Az USA igazságügyi minisztériuma azt javasolta, hogy a Google adja el az AdX digitális reklámpiacterét és a weboldalakon reklámokat kezelő és célba juttató DFP platformját – miután egy szövetségi bíró megállapította, hogy a cég illegálisan dominál két online ad-tech piacon.
Hirdetés
A javaslatok és kényszerű eladások az USA szerint szükségesek a monopolhelyzet megszüntetése és a verseny visszaállítása érdekében.
Leonie Brinkema kerületi bíró a múlt hónapban mondta ki, hogy a Google szándékosan monopolhelyzetet szerzett és tart fenn ezen a két piacon. Ez újabb csapás volt a Google számára, tavaly ugyanis az online keresés piacán nevezte egy bíró illegális monopóliumnak.
A Google és a DOJ meghallgatása után a mostani ügyet szeptemberben tárgyalják.
A Google szerint ők támogatják a viselkedésalapú orvoslatokat, de a hatóságok jogilag nem kényszeríthetik őket az üzletág részeinek eladására, ráadásul az a kiadóknak és hirdetőknek is ártana amellett, hogy a folyamat szerintük minden jogi alapot nélkülöz.