Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz Dorian #146100 üzenetére

    Nem ez az érték számít, hanem a csúcs. 105-re mérnek, viszont olyan hangerejű beméréssel nem bírnál egy szobában lenni, illetve sok rendszer egyszerűen nem is képes ennyire (a moziknak is csak Atmos óta kötelező ezt elérni), így a mérőjel 30 dB-el alatta van. Moziban ez a szám 85, illetve újonnan nem csökkentenek, hanem maximumon mérnek (pl. CP850).

    Régen kezdeményezte a Dolby, hogy minden stúdiót és mozit erre a hangerőre kalibrálnak, ez a szabvány máig tartja magát, a világ összes mozijában 105 dB-t jelent a 7-es szint. A szándék az volt, hogy tökéletesen valóságos hangerőt és remek dinamikát kapsz, ha a hangmérnök jól végzi a munkáját. Ezt be is hajtották, a stúdiókba máig látogatnak Dolby-ellenőrök, és az ott kevert filmek csak akkor kapják meg az áldásukat, ha a referencia lehallgatási területen sehol nem tér ki fél dB-t sem egyik csatorna hangereje. Egy ideig (úgy 2010-ig) bejártak mozikba is, tilos volt a hangerőt Dolby-logós anyagon eltekerni, így ha tombol a tömeg, a hangmérnököt veszik elő.

    Az első pofon ennek a rendszernek az volt, hogy a digitális átállással a Dolby monopóliuma megszűnt a hang felett, már olyan hangerőn keversz, amilyenen akarsz. Innen szinte azonnal betört a filmiparba is a hangosságháború. Persze a mozik egyszerűen lehalkították a termet, és így romlott tovább a helyzet. Rengeteg mozi konstans hangerőre áll be, nem kontrollozik, így még sajnos van relevanciája ennek az idióta tendenciának.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák