Új hozzászólás Aktív témák
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32396 üzenetére
Titulus… másik topikban is volt aki nagyon lovagolt azon, hogy neki már veterán, vagy őstag, félisten a rangja, tehát jobban tudja… na ezért akar Modi lenni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32396 üzenetére
Ehhez nem moderátor kell, hanem topikgazda. (Éppenséggel én az vagyok - máshol -, ám volt olyan topik, amiben már csak voltam, másikban meg udvariasan visszautasítottam a felkérést, mert nem akarom borzolni az idegeimet minden marhaság elolvasásával.
)
-
matex
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32395 üzenetére
Természetesen én sem szeretném, ha gyorsan menne, ezért is írtam, hogy elég a 25-30km/h, mivel "lassabbat" nem találtam, és nem szeretnék gyerek rollert venni.
Mindenképpen újat szeretnék. Emelkedő csak minimális van a környéken. Egy nap max. 5km-t fog megtenni, így "nem számít" a hatótáv.A két ajánlott modell még beleférhet, plusz 10-20ezer forinton ne múljon, hogy minőséget kaphasson.
Köszönöm szépen a részletes válaszodat!
-
válasz
Thunderzolee #32382 üzenetére
Ja. Köszi az infót.
-
DarkGubi
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32380 üzenetére
Köszi, de nem kell, a 1,7A-s is tölti rendesen (csak lassabban), jelenleg így a töltés meg van oldva. Az biztos, hogy egész éjszaka töltőn kell tartamom.
Ja, hogy a beépített. Még megkérdezem a közeli roller szervizt ők mit mondanak/ajánlanak. Utána döntök (fel valamit).
-
válasz
Thunderzolee #32380 üzenetére
Eredeti és 5A-es?
-
Aaron14
őstag
válasz
Thunderzolee #32376 üzenetére
Köszi, ezzel most sokat segítettél.
-
válasz
Thunderzolee #32362 üzenetére
Nekem ez a saját listám amit használnék:
Pálcika: Ninebot Max G3
Kompakt: Teverun Blade Mini Ultra
Közepes: Nami Klima Max
Nagy: Dualtron Thunder 3 -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32363 üzenetére
Kevés pénz szinte garancia arra, hogy valami nem jó, mert annak sincs meg az anyagi feltétele, hogy minőségi alkatrészekből rakják össze.
A kicsit magasabb árazással ezt az alapvető hibát már elkerülték, normálisabbnak tűnő kijelzőt kapott, normálisabb kezelőszervek (index, gázkar) és talán a fékkar és a fék is jobb. Olcsó, gagyi megoldásokból most sincs hiány, azok a kormányvégi irányjelzők amikor mondjuk álló helyzetben feldönti a szél, akkor fognak széttörni.
Majd az idő eldönti, ami nagyban attól függ miként öregszik. (Meg hogy mentes-e a konstrukciós hibáktól. Mechanikailag és elektronikailag.) És tudom az én mániám, de az IPX4-es minősítés az nagyon alacsony! Amikor nagy a tűrés a méretek között, gyenge az összeszerelés, hiányos a tervezés, annak a jó bizonyítéka így 2025-ben. Ninebot-Segway-ek már IPX6-nál járnak.
Viszont nagyon gyanús, hogy erre sem a kerékpárokra vonatkozó szabályok lesznek érvényesek, autók közé meg azért gyenge, így marad neki a falusi használat. Olyan utak, ahol kicsi a jármű forgalom.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32356 üzenetére
Alap kérdések, mennyire lehetne most pont ebben a termékben, a KuKirin A1-ben bízni az elődök után? Az egész cég működésének, értékesítésének, minőségbiztosításának a modellje nem változott.
És kezdhetjük a konstrukció egyik szokásos elemével, indokolatlanul nehezek. Ez is 25,5 kg, ami vízválasztó.
Ha egy roller esetében legalább 3 éves élettartammal számolunk, akkor az árához nyugodtan hozzá lehetne (kellene) számolni 3 évnyi biztosítás költségét. Legalábbis azokhoz a rollerekhez képest, melyekre nem kell biztosítást kötni (vagy a tulajdonos nem szeretne, esetleg a kategória különbség miatt alacsonyabb összeg lenne).
És azt is, hogy ezt hol szabad majd használni városon belül?
-
válasz
Thunderzolee #32356 üzenetére
Ki van "tíltva" a kukirin a boltból. Szerintem egy minőségtelen hulladék. Ami nem is lenne gond csak a sok kuponos linkes úgy adja elő a videókban mintha nem létezne más.
Ennyi vázat törni akkut gyulladni én még nem láttam.Amíg szereltük sokszor a gari idő negyedét nem bírta ki a vezérlő bennük.
Az A1 az egyetlen ami még nekem is tetszik, de ismerve a márka minőségét nem tudom mennyire lesz tartós.
-
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32329 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Olyan 300k max a keret. 50 éve kétkerekűzöm, pár éve egy M365-el jártam sokat. Autó helyett jó időben a robogót szeretném leváltani vele mert 40 fokban kényelmetlen a bukó, macerás benzinezni és a környezet védelem sem mindegy. Munkahely oda vissza, bolt, kisebb járatok hogy ne kelljen beindítani 3000 ccm dieselt.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Alumínium öntött villa, ilyen ellen lehet védekezni. Nem szabad használni egyáltalán, én nem is merném.
Egyébként az autóhoz használatos pedálos pumpa, amin van nyomásmérő, szintén bevált, úgyis ritkán kell fújni. Ez persze nem hordozható fajta. De amit építettem CST külső, kínai belsővel nagyon jól tartja a nyomást. Megraktam jól hintóporral is, hogy ne dörzsölődjön, 1500 km és még nincs baja.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Ugyanabban az ársávban bőven van választék. Egy közös dolog van bennük, gyatra tervezés, rövid és a beszámolók alapján szinte behajthatatlan garancia komoly probléma esetén, rövid szerelésmentes élettartam, gyors öregedés.
Ha csak a hasonló, C lengővillás rollereket nézzük a RendeljKínait kínálatából:
ANGWATT CS1
JOYOR S5-Z
OOTD T10
iScooter iX7 Pro
Itt némileg eltérő rollerek vannak, hasonló árazással.
Lásd korábbi hozzászólásom, ott is bemutattam hogy a Kugoo G1-is csak egy "klón", egy licence, és vagy 15-20 másik cég készít hasonló példányt belőle. Gyártók jönnek, mennek, nevezik át magukat, készítenek hasonló modelleket hasonló áron, hasonlóan alacsony szolgáltatásokkal. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Gyönyörű. Pedig elvileg erősebb konstrukció, mint a klónja (Kugoo S1), de eddig az etwow is acél első villát használt, masszívabbat, csavarozva, nem hegesztve. Ez meg alu öntvény.
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32299 üzenetére
Értem, köszönöm!
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32293 üzenetére
Köszönöm, a kiegészítést!
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #32295 üzenetére
Igazából választanék szívesen az újabbakból (nem ragaszkodnék a G2-höz), viszont szeretném, ha 30-al tudna menni. Azt meg nem tudom, mikorra lesz az F3/G3 feltörhető úgy, h ezt a feltételem teljesítse.
Dhgate-ről vagy hasonló oldalról véve valóban eléggé kétséges a G2 garanciája. Kvázi én azt úgy veszem, h nincs...
Pár hónap múlva cserélném a G30P-t, lehet írnék majd Rád privátban egy-két kérdéssel akkor.
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #32293 üzenetére
Én majd újként vennék G2 global-t, remélem azt már nem fogja érinteni a probléma. Csak nem elfekvő, első kiadású lesz.
-
válasz
Thunderzolee #32275 üzenetére
Lejárt, és felrakta újra.
Egyébként ő szokott ide a topicba is írogatni.Én vonattal szoktam az ilyesmit megoldani. Igaz, a cégemtől kapok országkártyát havonta, autóval sokszor nekem se érné meg elmenni meg visszajönni valami cuccért.
(Mondjuk Szombathely vasúti közlekedédését jól hazavágta a közlekedési miniszter ámokfutása. Folyamatos a 20-as vonalon a vágányzás itt is, ott is, ill. 2027-ig kell várni az Ajka-Veszprém közötti szakasz helyreállitására is.) -
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32275 üzenetére
Hardveraprón már nincs fenn a hirdetés, de köszönöm a tippet!
Mondjuk a használt rollertől tartok mert nem értek hozzájuk.
Illetve én szombathelyi vagyok, nincs autóm.Ha távol van tőlem a vétel nem tudom megoldani a vásárlást.
Még alaposabban utána kell néznem ennek a típusnak de azt már látom hogy súlyra nem annyira praktikus mint az f3-as, viszont a sebességkorlátozás feloldható, ez jó. -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32280 üzenetére
Ez tisztán szoftver kérdése. Pont ezért kellett a firmware-t is átütni, amikor az ember ilyet csinált, merthogy csinált boldog-boldogtalan: műszakilag semmi akadálya, hogy két akku egyszerre táplálja a hajtást, akkor sem, ha az egyik a másiknak épp töltőként mutatkozik.*
A legnagyobb gond szerintem, hogy a töltő port egyszerűen nem erre van méretezve...
Egy átlagos roller is képes 20A körül fogyasztani. Ha ezt elosztod 2 akkura, még akkor is 10A marad akkunként, amitől hosszú távon a töltő csatlakozó elolvad. (Célszerű dedikált, jóval nagyobb áramot biztonságosan átvinni képes csatlakozóval párhuzamosítani.
)
*: van olyan BMS, ami ilyenkor lekapcsolja a kimenetet, tehát valóban nem megy olyankor a hajtás is, de általában azért nem ilyen egységsugarú BMS-ek vannak: programozhatók...
Szerk: természetesen vannak töltő csatlakozók nagyobb áramra, de akkor sem érdemes azt felhasználni ilyen célra. Eleve milyen már, ha tölteni akarod, akkor szét kell húzni?
A másik meg, hogy ha nagyon eltér a két akku feszültsége (egyik le van merülve, másikat meg feltöltötted), akkor igenhülye (Darwin díj) ötlet párhuzamosan összekötni őket, mert baromi nagy kiegyenlítő áramok indulnak meg... Ha mindez a töltő csatlakozón keresztül történik, az tényleg elolvad.
Ha nincs kiegészítő védelem, ez nem bolondbiztos, sőt!
(Ilyen kiegészítő lehet pl. a korábban emlegetett Denis Yurev-féle RITA adapter. Annak az érdekessége, hogy kifejezetten eltérő feszültségű akkukkal is megbirkózik, mert felváltva használja őket, tehát nem csak egy sima párhuzamos kapcsolás. Erre épített bizniszt.
)
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32280 üzenetére
ezért írtam, hogy valszeg kellene neki egy okos vezérlö... egy tag a redditen csinált már dupla akksis megoldást (párhuzamosba kötötte) elvileg elmegy ezzel kb 100km-t.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32278 üzenetére
amúgy miért nem opció egy olyan akksi csomag, amit a töltö portba dugva hatótávnövel...? Gondolom vezérlés is kellene neki, hogy tudja mikor tölt, mikor van csak extra power, de na... nem vagyok egy e.mérnök, csak érdekel a véleményetek.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32216 üzenetére
Google-találatok szerint nagyjából február óta kezdtek megjelenni ilyen tartalmú cikkek, ha jól látom, az új KRESZ-re vonatkozóan:
"A kisebb teljesítményű roller 25 kilométer per óránál kisebb sebességgel képes haladni, és csak 12 év felett lehet vezetni. A 12–13 évesek egy-két éven keresztül csak kerékpárossisakban használhatják. A járdán maximum 10, máshol 20 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek."
Hogy ez valami félreértelmezés vagy tényleg ez a sebesség lesz érvényes a felnőttekre is, azt nem tudom, de megtehetik, ha akarják.
-
válasz
Thunderzolee #32216 üzenetére
KRESZ szerint a 20 km/h hibrid kerékpárúton érvényes. A cikk egy marhaság.
-
válasz
Thunderzolee #32189 üzenetére
Upszika. Azért lett amúgy sárga, mert már piros nem volt. Akkor majd leszedem a G30-ról.
Szerk:
Elől hogy néz ki?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32189 üzenetére
Jogos. Egyébként az nem egy rendszám tartó eredetileg? Tudom, még nem tartunk ott.
-
LeadR
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32100 üzenetére
Érdekes módon nincsen egyáltalán olyan amit ki tudnék próbálni, a lime rollereket használom nagyon ritkán. De majd nézelődök mindenképp.
Köszi. -
LeadR
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32097 üzenetére
Köszi!
Ahogy érzékelem a legtöbb továbbra is ebben a 17-21kilós tartományban mozog, így ebben az értelemben szerintem nincs túl sok jelentősége, szóval valójában marad a pro2, ha lényeges a súly, mert ott már számíthat a 14 vs 20. Innentől kérdés, hogy akkor a többi az tud-e bármi extrát drágábban mint az új Xiaomi 5. A segway-nél én nem látom, hogy mi indokolná a felárat, talán számít ennyit valós használatnál a 350 helyett a 400/450w (ellenben viszont 36v-os vagy hiányzik róla a lengéscsillapítás)? Azt felfogtam, hogy akkor elvileg a segwayeknél a legegyszerűbb a szoftveres módosítás, de a többinél akkor ez már jellemzően kizárt? (Tudom, hogy régebben elterjedt volt ez a xiaomi-knál is)
A 4 pro (2nd gen) -nél, szintén ez a kérdés, hogy ténylegesen ennyivel erősebb, hogy akár megéri lemondani a lengéscsillapításról?
Itt van még esetleges alternatívaként a Navee S40, ami viszont biztosan támogatja a helymeghatározást, és van hátsó felfüggesztés is, viszont csak 36v. -
bumlet
csendes tag
válasz
Thunderzolee #32081 üzenetére
Szia, köszi szépen, később átnyálazom.
Nem lenne gond ha tud gyorsabban is menni mint 25km/h, illetve a vonat többnyire a Flirt/Kiss/Desiro vonal, néha IC, az kb 2 havonta, -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32088 üzenetére
Csak annyit pontosítanék, nem feltétlenül az eredeti fw verziónak kell lenni. Lehet hogy csak a 3. frissítéssel zárnak be olyan kiskaput, amivel be lehet nyúlni a rendszerbe.
Van olyan modell, amit mondjuk másfél éven át gyártanak, és a széria elején más fw verzióval jelenik meg1, mint az egy évvel későbbi modellek.
De a lényeg, hogy minél korábbi a verzió, annál nagyobb az esély a későbbi módosításra.
#32089 Emunem,
A BT-t, azaz a BLE részt se frissítsd le!
Utólag bármikor megtehetnéd, de pl. a Xiaomi Pro 2 rollereknél is csak azoknak lehet Bluetoothon keresztül módosítania vezérlő szoftverét (DRV-t), aminél a BLE kisebb, mint a 155-ös verzió. 155-től egyéb trükkökhöz kell folyamodni (ST-Link, régi gyártású kijelzőt kell venni (az tartalmazza a BLE-t), vagy másik roller kormányát kell rádugni.) -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32088 üzenetére
Akkor hagyom
ha jól értem, akkor max a Battery, meg BT-t érdemes frissíteni, többit hagyni kell békén…?
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32071 üzenetére
és a poén az, hogy ismerek valakit, akinek a gagyi kínai nagyon bevált 3 éve... 72 kg-os egyénröl beszélünk, napi használósnak van a roller. 1x kellett akkut cserélnie, de már szteroidos xiaomi akksi van benne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32071 üzenetére
Hát igen, nagyobb az akku, mégis olcsóbb: mi baj lehetne?
-
csoki46
senior tag
válasz
Thunderzolee #32015 üzenetére
Nincs konkrét elképzelés, elég a 25 km/h végsebesség, ha kicsit masszívabb felépítésű, az természetesen előny.
-
jackal79
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32004 üzenetére
Ez egy jó ötlet volt
. 210 kpa-t ír, ha jól tudom az 2,1 BAR?
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32000 üzenetére
ezt tudom, 3d nyomtatásból, meg ios felületről (win-es felületet azért nem írom, mert már vajmi keveset lehet tenni a hülyesége ellen) ismerős a
türelem rózsát terem
dolog. De nekem még szög gyári az app, örültem., hogy nem 2025-ös gyártású, mert ezzel még lehet sok mindent okosítani...(WMA (YT) szerint is a régebbi szoftver egyszerűbb, jobb volt, hát én nekem nincs viszonyítási alapom, de elhiszem neki
)
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31967 üzenetére
Hol írják hogy ECO módban tesztelik?
Szerintem egy hülyeség. Csak te költötted hozzá.
Vagy írj konkrétumot, ne azt, hogy a Xiaomi oldalán, ami valójában akár 1 millió weboldalt is jelenthet.https://www.mi.com/global/product/mi-electric-scooter-pro-2-mercedes-amg-petronas-f1-team-edition/
* The battery was tested fully charged, with a 75kg load, at 25℃, with no wind on a level road in pedestrian mode at a uniform velocity of 15km/h. Actual results may vary based on differences in temperature, load, wind speed, road conditions and other factors.*
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-4-pro/
*Riding range will upgrade to 55km* by OTA which will be released in August. New firmware will optimize the efficiency of the motor to increase the riding range.
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-5-pro/
*60km range: Using the scooter's official adapter to charge it, the scooter was considered fully charged when the indicator light on the adapter turned green. The scooter was then loaded with 75±5kg and driven at an average speed of 15km/h on a flat road in an environment with an ambient temperature of (25±5)℃ and a wind speed of ≤3m/s until the scooter speed dropped significantly and could not be driven again. Data comes from TIRT. Report number: OTA1-202403483.
Aki rámenős, az talán még a mérési jegyzőkönyvhöz is hozzájuthat. -
insight
aktív tag
válasz
Thunderzolee #31901 üzenetére
Köszönöm szépen az összefoglalót, megnézem ezeket.
A B opcióm az összecsukható e-bike, nekem a rásegítés is jó, de ott tuti gondjaim lesznek a pakolhatósággal. -
válasz
Thunderzolee #31901 üzenetére
A táblázatodban vélek egy kis pontatlanságot felfedezni:
F3: 70 km 15km/h-nál, és 50 km hatótáv 25 km/h-nál
G30EII :
65 km 15km/h-nál, és 45-50 km hatótáv 25 km/h-nál
F3-nál pedig még lesz bővítési opció is. -
BaLee
addikt
válasz
Thunderzolee #31904 üzenetére
Az F40E alattam (~108kg) kb. 25-26km alatt merült nullára. Mondjuk voltak benne emelkedők, de ugyanannyi lejtő is. És az utolsó pár km már szenvedés volt (pirosan villogó akksijelző meg 10km/h alatti tempó).
-
Aaron14
őstag
válasz
Thunderzolee #31901 üzenetére
Amúgy az F3 Pro nagyobb teljesítménye miatt nem kellene rövidebbnek lennie a hatótávolságnak? Vagy papírom ugyanannyi, valóságban meg eltér?
-
insight
aktív tag
válasz
Thunderzolee #31897 üzenetére
Féltem, hogy ezt a választ kapom, de akkor legalább nem kínlódok egy alkalmatlan pálcikarollerrel. A lime-os rollerek amúgy vígan visznek engem, dombra fel is akár, az a méret (ha összecsukható) még talán befér a kocsiba.
-
tolts.hu
őstag
válasz
Thunderzolee #31779 üzenetére
Ma visszakaptam a rolleremet a második javításból működésképtelen állapotban.
Írtam mostmár a fizz.hu nak meg xiaominak is, hogy mit csinál a TMX, és hogy kérem vissza a pénzem, vagy adjanak egy új rollert mert ez már paródia... -
válasz
Thunderzolee #31888 üzenetére
Ezt én értem, csak az azért jó, amikor 70W helyett 120-130W-tal tölt. Viszont nem tudom, hogy lesz e hivatalos gyorsabb töltő. Mert pl G30-hoz külső 5A-és töltőt is lehetett kapni.
Emunem: miért F2-t vettél? Az olcsóbb árazás miatt, vagy csak nem akartál várni az F3-ra?
Aaron14: mi a lekerekített?
-
válasz
Thunderzolee #31878 üzenetére
Köszi
, még majd külső akkumulátort is venni akarok hozzá, azt a tippet kaptam, hogy olyan 100K körül lesz.
-
Bella80_
tag
válasz
Thunderzolee #31852 üzenetére
Köszi akkor ezek szerint már egyikbe sincs, kár, van xiaomi mi pro 2 rollerünk abban még van szerencsére.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
- én a sima F2 Pro-ról, ami E jelzésű. (igen, a D jelzésűt kerülöm, mint a fene, tudom mivel jár
)
- a 40-50 az a terv, aztán meglátjuk, mennyi lesz belöle roller + tömegköz. .
- khm... kb 80 kg (júliusra tutira meg lesz) lesz sajnos benne emelkedő is, bécs elég dimbes dombos tud lenni... Nyilván ahol érzem /hallom, hogy erőlködik, ott nem gyilkolom, de nagy átlagosan 15° a max közúton. (leginkább alatta, amit én tapasztalok, 14 / 13 / 21 / 22 kerület ami dombocskásabb)
- osztrákoknál azért vannak a törvények, hogy legyen mit leírni... a kutyát nem érdekli, egészen addig, amig valami baj nem történik... Akkor én meg a 450-os adatlapot fogom libegtetni...#31837:
Kurz gesagt: Für E-Roller gilt eine allgemeine Leistungsbegrenzung von 600 Watt, die in der Praxis nicht zwischen Höchst- und Dauerleistung unterscheidet.
Tehát a 450 tartós pont jó lesz, minden körülmények között.Vicces, hogy egy helyet nem találtam (Bécs + 25 km vonzáskörzet), ahol az F3 bármelyikét ki tudtam volna próbálni...
Sopron / Győr környékén van hely, ahol ki lehet próbálni? (Bolt, esetleg fórumtag)
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #31843 üzenetére
Szerintem a femlemezt o gyurte fel pedallal, nem allt ott ki semmi.
-
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #31832 üzenetére
Jol latom, hogy suspendbe ment a csaj?
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31839 üzenetére
Ahhoz, hogy leoldjon a hővédelem, első körben hőmérő kellene a motorba. Nem szokásuk belerakni, mert megdrágítja a gyártási költségeket... ugyanezért a vezérlőből is kispórolják, aztán megy ameddig megy. Jó esetben bírja.
(Tuning esetén jön ki, hogy mit nem bír.)
Amúgy teljesen egyetértek, a sok kamu csak addig működik, amíg nem kérik számon.
(Technikailag viszont egyértelműen jobb, ha inkább van hőmérő, ami tilt, mielőtt leég...
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
belassul 10km/h alá ... Nincs ezzel baj, csak ...
Csak sajnos konkrétan mégis van vele, mégpedig ha nagyon lassú tempóban nyekteted a motort, abban a tartományban borzasztó rossz a hatásfok: a belepumpált teljesítmény jó része nem arra megy el, hogy leküzdje az emelkedőt, hanem konkrétan fűtésre... Nem kell nagyon nagy fantázia hozzá, hogy kitaláljuk, mi lesz ennek a következménye. Igen, leég.
Ui: a miheztartás végett, ha egy 350W-os névleges teljesítményű motor ténylegesen annyi, akkor tartós 5-600W-tól egész biztosan le fog égni... (Ha bírná tartósan, akkor hazugság a névleges teljesítmény értéke, amit csak szabályozási okokból kamuzott be adott gyártó...) -
válasz
Thunderzolee #31836 üzenetére
Közben rákerestem. Januári cikk.
derstandard.at//die-wattfrage-welche-e-scooter-auf-oeffentlichen-strassen-fahren-duerfenAzt gondoltam így 15 évnyi fidesz kormányzás után, h nálunk van csak ilyen lakosságbarát kormány, de az osztrákok se semmik. Ezek képesek voltak a legrosszabb megoldást választani, és a legfeljebb 600 az a névleges mellett a maximálisat is takarja.
Viszont azt nem tudtam, h a képmutatás magasiskoláját is arrafelé kell keresni.
Egy kommentelő írta, h akérdésre a válasz, mely szerint ha 600Wattosnál nem lehet több a maximális teljesítmény, akkor hogyhogy árulnak olyan rollereket pl akár csak egy átlagos osztrák Media Marktban, amelyek ezt a korlátot meghaladja - nos, náluk a kereskedő nyugodtan eladhat olyan rollert, amit aztán a vásárló nem használhat legálisan kb sehol, mert a végfelhasználó dolga ismerni, és betartani a szabályokat.
A német Segway F3 Pro, G3 is megmosolyogtató, 500/1200W-ot, illetve 500/2000W-ot tüntetnek fel a német specs listen az 550/1200, ill. 700/2000W helyett ; igazodva az előíráshoz. Ügyes. -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31792 üzenetére
na, hát az F2 Pro az tud 22-s lejtöt, 900w, almával megtalálható, és tudja az 50+km-t (fenntartásokkal) és csak 18,5 kg kb...
A g2 max meg szinte minden ugyanaz, csak 70km táv, gyorsabban tölt, és 24,5 kg... és + 150€
Mivel a párom is fogja használni, így "sajnos" csak az F2 Pro az egyetlen jó alternatíva a súlya miatt. (Xiaomi 5 pro / max 22+kg, és drágább, 4 pro meg csak 20kmh-t tud) F3 pro (sima F3 csak 20%-t tud) sajnos elő rendelős (ki tudja mikor jön meg, senkinek semmi tapasztalat vele) de viszont csak 19,5 kg.
Sokminden szól az F3 pro mellett (pót akku!!) de nem tudom, hogy ki fogom tudni használni a + tudását. Jellemzően feleségemnél max 9 km-t kell abszolváljon, mikor nálam van kb 40-50 km-t (közben kb 3 órát tud töltődni).
Hétfőn eldől, holnap megtapizzuk ha lehetöség van rá mind2-t, aztán meglátjuk.
Köszönöm a segítséget! -
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31832 üzenetére
Mert ugye a kormányt fogni nem kell két kézzel, meg lehet hátrafelé nézegetni is, LOL.
-
Crus
őstag
válasz
Thunderzolee #31831 üzenetére
Egy kicsit pont ez a lényeg, hogy én amit csak bírok magam szerelek meg... még autón is. Szóval CFW-t is magam szeretném :-) (Ma pl. gyerek távirányítós robotját javítottam meg, cirka 1.5 órás meló, belül a térdízületnél eltörte, persze nem szólt a kis sneci, csak látom, hogy borul gyakran a masina.)
Áááá, nem akarom eladni/venni másikat, mert nem vagyok én olyan hc rolleres, nem is leszek soha, így tényleg jó ez nekem... de kedvet is érzek egy kicsit a felpimpeléséhez :-)
Igazából ahhoz kell, hogy a környékre (max 15km) elugráljak ügyeket intézni úgy, hogy ne folyjon csatakokban rólam a víz, mint korábban kerékpárral, viszont van pár szakasz, ahol életveszélyes szintű az út minősége. (Autót meg ilyen kis távokra nem szívesen veszek elő, az autónak se jó, meg a pénztárcának se, környezetről nem is beszélve.)
Monorim index most valami 6k az kb. nem pénz érte :-)
-
Crus
őstag
válasz
Thunderzolee #31829 üzenetére
Köszi!
Eskü most is sokat kerestem, de nem láttam képeket tőled erről...
Az a helyzet, hogy 2 év garival vettem még tavaly, agyonakciózva, kuponnal 150k volt. Ahogy nézegettem 80k alatt Monorimből megúsznám az első (légrugós!) és hátsó rugóstagot. Ez nem tűnik annyira brutális árnak, (főleg, hogy a roller induló ára cirka negyedmilka volt, majd egy ideig még 300k felett is járt, szóval így próbálom nézni.)
Eléggé dimbes-dombos helyen élek és minap 100% töltés, full sport mód és világítás mellett elvitte a 82 kilómat 2x15km-re és még 25% maradt az akkuban, ill. mászott meg olyan emelkedőt, amit nem gondoltam volna, szóval alapvetően ennyiért elégedett vagyok vele.
Elvi kérdés: Ha tavaly ősz vége felé volt utoljára gyári FW update rajta, elvileg lehet belőle magasabb sebességet csiholni valamilyen CFW megoldással? Néha nem lenne rossz, főleg ilyen 2x3 km postára futkosásoknál tudnám díjazni, ha picit gyorsabban menne a dolog.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31780 üzenetére
F2 Pro miért nincs a listában, az miért nem ajánlott? (549 most MM-ben kint)
-
Kis Tigris
tag
válasz
Thunderzolee #31784 üzenetére
Erre gondolsz? A törlésre?
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #31780 üzenetére
Köszönöm a tippeket!!
(Azt elfelejtettem írni, hogy osztrák oldalon lesz használva)
IScooter gyári csippes, 25/45 a limit. Egyenlőre ez az ár érték bajnok nálam, de a xiaomi meg a segway szervízháttere is nagyon kecsegtet…
Meg amúgy is, csak apa vadulna a géppel, család 25-el használhatja… -
t1
veterán
válasz
Thunderzolee #31750 üzenetére
Köszi a hozzászólást
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Nem létezik olyan roller hogy Mantis Dual. Csak egyes Bulgáriában és egyes magyar boltoknál majomkodnak ezzel.
A 11 különböző Mantisból csak egyetlen egymotoros típus van.
Az illető a 10-es kerekűből a legkisebb akkus típust, az ECO 800-at rendelte, és abból az egymotoros változatot küldték el neki? Az könnyen megeshet.Vagy mondjuk Mantis 8-ast rendelt, abból nem is létezik egymotoros, így "üres" Mantis 8-as kerék sem létezik. (Skywalkerből mondjuk van hátsó kerék meghajtású 8-as, legfeljebb annak a kerekét kaphatta meg.) De akkor mit csinál a motorhoz menő kábellel? Elcsípi? Meg az egész rendszert (szoftvert) nem zavarja ha hiányzik egy motor?
-
BBpeter
tag
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Esetleg egy jó sisakot tudnátok ajánlani hozzá?
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #31716 üzenetére
Köszi szépen a linkeket, este elmentem őket. Mindenképp újat akarok venni.
-
.-..-.
tag
válasz
Thunderzolee #31717 üzenetére
Nem értek hozzá, de első ránézésre a Mantis Dual váza nekem gyengének tűnik.
Elbírja az a súlyomat?
Például néztem a Kukirin G2-t, annak vastagabb a talp része. Arra gondoltam az esetleg utall amasszívságára. Vagy tévedek? -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #31711 üzenetére
Már úgy értem hogy dhgate ről jött a kománam az árverős mantis. Ali judge elég keményen a vásárló oldalán szokott állni, ott sztem ezt nem lehet eljátszani
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #31711 üzenetére
Hol volt még jó áron a G2, hol érdemes figyelni (pár hónap vennék egy 35-ös int. modellt)? Dhgate még mindig jó áron adja az internal G2-t?
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Az nem dhgate volt?
De most ránéztem, aki nekem küldte az már nem árulja, sőt tán shop sincs már meg? -
BBpeter
tag
válasz
Thunderzolee #31704 üzenetére
Köszi a tippet, belépek akkor a csopikba.
Egyáltalán nem vettem sznobságnak, a laikusság beszélt csak belőlem a drágaságot illetően, de a minőséget mindig jobban támogatom, mint az olcsóságot. Ha ennyibe kerül, hát ennyibe kerül.
(Nyilván ha a keretösszeg 2-3x lenne, akkor más.) -
BBpeter
tag
válasz
Thunderzolee #31700 üzenetére
És a Mantis Dualból csak az új ajánlott, vagy a használt is?
Csak mert [találtam] olyanokat, amik nincsenek annyira vészesen messze a keretösszegtől, és ennyivel szívesen áldozok még rá többet a minőség oltárán.
-
Frozzy
őstag
válasz
Thunderzolee #31662 üzenetére
Igen ezt gondoltam, hogy 70-80Kg-os ember alatt tökéletesen működne a lengéscsillapító. De itt elméletben ha 115-120Kg-al megterheljük ugyan azt a rugót vagy teleszkópot akkor mennyire fog működni a lengéscsillapítás mert szerintem össze fog ülni főleg a rugó mert ugye a teleszkópban a hidraulika folyadékot nem lehet összenyomni ott max csak az lehet, hogy eldurran a teló.. Szóval szerintem ekkora súlynál már éppen, hogy áldás a lengéscsillapító hiánya mint sem átok..
Sajnos el kell fogadni, hogy ezeket a rollereket nem ekkora súlyra tervezték de valahol mi is szeretnénk élvezni ezeknek az előnyét és egyszerűen közlekedni velük. Erős kompromisszumokat kell kötni és nyilván nem lesz akkora a megteherő táv sem és a végsebesség elérése sem lesz olyan gyors és nyilván a motor mindig 100%-on fog dolgozni, hogy vigyen bennünket. Nyilván itt már kérdéses, hogy garancia időn belül mennyire fogja bírni a roller és ha még is meghibásodna akkor hogyan állnak a javításhoz. Rengeteg a kérdés és valószínüleg ebben a topicban nem is fogjuk megtalálni a válaszokat. Kénytelen leszek valami kereskedővel/szakértővel beszélni de nyilván ott is az lesz, hogy nem ajánlják és vegyek drágábbat amire már kell a biztosítás és a sisak és drágábbak is.. -
User05
tag
válasz
Thunderzolee #31639 üzenetére
Végül ezeket néztem:
Xiaomi 5 Pro
Xiaomi 5 Max
Xiaomi 4 Ultra
Navee S60
Sencor S80
Melyiket ajánlanád, melyik a legjobb teljesítményű/legerősebb szerkezetű? -
User05
tag
válasz
Thunderzolee #31639 üzenetére
Köszönöm! Elöször az ultrát néztem, mert az sem vészesen drágább, de akkor az ultra sem jelentene nagy előrelépést a pro-val szemben? Ahogy nézem teljesítményben nem igazán különböznek. Kukirinnál mit értesz más kategória alatt? Gagyik? A sima G2 még egész jó árban is lenne éppen.
Amit néztem még az a Teverun Blade Q Pro 2x350W (1800W) -
User05
tag
válasz
Thunderzolee #31637 üzenetére
A 120kg-os súlyhatár nem durva neki? Mármint.. 5kg-al vagyok könnyebb mint a maximum.. 😅
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31610 üzenetére
Mondjuk ha végignézem azt a videót, akkor a végén van egy vasúti átkelő, amin maradványsebességen, röpke 85 km/h-val dobja át. Ha meg kellett volna állni...
Xiaomi Pro 2-t épít át kétmotorosra, meg 72V-osra
Nálunk is volt ilyen őrült kolléga, de már letette a rollert. (Mondjuk borult is vele hatalmasat, talán pont egy sorompó előtt nem sikerült megállnia, vagy...Így.)
Szerk: amúgy vicces, de úgy nézem, az akkuja fogy el hamarabb.
Legalábbis:
egész biztos hogy előzésnél nem vette el, mégis esik a teljesítmény és a tempó. -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31607 üzenetére
Az előrendelés korai szakaszában ajándékba adták valamelyik modellhez.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31607 üzenetére
Fentebb írtam, hogy hazai boltban nem találtam.
-
Ráti
tag
válasz
Thunderzolee #31607 üzenetére
Én is kerestem már de sehol nem találtam...
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #31595 üzenetére
Amúgy meglepően stabil gép. Igaz vala 45-50el mentem vele, de pálcika létére stabilabb volt mint némelyik nagyobb gép
-
FingR86
őstag
válasz
Thunderzolee #31588 üzenetére
ő lenne benne
-
FingR86
őstag
válasz
Thunderzolee #31588 üzenetére
az első kérdésre igen a válasz.
valami st-linkes vagy hasonló megoldás érdekelne ha netán van leírás valahol. Nagyjából azért képben vagyok -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31563 üzenetére
Szakmai fórumon nem kellene politizálni!
Főleg nem hülyeségeket mondani, vagy marhasággal indokolni a folyamatokat.3 évvel ezelőtt 434 Ft-ba került 1 Euro, mai átlagár pedig 409 Ft.
De nyilván senki nem fogja azt alapul venni, és megjósolni 2200-ra, hogy 1:1-ben fogják váltani a két valutát, meg hogy azóta azért kerül lényegesen kevesebbe az Euro, mert sokkal okosabbak lettek azok, akik a Jegybanknál ülnek.
-
Mustármag
őstag
válasz
Thunderzolee #31554 üzenetére
Valami sűrű trutymó van benne.
Nekem ezt javasolták a tűzvédelmisek. (nem reklám)
Ja, meg van egy füstérzékelő a roller felett hogy nyugodtan aludjak. -
lemmy71
őstag
válasz
Thunderzolee #31540 üzenetére
Használtat nem akarok, ha nem lesz más akkor NAVEE V50i Pro -t veszek. Az még belefér a 150k -s költségsapkába és sík úton 30 - 35 km -t, annak is tudni kellene.
-
válasz
Thunderzolee #31509 üzenetére
Hát akkor miért mondta az eladó, h csak 20-al megy, ha a kijelzőn 25-öt látni?
Egyszerű. Az én rollelem 20íra van maxolva hivatalosan. Mégis mentem mentem már gyorsabban vele. Elegendő megfelelő lejtót keresni az attrakcióhoz, maximális motorfék mellett is tud gyorsulni.A rollerekben továbbra is szabályozzák az önerőből elérhető maximális sebességet. Az energia felvétel amperben történő limitálásával a nyomaték maximumot.
Mielőtt megnézed a következő videót, tippeld meg, mennyivel tudna haladni elméletileg egy G2 max. Aztán lepődj meg.
Sebességteszt poroltóval. Ninebot G2 Max Tuning -
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31509 üzenetére
Nem tudom a választ.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31505 üzenetére
A kijelzőn is 25-öt mutat, volt amikor 31-et.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31497 üzenetére
100e alatt, de még nincsen konkrét ár. Garis még 1.5 évig (MM), 200km van benne.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31493 üzenetére
NAVEE N65, Max. speed: 20km/h.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31466 üzenetére
Erről már írtam korábban is.
Amikor a széria többi tagjainál simán tubeless abroncs van, de valamelyiknél tubeless abroncs + tube szerepel. (Talán a nagyobb terhelhetőség miatt.) Passz, abroncsok szakértőit kellene megkérdezni.Forrás: https://eu-en.segway.com/products/ninebot-kickscooter-f65i
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31466 üzenetére
Éppenséggel ez egy létező kombináció, hiszen semmi nem tiltja, hogy egy tubeless külső gumiba belsőt rakj, akár csak ideiglenesen is. Fordítva nem működik, amikor belső nélkül akarsz használni egy arra nem alkalmas külsőt, olyankor le tud ereszteni hamar. Bár ideig-óráig működhet úgy is. A Tuovt gumi pl. elment úgy is, bár nem kifejezetten tubeless.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31454 üzenetére
Nem is nagyon szerencsés az akku a kormányon, megváltozik a súlypont.
Mondjuk nem is menet közben veszedelmes, hanem ha le kell parkolni. -
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31452 üzenetére
Nem írtam hatótávot. Azért gondoltam a minél magasabbra, ha mondjuk napi 15-20 km-t megy, akkor talán kibír 2 napot egy töltéssel. Nem a Mecsekoldalba lesz használva, de a városba be is kell jutni és odáig is vannak dombok, nem sík a terep, mint pl. Szegeden.
A kivehető akkumulátorra csak a töltés egyszerűsítése miatt gondoltam, de nem olyan nehezek ezek a rollerek, hogy ne lehetne felvinni pár lépcsőfokon.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31446 üzenetére
G30 MM-ban van elérhető áron.
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) 180-190e áron elérhető, ezt is néztem.Pécsett lesz használva, szóval vannak dombok is.
Köszi a tippeket, ezek jó irányvonalak, a táblát átnyálazom! -
Mustármag
őstag
válasz
Thunderzolee #31410 üzenetére
Lime-nál még nem neztem.
Dott nál olyan bérlet van hogy 700 havidíj és feloldás +20perc csak 650ft. Csak zavaró hogy egyik másik eléggé le van harcolva és zavaró ha mennénk és hosszú 10perceket sétálunk mert az egyikbe nincs elég töltés a másik meg úgy szar ahogy van...Az aku kapacitást nem figyeltem csak az ígért hatotávot
Viszont az f2 pro2-n már van elől egy kis csillapítás és csak +3 kg viszont a gyakorlati hatótsv cserében kisebb lesz...
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31382 üzenetére
Impair1980, több információra lenne szükség!
Válaszok között a többiekben fel se merült az a kérdés, hogy a 40-42 kg közötti lányodnak néha (vagy napi szinten) önállóan cipelnie kell-e azt a rollert?Csak 3-4 lépcsőfok is elég ahhoz, hogy ne akarja a koszos rollert alját megfogni, vagy nem esik neki jól azt felemelni.
Hatótávot pedig "gyerek" esetében úgy jó belőni, hogy elégséges legyen csak hétvégén feltölteni, hétköznap ne kelljen ezzel foglalkozni.
#31382 Thunderzolee-val a Xiaomi Mi 3-as sorozatát illetően egyet értek, megy hogy amúgy a Okai Neon Lite nagyon szép (menő, vagány) roller, csak sok elektronikai probléma akadt velük (valószínűleg nagyon rosszul viseli, ha elhanyagolják, lemerítve sokat áll).
(Hátsó kerekes roller választását illetően viszont közel nullára leredukálnátok a kisebb teljesítményű rollerek száma*. És abszolút nem ezen fog múlni. Kisebb sebességnél az első kerék hajtás kifejezetten előnyös, ha kanyarodásról van szó.)
Van egy közel 300 rollerből álló adatbázisom, az alapján 103 roller hátsó hajtású és a
Xiaomi 4 Lite (2nd Gen) roller lenne az ami leginkább teljesíti ezt a kritériumot.
16,2 kg, motor: 300 W/500 W, 24 V, 221 Wh, 10-es kerekek. Az elvi hatótáv 25 km, amit 75 kg-os személlyel teszteltek, így kb. 18˚C feletti hőmérséklettől alatta gyakorlatban is megközelítené a 20 km hatótávot. Új ára kb. 125.000 Ft.A Ninebot E és ES szériájában is lennének megfontolandó rollerek.
110.000 Ft-tal a Segway-Ninebot E2 E a legolcsóbb, ez pedig a hivatalos magyar honlapja.
Könnyebb, lassabb, gyengébb, kezelhetőbb, viszont azonos hatótávú. Egész kis méretű, 8,1-es tömör kerekei vannak, így csak jó minőségű útra javasolt. Ha csak a közeli iskolába, rokonokhoz kellene elgurulni, arra épp elegendő lehet. -
Frozzy
őstag
válasz
Thunderzolee #31387 üzenetére
Jajj szerencsère nem vagyok 150KG
csak 128 es lattam h volt olyan roller aminek a teherbirasahoz azt irtak h 150kg. Tudom itt nem csak a szerkezet hanem a motor es az akkumulatos is jobban terhelve van. Most jött szembe velem a Kukirin G2 eleg jokat irnak rola es olcsobb kategoria es nez is ki valahogy nem mint a pàlca rollerek. Mit gondoltok?
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31364 üzenetére
Te egyáltalán elolvasod amit írnak???
Miért kell mindenkinek a baszott nagy és erős rollert ajánlani, mint amilyen a Ninebot Max G2 is?
12 éves lánynak keres rollert!Mit ír a gyártó a honlapján?
Minimális életkor: 16 év felett.
-
_aDm
csendes tag
válasz
Thunderzolee #31357 üzenetére
Szegeden belül használnám, nincsenek nagy távolságok szerintem 30km elég lehet, de ha szerinted ez kevés a jövőben lehet több is.
Hídra megyek maximum fel egyéb emelkedő szerintem nincs.
Köszönöm válaszod
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- A OnePlus Nord 5 sem sokkal marad le akkuméretben
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- DJI Mavic Air 2 Fly More szett Friss vásárlás, aktív DJI Care, újszerű állapot (AZ ÁR ALKUDHATÓ)
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- DJI Air 2s drón szett megkímélt állapotban, kofferrel
- Szobakerékpár, Zipro One S Gold
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 5060 Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest