- Melyik tápegységet vegyem?
- 3D nyomtatás
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Borongós őszt felvidító hardverportfólió
- Milyen monitort vegyek?
- Miért csak a Nintendo vadássza le az emulátorokat?
- Az utóbbi évek leginnovatívabb mini PC-je készül
Hirdetés
-
A nap híre: Érkezik az Alien - Isolation folytatása
gp Tíz éve jelent meg a játék, épp ideje volt hogy kapjunk egy új részt.
-
Ez lehet az Infinix “szupervékony” mobiljában
ma Hot 50 Pro+ névre hallgat a 7 mm-nél vékonyabb készülék, megvan, milyen hardver hajtja.
-
Kivásárolhatják az Ubisoftot
it Jót tett az árfolyamnak, hogy a jelentések szerint a Tencent és a Guillemot kivásárolnák az Ubisoftot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yodafon
senior tag
Z906-om van ergo nem erint
I'm gangsta!
-
MODERÁTOR
Csak egy kis észrevétel. Rövidített formában ez az új rendszerszoftver verzió az 10.00, és nem 24.06. Tehát a hosszú, 24.06-10.00.00.46-00.00.00.0.1 számsorból a félkövérített rész, mert előtte az egy évszám és a sorszám.
<-ƘƘ->
-
Átvehetné a többi gyártó is ezt a kalibrálást.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, azzal sajnos nem működik jól a PlayStation 5 Tempest 3D-je. Bármi, ami több sztereónál rosszabb térhangzást produkál, ez ismert probléma. A Sony próbálta megoldani, de már feladták, és sztereó rendszert javasolnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
toronyhaz
aktív tag
Hali. Láttad a TheVR videóját a Sennheiser ambeo mikrofonos fülhallgatóról? Nézd meg egy 2000ft-os fülhallgatóval! Nem értem miért nem lehet ezt megvalósítani mindennél. Olyan bonyolult ez? Ráadásul itt a játékiparban ,mivel programoznak, mindennek durván pontosnak kellene lennie.
[ Szerkesztve ]
-
Nem cél az 5.1 "legyőzése". Ami inkább 7.2 az Atmos okán, ma már.
Kiindulási alapnak tekintsük azt, hogy az emberek döntő többségének kettő füle van. Ezzel hall a térben.
A teljes térhallás tanult tevékenység. A hátulról érkező hangok tompábbak, a magas hangok egy része elveszik.A hallást befolyásolja a fül formája, a hallójárat kialakulása. Illetve az életkor. Fiatal felnőtt korban szűkül a hallójárat. Idősebb korra elhasználódik a hallás mechanikája.
De továbbra is két füllel hallunk.
Ha kettő füllel hallunk, akkor miért ne lehetne lemodellezni a térből érkező hangokat?
Tegyünk 2 fokonként hangobjektum pontokat kb fejmagasságba. És az ismételjük meg ezt a kört a fej fölött.
A pontokhoz rendeljünk távolságot.Ezzel már elég jól lemodellezhető a tér.Ha van 7.2 hangrendszer, akkor kiszámítható, melyik hangszórónak mekkora hangerővel kell megszólaltatnia a hangot. Az 5.1 már kompromisszum. A hátsó robbanás is előröl szól. A helikopter sem a magasból száll le.
Ha csak fejhallgató van, akkor minden hang objektumot úgy kell manipulálni, mintha valóban az adott pozícióból hallaná a fül.
Ezt Átlag Józsefhez lövik be, senkinek sem egyezik meg a füle Átlag Józsiéval.
Itt jön a képbe a kalibráció. Személyre szabhatóvá válik a térhallás.Ez a térhallás nem lesz egyenértékű a 7.2 rendszer hangzásával. Nem lehet mélynyomókat integrálni a fejhallgatókba. De kielégítő lesz az eredmény a játékhoz és az audiovizuális tartalmak fogyasztásához.
Én a hátsó hangokat tökéletesen hallom a térben. Az oldalsó (sztereó) is jó. Egyedül a pontosan előttem lévő hang mosódik egybe a fülhallgató, fejben kialakuló sztereó hangképével.
A legegyszerűbb fej- és fülhallgatóval is kipróbálható a hangzás.
Mindenki eldöntheti, mennyivel jobb vagy rosszabb a hangkép a hagyományos sztereónál.
Kat ide. (YT)Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tökéletes térhallás önmagában nem bonyolult, ha két hangszóród van, és az egyik fülnek való hangokat csak a célzott fül hallja. Ezért Valósítható meg ez jól fejhallgatóval. Innen már csak a külsőfül formáját kell lekövetni, ami funkció most érkezett.
A gondot az jelenti, ha mondjuk mindkét hangszórót hallja mindkét fül. Ez már nehezebb, de még nehezebb, ha kettőnél több hangszóród van, esetlegesen sokkal több. Emiatt tökéletes térhatású hangképzést a hangszórók számának növelése rontja, mert egyre nehezebb pontosan pozícionálni a hangot, mert általában nem pontos az egyes hangszórók elhelyezése sem. A Sony a saját Tempest 3D-jét sztereó hangszóróig támogatja. Fejhallgatót ajánlanak, de a sztereó hangszórókat még támogatják. Afölött viszont semmit, vagyis 5.1-re és 7.2-re hagyományosabb hangképzés van, a teljes térhatás nélkül. Ezzel egyébként leginkább azt bukja a PS5 tulaj, hogy alulról és felülről nem jól pozícionáltak a hangok 5.1-gyel és 7.2-vel. De ha normális minőségű Tempest 3D-t akar, akkor még mindig visszaválthat fejhallgatóra, vagy sztereóra.
#6 Yodafon : A Sony sztereóig támogatja a Tempest 3D-t. Sztereó fölött hagyományos hangképzés van, arra nem tudták megoldani a támogatást. Dolby Atmos vagy DTS:X nincs is, mert ugye a Sony saját technikát használ, és leginkább azt szeretné, ha a felhasználók ahhoz szabott rendszereket alkalmaznának, azaz ne 5.1-et vagy jobbat. Szimpla sztereót, mert azzal a legpontosabb a hangképzésük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PTM
tag
"Dolby Atmos vagy DTS:X nincs is, mert ugye a Sony saját technikát használ, és leginkább azt szeretné, ha a felhasználók ahhoz szabott rendszereket alkalmaznának, azaz ne 5.1-et vagy jobbat."
De hát már egy éve van Dolby Atmos, és baromi jól szól. Az 5.1/7.1-hez pedig eddig is volt LPCM, DD vagy DTS.
-
tag
"leginkább azt bukja a PS5 tulaj, hogy alulról és felülről nem jól pozícionáltak a hangok"
Wow, akkor ha jól értelmezem (javítsátok kérlek, ha tévedek) van egy elfogadható minőségű szett a családban 2M+ erősítő, plusz megvan hozzá álmaim Klipsch 11.2 Atmos szettje, amihez most kedvezményesen nézhet majd olyan ps5 pro konzolt az ember fia/lánya, ami várhatóan nem kapja meg azt a hangzást csatornák tekintetében, mint az én ócska kis ps4 konzolom, egy korrekt DTS pakk társaságában?
Cserébe van egy klassz, vizuálisan behangolható HRTF és Tempest 3D szolgáltatás?
Pozícionálást félre tehetjük, erre már a 1910 +Audyssey korrekt választ adott. Szeretem a sztereót, most is épp az szól, nincs gond a sony-val, de a játékipar azért ezt a szintet egyszer már meghaladta. Az ilyen virtuális dolgokat annyira nem éltem soha, már füleseknél sem, nagyban veszít a jelből/élményből a viszhang miatt...
#9PTM
Ezt hol találom? Csatornákra bontva összehasonlítanánk!Összevetésben a ps2 és hármas közötti szintlépés mondjuk optikai vezetékkel, nyilvánvalóvá teszi a példám. Valami azt súgja, hogy marad a meglévő szett, arra a pár gémre meg lesz majd egy ideiglenes ps5 fülessel.
[ Szerkesztve ]
www.wasd.hu ⭐ 7o-233-9OO1⭐Nincs törékeny küldemény max gondatlan csomagolás!
-
PTM
tag
Nem tudom, hogy jól értem-e a kérdést. De ugyanott találod az Atmost, ahol a többi formátumot is ki lehet választani, a Sound > Audio Format > Audio Output menüben. Az a négy opció van, amit lent írtam.
A PS4 viszont egyáltalán nem támogatott objektumalapú formátumokat a játékokban, nem értem, hogy milyen DTS pakkról írtál. Sima diszkrét DTS-t támogatott, amit az erősítő valamilyen upmixerrel fölkeverhet a többi hangszóróra is.
[ Szerkesztve ]
-
A Sony rendelkezik saját térhangzás megoldással.
Sony 360 Reality Audio
Kb Atmos képességű a konkurens termék. Állítólag a megvalósítás hasonlít a Dolby termékére.
Van/volt egy harmadik konkurens megoldás érkezőben. A Samsung és Google közös szülötte IAMF (Open Source), aminek az idén kellene megjelennie. De erre már csekély az esély.A 360RA megjelenése kicsit felkavarta a vizet. A zenékben is elkezdték alkalmazni. A régebbi, Atmos képességű AVR termékek, általában nem tudnak mit kezdeni a 360RA formátummal.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
PTM
tag
válasz Hieronymus #12 üzenetére
Nem értem, hogy ez hogyan jön ide, a 360RA kifejezetten zenére van. Azt hiszem az Amazon és Tidal használja, ezekhez PS5-re még app sincs
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt nem a funkcióval van a baj, hanem a támogatással. A játékok PS5-re a Tempest 3D-t támogatják. A Sony erre kétféle módot kínál: fejhallgató és sztereó hangszóró (ezen a TV sztereó hangrendszerét értik, de amúgy jó egy külső sztereó hangrendszer is, ha a tévé mellé teszed). Így tudod a Tempest 3D-t kalibrálni. Más hangrendszert nem fogad el, mert túl bonyolult kezelni, és romlik tőle a térhatásű hang bekeverése.
Aztán funkcionálisan a konzol támogat többcsatornás hangrendszereket, de nem tudják rákeverni úgy a Tempest 3D-s hangot, ahogy rákeverik sztereóra. Megkapod ettől a hangot, csak nem olyan jó minőségű térhangzás mellett, mintha sztereó fejhallgatód lenne például. Ezt a játékok sem tudják úgy kezelni, mert minél több a hangszóró, annál nehezebb annak a szintű térhangzásnak a bekeverése, amivel a Sony rendszere dolgozik.
#10 wasd.hu : Nem kapod meg teljesen a Tempest 3D minőséget többcsatornás hangrendszerrel. Kapsz térhangzást tőle, de nem abban a minőségben, amivel megkapod például fejhallgatóval. Itt főleg az a különbség, hogy a sztereóra rá van hangolva a rendszer, míg több csatornára nincs, egyszerűen nem lehet jól megoldani. Évekig próbálta a Sony, de feladták. Sztereónál tovább nem jutottak, mert laborban érezték, hogy bármit is csinálnak, a sztereó fölött romlik a térhatás. Ettől függetlenül, amit el lehet érni többcsatornával azt megoldják, de a fejhallgató a maximum szint, amire dolgozni lehet, és ezt ajánlják kiemelten. Aztán a TV sztereó hangrendszere, majd utána a többcsatornás rendszerek. A térhatás minősége is így csökken, minél több a hangszóró, annál nehezebben dolgozik a rendszer, és annál több a torzulás. És itt ezt úgy kell értelmezni, hogy fejhallgatóval nagyon pontosan belövöd, hogy honnan jött a hang, mert erre van szabva a Tempest 3D. TV sztereó hangrendszerrel már kevésbé találod el a hangforrás virtuális helyét, 5.1-gyel még kevésbé, 7.2-vel még kevésbé, és így tovább. A térhangzás meglesz mindennel, csak az érzékelt pontosság romlik, mert az agyad rosszul kezdi el összerakni.
Ez nem egy tisztán technikai gond, hanem egy olyan jellegű tényező, hogy az agyad hogyan rakja össze a hallottakat. A Tempest 3D erre próbál dolgozni, hogy jól rakja össze. A legtöbb térhangzású rendszer csak a fülig dolgozik, hogy jó irányból menjen a hang, de nem számol olyan tényezőkkel, hogy az agy miképpen dolgozza fel a hallottakat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
AnonymusX
senior tag
Az elcseszett karakterkódolást mikor akarják javítani? Valamikor tavasszal/nyár elején sikerült elrontaniuk az ékezetes karaktereket is hibátlanul megjelenítő betűtípust.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A natív Atmos támogatás mindegyikből hiányzik. A Sony nem kínál rá megoldást az SDK-ban. Tempest 3D van. Annyit tesz a Sony, hogy a Tempest 3D támogatását konvertálja Atmos támogatássá, leginkább úgy ahogy sikerül, mert vannak olyan eltérések, ami miatt az eredmény nem lesz tökéletes. Jobb eredményhez SDK-ba kellene építeni a rendszert, hogy natívan támogathassák a játékok, de az szembe megy azzal, amit a Sony akar, így inkább konvertálgatnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PTM
tag
És ebből az ismert dologból (hogy a Tempest motort használja) te milyen hátrányt tapasztalsz a PS5-tel az Atmos rendszereden? Melyik játékokat próbáltad? Én azt tapasztalom, amit a #9-ben írtam és a Ratchet, Ragnarök, Forbidden West, Days Gone, két Last of Us jut eszembe a térhangzásúak közül, de volt talán több is.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem használok Atmost, mivel az ilyen konverziókkal torzul vele a hang, mert ezek ilyen objektumalapú rendszerek, és ahhoz, hogy jól keverje be a hangot, jónak kell lennie az objektumalapú pozícionálásnak is. Ez a PS5-ön csak Tempest 3D-vel valósul meg, és abból minden konverzió egy torzulás. Meg eleve csak két fülem van, így a térhatáshoz is elég két hangszóró, ami egy fejhallgató formájában meg is valósul.
Nem is mondta sose a Sony, hogy nem fog működni a térhatás Atmos-szal, csak nem lesz olyan pontos, mint két hangszóróval.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PTM
tag
Én elhiszem, hogy a prospektusban ez van, csak megnézhetnéd (hallgathatnád) a gyakorlatban, mert az minimum árnyaltabb. Ha Atmost az eszközigénye miatt nem is, legalább a Tempest 3D-t, ahhoz csak egy PS5 kéne. Egy kilométerről látszik, hogy azt se használod.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Prospektusban a Sony az Atmost nem is említi meg. Csak a megjelenés után adták hozzá ezt a konverziót, mert a felhasználók egy része akarta. Nem volt nagy meló, mert át tudják konvertálni a Tempest 3D-t. Így megmarad az, amit kínálnak, és akik Atmost használnak hihetik azt, hogy megérte fizetni a hangrendszerükért. De reklámozni nem reklámozza a Sony, mert nem olyan minőségű, amit reklámozni szeretnének.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PTM
tag
A prospektus a Tempest 3D-s részekre vonatkozott. Mert a gyakorlatban nem olyan egyértelműen szuper ahogy írod, hanem játéka válogatja, illetve kinek mi jön be. Nekem nincs bajom vele, csak nem érdekel különösebben, a korábban említett játékokban az 5.1 illetve már Atmos tetszett jobban. Amúgy se szeretem a fejhallgatót. (A Demon's Souls, Returnal, Resident Evil vagy Spider-Man nincs meg, azokban állítólag kiemelkedő.)
Az Atmosról pedig azt se tudtad még tegnap, hogy támogatja a gép ("Dolby Atmos vagy DTS:X nincs is"), nem használod, de OK, rossz vétel volt a mozi, nagyon megbántam, óva intek mindenkit. ¯\_(ツ)_/¯
Atmost nyilván nem szoktak reklámozni, mert elég alapvető dolog, bár nem fogadtam volna rá, hogy a PS5 is megkapja. Ebben a gépben a VRR-t, de még a bővíthető belső tárhelyet is utólagosan engedélyezték, it's a Sony.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dolby Atmos natívan nincs is. Egy konverziód van felé, és a fejlesztőknek Tempest 3D-t kell használni, amiből trükkökkel varázsol valami Atmosféleséget a gép. De natívan nincs, nem is cél, hogy visszalépjenek a Tempest 3D-ről.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PTM
tag
De te nem azt írtad, hogy natívan nincs, hanem azt, hogy nincs. Együtt említve a DTS:X-szel, amit tényleg nem támogat a játékokban. Atmost viszont támogat.
Kérdés lehet az implementáció, de ezért írtam hozzá a #9-hez, hogy jól szól, illetve a #19-hez egy felsorolást, hogy milyen játékokkal. Van mellette XSX-em is egyébként, csak azon teljesen másokkal játszottam. De azon natív az Atmos, és nem emlékszem olyanra, hogy ehhez képest a PS-en valamelyik játékkal gondom lett volna. Én ezzel szeretném is ennyiben hagyni már ezt a dolgot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo ThinkPad P16, 12850HX (16/24 mag/szál), 96 GB RAM, RTX A1000, Garancia 2026 januárig
- Creative Sound BlasterX G6 - Alza Garanciás még 21 hónapig
- Dell Latutide E7280 i5 - i7 7600U, 8GB RAM, 256gb ssd, jó akku, számla, 6 hó gar
- Apple TV 4K 3.Gen 64GB Wifi /// Számla + Garancia
- MacBook Pro 13 (2020) A2251 EMC3348 27% 13.3" Retina IPS i5-1038NG7 Iris Plus 16GB 500GB gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen