- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Monitor hiba topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Apple MacBook
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- ASUS ROG Ally
Új hozzászólás Aktív témák
-
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #29 üzenetére
Oké,akkor te jobban tudod,hogy az idén gyártott null kilométeres Hibrid Octaviák is pl mind Type2-es csatlakozóval jönnek. És ez csak 1 példa. De mondd csak,te milyen elektromos autót használtál,meddig,és hol töltötted? Mert az írásaid nagy része abszolút szubjektív harmadkézből származó feltételezések, nulla saját tapasztalattal.
-
vicze
félisten
válasz
Fritz Teufel #39 üzenetére
Az nem zavar, hogy direkt a legnagyobb csatlakozók vannak odarajzolva? Mint linkeltem a Tesla saját CCS2-je jelentősen kisebb.
Mint írtam a csatlakozó típusa továbbra is lényegtelen. Az US-ben van épp egy elég erős lobbi a NACS-ért nem teszi jobbá vagy rosszabbá a többinél.
-
SindaNarmo
tag
válasz
Fritz Teufel #46 üzenetére
Hogy jön az ide hogy milyen média, nem értem az összefügést.
Csak vicces volt olvasni, ahogy fogalmaz.
Nem szó szerinti idézet: "Hidd el ez a fejlettebb technológia meg a 2/3-da az autóknak ezt használja, Meg hát fejlettebb. Semmit nem tud amit a többi ne tudna, de hát fejlettebb. Meg hát na, Tesla"
Kb nekem ez jött le a cikkből a fogalmazás alapján.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #46 üzenetére
Volt már a kezedben CCS? Mert én azt mondom hogy tökmindegy.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz
#48584626 #44 üzenetére
Így van! North American Charging Standard
Az első képen középen van a NACS amit a jenki Teslák használnak, jobbra az európai és Rest töltőfej.
Akárhogy is nézem, csak a NACS tűnik praktikusabban már csak a méretéből adódóan (nem számolva a technikai parméterekkel). Mégsem egy kannát kell dugdosni majdnem naponta.
SindaNarmo: azt ugye megvan, hogy a Forbs az éppen libsi média, én linkeltem. Ennek ellenére nem esik le mi itt a térítés, még ha akarattal csinálom is
-
SindaNarmo
tag
válasz
Fritz Teufel #39 üzenetére
Ha példát akartál hozni hogy milyen amikor valaki téríteni akar, akkor jó példa.
-
#48584626
törölt tag
Mondom még 1x: Európában CCS2 csatlakozó van a Teslákban.
Csak az utolsó facelift előtti Model S és X volt Tesla-csatlakozóval szerelve Európában, de az újak már abból sem.
A régebbi S/X tulajok például nem is tudnak direktben tölteni a Tesla saját Supercharger-én sem, mert azokon is csak CCS fej van. Adaptert kell nekik használni.
-
Ribi
nagyúr
Ahh.
Lehet azért, mert az EUs tekla csatlakozó nem is így néz ki, hanem abban több a pin
Persze jöhet a kérdés, hogy hogy varázsolna ki amcsiknál 32A-ből 11.5kW-otHmm, itt a táblázatban megint 11kWot írnak. Mi a tsöcs. Bar gondolom csak bénák...
-
Ribi
nagyúr
A Wall Connector Specs részen legalul.
-
Fritz Teufel
addikt
A szöveged alapján neked elég lesz a képeket nézegetni, a szöveg magasabb szint ;-) Propaganda mi? Még ha tudnád mit jelent!
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
Na igen, az alsókról már inkább az jut eszembe, amikor az akkor még 380-ra rádugtuk a kukoricadarálót, pedig az is kecsesebb volt, mint a lenti kettő.
-
vicze
félisten
"Wall Connector"
A Teslákban nincs AC/DC inverter ez a fali dugós kábelben van. Tehát az autó maga mindig DC-t kap. Tehát a fali dugó megoldja a 3 fázist nyilván. Teslákon nincs is külön AC plug, kivéve Kínában, ott valószínűleg raknak bele invertert(???).
Mielőtt, van benne inverter, de az a 12V-s rendszernek van és nem az aksitöltéshez.
-
vicze
félisten
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
Hm, esetleg a képek direkt manipulálnak és próbálsz propagandát terjeszteni?
Tesla jelenleg 5 különböző csatlakozót használ világszerte, az NACS csak egy a sokból.
A gyakorlatban pedig lényegtelen, hogy melyik legyen szabvány, csak legyen 1, de nem lesz. Jelenleg úgy néz ki, hogy sajnos régiónként más lesz a csatlakozó.
-
Medocsabi
addikt
-
#48584626
törölt tag
válasz
Medocsabi #23 üzenetére
Nade van egységes csatlakozó szabvány (valódi szabvány) az USAban meg Európában is, úgy hívják hogy CCS.
Igaz, a kettő nem egyforma, az USAban a CCS1 formátum van, Európában meg a CCS2.Az EUban ez kvázi kötelező. Az USAban nincs kötelezővé téve.
Ezért a Tesla az USAban a SuC hálózatán meghagyta a NACS-t, Európában a Tesla is mindenhol CCS2-t használ.
-
dabadab
titán
Ott, hogy "The maximum power rating for the Wall Connector is 22 kW or 32A at 400V AC three-phase power."
Bár én szigorlatoztam ilyen elektromossági dolgokból, de most így hirtelen nem mernék komolyabban tippelni arra, hogy mit csinálnak, de valahogy összeeresztik a három fázist. -
Medocsabi
addikt
válasz
#48584626 #11 üzenetére
Azt ezért tudod,hogy ez nem úgy megy,hogy megnyomnak egy gombot a Tesla gyárban,hogy holnaptól akkor más töltő lesz? Attól függetlenül, hogy maga a Tesla,és Musk számomra teljesen olyan,mint a mobil piacon az Apple,egy egységesített töltő csatlakozó csak pozitív változás lehet a usernek. Most azt,hogy ki jár vele anyagilag jobban,hagyjuk,szimplán a user oldalról ez tok jó lenne. Annál is inkább,mert jelenleg a plug-in type 2 csatik a hibrid autók esetében 3-4 óra alatt töltenek fel nulláról... Nyilván mert erre a gyártó tudja mondani,hogy evvan,ezt kell szeretni,de ez így nem tartható. Tessék fejleszteni,nem ráülni a jóvanazúgy-ra. Nekem sem mindegy,hogy 9 litert,vagy 4-et fogyaszt az autó, de basszus,ha 3 órát kell várnom hogy feltöltsön,akkor azon többet vesztek munakidőben,mint a 9literes fogyasztással.
Igenis presszionálni kell a gyártókat az egységesítés felé, leszarom én,hogy Tesla-e qvgy sem a szabvány,tőlem a Nokia is kitalálhat szabványt,csak legyen egységes. A gazdasági verseny még sosem ártott a piacnak. -
dabadab
titán
Ha jól értem, akkor az NACS csak 1-fázisú AC töltést támogat
Nem jól érted, megy a háromfázisú 22 kW-os töltés (a "Kwh"-ra való beszólástól meg kivételesen eltekintek
)
-
Ha jól értem, akkor az NACS csak 1-fázisú AC töltést támogat, hiszen nincs elég csatlakozási pont rajta a 3-fázishoz. Akkor innentől a 22 Kwh AC töltés megy a levesbe, ugye?
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #12 üzenetére
"éppen a vásárlóik miatt veszik át a Tesla-töltőt"
A fenét. Azért veszik át, mert úgy gondolják hogy a végén nekik ebből valami előnyük származik. Valójában semmilyen plusz beruházást nem jelent nekik.
-
Ribi
nagyúr
válasz
#48584626 #11 üzenetére
Mivel open standard, így már gyakorlatilag nem az övék. Változtathatnak rajta, de ez nem fogla érinteni, max a saját töltőiket. És ha olyat tennének ami nem jó, nyilván meg lesz a következménye. Nyilván ha több más gyártóval is megegyeznek, nem lesz hirtelen összekuszálva minden. Csak magukat szopatnák meg.
Teslának ez a legjobb és leg kényelmesebb. 0 költséggel még több helyen lehet majd tölteni az ő autóikat is. -
Fritz Teufel
addikt
A lényeg, hogy éppen a vásárlóik miatt veszik át a Tesla-töltőt, attól függetlenül, hogy te mit gondolsz. Olvass utána a híreknek és lehetőleg angol nyelvű oldalakon. Még a logika is értelmetlen, hogy ha a "Kabe tokmindegy a vasarlonak" lenne, akkor minek vennék át felesleges plusz beruházásként
Éppen a napokban adta az Apple a vezetéknélküli töltés szabványt a világnak, miután megegyeztek a partnerekkel, majd ez lesz a Teslával is. Ami jó, az jó. -
dabadab
titán
Elöbb tényleg szabványt kellene csinálni belöle, és kivenni a Tesla kezéböl. Amig ez nem történik meg, addig óriási müszaki és anyagi kockázat váltani rá.
Hogyan van a Tesla kezében? Maga a fizikai rész elég egyértelmű, a Tesla szabadon felhasználhatóvá tette, a kommunikációs protokoll meg megegyezik a CCS-ével.
-
#48584626
törölt tag
"az övék, a NACS legyen a nemzeti töltési szabvány."
Elöbb tényleg szabványt kellene csinálni belöle, és kivenni a Tesla kezéböl. Amig ez nem történik meg, addig óriási müszaki és anyagi kockázat váltani rá.
Mellesleg a Teslának üzleti szempontból ez pont nem elöny, hanem inkább hátrány.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
"És, hogy miért szeretik jobban a vásárlók? "
Kabe tokmindegy a vasarlonak milyen a csatlakozo.
-
dabadab
titán
Kérdés felmerülhet, hogy ezeket lehet-e otthon tölteni?
Mennyire komolyan kérdezed azt, hogy a Teslákat lehet-e otthon tölteni?
-
Ribi
nagyúr
válasz
Fritz Teufel #5 üzenetére
-
Fritz Teufel
addikt
És, hogy miért szeretik jobban a vásárlók? A képek mindent elmondanak...
-
dabadab
titán
Maga a töltőkábel 1000 voltot tud maximum - és a legújabb, V4 Superchargerek is tudnak ennyit a specifikációk szerint.
-
Ribi
nagyúr
Tesla 400V-os ha jól emlékszem és emiatt "lassú". Ez tudja majd a 800Vot is megfelelően táplálni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nők, nőügyek (18+)
- Monitor hiba topik
- E-roller topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- HP Compaq 6305 Pro SFF PC, AMD A4 5300B CPU 4 GB DDR3 RAM, SSD nélkül
- HP Compaq 6300 Pro SFF PC, i3.2120 CPU, 4 GB DDR3 RAM, SSD nélkül
- HP Compaq 8300 Pro SFF PC, i3-3220 CPU, 4 GB DDR3 RAM, SSD nélkül
- Fujitsu Celsius W5010n
- Új Lenovo Thinkpad T14 G5 (Gen5) Intel Core Ultra 125U Win11Pro Magyar Vil. Bill. 2,5 év Garancia
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Toshiba P300 SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest