- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polemius
aktív tag
válasz spanyoll #39996 üzenetére
Idén szereztem meg a jogsit (A) én is. Igaz előtte nem volt robogós/kismotoros tapasztalatom, de azt láttam, hogy akinek igen, többnyire annak sem lett volna elég a kötelező óraszám.
Körülbelül ugyanazt kell tudni B125-től A-ig a vizsgán, csak kisebb motorral.
Ha úgyis feljebb akarsz lépni egy év múlva, szerintem is inkább egyből arra menj. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #40003 üzenetére
Nem, sajnos nem érek rá, meg épp egy vasam sincs. Idén már csak egy "nagy" túrám lesz, 3 napos a Balaton körül, valamikor szeptember közepén. (Pedig de rá voltam izgulva egy rövidebb, újabb erdélyi útra... ...vagy talán mégis összejöhet? Október végén, igazi őszi időben, főleg fotózgatni. Torockó és szűken vett környéke volt a terv.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
torzo
Ármester
válasz -Mosquito- #39995 üzenetére
A scottoilerbe motorolajat rakok, amióta az eredeti kék lötty kifogyott. A viszkozitás vsz. alacsonyabb, mert jobban fröcsköl, de tényleg nem vészes, a felnit kb 1 perc alatt papírtörlővel újjá lehet varázsolni, a mociolaj nem tapad, oldószer nem kell hozzá. Valaki egyszer azt tanácsolta, használjak láncfűrészhez való kenőolajat, mert annak a viszkozitása sokkal magasabb. Még nem próbáltam. Amúgy 50 ml olaj elég 1000-1500 kilcsire, és a lánc mindig szépen néz ki, nincs fújkálás, rá se kell nézni, mintha kardánossal járnék.
Az első köpenygarnitúra a gyári Bridgestone volt, 13 k-t bírt ki, nem volt vele bajom. Aztán bömcisek társaságába keveredtem és ott Metzeler-re beszéltek rá. Tényleg nagyon jó köpeny, sosem csúsztam még meg vele még esőben sem, ha utassal megyek, pár kanyar után eltűnik a majrécsík. Szólóban ehhez azért kell némi vadulás, de megoldható.
Viszont dög drága és gyorsan kopik. Még egyik szett sem bírt ki 10k-nál többet.
Van más javaslatod?A jogsiról csak annyit, hogy szerintem is korlátozás nélkülire kell ráhajtani, nem érdemes a 125-ös kategóriával játszani, úgyis megjön a vágy hamar a nagyvasra, ha már egyszer mocizni kezd valaki.
Viszont senki se gondolja, hogy a megszerzett A-s jogsi után tud motorozni!!!!! Minden kezdőnek, de másnak is ajánlom, hogy nevezzen be a Honda Safety kétnapos kurzusára (Kozma utca)! Egészen másképpen láttam és csináltam utána a motorozást. Tudom, hogy más kurzusok is vannak, pl. mocis rendőrök által vezetettek, amelyek szintén nagyon jók, de ott a saját géppel szerencsétlenkedik az ember, aztán ha földhöz vágja, akkor szívás, de Hondáéknál CBF 600-asokat adnak megfelelően felcsövezve. Jobb azt törni.[ Szerkesztve ]
-
spanyoll
addikt
Ú köszönöm a segítségeket.
Szépen sorjában akkor...
Nem sürgős, csak most beindult a mocorgás a fejemben. Legkorábban jövő tavasszal akarnám letenni, most lassan úgyis vége lesz majd a szezonnak. A motoros ruhák vásárlásáról tudok, azt belekalkuláltam, még ha nem is írtam.
A-s jogsit nem akarok. Egyrészt ismerem magam, és ha lenne egy rendes erejű gép alattam akkor az első hónapban megölném magam vele, plusz drágább is az. Nekem csak a hangulat kedvéért kéne, arra meg pont elég lenne egy 125ös Honda Shadow pl, hogy elmocorogjak vele. 100as utazótempó nekem már elég
Plusz a rendes A-s jogsi drágább is meg minden.
De köszönöm a tanácsokat, még jövő tavaszig átgondolom, aztán alakul majdAmúgy mint koca topiklakó erről a "felálló" motorról ez jutott eszembe valahogy
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz spanyoll #40010 üzenetére
Pont azt akartam írni, mint előttem kcsa topictárs: a 125-ös kis váltós gépeknek 90-95-(100) km/h a GPS szerinti, valós végsebessége sík úton. A tartós utazójuk meg valahol (valós) 80-85 körül esik. Ilyen motorral (20 éves kis Honda 125-ös chopper) motorozom immár egy éve és 4 hónapja, 12 ezer km-t összegyűjtve. Ez a km azért sok, mert ebben nincs munkába járás meg hasonlók, ez mind önfeledt kirándulgatás. Egy 125-ös Varadero-s sráccal társulva tettünk egy nagyon szép székelyföldi körutat is júniusban, 8 nap alatt nekem 2369 km jött össze "egy menetben". (Neki csak 7 nap volt, és 2-300 km-rel kevesebb, mert nem egy városban lakunk).
Viszont kapaszkodj meg, 80 körüli tempó mellett, nyakig pakolva, 2,65 liter/100km lett a kinti átlagfogyim! Ilyet még itthon sem tudok produkálni, stabil 2,8-cal járogatok mindig.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz spanyoll #40012 üzenetére
A sebesség egy dolog. A városi utakon nem "csak" azon fog múlni a nyaktörés. A 250-esek nem sokkal nagyobbak, ha egyáltalán nagyobbak méretileg mint a 125-ösök viszont a kamionok-buszok nem fognak lenyomni.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
kcsa
veterán
válasz spanyoll #40012 üzenetére
Tanulómotornak a CBF250-nél keresve se találhatsz jobbat szerintem. Egy henger, egyszerű, könnyű, nem túl erős, de akadály nem leszel a forgalomban soha. 125-ösnél azért bizony előfordul hogy a kamion tol lefelé az útról
Mindezeket tapasztalatból mondom. Végigjártam az 50-125-250-500 lépcsőket, a 250 jó kompromisszum
-
Archer
őstag
Sík terepen a 125-ös CBR tud annyit simán. Előzni azért nem nagyon kell vele.
#40000: Mennyire semmi köze az eredeti koncepcióhoz ezeknek a kerekes rekamiéknak. Nem akarok ezzel senkit megsérteni akiknek tetszik de szerintem is bűn ronda, egyetemben a hasonló Harleykkal. Ha ingyen adnák, sem kéne. Az első Goldwingek viszont gyönyörűek.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
canniball
nagyúr
válasz csongi #40009 üzenetére
Akkor én vagyok a fene. A B125+különbözeti kb. annyiba fáj mint az A, az A2+különbözeti alsó hangon másfélszer ennyibe.
spanyol!
Az imént azt írtad tavasszal lehet különbözetire mennél.
Amúgy lefelé kompatibilis a papír, A jogsival is vehetsz magadnak kisebb motort, akár 125-t...bár úgysem akarsz majd.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Xaels
félisten
válasz Archer #40016 üzenetére
117-et olvastam végsebességre. Akkor a stabil 100-hoz már rendesen kell pörgetni. Nálam a kényelmes utazóba nem fér bele a 7000-8000-es fordulat. Meg ugye ez függ attól is ki ül rajta. Persze láttam 1-2 videót ahol ennél sokkal többet kihajtanak belőle, de az már nem egészséges ahogy azt kitekerik.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyó bá'
nagyúr
Attól függ, melyik évjárat: a 2008-as évjáratú 2 szelepes már csak 112-őt megy: [link]
2011-től már csak 110-et: [link] és [link]
Az én csótányom az eredeti kivitelben ezeknél jóval erősebb volt (17LE) de az enyém a 12LE-re fojtott verzió (sokkal kisebb karburátorok, és végig beszűkített kipufogó-könyökök. Kíváncsi vagyok, hogy az eredeti változat mit léphetett! [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #40021 üzenetére
1. Egy kisebb vagyonba kerülne (2 db új karbi, 2 db új könyökcső a kipufogókhoz).
2. Gyanítom, hogy baromi rövid élettartamú lenne, nekem meg egy darabig még szükségem van rá.Lefojtva olyan, mintha 2/3-nál nagyobb gázt nem tudnál húzni, ezért valószínűleg még sokat el fog pöfögni alattam. Ezért nincs lelkiismeretfurdalásom, hogy szinte konstans nyélgázzal járok vele.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
Kell pörgetni igen. Helyén kell kezelni a dolgokat. Kb. olyan motor kéne itt egyeseknek, ami:
-keveset eszik (3l körül)
-kis cm3-s, olcsón fenntartható
-200-at legalább megy
-nem kell pörgetni
-kényelmes, megbízható
-nem kerül sokba
...125-ös ennyit tud, keveset eszik, olcsó üzemeltetni, cserébe nem azzal fogja az ember az 7-es BMW-t lenyomni. Nagyobb motor többet eszik, sokszorosa a fenntartása, alkatrészárak az égben (magyar fizetéshez), cserébe lehet vele haladni "elég dinamikusan". 50-es rotyogó meg még ennyit sem megy, cserébe annyiba kerül kompletten mint egy sportmotorra két féktárcsa megy egy láncszett... Nem olyan bonyolult dolgok ezek...
Úgy általánosságban írtam, nem konkrétan Neked.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
canniball
nagyúr
válasz spanyoll #40024 üzenetére
Onnan indult az egész hogy megemlítetted hogy lehet már tavasszal mennél különbözetire, úgy tényleg nem érdemes "szétbontani" a dolgot, egyből A.
De ha ragaszkodsz a 125ccm-hez és legalább 1-1.5 évig kibírod rajta akkor B125, aztán van 2 éved a különbözetire.
Egyszerű ez mint az 1x1.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Xaels
félisten
válasz Archer #40029 üzenetére
Igazad van. Én is kicsit elégedetlenkedtem a fogyasztással, igaz inkább az a gondom, hogy a tank kicsi ahhoz mérten és így a hatótáv sem túl acélos. A többi gondom megoldódott, 170-et kipörgettem belőle múltkorában és még volt benne egy kis tartalék, de ott már élhetetlenül tép és rángat ezen a kis csupaszságon a szél. Nem is vágyom rá.
Az 50-es rotyogósok meg külön állatfaj.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Zolee_70
senior tag
válasz DigitXT #40028 üzenetére
Naná, hogy az SW-vel! . Volt egy másik SW is és egy Piaggio X9 is. A "motorosok" meg irigykedtek a kényelem, meg a helykínálat miatt A túrakiírás. Bakos Sanyi kiváló túraszervező.
>> WoT: Zolee70 << I'love WG. Ja, mégsem.
-
-Mosquito-
őstag
Láncolajat nekem is említették,hogy azt tettek rá,mert nem olyan könnyen dobja le. Gondolkoztam ilyen kütyü beszerzésén,majd meglássuk. Gyárilag szerelt Bridge gumi nem a legjobb. Anakee 3-at használtam,meg voltam elégedve vele. 19ekm után cseréltem le,de még volt minta rajta. Picit zajos a minták miatt. Most PR3-at használok. Valakinél 8 másnál 15ekm után kopott el. Elválik mit bír alattam. PR4 (ezt már használja egy ismi,majd referál róla) kerül fel,ha okés. De lehet újra Anekee 3-as lesz ami tuti elmegy 15-20eKm-t.
Szerintem is felesleges pöcsölni a jogsival. Aki megteheti egyből a nagy A-t tegye le. Aki hülye az egy bicajjal is szétüti magát,nem hogy motorral.
Polimorf:
Szép hely. Belül is volt mit nézni/látni? Mi is gurultunk egy kicsit. Eső minket sem került el,kb 100km-en esett a 650-ből. Tátra,Poprad előtt.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #40033 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #39513 üzenetére
NNNaaa, megnéztem Erdélyt és környékét (már amit láttam belőle, felületesen), eső nélkül majdnem megúsztuk, egyszer délután futottuk bele egy nagyobb zuhéba. Az utak minősége csapnivaló, de vannak újonnan aszfaltozott, tökéletes szakaszok is. De mindíg számítani kell a kóborkutya, tehén, lovasszekér felbukkanására.
De nagyon érdemes volt elmenni.
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #40033 üzenetére
Szép kívül, belül is szép lehet. 170 Cseh korona a belépő. Viszont pénzváltót a városkában vasárnap lévén nem találtunk, mivel csak nagy pénzünk volt euróban így nem akartam euróval fizetni mert visszaadni csak koronában akartak, azzal meg nem tudok mit kezdeni. Így nem vettünk egész kastélylátogatásra szóló jegyet csak részlegest, ennyi apróm volt euróban. Majd legközelebb megnézzük az egészet is, ami 2 órás program (annyi időnk se volt) Így is este 8-ra értünk haza.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #40033 üzenetére
A motorozz.hu-n szerveznek 31.-re egy gurulást mifelénk. Nálunk is megállnak, csatlakozunk hozzájuk itt szerdahelyen. (Sajnos nem sikerült regisztrálnom az oldalukra, és így jelentkezni sem tudtam a társasághoz, de gondolom azért nem fognak elkergetni.? )
Te nem leszel köztük?Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
DonThomasino
veterán
Hogyan kell pontosan beállítani a álszíj méretét a sisakon?
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Sianis
addikt
válasz DonThomasino #40039 üzenetére
Méretpróbán kívül azt is mutatja, hogy a szíj mikor helyes.
-
DigitXT
félisten
válasz DonThomasino #40039 üzenetére
Pont úgy, mint az igazit.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #40034 üzenetére
Köszike. Kapsz egy videót [link]
Polimorf:
Nincs is messze,felteszem a várólistára. Pü-be írtam,hogy Zakópánéban leszünk. Biztos nem fognak elkergetni,de jó lenne valamilyen formában felvenni a kapcsolatot a szervezővel,mivel megadott létszámmal akarják majd megtekinteni az erőművet. Nehogy mégis hoppon maradjál. Csinálj egy Gmail fiókot,szerintem az megoldja a problémád.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #40042 üzenetére
A nappali menetfényeidet még mindig irigylem!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #40042 üzenetére
Freemailom van ha az jó?
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #40045 üzenetére
Rasszista Magyar oldalak.
A normális mailt nem fogadják el csak azért mert nem Magyar, de a kamu freemailt elfogadják csak azért mert Magyar.
A kamu freemaillal sikerült beregiznem.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Sianis
addikt
válasz -Mosquito- #40042 üzenetére
Úgy kell, záróvonalon előzni.
-
.mf
veterán
Meg van az új kedvenc "egytankos" köröm:
Bp (kiindulási pont) - Pomáz - 'kő - Egom-kertváros / 117 - Tát - Bajna - Héreg - Tarján - Tatabánya - Környe - Majk - Csákvár - 811 - 1 - Bp
~200 km, kevés sallanggal köt össze 3 jó szakaszt:
1.) Pomáz - 'kő - Egom szakaszt gondolom nem kell bemutatni - az útminőség olyan, amilyen, de Bp-hez közel van, D-i oldala kellemes kanyargós, É-i oldalán több az erősebb kanyar, Dkőn pedig jó a kilátás.
2.) Tát, azaz inkább Bajnától Héregig van egy nagyon jó, nemrég felújított szakasz. Bár csak dombság, de ez a szakasz kanyargós, váltakozóan enyhébb és erősebb kanyarok, sok jól belátható.
Tarjántól lehet
a.) Tatabánya felé: már nem olyan kanyargós (de így is van egy-két nagyobb) az erdőn keresztül, és az aszfalt is toldozott-foltozott. Rövidebb
b.) Tata felé: az út eleinte rosszabb, de az erdőben utána szép sima, ámbár fehér aszfalt váltja. Lendületes, enyhe kanyarok, néha-néha egy közepes. Maga a szakasz is hosszabb (és szebb), de utána Tatán és Vértesszőlősön is át kell menni.
3.) Környe és Oroszlány között félúton van a leágazás Csákvár felé. Ez is pár éve felújított, jó aszfalt, részben erdőn át, utána kicsit tisztásabb részen; több az egyenes, mint a kanyar, a kanyarok is enyhék, lendületesek, néhány kanyarnál megy csak száz alá a mutató.TT lájt
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Backspace
tag
Tegnap történt egy kisebb baleset velem. Óbudán az Eurocenternél, ahogy mentem a párommal motororral a Media Markt felső parkolójához, jobb oldalról egy hölgy elsőbbséget nekem meg nem adva oldalról nekem jött.
Sajnos már késő volt, hogy bármit is tegyek, ahhoz hogy elkerüljem a bajt. Kb 30-40km/h-val mentem és szépen a földre estünk párommal. Szerencsére pár zúzódáson és horzsoláson kívül nem lett komolyabb bajunk.A motoromnak (99-es VFR) viszont az oldaleleme szétkarcolódott, a fejidom több ponton eltört és pár kisebb karc itt-ott.
Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben hogy működik a biztosítási kárrendezés motor esetében?A baleseti jegyzőkönyvet beviszem a károkozó biztosítójához. Onnan kijön egy kárszakértő, felméri a kárt és mondanak egy összeget, amiből megjavíttathatom?
Érdemese előtte elvinni szervízbe, csinálni egy kárfelmérést/javítási ajánlatot? Márkaszervíz jöhet szóba, vagy független szervíz is?
Nagy segítségemre lenne, ha megosztanátok a tapasztalataitokat.
-
kcsa
veterán
válasz Backspace #40049 üzenetére
Ugyanezzel harcolok immár bő egy hónapja.
Beküldöd/bemész biztosítóhoz a kék-sárgát, ott majd még egy pár papírt kitöltetnek veled a baleset pontos részleteiről, részletesebb rajzokkal, stb.
Kárfelmérő kijön, fotóz, elmegy. Ha bontás után további hibák derülnek ki, akkor pótszemle, fotóz, elmegy. Ezek után küldenek egy összeget, amit ha elfogadsz, kiutalják és javíttatod.
De ha úgy jársz mint én, akkor a felajánlott összeg töredékét sem fedezi a javításnak (mert a biztosító már csak ilyen jófej), és akkor árajánlatok bekérése a javasolt lépés.
Magam részéről egyelőre itt tartok. Márkaszervíz ajánlata biztos egyszerűsít az ügyintézésen, csak az enyémnél nincs ilyen.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest