Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- Nem a hardveres skálázás hozza majd el az AGI-t
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Évtizedek óta létező technikát dobott ki az AMD-féle RDNA 4 architektúra
- Apple asztali gépek
Új hozzászólás Aktív témák
-
PTM
aktív tag
Szerintem sokféle játék érkezik, elég változatos a lista. A manager-szimulációs vonal tényleg nem a Sony-tól jön, és az PC-n valószínáleg amúgy is sokkal erősebb. Annyira ezeket nem ismerem. Annyit tudok, hogy PS5-re is várható Frostpunk 2 az idén, az egy valamennyire rokon játék. (Elég vegyesek a beszámolók róla, én nem tudom megítélni, nálam még az első is csak kívánságlistás.)
-
Kansas
addikt
Funkcióját tekintve van, csak nem úgy hívják, meg talán nem pontosan úgy működik(ahogy az RT egységek sem), mint NV oldalon.
"az alapgép fidelity módját hozza 60 fps-sel"
Ha ennyit tudna, nekem is tetszene, csak pár játékban mások a presetek tartalmilag, plusz itt-ott kötelezően nyakon öntik a vacak PSSR-rel, amiről eddig kb csak olyan bemutatót láttam, ahol ront a képen(pl. Alan Wake 2). Te mint használó, találkoztál olyannal, ahol nem? -
hapakj
őstag
Hát annak ellenére, hogy nem győzött meg vele kapcsolatban a hype, kb már minden technológia a szabványosítás útján jár. S alapvetően marha logikus generatív alapú algoritmusokat használni 3D grafikában, mert általános tendencia, hogy a számítás kapacítás sokkal gyorsabb nő, mint a memória mennyiség vagy sávszélesség.
Nem is tudom melyik szabványos technológia volt az, ami végül hosszú távon ne vált volna be. Kb csak a Geometry Shading.
-
VTom
veterán
A Pro-ban nincs tensor unit, de teljesen átdolgozták a GPU-t, ha jól emlékszem, még az utasításkészlet is kapott tuningot. A lényeg az, hogy az FSR4 alkalmazásának hardware-es korlátai vannak az alap PS5-ön.
Én nem bántam meg egyébként a Pro-t, az alapgép fidelity módját hozza 60 fps-sel, ez nekem már jó, és még csak ezután jönnek a natívan pro-ra is fejlesztett játékok (nem csak megjelenés után patchelt)
De abban egyetértek, hogy rétegtermék. Az nvidiát nem akarom idekeverni, de az 50-es széria bemutatóján én is jókat röhögtem.
-
PTM
aktív tag
Itt van a lista azokról, amiket bejelentettek a legutóbbi State of Playen.
Ill. nyáron jön a Death Stranding 2 ha nem halasztják. -
Kansas
addikt
Nem ragadtam sehol, csak nem kajáltam be a hype-ot kritikátlanul, ennyi. Se az RT, se az ML se az általános AI kapcsán... aki beharapta, annak egészségére, csak meg ne feküdje a gyomrát a sok marketing-ferdítés/túlzás/hazugság, amit benyelt.
Nem kell, hogy a PS-ben "gépi tanulásra alkalmas HW" legyen, mert a PC-kkel ellentétben soha nem lesz gépi tanulásra használva, az egy célgép, nem általános célú eszköz.
A DLSS és FSR4 gépi tanulási komponense nem a kliens VGA-kon/APU-kon fut, hanem az adatközpontban, a "tensor core" és ahhoz hasonló egységek csak az ML futtatása után létrejövő komplex algoritmus hardveres gyorsítására vannak használva játékok kapcsán(nyilván jelentős egyszerűsítésel élve), a framegen pedig nem jelent teljesítmény-növekedést, bármit is hazudik az NVidia vagy az AMD.
Amúgy meg a jelenlegi fejlesztés mintha arról szólna, hogy az eggyel korábbi hot feature által létrehozott képi hibákat és/vagy teljesítményvesztést az újabb feature-ökkel próbálják kozmetikázni/elfedni... ezt én nem hívom érdemi fejlesztésnek.Kíváncsi vagyok, szerinted mi az az elég sok jó játék, amit a Sony bejelentett, mert bár nyilván ez hangsúlyosan szubjektív megítélés kérdése, de nekem hirtelen nem ugrik be semmi ami feltornázná a pulzusomat, annál több olyan játék ugrik be, ami normál esetben instant get lehetett volna, de végül kivágtam wishlist-ről(pl. új Dragon Age, új Assassin's Creed) illetve amit ugyan még mindig várok, de az izgalom növekedése helyett csak a kérdőjelek sokasodnak(Bloodlines 2, Witcher 4)...
-
VTom
veterán
Látom Te megragadtál a PS4 érában
Azt, hogy a PS5 és PS4 között nem volt grafikai előrelépés, erősen vitatnám, elég megnézni a remake-ek tömkelegét, vagy összevetni egy-egy multi-platform játék PS4-es és PS5-ös változatát (Pl. AC Valhalla)
Már nem csak a raszter teljesítményt kell növelni egy-egy GPU fejlesztésénél, millió más tényezőt kell figyelembe venni.
Pl. feljebb említetted a ray tracinget, ami a 70-es évek óta létezik. Oké, hogy létezett, de még 10 éve is úgy kellett elképzelni, hogy a Pixar elkészített egy jelentet, belőtte a ray tracing paramétereket, aztán elmentek egy hétre Tahitire, amíg lerenderelte az akkor rendelkezésre álló erőforrás.Kb. most jött el az ideje, hogy mindezt real time el tudja végezni egy GPU.
Ehhez bődületes erőforrás kell, a Path tracinghez még több.Ezzel párhuzamosan robbanásszerűen megnőtt a mesterséges intelligencia használata, azon belül a gépi tanulás, ami nekünk itt érdekes.
Minden olyan feature, amit most kezdünk el használni, PSSR, FSR, DLSS, RT plusz terhet ró a GPU-ra, és minden plusz hardware arra hivatott, hogy a GPU-ról levegye a terhet, és helyette pl. neurális háló segíségével végezzünk el számításokat.Az eredmény jobb fények, jobb árnyékok, jobb tükröződések, ill. magasabb fps szám azonos látvány mellett.
Mindez ahhoz szükséges, hogy majd valamikor elérjük a fotorealisztikus kinézetet a játékokban (nyilván nem mindegyikben)
Ami a szerencsétlen a jelenlegi generációban, hogy megint az áttörés előtt jelent meg, így az alap PS5 még csak nagyon alap ray tracinget tud, gépi tanulásra alkalmas hardware pedig nincs benne. Ezen némileg segít a PS5 Pro, ami ilyen szempontból még mindig fapados megoldás, de már ennek az árán is húzzák a szájukat az emberek. A Sony-nak nem opció, hogy 2 millióért adjon egy konzolt, mint az nVidia at 5090-et.
Ez tehát a Sony nagy dilemmája most, és ezért zajlanak a fejlesztések, hogy a PS6 megjelenésére össze tudjanak kapalálni egy olyan megoldást, ami emészthető áron hoz elfogadható megoldást.A genrációra kiadott játékok listája megint kényes téma, ezen a téren nagyon szembetűnőa különbség a PS4 éra és a PS5 között. Idéntől talán változik valami, elég sok jó játékot jelentett be a Sony 2025-re és 2026-ra.
-
Kansas
addikt
Mert nem érdemel jobbat...
Nem tudom, valahogy nekem konzolon a korábbi felskálázók(checkerboard, stb) működése nem volt szembe tűnő és látható artifactokra se nagyon emlékszek... szóval nem éreztem hiányát az FSR-nek... bár alighanem kevesebb teljesítményt lehetett velük spórolni, mert 1900p/1800p/1440p-ről skáláztak 4K-ra, nem 540p-ről... meg azokra kénytelenek voltak a fejlesztők optimalizálni... -
VTom
veterán
Miért offoljátok szét az FSR4 témát?
-
hapakj
őstag
Neharagudj, de neked nem megy át, hogy világos, hogy 32 biten nem megy a GPU PhysX, de arra nem tudsz semmilyen forrást hozni, hogy 64 biten miért ne működne.
De itt többek állítása is az volt, hogy az nVidia megölte a GPU PhysX-et, ami így akkor nyilvánvalóan nem igaz. Lehet itt linkelgetni 10+ éves 32 bites játékokról videókat, az nem forrás.
Mellesleg fenntartom, hogy továbbra is jó kérdés, hogy ilyen játékokból miért nem szállítottak 64 bites binárisokat. [link]
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És hány játék készül rá jelenleg? Oh igen. Zéró. És ez az NVIDIA döntése volt. Dönthettek volna úgy is, hogy nem ölik meg a játékosoknál a technológiát, de a PhysX 4-et és 5-öt már elvitték a robotika irányába. A PhysX 3 pedig sok-sok éves. Ma már sokkal jobb rendszereket csinálnak a fejlesztők házon belül valamelyik compute API-ra. A GPU-s PhysX valódi értéke az volt, hogy van nem egy pár régi nosztalgikus cím, amelyeket elő lehetett venni rá. Például Mafia II, Assassin's Creed IV: Black Flag, Mafia II, Metro 2033 és Last Light, Mirror's Edge. Na ezeket már nem lehet elővenni a GeForce RTX 50-en. És még egyszer mondom, hogy nem az a baj, hogy az NV így döntött, mert megtehetik, a saját technológiájuk, akkor ölik meg, amikor akarják. De hogy a bizonyítékok ellenére is tagadod, hogy megölték, az szürreális.
Batman: Arkham Knight eleve 64 bitesnek készült, de ugye mennyi ideig tart majd az alól is kihúzni a talajt? Az NV megtette ezt az ikonikus címekkel. Nem érdekli a vállalatot a játékosok haragja, már csak aprópénz származik innen, akár fel is égethetik a hidakat a gaming felé. Majd mondják, hogy nem vettetek elég VGA-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért ne állítsuk már be úgy a GPU-s PhysX-et, mintha sose létezett volna. Ott a videó. Látszik, hogy több éves hardveren működik, GeForce RTX 50-en pedig nem. Ennyi. Ezek a tények.
Alice: Madness Returns
Armageddon Riders
Assassin's Creed IV: Black Flag
Batman: Arkham Asylum
Batman: Arkham City
Batman: Arkham Origins
Borderlands 2
Crazy Machines 2
Cryostasis: Sleep of Reason
Dark Void
Darkest of Days
Hot Dance Party
Hot Dance Party II
Mafia II
Metro 2033
Metro: Last Light
Mirror's Edge
Rise of the Triad
Sacred 2: Fallen Angel
Sacred 2: Ice & Blood
Shattered Horizon
Star Trek DAC
The Bureau: XCOM Declassified
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2
Unreal Tournament 3
Warmonger: Operation Downtown DestructionEz egyébként a GPU-s PyhsX-et használó játékok többsége. Kétharmada vagy talán háromnegyede.
Miért nincs 32 bites verzió a CUDA-ból a GeForce RTX 50-en? Nem az ügyfelek vannak az NVIDIA-ért, hanem az NVIDIA van az ügyfelekért. Ez azért nagyon fontos, mert ha egy cég nem az ügyfeleiért dolgozik, hanem azt várja el, hogy az ügyfelei dolgozzanak érte, akkor nagyon megfontolandó bármiben is támogatni őket.
-
hapakj
őstag
Nem lehet törölni azt, ami soha nem is volt.
A 32 bites CUDA ökoszisztéma nincs támogatva RTX 50xx szérián. Ezzel együtt a 32 bites OpenCL runtime, és a 32bites PhysX sincs. Nem tudok róla, hogy a 64 bites PhysX vagy OpenCL támogatását ez bármilyen szinten érintette. Ezek a tények. Bármi más állítás szakmaiatlan.
Egyébként az érintett játékok listája is érdekes (Ami elég rövid amúgy). Pl 2010-es években készült játékokból miért nincs 64 bites verzió?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy te nem látod, a játékosok látják, hogy 10 fps-sel megy a CPU-n a PyhsX. De persze hívhatod máshogy, elsunnyogta, beszopatott, akármi, a lényeg nem változik: ami ment régen, az most a GeForce RTX 50-en nem megy. És itt nem azzal van a baj, hogy az NVIDIA törölte a támogatást. Azzal van a baj, hogy magadnak hazudsz, hogy nem törölte.
-
Kansas
addikt
Egyrészt szerintem meglepődnél, ha megtudnád a valóságot, ami az hogy a raytracing kb. régebb óta létezik(kb. 1970 óta, plusz-minusz pár év), mint a raszterizáció, semmi innovatív nincs benne, újramelegített technológia. Csak eddig nem volt hozzá elég kraft a VGA-kban. Igazából még most sincs, azért kell skálázgatni meg framegen-elni.
Másrészt az AMD nem tolja a raszterizációt, ugyanis nincs mit tolni rajta. Amit az AMD tol az a bang/buck. Csak az eddigi gyenge RT implementációjuk miatt ez leginkább raszterizációban látszott.
Most hogy alap RT-ben már-már (azért még nem teljesen) beérik az NVidiát és a FSR4 is már közel ott van, mint a DLSS, jön nindenki azzal, hogy "na de a path tracing!44!!", és valóban, ott még kitart az egy generációnyi előny, amijük van, csak azzal megint az a helyzet hogy kb. 3 játék támogatja összesen, és igazából egyik se épp korszakalkotó önmagában véve, az RT-t(PT-t) nem számítva, és bekapcsolt PT mellett csak a csúcskártyákon(4090/5090) futnak elfogadhatóan... (ugye a közmegegyezés szerint a 60fps épp hogy csak elfogadható PC-n manapság)Az NV pedig az innovációt leginkább öli, csak a saját zárt(és lehetőleg NV HW-hez is kötött) "szabványai" érdeklik, amiket aztán eldob, ha már úgy látja, nincs értelme pénzt költenie a támogatásukra - mint a PhysX, de igazából a GSync-et se fejleszti rég óta, nem is tudom, jön-e még ki új GSync chipes monitor... mi következik... talán a CUDA... azért az talán mégse, bár ki tudja, végül is sok köze nincs az AI-hoz...
Amúgy amit az NV igazán tol, az nem a raytracing, hanem az AI, és ahhoz kapcsolódóan a DLSS. Ez az NV innovációja, ezen fejleszt aktívan, nem a raytracing-en... az némi túlzással csak arra kell, hogy eladhassa a DLSS-t és azzal a túlárazott VGA-it. DLSS4 és MFG nélkül az RTX 5000 széria csak egy túlárazott félgeneráció, hasonlóan az RTX 2000-ekhez képest - na ott valóban az RT lett volna a selling feature(ha lett volna játék ami támogatja), a DLSS még eléggé gyerekcipőben járt, cserébe a nyers teljesítmény alig volt több az előzőekhez képest...
Persze nehogy véletlenül azt higgye bárki, hogy az NV a "rossz fiú" az AMD meg a "jó fiú"(vagy akár fordítva)... mindketten tőzsdei cégek, és legelső sorban nem a vevőikért (különösen nem a gamerekért) dolgoznak, hanem a részvényeseikért, és a különböző stratégiákat leginkább csak a különböző piaci helyzetük indokolja...
-
hapakj
őstag
-
Kansas
addikt
Aha, ez vicces, hogy a grafikában nem az számít, amit látok... Ha jó akkor jó, ha szar akkor meg szar, akárhogy is jött létre. Szerintem.
Csak hogy ki is legyen mondva n-edszer is annak aki még mindig nem érti(vagy nem olvasta az előző n-1 alkalommal, vagy nem fogta fel): Nem vagyok a ray tracing ellensége, a path tracing-é pedig különösen nem. Ez a jövő, vita nélkül. Csak jelenleg nem tud közel sem annyit, mint amennyire hype-olva van, és nem ér annyit, amennyibe kerül a boltban.
Jelenleg többnyire közepes és szar implementációk versenyeznek egymással, ami meg a jó fele tendál, annak olyan hardverigénye van, hogy maximum negyed felbontáson kell renderelni a 60fps-hez is vagy egy fél autó árába kerülő hardver kell alá(vagy a kettő együtt). Miközben a játék amiben implementálva van, tartalom/játékélmény tekintetében ritkán mutat túl egy erős közepes színvonalon, mert nem az adja el, hanem a cukormáz.
Én is szeretem a szép külsőt, csak nem bármi áron(akár anyagiak, akár beltartalom tekintetében). A jelenleg fellelhető artifact-ok pedig a külsőből is erősen vonnak lefele.
És hogy egy mondat erejéig visszautaljak korábban, más által írottakra: nem, látni képes szem és gondolkodni képes agy birtokában nem kell birtokolni se a konkrét HW-t, se a konkrét SW-t hogy fel lehessen mérni az értéküket. Ha kellene, semmi értelme nem lenne például a 3rd party teszteknek...
-
Kansas
addikt
Ja, nehogy már megengedtessék, hogy valaki ne álljon be az NVidia által meghatározott irányba... A Sony azért áll be, mert az AMD is gyakorlatilag beállt... hogy a külön utak végén jobb vagy rosszabb lett volna a kimenetel... azt már aligha fogjuk megtudni.
Köszönjük meg az NVidia-nak hogy sikeresen megölt minden innovációt ami nem az ő szekerét tolja...
-
Kansas
addikt
válasz
Kacsakompot #31 üzenetére
OK, hidd azt, nekem nem fáj a te fejed...
-
PTM
aktív tag
Hát nekem a PS5-tel kapcsolatban már az elég volt, hogy elterjedt vele a 60 FPS, és nem akart a hosszú töltikézés után fölszállni, majd kivinni a falat a gép, mint a PS4 Pro. Nekem a PS5 Pro is tetszik. Már most többszáz órányi játékban adott szebb látványt ill. jobb teljesítményt, a kívánságlistán levőket pedig össze se merem számolni. Játékokban az enyém még halkabb is mint a korábbi fat PS5-öm, pedig az is elég csendes gép.
Az FSR-ben nekem az szimpatikus, hogy a Sony végre nem akarja a különutas dolgaival (mint a saját SSD vezérlő, 3D audio, vagy PSSR) feltalálni a kereket, hanem a már létező alternatívák felé lép vele.
-
Kacsakompot
kezdő
Alapvetően a játékok is érdemben többet tudnak, mint a PS4 Pro idején ezek tények, szóval nem igaz, amit írtál.
Én csak leírtam 2 játékot érvként, amelyik tudja azt a látványt, amit kell. Erre jössz, hogy nem tetszik nem adnál érte annyit. Oké. Ettől még látványban a játék az amit írtam.
Utána kilyukadsz arra, hogy alapvetően eszközzel sem rendelkezel, ami gyakorlatban meg tudná mutatni az új AAA címekben rejlő finomságokat.
Komoly. Vagy inkább komolytalan az egész levezetésed. De mindegy is. A lényeget leírtad, csak nem ezzel kezdted és továbbra is egyéni baromságok tömkelege.
Nem érdekel senkit, hogy nincs eszközöd, vagy az sem, hogy nem tetszik. Itt a technológiai fejlődést kérdőjelezted meg nyilvánvalóan alaptalanul ráadásul tapasztalat nélkül.
-
VTom
veterán
válasz
Kacsakompot #28 üzenetére
Már túl voltunk ezen kettővel feljebb
-
Kansas
addikt
válasz
Kacsakompot #28 üzenetére
Fogadd meg a saját tanácsod! Miért nem olvastad el, amit én írtam? Nem állítottam olyat, hogy nem tudnak többet a PS4Pro modelleknél, azt állítom, hogy a játékok nem tudnak érdemben többet. Az RT még mindig harmatos lószar ahhoz képest ami lehetne - jelenleg egy nélkülözhető cukormáz, ami nem egy esetben nem hogy jobban nem néz ki, de még csak realisztikusabban sem... csak keress rá a YT-n, hogy "raytracing vs path tracing vs off" és válogathatsz a független tesztelők anyagaiból demonstráció gyanánt(pl. ez).
Ehhez képest a fizika sehol nincs(és nem csak a RTX5000 PhysX-mentesítésére gondolok), a pályatervezés nem igazán változott, sztori többnyire vérgyenge, a játékmechanika javarészt változatlan... az új konzolgeneráció csak ugyanabból ad még többet ami eddig is volt, helyenként RT cukormázzal leöntve. Bocs, nem vagyok lenyűgözve, és nem csak én nem.Azt meg, hogy miért írtam, hogy ezek nem érdekelnek? Mert te és sokan mások úgy adjátok elő, mintha ezek musthave címek lennének, játéktörténelmi jelentőséggel, pedig kutya közönséges "mid" játékok, techdemo eyecandy-vel dúsítva. Nem rosszak, de ezekért nem fogok se teljes árat adni, se eyecandy-friendly RTX-et venni... esetleg talán RX 9070/XT-t, ha 300e alatt lesz megfelelő példány, talán Black Friday magasságában... ha nem, akkor azt sem.
Az egyetlen jelentőségük, hogy az RT fanboyok szinte kötelezőnek érzik day1 megvenni őket, hogy értelmet nyerjen az sok száz/több ezer dolláros kiadásuk, enyhüljön a buyer's remorse."És óriási tévedésben vagy, mert a játékfejlesztés egy nagy studiónál nem 2 hónap"
Te vagy óriási tévedésben, ha azt hiszed, én valaha állítottam bármi hasonlót.
A devkiteket nem 1-2 hónappal, hanem 1-2 évvel korábban szokás kiadni a fejlesztőknek, és ezt nem a kisujjamból szoptam, hanem konkrét fejlesztők mondták különféle podcast-okban (magyar nyelven pl. Otherside, de angol nyelven is van mástól). A 6-7 évig készülő 1st party Sony címek fejlesztői pedig esélyesen ennél is korábban hozzájutnak, mivel gyakorlatikag belsősök... nem mintha ezekből olyan sok lenne PS5-natív cím, PS5Pro támogatásról nem beszélve... még mindig jönnek ki új játékok PS4 támogatással, PS5 verzió nélkül...! -
Kacsakompot
kezdő
Miért nem olvasod el, hogy mit írtam? PS 4 Pro volt a téma nem PS5 és erre írtam választ:
"A sima PS5 már jó pár éve megjelent, és még mindig nem nagyon láttam olyan játékot, ami (pár RT effekten kívül) olyat tudott volna, amit előtte a PS4Pro játékok nem"
#21Kansas Az remek, hogy nem szereted őket igaz senki nem kérdezte én csak arra írtam, amit írtál, hogy nem tudnak többet a PS4 Pro modelleknél, ami valljuk be egyértelmű baromság. Mert igen többet tudnak.
És óriási tévedésben vagy, mert a játékfejlesztés egy nagy studiónál nem 2 hónap, hanem annyi amennyit leírtam.
-
Kansas
addikt
válasz
AxBattler #24 üzenetére
És nincs vele egyedül, pl. én is pont így állok... lemezes fat PS5 a polcon, SSD bővítés benne... Pro nem éri meg FSR4-gyel együtt sem.
Annyival van jobb helyzetem nála, hogy én PS4 slim-ről váltottam, arról megérte, különösen miután csatlakozott a bulihoz egy LG C2 48". -
válasz
kriszpontaz #20 üzenetére
Oké, a Te szitudban érthető.
-
Kansas
addikt
válasz
Kacsakompot #18 üzenetére
"AAA címek kifutási ideje 3, de inkább 4 év fejlesztési időintervallumban érkeznek."
Az AAA fejlesztő stúdiók a PS devkitet se akkor kapják meg, mint a játékosok, hanem évekkel korábban, mert nekik nem számít a gazdaságos gyárthatóság, csak a teljesítmény és a feature-ök... a Sony-t meg elvileg a day1 játék-ellátottság kell(ett volna) hogy érdekelje... de abból se lett lópikula se...rábízták kb. az egészet a visszafele kompatibilitásra.
Nem mondom, jól elszórakozok a sok remake-kel meg PS4 játékkal PS5-ön, de 4K-hoz vagy 60Hz-hez a PS4Pro elég lett volna az esetek többségében... Dirt 5 mondjuk jó móka 120Hz-en...#22 VTom: az igazság kedvéért ő a PS4Pro-ról beszélt, ami valóban nem tud RT-t...
-
VTom
veterán
válasz
Kacsakompot #18 üzenetére
Miért ne tudna olyan grafikát a PS5 vagy a Pro? Hardwareben alig van különbség a PS5 és az XBox között..
-
Kansas
addikt
válasz
Kacsakompot #18 üzenetére
Nem, valóban nem próbáltam egyiket sem, se konzolon, se PC-n.
Ugyanis én azokkal a játékokkal játszok, amik érdekelnek, nem azokkal, amik a legjobban néznek ki. Nem játszottam a demo-n túl a Cyberpunkkal sem, mert hidegen hagy az a világ. Sőt, a GTA se érdekel, mióta váltottak felülnézetről 3D-re a második rész után....
Viszont a PS5 legnagyobb ígérete nem a szebb grafika volt(kivéve ugye az RT-t, de mivel RDNA2.5-ről beszélünk, ezért csodákat kevesen vártak e téren), hanem az on-demand streaming ami elvileg megreformálhatná a pályatervezést, ha bárki használná is... a Ratchet&Clank elvileg használja, de nem harsog a gamer társadalom hogy milyen forradalmi lenne... bár nem játszottam a szériával sokat(én java részt kinőttem a hasonlókból, gyerekem meg nincs), szóval nem tudom, mennyi egyebet tudna hozzá adni...
Ezerszer inkább játszok a Cities Skylines 2-nek nevezett optimalizálatlan kódhalmazzal, ami ugyan szarul fut, de legalább szórakoztat, mint bármelyik grafikai techdemóval ami témáját és/vagy játékmenetét tekintve full hidegen hagy...
-
kriszpontaz
veterán
2021 februárban, megjelenés után vettem a PS5-öt. A generáció felénél járunk és nem láttam még olyan játékot ami akkora ugrást jelentett volna a PS4 Pro-m után hogy elégedetten bólogassak hogy megérte PS5-öt venni. Max annyi, hogy egy gép fejlesztéstől olcsóbb opció, meg a konzol csendes.
#15 AxBattler:
Ha veszek, újat veszek, és ha újonnan nézem, nekem lemezes verzió kellene, ami +65K kiadás az alapár felett, kombóban 410K, na az az a pénz aminél a csere nem opció jelen generációban FSR4 ide vagy oda. Nálam már van +2TB SSD a PS5ben, szóval könnyen mozgatható lenne, de így marad a FAT alapgép. -
Naigen, sajna ez van... gondoltam valami visszavágott verzió, mivel FSR4 bizonyos funkcióit megkapják a régebbi GPU-k.
Az biztos, hogy a konzolok jövője (is) ez lesz. Alacsonyabb felbontású renderelés, és AI alapú felskálázás.
Lossless Scaling Dynamic Frame-Gen -
Kacsakompot
kezdő
A kommentedből azért bőven látszik, hogy sem a Hellblade 2-t (ami XSX-en is kegyetlenül jól néz ki és a PS4 Pro a kanyarban sem tudna olyan grafikát) illetve az Indiana Jones-t sem próbálhattad még konzolon. Illetve azt is tegyük hozzá, hogy az AAA címek kifutási ideje 3, de inkább 4 év fejlesztési időintervallumban érkeznek.
-
VTom
veterán
Az alapgépben nincs erre alkalmas hardware. Cerny nagyon jól emagyarázta a YT videoban, hogy mennyi mindenben fejlesztették tovább a Pro GPU-ját.
Igazából ebből az FSR4 )hez hasonló) megoldásból is látszik, hogy most kezdik kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket.
Az biztos, hogy a konzolok jövője (is) ez lesz. Alacsonyabb felbontású renderelés, és AI alapú felskálázás.
-
Ja, de a PSSR azért közel sem tudja ugyanazt, pedig pont az alap modellnél lenne rá szükség.
#12 kriszpontaz
Eddig én is így gondoltam, de az FSR4-el kicsit más a helyzet.
Alig használtan, akcióban el lehet csípni 270k HUF körül a Pro-t, és ha azt nézem, hogy megspórol egy háttértár bővítést (+1TB ~ +25k HUF), akkor úgy már egész emészthető a Slim-hez képest. -
Kansas
addikt
A sima PS5 már jó pár éve megjelent, és még mindig nem nagyon láttam olyan játékot, ami (pár RT effekten kívül) olyat tudott volna, amit előtte a PS4Pro játékok nem... egyszerűen mintha kihaltak volna a 1st party AAA ccímek PS-en... és annál jobban már csak XSX-en nincs semmi... szinte csak rosszul optimalizált multiplatform címek jönnek. Tisztelet a kivételnek.
-
Zolom89
senior tag
válasz
kriszpontaz #12 üzenetére
Még… a pro ősztől megjelenő játékok amik alapból támogatják a prot jobban ki fogjak használni a képességeit. Amikor a sima ps5 megjelent akkor is kb játék nem volt rá.
-
Kansas
addikt
Na ja, mert az a fontos, hogy egy marketing-közleménynek szórul szóra igaznak kell lennie, a technikai tartalomtól függetlenül...
Ki mond igazat? Komolyan, most nem hót mindegy, hogy FSR4 vagy FSR4-szerű(eleve PS-en nem is a PC-s API-k vannak... pont ugyanaz tehát elvből nem nagyon lehet)? Vagy hogy XBox SX-en DX12U van vagy csak valami hasonló?
Értem én, hogy enthusiast, de get a life... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a kód, amit az AMD írt az RDNA 4-re van szabva. Ez az a kód lesz, amit a Sony ír. De ettől maga az eljárás ugyanaz, csak másképp lesz implementálva.
#8 Duck663 : A PS5 Pro támogatja.
#9 AxBattler : Az nem támogatja ezt. De a sima PS5-re már most is van a Sony-nak felskálázója, ami egy alternatív FSR 2 implementáció.
-
Jó lenne, ha az alap modellre is lefejlesztenék, önmagában ezért nem vennék Pro-t.
-
S_x96x_S
addikt
csak azért tartom fontosnak a pontosítást, mert a másik topikban ( #70867 )
felhozták - hogy az AMD elég homályosan fogalmazott az FSR4 exclusivitásával kapcsolatban - és most ki mond igazat ...
AMD: ~ ""Available exclusively on the AMD Radeon™ RX 9000 series graphics cards," -
S_x96x_S
addikt
Nem az FSR4 -et kapja meg, hanem az FSR4 -hez nagyon hasonló technológiát !
"""
Mark Cerny says that "our target is to have something very similar to FSR 4's upscaler available on PS5 Pro for 2026 titles as the next evolution of PSSR."
"""
~ Mark Cerny szerint céljuk, hogy a PSSR következő fejlesztéseként a PS5 Pro számára egy az FSR 4 felskálázójához nagyon hasonló technológia legyen elérhető a 2026-os játékokhoz.( via )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg új játékba nem kerül bele. Az FSR 4 jobb nála minden szempontból. Nincs értelme így a PSSR-t használni.
#3 VTom : Mert a DLSS koncepcióból így van paraméterezve. Az NVIDIA a DLSS 3 óta nem alkalmaz gyári élesítőt, így a temporális szűrő elkezdi homályosítani a képet. De a fejlesztők a játékba rakhatnak külön élesítőt. Az FSR 4 és a PSSR gyárilag tartalmaz élesítőt, így annak nincs szüksége külső élesítőre.
-
NvidiaRTX
őstag
Aztán majd elindul a Sony a fórumokon a panaszkodás hogy mik ezek a "képhibák" meg miért lesz "homályos" a kép... üdv a PC világában konzol user.
Reméljük a PS6-ban frémgen is lesz tele ártifákttal. -
VTom
veterán
Akkor a PSSR-nek ennyi volt a pályafutása?
Minőségben még jobb lesz az FSR4, mint a PSSR, vagy kb. ugyanaz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph Ez lesz az Amethyst kódnevű projekt első képviselője.
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
- ÚJ Bontatlan Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst - 3év garancia
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest