Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shalafi66

    veterán

    válasz szazbolha #32236 üzenetére

    A TL-eknél rezisztív csillapítóanyaggal nem lehet jól kezelni a problémákat. Ez tévút.

    A hangszóró elhelyezése csak a gerjesztésen módosít, egy felharmonikus hangnyomása csökkenthető vele, de minél távolabb kerül a zárt végtől, annál jobban csökken az alapharmonikus hangnyomása is.

    A PMC TL tervei nem jók, szinte csak hibáik vannak. Azokat alapul venni nem szabad/értelmetlen.

    #32237kammerer
    "három forduló"
    Egy is túl sok.

    "részben ezért is van a sok csillapítás szinte mindegyiknél"
    Az inkább azért van, mert hibás tervet építettek meg. Sok csillapítóanyaggal nem TL rendszerről beszélünk, hanem akusztikus mocsárról. A jó TL-ben nincs, vagy csak minimális rezisztív csillapítóanyag van.

    +lásd a belső élek "betömése" is ehhez tartozik+
    A párhuzamos irányú élek eltüntetésűnek semmilyen hatása nincs a TL negyedhullámról induló állóhullámsorozatára.

    "a falait fontos bőségesen csillapítani"
    A doboz falain elhelyezett csillapítóanyag állóhullámokkal szemben nagyjából hatástalan, falaknál mindig nyomásmaximum pont van.

    12" 180/280W 8Ω PA hangszóró 98dB@1W https://hangszoro.net/FSL1220 Vifa DX25TG magashangszóró készletről https://hangszoro.net/DX25 Hangfalselymek https://hangszoro.net/selyem

  • #71562240

    törölt tag

    válasz szazbolha #32236 üzenetére

    A PMC szeret a padló segítségére is számítani. Annál ugyebár még érdekesebbek a lefelé sugárzó reflexnyílások, szépen terítik a mélyeket, kevéssé zavarnak be a többibe. Castle, Zu, Fyne... jónéhányan vannak ilyenek is, akik szeretnek lefelé sugároztatni.

    A reflex padlóközeli elhelyezésének elég nagy előnye, hogy jól segíti a hangszínpad magassági tagolását. Ilyenkor ugye nem a pontszerű hangforrásra törekszünk, hanem éppen arra, hogy az egyes hangszóróknak egyes "hangszerekként" legyen "önállóságuk" is, a hegedű meg a fuvola a színpad tetején szól, az üstdob meg a bőgő a színpad alján, és szépen elférnek, transzparens a tér - ha valaki azt szereti. És jólesik, hogy a mélyek tényleg mélyről jönnek. Ez a fajta magassági tagoltság persze akár koncentrikus hangszórókkal is létrejön valamennyire, de közel sem ennyire.
    Amikor majd én készítek a kisdobozom alá az állványa helyére egy TL bass boxot, hátrafelé fogom nyitni, és valószínűleg négyrét hajtogatva (az három forduló), és valószínűleg a box hátsó falának felső részéhez teszem a nyílást (és az előlap felső részéhez a hangszórót), de sajnálni fogom, hogy nem az aljára tettem, úgyhogy lehet, hogy háromrét hajtogatva mégis az alsó részen nyitom, hadd terüljön szubmélyen a szubmély. Ebben az esetben a mélyhangszóró is alul lenne kétésfeledik útként. Addig győzködöm magam.

    "azt vettem le, hogy abban mindenki megegyezik, hogy a TL-ben káros rezonanciák keletkeznek a felépítéséből adódóan"
    Persze, részben ezért is van a sok csillapítás szinte mindegyiknél. Mindazonáltal optimális esetben csak a mély regiszterben dolgozik a labirintus, és akkor nem olyan vészesek azok a rezonanciák, persze törekedni kell elnyomni őket minden módon - lásd a belső élek "betömése" is ehhez tartozik. Kétutasnál ugyebár a mélyközéphangszóró jelével dolgozik a labirintus, tehát legalább a falait fontos bőségesen csillapítani, hogy minél inkább csak a mélyek haladjanak át rajta. Háromutasnál könnyebb. Nekem a legkönnyebb dolgom lesz, mert a leendő kiegészítő mélyboxom hangszórója eleve 50-60Hz-től lesz szűrve, tehát csak a szubbasszusi frekvenciákat fogja közvetíteni a labirintusba, és a labirintusnak is legalább az utolsó etapja szűk lesz, mint egy reflexcső - azon már mínusz Hertzek fognak kijönni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák