- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Steam Deck
- Milyen egeret válasszak?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
Hirdetés
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz Kornel #92651 üzenetére
Az 1.6-os Focus-szal sem lehet nagyon mellényúlni, ha nem rohad. A 2.0-nál nekem úgy rémlik, hogy hajlamos volt leszakadni a lendkerék. Mintha úgy rémlene, hogy az 1.8-at jobban ajánlották. Egyébként 1.8-ast vezettem kombi kasztnival, az kifejezetten jól ment.
[ Szerkesztve ]
-
xtevo
őstag
válasz kalmanchris #92632 üzenetére
@kalmanchris
Akkor az F Astra offos, még nem vagyok nagypapa... (remélem)
Meglestem a 156 alfát, de annyira nem nyerte el a tetszésem, legalábbis amiket láttam használtautón.
Német kocsikkal mindenképpen számolok, az egyik merdzsó 81es, a másik, ami fateré merg 94es, kopkopkop csak esztétikai gondokkal. 3as golf és passat vonalon utánanézek. Ez a mostani elég nagy volt, ekkora tuti nem kell...
Egyik cimborámnak van Focus-a, nem is tudom miért nem gondoltam rá...Fogyasztás tekintetében melyikkel járnék legjobban? Volt, aki úgy promózta Fiat Punto JTD-jét, hogy 5 literes max fogyasztás, az kb. fele a mostaninak
@TaaT
Meglesem. -
qdak
addikt
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
raczger
őstag
válasz DeFranco #92661 üzenetére
Szakmában dolgozik (autókhoz (újakhoz) alkatrészeket tervez főként), tényleg ért hozzá, csak annyit tudok mondani, hogy egyik haverom apjának ilyen motorja lett 150-200k km között hengerfejes, de ugye ez csak egy példa, még kevés
Mi is nézünk most anyámnak egyes fókát, de csak az 1.4-eset.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
DeFranco
nagyúr
válasz raczger #92667 üzenetére
1.6 os fókám van, és nem szoktam letagadni sem a hibáit, sem a fóka típushibáit soha. értelemszerűen próbálok utánajárni a motor meg a kocsi jellegzetességeinek, várható bugjainak, de ilyet még az életben nem hallottam volna, hogy a fóka bármelyik benzinmotorja akár csak hajlamos is lenne a hengerfejesedésre üzemszerű használat, és ésszerű olajcsereperiódus mellett.
ki merem jelenteni, hogy az ismerősöd minden valószínűség szerint téved.
-
hobizoli
nagyúr
válasz DeFranco #92668 üzenetére
ooo, hat akarmit hengerfejesre lehet kuldeni, csak ugy kell hozza tiporni a gazt
es ezt akkor is sima ugy, ha 8k km-kent cserelsz benne olajat
nagyobb terhelsen tulmelegszik a viz [moderálva]egy kicsit lehasznalodott hutos autot nagyon tiporni sem kell, halal siman at lehet egetni a tomitest
ezekre meg ra lehet segiteni azzal is, hogy dzsuvasak az injektorok, es terhelesen beszegenyedik a benzin-levego keverek, ettol 900-1000fok fole melegszik a kipufffgazhomersekelt a idealis 7-800-rol, egyreszt jobban melegszik a viz is ettol - ha a huto mar nincs a helyzet magaslatan akkor a fenti elirt tortenet jatszik...-, es ettol a melegebb EGT-tol mechanikailag is elgyengul a tomites anyaga is
a melegebb gaznak a nyomasa is nagyobb, es azt a legyengult anyagot egy nagyobb nyomasu es homersekletu gaz terheli
a legszebb amikor mar be is kopog az égés, akkor egy 2000m/s-s nyomasloket is oda-oda basz neki----
ezzel el lehet menni 180fokig:
literje par ezer fizetotaller, es vizmentesiteni kell elotte a teljes(!) hutorendszert
4x jobban vezeti a hot, mint a viz, es 180fokig nem forr fel, fagyallo sem kell bele, minusz 40-nel sem fagy meg
[ Módosította: radi8tor ]
több drón kell ;P
-
biga
senior tag
válasz hobizoli #92635 üzenetére
Szerintem kevered a fékutat a féktávval. A féktáv a veszély felismerése és a megállás közötti idő (reakcióidő (én 0,4-0,6 mp-et találtam a legtöbb forrásban minimum - tehát 100-nál minimum 15-20m-t teszel meg csak a reakcióidő alatt (minimum). + fékút (ami 100-nál száraz úton optimális esetben valóban 40m körül van minimum). Ezért egyértelmű, hogy féktávon belül kanyarodott elé.
Ez nem menti a motoros gyorshajtását, már csak azért sem, amit te is írsz. De ettpl még a balesetért elsősorbansztem az autós felel (az ottani szakemberek szerint meg fele arányban, ez szerintem korrekt).De sztem nem ide való, hanem inkább a másik topicba
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
EQMontoya
veterán
Lassan tényleg oda jutunk, hogy itthon is fa testápoló, vipera vagy gázriasztó kell a kocsiba. Eszméletlen, mennyi arrogáns, idexet nem ismerő, kormányt rádhúzó fasz van az utakon. Magam részéről inkább gázriasztó lesz a megoldás, arra legalább semmiképp nem húzható rá a súlyos testi sértés...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #92677 üzenetére
Ma éppen egy Accordos húzta rám a kormányt jobbról úgy, hogy balra egy villamospálya volt, villamossal. Aztán dudálás után még Ő akart verekedni a lámpánál. Nem az első, és nem az utolsó, asszem. Durvább eszközt azért nem akarok, mert akkor szarul járhatok utólag, de valami kelleni fog...
Same rules apply!
-
neduddki
nagyúr
válasz hobizoli #92671 üzenetére
HJI!
" létre jon egy hőhíd és kavitaciot okoz az ontvenyben," B!+ ennyire ne a aakrjak szagerteni ha nem udo mi az akavitacio JAJJJJJJJJJJjj:- ((( ertem en hogy vmikroolvasta vmit de mar elfejtetted de KONYROGOM NEEE!!!
udv
neduddki
mod: bocs hogy csak most olvastam, ill. ettol tovabnem is jutottam mert mar ezis tulzottan faj
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
raczger
őstag
válasz EQMontoya #92676 üzenetére
Budapesten 10-ből 7 autós nem ismeri az indexet. Sokat nem vezettem még a városban, de eddigiek alapján ezt tudtam levonni, az biztos, hogy hamarabb beengednek a melletted lévő megtelt sávba, minthogy valaki indexeljen előtted sávváltáskor.
Ja és borzasztó, hogy mennyien nem ismerik valójában a KRESZ szabályokat, sokszor még az alapvetőeket sem (stop tábla, macisajt, jobbkéz-szabály, ZEBRA!!!, busz kiengedése megállóból).
Múltkor itt faluban volt egy vicces jelenet, utána majdnem levillogtam, lehúzódtam, megálltam az út szélén, hogy elengedjem a mentőt, erre a mögöttem jövő megelőzött és még 100m-en feltartotta a mentőt...
Ja és aki faluban 30-al megy, kacsázik az úton, lassít, gyorsít, majd kibassza az indexet kereszteződés előtt 5 méterrel és bekanyarodik balra, úgy, hogy baszik hátranézni. Nyugodt ember vagyok, de ilyeneknél mindig sikerül felhúznom magamat. Én már lassítás előtt mindig kiteszem az indexet.
Sokan rábasznának, ha én rendőr lennék, mert ezeket mind büntetném
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
EQMontoya
veterán
A kavitáció egy fizikai jelenség, mely akkor következik be, ha egy anyag folyadék fázisból hirtelen gáz fázisba megy át a nyomás esése következtében.
Könyörgöm, ez hogy tudna végbemenni az öntvényben? Jájj. Meg úgy bármiben a motortérben? Nyomás csak a robbanás után esik a hengerben, de olyankor ott már egyébként is csak gáz van, meg film vékony kenőolaj a hengerfalon.
Én leginkább azért könyörgöm, hogy néha higgyünk már annak, aki esetleg látott is ilyet. Autóiparban dolgozom én is, bár nem gépészként, de az átlagnál azért bőven többet látok belőle. Kicsit legalább próbáljatok meg hinni a másik macskának, mert szerintem több tapasztalata és tudása van hozzá, mint a fórumozók 99%-ának. Beleértve természetesen engem is. Mágust azért felhoznám kivételnek.
Same rules apply!
-
CactuS
Arcképgyáros
Nem akarok beleszólni a magasröptű beszélgetésbe és farokméregetésbe - épp csak a topikba vetődtem, mivel nemrég vettem én is autót -, de véletlenül nem 2 napja érdeklődtél, hogy a focus 1.6-ról kinek mi a véleménye, mert nem ismered?
Más, amiért erre tévedtem: azt tudja esetleg valaki, hogy a twingo I.-ben (2004+) a normál ülésnél a magasság állítós ülés mélyebben ül-e? Hiányzik pár centi a tetőből a boldogságomhoz és ha az állítóst lehet mélyebbre tenni, akkor túrnék valamelyik bontóban egy olyat.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Hasznalt auto erdekelne, ami fontosabb: 4 ajtos, biztonsag, fogyasztas es megbizhatosag.
Hetente minimum 410 km-ert megyek, de nem varosban(videken faluk kozott), velem egyutt 3 szemellyel.
Az ar az 2500 euro korul lenne.
Az elso kerdesem, hogy diesel-, vagy benzines?
En ezekre gondoltam (diesel es benzines valtozatban):
Seat - Toledo II (1M2) - 1.6 16V (105 Hp)
Seat - Toledo II (1M2) - 1.9 TDI (110 Hp)
Esetleg valami mast (jobbat), tudtok-e ajanlani hasonlo arban?Koszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
-
Csaby25
senior tag
válasz Kornel #92693 üzenetére
Ertem, itt ugy latom, hogy a focusnak nagyobb a fogyasztasa, mint a toledonak, vagy ez gyakorlatban nem igy van?:
Seat - Toledo II (1M2) - 1.6 16V (105 Hp)
Ford - Focus Hatchback I - 1.6 16V (100 Hp)A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Csaby25 #92695 üzenetére
seat 7,7 liter avg.
ford 7,54 avgszóval kb. ugyanannyi.
mondjuk ez már a 16V-s vw, nekem a 8V-vel volt személyes tapasztalatom, az többet kajál. -
válasz Csaby25 #92692 üzenetére
Azon túl, hogy a kolléga némiképp Focus-fixált, annyiban, hogy nem Seat.
Komolyra fordítva én megnézném még a Focus mellett az Astrákat (G, H), illetve az Octaviákat is. VW, Audi, BMW sajnos még ebben a kategóriában is túlárazott kissé.
Heti 400km, az havonta 1600, évente közel 20.000, ha emellé becsúszik még néhány út, akkor már évi 20k fölött vagy, ami nagyjából a lélektani határ, hogy honnét éri meg dízelt venni. Az más kérdés, hogy a régi dízelek (nem is a konstrukció, inkább az előélet miatt) nagyjából orosz rulett, sokkal inkább, mint a benzines. Ha viszont külföldön vennéd, és ott is használnád, akkor bejön még a képletbe az a nagyjából literenként 20 cent, amivel a gázolaj olcsóbb a benzinnél, ami évente 20k km-nél 6-7l-es fogyasztással számolva olyan 250 EUR körüli megtakarítás, amihez hozzájön még az, hogy optimális esetben a dízel (kvázi országúti fogyasztásban) egy jó 1,5 literrel kevesebbet kér enni egy benzinesnél, ami megintcsak 400-500 EUR körüli megtakarítás lehet évente 1,5 EUR-s benzinárral számolva. Ha Mo-n használod, akkor marad a fogyasztásból adódó különbség, ami könnyen forintosítható.
Szóval ha tényleg napi 2x40km ingázásra szánjátok, ha jól értem, akkor attól függ a dolog, hogy milyen időtávban gondolkoztok (hosszabb távon jobban megéri a dízel), és beüt-e valami krach, ami a dízelesnél jóval gyakoribb, és pillanatok alatt elviheti az abban az évben megtakarított összeget.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
EQMontoya
veterán
válasz Kornel #92697 üzenetére
Jah, csak a Ford egy élhetőbb, kellemesebb karakter, összehasonlíthatatlanul jobb futóművel.
Korabeli Civicet, 626os Mazdát is érdemes lehet megnézni, benzinesben.
Corolla 1.6 vvti viszont elmegy 6 literből országúton, de az egy kényesebb motor.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
DeFranco
nagyúr
válasz Csaby25 #92695 üzenetére
focusnál ~80-90% országúttal nem tiporva nem pakolva 7 literrel számolj nagy átlagban, az reális. ha nem klímázol 40 fokban sem, akkor valamivel talán kevesebb.
6,5 az kb. akkor van, ha nem ül melletted senki és a téged megelőző teherautók légörvényén gyorsítasz fel 85-re, és azt tartod tökön-paszulyon át.
6 meg csak giigz képzeletében van meg a nem annyira precíz ismerősei fejében.
(heti 300-400 kilométert használjuk a fókát, ketten, hétvégente, 3x100-as etapokban, addig van benne város, amíg elhagyjuk, többi országút meg komótos (110) pálya. Ha pályán meghajtom (120-130), akkor 7 felett áll meg valamivel.)
@kornelka: mk1 fl 1.6 sedan fresh 2004
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000