Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • yodamastah

    őstag

    válasz ripla #3633 üzenetére

    On off = 100% feher kep, 100% fekete kep kozotti kontraszt kulonbseg.

    ANSI = 50% bevilagitottsagu (APL, average picture luminance) kep. Az ansi teszt abra egy 4x4-es sakktabla abra, ahol 100% feher es fekete teglalapok vannak. Ez a legdurvab stressz teszt a vetitok szamara. Ilyen jellegu kepek filmek kozben nagyon ritkan vannak. Egy atlag film 2-35% bevilagitottsag kozott mozog. Eppen emiatt vezettem be a tobbszintu bevilagitottsagot szimulalo tesztelesi modszert. Itt van a leiras rola (es hogy mi az ertelme)

    [link]

    A lenyeg, hogy minel magasabb egy vetito ansi kontrasztja, annal dinamikusabb tisztabb kepet lehet vele vetiteni. Altalaban a filmeken nem 100% feketet nezunk, van valami a kepen. Minel inkabb kevesebb a bevilagitottsaga, annal inkbb szamit a valos on/off kontraszt. MInel magasabb a bevilagitotsag, annal inkabb az ANSI kontraszt szamit.

    Tehat. Egy kozepes on/off kontrasztot (mondjuk 3-4000:1) es magas ANSI kontrasztot tudo projektoron (altalaban a jo DLP-k most ilyenek) az 50-5% kozotti jelenetek fognak jol mutatni, 5% alatt kezd latszanihogy nem a legjobb a fekete.

    Egy magas on/off tudo projektor (pl JVC DiLA) ami kozepes ANSI kontrasztot tud, altalaban a 25-50% kozotti jeleneteken laposabb lesz mint mondjuk egy jo DLP. Viszont 5% alatt sokkal jobb lesz, mivel jo a valos on/ff kontrasztja.

    A dinamikus irisz elegge elferditi a dolgokat, de a fenti linken leirt modszer a dinamikus iriszes projektoron is jol megmutatja mi a valosag.

    Ujra hozzateszem persze, hogy sima matt feher vaszonnal a szoba JELENTOSEN befolyasolja az egyideju kontrasztot. A magas egyideju kontrasztot tudo projektorok igazan csak sotet falu szobaban tudjak azt a pluszt megmutatni amivel jobbak.

    A jelenlegi tehcnologiak valos nativ (auto iris kikapcsolva) on/off kontrasztja kb igy alakul a hazimozi projektoroknal (kalibralt allapotban minden esetben) Ezek mind valos mert adatok:

    Belepo 1080p 1chip DLP : 1500-2000:1
    Felso kategorias 1080p 1chip DLP: 3500-4500:1
    Felso 3chip DLP: 5000-9000:1

    Belepo 1080p LCD: 1000-1500:1
    Felsobb 1080p LCD: 3000-4000:1

    SXRD (SONY) belepo: 4500:1
    SXRD (SONY) felso: 9000:1

    DiLA (JVC) belepo: 20000:1
    DiLA (JVC) felso: 40000:1

    ANSI kontrasztok pedig igy alakulnak:

    DLP: 500:1 - 1000:1
    LCD 250:1 - 450:1
    DiLA 300:1-450:1
    SXRD: 300:1-450:1

    Nyilvan az adott technologianal az olcsobb, alap modelleknek vangyengen ANSI kontrasztja.

    Az automata iriszes vetitok altalaban a nativ kontrasztot 2-5x megemelik. Visoznt sokszor nezhetetlen az irisz vezerles miatt a kep a fenyero valtozasok miatt. Valamint igazan csak az 5% alatti bevilagitottsagu jeleneteken tudnak segiteni.

  • szaszlaci

    addikt

    válasz ripla #3633 üzenetére

    On/off: teljesen fekete kép minden tudással, amire a gép képes (szoftver, írisz, lámpaszabályozás) és teljesen fehér kép szintén a legnagyobb fényerővel, amire képes (rossz színbeállítással általában). Ezek aránya.
    De miért nem olvasod már el a linkelt cikket a projektor.hu-n? Ezekre mind választ kapnál.

Új hozzászólás Aktív témák