Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wombath

    HÁZIGAZDA

    válasz jjeahh #271273 üzenetére

    Legyünk őszinték - az alis milliólumenes cucc kifejezés valójában csali volt, éreztem, hogy rá fogsz harapni :) , pedig direkt nem szerepelt sehol a “kínai” szó. Nincs bennem előítélet az Aliexpresszel szemben, ez egy piactér, vannak rajta jó cuccok és szemét is, csak győzz szelektálni. Szerencsére pont a te közreműködésednek is köszönhetően az utóbbi időben elsősorban a jó cuccokat fogom ki. Az alis milliólumenes kifejezés azokra a lámpákra vonatkozott, amelyek pár ezer forintért ígérnek egyszerre 12000 lument, 20 óra üzemidőt, és mindezt egyetlen LED-del, egy 18650-es akkuból és egy, az akkunál alig nagyobb lámpatestből hozzák ki. Nyilván ez fizikai képtelenség.
    A zseblámpapiacra van némi rálátásom, mert elég nagy lámpabuzi vagyok. Saját magamnak választott EDC lámpám is igazi kínai, egy Olight H2R Nova, már a frissített kupakos változat, amelyiknél nem lehet rövidzárlatot okozni a töltőérintkezőknél. Imádom, és nagyon sokat használom fejlámpától a szerelőlámpáig mindenhol, velem van az összes túrán, stb., sajnos lassan érik egy akkucsere benne. Egy ideig bringáztam vele egy univerzális tartó segítségével, szóval tudom, hogy egy EDC zseblámpa mennyire nem tökéletes bringalámpának. Sokkal jobb persze, mintha sötét lenne, de sem a fényerő-fokozatok, sem a "terítés" nem ideális. Tipikusan alacsonyabb fényerőre (Nova: 1-30-150-600<-ez már okés és 2300-750<- túl rövid az üzemidő) vannak belőve, hiszen nincsenek nagy sebességek. Ha thrower optikás, akkor mintha alagútban repülnél, ismeretlen terepen nagyon gyorsan össze lehet zavarodni, ha nem egészíted ki egy második, jól terítő lámpával. Igazából itt válik el nálam a "komoly" és a "hobbi" éjszakai lámpák tábora: el tudsz-e menni egy tök ismeretlen terepen, letöréseken, ugratókon, fák között kanyargós singletracken szinte nappali sebességen a lámpákkal, vagy sem?
    Az Exposure szerintem is túlárazott, igazából ebből élnek - mindenféle extra tudást pakolnak a lámpákra azért, hogy valahogy igazolva legyen a hihetetlen árszint. Olyan, mint a Lupine, bár ott gondolom a kötelező StVZO és az így az optikára fordítandó extra R&D is szerepet kap a magas árban. Szerintem terepre nem kell más, mint 3-4 jól eltalált fokozat, ezek között egy jó váltást biztosító kezelőfelület, a lehető legjobb optika, egy stabil, de könnyen állítható tartó és hűtés a LED-eknek. Nem árt egy távirányító a kormányra még, főleg a fejlámpához. Az egyik korábban használt bringalámpám egy MagicShine 906S (ismét egy nagy kínai márka), az a Garmin konzolra építkezik, de adnak hozzá adaptereket. Tökéletesen rögzíthető, nem lötyög, ha beállítottad, nem mozdul el, mégis egy csavarintással el lehet távolítani. Külső akkus, a lámpafej könnyű, így terepen sem terhel semmit, akár sisakra teszed, akár kormányra, a külső akkuval viszont hosszú az üzemidő. Elég szélesen terít, de tud nagy fényerőt is, szóval akár a sisakon, akár a kormányon megtalálja a helyét. Egy nagy gond, hogy a feleslegesen nagy számú fokozat közötti váltásnál ennél – még, a modernek már nem ilyenek – előbb-utóbb át kell ugrani a nappali stroboszkópon, ami konkrétan kínzóeszköz, különösen a sötét erdőben. Színhőmérséklete is lehetne melegebb, hogy jobban lásd a részleteket. Több napos túrára mégis remek választás, mert gigantikus a külső akku, lehet használni powerbanknak, van rajta USB-PD gyorstöltés, és ECO fokozaton (ami 800 valódi lumen és erdőben bikepacking sebességekre még mindig tökéletes) 9-10 óra az üzemideje.

Új hozzászólás Aktív témák