Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz PTM #9 üzenetére

    Itt nem a funkcióval van a baj, hanem a támogatással. A játékok PS5-re a Tempest 3D-t támogatják. A Sony erre kétféle módot kínál: fejhallgató és sztereó hangszóró (ezen a TV sztereó hangrendszerét értik, de amúgy jó egy külső sztereó hangrendszer is, ha a tévé mellé teszed). Így tudod a Tempest 3D-t kalibrálni. Más hangrendszert nem fogad el, mert túl bonyolult kezelni, és romlik tőle a térhatásű hang bekeverése.

    Aztán funkcionálisan a konzol támogat többcsatornás hangrendszereket, de nem tudják rákeverni úgy a Tempest 3D-s hangot, ahogy rákeverik sztereóra. Megkapod ettől a hangot, csak nem olyan jó minőségű térhangzás mellett, mintha sztereó fejhallgatód lenne például. Ezt a játékok sem tudják úgy kezelni, mert minél több a hangszóró, annál nehezebb annak a szintű térhangzásnak a bekeverése, amivel a Sony rendszere dolgozik.

    #10 wasd.hu : Nem kapod meg teljesen a Tempest 3D minőséget többcsatornás hangrendszerrel. Kapsz térhangzást tőle, de nem abban a minőségben, amivel megkapod például fejhallgatóval. Itt főleg az a különbség, hogy a sztereóra rá van hangolva a rendszer, míg több csatornára nincs, egyszerűen nem lehet jól megoldani. Évekig próbálta a Sony, de feladták. Sztereónál tovább nem jutottak, mert laborban érezték, hogy bármit is csinálnak, a sztereó fölött romlik a térhatás. Ettől függetlenül, amit el lehet érni többcsatornával azt megoldják, de a fejhallgató a maximum szint, amire dolgozni lehet, és ezt ajánlják kiemelten. Aztán a TV sztereó hangrendszere, majd utána a többcsatornás rendszerek. A térhatás minősége is így csökken, minél több a hangszóró, annál nehezebben dolgozik a rendszer, és annál több a torzulás. És itt ezt úgy kell értelmezni, hogy fejhallgatóval nagyon pontosan belövöd, hogy honnan jött a hang, mert erre van szabva a Tempest 3D. TV sztereó hangrendszerrel már kevésbé találod el a hangforrás virtuális helyét, 5.1-gyel még kevésbé, 7.2-vel még kevésbé, és így tovább. A térhangzás meglesz mindennel, csak az érzékelt pontosság romlik, mert az agyad rosszul kezdi el összerakni.
    Ez nem egy tisztán technikai gond, hanem egy olyan jellegű tényező, hogy az agyad hogyan rakja össze a hallottakat. A Tempest 3D erre próbál dolgozni, hogy jól rakja össze. A legtöbb térhangzású rendszer csak a fülig dolgozik, hogy jó irányból menjen a hang, de nem számol olyan tényezőkkel, hogy az agy miképpen dolgozza fel a hallottakat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák