Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz PROTRON #58400 üzenetére

    Mert másik cég nincs ilyen, ugye? Se az apple, se a foxconn, se mások nem így csinálják.. :D
    De mint írtam, ez nem a minőségen spórolás, elektronikai termékek, pláne a pc dolgok simán tudnak 15 éveket.

    Tegyük ezt félre, ne redukáljuk le elektronikára, gondolkodjuk komplett cégben, és gondolkodjunk abban, hogy egy részvénytársaságnál meg kell felelni a részvényesek érdekének is, azaz a lehető legkevesebb kiadással a lehető legnagyobb bevételt kell elérni, és a lehető legkevesebb kiadásba beletartozik az alapanyag- beszerzés, a gyártási- üzemeltetési költség, és igen, a bérek, valamint az adófizetés leszorítása is a minimumra.

    Gondolom az mindenki számára egyértelmű, hogy a kapitalizmusban a fejlődés, sőt, az igazi világméretű céggé váláshoz vezető út bizony nem szociális érzékenységgel, és másoknál magasabb bér kifizetésével párosul, igazán jó példák vannak pl az autóiparban, amiben én jobban otthon vagyok, érdemes utánaolvasni, mit is hogy látott, csinált a Ford tulajdonosa Henry Ford, vagy a kínai Fuyao autóüveggyártó, aki régi, bezárt Detroiti üzemeket vett meg a GM-től, hogy az ott dolgozó amerikaiakat teljesen más munkarend és munkamorál alapján, teljesen más fizetés mellett alkalmazza, utóbbiról film is készült, elég sok tanulsággal jár, a címe az ameriki gyáregység, american factory, sok szélvédő érkezik tőlük, odakint bmw mercedes, gm és sok más gyártó gyári beszállítói. Van még érdekes sztori, a Ford Pinto nevű régi autó arról volt híres, hogy az utolérős balesetek már egy kis kocc után is az autó szinte azonnali leégéssel végződtek, ami miatt még nem lenne különleges, amiatt el fel lett kapva, az az a momentum volt, hogy a Ford kiszámolta, a halálesetek miatt kifizetett kártérítések még mindig kevesebbe fognak kerülni, mint az áttervezés, szóval maradt a rossz konstrukció és a kártérítések kifizetése, volt még Ford Explorer balhé olcsó gumik beszerzése miatt, ahol szintén emiatt haltak meg egy csomóan, a gumi komplett futófelületének leválása felboruláshoz vezetett, de ott volt a takata légszák botrány, és még hosszasan lehetne sorolni.
    Ismerek olyan nem publikus sztorit is, hogy a vw amarokot elkezdték gyártani Argentínában, a VW a ZF gyártól szerezte be az automata váltókat, de 3 körön keresztül fufották, hogy mit lehetne az eredeti verzióhoz gyengíteni, csak hogy olcsóbb lehessen. Miután az autó piacra került, sorra mentek tönkre a váltók, majd a vw gariban cserélte ezeket, és végül 10 ezer db váltot hoztak az egri ZF gyárba, hogy szedjék szét mindet, és azt, ami fő tönkremeneteli ok, javítsák, de nagyon szoros költségvetés mellett. 1-2 dodó? annyiért egy autógyár vezetőjét lapátra teszik, és nem kapja meg az éves bónuszt, szóval hidd el, hogy ennél kevesebbért is simán aláírnak bármit, évi 500 ezer darab autónál autónként egyetlenegy 2 dolláros tétel az már egymillió dolcsi megtakarítás!
    Szóval az élet bármely más pontján lehet rossz minőséggel találkozni, és ez még csak nem is árfüggő .

Új hozzászólás Aktív témák