- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
válasz parandroid #92749 üzenetére
HI!
hejszini fobelosvesre tessek jentkezni:- )
bator ember vay Te, de kehet hog cska gazdag...udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Gyerekek a hátsó ülésen: "Ezt hogy mondod meg anyának?" - Tudod, amikor benne van a fenyegetés, hogy majd ők elmondják, meg a káröröm, hogy nem ők szorulnak.
95-ös a jogsim (nem oktánszám), ez lett volna az első (dokumentált) gyorshajtásom... Most úgy tűnik, nem jött össze (hű, de bátor vagyok így kb 6 hét után), de egyszer úgyis el kell ezt is kezdeni. 15 EUR-m bánta volna a dolgot egyébként, ha büntetnek, tehát azért ilyesmiért még nem jár főbelövés, kismacska.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
neduddki
nagyúr
válasz parandroid #92752 üzenetére
HI!
na nem baj akkor nalm jeltkez nyakropira:- )
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz parandroid #92752 üzenetére
Csak 15 EUR?? Arrafelé kéne élnem... bár lekopogom - kopp-kopp -, hogy szerencsére az elmúlt 1,5 évben nem készült rólam "értékelhető" fotó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz neduddki #92753 üzenetére
hi!
Van az indexen egy jazz-es fórum, ahol aztán megy az észosztás.
Idézem a mai dolgokat, amin fennakadtam: megalapozták a "szar németországból behozott autó" c. kategóriát.Kíváncsi vagyok, mit gondoltok erről, illetve, hogy egyáltalán hogy a búsban lehet így általánosítani?
"Attól függ honnan származik az autó. Erős a valószínűsége, hogy nem 74.000 km-t futott, különben nem ennyiért árulnák.
Németországból-Ausztriából hozottak alulról agyonrozsdásodottak*.
A Svájcból hozottakat a tapadóköltségeken túl még 27% ÁFA is terheli."(*kiemelés tőlem)
----
"miért rozsdásak az osztrák, német Jazz-ek? "----
"Sózzák az utakat de veszettül, és azon söpörnek 150-el folyamatosan, ami minden kis zugba bepermetezi az agresszív sós levet. Most vettem egy Audi A2 TDI-t közvetlen Németországból. Amilyen rozsdásak alul a vasból készült részek, az minden képzeletet felülmúl. Életemben ilyet még nem láttam. Még szerencse, hogy a karosszéria alumíniumból készült."----
"Ja ja, Németből hozott VW Touareg-et láttam alúlról, megdöbbentő volt. Kb. ,mint egy vaskori régészeti lelet, úgy nézett ki. Mondanom sem kell, a javítandó lengőkarszilenteknek egyetlen csavarja sem indult meg, úgy össze volt rohadva minden-mindennel."----
"Köszi, nagyon megnyugtattatok. )
Ténylegesen keveset futott autóról eszerint ne is álmodjak? max ha magyar szervízkönyves?"----
"nálunk nem sózzák az utakat? oké, nálunk nem teperhetnek 150-nel, ez tény ;-)"----
"Off: Az A2-t most igyekszem visszahozni az életbe, pedig az országban az egyik legjobb állapotúnak látszót vettem meg, 1 tulajdonosú, aki 1951-es születésű, esztétikailag kitűnő, de műszakilag eddig akármibe nyúltam, mindenhol sz@rba nyúltam.:-) Tulajdonképpen nem is csodálkozom, 70-100€ rezsióradíjak mellett nem is várható más. Téves sztereotípia az, hogy a németországi vagy akár osztrák autók is jobban karban lennének tartva mint a magyarok. Nem csak ez után az egy autóval szerzett tapasztalatom után mondom."----
"PONTOSAN!!! A bal első kerékcsavarokat nem mertem kiszedni. M14x1,5-es menettel ellátott 8.8-as nagyszilárdságú csavar. Amikor a 70 cm szárhosszúságú kerékkulcs vége a kezemben 20 cm-t jött előre, és a csavar még mindig meg sem mozdult, akkor azt mondtam, nem próbálkozom tovább, mert beletöröm. Gumisnál nagy teljesítményű légkulcs, az kiszedte. Viszont volt olyan csavar ("gólyalábat" rögzítő csavar), amivel csak fél óra szenvedés után boldogultak. A fékdob olyan állapotban volt, hogy 200 Ft-os nagyságú és vastagságú darabokban omlott le róla rozsda, és sorolhatnám tovább..."[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
válasz fokukac #92755 üzenetére
Abból indulj ki, hogy mikor, hol, hogyan, és mennyi hóeltakarító berendezés indul meg Mo-n, ha kitör egy kisebbfajta hópánik.
Kint ezzel szemben nemigen van kecmec, ha tudják, hogy havazni, fagyni fog, eleve alásóznak, kavicsoznak. Nem értek hozzá persze, biztos ők a bénák, ráadásul tönkreteszik vele a sok szép autót, de én hópánikról D-A-Ch területen még nemigen hallottam, amióta figyelek. Bár tény, hogy az elmúlt 2-3 tél szokatlanul enyhe volt, kevesebb dolguk akadt. Szóval ha kifogsz egy kemény telet (esetleg zsinórban többet is), akkor rövid idő alatt több sót kap az autó, mint Mo-n egész életében. Nyilván ez hegyvidéki területen hatványozottan érvényes.
Tavaly volt Ausztriában egy meredek utunk (az ominózus márc. 15-e után, húsvétra mentünk haza), akkor mondjuk elég keményen rá volt tapadva-fagyva a hó az autópáláyra, láttunk pár koccanást mindenfelé, meg egy nagyobbacska tömegkarambolt az autópálya túloldalán, az csúnya volt. Viszont ez alatt az út alatt két megfigyelést tettem:
1. Rendőri segédlettel a sor elejére kerülnek a hókotrók (igen, több egyszerre!), és lépcsőzetes alakzatban takarítják, sózzák a pályát, mindezt 80-100-as tempóval akár.
2. A tömegbaleset miatt feltorlódott dugó miatt az utolsó lehajtónál lezárja az autópályát, és leterel róla mindenkit, aztán rendőri irányítással és ideiglenesen elhelyezett táblákkal visszavezet az első adandó alkalommal, addig folyamatosan irányítják a forgalmat, minden kereszteződésben. Eközben a feltorlódott autókat szépen egyesével megfordítják az autópályán (teherautókat, buszokat, kamionokat nyilván nem, bár fene tudja, hol a határ), és az utolsó lehajtón leküldi őket visszafelé - végig rendőri irányítással és felügyelettel.
Ja, pánik az nem volt, sőt, ekkortájt küldték át a hókotróikat az egyszervolt O-M Monarchia kevésbé boldogabb területeire, mert amúgy unatkoztak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #92758 üzenetére
Ez speciel Toronto, de a módszer ugyanez a németeknél is:
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Declare
őstag
Ha 62 vel mesz, akkor meg meg kevesebbet eszik
Ezt muszaly leirnom, nem szemelyeskedes, pont multkor emiatt kaptam agyverzest. Ilyet meg nem is lattam....valahogy sok giigz került 2db kamion möge sima föuton. Kamionok mentek ugye 80-90 el alapbol, de jött egy-egy erösebb kanyar, trükkös emelkedö akarmi ott ugye vissza vissza lassultak....na a lenyeg hogy a sok nem elözök feleslegesen vezetönek hala kialakult egy kb 1-2km hosszu kocsisor, aminek a vege mar csak atlag 60 al ment, es szembe is nagy forgalom volt. Szoval sikerült kb 11 literes atlagfogyival atverekednem magam, nehany masik sorstarsal ezen a vonaton es lass csodat a kamionok elött üres föut....
Meg ugye amikor az ignic nem siet es megy 75 el föuton, miközben elözni nem tudsz....na ott is szoktam fortyogni....nem Neked szol ez most csak ide tartozik, ertelmes üzemanyag sporolas az ok, ha figyelemmel vagy a többiekre....bar nekem sem kellenek az ösz hajszalk 0,5 liter miatt
Atlagfogyival 1-1 etapot merni szerintem nem sok ertelme van....nekem most 5,8 az atlag fogyi, amit a tankolasokkal irok kb 10k km ota. Varos, autopalya, minden...persze nyilvan ismerem a velemenyekt, hogy ez milyen sok, mert egy 1,4 es benzinnel is 4,5 l az atlag fogyasztas....
-
veterán
válasz parandroid #92759 üzenetére
és Magyarországon is így takarítják az autópályákat.
-
footy
addikt
válasz fokukac #92755 üzenetére
Teny, hogy az ausztriai autok aljan hamarabb megjelenik a rozsda. Az asszony Jazz-en is van a futomu egy reszen feluleti rozsda. Ennek nem sok jelentosege van szerintem egy 10eves autonal es nem is igazan meglepo. Ha egy auto viszont nem kapja meg a minimalis torodest(garazs es/vagy neha alvazmosas), akkor bizony elkepzelheto hogy Fredi-Beni modra is lehet hajtani 10-12 eves korara.
Ezzel el is erkezunk oda ami szerintem inkabb a problema, hogy a lerugott/elhanyagolt autokat viszik a nepperek magyarorszagra mert azon van a nagy haszon.
Nezd meg az arakat a gebrauchtwagen-en meg a willhaben-en. Azok az autok amik jok nem sokkal, vagy egyaltalan nem is olcsobbak mint nagyarorszagon.Most vettem egy Audi A2 TDI-t közvetlen Németországból. Amilyen rozsdásak alul a vasból készült részek, az minden képzeletet felülmúl.
Az Audi A2 nemetorszagbam az un. Kultwagen kategoria, amit "megeri" behozni az tuti szar. Az elmult evekben vagonszamra vittek az A2-t magyarorszagrol nemetbe.A jazz-re visszaterve, szerintem eleve halott elkepzeles nemetbol hozni. Ott is a hazai az olcso.
(Japan autot nemetbol???)
Persze tuti vannak alkalmi vetelek ott is mint mindenhol, de azt a nepperek kaparintjak meg, vagy ismerosok kozott megy el. -
válasz focvis #92761 üzenetére
Rámutassak a különbségekre (ha már a módszer ugyanaz, akkor a megvalósításban, a hozzáállásban, vagy akár főképp a feltételekben és erőforrásokban), vagy menni fog egyedül is?
Szerk.: Huh, ez borzasztóan úgy hangzik, mintha egy utolsó arrogáns bunkó lennék, ami egyébként így is van, de ezt történetesen nem flame-nek szántam, hanem tényleg nem értem, hogy miért nem egyértelmű, hogy miért működik mégis eltérően a két országban a hóeltakarítás.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
neduddki
nagyúr
HI!
meglepodne hogy menyi jaz gyn nemt bul
udv
neduddki
mod: focvis: elmeletben igen, gyakorlatn meg akkor sikerul amikor mer mgvan a havaria:- (((
kukuc: meszaros:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
veterán
válasz parandroid #92763 üzenetére
Semmi gond!
Itthon kevesebb pénzből kell ezt megoldani, de ez nem változtat azon, hogy a magyar autópályákat is ezzel a módszerrel takarítják.
Ami különösen drága az a kalcium-klorid alkalmazása, ebből kevesebbet szórnak itthon. Ettől rohadnak jobban az osztrák autók. -
neduddki
nagyúr
válasz focvis #92765 üzenetére
HI!
pare eve a nagy telben tarnamera-jnszk megyetabla koztt /jegpajja volt az egesz/ egyszewr lattak a napijarasu soifork kozutas ocsit felemelt tololappal kozlekedni ill. joizien ebdelni /jo etvagyat/de barmit szorni v., tolni zt nem
jaszarokszlalas-vamosgyork buszbaleset erdeks modon jnsz megyeben szaraz torkltds ut, meyetebal utan jegpajja erdeks modon hetekig kepesek voltak a szaraz aszfalto is sozni...udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
válasz focvis #92765 üzenetére
Igen, a lényeg nagyjából az, hogy a só drága, meg a hókotró is, ráadásul nem is túl gazdaságos fenntartani, hiszen célszerszám, és jó (rossz) esetben használod 2-3 hónapig, rossz (jó) esetben 2-3 hétig egy évben, ezért kevés is van belőle, no meg az üzemanyag is drága bele, ezért aztán nem is igazán mennek, csak amikor már késő.
A kérdés az, hogy nemzetgazdaságilag minek van több értelme: megelőzni a balesetek, dugók kialakulását, a napokra megbénult közlekedést (ismét csak lásd 2013. márc 15 és április 1 közötti időszakot), vagy ordenáré módon alásózni mindent, aztán örülni, hogy működik a megelőzés - cserébe a keleti szomszédok majd panaszkodnak, hogy a tőlünk vett ledobott autókok meglátszik a sózás nyoma... Persze ez megintcsak függ a nemzetgazdaság méretétől és teljesítőképességétől is, míg Mo-n a havas napokon kiesett GDP nem is feltétlen fedezné a hó- és csúszásmentesítés költségeit, nyugaton még utána megihatnak céges költségen egy forró rumos teát, és még úgy is marad belőle.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
neduddki
nagyúr
válasz parandroid #92769 üzenetére
HI!
Te Robibab ott kovete el ahibsat hogy itt ujra nemzetigazdsag van
udv
neduddki
p.s. bocsanat:- (((
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
-
veterán
Hogy mit csinálnak JNSZ megyében azt nem tudom, autópályáról beszélek.
NaCl (konyhasó) nem ugyanaz mint a CaCl2 (kalcium-klorid). Kémia hidegen hagy, de az előbbi linkek közül az elsőt kinyitva ez olvasható:
"Hogy miért javasoljuk a folyékony Kalcium klorid oldat-ot?
Előnyei:
Kiváló jégolvasztó hatása van
Nem hagy maga után szennyeződést
Gyors beavatkozást tesz lehetővé
Több jeget olvaszt, és tartósabb a hatása, mint az útszóró sónak
Intenzív olvasztásra képes még -25 foknál is
Kevésbé fordul elő visszafagyás
A növényzet kálium nátrium egyensúlyát nem bontja megHátrányai:
Mesterségesen előállított anyag
Fémeket erősen korrodálja (szénacél, alumínium)"Az ára többszöröse a konyhasó árának, szerencsésebb történelmi fejlődésű országok jobban megengedhetik maguknak és bizonyára a munkaerő is motiváltabb.
-
-
8th
addikt
"Az Audi A2 nemetorszagbam az un. Kultwagen kategoria, amit "megeri" behozni az tuti szar."
Miért lenne szar? Semmi probléma a német és ausztriai import A2-vel. Az osztrák kocsiknak jellemzően csúnyább a fényezése mert a keverék amit síkosságmentesítés céljából kiszórnak az útra tele van apró finom sóder jellegű anyaggal ami idővel óhatatlanul felveri a fényezést csak a többi autóval ellentétben ezek nem kezdenek el rohadni mert nem acél karosszériásak. Sógorom keze alatt az elmúlt években több A2 is átment most is van neki két darab dízel. Elég öreg autók már a legfiatalabb is 9éves belőle. A "jóléti" nyugat európai országokban sem a csórók vették anno az A2-t ergo most nem azért adják el mert szar lenne hanem azért mert van pénzük átülni egy fiatalabb vagy épp új autóba a levetett A2-ket pedig felvásárolják kelet európai (magyar, román stb...) nepperek. Tőlünk pedig jellemzően a románok bolgárok ukránok viszik tovább őket keletre nem a németek. Németek mostanában a négyütemű trabantra harapnak nagyon magyarországon. Eleve kevés készült belőle (38122 db összesen) és náluk elvétve volt 1-1 darab. Ott a kétüteműt már nem lehet újonnan forgalomba helyezni így a négyüteműre cuppantak rá nosztalgiázni. Gyakorlatilag felvásárolják az összeset ami még egyben van pont mint rendszerváltás után a románok a Dacia 1310-et.
-
8th
addikt
-
-
xtevo
őstag
válasz kalmanchris #92684 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
-
footy
addikt
Nem az oregsegevel van baj az autonak, hanem sok volt torve es nem volt rendesen megjavitva, mert az alu elemeket nem tudja a szomszed Jozsi bacsi javitani. A masik pedig a ridegtartas, hiaba jo motor meg rendesen osszerakott az auto, 10eves ridegtartast ezek sem birnak.
Nekem is van kereskedo ismeros, pont o mondta hogy viszik kifele az A2-ket.
Egyebkent mikor en neztem 1-2 eve 7e euro altt nem is volt. Most latok egy parat 5 korul, de ezeket azert nagyon meg kellene nezni mielott megveszi az ember. Aztan ha minden passzol akkor is 1,5M + adok-ban van egy tizeneves kis auto. -
giigz
veterán
Hosszútávon már 50 km-es úton én is végig 90-110-zel megyek, viszont a mindennapi kb. 10-15 km-es országúti szakaszomon totál nem érdekel mennyivel megyek, a forgalommal együtt csorgok, időben max. 2-5 perc lesz a különbség
Mondjuk én szeretek is benne ülni, mindig rossz kiszállni, olyan kényelmes puha az ülés
-
nesa
veterán
Par eve mikor en ilyet irtam hogy tok mind1 hogy 70 el vagy 100 al megyek mindenfele mocskos forgalmi akadaly voltam, aki aztse erdemli meg hogy eljen mert joska pista kovetelte hogy minimum 95 el kell haladnom kulonben maradjak otthon vagy jarjak gyalog es nemis vagyok ember....
17-18km-et megyek fouton a tobbi varos de ebben a 17-18 ba van kozbe 1 falu +2 korforgalom, kb olyan mind1 mennyivel megyek max 1-2 percet lehet nyerni amit lehet az elso jelzolampanal elis bukok.
-
giigz
veterán
válasz jozefgucci1 #92783 üzenetére
Ezt eddig is mindenki tudta, szarnemet, szarfrancia, szardizel, szarpd, szartdi, szartiptronic, szarhengerfejes1.6foka, csak a japan a jo, ott bezzeg 10 motorbol 3 problemamentes
-
Kornel
veterán
na srácok.
szerintem hamarosan kell majd egy autó.
a splash-t már elvinnék 1,37M-ért nyári gumival, a télit felnin még egy 50k körül el tudnám adni, már majdnem a 1,45M hirdetett árnál lennék.
két verzió van:
A, 1,5M körül veszek valamit
B, 500k körül nézni valamit, amire nem kell sokat locsolni.
persze semmire se akarok sokat költeni.elvárások nincsenek nagyok, legyen megbízható, fogyasztás annyira nem fontos, szóval csak azért nem kell dízel, hogy keveset egyen, legalább 4 csillagos törésteszt, mondjuk ez 500k környékén eléggé beszűkíti a kört, és lehetőleg legalább C legyen.
várom az ötleteket
-
Declare
őstag
Amig nem tartod fel a forgalmat hajra! En nem akarok többet ülni az autoba, mint amennyit kell. Ha meg nem szamit az idö, tenyleg ott a bico es a tömegközlekedes....en is sokszor jövök munkaba bicoval 3km ide, 3 vissza es tök jo
Szorozd be azt a "tökmindegy,öt,hat percet" napi ingazasnal 2 vel, aztan 5el, aztan 4el aztan 12vel.....en ugyan igy nem ertem az autopalyan 100al közlekedöket....miert megy fel palyara?
Amugy kicsit jobban topicba vago kerdes. Csak en latom ugy, hogy egy dizelnel nem szamit annyit fogyasztasban az, hogy mennyire nyomja neki az ember, mint egy benzinesnel? En pl atlagfogyasztasomba, ha palyan 130al közlekedem vagy 150 el, nem sok különbseget veszek eszre...persze több, de egy benzinesnel szerintem nagyobb aranyban nö a fogyasztas a sebesseggel Vagy ezt rosszul latom?
-
Kornel
veterán
-
Új hozzászólás Aktív témák
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- Építő/felújító topik
- NBA és kosárlabda topic
- Gyúrósok ide!
- Milyen egeret válasszak?
- Ukrajnai háború
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Hegesztés topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép