólag motorral tudsz elmenni pl. vacsorázni és várostnézni. Nah ekkor pont nem öltözök be 5-10km miatt mert már széthullottam egész nap a motorosruhába. Cserébe viszont tényleg max 60-al megyek adott esetben városon kívül is. Viccen kívül."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
-
veze
őstag
válasz etnies #102605 üzenetére
Én huzok ilyenkor (elugrok a lidlbe , 36 fok melegben, ötvennel 2 km-re tipusu utakra) egy ilyesmit [link] a könyökre,térdre. , nem kell vele sokat vacakolni gyorsan, gyorsan fent van, gyorsan le lehet húzni is, igaz csak annyit ér mint kb a semminél több, de mégis..
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #102605 üzenetére
Most meme alapot adtál a népnek tudj róla. Jövőben jöhetnek a captain obvious képek ha nyomod az igét a pórnépnek!
@veze: Meglepődnél nyaltam robin puha térdvédőben ilyen zselés cucc a shoxból egész jót fogott, a kérdés, hogy ott marad e ahol a helye van.
Baloldalt tette a dolgát, jobboldalt lecsúszott ott van is nyoma majd félévvel később is.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #102610 üzenetére
Én sem tudom elolvastad e amit írtam, "Jövőben jöhetnek".
Ezzel a témával spec egyetértek, nyáron azért a tíz percért amíg bekorcoltam a városba a diákmeló miatt nem vettem fel a bőrt, még csak az kellett volna nap indításnak... meg zárásnak.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
HoaryFox
őstag
Kövezzetek meg, de én ha kb. arrébb tolom a motort, már akkor felöltözök full protektorba. Nem tudom, mikor fog kikanyarodni eléd egy autós, fog leszorítani az útról, bármilyen óvatosan is közlekedjen az ember a motorral. Ne feledjétek, hogy sokkal-sokkal védtelenebbek vagytok, kb. mint egy biciklis.
Persze, kinek a pap...
Captain Obvious-t hallottátok
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #102607 üzenetére
A baj nem az hogy hülyeséget csinálsz, hanem hogy terjeszted
Mindenki szokott hiányos felszerelésben motorozni, 30 fok felett meg aztán főleg. Ettől még nem biztos hogy jó ötlet előadni hogy mennyire hülye meg lúzer aki melegben felvesz valamennyi (nyári) motoros ruhát. Nyilvános fórumot olvassák olyanok is sokan akinek nincs tapasztalata, és azt fogják hinni hogy tényleg ez jó irány.
Neked van tapasztalatod, hiszen motorozol vagy 15-20 éve, volt már közúti baleseted ahol szabályosan közlekedtél és nem te voltál a hibás, estél már 20-al miután hónapokig tartott mire ismét 100%os voltál, toltak már a műtőasztalra motoros baleset után, tudod milyen következményei vannak amikor rendesen odavered magad. Szóval tudod mit kockáztatsz amikor motorra ülsz. És nyugodtan megfejeled azzal hogy egy szál bukóban motorozol, mert képben vagy hogy mekkorát lehet szívni még egy biciklis tempóban eséssel is, de ezt te vállalod.
De nincs mindenki képben, nem mindenki tudja mit vállal, szóval lehet nem jó ötlet előadni hogy mekkora király aki nem öltözik be
(rövid verzió: én is szoktam hiányos öltözékben motorozni, de nem ajánlom senkinek)
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
-
#31733248
törölt tag
-
Teasüti
nagyúr
válasz HoaryFox #102613 üzenetére
Ne feledjétek, hogy sokkal-sokkal védtelenebbek vagytok, kb. mint egy biciklis.
Ezzel nem értek egyet. Három évig bringával közlekedtem városban. Motoron biztonságosabb. Jóval kevesebb a fenyegetés. Motoron egy-egy hülye miatt meg lehet szívni. Biciklin bárki megszívathat, aki csak elmegy melletted. És mindenki elmegy melletted.[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
Konnyen lehet egyedul leszek a hozzaallasommal, de teljes beoltozes nelkul kb felnek akar az utcankbol kikanyarodni is. Amiota van gerincprotektor, azota az is muszaj, hogy rajtam legyen, mert nem tudok elkepzelni 20-30 evet ugy, hogy 'bar felvettem volna akkor is', mikozben mas vakarja az orrom helyettem.
Rendben, hogy en elmenymotorozok es nem kozlekedesi eszkoz, de fel lehet biztosan kordurabol is ugy oltozni, hogy kelloen vedjen de ne is olvadj a ruhaba. A szenvedo alany (mindegy mekkora eses van es kinek a hibajabol) ugyis a motoros. -
Geresics
addikt
nyáron sem muszáj belerohadni a motoros ruhákba, én ezért vettem pl. motoros farmert magamnak. Igaz, ez a legolcsóbb példány, de amikor majd elhasználódik teljesen (egyelőre nyoma sincs), akkor veszek egy drágábbat, de akkor is farmert!
Kabátból mondjuk nem tudom milyen lehet a farmer, de talán majd egyszer megpróbálom azt is...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz yodamastah #102620 üzenetére
Sajnos sokan hiszik, hogy ha protektorban vannak, akkor biztonságban vannak, pedig úgy is rendesen meg lehet szívni, főleg, ha túlzottan magabiztossá válik az ember.
A legjobb, ha mindkettő van, egy alap védőfelszerelés és megfelelő vezetéstechnikai háttérismeret és józan ész, lélekjelenlét.[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz yodamastah #102620 üzenetére
nem tudom pontosan, de nem szeretnék semmilyen ütést megtapasztalni
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #102612 üzenetére
Most miért kell játszani a hülyét?
Minden motoros, akinek van esze és tapasztalata tudja, hogyan lehet óvatosan, nem haladósan motorozni.
Én melegben nem öltözök be, mert pontosan tudom, hogy mit vált ki belőlem az, amikor a szemembe csöpög az izzadságom vagy bepállik a seggem.
Ez az én döntésem.
A te döntésed pedig a tiéd.
Nem értem, néhányan miért magyarázkodnak, hogy beöltöznek. Öltözzenek
Mindenki azt csinál, amit akar. Az elmúlt 15 évben szinte minden nap motoroztam, engem már nem kell tanítani, tudom amit kell. Hidd el, ha sokat motorozol akkor a kényelem fontosabb lesz. Amikor elkezdtem motorozni, wc-re is gerincprotektorban mentem, most meg 5 éve kb. elő sem vettem.
Majd térjünk vissza erre a témára, amikor te magad is lenyomtad a 250-300.000 km-ed motoron.Yoda, nem propagálok semmit.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #102627 üzenetére
"... lehet óvatosan, nem haladósan motorozni...."
Nem akarnék beleugatni, de az nem motorozás, hanem motorral való közlekedés. Általában -praktikusan - robogóval művelik, így robogózásnak is nevezhető. A motorozás az a túrázás, vagy a csapatás, vagy a terepezés, vagy sokaknál az adrenalinhajhász gyorsulgatás. Szóval az, amit kikapcsolódásként, örömből teszünk. Az a motorozás....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
etnies
senior tag
válasz Bogyó bá' #102628 üzenetére
Bogyó, nem akarom összezavarni a gondolataidat, de minden motorozás, amikor valaki motorral közlekedik. Az, hogy szerinted mi az, az csak számodra fontos.
Továbbá évi 10.000 körül szoktam túrázni és még ennyit városban szaladgálni ide-oda. Akkor is, amikor esik vagy hideg van.Ha nagyon gonosz akarnék lenni akkor azt mondanám, hogy nem motorostúra az, amikor valaki összecsomagolja a lakását és kiviszi egy mezőre majd vissza.
De én nem akarok definiálni neked semmit. Szóval easy."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz yodamastah #102620 üzenetére
"Etnies-nek abban igaza van, hogy a legjobb protektor a 2 füled közt van. Csak ugye ide el is kell jutni mire ezt összerakod magadban"
Egyetértünk. Néha a tapasztalatnak sem adja ki, de a tapasztalatlan sokkal többször kerül rázós helyzetbe.
Én már megtanultam elengedni. Ha nem biztonságos, akkor nem sietek. Várok. Már nem akarom edukálni az autósokat sem, nemhogy lerúgni a tükröt.
Sőt, minél többet motorozni, annál tatásabban adom. És nem szégyellem."önmagam hite vagyok magamban"
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #102630 üzenetére
Te értesz félre: amit én motorozásnak tartok, oda az ember "önként" megy, ha "van kedve" hozzá. Megfelelő lelkiállapotban, kipihenten, és mindig megfelelően beöltözve. Szóval nem muszájból, mert 40 fokban is "menni kell". De ugye ez csak az én magánvéleményem - annak magyarázatára, hogy miért öltözzünk be mindig rendesen.
40 fokban meg nem megyek motorozni, mert fürdőgatyában sem érezném jól magamat, az elvárható biztonságból meg nem vagyok hajlandó engedni.
(Nekem anno 1981-ben a B-s tanfolyamon megtanították, hogy kocsiba ülve a legelső dolgom a biztonsági öv becsatolása legyen - soha nem tettem kivételt, automatikussá vált már akkor, amikor az még nagyon nem volt "divat".)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Micsurin
nagyúr
Van dolog ami miatt egy ismert előéletű K6-os 600-as gixxeről lebeszélnétek? Egy barátom agyal azon, hogy cserélné (emiatt eladná) 750-esre vagy a literesre.
Nagyon vigyázz a holmijaira, autó motor hifi etc, konkrétan gyári még a dob is... viszont majd 70 ezer (66,xyz) van az órában és egyszer volt dörzsölve, azóta gyöngyház fehér de nem kapott a motor csak sikerült vele taknyos úton elnyalnia.Amin megakadok az az, hogy 250cc 30 ló után nem lenne e közel életveszélyes vállalás?
Lehet így tavaszra motor nélkül maradnék, és valamikor nyáron tudnék visszaülni addigra lenne meg hozzá a kategória is. Köztes időt úgyis elviszi a felvételi és társai...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Micsurin #102634 üzenetére
Ha azt nézem, h én pl soha nem ültem 600-nál kisebb motoron és nem tartom magam balf@sznak, valamint az ügyefogyott haverom is rögtön korlátlan jogsira ment és 650-es géppel kezdett és még életben van, akkor szerintem te is rendben leszel. Persze ha hülye leszel, akkor megdöglesz. Szóval csak ésszel!
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Viszont benéztem K4-es.
Csak kicsit hirtelen volt a dolog a próbakörön is.
Nagyon mellette szólna viszont, hogy első tulajos a motor.@Teasüti: Attól félek, hogy pont a hirtelen jött 4x-es erő többlet vinne bele a hülyeségbe, most nem próbálok be távokat mert tudom nincs meg az erő a kis ketyegőben, de ott nem lennék benne biztos, hogy nincs meg hozzá. Az biztos, hogy évente felét menném a mostani távnak de nem kéne vacakoljak a szélsőben ha pályán megyünk a balcsira, és nem én lennék a "kolonc" mikor haverokkal gurulunk, mert hiába megyünk normális tempot ők tuti szenvednek egy Dl650-nel vagy a régi ZX6-tal mert egy tisztességeset nem mernek gyorsítani. Szamárlétra meglenne szépen, 125>250>600
Ruha is adott mert most is van egy nyári meg egy ősz-tavasz bőr, a jogsit meg összetenném ha megvan a gép. És tényleg azért mocorgat a dolog mert így nem kell fossak, hogy volt használva és vajon mennyire véres a torka.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Formaster
addikt
válasz Micsurin #102634 üzenetére
Ugyan nem vagyok az, aki itt még bármi tapasztalatot leírhatna, de én 15 év kihagyás után ültem át kismotorról 670-esre és közel sem érzem életveszélyesnek a dolgot. Igaz az enyém sor2, nem kell pörgetni, alulról is szépen húz, de minap voltam egy komolyabb 300km-es veretésen és nem éreztem azt egy percig sem, hogy ettől kisebb motor kellene, vagy hogy bármiben is rezegne a léc, pedig pörgettem rendesen. A nagyobb gépen hamarabb odaérsz kanyartól kanyarig, de komolyabb a fék is, viszont tudnod kell a határokat, illetve nem feltétlen kell feszegetni azokat.
Az 1 gazda és vigyázó, megbízható tulaj egy ilyen idős motornál aranyat ér, de csak annyira, amennyire jó helyen szervizeltette. Ha nem mekkelek kókányolta és nem volt hidegen kitaposva a szeme, akkor a 66k km még elmegy reális áron. Én a mérettől, teljesítménytől nem félnék, pár ezer km és helyén kezeled. A 66k km nem kevés, de legalabb annyi és vigyázva volt rá. Az ilyen vételre tekintek úgy, hogy kihagyhatatlan.
-
Geresics
addikt
válasz Micsurin #102634 üzenetére
Ha megígéred, hogy első dolgod egy rendes vezetéstechnikai tréning lesz, akkor azt mondom ugorj bele bátran, különben évek múlva is bánni fogod a "kihagyott alkalmat"!
Persze lehet, hogy a motor torka már kezd véres lenni, és Te ülsz majd a szopórollerre, ez mindig benne van, de ha kihagyod bánni fogod - pláne, hogy ismert az előélet!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
válasz Micsurin #102634 üzenetére
Az én K4 600asom nem érte meg a 100e km-t széthullott a blokk (utánam következő 2. vevőnél találkoztam a motorral). Igaz én olyan 8e km-t csutka gázon mentem vele, akkoriban (2005-2008) kapott rendesen Ja meg 2x rommá volt törve, de nagyon rommá. Első tulajdonos telibe vert valami munkagépet és eltört a váz. Szerintem már bontóban van szegény....
De emiatt nem beszélnélek le róla. Nincs komolyabb típushibája. A mai sportmotorokhoz képest kicsit sutának tűnik. Gyári geometria nem valami filigrán. A futómű mai szemmel sem a legjobb. De ezek a gyengeségek közúton nem nagyon fognak kijönni. Én inkább k6-ot vennék, az egy jobb csomag. De a k4-k5ben is van bőven lehetőség és tartalék.
" Amin megakadok az az, hogy 250cc 30 ló után nem lenne e közel életveszélyes vállalás? "
Nem a lóerővel van a gond. Nagyon stabil motor már a K4 is. Végsebességen is stabil. Nem nagyon jelez hogy sok lesz a tempó haver, csinálni fogja amit kérsz tőle. Gyorsan elhiteti veled hogy jól motorozol, és könnyen bajba kerülhetsz emiatt. Megfontoltan tisztelettel kell felülni rá minden alkalommal. Másik hogy annyit kell pályamotorozni amennyit csak tudsz. Akár kakucson ha nagy pályák nem megoldhatók.
-
Formaster
addikt
Olaj kérdés: ha lehet olyan nyilatkozzon, aki biztos abban, amit mond. Szóval az MT-07 gépkönyv szerint nincs meghatározva, hogy félszintetikus, vagy teljesen szintetikus olajat kér-e a motor. JASO Standard MA-t ír de, ha jól tudom itt el lehet térni felfelé, pl MA2-re, csak visszafelé nem lehetne. Ez így helyes-e?
Ami a szintetikus kérdést illeti, fórumokban azt írják a gyári félszintetikus és ha full szintetikusat rakunk bele, a kupplung csúszását okozhatja. Más gond nélkül használ szintetikusat. Szerintem ez a csúszás dolog azért nem állja meg a helyét, mert ezt elsősorban pont a JASO szabvány felelős meghatározni, tehát ha az szerint megfelel a motorunknak, akkor szvsz nem árthatunk a full szintetikus olajjal.
-
vlevi
nagyúr
válasz Formaster #102642 üzenetére
"JASO Standard MA-t ír"
Korábban utánaolvastam az MA minősítésnek.
[link]
Nem vagyok olaj szakértő, de itt arról van szó, hogy az MA minősítés meghatároz egy bizonyos viszkozitást, amit az olajnak teljesítenie kell. MA2 egy szigorúbb minősítés, de az MA értékein belül. Tulajdonképpen két részre osztották a korábbi MA határértékeket MA1 és MA2-re. -
Formaster
addikt
-
HSM
félisten
válasz Formaster #102642 üzenetére
Ilyesmiket az sv650 fórumain is lehetett olvasni. Én ugyan nem vagyok szakértő, de a félszintetikus 5100 motult nem tulzottan szerette ugy egeszeben a motor, most a szintetikus MA2-es 7100-al szvsz tökéletes, pedig a gépkönyv nekem is csak MA-t ír. Írtam régebben részletesebben is erről itt, ha érdekel a kereső kidobja.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Formaster #102642 üzenetére
Autós Honda topikban BlackSoul járműmérnök, eléggé vágja a témát, írj rá, illetve indexen a motorolaj topikban van pár a témában jártas mérnök, akik biztosan kielégítő választ írnak.
De h én is írjak, nem kérdés h full szintetikusat tennék bele.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #102646 üzenetére
Nem tudom pontosan mire akarsz ezzel célozni, én egyszerűen azért raktam bele MA2-es olajokat, mert ezt tudtam Motulból kedvező áron beszerezni megbízható forrásból, és mert minden jel arra utalt, amennyire meg tudtam ítélni, hogy az MA2-esnek is tökéletesen jónak kell bele lennie, kb. amit vlevi is írt.
Pedig van (volt?) mindkettőből sima MA-s is.[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz yodamastah #102620 üzenetére
Még akartam regálni a meztelen motorozás topicra:
Csak extrém melegben nem öltözöm be városban (30 fok +).
most, hogy nincs az a meleg, így öltözöködöm (láthatósági mellény alap pl, pedig nekem 2X55w világít előre, emelt fénnyel)
"önmagam hite vagyok magamban"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mobil flották
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben