- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED monitor topic
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Samsung Galaxy Tab S10 FE - a szoftvertámogatás felára
- Kábelrejtő, "prizmás" miditorony az In Win berkeiből
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz
norbee2244 #33495 üzenetére
Mindkettő teló elég régi, igazándiból azt venném a helyedben, amelyik jobb állapotban van. Hetven kiló vagyok camelbakestől, a százhatvanas tárcsa megteszi, igaz, az van elöl-hátul, száznegyvenest hátul elég sokat égetném, mivel technikám az nincs, ezért szavaztam a százhatvanasra hátul is. Amúgy elfogadott a száznyolcvan-százhatvan kombináció a kicsit agresszívebb használat esetén, ahol annyira nem grammoznak az emberek.
ETA: Rugóút-csökkentő rendszer, nem zárja a telót, de határozottan korlátozza a mozgását. Kérdés, hogy még mindig működik-e ezeknél a régebbi telóknál. Nem lehet egyszerű alkatrészeket szerezni, ha valami meghibásodik. Amúgy ha van százötvened montira, a Maxinál láttam Meridákat Rebával százötven körül, amik már határozottan jó vételek. Igaz, V-fékesek, de országúti fék után az is fog, mint a veszedelem.
-
amargo
addikt
válasz
norbee2244 #33497 üzenetére
En 80kg vagyok, azt nem fogja meg a 160as tarcsa.
-
norbee2244
senior tag
válasz
Vasinger! #33496 üzenetére
Köszönöm. Még várok picit. Régebbi szériával szemezgetek(2004-06 közti lehet) annyira sokat nem fogok költeni mtb-re így is 100-150 közt fogok kilyukadni,de kénytelen vagyok meglépni. Pár napja majdnem eszeveszett nagyot estem pont a telóm miatt másrészről jövőre mtb-zni is szeretnék komolyabban.203-as tárcsa tuti nem lesz rajta..amúgy miért jók az akkora tárcsák? Mostanin 160-as van és nulla problemo.
Jól néz ki ténylegesen bár a vázam eleje épp fehér,de azt hiszem ez nem lesz gond. Még várok estig a marzos tulajt közben kifaggatom. Igen pont ettől félek,hogy kotogyni kezd,de évi 1000-1500km csak nem árt meg neki
Jut eszembe: a marzonak van még utó neve tehát teljesen: Marzocchi Bomber MX Comp ETA erre az utolsó szóra szépeket írnak neten..valami alváltozata lehet?Mint pl elite?
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
norbee2244 #33495 üzenetére
Nekem volt Manitou Black telóm, nem is olyan rég, de valószínűleg nem az a széria, amit Te nézel.
Nekem Manitou Black Elite RTWD 90/120 /visszaút állítás, rugóút állítás 90-120 mm, lockout/
Így nézett ki: katt
203-as tárcsát gond nélkül vitte, nem csavarta, bár picit kotyogott amikor 120-ra volt kiengedve, de az sajnos normális kis idő után...
A mozgása nekem eléggé bejött, hasonló súlyom van, mint neked.
-
norbee2244
senior tag
Nah montizódjunk be azt hiszem rászántam magam,hogy komolyabban feccöljek bele: Manitou black vagy marzocchi bomber mx comp?Mindkettő 100-as ismereteim szerint 140-160as tárcsával használnám arra már rájöttem,hogy jó. Szerintetek melyik? Nem vagyok az a vadállat monti téren és nehéz sem(69-73 közt mozgok). Mindkettőről ugyan azt írják csak a marcoban van lock out a másikban pedig nincs emlékeim szerint
-
venember83
nagyúr
válasz
norbee2244 #33492 üzenetére
Igen, mert a médiában sem jellemző, hogy lennének személyes kapcsolatok, barátságok kollégák között, ott is csak a lökdösődés, furakodás és könyöklés megy. Na mindegy, ez más téma, ebéd, aztán bringázás.
-
norbee2244
senior tag
válasz
venember83 #33491 üzenetére
Azért..könnyes lett a szemem. Köszönöm,hogy belinkelted. A magyar médiában kevés ilyen személyes írást lehet látni.
-
venember83
nagyúr
Legyen egy emberibb cikk is linkelve Sipiről, Sipos Jánosról: [link]. Sajnos nálunk csak idéntől lehet fogni a magyar Eurosportot, de megszerettem a Tour alatt a közvetítéseit, és már sokkal szívesebben néztem magyarul, rövid idő alatt hozzánőtt számomra a Tourhoz, nem tudom, jövőre ki veheti át a helyét, hogy ne legyen csalódás és hiányérzet...
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #33488 üzenetére
Hogy már családod is van
, de rég nem találkoztunk.
norbee2244:
Hát igen, 1x égtem le még áprilisban, azóta csak barnulok, néha kicsit piros, de sose égek le, vagyis sose hámlik. Érdekes. De úgy látszik sikerült felépítenem egy védelmi felületet ez ellen. -
venember83
nagyúr
válasz
ludsimon #33484 üzenetére
Családi nyaralás keretében lett megszervezve az utazás, kocsival lementünk már csütörtök reggel Zánkára, csütörtökön pancsolás, pénteken pancsolás, délután kiköltözés, szombat és vasárnap verseny, majd vasárnap kora délután jövetel vissza haza, aztán hétfőn tovább a Nyugati Kárpátokba további pihire péntekig, itt bringázni is tudtam egy keveset egyik nap a túrázások közepette, de bringázáskor nagyon elvert a jégeső, mindenemből csavarni lehetett a vizet és alaposan lehűlt a levegő s inkább hazagurultam a szerpentin megmászása után.
Amúgy utaztam a napokban bringával vonattal, kellett bringajegy, illetve IC-n pedig kellett ingyenes helyjegy a bringának, ami a bringajegyhez jár IC-n. Természetesen azokra a vonatokra, amin szállítható bicikli.
-
-
ludsimon
veterán
válasz
rétisün #33485 üzenetére
Az való igaz, ott nyugatra szelesebb a környék, mint itt Pesten, de ha itt elkezd fújni, akkor bizony néha tud problémát okozni.
De ma jó volt, se szél, se semmi egyéb! Meleg volt. De nyár van kérem szépen, mit várunk?!
Kb 1 hónapja már a kencét is elfelejtettem, az alatt a 2 óra alatt semmit nem éget a nap.
Jó fasza már a színem. -
válasz
venember83 #33478 üzenetére
Ha fél 7-kor nyeregbe ugrottál volna ahogy én is tettem. Akkor jó körülmények között tekerhettél volna.
Bár nem is tudom Te merrefelé vagy. De itt százhalombatta vonzáskörzetében még eső felhők is voltak és az Etyeki dombok tetején elnézve a horizonton, még volt ahol esett is. De most már itt is durva idő van. Szerencsére azért van egy kis szélmozgás
-
ludsimon
veterán
válasz
venember83 #33478 üzenetére
Ejj ezek a montisok, ha fúj a szél az a baj, ha esik az eső az a baj, ha por van az a baj, ha meleg van az a baj.
Bezzeg én minden héten heti 6x megyek edzeni napi 2 óra általában még sem sírok.
Mondjuk tőlem meg is követelitek, megvernétek ha egész nap itt fórumoznék.Főleg ha már volt pofám facebookon megváltoztatni az állapotomat.
-
Mariann294
őstag
válasz
Vasinger! #33479 üzenetére
Legeslegelőször női vázas mtb-om volt. (camping, gyerek bmx meg egy kisbicaj után
) 9 évig nyüstöltem, bár még most is gurul de ideje volt lecserélni. Ennek hatására 2 évvel ezelőtt kaptam egy összteleszkópos kerékpárt (tescos-nál jobb. súlyán kivül semmi problémám nem volt vele. 20 kg volt!!! Lemértem. Ez férfi vázas volt ugye, itt kezdtem el szokni. Hajtottam hajtottam, ez év elején azonban kellett volna már neki egy nagy generál (használt bicaj volt) komplett hajtóműcsere, fékbetét cserék. Így inkább beruháztunk egy újra. Ez év, március elején kaptam a Taifunt, teljesen megszoktam a férfi vázat, csak ez jöhetett szóba. ( megundorodtam a női vázastól, egyszerűen a hideg kiráz tőlük ha ránézek, semmi kerékpár formája nincs szerintem). Hipp-hopp felszállok rá. Na nem úgy mint a profik, hogy gurul mellettem aztán hopp...álló helyzetben, jobb lábam átemelem a hátsó kerék fölött..
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
Mariann294 #33476 üzenetére
Akkor valóban ideális ez a nyeregmagasság, ehhez a magassághoz, csak itt a topikba mindenki fiú és általában eléggé langaléta is
.
Amúgy hogy-hogy férfi vázas a biciklid? Nem nehéz így felszállni rá?venember83:
Dettó, le is fürödtem már, hülye fülledt idő van errefelé és nem jár a levegő sem.
-
venember83
nagyúr
Nagyon meleg van kint, egy órát tekertem, tán valamivel kevesebbet, de folyik rajtam a víz. Majd délután megyek egy kicsit, most elég embertelen dolog lenne kimenni.
-
Mariann294
őstag
163 cm magas vagyok, igen nyújtva van.
Nőből vagyok, szerintem ez normális magasság..
Felszállásnál kb 40 fokban el kell döntenem a gépet hogy fel tudjak szállni, ráülve épp hogy leér a lábfejem ( bár ugye ilyenkos is be kell dönteni hozzá), szerintem ez így jó. Egyébként a legfrissebb kép a 6.-odik ( IMG 2370 ), de azóta is ment föl az ülés, a kormánnyal van pont egy szintbe. -
-
Cathfaern
nagyúr
Megjegyzem ilyen téren ausztriában tényleg nagyon jó a helyzet. Ott kezdődik, hogy az útnak van rendesen széle, alsóbbrendű utakon is meg van húzva a jobb oldali fehér csík, amitől olyan jó 30cm még az aszfalt széle (ami nem töredezett, lyukas, stb), tehát nyugodtan tudok menni ott (és még ekkor is általában legalább félig átmennek a másik sávba kikerülni az autósok). Szóval nem az, hogy az út szélétől befele kell mennem 30cm-t, mert az aszfaltnak nincs egyenes széle, csak valami gödrös repedezett valami... De egyébként a leghülyébb helyeken is (pl. meredek dombnak felfele) inkább beállnak mögém 10-15-el szórakozni, mint hogy nem belátható helyen előzzenek (súrolva engem, hogy menjen át a másik sávba). Illetve úgy vettem észre, hogy nem is beáll mögém, hanem ha látja, hogy olyan helyen megyek, ahol nem fog tudni előzni, akkor inkább belassít előre, és nem mögöttem szüttyög, hanem lelassít előre, így mire utolér, addigra már tud is előzni. Így neki se kell nem autóra kitalált sebességgel menni, illetve nekem se olyan érzésem van, hogy mindjárt rálép a sarkamra.
Hát igen, van hova fejlődni még minden téren...Egyébként azt én is meg tudom erősíteni, hogy inkább be kell menni az út 1/3-ára, közepére, mint a szélén bizonytalanul menni. Az autósokban ez nagyban lecsökkenti a "húzzunk el mellette sávátlépés nélkül" gondolatot (illetve így sokszor nem is tud). Másrészt lehet átmész a besüllyedt lefolyókon meg csatornafedeleken, de lehet egyszer hülyén jön, megdobja a kormányt, te el balra, és ha épp ekkor húz el melletted centizve
-
válasz
Mariann294 #33463 üzenetére
Ilyen alacsony növésű lennél? Gondolok itt a nyereg magasságra. A lábad nyújtva van a tekeréseknél? Mert ha nem igazán hatékony a pedálozás. Arról nem is beszélve, hogy meg is fájdulhat tőle a pl. térded is.
De ha tényleg olyan alacsony vagy mint a nyereg magasság is mutatja akkor nem szóltam! Azt is halkan. -
rekid
addikt
válasz
ludsimon #33465 üzenetére
Hatalmas kép.
Jártam így de nem bringával. Hargitán túráztunk, hazafelé menet belebotlottunk egy békésen legelő csordaba..örömködtünk, de csak addig amig a vezér meg nem indult felénk a többi meg követte..nem rohant de eleg hatarozott voltEletemben eloszor ilyedtem meg tehentől
-
rekid
addikt
válasz
Mariann294 #33463 üzenetére
A bringazas szamit nem a bringa erteke.. Előbb utóbb ha meg elkapja az embert a gepszij ugyis elkezdi belelapátolni a pénzt.. mint minden hobbyba..
-
dqdb
nagyúr
válasz
SOAD19 #33466 üzenetére
ha előzni akarnak, akkor meg tudják tenni a sávomban
Ez a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz. Aki kulturáltan közlekedik, az ekkor is átmegy a másik sávba, mert hagy elég oldaltávolságot. Aki bunkó módjára kicentiz, az így még arra sem fogja venni a fáradságot, hogy a sáv bal oldalára húzódjon.Ha jó az út széle, akkor is tartsál menekülőtávolságot. Ha rossz, akkor a rossz résztől 20-30 cm-re menjél. Ha csatornafedél van, akkor azok bal szélétől 20-30 cm-re. Ha autók parkolnak, akkor ajtóméretnyi/méteres távolságot tartsál az autóktól. Ha ferdén vagy merőlegesen parkolnak autók az út szélén, tartsál szintén legalább 1 métert (soknak tűnik, de kell ennyi).
Ha elengedni szeretnél, akkor kereszteződésben húzódjál kissé jobbra, minimális fék, intés, és 1-2 autó el fog azon a rövid szakaszon férni. Másik megoldás a hátulról jövők miatti "kényelmetlen" késztetés csökkentésére, hogy az útvonaladra kanyarodót minimális tempóvesztéssel és intéssel beengeded magad elé, így neki nem kell megelőznie majd. Ahol olyan egyirányú utca van, hogy parkolnak a szélén és a szélessége miatt esélytelen az előzés, én ott egyszerűen középen megyek (nehogy valakinek eszébe jusson mégis beugrani mellém, és ezzel rászorítson az ajtózónára), mégsem kaptam érte dudaszót.
Persze ez sem mindig elég, furgon ütött már vállon visszapillantó tükörrel, mert kanyarban húzta rám az autót. Ütötte már meg autó tükörrel a kormányomat, mert 2 másodpercnyi gázelengedés nem fért bele neki, hogy megvárja a szemből jövőt egy olyan utcában, ahol két autó is alig fér el, nemhogy még egy bringás is mellettük.
-
SOAD19
addikt
válasz
ludsimon #33465 üzenetére
Nem vagyok kimondottan félős, csak nem szeretem feltartani a forgalmat, ezért húzódok minél közelebb a padkához, hogy ha előzni akarnak, akkor meg tudják tenni a sávomban, ne kelljen átlépni a szomszédos sávba. De, biztos hülyeség ez, nem kellene ennyire alárendelt szerepet felvennem.
-
ludsimon
veterán
válasz
SOAD19 #33461 üzenetére
Az a megoldás, hogy behúzódsz az út 1/3-ára.
Ha elkezdesz kacsázni a legrosszabb amit tehetsz!!!
Tegnap levezetésképp este mentem még 1-et és ha úgy tettem volna, hogy utolsó pillanatban rántom a kormányt balra a p*cs kis 18 éves a kis astrajaval el is bszott volna...
Mert, hogy egy béna sofőr úgy sikerült megállnia, hogy a kocsi orra belógott teljesen az úttestre amit én szerencsére előre láttam és befoglaltam rendesen az úttestet. A kis kcsg meg kb 10cm-el mellettem húzott el, éreztem a húzóerőt mikor elszáguldott kb 100-al városon belül...
Ha ilyen félős vagy, azt tanácsolom, NE MENJ úttestre, mert egyszer el fognak csapni!
Más:
Boci boci
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
Mariann294 #33463 üzenetére
Hm...sajnos nem emlékszem, hogy láttalak volna már. Nincs olyan rikító festése mint az én aszfaltos bringámnak, azt kilométerekről kiszűrni
Nem azon múlik, hogy kinek milyen bringája, függetlenül stílustól és ártól. Amikor először írtam ide a topikba, akkor rosszabb bringám volt, mint Neked most és még élek
-
szentkuti11
addikt
Sziasztok! Nem tudjátok, hogy merre tudnék venni régi (2004 előtti) Specialized Allez, vagy bármilyen Specialized országúti vázat?
-
SOAD19
addikt
válasz
ludsimon #33460 üzenetére
Na igen, ilyen feltételek mellett én is többet közlekednék úttesten. Azt nem szeretem például az úttesten való közlekedésben, hogy kerülgetni kell az út szélén lévő vízelvezető csatornafedeleket, meg a kátyúkat. Sokszor inkább át is megyek rajta, nehogy egyszer kis oldaltávot tartson egy autós, és egy ilyen manőverem után koppanjak. Ez a legjobb megoldás, hogy az úttesten leválasztanak egy fél méter sávot a bicajosoknak, és akkor nincs az, hogy feltartja az ember a gyorsabb járműveket. Emlékszek mikor vezetni tanultam, hogy nem túlzottan örültem, ha bicajost kellett előznöm. Meg azt se szerettem, mikor forgalom vizsgán egy eléggé forgalmas úton, majdnem belvárosban egy lovaskocsi mögé értem. Tötyörögtem utána vagy fél percig, aztán elborult az agyam, és megelőztem... egy záróvonal átlépésével...
-
ludsimon
veterán
Továbbra is csak nyálcsorgatás.
-
ludsimon
veterán
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
Mariann294 #33457 üzenetére
Köszi!
Jaja, érdekes váza van, 3 db háromszög rendszer, eléggé erőssé teszi a vázat, régen terepen is mentem vele és még egyben van.
Neked milyen biciklid van, ha megkérdezhetem, hátha én láttalak, eléggé jó a képmemóriám?
Zebu:
Pedig régóta megvan ez is, csak nem rég lett aszfaltosítva keskenyebb gumikkal, de most nem tudok olyan jó tempót menni vele, max egy 30-as átlagot 20km-en, mert a hátsó agy kezdi megadni magát, vehetek egy új kerékszettet, hurrá..
-
amargo
addikt
válasz
Gyufaaa #33434 üzenetére
Slime feltöltése
Persze, hogy bele lehet csak annyi kell, hogy kitud tekerni a szelepmagot, onnantól én rátekertem az autó szelepes átalakítót és szépen nyomtam bele. -
Scwalbe Land Cruiserből a hátsót miért kell fordítva feltenni, azon kívül, hogy egy felirat mutatja?
Sokáig használtam a felirat szerint, de múltkor véletlenül fordítva ment fel, (tehát úgy mint az első) és úgy érzem, mintha könnyebben gurulna aszfalton, tapadásban nem érzek hátrányt.
-
fpeter07
veterán
válasz
norbee2244 #33453 üzenetére
Én (optimistán) jövőre hátizsákban tervezek vinni valami termoszt. Esetleg forrón beletöltöm a teát, útközben nem tudok olyan messzire elmenni, hogy kihűljön.
-
norbee2244
senior tag
válasz
fpeter07 #33452 üzenetére
Erről jut eszembe: bár nyáron ez igazán nem ide való,de még mindig nem találtam arra megoldást,hogy télen vizet vigyek magammal és ne fagyjon meg. Akinek erre van praktikája attól szívesen fogadok ötleteket. Utólag arra jutottam,hogy szerzek valamit amit a hátam és a felsőm közé tudok rakni valami zacsi szerűt és abból szívom előre ott talán nem fagy meg,de elvetettem.
-
fpeter07
veterán
válasz
norbee2244 #33450 üzenetére
Nekem nem kell mesélni az izzadásról. Óránként két kulacs vizet is megtudnék inni. Csak mivel egy helyem van, korlátozott a fogyasztás.
Amúgy nem csodálkozom, miután beszélgettünk és kiderült, hogy -10 fokban is lábmelegítőben mész. Még mindig: -
ludsimon
veterán
válasz
norbee2244 #33450 üzenetére
hahahaha
Te kis gonosz! -
norbee2244
senior tag
válasz
fpeter07 #33448 üzenetére
10 fokban egy karmelegítővel meg felül aláöltözettel eszeveszett tempókat lehet menni ,de mindenkinek más a "klímája" ilyenkor kiizzadok mindent. Sokkal izzadósabb vagyok mint a legtöbb ember
Simon: Az ellenfelekkel szemben. Neked elég lenne a rajtnál belöknöm eléd..le nem vennéd róla a szemed szeeeerintem
-
fpeter07
veterán
válasz
Tizedes1 #33425 üzenetére
Nekem versenyen a 18 fok tett be. A szél is ugye erős volt, erdőben is fújt. Ráadásul teljesen leizzadtam. Nem éreztem a hűvöst, de este már éreztem, hogy érzékeny a derekam. Két napig takargatnom kellett. Fogalmam sincs egyesek hogy bírják 35 fokban hosszú cicanadrágban, vagy ellenkezőleg 10 fokban rövid szerkóban.
-
ludsimon
veterán
válasz
norbee2244 #33441 üzenetére
"Adtál egy jó tippet..következőnek kiviszem barátnőst egy szál szoknyába út mellé hátha úgy több esélyem lesz"
Kivel szemben?
-
Zebu
addikt
Huh srácok off de kész vagyok tőle:[link]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz
Mariann294 #33347 üzenetére
Most ezzel a kettővel nyomulok: KATT
Attól függ, hogy merre megyek, a Cube nagyon kényelmes, csak azokkal a gumikkal nem könnyű haladni betonon, tehát azzal inkább terepen flangálok, betonon meg a Tirad-dal.
-
Zebu
addikt
válasz
norbee2244 #33441 üzenetére
Nem mértem, de pörgetős vagyok!
Szerintem szimplán a kmc z8 gyenge.
-
norbee2244
senior tag
Milyen pedálfordulaton mész ,hogy annyira nyujtod a láncot?
"Jah hát férfi alanyoknál tökéletes taktikai eszköz az elterelésre."
Adtál egy jó tippet..következőnek kiviszem barátnőst egy szál szoknyába út mellé hátha úgy több esélyem lesz
Tizedes1: Mi is ott szoktunk átjönni
-
Zebu
addikt
válasz
norbee2244 #33410 üzenetére
Kmc gyári láncot nekem kb 1500 után cserélni kellett.
-
ludsimon
veterán
válasz
Doki-HUN1978 #33437 üzenetére
Jah hát férfi alanyoknál tökéletes taktikai eszköz az elterelésre.
-
Tizedes1
aktív tag
válasz
norbee2244 #33426 üzenetére
Balcsi és Velencei tó között simán mentem tavaly a hetesen.....
ahol kellett, mindig a bringautat használva.
A kelly's saphix-szal nem volt rossz, a teleszkópja jól működött, a lock-out előnyét ki is használtam.A legnagyobb élményem tavaly Zámoly felé volt, amikor erős északi szélben 21km/h-val "döngettem" Zámoly felé, majd a lejtő előtt megfordultam, ittam és uzsgyi vissza.
48km/h átlaggal jöttem trekkinggel a Metróig. 58 volt a max.
Ott gondoltam először arra, hogy oútival milyen lehetett volna.....
Az a kedvenc etapom, ha nincs időm tekerni, akkor arra taposok egy rövidet.
Nadap felé is mentem egyszer... szép kis domb, mit ne mondjak.Hidratálás.
A camelbak-em 3 literes, miután megtöltöm, mindig felfújom még levegővel a szívókán keresztül, így nem kell menet közben szívnom, s levegőt is vennem egyszerre.
Elég, ha a fogammal összenyomom és már jön is a nedű.
Az első használat után jöttem rá erre. Tuti
Nekem egyiktől sincs semmi bajom, sem a gatorade-tól, se ma slazengertől, mert nem a gyári hígítási értéket használom,mert nekem az túl édes.
1:2-ben szoktam. úgy bevált. -
Gyufaaa
veterán
válasz
amargo #33328 üzenetére
(#33326) ludsimon
(#33325) norbee2244Kösz skacok. Átalakítóm az van. Akkor a felnifúrást ejtem. A srác adta tippnek, de én sem rajongtam érte. Azt hittem, hogy ez ilyen alap dolog. Akkor marad ez.
amargo: Azt mondod, hogy átalakítóval bele lehet tolni? Mert akkor veszem is a "löttyöt" és tolom bele.
-
-
ludsimon
veterán
Esetleg ha még valaki netalán nem tudná:
Hogyan hidratálja a bringás a szervezetét a nyári melegben?
dudi6:
Mennyire vagy edzésben?
Nem azért, mert kötözködni szeretnék, csak szólok, hogy Nagytarcsa Isaszeg között van egy ~600 méteres szintkülönbség és ott van egy 7%-os emelkedő is (ott szoktam hegyi edzést nyomni).Ha nem probléma, akkor mehetsz arra, nem vagy kitiltva onnan.
Amúgy nagyon jó kis csöndes környék, nem nagy a forgalom rajta, hazafelé ezt az útvonalat szoktam választani, ha elmegyek 31-es felé Sülysápig és vissza.
-
dudi6
senior tag
válasz
ludsimon #33430 üzenetére
Én valami kisebb forgalmút szeretnék. Ezt néztem ki: Nagytarcsa-Isaszeg-Szentkirály-Dány-Zsámbok-Jászfényszaru-Pusztamonostor-Jászberény. Ez így jó lehet? Nagytarcsára lehet necces kimenni az M0-s alatt van több körforgalom, nem tudom ott lehet-e menni bicóval...
útvonal
-
ludsimon
veterán
-
dudi6
senior tag
Bosnyák tértől hogy mennétek le Jászberénybe?
-
ludsimon
veterán
Nem én csináltam, valaki feltette facere:
Még tudom is, hogy hol van!
Ez itt készült.Srácok srácok!
Mod4:
Egyébként hazafelé edzésből jövet csak néztem mennyien vannak az új BKV hajójáraton.
Épp alattam mentek át (UVH), én is kipróbálnám 1x, de csak sodrásirányban, mert felfelé a Dunán gyök2-vel fsznak sincs kedve döcögni. -
ludsimon
veterán
válasz
norbee2244 #33423 üzenetére
Értem mit írtál, azt nem értettem, hogy jön ez ide, mikor azt írtad, hogy milyen drága mindig cserélgetni a láncot, pedig ellentmond az igazsággal.
Ezt írtam le felül.Semmilyen teljesítményről nem beszéltem.
Semmi plusszot nem hoz, ha gyakran cseréled, tehát ebből a szempontból nincs jelentősége, hogy 10e km-enként cserélsz láncot + sort, vagy 0.75-ös nyúlást betartva cserélgeted sűrűn a láncot.
Anyagi vonzalma van az egésznek.Ezért írtam le, hogy jobban jár rii, ha figyel erre és beszerez egy láncnyúlás mérőt, mert szerintem ma Magyarországon senkinek se mindegy mire költ fölöslegesen plusz kiadást.
rii:
Tehát nem véletlenül mondták a boltba se azt a 3000 km-t!
Figyelni kell rá, csak ennyi az egész és akkor tartósan megmarad a rendszer csak láncot kell viszonylag sűrűn cserélni.
Norbi:
Szent a béke???
Miért, úgy tűnt mint ha rosszba lennék?
Csak válaszoltam, hogy nehogy ez terjedjen el, hogy '10e km-enként cserélgetni olyan jó dolog, mert nem kell rá annyit költeni'..Jah és én nemrég cseréltem középtányért, előző tulaj is hasonlóan elhanyagolta a lánccserét, mert én kb 5000 km-t tettem bele és cserélhettem is le, mert már ugrott rajta, szóval azért mondom, hogy nehogy meglepetés érjen bárkit is.
-
norbee2244
senior tag
válasz
Tizedes1 #33425 üzenetére
Cyclo bringa konkrétan a fékben és a gumiban és a fékkarban különbözik az outitól.
Iszonyat milyen klímák mennek itthon is..majd megfagytam multkor én is a vonaton meg máshol is.
Össze vissza kell menni konkrétan kerékpárúton is megoldható a dolog,de Balcsi és Velencei-tó között nem fogsz átjutni. Amúgy egész közel lakunk egymáshoz..én Gárdonyi vagyok
Én 179 és 72 kg,de úgy nézek ki mint egy 60.65kg-s kb .
Abból a szmötyiből köszönöm nem kérek(ezektől az energia bigyuláktól mindig hányingerem lesz),de a halolaj az lehet elgondolkodtató.
Simon: Igen bár mondom az,hogy egy hajtómű elkopjon ahoz nagyon tépni kell a szelet
. Mtbn egyszerűbben esetleg. Szent a brekeke?
-
Tizedes1
aktív tag
válasz
norbee2244 #33406 üzenetére
Alkatom
ezen nagyot mosolyogtam !
183 centis vagyok,de 90centis az átlépő magasságomSzóval én 7 évvel ezelőtt abbahagytam a súlyzós erőnléti edzést és nem csak azért, mert a futást választottam.
Egészségi okokból nem előnyös, ha súlyzózom.
Ellenben futás, úszás, kerékpár, cardio az jöhet.Halolaj igen hasznos, csak már tudnám enni. egy hetet szedtem, egy kisebb közérzet javulást éreztem,de majd otthon lesz rendszeres a szedése.
(lesz 5doboz/120db....az árát még megálmodom)
Ma a cardio kimaradt, így kosaraztam 30 percet egyedül és miután bemelegítésnek jó volt, láttam, hogy a spinning edzés elkezdődött.
Így beugrottam a maradék 45 percre tekerni egy nagyot.
Gondoltam is rátok
DE!Most vagy én nem vagyok egészséges, vagy a többiek nem normálisak.
Vagyis a britek és az amcsik.
Az amcsik 16-17 fokra állított légkondit járatnak egész nap az irodákban.
A brittek pedig meg vannak huzatva.12:00:14:00-ig kint napoznak, mint állat ( 45fok )
A konditeremben valamint a terembicaj/futópad/eclipter/evezőgép teremben is
18 fok van
Egy rövidnadrágban és ujjatlanban mentem be tekerni és az utolsó 10 percet már jobban pörgettem, mert fáztam.
A végén szabályosan dideregtem, amikor leszálltam a bicajról.
Tricepsz, lábam hátsó része, hasam, mind hideg volt.
S mivel az ujjatlant teleizzadtam, még az is hűtött15 perc forró vizes zuhannyal tértem magamhoz.
Ez volt az első és utolsó alaklom, hogy tekertem, vagy bementem oda.
2 hónappal ezelőtt- a cardio előtt - eveztem és akkor 17 fokról átállíttattam 21fokra.
Akkor jó volt. De ugye a sok okostojás azt hiszi, hogy azzal, hogy hidegebb van, jobban bírja a futást vagy bármilyen cardio edzést...
De a mennyezeten lévő légkondi csak hideget tud csinálni, OXIGÉNT nem tud varázsolni
Így az edzőtermek ajtajai csak akkor vannak nyitva, ha valaki be- vagy kimegy rajta.A kinti futás pedig időjárás függő. A briteknek nem, mert azok közül 12:32-kor is futott valaki, s tegnap este is, amikor a sz@rt hordta a szél.
Én csak szélcsendben futok, az legalább egészségesCARDIO - Insanity program: szeptember közepén nyomom ide nektek a linket,
addig nincs sajna lehetőségem 2.5 gigát feltölteni a jelenlegi 55kB le és 18-22kB/s feltöltési sebesség mellett.
A program nem warez, mert itt azt ugye tilos minden formában.
A megvásárolt teljes kollekciót viszont lementem majd magamnak és megmondom, hova mentem FELEgy bicajos kérdésem volna hozzátok:
Megnéztem én a wikipédián, hogy mi az a cyclocross, de
az ilyen gépet nem lehet országúton és rosszabb minőségű kerékpárutakon is használni?Az nem tenne jót a lelkemnek, ha évente többször megbüntetnének amiatt, hogy rossz helyen taposok.
Jövőre, amint lesz bicaj és elkezdem a tekerést, júniusban tervezek egy végtelen tekerést:
azaz egy két tókörös tekerést.
Először a Balatont akarom megkerülni, majd a Velencei tavat.
Persze egy napon.
Ha a kerékpárúton kell körbetekernem a Balcsit, akkor nehéz lesz betartani az egy napot akkor is, ha reggel 5kor indulok.
Szóval, mit tanácsoltok? -
ludsimon
veterán
válasz
norbee2244 #33423 üzenetére
Nem teljesen értem.
Ha elkopott, megnyúlt kidobom és kész, milyen teljesítmény??Eddig anyagi részéről beszéltem és Te is arról ezért nem értem hirtelen a váltást wattra meg km órára.
-
norbee2244
senior tag
válasz
ludsimon #33420 üzenetére
Kitudod nekem fejezni azt a különbséget amit mondasz konkrétan km/órában vagy wattban? Nem szállok vitába..ez olyan mint mikor az acél vázakat szidtad. Fel kell ülni ki kell próbálni mit tud egy 10e-t ment lánc,de úgy,hogy előtte nem tudod,hogy 10e-t ment! Ha egyfolytában eb-ben téped amúgy akkor elkopik vagy időfutamban nyomod akkor tény és való 3-4e km körül olyanokat fog dobni rajta,hogy használhatatlan lesz és tépi.
D.Orion: Én máshogy nézem,de én sem látom,hogy hogyan kophatna el annyi idő alatt egy rendszer.Te meg amúgy fémiparban vagy tehát jobban bele látsz a fémekbe..véleményezz légy oly kedves,hogy mennyi idő alatt kopnak el valójában
Szerk.: Annyiban van köze a watthoz,hogy lényegében ha tegyük fel egy hajtás 20e alatt elkopna akkor az annyira elkopik ,hogy dobálja a láncot akkor az én elvemet követtük tehát 10e km-enként dobtunk rá sort meg láncot. Volt már olyan hajtóművel ami többet ment ennél ilyesmi tendenciában és nem volt problematikus semmi dobálás és egyebek a váltás is tökéletes. Tehát a hajtási teljesítmény ugyan úgy megmaradt képes volt továbbítani az energiát.
-
D.Orion
veterán
válasz
ludsimon #33420 üzenetére
Milyen szerencse, hogy nekem az egész kerékpárom nem ér 150ezer Forintot se, így nem kell számolgatnom az ilyen kiadásokat. Mire én letekerek annyit, hogy jelentősen megkopik, addigra pont tudok venni egy minden elemében vadi új kerékpárt. És teljesen mindegy, hogy melyik opció szerint cserélgetem a kopó alkatrészeket. A röhej az, hogy a Magura HS11-es fékemhez már most kellett vennem fékbetéteket, mert ha csak két év múlva kell is őket használnom... addigra már sehol nem fogok kapni. Fogyasztói társadalom.
Bocsi, de ez az én full amatőr és kocabringás nézőpontom. Ami, hogy ha azt nézzük, hogy a nagy átlag ezzel pont ugyanígy van, szerintem számít is.
-
ludsimon
veterán
válasz
norbee2244 #33417 üzenetére
Ezt már kiveséztem 1x.
Több opció van, amit már régebben kiveséztem.
A barátaid rosszul csinálják és Te is csak a pénztárcád rövidíted ezzel a módszerrel.1. Lehet 10e km-enként cserélni a láncot, de akkor cserébe már jóval több lesz mint 1-es a nyúlás, tehát hátsó sor csere azonnal. 6e ft lánc + 8 e ft a sor. 14 e ft
Hajtómű így talán 2 max 3 láncot fog bírni ~20-30 e km-t fog csak kibírni a drasztikus 2+ nyúlás miatt. Hajtómű: 60 e ft-nál kezdődik.2.
Ha bejön a lánc amit tesztelek és 5e km-enként kell csak cserélni akkor megéri.
Ha 0.75-ön belül cserélem le előnyök: 3-4 fogsort kibír hátul!
A hajtómű ha 0.75-ön belül lesz a lánc használva ennek minimum a dupláját (!) ki fogja bírni, tehát a hajtómű ~40-50 e km-t fog kibírni.Tehát számoljunk egy picit, számoljunk 100e km-el:
1. opció:
10 x 6 eft + 10x 8e ft + hajtómű tányérok (ha nem cserélünk csak tányért) 3x (2x 9) e ft= 194k2. opció:
20x 6e ft + 5x 8 eft + hajtómű tányérok 2x 9 e ft = 178 kPersze lehet mondani, hogy nem ennyit bír ki, picivel többet stb, de már végig jártam, drasztikus mekkora a különbség!
Ebből mi következik?
A kerékpársport egyáltalán nem tartozik az olcsó sportok közzé!
Nem vagyok zsidó, de a pénzel tudok bánni, az 1x biztos.Lehet valami pénzügyi tanácsadónak kellene mennem, az tuti jó lennék.
-
shteer
titán
válasz
TripleB #33418 üzenetére
én ezt a multit tolom, fél éves adag 4700pénz
-
norbee2244
senior tag
válasz
ludsimon #33414 üzenetére
Ezt most tapasztalatból mondod vagy mentél már láncal 10e km-et ? Nem kötekedésből kérdezem csak,mert ez már a sokadik láncom amivel ennyit mentem és problémamentes a dolog. Másrészről meg a lánc az sor cserével jár együtt és azért az elég durva mikor 3500kmenként 20 ruppót kiadsz ,mert akkor az már mondjuk 60 rongy egy évben és akkor csak a láncról beszéltünk! Évente minimum 1-2-3 bandázs elfogy meg 3 gatya 1 kesztyűt is ellehet használni tehát akkor cca 100 rongy lenne 1 évben ami teljesen irreális..ez csak a gyártók szövege szeeeerintem,de meglehet kövezni: Nekem eddig nem sok bajom volt abból,hogy több ideig hagytam fent a láncot és még több ismerősöm csinálja ezt köztük versenyzők is.
Más:
Eladó lehetne Cube peloton 2006-os gipiemme szettel 2/3x9 105 fém fékváltókarral fsa vero(50-34) vagy tiagra (30-42-52) hajtással vagy akár kerék nélkül is. Valakit esetleg közűletek érdekelne 120-140 közötti áron?
D.orion: Köszönöm
-
D.Orion
veterán
válasz
norbee2244 #33365 üzenetére
-
dqdb
nagyúr
Pedig a boltosoké áll közelebb a valósághoz sajnos. Persze ez lánctól és felhasználástól is függ, nekem 2400-2500 km-t bírt a HG50-as lánc tavaly montin. Idén PC971 van, majd kora tavasszal kiderül, addig nem nézegetem, mert minek. Én jelenleg úgy számolok a kopó alkatrészeknél, hogy évente új sor + lánc + hátsó gumi + első fékbetét + teleszkóp generál + tárcsafék generál, két évente ezeken felül hátsó fékbetét + első gumi.
-
ludsimon
veterán
válasz
norbee2244 #33412 üzenetére
Igen, 10e km és dobhatod is el a hajtóművet, vagy pedig lehúzol még 10-et az elkopott lánccal.
Érdemes erre nagyon figyelni és ha alu a hajtómű akkor 0.75-nél cserélni kell azonnal, vasnál 1.00-nál.
-
rii
nagyúr
válasz
norbee2244 #33410 üzenetére
a 8-10.000km jó hír
a boltban 2500-3000-et mondtak .... az nagyon karcsú lenne ... -
norbee2244
senior tag
-
ludsimon
veterán
válasz
norbee2244 #33410 üzenetére
Nem egészen.
Sose hallottál még a láncnyúlás mérő eszközről?Meg az 5000 kilométer se állja meg a helyét, 9-es rendszerrel 4500-at bírt ki, 10-es:
Ennyit -
norbee2244
senior tag
Huhu..nincs megszabva. Elvileg 8-10e km környékén ajánlatos,de aztán attól függ ki mennyire finnya. Simon pl 5 ezrenként cserélgeti. Van már egy határ ahol nem lehet használni az tény és való
Szerk.: Hamarosan egész kellemes kis bringás idő lesz..épp most vonul át a Velencei-tó felett egy kellemes kis esőfelleg.
-
rii
nagyúr
hány km-ként ajánlott új láncot venni?
-
rekid
addikt
válasz
ludsimon #33271 üzenetére
Az út nem katasztrofális csak nem veresnygépek - országutik edző útja.
Én is Keszin lakom és hétvégente kitekerünk Vácra-Nagymarosra. Amire kitalálták arra jó. Kellemes, biztonságos tempóval kerékpározni.
30-40km/h már nem az. Igaz erre nem sok alkalmas ut van ma Magyarországon. (Sajnos) -
norbee2244
senior tag
válasz
Tizedes1 #33400 üzenetére
Drága mulatság a testépítés. Cardio tényleg hasznos azt mondják..igazából nekem a súlyzós edzés szimplán kiegészítés viszont nekem azt mondták,hogy iszonyat sokat kell enni ha kerékpározom is mellette tehát próbálom magam ehez tartani : kondi edzős napokon 25gr edzés után 25 este majd 25 reggel azon kívül pedig mindig vitamin és eszem meg persze tojás csirke stb,de tényleg iszonyatosan drága viszont fejlődök szépen lassan.Ha gyorsan szeretnék lemennék kérnék pár szurit aztán 1 év után össze szakadna alattam a bicó ami azért nem hiányzik. Neked azért szerintem más alkatod van a 7 év után mint nekem
Halolaj tényleg olyan hasznos? Mondják nagyon,de drága és még nem találkoztam olyannal aki aktívan nyomja..még bcaa-ban gondolkodom edzés után közvetlen annak tűrhető az ára és állítólag jól szívódik. Télen szoktam átlag komolyabban nyomni akkor azért jobb a fejlődés meg több az idő(kevesebb kerékpár).
-
ludsimon
veterán
válasz
LordAxwell #33404 üzenetére
Azért az az ostoros út nem gyenge, elég hülyén lett megtervezve az egész út, van benne egy csomó hülyeség.
-
ludsimon
veterán
Majdnem megverte a biciklitolvaj a tulajdonost
Aztabüdös kva!
Hová süllyed a világ? -
ludsimon
veterán
Mod.:
Na ezen már látszanak a terep nehézségei.
Nem valami lankás mint azt az előző videókból láttuk.6 perc 51 másodperc a legjobb köridő!!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Geforce GTX950 2GB OC
- Apple Watch SERIES 8 45mm gold GPS + Cellular, STAINLESS STEEL! Akkumlátor 100%!
- Vadonatúj iPhone 13 PRO 128GB alpine green KÁRTYAFÜGGETLEN! 6 hó garancia!
- iPhone 16 128GB ultramarin 1 hónapos! MEDIAMARKT számla, 3 év Apple garancia! Makulátlan! + tok!
- Ducky Shine 5 RGB Brown switch
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest