Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • King Unique

    titán

    válasz grigo #51322 üzenetére

    A "hozzáférés megtagadva" hibaüzenet lehet akkor, ha pl. Microsoft-fiókkal használod a rendszert és elmaradt a személyazonosság megerősítése. A megoldás ez esetben pedig értelemszerűen a megerősítés elvégzése, vagy esetleg helyi fiókra váltás, ha mégsem kell az online. De ilyet akár az egyes 3rd party antivírus szoftverek is okozhatnak. Ahol a megoldás nyilván annak megfelelő beállítása/frissítése, vagy ha az nem használ, akkor eltávolítása, lecserélésé másikra (W10 esetén adott a beépített Defender, ami elég jó védelem lett).

  • King Unique

    titán

    válasz grigo #51307 üzenetére

    Először is leírhattad volna, hogy pontosan milyen külső merevlemezről van szó, mert Maxell E-Series az alábbi képek alapján van 2,5"-os és 3,5"-os fizikai méretben is. Ami azért nem mindegy, mert az előbbinél USB-n a tápellátás (USB 3.X port használata javasolt), míg az utóbbinál a 12 V-os külső tápadapter megfelelő működése, esetleges hibája is kérdéses lehet.

    Aztán ha másik gépen állítólag megfelelően működik ugyanazzal az USB-kábellel, akkor az elvileg jó, de szükség esetén akár másikkal is érdemes kipróbálni. Valamint az sem mindegy, hogy a te gépeden a gyári kábellel, vagy azt megtoldott hosszabbító kábellel használod. Egy 2,5"-os modellnél meg pláne nem, ahol USB-n a stabil tápellátás a kábel hosszától is függhet. Plusz ha túl hosszú a kábel, akkor az adatkapcsolati hibákat is okozhat. Továbbá javasolt másik USB-porthoz csatlakoztatva is kipróbálni az eszközt, ami asztali PC-k esetében elsődlegesen lehetőleg a hátlapon lévő port legyen, ne előlapi.

    Ha a Windows eszközkezelőjében ismeretlen eszközként jelenik meg a külső merevlemez, akkor egyrészt az adott hibakód alapján meg lehet próbálni az arra való megoldási javaslatot. + Az általános módszer az, hogy a gépházban / eszközkezelőben lemezmeghajtóknál/USB-vezérlőknél manuálisan eltávolítani, majd a Windows újraindítása után újracsatlakoztatni az eszközt.

    Az pedig evidens, hogy ha a másik gép rendesen felismeri és kezeli, ott gond nélkül működik, ellenben a tieden nem úgy, hogy rendben van a tápellátás, fizikai csatlakozás (kábel, aljzat + csatlakozó) stb., akkor nem a külső HDD, hanem a te géped, az ottani hardver- és szoftverkörnyezet a probléma forrása.

  • *Ropi*

    félisten

    válasz grigo #51307 üzenetére

    - Próbáld ki másik USB kábellel, másik USB porton!
    - Ellenőrizd, hogy nem kontakt hibás-e a port (ne lötyögjön benne a csatlakozó)!
    - Ha külső tápos, akkor próbáld ki másik tápegységgel (a feszültsége és a csatlakozó polaritása ugyanaz legyen, az áramerőssége nagyobb lehet, kisebb csak minimálisan, tehát pl. 12V / 2A helyett 12V / 2.5A jó, meg 12V / 1.8A is, de 12V / 1A már kevés).
    - "Elvileg a drivereim frissek." ---> Az USB vezérlő drivert butítsd vissza!

Új hozzászólás Aktív témák