- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Hisense LCD és LED TV-k
- TCL LCD és LED TV-k
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már tényleg kevés lehet!
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
nemcso
őstag
-
Motion_Blur
félisten
Én 4,5 éve tettem le a jogsit, de arr a 2 hónapra mindíg emlékezni fogok...
Az elméleti oktatással még nem is voltak gondok. Aztán jött a rutinpálya...
Találkoztam a városban az oktatómmal. Egy alkoholista, fogatlan, büdös disznó volt. 1.0 Suzuki Swift @ gáz... A faszi teljesen másnapos volt, alig látott. Beültem mellé. Rámnézett, és mondta, hogy cseréljünk, helyet, mert ő nem szeretne vezetni...mondom f@sza. Szerencsére már több éve vezettem akkor, így nem volt nagy gond, igaz, a belvárosi ritmushoz nem volt könnyű hozzászokni.
Minden rutin és forgalmi óra úgy kezdődött, hogy hazamentünk a csávóhoz gyógyszerért, mert égett a bele...utolsó forgalmi órán bealudt mellettem és nem tudtam felkelteni...
Ennek ellenére sikerült minden elsőre, de meglepődtem, hogy ennyire felelőtlen emberek ilyen munkát végezhetnek. Mert ugye mivan akkor, ha úgy megyek oda, hogy még nem ültem autóban?
[Szerkesztve] -
Calogero
addikt
Az volt szerettem nagyon.
Minden csúcs szuper volt kivéve hajnali vezetés, meg a kocsi kiszabadítása a homokból.
Lapátoltam az első alkalomkor eleget. 10 km-es volt a táv, amit meg kellett tenni homokban. Hát sikerült elkaparnom párszor. Ha sikerült jöhetett a második szint, ugyanezen a távon csak megállással, majd elindulással nehezítve.
Jah és nem volt kivételezés, ha lány akadt el, akkor neki is ásni kellett.
Jó annyit segítettünk neki hogy ne nyomjuk a súlyt kiszálltunk a kocsiból. -
Calogero
addikt
Én amikor először találkoztam a oktatómmal beültem az anyós ülésre, hogy majd megyünk a rutin pályára. Erre megkérdezte hogy ki akar megtanulni vezetni.
Nekem kellett átmenni a városon, hogy kiérjünk a rutin pályára.
Amire forgalomból vizsgáznom kellett, akkor én már több mint 2000 km levezettem (nem buktam egyszersem)
Ilyen feladatokat talált ki az oktatóm
- Úton egyenesen haladás majd megállás és csak a két oldali tükrött nézhettem.
- Homok úton való végig menetel (ha elakadtál akkor volt a csomiba egy ásó, és neked kellett kiásni a kocsit a homokból)
- Szalom hátra menetben
- Szalom előre, kuplung használata nélkül (kivéve az elején induláskor és a végén megállásnál)
- Lejtőn való megállás elindulás kézi fék használata nélkül
- Km óra le volt takarva, és úgy kellett tartani a sebességet amit az oktató kitalált (30,40,50, 60,80)
Ha az oktatómnak nem volt kedve a hétvégi vezetéshez akkor mindig jött hogy ráérek-e órán kívül)
És akkor családot bepakolta és irány a nagyszülők. (Debrecen Tiszafüred odavissza)
Volt amikor azért költött fel hajnali 4 kor, hogy ködben is vezessek.
[Szerkesztve] -
Kiskokó
veterán
Na megva na rutinom még van hátra 18 órám a forgalomból aztán +1 ember az utakon.. remélem aki rutinon votl vizsgáztató azt kapom ki forgalomra is nagyo nrendes volt..
-
Kephamos
addikt
válasz
AMD Power #282 üzenetére
Nekem a forgalom csak másodjára ment. szerintem a KRESZ kivételével minden vizsgán sok múlik a vizsgabiztosos is. Ha meg akar buktatni akkor valszeg talál majd okot rá. Szerintem meg van szbva, hogy x százalékot meg kell rántani, hisz ez többletbevételhez segíti a szervet. Az más kérdés, hogy ezzel napokat, heteket vehet el az ember életéből, de legalábbis a szbadidejéből 3 órát.
Mod.: Ja, és sok sikert.(Hüje tanulóvezető!k
)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Calogero
addikt
válasz
AMD Power #277 üzenetére
3D-Driving-School / 3D-Fahrschule
A feladat, hogy betartsunk minden szabályt, és átmenjünk az egyre nehezebb viszgákon, különböző forgalmi szituációkban. A kipróbálható verzió 1 kiképző pályát, és 2 forgalmi vizsgát tartalmaz és beállíthatunk pár érdekes dolgot is (hány lóerős legyen a BMW-nk, mennyi legyen a végsebessége, milyen ország szabályai szerint kívánunk vezetni, stb.).
Ugyan úgy mint vizsgán az oktató mondja hogy merre menjél, mi legyen a feladat.
Van szabadvezetés is.
Hivatalos oldal: [link]
[Szerkesztve] -
AMD Power
titán
Ügyesek legyetek fiúk!
Lenne egy nagyon hülye kérdésem. Nincs-e esetleg valami jó autó szimulátor!? Nem a vezetést akarom gyakorolni gondolhatjátok!De véletlenül nem tud valaki valami spéci ''játékot'' amiben csak mondjuk simán vezetni kell nem versenyezni vagy ilyesmi.
-
Kephamos
addikt
válasz
Rommel6600 #274 üzenetére
Én is hasonlóakat kívánok neked.
-
Kephamos
addikt
Holnap vizsgázok...Szurkoljatok nekem.
-
Kiskokó
veterán
válasz
Calogero #261 üzenetére
Szeritnem nincsi gazad!
Megtanitják ugyan azt vagy ha nem megkell tnaulnod mert akor enm mész át a kreszvizsgán..
csak tömörebben nyomatják mint régen...
megm itn irták.. több az ujonc (mitn én leszek majd) mert haamrabb megvan mdienkinek a jogsi bár ha nekm meglesz én behoznám utána hogy 18évesnenk kelljen leni a jogsihoz.. -
Calogero
addikt
KRESZ magyarul: [link]
-
Kephamos
addikt
válasz
Calogero #261 üzenetére
Szerintem ez nem változtat a dolgokon. Inkább azért érezhetsz/érezhettek változást, mert sokkal több ember szerzi meg a jogsi x idő alatt, s így több mazsolával találkozik az ember. Jómagam is mazsola vagyok, vagyis inkább leszek, mert mert még nincs meg a jogsim, mert meghúztak. Na, probléma egy szál se, hétfőn megint nekiugrok a forgalom vizsgának.
-
nemcso
őstag
Anno 1989 őszén nekem is több hétig tartott az elméleti oktatás, nem volt ilyen gyorstalpaló jellege.
-
Calogero
addikt
válasz
AMD Power #257 üzenetére
Minden kezdet nehéz, majd bele jösz.
Nem tudom nektek hogy tanítják, nekünk témakörökre volt felbontva az oktatás.
I. Alapfogalmak
II. Autó műszaki része
III. Vezetés elmélet
IV. KRESZ
V. Tesztek kitöltése (6*45 perc)
Igaz akkor még nem számítógépes volt.
A kresz könyhöz kaptunk teszt könyvet is (1500 kérdés volt benne azthiszem)
Minden témakör után volt házi feladatunk. Az adott témakör tesztkérdéseit kellett megcsinálni,és a következő óra elején leellenőriztük, volt számon kérdés is.
Úgy rémlik mint ha 4-5 hét volt Kressz oktatás (de ebben nem vagyok 100%-an biztos). Heti 3 nap volt 2*45 perces tanítás. -
AMD Power
titán
Csinálom itthon a Kresz teszteket.. ...azzal a progival ami vizsgán is lesz! Hát valami katasztrófa amit művelek!
-
AMD Power
titán
Vége az első KRESZ napnak! Kicsit lightos az oktatás, de szerintem nem is kell több!
-
Rommel6600
őstag
válasz
dragonfx #253 üzenetére
hát alapjaiban látod rosszul az egészet, úgyhogy nem is állok neki egy regénynek, de: ez nem nemztiség, hanem ÉSZ kérdése. Nameg a törvényeké+rendőrségé, amik ugye enyhe kívánnivalót hagynak maguk után.
Meg kell lesni mi van Oberwarttól nyugatabbra, és le kell vonni a konzekvenciát, ennyi. -
Sátán44
addikt
Meg tudnátok nekem mondani,hogy mostanság mennyibe kerül az ''A'' kat. jogosítvány?
-
dragonfx
veterán
válasz
AMD Power #251 üzenetére
na jó azért ne essünk át a ló.....
Nem kell rizsa duma, elképzelem mik lehetnek benne, szólj a fekete üveges mercisnek lééci ne menj 60nal, és indexelj ám amikor kanyarodsz, meg időben fékezz.....és akkor kapsz 2 boxot és mondhatod milyne faxa könyvet is vettem ttyűűűhaaaaaaMagyar embert szabályra meg nem tanítasz semmivel hacsak nem magától maga haszna érdekében nem kénytelen betartani.
Bevallom öszintén nem gegggből de engem se érdekel ha valaki rámszólna az úton, otthagyom mint a xart és kész, ha valaki tötymörög lelkifurdalás nélkül kitaposom akár kilóig ha úgy kivánja a helyzet hogy megelőzzem.
Nem beszélve arról ha egy tapasztalatnal vezető elbizonytalanodását megfejelik azzal hogy legyen nyuszi az úton abból jó nem sül ki az 100%, ugyanis ahogy a túl gyors vezetés ugy az átlagon aluli lassúság is közel ugyanolyna veszélyes, mert a többit csábítja a rosszra
[Szerkesztve] -
AMD Power
titán
Jó ez?
[link] -
Kephamos
addikt
válasz
Rommel6600 #247 üzenetére
Tudod, a baráti ár=a rendes ár+10%.
-
tildy
nagyúr
válasz
Rommel6600 #247 üzenetére
Az a-lóerőnél nekem 2100/óra volt 2005 aug-2006 jan között.
Én kb 6 rutinpótórát és 10-12 forgalom pótórát vettem.
[Szerkesztve] -
Rommel6600
őstag
én 2700/óráért vezetek, de nem tudom a többi árat, mert ismerőshöz mentem, így a többi suli szóba sem jött.
De vmi ATI nevűnél vezet egy osztálytársam 2000/óráért, kicsit le voltam döbbenve amikor megmondta az óradíjat
nembaj. azzal vigasztalódom hogy: az ismerős oktató az csak ismerős oktató
[Szerkesztve] -
dragonfx
veterán
nekem egy pluszóra 4e volt annó
faxom mindig átvernek kifogoma xart
3 plusz rutinóra meg vizsgadíj emlékszem vagy 12e+ volt nekem ezért gondotlma azóta emelkedtek az árak ezért írtama 20at de ezek szerint te szerencsés vagy.
Ha balról jött akkor sajna nem adtad meg az elsőbbséget és jogosan integetett hisz kresz szeirnt körforglaom előtt stoptábla van és meg kell állni, más kérdés sokan nem tartják ezt be pl én se mert lendületből gyorsabban be tudok esni ugy más elé hogy ne akadályozzam, de uyg evuzsgán más ott szabály szerint kell, amugy ne kiméld a kuplungot fordulat kuplung rá és benn is avgy előtte azt hogy kicsit krakkog nem számít, amugy szerintme ha magasabb forulaton mész és rángatod a kocsit azért nem buktathatnak megs zerintme, de ki tudja.Hisz korlátot nem léped tul és biztonságos maradz még ettől bőven.
[Szerkesztve] -
Kephamos
addikt
válasz
Calogero #237 üzenetére
Igen, amúgy az én hibám volt, hisz rosszul állapította meg a sebességet.
--------------
dragonfx : Balról jött, nem jobbról. Amúgy nem lesz az 20K, hiszen vizsgadíjat kell befizetni, ami 3660Ft, valamint két órát, plusz a vizsgát, ami 3*1900 Ft. Szóval annyira nem vészes, csakhát jó lett volna elsőre átmenni. Amúgy kb. ezerszer átgondoltam a dolgot és mire az oktató fékezett, akkorra én már régen nyomtam a féket. Mindegy, majd legközelebb. -
Calogero
addikt
hibavonal nélkül teljesítette a vizsgát.
Szerencséje volt, a vizsga biztos többynire az oktatóval diskurált, hogy hogy áll az építkezéssel.
A viszga végén csak annyi megjegyzése volt, hogy parkolásnál nem kell pontosan a két volnal közé állni, elég ha egyik oldalról sem lóg ki a vonalról. -
Kiskokó
veterán
-
dragonfx
veterán
válasz
Kephamos #233 üzenetére
sajnálatos, ez nema te hibád.
én például körforgalomba nem is fékezek benézek balra és kész olyna 30-40nel megyek bele, LOLLelőtte 100méterrl már kinn a 30as tábla.
Erre mondják>>Noooormááááááááálisssssssssssss???
Ő jobbról csuszott be akkro hozzád képest?
Én biztos senkit nem veszélyeztetek körforglaomba, ha kell megállók, de általában az előttem levőre szoktam ráesni.
Amugy ez sajna vagy 20e-dbe fog fáj mert asszem van oylna szabály hogy minimum 3 óra plusz ór akötelező ilyen esteben ah csak meg nem bezséled az oktatóval ezta dolgot
[Szerkesztve] -
Kephamos
addikt
Megbuktam...A 43. percben (45 perces a vizsga). Már mentünk vissza a vizsgaközponthoz és a körfogalomhoz érve lassítottam, sehol senki, csak balraról jött egy kisautó, de rohadt messze volt. Elindultam a körforgalomba és az a picsa meg szinte becsúszott és integetett. Az oktatónak is fékeznie kellett, bár mire észbe kapott szite meg is állt az autó, de a vizsgabiztos azt mosdta, hogy ez bukfenc. Úgyhogy most várhatok a következő időpontra.
-
Kephamos
addikt
Na, egy óra múlva megyek vizsgázni. Szokásos vizsga előtti parám van. Bár ez jó ómen, hisz az eddígi vizsgám előtt is hasonlóképpen be voltam rezelve és mindegyiken átmenetem elsőre, eddíg. Remélem, hogy most sem lesz másképp. Van valami tanácsotok így vizsga előtt?
-
Dictator^
veterán
nah jó hir, a jogsira megvan a 150k money, jöhetne egy kisebb auto is utána , valószinüleg az lesz a kövi, csak még igy nem sok tapasztalattal nem tom mit kéne, egy mazda 323 f-en gondolkozom , öregek mondjuk de ha kifognék egy jót azzal el lehetne lenni...bár benzinárak ... amugy most melóba egy Volkswagen Passatal járunk, dizeles, kb 5literből elmegy 100km-ert ha jól mondom...
-
Kephamos
addikt
Én holnaő vizsgázok, forgalomból és parázok, mit állat.
Tegan elég rosszul ment a vezetés, de az gondolom, hogy csak a fáradtság miatt volt. Ráadásul még az egész város fel van túrva (gondolom, hogy a válastások miatt).
-
dragonfx
veterán
-
dragonfx
veterán
A jogsi kb olyna manapság mint az érettségi csak az előbbihez több pénz kell, ennyi.
Amugy semmi extra nincs benne, sőt szinte már alap.
Az első út mindnekinek para, de ha nem kerülsz pár gázos helyzetbe akkro nem is fogsz tudni rendesen vezetni mert ez hozzá tartozik az autós közelekedéshez sőt pár kisebb hiba jobb is ha bekövetkezik és tanulsz belőle vatos leszel még jobban.
A vezetésbe a legnagyobb mersz az amikor már azt hiszed tudsz vezetni és valszeg csak egy pufff döbbent rá hogy lehet hogy te tudsz de fizikát nem vetted figyelembe, vagy az autód határait.
Manapság sokkal egyszerűbb jogsit szerzeni össze vissza lehet csalni meg bundázni. -
Rommel6600
őstag
jó persze de a kettő nem arányban.
Meg lehet hogy csökkent a fékút: pölö ha egy ladával jöttél 50el akkor volt x méter, most jösz az új volkswagennel 70-80al és legfeljebb ugyan annyi. Ezt is vedd számításba! Régebben nem mentek 80al a városban az emberek, köztük azért mert nem tudtak, meg büntették is akkor jobban a gyorshajtást.Ma már persze sokkal összetettem a kérdés, több az autó kevés a rendőr stb
-
Chili7
őstag
válasz
Rommel6600 #211 üzenetére
naná, hogy csökkent a fékút is!
-
Rommel6600
őstag
válasz
jerry311 #208 üzenetére
A mai autókban már észre sem venni a sebességet, 50et olyan gyorsan át lehet lépni mint a huzat. A fékút persze nem csökkent! És én nem a 15el való araszolást mondtam hanem az 50el való haladást! soha nem értettem meg azokat a tanulókat akik ennyivel közleketdek, már most h vezetek meg pláne nem. Kezdettől fogva haladtam és uraltam az autót ezért nem tötyögtem 20al a városban...
Az meg h 50el mész és 70el leelőznek egy dolog. Jelen esetben nem az a hülye aki betartja a szabályokat, hanem azok akik nem, még ha ők is vannak többen
szerk: meg sokszor ész nélkül tapossák a gázt. 300 méterre pirosra váltott előttem a lámpa, de mögöttem egy távolsági busz meg akart előzni, de nem tudott, kénytelen volt lelassítani a 80as tempójából 30re de látszott rajta h nyomta volna még. Én meg beraktam 4esbe a gépet és alapjártan elmentünk a lámpáig, ami addigra zöldre váltott, meg sem kellett állnom vagy lassítanom, a sok állat meg aki elsuhant mellettem a belső sávban: álltak a lámpánál akkor keztek kászálodni hogy indulhatnak
[Szerkesztve] -
Dictator^
veterán
válasz
Kamikaze19 #175 üzenetére
jogsi nélküli vezetéshez annyit teszek hozzá, hogy mazda 323-at meg az uj opel astárt elvezetem , szabályokat nem nagyon ismerem mondjuk
(xvii ker mellett lakom és innen valahogy nem mertem elvezetgetni a haverok autoját...) másrészt most akarom letenni a jogsit
-
Rommel6600
őstag
válasz
Kephamos #204 üzenetére
''Réggebben és is keményen váltottam, az okatító szerint barom sportosan vezettem''
Nekem is ezt mondta, amikor a tanpályáról kikanyarodva 40nél és 5500as fordulatnál váltottam kettesbe, aztán 60nál 3asba
''Nekem inkább az volt a baj, hogy a gázról rántottam le a lábam''
Én meg már előbb gázt adtam mint ahogy a váltás során befejeztem volna a kuplungolást
De már szinte teljesen kineveli belőlem ezeket az ösztönös, jóleső érzést keltő sportos cselekedeteket
Nagyon need for speed hangulatom volt pedig ilyenkor, anno kis srác koromban csak azt toltam, később meg a forma1 nézése sem a finom váltásra hatott tudat alatt
[Szerkesztve] -
jerry311
nagyúr
válasz
Rommel6600 #200 üzenetére
Nem vagyok a gyorshajtás híve, de szvsz kevésbé veszélyes tartan a tempót a sorban, mint gyök kettővel araszolni és a többieket előzésre kényszeríteni. (függetlenül attól melyik a szabályos)
-
Kiskokó
veterán
-
-
Kiskokó
veterán
Üdv..
na én aug 28.óta vezetek de még csak 10 órám van rutinra remélem jövöhét kedden már megyek.. a 10 órából kb 5 forgalmi meg hát mindig én veztek be a pályára meg vissza ...
majd mondom már az oktatónak hogy haladjunk mert nemakarok rossz időben forgalomba tanulni/vizsgázni) mert eddig kb heti 3 órám volt.. de elég jól megy.. persze meg jó hogy dizeles.. annyia baj hogy kicst keményen váltok néha meg hogy a legvégén nagyon lekapo m a lábam a kuplungról.... de amugy jól emg.. hát a múltkor egy emebr hogy beszivta .. azthite hogy tanuló autóvla megyek és majd simán befurakszik elém.... rábaszott.. -
Rommel6600
őstag
válasz
[HUN]Zolee #201 üzenetére
hát ja. Meg hiába szól a kresz minden második mondata arról h a gyalogosnak elsőbbsége van zebrán, meg vizsgán is a legjobban ezt nézik, ha egyszerűen féktávon belül lép le akkor így járt... Akár zebrán akár máshol teszi ezt
Sokszor én is ''pofátlan'' vagyok amikor átmegyek a sugárúton, ahol 70-80al jönnek a kocsik, mert nem várok 5 percet egy olyan pillanatra amikor épp nem jön autó mind a 4 sávon. De megindulok a zebrán és már jó előre lát, lassitanak is de a legtöbbje még be is szól hogy mi az hogy át mertem menni... és a k*rva anyámat
Ezen kéne változtatni, de mindenki szarik bele, és megy mint egy őrült és téged is belekényszerítenek, és te vagy a barom ha be akarod tartani a szabályokat. most már én is érzem ezt mert városban is közlekedek. -
[HUN]Zolee
őstag
válasz
Rommel6600 #200 üzenetére
meghogy az okos gyalogos vajon átfut-e elötted, mikor 5 méterrel arrébb ott a zebra
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- PlayStation 5
- Renault, Dacia topik
- Ingatlanos topic!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- YouTube
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370 i7 8700 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest