Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DonElvis

    tag

    válasz Essejó #56483 üzenetére

    Áholy, jól tudod, így kell működnie a DLR-nek. Ha nekem kellene DLR-t felszerelnem utólag, mindenképpen egy morse relével oldanám meg. Hozzáteszem én még utólag felszerelt, esztétikus kivitelű, értelmes DLR-t nem láttam. Ráadásúl tobb szabványnak is meg kell felelnie, de ha ezt elolvasod, szerintem minden kérdésedre választ kapsz:

    [link]

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • imibogyo

    veterán

    válasz Essejó #56483 üzenetére

    Én vennék egy NC-t (normál zárt módot) tudó relét és azon keresztül kötném be a DRL-t.

    A DRL áramköre a normál zárt állapot miatt alapból világítana. A relének pedig megadnám az első lámpának az áramát, a tompítottat és távolságit is. Így ha azok felkapcsolódnak, akkor a DRL le...

    Azt nem tudom, hogy a helyzetjelzőkkel világíthat-e egy időben a DRL?
    Ha igen, akkor csak a tompított és a távolsági áramát kell a relének megadni, ha nem akkor ugye mind a három áramára szükség lenne. Ebben az esetben viszont akkor már sokkal egyszerűbb a hátsó lámpa áramát megadni a relének, így amint felkapcsolsz "bármit" (helyzetjelző, tompított, távolsági), akkor a hátsó lámpa ugye alapból felkapcsolódik és bontaná is a DRL áramkörét.

    Ezzel a megoldással tehát az alapból zárt relén keresztül kaphatná a DRL az áramot a gyújtás ráadásától kezdődően, majd amikor a relé megkapja az áramot a fenti esetek bármelyikében, akkor "aktiválódik" és szépen bontaná a DRL áramkörét.

    Még valamilyen késleltető áramkört is tennék a rendszerbe, hogy csak az indítózás után kapjon áramot a DRL, mert a sok indítózás szerintem gyorsan kinyírhatja az olcsóbb védelem nélküli eszközöket.

    De vannak itt nagyon ügyes elektroszakik, akik majd elmondják, ha valahol hibás az elméletem. :K

    Még annyi jutott eszembe, hogy nem lenne egyszerűbb alapból csak az első helyzetjelzők áramát megadni a DRL-nek? Akkor amikor elindulsz és csak helyzetjelzőn vagy, akkor elöl a DRL, hátul a lámpa világítana, majd amikor felkapcsolsz tompítottra (és persze távolságira is), akkor mivel a helyzetjelzők már nem kapnak áramot (az én autómban legalábbis így van), akkor szépen lekapcsolna a DRL is. Így még védelem sem kellene, mert a helyzetjelző sem kap áramot indítózásnál, ha csak nincs felkapcsolva már az indítózás közben. Ez sokkal-sokkal egyszerűbb megoldás. :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák