Hirdetés
- 4K-s okosmonitor huppant le az MSI tervezőasztaláról
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- Komoly technikai frissítést kap a Grand Theft Auto V
- És akkor bevillant a nagy ötlet: miért ne lehetne hűteni egy tápcsatlakozót?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Akciókamerák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED monitor topic
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Titán TUF módra: teszten az NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti!
- RAM topik
- Milyen videókártyát?
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Ez kimaradt az előbb:
Ha szürke a kis háromszög, az azt jelenti, hogy nincs GPU/IGP támogatás. Ha piros, akkor az adott GPU/IGP nem rendelkezik elengedő nyers teljesítménnyel.
Ezen felül MPCHC-ban próbáld meg a sima EVR kimenetet, mert az a legkevésbé erőforrás-igényes leképző, vagyis a leggyorsabb.
-
huskydog17
addikt
Milyen lejátszóval és milyen beállításokkal? DXVA be van kapcsolva a lejátszóban?
Film indítása után megjelenik a zöld kis háromszög az értesítési területen?
PuMbA: Vagy Intel driver bug. Amúgy nem biztos, hogy leállt a fejlesztés, nézd meg a verziók között eltelt időt! Jó lenne tudni, hogy egyáltalán minden más (DXVA és DX11 játékok) gond nélkül működik-e nála! Amúgy HD2500-as IGP-vel is ment nálam a Dmitri, ami ráadásul gyengébb, mint egy 4600-as.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Nem, egyáltalán nem.
A HD 4600 IGP-vel próbálod? Legfrissebb driver van fent, DX frissítve van?Csináltam egy gyors mérést, nálam egy 12,6 Mbps bitrátás FullHD filmet alatt a Core i5-3470-est átlagosan 20%-on járatta, jelenettől függően 10-30% között ugrált. Na persze nálam egy Radeon 6850 számolja a legtöbb dolgot, viszont egy HD 4600-nak még egy alacsony bitrátás 720p-t vinnie kéne. Itt úgy van, hogy minél gyengébb a VGA/IGP, annál több melót kap a CPU.
Én valami driveres bibire gyanakszom nálad.Letöltöttem YT-ról egy 360p minőségű videót, nálam az átlagos CPU használat ekkor 2,5 %.
A lényeg, hogy a film elindításakor az IGP-nek/VGA-nak fel kell ugrania 3D órajelekre. 6850-nel nálam akkor volt gond, amikor felraktam a Crimson-t, mert ott nem működött a 3D gyorsítás, nem kapcsolta fel az órajeleket, így a film sem indult el Dmitri-vel. Már csak ezért is tippelek arra, hogy nálad is talán driver gond lesz.A System Requirements részt mindenképp át kell nézned, hogy mindennek megfelelsz-e. Bár ha a DX11-es játékok mennek, akkor ennek is mennie kéne.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
gorbep #23605 üzenetére
"a Dmitrirenderhez meg gyenge a videókártyám"
Pontosan milyen típusú kártyád van? Ha támogatja a DX11-et, akkor nincs gond.
#23606 Gabás: 3,5 évig, egész eddig nekem is 7870-es volt, de sajnos meghalt. Jelenleg egy 6850-el tolom Dmitri alatt, tökéletesen megy a FullHD is, szóval Dmitri alatt egy Radeon 6800-as is elegendő 1080p-hez (de talán még a 128 bitesek is jók lennének?). Sőt mi több, egy Radeon 5470M VGA-val a 720p filmek is mennek 60-on. Amint majd a jövőben lesz ismét GCN alapú kártyám, megpróbálom a 2.3.0-s BlueSky-t.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Jelenleg én a DmitriRender-t használom. Ez a GPU-t/IGP-t használja, csak DX11 a feltétele, kiválóan skálázódik erősebb,gyengébb VGA-k között, teljesen automatikus, végtelenül egyszerű használni. Egyetlen hátrányként ennél csak azt tudnám felhozni, hogy nem ingyenes, viszont a licenc ára egyáltalán nem sok, a minőségéhez képest piszok jó ára van, ezért is vettem idén januárban egy licenc, ami mindössze 10 euró volt. Ennyit bőven megért nekem. Egyébként 30 napos ingyenes próbaverzió jár hozzá, így bárki tesztelheti egy hónapig.
Az SVP-t én messziről kerülöm, számomra az egy vicc.
Nagyon jó még a BlueSky is, de ez GCN-hez van kötve, illetve Win7-et nem támogat, a minősége viszont ennek is is nagyon jó és ingyenes cucc (freeware), szorosan megközelíti a Dmitri-t, egy kicsit azonban még kell csiszolni rajta. Most látom, hogy e hónap elején jelent meg az új, 2.3.0- kiadás. Sajnos nem áll módomban jelenleg a Bluesky-t tesztelgetni, mert nincs GCN Radeonom (6850-es van a gépben), de ha ismét lesz, akkor újra ránézek.
-
huskydog17
addikt
"Mindaddig, míg nem Splash-eltem, vagy nem láttam 60 kép/másodperces videókat, el sem tudtam képzelni, hogy ekkora a probléma."
Itt a Splash Motion2 funkciójára gondolsz? Amúgy én is azon emberek táborát erősítem, akik nem tudnak már egy filmet 24 fps-el végignézni. Egyszerűen bántja a szemem az alacsony framerate miatti szaggatás. Minden filmet interpolálva nézek 60 fps-en, de sajnos a Splash Motion2 funkciója mára rendkívül elavulttá vált, nem éri meg használni, főleg, hogy van olyan ingyenes és fizetős (sokkal olcsóbb) alternatíva, melyek sokkal-sokkal jobb interpolációt tudnak, mint a Splash. Sajnos a Mirillis mellett elhaladt a világ, a lengyel csapat 3 éve leállt az ilyen irányú fejlesztésekkel. Bár azt ígérték, hogy a jövőben majd még fejlesztik, de ki tudja hány évet kell várni rá.
-
huskydog17
addikt
25/03/2016 Splash 2.0.2
NEW FEATURE: Hardware accelerated HEVC/H.265 video decoding support added for NVIDIA and Intel graphics cards
NEW FEATURE: Settings for 3D subtitles added: Over-Under and Side-by-Side
AVC/H.264 software decoding improvements
New theme added: Majestic Purple
User interface improvements
Stability improvements -
huskydog17
addikt
válasz
Gallac #23171 üzenetére
Igazából - ahogy azt írtam korábban -van benne UVD motor, így mennie kéne a FullHD anyagnak is, de ugye nem mindegy az enkódolás, mert ha nem szabványosan van kódolva, akkor bizony jönnek a gondok. A 4350-el azért ment valószínűleg, mert a nem szabványos anyagokat az UVD 2.2 sokkal jobban tűri, mint az elődje.
Érdekes módon, még anno nálam ment a DXVa egy Radeon HD 3450 AGP-n még 1080p alatt is, csak mivel nálam a VGA-n mindössze 256 MB DDR2 VRAM volt, így 1080p alatt azonnal elfogyott, emiatt nézhetetlenné vált az emiatt bekövetkező súlyos frame dropok miatt. 512 MB-val viszont mennie kéne.
-
huskydog17
addikt
válasz
Gallac #23164 üzenetére
Hm...na igen, ez egy Radeon 2600 Pro, amiben van UVD motor.
Elnézést, korábban összekevertem a 2900-assal, ugyanis a Radeon HD 2400-ban és 2600-ban van UVD, de a 2900-asokban nincs, vagyis működnie kéne a DXVA-nak! Próbáltad más lejátszóval/dekóderrel?
Esetleg tehetnél egy próbát a szintén ingyenes Splash Lite-al vagy az új 2.01-es Splash Player-rel.
Amúgy nem a név a lényeg, hanem a GPU és ebben az esetben az RV630-ban van UVD motor. Amúgy lehet a későbbi driverek azért írják 3600-nak, mert az AMD valószínűleg egy családnak tekinti az RV630 és RV635 GPU-kat (csak tippelek).
Ugye tudod, hogy az AGP-s Radeon HD kártyákat NEM az AMD találta ki? Ez kizárólag a gyártópartnerek hülyesége volt. Én is belefutottam egy Radeon HD 3450-el 256 MB VRAM-mal (DDR2), de nálam gond nélkül működött a DXVA még ilyen nevetségesen kevés VRAM mellett is mind WinXP, mind Win7 alatt.
Próbáltad a DXVA-t WinXP alatt is?
Amúgy a Windows-ba integrált driver-ekkel (MS féle) az a gond, hogy nincs bennük OGL támogatás, így ha bármilyen OGL progit el akarsz indítani, akkor nagy valószínűséggel kapufára futsz.
#23166 zoltanz: Úgy tűnik a 13.9-nél - ami az utolsó legacy driver - az AMD egybe gyúrta a PCI-E és AGP drivereket, vagyis nem kell külön AGP Hotfix-et keresni.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Gallac #23158 üzenetére
Légyszi nézd meg GPU-Z alatt is, az a tuti! Ha ez valóban egy HD 2600-as, akkor minden kérdés megválaszolásra került, ugyanis a 2000-es szériában nincs UVD motor. Amúgy Xvid-et meg se próbáld, azt még az UVD 3 sem gyorsítja, de nem is kell, mert annyira alacsony számítási igénye van, hogy egy gyenge single-core CPU is röhögve elviszi.
Amúgy AGP téren az AMD soha nem készített HD Radeon-t, vagyis a Radeon HD 2000-4000 AGP-verziók kizárólag a különböző gyártópartnerek agyszüleménye, kizárólag övék a felelősség. UVD szempontjából teljesen mindegy, hogy PCI-E vagy AGP feltéve ha utóbbihoz van jó driver, ami ritka.
AMD téren a Radeon HD 4000 és 5000 szériában UVD 2 van, ami nem érzékeny a Reframe értékre.
Tudnál készíteni nekünk egy screenshotot GPU-Z mellett?
#23157 Fandango: A DXVA2 az EVR-t jelenti, ami Windows Vista-tól felfelé van. Az, hogy nincs DXVA(1) támogatás csak annyit jelent, hogy már nem támogatják a VMR9-et, ami WinXP alatt volt. Szóval ez lényegtelen.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Gallac #23130 üzenetére
Ellenőrizd, hogy a kimenet EVR vagy EVR Custom legyen és a belső videó szűrőnél (LAV Filters) még azt is nézd meg, hogy a DXVA biztosan be van-e kapcsolva. A VGA-d amúgy kizárólag VC-1 és H.264 anyagokat képes gyorsítani és az még érzékeny a szabványos enkódolásra, vagyis nem mindegy a ReFrame értéke sem.
-
huskydog17
addikt
-
huskydog17
addikt
válasz
tissotto #22966 üzenetére
Mindkettőben UVD 3 motor van, szóval bőven elegendő a FullHD-hez, sőt az UVD3 motor FullHD alatt a 60 FPS tempót is bírja. A hang problémához: próbáltad a MPCHC-ben a normalizálást és a hangerő visszanyerést funkciót? Ezt a kettő aktiváld, elvileg ez segít. Ez a funkció például a PotPlayer-ben alapból aktív.
#22970: A szaggatást szerintem csak interpolációval tudod eltüntetni.
-
huskydog17
addikt
válasz
SunMount3r #22951 üzenetére
Esetleg próbáld meg, hogy bekapcsolod a hangerő-visszanyerést is a normalizálás mellett. Ez sokat szokott segíteni a sok pont egyes hangsávoknál. (MPCHC->Beállítások->Audió-váltó)
-
huskydog17
addikt
A fogyasztás sok mindentől függ. Nyilván ha az interpolálást egy 7870-re bízod, akkor magasabb lesz a fogyasztás, mintha csak a CPU-t dolgoztatnád. Ha viszont interpoláció nélkül nézel filmet, akkor a DXVA a nyerő. Bár számomra egy asztali gépnél a fogyasztás sokadlagos szempont. Számomra sokkal fontosabb, hogy a rendszer reszponzív maradjon, ezért lehetőleg minél kisebb terhelést rakok a CPU-ra.
-
huskydog17
addikt
válasz
gorbep #22942 üzenetére
Nem, a 7870 sosem volt csúcskártya, még csak megközelítőleg sem, ez egy középkategóriás VGA, ami ma R9 270X/370 néven kapsz meg.
A Dmitri-nek nem kell nagyon erős VGA, erre bizonyíték, hogy még a notimban lévő 6 éves Radeon 5470M-es VGA-val is gond nélkül ment, bár igaz, hogy ez kis 64 bites VGA csak 720p-ket tudott számolni az interpolációhoz DXVA mellett (UVD motor fele a DXVA-ért, míg a GPU általános feldolgozói az interpolált képkockák számításáért felelnek).A GT520-al is működik a Dmitri, csak kisebb felbontást és bitrátát kell vele etetni. VGA ajánláshoz szerintem inkább a fejlesztőt kéne kérdezni, mert ismerem a kódot, nem tudom, hogy adott felbontáshoz milyen architektúra/VGA modell ajánlott. Legfeljebb tégy egy próbát a 30 napos próbaverzióval és akkor látni fogod, hogy mennyire elég a GT520. Ha feltételezzük, hogy a Filter OpenCL-ben van írva (nagy rá a valószínűség), akkor inkább a GCN Radeonok vannak előnyben. Amúgy ha az adott VGA gyenge a videóhoz, akkor a Filter automatikusan visszavesz a minőségből, hogy tartani tudja a 60 FPS-t.
Na igen, azt az előző hozzászólásból kifelejtettem, hogy a DmitriRender támogatja a H.265-t(HEVC), a MadVR-t és nem utolsó sorban a 4K-t is.
Most kíváncsiságból megnéztem egy 4K demót és a 7870 azt is bírja Dmitri alatt, így szerintem nyugodtan mondhatjuk, hogy elég baráti VGA igénye van. Érdemes olyan VGA-t nézni, ahol a dedikált multimédia motorok nagyon fejlettek, hogy a lehető legtöbb esetben segítsenek a CPU-nak. Ebből a szempontból a GM206-os GPU köré épülő VGA-k nagyon jók. 48k pénzért már lehet kapni Geforce 950-est, ami hardveres gyorsítja a 4k-t és a HEVC-t is.
-
huskydog17
addikt
A BlueSky-t sajnos nem áll módomban kipróbálni, mert nekem Win7-em van és ott nem működik.
Az SVP szerintem - mindenféle rossz indulat és támadás nélkül - egy nagy hulladék. Alapból felpakol egy csomó 3rd party szemetet, a hatékonysága nagyon rossz: brutál nagy a gépigénye és a minősége kritikán aluli. Ezt tapasztalatból mondom, mert több gépen is kipróbáltam. Egy vicc, hogy a negyedik verzióra egy csapat nem volt képes egy szimpla DirectShow Filter-ben megcsinálni.
Én jelenleg a DmitriRender-t használom, szerintem messze ez a legjobb. Igaz, hogy ez 10 euróba kerül (meg is vettem), de cserébe nevetség tárgyává teszi az SVP-t.
Az a legjobb a DmitriRender-ben, hogy mindössze egy darab DirectShow Filter az egész, nem kell hozzá semmilyen 3rd party szutyok, hogy talán működjön. Bármilyen külső DirectShow Filter-t támogató lejátszóban működik, akár MPCHC, akár PotPlayer stb. Minden DX11 GPU-val/IGP-vel működik és elsősorban ezeket használja a számításokhoz, így a CPU terhelés rendkívül alacsony marad. A minőséget automatikusan a konfiguráció szintjének megfelelően kezeli.Nálam egy Radeon 7870-el olyan brutális minőséget ad, annyira tökéletesen folyékony, amit az SVP meg se tudott közelíteni (random-szerű, durva és megmagyarázhatatlan szaggatások), még a 4-es verzióval sem. Az artifact-ok pedig annyira minimálisak, hogy csak akkor lehet ezeket nagy nehezen észrevenni, ha kifejezetten ezeket vadássza az ember. Ja és a DmitriRender-t egyetlen ember fejlesztette.
Kár, hogy a BlueSky nem működik Win7 alatt, pedig szívesen kipróbálnám.Én majd akkor fogom az SVP-t komolyan venni, ha semmilyen 3rd party szemét nem kell majd neki és egyetlen DirectShow Filter lesz az egész. Ha egy ember ezt meg tudja csinálni (Dmitri Tkachenko), akkor egy több emberből álló csapatnak pláne meg kéne tudnia csinálni.
-
huskydog17
addikt
válasz
gorbep #22933 üzenetére
Igen, a BlueSky csak GCN Radeon-hoz van, mivel AMD Fluid Motion-ra épül az egész, de ahogy a weboldalon már írják, tervben van az Intel IGP támogatás is.
A DmitriRender nálam kiválóan működött még egy Radeon HD 5470M VGA-val is, 32 bit és 64 bit build is van és mindkettő kiválóan üzemelt nálam. Ehhez is van 30 napos próbaidőszak. Érdemes megnézni a changelog-ját, nála már amúgy a 2-es verzió is nagyon szépen ment, a 3-mas pedig még jobb. Az a jó benne, hogy mindössze DX11 VGA -t igényel a gyorsításhoz, így egészen 2009-ig visszamenőleg támogatja a dVGA-kat. -
huskydog17
addikt
válasz
Fandango #22930 üzenetére
Majd ha a filmek 99%-át így adják ki Blu-Ray-en és a YT is 10 bites lesz, akkor szerintem beszélhetünk mainstream-ről, de jelenleg nem ez a helyzet. Jelenleg az AVC (H.264) a mainstream.
#22929 gorbep: Igen, jelenleg a Splash Pro a legkényelmesebb megoldás az interpolációra, de sajnos a Motion algoritmus nagyon elavult, ami miatt rengeteg artifact-ot csinál. Vannak azonban alternatív, modernebb eljárások fizetős és ingyenes téren is.
Fizetős például a Dmitri Render, ami csak 8 dollár, de nagyon modern DirectShow Filter, szépen teszi a dolgát és mivel csak egy DirectShow Filter, így MPCHC-ban is használható.
Ingyenesek közül érdemes kipróbálni a BlueSky Framerate Converter-t. Ez teljesen ingyenes és az AMD Fluid Motion-ra épül. Ezt még nem próbáltam, mert sajnos Windows 7 alatt nem működik, legalább Win 8 kell hozzá (ez is DirectShow Filter).[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
realmadrid #22926 üzenetére
Igen, ez ismerős, ugyanis nálam a Splash az egyetlen a mai napig, ami tökéletesen tudja lejátszani a 60fps videókat. Szerintem az ISO-hoz már Premium fiók kell, az ingyenes biztosan nem tudja.
#22927 PuMbA: Ja hát azt nem írtad, hogy 10 bites HEVC kell neked. Az ma még elég szélsőséges igény, nem túl mainstream, de igen ahhoz majd Polaris kell. Na igen, OpenCL-el el lehet érni olyan szolgáltatásokat, amit a dedikált multimédia motorok nem tudnak.
-
huskydog17
addikt
Sajnos a A8-7600-ban lévő multimédia motorok (UVD/VCE) nem ismerik a 4K-t. Szoftver oldalon már sokkal jobb a helyzet, a legújabb MPCHC (0.66 LAV Filters kell minimum) és a Splash 2.0 is gyorsítja, pontosabban gyorsítaná a 4K-t AMD esetében is, megfelelő hardver esetében (Tonga,Fiji,Carrizo).
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
A lengyelek most eléggé trehány munkát végeztek szerintem. 3 év után előállnak egy teljesen új verzióval, ami viszont se HEVC-t nem ismeri és a képjavító funkciók sem lettek tovább fejlesztve. Gyakorlatilag 3 év alatt kapott a lejátszó 4k támogatást (AVC esetében!) és új GUI-t.
Egyelőre a 2.0-t nem érdemes megvenni (akinek az első Pro nem volt meg eddig), az ingyenes változat szerintem bőven elegendő. Én ma kipróbáltam, de nem tetszik, a GUI szerintem inkább butításon esett át, eltűnt az összes animáció róla.Sok évvel ezelőtt a Splash első generációja nagyon király volt, mert messze lehagyta a konkurenciát, ma viszont a Mirillis van lemaradva, de nagyon.
Én konkrétan HEVC támogatás és Motion fejlesztések nélkül nem mertem volna kiadni. Elég ciki, ha ránéz az ember a changelog-ra.
#22904 PuMbA: Az AMD-nél a Fiji GPU-s dVGA-kban és a Carrizo APU-kban van dedikált HEVC dekóder. Enkódoláshoz pedig a Tonga is jó, mert a VCE 3 motor már kezeli.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Menni fog, csak nem DXVA mellett, mert az UVD3 nem támogatja a HEVC formátumot és a 4K-t, de ettől függetlenül szoftveres módban természetesen menni fog, feltéve ha bírni fogja a CPU-d.
Most is le tudsz játszani 4K és HEVC videókat, csak CPU módban fog menni, vagyis mindent a CPU fog számolni, ehhez a kettőhöz már erős 4 magos CPU kell.Amúgy UVD nélkül is van esély HEVC alatt a GPU gyorsításra GPGPU segítségével, pl.: OpenCL
Ilyen dekóder például a Strongene dekóder -
huskydog17
addikt
válasz
Funthomi #22590 üzenetére
Röviden: a GPU-ban/IGP-ben lévő dedikált, fixfunkciós egység végzi a film dekódolásához szüksége számításokat, így a CPU szinte semmi dolga nincs filmlejátszás alatt. Szerencsére a DXVA alapértelmezetten be van kapcsolva MPCHC alatt. Ezt igazolja az 1-2%-os CPU terhelésed is, vagyis így az UVD3 motor számol és nem a CPU.
-
huskydog17
addikt
válasz
Funthomi #22571 üzenetére
Nem akarok nagyon belekontárkodni a beszélgetésetekbe, de megpróbáltad a Blu-Ray filmet madVR nélkül is? Tehát simán ha EVR Custom-a vagy EVR-re rakod a MPCHC kimenetét, akkor mi történik? Akkor is jelentkeznek a problémák? Az 50% CPU terhelés semmiképp nem jó, hiszen pont azért van ott a Radeon 6950-nek az UVD3 motorja, hogy az számoljon mindent. Az lenne a normális és optimális is egyben, ha a CPU kb. legfeljebb 1-2%-on mozogna, na persze ezt csak UVD motor használata mellett lehetséges.
MPCHC-ban kapcsold be a DXVA Native-ot és így próbáld meg valamely EVR kimenetet. Az UVD3 motornak még a 40 Mbps bitrátás BR filmeket is gond nélkül kell vinnie.Én még egy Radeon HD 5470M-el (UVD 2 motor) játszok le filmeket egy bazi nagy FullHD TV-n egy egyszerű HDMI kábellal, de még soha semmi problémát nem észleltem. Mondjuk én kizárólag DXVA-t használok EVR Custom mellett.
-
-
huskydog17
addikt
válasz
kory24 #22504 üzenetére
Ezen nem is fogsz látni, ugyanis az említett TV-ben van interpolációs technika: "100 Hz-es Perfect Motion Rate"
Általában az ilyen képjavító technikákat gyárilag alapértelmezetten bekapcsolják, így ha nálad is ez a helyzet, akkor minden videót 60 FPS-re konvertál, így semmilyen akadozást nem fogsz látni és teljesen értelmetlenné válik számodra a teljes képernyős menüpont a MPCHC-ben.
-
huskydog17
addikt
Nem gond, a Copy-back egy kicsit több CPU időt igényel, ezért szokták a native-ot ajánlani. Tehát EVR Custom mellett is rossz? Ha igen, akkor meg lehet próbálni a Deinterlacing eljárással játszadozni, hogy melyik ad jobb eredményt (váltottsoros videó esetén). Általában az automata jó szokott lenni, de meg lehet próbálni manuálisan a többit is.
-
huskydog17
addikt
Próbáltad MadVR nélkül? (EVR Custom Renderer)
Ha nem, akkor próbáld meg EVR Custom Presenter-el és DXVA mellett (ellenőrizd le, hogy a belső LAV Filters-nél be van-e kapcsolva a DXVA native-ra).
A te VGA-dban UVD 3 motor van, ami 1080p/60-at gond nélkül vinnie kell (nekem is ugyanilyen van). Így az 50 FPS sem jelenthet gondot.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
castiels #22403 üzenetére
Szia,
A DXVA be van kapcsolva a lejátszóban? Milyen videót próbálsz?
#22405: Ma már a legtöbb felvevő szoftver támogatja a 60 FPS sebességet, szerencsére a fixfunkciós enkódoló egységekkel ez mára bárki számára elérhetővé vált.
Én többek között azért is hagytam abba több éve a filmezést, mert idegesít a 24 FPS okozta akadás. Majd ha a 60 FPS lesz a standard, akkor talán újra megnézek párat, Ha mégse lesz standard (valahogy ez az érzésem, mert majd ráfogják, hogy túl drága), akkor még mindig ott az interpoláció, ami még mindig ezerszer jobb, mint a 24 FPS. -
huskydog17
addikt
TN paneles kijelzőm van, így nálam kétlem, hogy bármi látható különbség lenne EVR-hez képest. Még egy régebbi verziót próbáltam, akkor mind a beüzemelés, mind a működés finoman fogalmazva katasztrofális volt, így el is dobtam a fenébe és azóta kerülöm.
Van valahol valami képes/videós összehasonlító cikk/teszt, ahol a madVR és EVR közti különbségeket lehet megnézni? Érdekelne, hogy mit tud a legújabb madVR az EVR-hez képest. -
huskydog17
addikt
válasz
SchumiBácsi #22296 üzenetére
Helló!
Egyet értek PuMbA kollégával, az Xvid-et felejtsd el, kizárólag H.264-ben (AVC) érdemes gondolkodni. Ha játékmenetet akarsz felvenni, akkor kritikus fontosságú a felvevő szoftver, sajnos a piacon elég sok trehányul megírt program létezik erre a célra.
Ha szabad adnom egy javaslatot. Szerintem mindenképp tégy egy próbát a Mirillis Action programmal, az kiváló err a célra, szerintem messze a legjobb. Van belőle 30 napos próbaverzió, ott az NVENC motort is tudod használni (adatlapod alapján NV VGA-d van), ami úgy veszi fel neked a 60 FPS videót, hogy nem rontja a játék sebességét és valós időben tömöríti is, így nem kell a felvétel elkészítése után még külön kézzel tömöríteni az anyagot.
Szerk.: Ja most olvasom, hogy nem akarsz programot cserélni, akkor tekintsd tárgytalannak az előbb leírtakat!
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
A HEVC dekóderek még nagyon gyerekcipőben járnak (túl magas a fogyasztás), az NV dekódere is hibrid megoldás, nem teljesen hardveres. A 10 bit pedig a felhasználók elhanyagolható részét képezi, ráadásul a GTX 960 piszok drága. Szerintem a HEVC dekóderek akkor lesznek igazán fontosak, ha majd közel annyira elterjedt lesz, mint az elődje, vagy ha a Youtube arra állna át, de ez utóbbi sosem fog megtörténni, hiszen tudjuk, hogy a Google a saját, VP9-es kodekjét erőlteti.
Amúgy más megközelítésből az AMD jár előrébb HEVC téren, ugyanis semmilyen más gyártó nem tud felmutatni olyan lapkát, amely 400-700 dolláros mainstream notikban teljesen hardveresen képes akár 4K HEVC videókat dekódolni. Nézőpont kérdése.
A filmezők legalább 90%-ának még egy UVD 2.2 is elegendő lenne. -
huskydog17
addikt
válasz
balazska92 #22258 üzenetére
A GeForce GTX 960 már teljesen más kategória. Az abban lévő multimédia motor 4k felbontáson is képes a 60 FPS-re. Kb. azt tudja, mint a Tonga GPU.
Igazából kezdetnek szerintem az is bőven elegendő, ha egyszerűen letöltöd a MPCHC-t és elindítod a filmet, ugyanis a MPCHC alapértelmezett beállításai a felhasználók 99,9%-nak tökéletes. Ha esetleg nem leszel elégedett a képminőséggel, akkor még lehet játszadozni a shader-ekkel vagy a madVR-el. -
huskydog17
addikt
válasz
balazska92 #22238 üzenetére
Az 5450 teljesen jó FullHD lejátszásra. Abban is UVD 2.2 motor van, ami 30 FPS-ig tökéletesen viszi a FullHD videókat akár 40 MBit/s bitrátával is. Tudom, mert nekem egy Radeon 5470-es van a notimban és én is ezzel a notival nézek rengeteg FullHD videót egy nagy FullHD TV-n. Igaz az UVD2.,2 a 30 FPS feletti sebességhez már kevés! Ennek a motornak ez a határa:
720p/60fps
1080p/30fps"gomplayer és vlc player, egy rakat codeccel"
Ez a probléma forrása, ezek több kárt okoznak, mint hasznot. Minden lejátszót, de főleg kodeket távolíts el a gépről és töltsd le a MPCHC-t! Alapértelmezetten DXVA-t fog használni, de ha mégse, akkor pár kattintással be lehet kapcsolni. Mindenképp érdemes DXVA-t használni notik esetében (bár én asztali gépen is UVD motorral nézek filmet).
Ha az igényeid nem nagyobbak, mint 1080/30fps, akkor felesleges új VGA. 1080p/60fps kombóhoz már UVD3 kell.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Idén érkezik a Splash Player 2.0
2 év után legfőbb ideje volt!
-
huskydog17
addikt
válasz
Blue Eagle #20553 üzenetére
Utolsó tipp: MSI Afterburner
Ha ezzel se megy, akkor passzolok. -
huskydog17
addikt
válasz
Blue Eagle #20550 üzenetére
Fura, nem is értem.
Próbáld meg még az Aida64-et, az is tudja mérni, talán az tudja monitorozni az NVS 140M-et!#20551: Hát nem tudom, ugyanolyan idős, mint egy GeForce 8500 GT, 2007-es gyártású. Szerintem itt szimplán arról lehet szó, hogy a GPU-Z nem tudja monitorozni az NVS szériát, vagy magában a GPU-ban nincsenek megfelelő szenzorok. Ha utóbbi áll fenn, akkor sajnos semmilyen szoftverrel sem lehetséges a VRAM figyelése.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Blue Eagle #20548 üzenetére
Kattints át a Sensors fülre, ott lesz az!
-
huskydog17
addikt
válasz
Blue Eagle #20546 üzenetére
Memory usage (Dedicated)
-
huskydog17
addikt
válasz
zoltanz #20544 üzenetére
Én is most kipróbáltam egy 720p videót. Aero mellett 200 MB VRAM használat, míg Aero nélkül 144 MB.
FullHD videónál 273 MB Aero mellett, anélkül pedig 215 MB.
Ha nem indítok videót, tehát csak az asztalt látom, akkor Aero mellett 94 MB a VRAM használat, míg Aero nélkül 44 MB.Szóval változó, nálam a 128 MB minden esetben kevés lenne. Amúgy a másik asztali gépemben a 256 MB VRAM-mal felszerelt Radeon HD 3450 is sokszor droppolta a frame-eket. A 128 MB VRAM HD videókhoz szerintem túl kevés.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Blue Eagle #20542 üzenetére
Örülök, hogy bevált. Az apró akadozások bizony a túl kevés VRAM miatt van. Ezt bizonyítja, hogy amikor kikapcsolod teljesen az Aero-t (az átlátszóság, az az Aero Glass, a teljes Aero felület egy része), akkor a VRAM igény jelentősen csökken, így kevesebb lesz az akadás.
Na akkor a lényeg, hogy nem a belső dekódere dolgozott és ez volt a legfőbb probléma. Ezt még megfejelte a kevés VRAM is.
-
huskydog17
addikt
válasz
Blue Eagle #20535 üzenetére
A MPC-HC EVR Custom Renderer-ra van állítva? Ha elindítod a filmet alul látszik a DXVA felirat?
dxwebsetup-ot lefuttattad?
Ugye K-Lite, CCCP és hasonló trágya szutykokat nem telepítettél?Az NVS 140M dVGA-nak 128 vagy 256 MB dedikált memóriája van? Nem mindegy, ugyanis a 128 MB Aero mellett már túl kevés. Próbáld meg kikapcsolni az Aero felületet és úgy indítani.
Habár abban sem vagyok biztos, hogy az NVS széria egyáltalán DXVA kompatibilis.
#20536: Már miért lenne a Vista a hiba forrása? Semmi köze hozzá.
-
huskydog17
addikt
válasz
npeter #20501 üzenetére
Ultra nélkül ha egy 1080p videón bekapcsolod a motion-t, akkor valójában 720p képet kapsz, csak a kijelzőhöz igazítja a végső képet. Az Ultra-val viszont natív 1080p-t kapsz motion közben is.
Ezt azért csinálták ilyenre, mert így Ultra nélkül a gyengébb CPU-k is képesek jó eredményre motion közben. Ultra alatt már nem, mert ott többször annyi adatot kell számolni.
Míg Ultra nélkül egy erős 2-3 magos CPU is elegendő, addig Ultra alatt legalább 4 magos CPU kell. Nincs ezzel semmi gond. Ha meg alapból nem látod a különbséget, akkor pláne nem értem miért gond az alapértelmezett 720p működés.Az automatikus interlace mód felismerése opciót sajnos nem ismerem, ennek váltott-soros tartalom esetén van értelme. Lehet érdemes turkálni a hivatalos fórumban, talán ott van valami infó erről.
-
huskydog17
addikt
válasz
npeter #20497 üzenetére
A Motion Ultra 1080p a valódi, natív 1080p feldolgozást jelenti.
Alapértelmezetten, tehát ha az Ultra opció nincs bekapcsolva, akkor az 1080p videókat a dekódolás után 720p felbontásra csökkenti és így számolja az interpolált, plusz képkockákat.
Ultra opció bekapcsolásával a leskálázás nem történik meg, tehát az 1080p videót rögtön dekódolás után 1080p felbontásban számolja, ez bizonyos esetekben szebb képminőséget eredményez. Emiatt az Ultra opció sokkal magasabb CPU erőt igényel, legalább 4 magos CPU ajánlott ehhez a beállításhoz.Ha te nem érzékelsz különbséget, akkor nem érdemes használnod az Ultra opciót, mert ez esetben feleslegesen számol sokkal többet a CPU-d.
Amúgy a Motion skálát szerintem nem érdemes 6-nál feljebb tolni, ugyanis 6-os szinten már 60 FPS-t ad, de 10-esen is, viszont 10-nél sokkal agresszívabb a kód, aminek következtében sokkal több a képhiba (artifact).
Igazából mindhárom képjavító funkció egyéni ízlés kérdése, animációs filmeknél én általában mindhármat 6-os fokozatra rakom. Kivéve néhány olyan filmet, ahol állatok a főszereplők, ott azért a Detail Boost-ot a maximumra rakom. -
huskydog17
addikt
válasz
Fandango #20324 üzenetére
Az a gond, hogy te kizárólag csak a saját szemszögedből tekintesz erre a dologra.
"Nekem egy Intel Core i7 920 van, aminel 15-25% a proci terheles ilyen film kozben."
A PC-felhasználók túlnyomó többsége nem rendelkezik Core i7, illetve ahhoz hasonló erős CPU-val.Mi van azokkal, akik mondjuk egy gyengébb kétmagos CPU mellett szeretnék élvezni a HD filmeket? A te felfogásod szerint ők kiestek, vegyenek új erős CPU-t. Nos, szerencsére a hardver- és szoftvergyártók ennél sokkal okosabban közelítették meg a dolgot és a lehető legtöbb embernek elérhetővé tették a HD filmek lejátszását a hardveres dekódolás segítségével.
Én is simán ignorálhatnám, hogy a CPU-m erőből simán dekódol minden HD videót, de az erős CPU-m ellenére mindent kizárólag DXVA alatt játszok le, ha már ott egy dedikált fixfunkciós feldolgozó egység a GPU-ban, amely sokkal hatékonyabban dekódolja a videókat, mint bármilyen CPU."Szoftveres dekodolas azert jobb mert az nem fog hibazni, mindent le fog jatszani (madshi a madVR keszitoje is tobbszor emlitette, hogy a szoftveres dekodolast preferalja)"
Ja, csak idő közben madshi is beépítette a hardveres gyorsítást, mert idő közben rájött, hogy azt kizárni elég nagy butaság, illetve kiszúrás a felhasználókkal.#20326: Próbáld meg a DivX Player-rel a HEVC anyagokat. Nálam az lényegesen alacsonyabb CPU használatot generált, mint az MPCHC.
#20328: A CoreAVC egész biztosan nem, mert a legutóbbi frissítésekor a HEVC még el sem készült, ráadásul ez ugye fizetős dekóder. A CoreAVC esetében 2,5 éve teljes a csend. MPCHC és a DivX megoldását érdemes próbálgatni, azok teljesen ingyenesek.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
OddMan #20322 üzenetére
Én most néztem a Tears of Steel című ingyenes kisfilmet, amelyből HEVC változat is letölthető a Divx Lab oldaláról.
A FullHD-s H.265 változat nálam hibátlanul megy MPCHC alatt 15-20%-os CPU használat mellett.
A 720p változat 5-15% között ugrál.
Na persze egy 3,2 GHz-es natív négymagos Ivy Bridge CPU-val könnyen beszélek, tudom."Amúgy a szoftveres dekódolás miért jobb?"
Nem jobb. Nem tudom miért mondott ekkora butaságot a kolléga. -
huskydog17
addikt
válasz
OddMan #20318 üzenetére
Helló!
A H.265 (HEVC) hardveres dekódolók terén jelenleg nagyon szomorú a helyzet, ugyanis egyelőre még nincs ilyen. Erről mindössze ennyi infót találtam:
PH: AMD Kaveri teszt:
"A Kaveri az előbbiek mellett támogatja az érkező HEVC-t (H.265), mely a következő generációs videóformátum lesz. Az AMD számos gyártóhoz hasonlóan most nem gondolkodott fixfunkciós egységben, amit azzal magyaráztak, hogy az új formátum tervezésénél alapból gondoltak a GPGPU-s feldolgozásra, és egy extra hardveres blokk beépítése csak erre a feladatra már nem biztos, hogy előnyt jelent. A vállalat a HEVC kódolását és dekódolását a HSA platformon keresztül oldja meg. Az első lejátszó, ami ezt támogatja a Telestream Switch lesz, ami kifejezetten az új szabványra készül, de az AMD természetesen másokat is segít a programfejlesztésben."Az ARM pedig OpenCL-en keresztül szeretné gyorsítani.
Tehát jelenleg kizárólag szoftveres dekódolás létezik PC fronton. Remélhetőleg azonban ez viszonylag gyorsan változni fog, ugyanis a Microsoft publikus dokumentum formában elérhetővé tette a DXVA-n keresztül történő HEVC támogatás specifikációit.
Én személy szerint úgy gondolom, hogy a H.265 még nagyon gyerekcipőben jár, még nagyon új, sok-sok év fog kelleni, hogy legalább annyira elterjedt legyen, mint elődje. Bármikor is fog ez megtörténni, addigra már egész biztosan több megoldás is lesz a hardveres dekódolásra, még az ingyenes lejátszók körében is.
Ha figyelembe vesszük, hogy a MPCHC már támogatja az új szabványt szoftveres úton és az MS publikációját, akkor szerintem nem kell aggódni, legalábbis most még nem, bőven jó még a H.264 is.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
zoltanz #20294 üzenetére
"Nekem nem mentek MPC-HC-vel a 30 fps-esek videók DXVA-val."
Az nagyon fura, nálad valami nagy zűr lehetett, mert minden YouTube videó is 30 FPS-el megy, ha letöltöd őket.
Sőt, mondok sokkal jobbat, erre most jöttem rá én is:
Még 60 FPS alatt is simán lehet DXVA támogatás. Én azt hittem, hogy 30 FPS a felső limit, de tévedtem.
Itt egy publikus FTP, ahol van néhány kiváló tesztvideó.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
bimi1028 #20284 üzenetére
Ahogy azt már korábban megválaszolták: a Splash Pro EVR-t használ, ahol működik a DXVA. MPC-HC alatt ha EVR-t állítasz be (alapértelmezetten ez aktív), akkor ott is működni fog.
Melyik jobb? Ez igen nehéz kérdés, mert nagyon sok szempontból lehet vizsgálni a kérdést. Sokan azt mondják, hogy a madVR-nél szebbek a színek, de mivel ott nincs DXVA, így engem személy szerint az nem érdekel. Egy TN monitornál úgyis tökmindegy alapból.Mivel írtad, hogy Intel Dual Core E6850 + ATI HD 4650 kombó van a gépben, így én mindenképp az EVR-re, azaz a DXVA-ra szavazok, ugyanis így szinte minden 720p és 1080p videót le tudsz játszani, míg madVR-nél ez már messze nem valószínű, mivel ott a CPU nem biztos, hogy bírni fogja a magas felbontás/bitráta párosítást. Amúgy meg ha már van egy UVD2.2-es motor a GPU-dban, akkor inkább azt használd és ne a CPU-t gyilkold.
#20285: 30 FPS is gond nélkül megy DXVA alatt, támogatva van. A 60 viszont sajnos már nincs.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
bimi1028 #20280 üzenetére
Képernyő méretaránya opciót állítsd 16:9-re, utána pedig az az alatti beállításokkal (Kijelző formátuma) kell próbálkozni, amíg jó nem lesz. Sajnos nekem nincs 16:9-es kijelzőm, mivel csak egy 16:10-es monitorom van.
Nálam viszont a 4:3-as videókat pontosan nyújtja, de a másik kettőnél csak nagyítást (zoomolás) lehet választani, nyújtás nincs, de lehet, hogy nálad ezeknél is felajánlja, nem tudom. Ezek a beállítások nem tudom pontosan hogy működnek és mitől függnek, mert soha nem szoktam ezeket babrálni.Ahogy a kollégák is említették, én sem merem ajánlani a nyújtást, mert iszonyatosan eltorzítja a képet.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
bimi1028 #20278 üzenetére
Igazából a lejátszó itt 3 képarányt támogat és ezekhez lehet igazítani a filmet. Pontosan milyen képarányú filmet szeretnél milyen képarányú monitorhoz igazítani?
Amúgy légyszi használd a szerkesztés gombot legközelebb, ha 5 percen belül még eszedbe jut valami, köszi!
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Ratman #20256 üzenetére
Rengeteg lejátszó közül lehet válogatni. Bár nem írtad, hogy milyen OS alatt, de Windows alatt a legnépszerűbbek és egyben a legjobbak között szerepelnek a Media Player Classic Home Cinema és a VLC Player, de szintén kiváló és ugyanúgy ingyenes lejátszót kínál a Mirillis Splash Player-rel is, bár ez utóbbi HD videókhoz lett elsősorban kifejlesztve.
A sort még hosszasan lehetne folytatni, de a legegyszerűbb, ha kipróbálsz néhányat és amelyik tetszik, azt használod. A felsorolt lejátszók mind freeware applikációk.Mindenes lejátszóhoz én elsősorban a MPCHC-t ajánlanám.
Írhattam volna azt is, hogy első hsz..
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
kory24 #20250 üzenetére
Ez nagyon sok mindentől függ, ezt így nem lehet megmondani, mert túl sok a tényező (pl.: monitortól való távolság, kijelező típusa, annak kalibrációja, videó minősége, különböző szoftveres beállítások és még sok más).
Ezt ki kell tapasztalnod.Nekem is egy 22 colos monitorom van és látom a különbséget, mert közelről nézem a videókat teljes képernyőn (na persze csak az 1080p-ket).
Ráadásul úgy is látni így nálam a különbséget, hogy a monitorom maximális (natív) felbontása 1680×1050 pixel.
A legjobb az lenne, ha ugyanabból a videóból be tudnál szerezni egy 720p és egy 1080p változatot és akkor kiderülne, hogy nálad mi a helyzet.
Szerk: Közben monstre kolléga megelőzött. Csak annyival egészíteném ki, hogy a YouTube rendszere annyira brutális mértékben tömöríti a videókat, hogy ott még az 1080p sem egy nagy durranás, így YouTube-ról származó videók alapján nagyon kis valószínűséggel fogsz különbséget felfedezni.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
BeAt88 #20245 üzenetére
Én rendszeresen használok Splash Player-t.
Igazából ez így kevés infó, amit adtál. Driver, OS verziója, DX up-to-date? A lejátszó hogyan van nálad beállítva? Milyen videóanyagot akarsz vele lejátszani? Minden H.264-es anyaggal ugyanazt csinálja, vagy csak egynél?
Érdemes még a hivatalos fórumot is turkálni egy kicsit.
-
huskydog17
addikt
-
huskydog17
addikt
Sziasztok!
Remélem nem gond, ha beírom:
A MPC-HC új, 1.7.1-es verziója HEVC (H.265) és VP9 támogatást kapott.
Tud valaki olyan helyet, ahol H.265-ös mintaanyagokat lehet letölteni? Akár reklámfilmek is jók.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Akiket érdekel a 60 fps vs. x fps sebességkülönbség videóknál:
A Vimeo videómegosztó portálon írjuk be a keresőbe, hogy 60p és máris egy csomó 60p felvételt fogunk kapni. Na persze Ne azt nézzük, amit streamel, mert ez csak 30 fps, hanem több 60p videónál van lehetőség az eredeti fájl letöltésére. Ez utóbbit válasszuk ki. A Download gomb megnyomásakor MP4 fájlokat és az eredeti fájlt is fel fogja ajánlani letöltésre. A letöltött videókat pofon egyszerűen és nagyon gyorsan le lehet ellenőrizni MediaInfo segítségével, vagy simán a lejátszó is megmondja, hogy mennyi FPS-el megy az adott mozgókép. Itt gyönyörűen lehet látni a 30 vs. 60 FPS közti különbséget.
Itt rögtön le kell szögezni ,hogy a 60p-nek több nagy hátránya is van. Az egyik és részemről ez a nagyobb probléma, hogy a lejátszáshoz izmos CPU kell, mert 60p sebességhez nem létezik DXVA képes dekóder. Pontosabban van, de azokkal semmire sem megyünk. Itt az is elég, ha a MPCHC-ban kikapcsoljuk a DXVA dekódert az AVC-nél és ezután automatikusan a CPU-s változatot tölti be, amivel már - erős CPU megléte esetén - gond nélkül mennie kell a videónak. Tökéletesen alkalmas még a CoreAVC videó dekóder, illetve a Splash Pro is nagyon jól kezeli a 60p videók többségét.
A másik jelentős probléma a helyigény. Bizony a 60p videóknak többször akkora hely kell, mint egy 30 vagy 24p videónak.#18203: Ugye tudod, hogy az általad linkelt videó 50p sebességű?
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
"Az emberi szem számára 25képkocka/másodperc fölött folyamatos a kép, ez alatt érez szaggatást."
Magasabb framerate esetében az agynak sokkal kevesebbet kell dolgoznia, 60p esetében szinte semmit, így sokkal több figyelem jut a videó apró részleteire. Ezért van az, hogy sokkal szebbnek és részletesebbnek látjuk a 60p videókat.
WonderCSabo: Kösz a linket, ha majd találsz még 60p videókat, örömmel fogadom!
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
WonderCSabo #18184 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm, pont ilyen videót kerestem! Tökéletes, natív 60p, gyönyörű videó!
Amúgy hol találtad ezt?
A játékból tengernyi gameplay videót néztem, de egyik sem ér fel ehhez a videóhoz, amit most linkeltél. Sokkal szebb itt a játék, nem csak a sebesség miatt, de a képminőség is első osztályú. Nagyon érdekelne, hogy hol találtad.
-
huskydog17
addikt
válasz
#54715584 #18182 üzenetére
Az a vicc, hogy ha az ember ráguglizik, akkor rengeteg olyan találatot dob ki, amelyek különböző stream oldalakra vezetnek, ami azért vicces, mert ilyen oldalakon alapból nem létezik 60p sebesség. A rendszerek automatikusan átkonvertálják 30-ra, ide tartozik a YouTube is. Próbáltam külföldi fórumokon is keresni, de eddig sikertelenül.
-
huskydog17
addikt
válasz
#54715584 #18177 üzenetére
Oh, kár. Esetleg tudsz olyan helyet, ahol van több natív 60p videó?
Joshi: Több szempontból is érdekelnek. Amúgy a gondolatmenetedet már megcáfolta WonderCSabo kolléga, így ezt nekem már nem kell megtenni.
WonderCSabo: Te ismersz olyan weboldalt, ahol van több ingyenes, natív 60p videó? Gondoltam megkérdem tőled is, mivel te nagyon jártas vagy videók terén.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Sziasztok!
Korábban ha jól emlékszem már voltak linkelve olyan oldalak, ahonnan ingyenes, valódi 60p videókat lehetett letölteni. Tud valaki mondani ilyen oldalakat?
-
huskydog17
addikt
Apró hír Splash Pro felhasználóknak:
Most kaptam hivatalos álláspontot a Mirillis-től egy válaszlevélben, amiben arra adnak választ, hogy mi a terv a jövőre vonatkozóan a GPU gyorsított interpolálás téren. A levélben egyértelműen leírják, hogy a Splash Pro majd tartalmazni fog ilyen funkciót, amit a CUDA (NV) és a STREAM (AMD) segítségével szeretnének majd kivitelezni. Ez azonban egyelőre még csak a távoli jövő zenéje, egyelőre a lengyel csapat a Motion funkció kapcsán a képminőség javítását helyezi előtérbe.
Az általam elküldött levélben kiemelten rákérdeztem egy esetleges OpenCL támogatásra, de sajnos erről egy szót sem írnak, vagyis ez még csak tervbe sincs véve, hogy valaha lesz erre az API-ra támogatás. Reméljük a CUDA/STREAM támogatást majd frankón megoldják!
-
huskydog17
addikt
válasz
tdd587 #17321 üzenetére
Én nem látok egyik képen sem semmiféle sávosodást, ha látnék, akkor nem használnám, vagy visszafogottabb mértékben, merthogy egy 10-es skálán lehet állítani a mértékét.
Állóképen lehet, hogy sokkal durvábbnak tűnik, de mozgás közben más a helyzet."valójában meg lenegyedelted a színek számát. Minimum."
Ha tényleg így van, akkor miért emeli meg a GPU Load-ot? Miből gondolod, hogy legalább a negyedére esik a színek száma? A végeredményből ítélve nekem az ellenkezője tűnik igaznak, csak kíváncsiságból kérdem.
"Erről a színesítésről a dinamika kompresszió jut eszembe (audió), ott is sokan azt hiszik, hogy a hangosabb jobb, pedig nem, csak hangosabb."
Én ugyan nem használok dinamika kompresszort, de Crystalizer-t igen, ez nem tudom, hogy annak számít-e vagy sem.
-
huskydog17
addikt
válasz
Fandango #17319 üzenetére
"Ami a kepeket illetni szerintem az effektes kepek tulsagosan szinesek"
Pont ezért szeretem használni a Light Boost-ot, mivel én 99%-ban animációs és rajzfilmet nézek, így az én szememet inkább kényezteti.
"kozelrol megnezve olyan hibak kerulnek latoterbe amik rontjak a minoseget"
Nos, ha az ember közvetlen közelről (néhány cm-ről) néz egy 22 colos monitoron egy 720p vagy annál kisebb felbontású anyagot, akkor valóban ronthat a dolgon a post-process (pl. élesítés), viszont én valamivel több, mint egy méterről nézem, így semmilyen képhibát (vagy tömörítési hibát) nem látok. Azonban ha az ember 1080p tartalmat néz egy átlagos ,mondjuk 22 colos monitoron (csak hogy maradjunk az előző példánál), akkor még közvetlen közelről sem szabadna látnia kép, illetve tömörítési hibákat. Ha mégis ez történik, akkor a forrásanyaggal lesz a gond valószínűleg.
Amúgy én már annyira hozzászoktam a Splash két képjavító algoritmusához, hogy nekem Light Boost nélkül a filmek nagyon fakók, túlzással mondhatni, szürkék, vagy mintha egy fehér vagy szürke lepelt tettek volna a kijelző elé, szóval csúnya.
-
huskydog17
addikt
válasz
Fandango #17317 üzenetére
Én itt most neked nem fogom felvázolni a DXVA előnyeit, egyrészt, mert néhány másodpercbe és néhány billentyű leütésbe telik rátalálni a válaszra, másrészt nincs most erre időm se.
Adok egy kis tippet a kereséshez: beírod a gugliba például ,hogy DXVA 2.0, és rögtön az első oldalon rengeteg kiváló anyagot fog kidobni, ahol a választ is megleled.A Post-process témánál pedig nem tudom, hogy mit nem értesz azon, hogy túlságosan szubjektív témakör. Valaki szereti őket használni, másvalaki pedig sose alkalmazna ilyet. Egyéni ízlés kérdése az egész. Az viszont elég valószínű, hogy egy jóval profibb (jobb képminőségű) monitorral rendelkező felhasználó kevésbé érezné a képjavító funkciók előnyeit. Ennek a könnyebb megértéshez mondok egy konkrét példát. Egy TN paneles monitoron jóval látványosabb különbséget tudnak produkálni, mint egy IPS alapún. Utóbbinál lehet, hogy nincs is értelme használni őket. Valaki azonban még IPS panel mellett is használ post-processt, például élesítést. Valaki még TN-nél is kerüli az összes Post-process-t.
Az is igaz, hogy egy nagyon gyenge minőségű videónál nagyon kicsi a valószínűsége, hogy bármely post-process látványos javulást generáljon. Jobb minőségű videónál már több értelme van.
Mit lehet javítani egy jó minőségű anyagon? Sok mindent, például világítást, színeke, élességet stb. Még egyszer kihangsúlyozom, hogy ezen tulajdonságok manipulálása nem mindenkinek jelentenek javítást, valakinél ezek az ellenkező hatást váltják ki. Ezért is túlságosan szubjektív ez a téma, egyéni ízlés kérdése, mindenkinek saját magának érdemes kipróbálnia és akkor az ember el tudja dönteni, hogy kell-e neki vagy sem. A placebo effektus itt nagyon erős túlzás, ugyanis a legtöbb shader és egyéb képjavító eljárás egyértelmű, látható különbséget generál.
Ha ennyire bántja a csőröd a téma, akkor a legegyszerűbb, ha fogsz egy HD minőségű videót és kipróbálsz néhány "képjavító" algoritmust, hogy eltudd dönteni te melyik csoportba tartozol.Lásd, hogy milyen rendes vagyok (
), belinkeltem neked három darab összehasonlítást, ahol három film egy-egy képkockája került összehasonlításra aktív post-processel és anélkül.
Nekem a második verzió (Max Detail&Light) tetszik jobban, mert az én szememnek az a szebb. Ennyi. Azt azért ne felejtsük el, hogy TN és IPS között elképesztő nagy a különbség, természetesen az utóbbi javára, csakhogy én TN monitorral tolom, ahol azért jóval több létjogosultsága van a témával foglalkozni. Lehetséges, hogy ha nekem is IPS monitorom volna, akkor én se foglalkoznék post-process-el (élesítést azért használnám bizonyos mértékben), de mivel nincs, így ezt nem tudhatom.
Maradjunk annyiban, hogy nem érdemes a témán nagyon lovagolni, mindenki nézze úgy a filmeket ahogy akarja (vagy ahogy tudja). -
huskydog17
addikt
válasz
Fandango #17314 üzenetére
Az általad felvázolt dolgok ebben a topicban is már számtalanszor ki lettek tárgyalva, így csak nagyon röviden:
Nézz utána alaposan a DXVA előnyeinek, az általad említett előny csak egy a sok közül.
A post-process effektek pedig nagyon szubjektív dolog. Te is írtad, hogy még nem próbáltad. Akkor miért szólod le? Tessék először élesben kipróbálni és csak utána véleményt mondani róla!
-
huskydog17
addikt
Megnéztem ma egy-két dolgot MPCHC és Splash Pro alatt, néhány érdekesség:
- MPCHC videokimeneteinél a sima EVR hibás státusz jelentést ad, ugyanis nem írja ki a DXVA használatot, miközben ugyanúgy használja, mint a másik kettő. (Bizonyíték az 1-2 %-os CPU használat és 40%-os GPU Load 1080p film esetén)
- MPCHC alatt a sima EVR a leggyorsabb renderer, ez alatt azt értem, hogy ez eszi a legkevesebb CPU-t. Kb. átlagosan 1%-al kér többet az EVR Sync és még 2%-al többet az EVR Custom. A sima EVR esetében azonban a shader és felirat támogatásról le kell mondani, így gyakorlatilag ennek nem sok értelme van.
- Csak most vettem ugyan észre, de a Splash Pro Detail és Light képjavító funkciói teljes mértékben a GPU-n futnak, így semmivel nem növelik a CPU terhelést. Egy 12,6 Mbps bitrátás 1080p videónál maximális Detail és Light Boost mellett a Radeon 5470M ParkXT GPU-ját 70%-ra terhelte a lejátszó, természetesen UVD órajeleken. -
huskydog17
addikt
válasz
arpi145 #17302 üzenetére
Néhány dolgot a félreértések elkerülése véget tisztázni szeretnék.
A Radeon HD 3650-es kártyád PCI-E vagy esetleg AGP csatolót használ? Amennyiben AGP-s, akkor a Catalyst-ból a Hotfix verziós drivert kell alkalmazni.
MPC-HC beállításaiban VMR-9 Renderless a video kimenete? Windows XP alatt csak ezen a kimeneten kapsz DXVA-t. Ha viszont WinVista vagy WIn7 van a gépen, akkor EVR Custom-ra kell állítani.
Meggyőződtél róla, hogy a MPCHC kizárólag belső, saját dekódereket alkalmaz? A beállításoknál az összes belső szűrő legyen bepipálva. -
huskydog17
addikt
válasz
gorbep #17256 üzenetére
Splash Pro-nál a Motion-t nem ajánlott 10-es fokozatra kapcsolni, mert sok felesleges erőforrás vész kárba. A 60p mód a Motion skálán a 6-ostól aktív és itt nem annyira agresszív a kód, mint 10-esen, ami azt eredményezi, hogy kevesebb lesz a képhiba és valamivel kevesebb CPU-t is eszik.
-
huskydog17
addikt
válasz
gulyasa #17208 üzenetére
MKVExtractGUI. Én ezzel szoktam a hangsávokat és feliratokat kiszedni az MKV konténerekből. Az MKVExtract alapból benne van a Toolnix csomagban, de a GUI-t, azaz a grafikus felületes verziót külön kell beletenni a toolnix mappájába. A GUI letöltési helyét a toolnix telepítője felajánlja telepítéskor.
-
huskydog17
addikt
válasz
zsoltika29 #17168 üzenetére
Nos, a magas CPU használatot kizárólag a Motion nevű funkció okozza, ami egy interpolálásos eljárás. Ezt kizárólag a CPU számolja, így nagyon erős CPU erő kell ide. A Mirillis fel is hívta a figyelmet a hivatalos rendszerkövetelményeknél, hogy 720p videókhoz egy erős Dual-Core, míg 1080p-hez egy erős Quad-Core CPU szükségeltetik. Nálam például a Core i3-370M (Arrandale, 2,4 GHz-es órajel, 4 szálon képes számolni) 720p filmek esetében 40-50% környékén mozgott átlagban ha 60 módba volt kapcsolva a Motion (6-os fokozat a 10-es skálán). 1080p esetében azonban 80% környékén van és a memória-használat is a többszörösére ugrik.
Abban reménykedek, hogy majd a Motion-t is sikerül a GPU-ra ültetni OpenCL segítségével, akkor még egy gyengébb CPU mellett is mehetne a 60p mód, akár 1080p alatt is.
Amúgy megkérdezhetem, hogy milyen CPU+VGA párosod van? Csak mert nincs kitöltve az adatlapod.# 17172: A Splash Pro BD változata már nagyon régóta fejlesztés alatt áll, de még mindig nem ért révbe. Jelenleg nem tudni hogy hol áll a fejlesztés, sőt manapság abszolút semmit sem tudni az összes project-ről, a fejlesztők még életjelet sem adnak magukról egy jó ideje annak ellenére, hogy több user is kérte őket, hogy valamit mondjanak már végre, vagy adjanak életjelet.
-
huskydog17
addikt
válasz
tdd587 #17150 üzenetére
A Light Boost a színeket és a megvilágítást változtatja (erősíti), míg a Detail élesíti a képet. Ezen felül van egy Motion nevű interpolálásra való funkciója is, de ez nagyon nagy CPU erőt igényel. A legegyszerűbb ha letöltöd a Splash Pro ingyenes próbaverzióját és kipróbálod.
-
huskydog17
addikt
válasz
Kroni1 #17142 üzenetére
Amint azt írtam korábban, egy ez nagyon szubjektív dolog. Én például minden filmet a Splash Pro Light és Detail Boost nevű képjavítóival nézek, még az 1080p-ket is. Annyit viszont tudni kell itt, hogy én szinte csak animációs és rajzfilmeket nézek, ahol sokkal jobban látszódik a különbség. Leginkább a Light Boost-ot szeretem, mert ilyen jellegű filmeknél rengeteget dob a látványon, főleg egy TN paneles monitornál.
Nagyon rossz, gyenge minőségű videóra ráereszteni pedig butaság, mivel ezeknél csak még tovább rontja az amúgy is ronda minőséget. Szóval inkább az ellenkezője igaz annak, amit mondtál. vagyis a jó minőségű anyagoknál van több értelme. -
huskydog17
addikt
válasz
zsoltika29 #17139 üzenetére
Olyan eljárások, algoritmusok, ami a végső képkockát manipulálják különböző módon. Például van élesítésre, zajszűrésre, színkép megváltoztatására, sőt még interpolálásra kifejlesztett post-process effektek. Ezekkel a film képminőségét lehet manipulálni. További példák kedvéért ilyenek a MPCHC shaderei, valamint a Splash Pro-ban a három képjavító (Light,Detail,Motion) funkció is.
Hopp, már megelőztek.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Kroni1 #17132 üzenetére
Én azért vagyok inkább a PC-s szoftverek híve, mert ott nagyon sokféle post-process-t rá lehet ereszteni a filmre, ami asztali lejátszónál nem igazán lehetséges. Na persze akik semmilyen post-process-t nem szeretnek, azoknak az asztali lejátszó is tökéletes lehet. Ezen felül szerintem a PC szoftverek kényelmesebben és gyorsabban kezelhetőek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- Napelem
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Hobby rádiós topik
- BestBuy topik
- Akciókamerák
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...