Hirdetés
- Fellép a hamisított paszták ellen az Arctic
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Google ad-tech: a bíró szerint illegális monopólium, az USA feldarabolná
- Kibertámadás: rávették az IT-s ügyfélszolgálatot, hogy resetelje a jelszavakat
- Felfüggesztették a nemzetbiztonsági tanácsadó által választott üzenetküldőt
Aktív témák
-
fasyrt
őstag
válasz
becuszabi #4416 üzenetére
Sramosat, igen.
Na végre. Az oldalról az összenyomás elmaradt, ezért nem akarózott sehogyse szétjönni, hiába lettem csuklóig olajos.Köszi.
Hát a kerékkel meg nem tudok mit csinálni, majd eldurran ez is, csak idő kérdése. 2 szervizes srác nézte végig meg én, és nincs eredménye. :|Mellesleg van eladó Slot1-FCPGA átalakítóm, vezetékes routerem és egy Logi MX610-es egerem. Nem érdekel valakit?
-
fasyrt
őstag
Hogy kéne szétszedni a patentszemet?
A láncnak tényleg nem mindegy hogy milyen irányban teszem vissza? (Ellentétes irányba fordul vagy a külső oldalából lesz a belső féle fordulásra kell figyelni?)
Dekektes téma: 2 nap alatt 5 barról 4.2-re eresztett. Ez tényleg normális? Boltban avval magyarázták, hogy nem tudom olyan gyorsan levenni a szelepről a kompit, meg hogy a gumin keresztül elszelel a lég. Ennyi tényleg belefér? -
fasyrt
őstag
válasz
concret_hp #4376 üzenetére
Na, nekem volt metros bicajom.
Voltam vagy 11-12 éves és karácsonyra kaptam ajándékba, ajándék lónak meg ne nézd a fogát, azt a tizenötezer forintosat. SO-357 volt a neve, volt még valami betű is a alsó csövén (mi is a neve?), de már nem tudom.
A váza akkori szememmel nézve elég nehéz, merev váz volt, ami később elkezdett rozsdásodni.
A váltók Shimanok voltak, de valami kurblis megoldással voltak jelen a kormányon, ebből következik, hogy egy váltás mindig sokáig tartott, utána meg jól belőni, hogy ne kerregjen végig. De váltott.Elöl olyan volt, hogy sose érte át mindhárom lánctányért, csak kettőt. lehetett variáli, hogy a kicsi és a közéső, vagy a közéső és a nagy. Persze ez akkortájt nem volt gond, mert mindig síkon mentem, de a nagy tányérhoz zsenge koromban gyenge voltam, így csak a középsőt használtam, de nekem tizennyolc sebességes bicajom volt.
A fékek beépített ABS-el rendelkeztek nyúlt a bowden, nyúlt a fékkar, minden...Nem tárcsás, de nem is V-fék volt. A két fékpofa volt egy bowdennel összefogva, és ezt a kereszt-bowdent középen rángatta a fékkarhoz rögzített bowden. Na ez az igazi V-fék!
Kanyarodni kanyarodott, 13-as kulccsal lehetett a kereket kivenni kerékcserére.
A meghajtás az olyan volt, hogy fordulatonként ugrott egy ötöd fordulatot.Lehetett használni, de mostmár nem biztos hogy felünkék rá tapasztaltabb fejjel.
Ha nagyon olcsón akarsz vásárolni, akkor esetleg a Hauser márka háza táján nézz körül, őket is lehet kapni a nagyáruházakban, kicsit drágább, de mégis valamivel normálisabb.
Tegnap elmentünk a srácokkal a Normafához. Konkrétan mire felértünk, sz.rrá áztunk.
Lefelé minden mindegy alapon már nem foglalkozunk a vízzel, lejöttunk bicókkal, de igen érdekes volt: párásodott az esőcseppekkel teli szemüveg, és sűrű köd volt, és a fékek sem álltak a helyzet magaslatán. Tudom, hogy nektek ez nem újdonság, de én most vagyok túl az első esős-hegyes-bicajos kalandon, igaz aszfalton mentünk végig.
Ma is mentem egy kicsit, kiderült, hogy az egyik dzsekim egész jól állja a szelet. Tök jó, ráadásul a mellkasa és a háta termo béléssel rendelkezik. Kesztyű és valami arcot is takaró sál viszont nagyon kéne, ezek a dolgaim nagyon fáznak. A lábam még kevésbé, egy melegítőnadrágban voltam, de nem kellett több.
Tetettem a láncba patentszemet, holnap megveszem a Brigéciolt is, aztán lesz lánctakarítás. Kérdés: a brigéciolt le kell mosni vízzel, vagy csak hagyjam megszáradni? A láncnak tényleg nem mindegy hogy milyen irányban teszem vissza?
Dekektes téma: 2 nap alatt 5 barról 4.2-re eresztett. Ez tényleg normális? Boltban avval magyarázták, hogy nem tudom olyan gyorsan levenni a szelepről a kompit, meg hogy a gumin keresztül elszelel a lég. -
fasyrt
őstag
válasz
3psilon #4311 üzenetére
Műszakin kilopják a tárolóból is a bicókat, ne vedd 100-nak azokat a fehér kalitkákat. Van hozzá kulcsuk, tavaly a gépészes diákújságban volt is róla szó, hogy mi a helyzet ezen a téren. Szánalmas, hogy Mo-n ami mozdítható, annak lába kél. Meg ami nem, annak is.
Gumi terén, kicsit megkésve: mikor nektek írtam, megírtam ezt a boltnak is, ahol vettem. Kérték, hogy vigyem be. Bevittem, egy srácnak elmondtam mindent, ő meg végignézett mindent. Megvolt a vizes teszt is, de az a *** belső nem volt hajlandó ereszteni. Alattam 5 baron meg ereszt, mint a rossebb. Nem tudtak vele mit kezdeni, kicserélték a belsőt (for free) és kérték, hogy jelezzek vissza mi újság. Előre látom lelki szemeimmel, hogy ez tuti nem fog durranni, és mikor visszaírok, hogy minden ok, na akkor száll el.
-
fasyrt
őstag
Bikeman:
Tiptop van nekem is, 3 darab, de elég nagy erőkifejtésre van szükség, hogy leszedjem a gumit. Sokszor nem tudok alányúlni sem, aztán meg ha sikerül, hajlik az a fekete mütyür. A gyorszár jó helyen volt, ezekszerint az agynak meg mind1. A hátsót igyekeztem jó irányba visszatenni.P.e.t.y.a.:
De, mostmár ott is ereszt. De nem a tövében, hanem maga a szelep. Schwalbe AV17-es gumi. De máskol is kell eresztenie, mert ha ráteszek egy nyomásmérőt, esik a nyomás úgy is.trooper:
Nem zöld Michelin, hanem grafitszürke Schwalbe. Én úgy olvastam valahol, hogy az latex belső, ami jobban bírja a szúrásokat, viszont egy kicsit jobban ereszti a levegőt. Amennyire tudom, az AV17 nem könnyűsúlyú, hanem normál belső, tehát emiatt nem lehet.Már csak egy pumpát kell tarhálnom valamelyik ismerőstől, és jöhet a lavór.
Köszi mindenkinek a helpet, folytatása következik...
-
fasyrt
őstag
válasz
rétisün #4223 üzenetére
Ezt kipróbálom. 2 hét alatt ment el 4 bar, maradt benne 1, hátsóban 3.7.
A köpeny feltét/levétel nálatok is irtó nehéz? Vagy csak én csinálom rossz technikával?
Utolsó: Az első agynak mindegy hogy szerelem be? Ma lettem figyelmes rá, hogy az agyon a felirat fordítva áll, mint a hátsón. A gumi természetesen jó irányba forog.
Aug. elején adtam el én is a Geil Value 2x1 G-t, én még olcsón, 19-ért adtam. Félelmetesen zuhannak az árak.
-
fasyrt
őstag
Jut eszembe.
Megint lassú defektem van.
Új felniszalag, új belső, új köpeny, és mégis. Most mit csináljak, mert én nem tudom, hogy mi baja, a bolt meg belsőt cserél, és el van intézve a dolog. Már nem tudom megszámolni 1 kezemen a defektjeimet, pedig tuti nem mentem 1000 km-nél többet, azt is városban.
-
fasyrt
őstag
válasz
don pardon #4213 üzenetére
Szerintem érdemes lenne megkuksiznod a Magellan Corvust is.
3psilon: Corvust neked is!
Ph! Corvus nagyhatalom leszünk! -
fasyrt
őstag
Nekem is ilyen lámpám van, korrekt cucc, jó áron. Még a hozzá adott elemeivel használom, és táborozni is jó, elemlámpának...
Az RP outdoor Minipack dzsekijéről olvastam jókat, nadrág fronton nem tudok valamit mondani? Az elmúlt 2 hétben betegeskedtem, nem tudtam bicajozni, és hát mégiscsak október van, nemsoká itt a hűvös idő.
-
fasyrt
őstag
válasz
don pardon #4040 üzenetére
Suliba járásra használom én is. Ha nem akarsz durvulni vele, akkor valami cross/trekking kategóriabeli gépet javaslok... lásd fasyrt Magellan Corvusát!
Használtan befér a keretbe felszereltségtől függően.
-
fasyrt
őstag
válasz
don pardon #4036 üzenetére
Hohó, fiatal barátom... fél éve pont ugyanebben a cioőben jártam és ugyanebben a boltban.
Első körben el kell gondolkodnod azon, hogy mire is akarod használni. Városra, hegyen-völgyön át túrázásra? Hegyről való eszement lezúgásra? Mindre másféle bicó kell, más felszereltséggel.
Második körben eldöntötted, hogy mennyit szánsz rá. (Kell-e hozzá lakat vagy sem, sisak benne van-e már az árban vagy sem...)
Harmadik körben mérlegelsz, hogy neked mindenáron új kell-e, vagy elég neked valami jó állapotú használt is. (Itt is irtózatos leértékelődés van, mint a pc-knél.)
Ha ezek megvoltak, akkor jöhet az elképzelés, majd a konkrét típus aztán pedig a vásárlás helye.Újonc szemmel nézve a linkelt bicót:
Ez egy márkás (mármint úgy értem, hogy [akción kívül] sokat visz el az árból a "név"), városi bicaj, acél vázzal, egyszerű felszereltséggel. Egy kicsit nehéz, egy kicsit a pesti utakon rázni fogja a kezed, de klasszissal jobb, mint az áruházi fajták. -
fasyrt
őstag
válasz
Jeannie #3975 üzenetére
Elsikkasztottam a hsz-ed vhogy, de köszi a visszajelzést. Örülök, hogy pozitív a tapasztalatod vele, mert időközben átgondoltam, és inkább megpróbálok olyan ruhadarabokat venni, ami gyalogosan is jó. (És 183/94-el nem nézek ki benne töltött hurkaként...
)
Sz.: Bár nem tudom, hogy egy kamáslira mikor lenne szükségem gyalogosan...
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Téli öltözéket keresek. Szempont, hogy szélálló legyen, de esőben nem megyek, tehát víálló ne legyen, meg az úgyis fülled.
Nézegettem RP-t, Mountex-et, a Decathlonban tegnap, de nem tudok választani. Milyen szempontokat kell még figyelembe vennem?
Gondolom kell egy kamásli, téli nadrág, bélelt kabát, kesztyű, sapka, sapkasál.
Ezek alá lehet oltözni? Csak száraz időben mennék, de hidegben is...
Pinya007:
Én is valami hasonlót keresek, csak olyan kéne, ami takarja a fülemet. Irtó módon le tud fagyni gyalogosan is.
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Megérkeztek a Schwalbe Marathon plus gumijaim!
Kérdés: a 37-622-es gumiba (és 19mm széles duplafalú felnibe) jó a 20-559-es felniszalag? Tekintve hogy most is ilyen van benne, és ilyet is vettem (Schwalbe az új és a régi szalag is). A másik az, hogy a felni homorú (mármint az úttest felé eső, felniszalaggal takart része) és a felniszalag nem ér oldalfaltól-oldalfalig. Ez gond? Utolsó kérdés: a felni gyártásakor, az illesztés nem teljesen pontos. A felniszalagon ez csak egy kis egyenes dudor, de mellette ugye... 5 barnál ez okozhat lassú defektet?
100 szónak is egy a vége: kell vennem még 1 pár új felniszalagot? -
fasyrt
őstag
válasz
rétisün #3890 üzenetére
Eddig ezt néztem ki: Schwalbe Marathon Plus 622-37
Amiket találtam vele gúglin, nagyon meggyőző, rajzszögbiztosnak hívjákSúlya meg nem zavar. Ebbe a köpenybe jó a Schwalbe AV13, vagy AV17 kell? Sztem 17, de nem vagyok benne biztos.
Pls. mondjatok valami jó boltot is!
Ez disznóság, hogy nálad már 1200-nál tart... Akkor én vagyok a metrón-is-defektet-kapó. -
fasyrt
őstag
válasz
rétisün #3882 üzenetére
Nem értettél fére te semmit.
Addot a Corvus, adott a Conti Contact (ált. 4-5 bar nyomáson), adott vagyok én 91 kg + néha csomag. Addot cirka 500 km, és számtalan defekt. Se a bolt, se én nem találunk tüskét a gumiban. Végső elkeseredettségemben jutottam ide, hogy új külsőt is veszek és új belsőt is.
A peremes felni alá nem tudok benyúlni rendesen, hogy leszedjem a gumit, és a szervizt is unom már.
Na ez a nagy harci helyzet, erre kéne valami kielégítő megoldás. -
fasyrt
őstag
válasz
Bikeman #3869 üzenetére
Köszi a helpet, maradnék a trekkingnél, bár lehene egy kicsivel keskenyebb (37 -> 32C). Sokkal keskenyebbet nem szeretnék, mert nem illene a vázhoz. No ennek fényében kérek tanácsot 90-95 kg közé, Magellan Corvusra ('06), városi aszfaltos használatra.
Holnap megvenném, valami jó bp-i boltot is szívesen veszek!
Gépcsere miatt az összes elmentett linket elvesztettem sajnos, elfelejtettem kiimportánli őket az operából a hülye fejemmel. -
-
fasyrt
őstag
Hajj, újból segítségért fell kell keresnem az általam oly méltatlanul hanyagolt topikot...
Ma ismét kaptam egy lassú defektet. Reggel, suliba menet közben. Pedig nem használom sokat, még 500-at sem futott a járgány. Sorban kapom be őket, hiába cserélem én a belsőt, hiába a szerviz, semmit nem találunk. Elhatároztam, hogy valamilyen szélesebb, ragadós felniszalagot teszek be, és lecserélem a külsőim és a belsőim. Milyen gumiköpenyt és felniszalagot ajánlotok? Felhasználás: Bp., ''aszfalt'', immáron 91kg. () 622x19-es méretben utazom, peremes felni.
Sz.: Eddig Continental Contact volt. Ilyet nem vagyok hajlandó venni.Ha nem lenne egyértemű nektek (nem tudom, mennyi paramétert kéne írnom...
), virsligumi kéne.
Sz2.: Tömeg természetesen nem számít.
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Elcsattogok a Decathlonba és ennyi? Túl egyszerű.
A lánc levételét nem tudom megkerülni igaz? Na nem mintha olyan nagy feladat lenne kiszedni a hátsó kereket. (Se láncbontóm, se patentszemem.)
Láncnyúlással kapcsolatban: van olyan, hogy csak a hátsó fogaskerekeken tűnik a lánc megnyúltnak? -
fasyrt
őstag
válasz
tr00p3r #3002 üzenetére
Köszi a tanácsot, akkor lesz egy Rohloff, nem lehet olyan nagy difi árban közöttük. Merre lehet megvenni?
Igaz, egy kicsit bizalmatlan vagyok vele: [link]
''Environmentally friendly biodegradable formula.''
Ennyi erővel kenhetném étolajjal is. Savanyodik/avasodik mindkettő.
Jah és jó nyaralást.
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
válasz
tr00p3r #2714 üzenetére
Nem rossz ötlet, de én is attól tartok, amit PH!-s házisárkányunk mond.
És van is benne valami, hogy egy pánt elég, mert leginkább ott vizes a fejem, ahol vízszintesen körbemenő pánt van. Azt hiszem, hogy a nyaralás után megkérem anyut, hogy varrjon egyet.
Sz.: Hogy 3 mondatot nem tudok helyesen leírni...
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
válasz
ngabor2 #2700 üzenetére
& tr00p3r:
Köszönöm a válaszaitokat, ma elbaktatok a szervizbe, az első féket beállíttatom (nincs megfelelő imbuszkulcsom), és rákéreckedek a középagyra (én is innen hallom, de bármennyire erőlködtem nem jutott eszembe a neve) Nekem mindig ugyanott kattog adott pozícióban, de néha 1-et, néha 2-t.
Sisakra akkor meg ha nincs megoldás, viszek magammal egy kicsi türölközőt, abba beletörlöm a fejem, és a nap végén kiöblítem, meg is szárad olyan meleg van/lesz. (Holnap irány Bfüred, jó időnk lesz a haverokkal: [link]
Lejjebb ritkán szoktam váltani, mert amikor egészen leváltok 2x3-ig, akkor olyan idétlenül ülök a bicajon, hogy elemelem az elejét, még ha nem is akarom. Inkább olyan ráérősen gyorsítok, és állandóan tekerek. A pedálfordulatot saccoltam, de látom ezt eléggé művészi szintre is lehet emelni... -
fasyrt
őstag
Mennyire lehet ferde az első kerék? Ki kellett vennem, de a gumi a függőlegestől ca. 2mm-nyit eltér. Belefér?
Másik: Tekeréskor szűk km után elkezd kattogni a bicaj. Úgy vettem észre, hogy valami hajtás elején lehet, mindig akkor, amikor a pedálok egy bizonyos állásban vannak. Szervizbe elviszem holnap (mert a kötelező pár100 km-es szerviznél elállították az első fékem - mélyen fog), megmutatom nekik mindkettőt, de jó lenne, ha épkézláb módon el tudnám mondani, hogy mi baja a bicajnak.
A tekeréssel kapcsolatban pedig: valahol olvastam, hogy az ideális pedálfordulat 60-90/min. között van, ellenben én végig valahol 40/min-es fordulat környékén tekerek (sík aszfaltról van szó). Ha gyorsabban tekerek, elfáradnak az izmaim, gondolom nem kapnak elég oxigént. (Ez csak tipp.) Valaki tud erre okot mondani? Származhat valami gond abból, hogy ilyen módon hajtányolok? (Attól eltekintve, hogy elég lomhán gyorsul a bicaj, de ezt általában gyakori válthasználattal ellensúlyozom: indulás 2x4-5, folyamatos tekerés 3x6-7).
No még egyet. Mit csináltok, hogy ne izzadjon a fejetek a sisakban? Fél óra tekerés után izzadságban fürdik a fejem, pedig a sisak jól szellőzik, csak gyakran meg kell állnom a forgalom miatt. Nem szoktatok valamit a sisak alá tenni?
Köszi a válaszokat előre is, egybe írtam, mert külön-külön nem érnek meg egy postot. -
fasyrt
őstag
válasz
venember83 #2646 üzenetére
Megérkezett a pakk!
Ebay.de, átutalás hétfőn, ma már itt is volt délelőtt... Toll a fületekbe magyar kiskerek.
Szorosabban hozzászólva meg ebay.at...
A sisak nagyon gyöngyörű, új, matt festés, bogárháló, tarkód is befogja mintha satuba tennéd.
Az U lakat meg valami brutális.Sajna nem éri át a nyeregcsövet és a hátsó kereket, így majd a támvilla + hátsó keréknél fogom a bringát lakatolni. Elvileg az is ugyanúgy véd, elölre meg van az Abus 810-es lánc.
Felettébb korrektek voltak, a csomagolás is bombabiztos volt (2 doboz, fél km ragasztószalag + a saját dobozok, és vmi speckó pufizacsi: mint amiben koktéljeget fasztasztasz, csak kb. 1,5 dl térfogatút.). Ráadásul már akkor postára adták mikor csak a képet csatoltam, hogy mindent jól csináltam, nem várták meg a lóvét. Némileg más mentalitás, itthon volt olyan bolt, aki úgy hozta (volna), hogy előleg, és akkor talán tud hozni. -
fasyrt
őstag
-
fasyrt
őstag
válasz
Kephamos #2497 üzenetére
Német ebayen most rendelem a sisakom meg az Abus granit 54-es U lakatom ([link]), itt 13k huf, Mo-n legolcsóbb is 18k huf (és akkor a 230-asat kapod, nem a 300-ast), ha gondolod, akkor szólj vasárnap estig (vasárnap napközben nem leszek itthon), és rendelhetek neked is valamit tőlük: [link].
Ha esetleg valakinek van nemzetközi utalásban tapasztalata, kérem hogy pm-ben jelentkezzen, egy kis segítségre lenne szükségem. -
fasyrt
őstag
válasz
venember83 #2489 üzenetére
Huhh hajrá. Most már nem szabad feladni...
Lassacskán nekem meg körvonalazódik a sisakom meg a záram, éljen az ebay.de, csak kár, hogy egy mukkot nem tudok németül, angolul se sokat.Ha minden igaz, akkor €117-ből (28-29k) kijön. Mo-n ez 13,5k + 18k azaz 31,5k lenne, ha lenne sisak és nem lennék annyira kíváncsi az ebayre.
-
fasyrt
őstag
Az lemaradt, hogy nem éri át a nyeregcső folytatását a vázon illetve a felnit az U lakat, így azt gondoltam, hogy a támvillát a küllőkön keresztül csatolom oda az oszlophoz. Ez is jó a hátsó kerék + váz védelmére, igaz?
Küllőkkel csak nem lehet úgy elbánni...
Szerk.: Vénember postjában nem értettem milyen álomvizsgáról van szó...
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
válasz
Bikeman #2433 üzenetére
A 2 támvilla között van egy keresztmerevítő 4-6 centis lehet, azon van középen egy lyuk.
U lakathoz meg mellékelnek műanyag felfogatót, amihez a vázra lehetne erősíteni, csak kérdés, hogy érdemes-e, befér-e a vázba a zár. Hülye dolog, hogy nem adják meg a bennfoglaló méreteket. -
fasyrt
őstag
A 3.1-es az igazi...
Gondolkozom én is hogy körbetekerem, 3 nap, napi 70 km. Ha 65 perc alatt le tudok tekerni 22 km-t, akkor kicsit lassabban, jobb kondival nem olyan sok az a 70 km. (cirka háromszoros)
Kellene valami jó hely, ahol/ahová lehetne tekerni...
Csomagtartóhoz a vázon milyen kialakítás kell? -
-
fasyrt
őstag
Hehehe...
Ma tekertem egy jó nagyot (számomra) a városban (Budatétény-Rákospalota: XXII-XV ker.), 22 km, 65 perc alatt.Nagyon kellemes volt, jól esett, és végre megszoktam a nyergem is, abszolút kényelem. Síkon végig tudtam tartani a 3x5, 3x6-os áttételt, hát emelkedőn (felüljárón) nem, de majd még fejlődünk. Autósok is korrektek voltak, pedig ott is mentem, ahol semmi keresnivalóm nem lett volna (Nagykörút). Aztán láttam egy bicajost a sínek között, átnyargaltam én is, utolértem egy kombínót is.
A sisak hiányzik, mert azért jó lenne ha rajtam lehetne. Elvileg csütörtökön jön az is.
Ellenben kéne valami jó hely, ahol lehetne tekerni, relatíve nyugodtan (nem nagy forgalom mellett), ilyen bő 20-asokat, síkon. Próbálkoztam a kertes házas részekkel, de az eszét áldom aki a sarokház kerítését betonból álmodta meg. Így nem merem az egyenletes tempót tartani.
kiszu
Üdvözletem sorstárs!1.83, 95kg (még
). Aszfaltos használat Bp-n, hát vegyes útminőségen tekerve. Szerényebb büdzséből gazdálkodva vettem egy Magellan Corvust (utolsó '06-os darab, 70e). Nem 'montembájk', hanem ún. cross bicaj, ami alkalmasabb városi/aszfaltos használatra. Szuper bicaj, ajánlom figyelmedbe! [link]
Kephamos
Szerintem nem a legideálisabb választás. Az Abus skálán ugyanúgy 8/15-ös, mint az én 810-es Abus láncom: [link]. Ha mindenképp lánchoz ragaszkodsz, akkor inkább a Citadel láncát javaslom, vastagabbak a láncszemek, zárszakértő meg sajna nem vagyok...[link] Ha viszont nem feltétel a lánc, akkor javaslom, hogy fordítsd a figyelmedet az U lakatok irányába!
-
fasyrt
őstag
Elázott bringánál mit kell csinálni? (karbantartás szemszögéből)
Jó lesz, ha meglesz a sisak, a jég elég nagyot tud vágni a kobakomra.Elkapott ez a szemét.
-
fasyrt
őstag
válasz
Jeannie #2214 üzenetére
Áhh... Voltam a boltban, ahol ki volt írva, hogy van... rendelésre. Próbáltam rávenni, hogy hozzanak, de csak akkor hoznak, ha biztosra mondom. De biztosra próba nélkül nem mondom. Így hát haza jöttem eredménytelenül, és elkezdtem telefonálni, és a 4. boltnál sikerrel jártam, igaz nem 13,5-ért adják, hanem 15, de nem érdekel, a próba nekem megér ennyit. (Nem fogom kipróbálni itt, megvenni ott.) Ma megyek, és felvásárolom a készletet.
-
fasyrt
őstag
Hol lehet (Abus) sisakot felpróbálni? A fejméretet hogy/hol kell mérni?
Ha minden igaz, akkor Abus Alamos lesz, 13,5-ért. [link]
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Betegség miatt (betegség, frászt... ambuláns műtétem volt 1 hete, azt baxik gyógyulni...
) én se tudok kerekezni sajna.
Komolyan mondom hiányzik, pedig nem is mentem eddig sokat.
Sisakokat és zárakat nézek még mindig. Abus Alamos [link] tetszik nagyon, de egy kicsit drágállom. Hol lehetne felpróbálni, és megvenni relatíve olcsón?
Jobbulást a sérültjeinknek! -
fasyrt
őstag
válasz
EQMontoya #1822 üzenetére
Nem biztos, hogy jó 5let egy női alanyt kötözködésre buzdítani a sörösüvegdobáló ellen. Ráadásul a post éjszaka született, mikor már dolgozhatott az illetőben némi alkohol... Ellenben mire nem jó a 2 kilós lánc...
Sisakot keresek én is, a Cratonikat, Girokat emlegetitek nagyon. Márkán belül is van eltérés a sisakok között? Hallottam/olvastam már vhol olyan véleményt is, hogy a (nemgagyi) sisakoknál nincs orbitális difi a biztonságban, a kényelem/szellőzés a drágább típusok kiváltsága. Az abus granit elég sokat elvisz, így nem a legleg kéne... -
fasyrt
őstag
Visszatettem a hátsó kereket, beállítottam -én- a fékeimet. Tekertem egyet, hazafele 10 körül jöttem, kertesházas környéken. Alig látni a lámpám fényében, a közvilágítást a fák lenullázzák. Nézem mi az ott előttem, mert alig láttam: pocsolya. Ránézek mégegyszer: mozgó pocsolya. Harmadik megnézésre sikerült realizálni, hogy az egy sün, és éppen előttem van.
Ha 3 centi volt a kerék-sün távolság, akkor sokat mondok. Megállni alig tudtam, a hátsó kerék már nem fogta a földet. Átlökdösöm az úton, menj isten hírével, arrébb röfögött, megyek 3 saroknyit, még 1 sün.
Ezt már felismertem hamar, de már szitkozódtam mindent a sünökre. Innentől hazáig cikkcakkban mentem, hogy a lámpa széles sávot fogjon be...
-
fasyrt
őstag
Leadtam tegnap a hátsó kerekem, miután meguntam a szórakozást, mert leeresztett megint. Ma felvettem, meg van pucolva szépen. Kérdés: a fogaskereken egy deka kenőanyag sincs. Ezt tegyek rá én (--->mit?) vagy hagyjam, hogy a láncról átmásszon hátulra a cucc?
Sz.: jah, és az eladónak beugrott a nevem, így hozzámvágott egy láncvillavédőt (kérdeztem tőlük is emilben) ajándék gyanánt. Teljesen rendesek...
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Műanyag felniszalag, B+ by Hermann vagy mi a túró, már nem vok benne biztos. Kifogtam rajta mert a körmömmel alányúltam, és arrébb tettem.
A gumit én teljesen leszedtem, sajnos végighúzva azt a kis műanyag vackot, legközelebb így csinálom majd. Megtaláltam a lyukat is: az egyik küllőlyuk lehet a ludas, mert a belső belső oldalán van a hasadás (2-3 mm), a külső ép, tüske/egyéb vesélyes anyag nincs benne. Toltam bele hintőport is, körbeforgattam, aztán kiütögettem a felesleget.
95~100 kiló vagyok, ez nálam már a hevi kategória, így 6 bar ment bele. 3 benzinkutat jártam végig, mire fel tudtam fújni rendesen, fakk.
Newbie faktor: mikor hazaértem a felfújt gmuival, akkor esett le, hogy fordítva tettem fel a gumit a felnire, így holnap szedhetem le megint. aaa
Szerk.: Jah, köszönöm a helpet.
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
válasz
Integra #1359 üzenetére
&1360:
Oké, akkor megpróblom megigazítani, ha nem megy, akkor meg vissza a boltba. Lehet a foltozás helyett egy új belsőt veszek, csak nem tudom mekkora gumi kell. Új belsőnél nem kell a hibát keresni, össze tudom rakni, bezinkútnál fel tudom fújni, és tudok tekerni végre. -
fasyrt
őstag
#1355,56,57:
Városban virsligumival, 95-100 kilóval. Elöl teleszkóp, hátul merev. Felniszalagra okosat tudok mondani? -
fasyrt
őstag
Csatlakozom, én belsőt ragasztanék... ha látnám a lyukat. Vízbemerítés nem játszik, mert nincs pumpám.
A felniszalag el van csúszva, hogy kilátszanak a küllőknek szánt lyukak tényleg gáz, visszavigyem az üzletbe? Vagy azt valahogy vissza lehet tenni a helyére? Az a gond, hogy van benne egy S alak, így ha itt megigazítom, akkor a másik oldalon meg rossz helyen lesz... -
fasyrt
őstag
válasz
BobChemistry #1317 üzenetére
Nem hagyott ott az autós? Külföldi volt?
Előző, rám ragáló hsz-ek:
OKé, akkor a virsli a vékony gumi.
Keresztkérdés: Milyen pumpát vegyek? Nem találom a lyukat a belsőn se, a külsőn se. A Continental féle safetysystemről ennyit.
Kereszt-keresztkérdés: Az normális, ha a felniszalag el van csúszva annyira, hogy a küllők lyukai már kilátszódnak kicsit? -
fasyrt
őstag
válasz
Integra #1192 üzenetére
Szvsz a 2 gumi mérete lehet független egymástól. Nem tudom hogy miért, de semmi nem indokolja laikus szemeimnek, hogy tiltva legyen.
Voltam a tacskóba, hogy veszek kerékfoltozó szettet. (Tekintve, hogy ~6 éve is ott vettem anno.) Hát nem volt. Ellenben volt Tesco value spirálzár, és Tesco value D-lakat.Gondolkoztam, veszek egyet, legyen valami sikerélménye a tolvajoknak.
Sz.: Ja a lényeg. Hol vegyek foltozó-szettet? Kerékpár-boltban is van? Akkor miért nem használják?
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
A kerék kivételhet nem kell a láncot leszednem, ha jól emlékszem, ugye?
Anno ilyen kis zöld ragasztó tip-top készletes cucc volt. A peremes felni nem akadály?
A kellemetlen része az, hogy nincs itthon pumpa sem.
a bicó nagyon szép, egy kis kiegészítés, ha megengedi az úr: [link]
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Hajjaj, nagy az én bánatom.
Kilyukadt a hátsóm. Normafától szerdán még a saját kerekén tudtam hazajönni, azóta nem volt módom használni, de ma már tök lapos. Peremes felni, elvileg ebben belső sincs. Ezt így házilag tudom javítani, vagy boltban tudják foltozni, vagy kell egy új gummedli? -
fasyrt
őstag
[link]
#1154: És ezt így az agyamra is kenjem?
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
válasz
Integra #1116 üzenetére
Jöhettél volna te is a gumik miatt, nem volt föld... Ellenben lövésem sincs, hogy milyen az az 1.3-as gumi, valami képet arcomba igazán tolhatnál...
Én se vmi vastag gumival mentem (tkazmerhoz képest biztos
).
Ellenben van egy kis probléma. Munkába/iskolába járásra használnám a bicajt, de ugye nincs zuhanyzó (ugyan, miért is lenne...). Eddig amikor hazaértem 1 percen belül leszakadt rólam a víz. Ellenben azt ugye nem szeretik a többiek, ha izzadtságszagom van.Van valami mód arra, hogy ne totál izzadságba érkezzek meg?
Váltás pólót gondoltam, egy kisebb türülközöt, esetleg váltás rövidgatya, zokni. Tekerni ugye meg kell, mert haladni kell.
Van erre valami bevett megoldás?
Sz.: hehe, tkázmér.
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Integra
#1094-től van pár komment. Egyébként tkazmer és én voltam.
tkazmer
Áhh, nekem teljesen megfelelt... Egyébként félelmetes mozgási enegria tombolt a bicajban, kanyarodni is igen érdekes volt. (Igaz, ez a nagy fordulaton forgó kerekek miatt talán.) Jó, hogy este volt, és a kutya nem járt arra. Moszkván is csak az éjjeli buszosok voltak, meg pár őrült bicajos.
Érdekes, hogy nincs izomlázam, és a hátsóm is kevésbé fáj a vártnál. Megyünk holnap is?(Azért még combosodni kell a felfele menethez.)
-
fasyrt
őstag
válasz
tkazmer #1098 üzenetére
Én nem a budakeszi úton éreztem a legnagyobb félelmet, hanem mikor töksötétbe 2 kis első lámpával mentünk azon a kátyús vackon 40-el lefele...
Sisak a köv. fizuból lesz, U lakattal egyetemben.Eszembe nem jutott volna sisak nélkül elmenni ilyen helyre, ha nincs ez az esti program...
-
fasyrt
őstag
válasz
tkazmer #1094 üzenetére
Üdvözlet!
Pont 2-re értem haza, mostanra sikerült összeszednem magam. Nagyon jó volt, bár majd meghaltam felfele, hol toltam, hol rajta voltam, de még az 1-es is túl nagy áttétel volt...Lefele vmi kivilágítatlan úton mentünk, nagyon jó volt, mentünk mint a szél, ha egy kátyú szegélye felütött, óbégattam.
Leszágoldottunk a hegyről, tkazmer hamarabb elfordult hazafele, én meg a moszkva tértől végig a sinek között az Oktogonig, aztán kifele a városból.
A lábam mint a beton, felkeményedtek vagy nemtom... Ma 6.45-kor kelés, fogok csudaszépeket mondani...
Bővebb beszámoló elvileg egy közös logout blogban lesz, így a részletek is ott lesznek majd leírva.
Tkazmernak meg külön köszönet a türelméért felfele menet.
Nagyon jó volt, kár lett volna kihagyni! -
fasyrt
őstag
válasz
tkazmer #1037 üzenetére
Jó lenne egy (több) ph-ssal elmenni...
Ha úgy néz ki hogy mész, akkor szólj, mert hétfőn akkor kell vennem lámpát.
Tekintve, hogy ezek nem igazán adnak fényt, csak világítanak, túl nagy jelentősége nincs, láttatni mindegyikkel fogod tudni magad, látni meg egyikkel sem...Ami itt számíthat, az a működési idő egy elemmel és a súly (mert ha nehéz, elfordul/letörik/nemjo). Nameg az ár ugye.
-
fasyrt
őstag
válasz
tkazmer #1027 üzenetére
Ez nagyon tetszik! El kéne menni, csak kár hogy másnap kómás leszek.
Szerintetek hány őrült fog elmenni erre?
Tízes-százas nagyságrend?
Milyen lámpát vegyek? Anno a régin volt, de elölre olyan nehezet vettem, 4 ceruzaelemmel ment, és hosszú nyaka volt a kormányra... Az első nagyobb bukkanónál letörött. -
fasyrt
őstag
válasz
Pinya007 #1016 üzenetére
Ha jól értem, akkor mindig 2 fogaskerék közé akar a váltó beváltani? Mert ha igen, akkor szvsz mind2 csavar egy irányba való tekerése jelenti a megoldást.
Jorus
Köszi, akkor megnyugodtam, így hagyom őket. Láncvilla-védőt viszont kell vennem egyet. Tegnap sikerült egy olyat csinálnom, hogy jajj.
Aluljáróhoz rámpa volt, és igencsak kellemes tempóra sikerült gyorsulni. Ellenben magában az aluljáróban vmi műkő volt, a gumi csúszott a bringás kúszott, a fal pedig közeledett. Végül sikerült a falat elkerülni, és megtanulni, hogy oda nem szabad beesni ezerrel. Ha hallom hogy a gumi már zajong ott lent, akkor mennyira van határon már a tapadás?
Integra
csak neked:
Nekem is nagyon tetszik a fekete felni!
DeltaPower
Ha így sem lesz semmi baja, akkor engem nem zavar... csak nem tudtam, hogy ez így most normális-e.
''All''
Köszönöm mindenkinek a gratulációt!
Mellesleg meg miért jó a szegecselt, köszörült felni?
Mi a különbség a 6061, 7005 és Kinesis fantázianevű aluvázak között? Más az ötvözet? Melyik jobb és miért? -
fasyrt
őstag
Lehet dekorfóliázás lesz a vége... Nekem is van itthon ilyen öntapadós átlátszó fólia, megnézem, milyen vastag... Sajnálom szegényt, hogy összegányolom...
Hétfőn/kedden elmegyek veszek láncvilla-védőt, és akkor szólok a boltosnak is, hogy ez így nem biztos, hogy tartósan jó lesz...
Az Abus 810-es láncom pedig elvileg hétfőn érkezik. Tegnap eltekertem 10 km-t, minden probléma nélkül, csak ma sajog a hátsóm.Aboszúlt pariban vagyok a bkv-val, úgy, hogy elcsellengtem egy kicsit a ligetben lett 45 perc, meg féket próbáltam a járdán, egyébként sztem 35-40 perces az út. Egyre jobban tetszik, nem gondoltam, hogy ilyen hamar sort keríthetek erre.
Egyébként meg hátsó fék. Az ugye normális, hogy hamarabb blokkol mint az első. De soha nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy lenne a különbség.
Teleszkópot meg azért kérdeztem, hogy akkor lehet keményebbre kéne állítani, ha nem tud teljesen becsúszni, nehogy baja legyen, lehet felüt, csak én nem érzékelem.
Rááltam a mérlegre, és 92-93 kilót mutatott. (Igaz, reggeli súly.) Karácsony előtt még 98-99 kg-t írt... -
fasyrt
őstag
[link]
Az egyik képen látszódik a váltók kereszt-bowdene, és egy kőfelverődés. Azt le kell kennem valamivel, vagy mivel alu nem rozsdásodik, ne foglalkozzak vele? A láncvillán már 4 helyen megsérült a festés.
A teleszkóp teljesen be tud nyomódni, vagy 1-1,5 cm becsúszó rész mindig kint marad?
[Szerkesztve] -
fasyrt
őstag
Megvannak a képek, holnap teszem fel őket!
-
fasyrt
őstag
Megrendeltem a láncom, Abus 810-es.
A bicót meg jelentem lefotóztam, csak az apparat kábele cimbinél maradt, és nem tudom áttölteni gépre...Holnap-holnapután sor kerul a publikálásra is. 5MP, mekkora felbontásba tegyem fel őket?
-
fasyrt
őstag
válasz
ponti_ak #958 üzenetére
Jah, olvastam én is, csak nem nagyon tudok kiigazodni a honlapjukon.
Elvileg ezekre:
Láncos lakatok:
New York Chain 100 cm 21990
Keeper Chain & Padlock 80 cm 7770
Armored Padlock & Chain 9,5 mm x 100 cm 10572
Locking Chain 9,5 mm x 100 cm 8076
csak ez jöhet szóba: [link], de egy büdös mukkot nem írnak róla.
Asszem sikerült összekevernem, hogy most a hengerzártól vagy az elfelejtett nevű másiktól kell tartani. Azt tudom, hogy a körkulcs nem nyerő.
Most úgy néz ki ez lesz, ha rájövök, hogy hova tekerek másfél méter láncot.[link] B@..ott nehéz lehet nap mint nap hordozni, ebből a szempontból ez [link] jobban bejön. Ugyanott vagyok, mint tegnap...
-
fasyrt
őstag
Guruláskor nem ér hozzá...
Akkor ér hozzá, amikor hirtelen abbahagyom az intenzív tekerést... De lehet csak megszkás kérdése az egész (vagy egy láncvillavédőé...) .
sanyixXx
A lánc része egyértelműen a Citadelnél erősebb, de a lakatról nem tudok semmit...
ponti_ak
Ki vagyo combosodva így is elég rendesen...Az a pár kiló ekkora súlnyál nem oszt, nem szoroz már. De én rettegek attól, hogy meglovasítják a bringám.
Az U lakat egy Abus Granit lesz. -
fasyrt
őstag
Sry a dupla postért, csak most jutott eszembe.
Zárat vennék a bicajra. 2 zár lesz, egy strapabíróbb Abus U lakat, meg egy 2., kiegészítő darab, amivel elöl tudom az első kereket fedezni. Mivel most nem tudom még megvenni az U-t, első körben a kiegészítő zárat venném meg. Mivel váz+ első kerék zárására kell, U lakat itt kizárva. Mivel gagyit nem szeretnék sima sodrony, spirál, kábelzár, számzár kizárva.
Maradtak a láncok ill. az ilyen sodronyos-gyűrűs megoldások. A láncban jobban bízom, van rá 10 ruppóm. Ti milyet vennétek?
2 példa, amit elképzeltem így látatlanban: [link] és [link]. -
fasyrt
őstag
Írtam mailt a boltnak, ők a megoldást egy láncvilla-védőben látják, szerintük teljesen normális dolog.
Fényképet meg igyekszem csinálni, egyelőre elég kevés szabadidőm van, és kell tarhálni egyet vhonnan.Ma nem is tudtam felülni, mert hazaértem, és nemsokkal rá elaludtam... Sötétben meg nem megyek, még lámpám sincs.
Aktív témák
Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fellép a hamisított paszták ellen az Arctic
- One mobilszolgáltatások
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Gitáros topic
- Battlefield 7
- További aktív témák...
- IPhone 16 256GB!!! Bontatlan! One függő! Jótállás: 2028.04.04.-ig
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Lenovo LEGION Pro 5 / Pro 7, Lenovo Yoga Pro gépek (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest