- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Apple asztali gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- SSD kibeszélő
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz #31733248 #34600 üzenetére
Egyetértek MrChris-el annyiban, hogy más gyártók rendszeresen sokkal többet hoznak ki a sony szenzorokból mint ők és pixelkukkolva tényleg nincs nagy különbség, viszont kíváncsi lennék 24mp 16mp-re leméretezve milyen, gondolom úgy azért már jobb a gx7-nél. Persze hátránya is van a nagy felbontásnak, sok helyet foglalnak a fotók, sokkal könnyebb berázni a képet stb.
Most dög vagyok visszaolvasni, de szerintem sem azt írta, hogy jobb a gx7 szenzora, hanem azt, hogy a sony a jó szenzorból nem hozta ki a maximumot, sőt.
35/1.8 már egész elviselhető árban megy használtan, mondjuk még mindíg nem mondanám jó ár-érték arányúnak egy pana 20 vagy 25/1.7-hez képest.
50-est sokan használnak apsc-n, de kitobit még többen, nem a többség után kell menni, no meg az emberek nagyja azt használ ami olcsó és elérhető, ha pl. a gagyi canon 50/1.8 helyett 60-as futna hasonló árban, akkor valszeg mindenki azt venné.
3:2-őt én is jobban szeretem, de ettől még nem értelmesebb mint más képarány, csupán nekem jobban tetszik. Mondjuk portréhoz pl. 4:3-at használok mindíg.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #34600 üzenetére
Nem értelek, ugyanakkorra átmérőjű képkörből a 4:3 képarány kicsivel nagyobb területet fed le mint a 3:2. De nehogy már vita tárgya legyen, pár száz pixelnyi vesztességgel tudsz 3:2-t 4:3-ra vágni, vagy fordítva, pont nulla jelentősége van a mai nagyfelbontású szenzorok korában.
-
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #34600 üzenetére
Egyetértek veled! Ajánlom az A6000-et, mert a GX7-nél jobb a szenzora 0.5EV-vel , jobb a képaránya ( eddig azt hittem ez az alkotói szabadság része, valszeg a fotóversenyeken 3:2-n kívüli képeket csak megmosolyogja a zsűri, amatőr) és 5 év alatt sikerült ontani hozzá a Sony fixeket, mert van hozzá egy azaz egy darab értelmes fényerős 35/1.8-as Sony objektív és egy darab a milliók által közkedvelt (FF-en ekvivalens 75mm-es ) 50/1.8 Sony objektív tehát erősen, kitartóan támogatja a gyártó szemben a konkurenciával (a GX7-hez mindössze 6(+duplák) fényerős obival szúr ki a felhasználókkal a gyártó, némelyik gyutávban duplán ez elég baj, ebből is látszik mennyire leszarja) Ajánlom mindenkinek!
-
Tin_Shield
őstag
válasz csega10 #34599 üzenetére
Mind a kettő jó gép, ajánlott, az objektívek is teljesen rendben vannak kitobjektív szinten. Az XT10 újabb mint az EM10, ez utóbbiból van frissített verzió markII néven. A Fuji X rendszerszinten (értsd: szinte minden) drágább mint az mft, akár még indokolni is lehet árkülönbséget, de hogy ez neked megéri-e, azt csak te tudhatod.
-
konyi79
addikt
válasz MrChris #34595 üzenetére
Már meg ne haragudj, de úgyis szeretsz tesztoldalakat bújni, nézd meg ezt. Talán pont a ISO teszt az, amit van értelme komolyabban venni a DXO-n, úgyhogy ha nem látod a különbséget le kéne állni a tudatmódosítókkal. Nem értem, miért kell rárepülnöd mindig itt a Sony-ra, tudom, mindenki tudja vannak gyengéi az APS-C rendszernek, de jóval több így is, mint használható. Jah, hogy elmarad a kicsit a Nikonoktól? Kíváncsi vagyok, vaktesztben meg tudnál-e különböztetni akár egy kitobival készült képet is, ISO3200-on, ooc JPEG-et. Emellett a táblázat bújások között feltűnhetett volna, ugyanazon a technológián alapuló szenzorok között jellemzően van egy nagyon kicsi hátránya azoknak, amikre van integrálva PDAF. Nézd csak meg az E-M1-et ISO-ban, és mond azt, használhatatlan szar, a 4/3 alja. És igen az a Toshiba szenzor emellett a Nikonokban marha jó. És tényleg marha szar a Sony, mert van előtte pár Nikon váz? 2 évesen? Persze az a bajod, találsz rá 2 1,8-as fixet 100k körül, mert szerinted 1,8 fix alatt nincs élet.
És miért mondja Econ van az A6000-nek támogatása a Sonynak? Talán mert 2 évesen is még kapott FW-t? Mert még a 4 éves NEX5R-re is letölthetőek az új alkalmazások, mert a gyári WIFI vezérlő app kompatibilis még mindegyikkel? Talán ezért gondolja.[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
addikt
válasz nana95 #34596 üzenetére
Szia,
Meg lehet tanulni, de sok dolgot nem fogsz tudni lefotózni, amit egy jobb géppel le tudnál. A legfontosabb, hogy mikor, honnan, milyen látószögű objektívvel mit fotózol le. Ha ezek nincsenek rendben, akkor hiába a zajmentesség, hatalmas felbontás és dinamika, a kép csak egy átlagos tucat fotó lesz.
A Heliost felejtsd el, gombhoz vásárolt kabát esete lenne. A Nikon sokkal jobb szenzorú gép, de arra pont nem adapterezhető fel. Esetleg keress egy korai m4/3 vázat kb. 20 ezerért, meg egy pár ezer FT-os m4/3-M42 adaptert, és lehet játszani vele, olykor még egy-egy jó portré is összejöhet. Ha nem vagy rákattanva a sportfotós követő AF-re nagy teleobjektívekkel, akkor a DSLR-nek ma már leginkább csak hátránya van a MILC kategóriával szemben.
(#34602) Tin_Shield Az egyik ismerősnek elég vacak bőr textúrát hozott össze az XT10 a képein, de lehet user error volt, azóta nem beszéltem vele. A két szenzor közti különbséget érdemes mérlegelni a választás előtt. (Nem olvastam végig, mert lejárt volna a szerkesztési időm, mire végzek)
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
csega10
újonc
válasz Tin_Shield #34604 üzenetére
Koszonom.
meg egy utolsot kerdeznek.
jobb a 2kit obival venni vagy inkabb vazat egy nagyobb atfogasu pl. 18-135obival. Bar tudom hogy a 2kulon jobb minoseget ad. -
silmatauki
őstag
válasz MrChris #34603 üzenetére
Esetleg érdemes lehet az A6000 helyett meggondolni az A7-et is, ami most jellemzően 1000 euró körül fut kitben. Ennek a natív obiválasztéka már sokkal jobb, mint a sima E-jé, és állandóan jönnek ki rá az új obik. Persze nem olcsó cuccok, de ha megveszel egy 55/1.8-at vagy 16-35/4-öt (vagy ha kifogsz egy jó példányt az olcsó Samyang FF 14-ből), akkor azt később egy esetleges vázupgrade után is remekül tudod majd használni, nem kell kidobni. (Hiszen pl. ez a két Sony-objektív nagyon szépen kirajzolja még az A7RII 42 Mpixelét is.)
Persze nem egy A7II, pláne nem A7RII-szint (nincs PDAF, emiatt nem lehet AF-fel rárakni pl. Canon obikat, nincs IBIS, nincs elektronikus elsőredőny, hangos stb.), de az ára és az “obi-jövőtűrése” nagyon rendben van, szemben az A6000-rel.
-
csega10
újonc
válasz silmatauki #34609 üzenetére
Ez vonatkozik a milc obikra is?
-
asdf_
veterán
válasz #31733248 #34600 üzenetére
Annak meg őszintén szólva nem sok értelmét látom, hogy az MFT két nagy gyártója sokszor ugyanolyan, vagy alig eltérő hosszúságú és fényerejű obit ad ki.
Az ugye megvan, hogy az egyik gyarto a vazba a masik meg az obiba rakja a stabit, igy kenyszeruen duplazodnak azok az obik?
-
silmatauki
őstag
válasz csega10 #34610 üzenetére
Obifüggő – nem lehet azt modnani, hogy kivétel nélkül minden superzoom használhatatlan. A Nikon 18-140 pl. egészen kitűnő. Sajna a Fuji pont a másik véglet. (Bár még így is jobb, mint pl. a Samu 18-200-a vagy a Sony újabb kiadású, kisebb 18-200-a (az első – nagyobb – superzoom obijuk nagyon jó). Különösen a Samu bűnrossz.)
-
csega10
újonc
válasz silmatauki #34612 üzenetére
KoszonM.
-
Tin_Shield
őstag
válasz csega10 #34607 üzenetére
A Fujira már választ kaptál, nem túl jól sikerült darab, e mellett nagy és nehéz is, ha a Fuji mellett döntesz szerintem jobb a két obis megoldás.
Az mft szuperzoomok (Olympus 14-150 I és II, Panasonic 14-140 II) viszont kifejezetten jól sikerültek, ha megengedheted magadnak itt már érdemes lehet ezeket választani. -
csega10
újonc
válasz Tin_Shield #34614 üzenetére
Oke.
koszonom a segitsegeteket. -
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #34618 üzenetére
Ha külön vesszük az Oly és Pana objektíveket akkor is lekörözik az APS-C Sony objektíveket, és most nem csak az objektívek számára gondolok...
Amúgy meg miért lenne értelmetlen az Olympus tulajok számára a Panasonic objektív? Speciel 2 Panával (14 f2,5, 20f1.7) és egy Oly-val (45 f1.8) kezdtem egy E-M5-ön, a kitobim pedig Pana 14-42II. -
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #34619 üzenetére
Értelmetlen a duplázás, arra gondolok. Van két ugyanolyan hosszúságú és fényerejű obi - egy Oly tulaj számára ennek mi értelme?
Sok obi nem is kell, csak az, ami az embernek éppen szükséges. Én például nagyon jól elvagyok a 19 és 30 mm-es Sigmákkal és az 50-es Sonyval. Főleg, hogy a hármat együtt használtan, de garanciával 115 ezer forintért vettem. Hogy ebből kettő nem f1.8 az egyáltalán nem érdekel. Mindhárom jó és ennek örülök.
[ Szerkesztve ]
-
Nippon
őstag
válasz Tin_Shield #34619 üzenetére
Lehetni lehet, de a nagyobb gyújtótávúaknál azért jól tud jönni a stabi amkor kevesebb a fény, akkor meg miért vennél olyat amiben nincs? Oly 25/2.8, 25/1.8, Pana 25/1.7, 25/1.4... a jobbik fele elég lenne.
-
MrChris
nagyúr
Nem érted! Pont az a rossz hogy nagy a választék, mert már van Pana/Oly fényerősből 8, 12, 14, 15, 17, 20, 25, 42.5, 75 -mm-es obi, némelyik duplán! Riasztó ez a választék! Sokkal jobb az, ha van 1 vagy kettőféle objektív. Nem zavarja össze a júzert. Gondolj bele micsoda szopacs ha az egyszeri tájékozatlan kezdő fotós betesz a webshop kosarába egy Oly 25/1.8 és Pana 25/1.7 üveget a félrevezető, értelmetlen kínálat miatt. Foghatja majd a fejét mikor otthon cserélgeti és nem lát képi különbséget. Kész átverés. De még van lejjebb! Azt olvastam, hogy még további értelmetlen objektívpark bővítést tervez az Olympus és Panasonic, pl.: 1.0-1.2-es üvegeket. Képzeld el hogy júzerünknek végül az Oly 25/1.8 és Pana 25/1.7 mellé becsúszik egy 25/1.0-ás üveg! Mert szegényt úgy összezavarták a túlkínálattal, ráadásul mind éles, nyitva is. Micsoda kitolás!
Ilyen balgaságot a Sony nem fog elkövetni a rendszerében, hisz a 35/1.8 és 50/1.8 obikkal lefedte mind a gyutáv mind a fényerő/rekesz igényeket, ha nem így lenne 5 év alatt már készítettek volna hasonló minőségi igényű fixeket. Aki mást mond az másik valóságban él. -
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #34620 üzenetére
Az Olympus meg a Panasonic két külön cég, külön fejlesztenek, csak az mft szabvány a közös. Nyilván mindketten úgy ítélték meg, hogy van értelme piacra dobni hasonló/azonos gyutávban objektíveket. Az ő döntésük, ha üzletileg hibáztak majd elszámolnak a részvényeseik felé. Én mint egyszerű júzer annak örülök, hogy van választék, választhatok ár, képi karakter, márkapreferencia, szín vagy akármilyen más szempont alapján.
A Sigmák teljesen rendben vannak, az árukhoz képest mindenképpen. Nekem is van egy 60-as, kíváncsiságból vettem 38e-ért, bejött, így nem is adom el, pedig eredetileg azt terveztem hogy vagy az Oly45 vagy a Sigma60 marad csak -
80hun
addikt
válasz Tin_Shield #34619 üzenetére
Ez azért nem teljesen így van , de mindegy.
Még a mai napig néha hiányolom az A6000-et , e-m10m2 tulajkéntArról ne is beszéljünk ha az embernek manuálozásra van igénye az mft vázon a legtöbb manuálom elég gyatrán teljesít. Életlenebb mint apsc-n (ahozképest hogy nagyobb az ekv dof) és nemkicsit CA-znak az obik mft-n.
Tehát hadjuk már a sony redszer becsmérlését mert nagyonjó kis redszer ez is meg az mft is.
Mindkettő melett szól pro és kontra is.Aki meg anyagias részre tereli az egészet (ez nem neked szól ) az maradjon a telefonnál v. válaszon olcsóbb hobbit ,mondjuk kötögessen
-
Tin_Shield
őstag
Már mi nincs így? Hogy az mftre nagyobb az objektív kínálat? Hogy az objektívek általában jobb optikai jellemzőkkel bírnak?
A Sonyt nem becsméreltem, az a6000 nagyon is rendben van, a kora ellenére még mindig az egyik legjobb váz a kategóriában. Az objektív kínálat nekem nem szimpatikus semmilyen téren az APS-C vonalon, de aki megtalálja a számítását az teljesen boldog lesz vele. -
rumos14
nagyúr
válasz MrChris #34590 üzenetére
nem biztos, hogy mindenre tételesen reagálni fogok, mert.... hagyjuk.
ha az előbbi linkemben az A6000-et kicseréled egy NEX6-ra, én ott is látok előnyt a GX7-tel szemben, de valóban nem 2/3 FÉ-nyit, amennyit a nagyobb szenzor indokolna. és az tényleg szomorú, hogy a Sony kevesebbet hoz ki sok esetben ugyanazon (alapokra építkező) szenzorból mint a Nikon.
a Sony aps-c E mount objektív kínálat nem rossz, nekem pl. a stabis ekv. 50 (35/1.8) nagyon kell, és ezt m4/3 frontos csak stabis Oly vázzal kapom meg, ami viszont videóban k@k@. a 25/1.7 obit a Sigma 30/2.8-cal összevetni totál értelmetlen, főleg amikor ptt van az említett SEL 35/1.8.
én szmeély szerint nem nagyon látok lyukat az objektív kínálatban, persze vannak jobb Fuji meg ,4/3 üvegek, azoknak az kell, az a legfontosabb, hát vegyenek más rendszert. a SEL 16-50 minősége sztem elfogadható, nem csúcs, de 30k-ért jár-kel használtan és ekv. 24mm-ről indul. -
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #34600 üzenetére
inkább neked reagálok, nem a másik félnek ;-)
én sokadszor azt tapasztalom, olvasom ki itteni hsz-ekből, hogy "a Sony váz jó, a szenzor jó, de nincsenek obik", és ezt mantrázzák, mint abszolút igazság sok-sok éve. szerintem meg a vázak sem tökéletesek
de vhogy azt senki sem látja át, hogy egy rendszer melletti választást sok tényező alapján tesszük le, nekem mind a vázak, mind az obik alapján a megboldogult NEX volt az én választásom, de totál megértem azt, ha vki leszarja a videót, imádja a retro dolgokat meg a részletekre való odafigyelést és Fuji-t választ. nekem nem kéne, meg pénzem sincs azokra az amúgy nagyon finom fixekre. illetve komolyan megfontoltam a Pana G7-et, de pár szubjektív váz hátrány és az említett stabis ~50-es hiánya miatt elvetettem.
aps-c-n azért használnak sokan 50-es obikat, DSLR fronton, mert hagyományosan azok a legolcsóbb fényerős fixek, sztem ez ilyen kicsit kényszer szülte dolog. én is így voltam, de meg is szoktam és szerettem az ekv. 75mm-t, pont nem érdekel, hogy nem egy klasszik gyútáv.
NEX-en próbáltam manuál Nikkor 50/1.4-et, de az én habitusomhoz nem passzol a manuál fókusz és kell a stabi. nem mellesleg a SEL50 magában nézve is egy baromi jó üveg, én iszonyat meglepődtem rajta, mert sztem még a SEL35-nél is élesebb, pedig a tesztekben fordítva szokták kihozni. -
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #34623 üzenetére
(#34623) Tin_Shield
Természetesen tudom, hogy két külön cégről van szó, csak azt mondom, ettől nem annyival nagyobb egy Oly tulaj számára az érdemi választék, mint amire a nagy számú obiból következtetni lehetne.
(#34627) rumos14
Gyakorlatilag mindenben egyetértek Veled. Számomra a fotózás örömforrás, amit a jelenlegi technikám magas szinten támogat. Ez a lényeg. Közben eszembe jutott, hogy a 30-as Sigma obit újan vettem... Így 15 ezerrel többet költöttem a három fixre.
A vita egyébként tényleg értelmetlen a kollégával. Először onnan indult, hogy megfizethető legyen (ami fogalmaim szerint 100 ezernél nem sokkal feljebb meghúzott limitet jelent), aztán Ő a "korrekt" összevetés kedvéért beletett mindent. Most akkor hozzam ide én is az összes E-s obit, ártól függetlenül? Aligha lenne értelme.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #34629 üzenetére
Nem persze, de azért önállóan is elég tisztességes mindkét cég választéka, mind a fixek mind a zoomok terén.
Nekem Sony APS-C-n egy jó ekv24-es és egy ekv35-ös (oké van zeiss 24 f1.8, de az ára, khmm) fix hiányozna. Az ötvenessel jobb híján ki tudnék békülni, sőt még 18-55 kitobival is, a villanyzúmos marhára idegen nekem, hiába a jobb kezdő látószög. -
#40935168
törölt tag
válasz silmatauki #34608 üzenetére
Csak az A7R-ben nincs elektronikus első redőny, a többiben mindben van (A7S, A7, és a II-es verziók, incl. A7R II).
-
#40935168
törölt tag
Tök jó olvasni egy popcorn mellett ezt a kis "vitát" (eszmecserét), amit nyomtok.
Saját tapasztalat:
- Nem tökéletes az A7 széria, messze nem
- A tükrösek sem
- Mindkettő lehet nagyon jó
- Ízlés dolga
- Amiről nem vitatkozunk ugye
- Az mft zajosodik, egy szép, precíz portréért az ISO800+ már necces tartomány, ezért akarok visszamenni fullframe-re
- A Zeiss kijelentette, hogy fullframe E-Mount-ra fókuszál a jövőben. Reméljük, autófókusz lesz , precíz lesz és csinál valaki normális zoom-ot is, mert a Sony nem tudJócak, folytassátok
-
pandur99
aktív tag
válasz #40935168 #34632 üzenetére
Az mft zajosodik, egy szép, precíz portréért az ISO800+ már necces tartomány, ezért akarok visszamenni fullframe-re
Eddig mindenki veled példálózott, hogy FF-ről jöttél mft-re, és mennyire jó az. Most ismét veled fognak példálózni, hogy lám-lám, mégiscsak a FF az igazi
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
#40935168
törölt tag
válasz pandur99 #34633 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy maximalista vagyok, mert azért lehet gyönyörű dolgokat kihozni mft-ből is, igen.
De FF-ből "egyszerűbb" - csak zseton. Bár én rájöttem, inkább a felbontás az, amit szeretek. Mert ha kell, barom nagy. Aztán vagy nyomtatok belőle, vagy nem, vagy használom vmire később, vagy nem. Ha pedig lehozom fullhd-re, monitorra, flickr, Facebook, egyéb, akkor beletolhatom a nagy MP-s vázat is az iso-egekbe, leméretezéssel is már bukok nem kevés zajt (persze némi dinamikát is), de még élvezhető a kép. Viszont most gyűjtök masszívan, úgyhogy lehet, a Sony A7R IV-et is kialszom, ha lesz olyan..MrChris: na, az APS-C az, ami olyan semmilyen nekem.
MÉG nem fullframe, de MÁR nem is kicsi és igazából egyik rendszer előnyét sem hordozza nagyon magában, inkább olyan arany középút - és emiatt olyan langyos mindenes. Jó erre is, arra is, de nem tudnék olyat mondani, hogy miben IGAZÁN kiemelkedő az APS-C liga, vagy hogy miért kéne bevásárolnom belőle. Biztos, hogy fullframe lesz mft után úgy, hogy az mft marad.
[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz #40935168 #34637 üzenetére
Most en is parhuzamosan hasznalok egy em10-et (45/1.8) meg a d800-at, de ha egyszer megszokod a sok megapixelt, utana nagyon fura a kevesebb... (meg lagzik az evf, erdekes modon volt, hogy nem talalt be a fokusz 1 meterrol, nekem nem all kezre a kicsi vaz, stb. ....)
Probalgatom, probalgatom, de nalam egyenlore marad a tukros
Atok
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Hmm, kíváncsi lennék, h a D3300-asokat (és amikkel működik), mikortól szállítják az új objektívvel? -> [link]
-
A Zéé
addikt
válasz Victoryus94 #34641 üzenetére
valószínű, igen. Ha hasonlóan fog működni, mint a Canon STM-jei (fázisérzékelős af a szenzoron), akkor ahhoz megfelelő váz is kell.
Just a simple Lineman...
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Melyik fényképezőgépet ajánlanátok aminek szerintetek már elfogadható a videós képessége fullhd-ban? Ja és legolcsóbb.
Direkt nem írok árat, mert fogalmam sincs mire számítsak.
Természetesen objektívvel együtt, nem csak vázra gondoltam. -
Victoryus94
őstag
válasz ReSeTer #34647 üzenetére
Használtan van 150k alatt is 1-2, ami használható. De aminek tényleg jobb a minősége az 150-200 környékén kezdődik.
Mondjuk nem mindegy, mi a pontos cél. Lehet videózni fix 50-es obival, a gyári kittel, nagylátóval, telével, utazózoommal, és videós obival is.
Attól függ, beltérbe v kültérbe használod, milyen célra... kell-e zoom, kell-e a jó f érték, esetleg arra lenne szükség, hogy fix f értékű legyen...(zoomos obiból létezik fix 2.8-cas, meg 3.5-5.6-os is, amit ha 3.5-re állítasz, és zoomolsz, sötétül a kép, mert állítja az f értéket is, na ez videónál idegesítő, szóval vagy nem használod a legnagyobb blendét, vagy nem zoomolsz, vagy olyan obit veszel, ami mondjuk 70mm-en meg 120mm-en is fix f értékű, de ez jóval drágább) akarsz-e autófókuszt használni (mert azt pl. a legtöbb gép nem szereti, és néhány van amelyiknél gyakran ugrál a fókusz, szóval videóhoz inkább a manuális ajánlott)[ Szerkesztve ]
-
Victoryus94
őstag
válasz Victoryus94 #34649 üzenetére
* videózni inkább manuális módban ajánlott.
Ott viszont nem mindegy mennyire jár simán az objektív fókusztárcsája, és a zoomnál is ugyanez a helyzet.Szóval egyrészt az obi választás nagyon igényfüggő lehet ilyenkor, másrészt a váz sem teljesen mindegy, általánosságban elmondható hogy a milcek jobbak videóban, mint a tükrös gépek.
Váz: Ott se mindegy hogy van-e kereső, és ha van milyen minőségű. Milyen a szoftver, melyik esik neked kézre... néhány rendszernek olyan a menüje, hogy egy egyszerű iso állításért több menüpontban kell ugrálni videó közben. Szóval... lehetne mondani olyan gépet, ami használhatóan vesz fel fullhd-ban, de lehet a te igényeidnek nem felel meg. Erről viszont nem tudunk semmit. (hogy mire is használnád).
A másik meg a videó alatti zajszint, ha pl. nem jó fényviszonyok között filmeznél. Beltérben pl. többnyire nem jók a fényviszonyok, hacsak nem stúdióba vagy...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest